GroenLinks doet niet meer mee.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:59 schreef Mikeytt het volgende:
Ligt het aan mij of is Jeroen veel minder aanvallend tegen Jesse?
Jesse heeft ook meer argumenten. Wopke blijft oppervlakkig de one-liners herhalen.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:59 schreef Mikeytt het volgende:
Kan je bijna geen mening meer noemen. Wopke was echt heel zwakquote:
D66 naar plek 2 dan? SP kan in theorie wel, niet heel groen, hier en daar conservatieve trekjes, brabantsquote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:58 schreef Van_Poppel het volgende: [..] Men gaat dan niet opeens op GroenLinks of SP stemmen.
orgasme gekregenquote:
Ik weet niet hoeveel invloed dergelijke debatten precies hebben.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
D66 naar plek 2 dan? SP kan in theorie wel, niet heel groen, hier en daar conservatieve trekjes, brabants
Voor de middengroep is SP sowieso een no go en D66 flirt nu wel heel erg met links. CDA’ers die Wopke niet zien zitten zullen wel naar VVD of JA21 gaan.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
D66 naar plek 2 dan? SP kan in theorie wel, niet heel groen, hier en daar conservatieve trekjes, brabants
of BBBquote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
CDA’ers die Wopke niet zien zitten zullen wel naar VVD of JA2 gaan.
Ja, maar je blijft toch hopen op iets beters he.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor de middengroep is SP sowieso een no go en D66 flirt nu wel heel erg met links. CDA’ers die Wopke niet zien zitten zullen wel naar VVD of JA21 gaan.
Ook tussen D66 en CDA is wel wat verkeer doorgaans.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor de middengroep is SP sowieso een no go en D66 flirt nu wel heel erg met links. CDA’ers die Wopke niet zien zitten zullen wel naar VVD of JA21 gaan.
Met Pechtold was dat inderdaad het geval; met Kaag zijn de verschillen weer groter geworden. De centrum rechtse kiezer gruwelt van een mogelijk SP GroenLinks PvdA PvdD D66 kabinet.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook tussen D66 en CDA is wel wat verkeer doorgaans.
Een dergelijk kabinet zal er ook niet komen al zou het een meerderheid hebben.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met Pechtold was dat inderdaad het geval; met Kaag zijn de verschillen weer groter geworden. De centrum rechtse kiezer gruwelt van een mogelijk SP GroenLinks PvdA PvdD D66 kabinet.
Die hebben bij lange na geen meerderheid.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met Pechtold was dat inderdaad het geval; met Kaag zijn de verschillen weer groter geworden. De centrum rechtse kiezer gruwelt van een mogelijk SP GroenLinks PvdA PvdD D66 kabinet.
Ja, maar de Katholieke Kaag kan ook wel weer iets opleveren onder de rivieren. Persoonlijke poll (n=zeer klein) in een (verre) brede familiezoom, maar bij de personen waarvan je het niet verwacht hebben toch sympathie voor Kaag ,waar dat voor Pechtold niet aanwezig was.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Inderdaad. Sociaal-economisch een beetje vergelijkbaar met een PvdA zeg maar.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:34 schreef Hexagon het volgende:
Overigens moet het CDA ook bang zijn voor de Christenunie aangezien die nog meer mainstream aan het worden zijn.
En de agrarische stemmers die naar BBB gaanquote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:34 schreef Hexagon het volgende:
Overigens moet het CDA ook bang zijn voor de Christenunie aangezien die nog meer mainstream aan het worden zijn.
Had zelf echt niks met Pechtold of Jetten, maar Kaag komt écht over als iemand die serieus luistert en aandachtig vragen beantwoord die ze krijgt. Op dit moment imo de beste lijsttrekker.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:28 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja, maar de Katholieke Kaag kan ook wel weer iets opleveren onder de rivieren. Persoonlijke poll (n=zeer klein) in een (verre) brede familiezoom, maar bij de personen waarvan je het niet verwacht hebben toch sympathie voor Kaag ,waar dat voor Pechtold niet aanwezig was.
Alleen al het verzet tegen voltooid leven (m'n mening daarover staat daar haaks op).quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad. Sociaal-economisch een beetje vergelijkbaar met een PvdA zeg maar.
Jammer van hun conservatieve ethische standpunten.
Bij het RTL debat vond ik haar niet echt goed, bij het Pauw debat was ze al een stuk sterker en ook bij andere interviews lijkt ze beter haar ritme te hebben gevonden. Ik vraag me echter wel af in welke mate ze kiezers buiten D66 aan weet te spreken, ze blijft namelijk wel elitair overkomen en als iemand die "de gewone burger" probeert te begrijpen, maar er mijlen ver vanaf staat. Maar misschien ligt dat ook aan mijn kijk op D66... een afgrijselijke partij die helemaal onderaan bungelt bij mijquote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Had zelf echt niks met Pechtold of Jetten, maar Kaag komt écht over als iemand die serieus luistert en aandachtig vragen beantwoord die ze krijgt. Op dit moment imo de beste lijsttrekker.
Ik vond mevrouw Kaag met afstand het beste uitkomen in het RTL debat. Goed verwoord en sloeg goed van zich af.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij het RTL debat vond ik haar niet echt goed, bij het Pauw debat was ze al een stuk sterker en ook bij andere interviews lijkt ze beter haar ritme te hebben gevonden. Ik vraag me echter wel af in welke mate ze kiezers buiten D66 aan weet te spreken, ze blijft namelijk wel elitair overkomen en als iemand die "de gewone burger" probeert te begrijpen, maar er mijlen ver vanaf staat. Maar misschien ligt dat ook aan mijn kijk op D66... een afgrijselijke partij die helemaal onderaan bungelt bij mij
Ik neig juist meer en meer naar Kaag, maar ook vanwege de sneue opmerkingen over elitair en andere rare framing. En D66 is bij uitstek ook wel de partij voor de opgeleide klasse natuurlijk. Dat kun je verschrikkelijk vinden, maar waarom zou die klasse dan niet vertegenwoordigd mogen worden?quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij het RTL debat vond ik haar niet echt goed, bij het Pauw debat was ze al een stuk sterker en ook bij andere interviews lijkt ze beter haar ritme te hebben gevonden. Ik vraag me echter wel af in welke mate ze kiezers buiten D66 aan weet te spreken, ze blijft namelijk wel elitair overkomen en als iemand die "de gewone burger" probeert te begrijpen, maar er mijlen ver vanaf staat. Maar misschien ligt dat ook aan mijn kijk op D66... een afgrijselijke partij die helemaal onderaan bungelt bij mij
Ik ben helemaal voor democratie en een goede vertegenwoordiging, dus als Kaag bepaalde mensen aanspreekt dan is dat meer dan prima.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:51 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik neig juist meer en meer naar Kaag, maar ook vanwege de sneue opmerkingen over elitair en andere rare framing. En D66 is bij uitstek ook wel de partij voor de opgeleide klasse natuurlijk. Dat kun je verschrikkelijk vinden, maar waarom zou die klasse dan niet vertegenwoordigd mogen worden?
Sterker nog: hoogopgeleide mensen lijken mij ook betere vertegenwoordigers voor de laagopgeleide klasse.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:51 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik neig juist meer en meer naar Kaag, maar ook vanwege de sneue opmerkingen over elitair en andere rare framing. En D66 is bij uitstek ook wel de partij voor de opgeleide klasse natuurlijk. Dat kun je verschrikkelijk vinden, maar waarom zou die klasse dan niet vertegenwoordigd mogen worden?
Hoogopgeleid is wat anders dan elitair en wereldvreemd. Niks tegen hogeropgeleiden... ik ben niet zelf-hatend (en daarom zal ik dus ook nooit op D66 stemmen).quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:02 schreef 297534 het volgende:
[..]
Sterker nog: hoogopgeleide mensen lijken mij ook betere vertegenwoordigers voor de laagopgeleide klasse.
Ze praat inderdaad een beetje apart, maar dat is wel het enige. Verder heeft ze veel in het buitenland gezeten en heeft ze opleidingen gedaan. Als dat wereldvreemd is, eigenlijk juist het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoogopgeleid is wat anders dan elitair en wereldvreemd. Niks tegen hogeropgeleiden... ik ben niet zelf-hatend (en daarom zal ik dus ook nooit op D66 stemmen).
Wereldvreemd is misschien inderdaad niet het juiste woord... ze weet veel van de wereld, maar weinig over Nederland.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:13 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ze praat inderdaad een beetje apart, maar dat is wel het enige. Verder heeft ze veel in het buitenland gezeten en heeft ze opleidingen gedaan. Als dat wereldvreemd is, eigenlijk juist het tegenovergestelde.
Ikzelf heb altijd meer moeite met die zogenaamde gewone jongens, die zo goed met de gewone man kan communiceren.
Weinig van Nederland, omdat ze in het buitenland zat?quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wereldvreemd is misschien inderdaad niet het juiste woord... ze weet veel van de wereld, maar weinig over Nederland.
Maar nogmaals, ik snap best dat ze bepaalde groepen aanspreekt, maar dit is (gelukkig) geen premier-materiaal.
Als minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking ja... tot ze lijsttrekker werd heeft ze gewoon ontzettend weinig van Nederland meegekregen. Prima als diplomaat en minister, maar om dat nou als premier te hebben... gelukkig zit ze bij D66 en ligt het premierschap voor haar helemaal niet op tafelquote:Op woensdag 10 maart 2021 11:25 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Weinig van Nederland, omdat ze in het buitenland zat?
Inmiddels is ze al weer 4 jaar terug en heeft nog altijd een heel netwerk in dit land.
Inderdaad. Op zich weet Wilders wel wat hij moet zeggen om zijn specifieke achterban blij te maken, maar dat betekent natuurlijk niet dat hij een man van het volk is.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:41 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zijn alle lijsttrekkers min of meer elitair. Op Richard de Mos na misschien. Dus waarom het enkel bij Kaag een probleem is?
Wollaars ziedend.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Wederom zwak optreden van Flopke Hoekstra.
Nieuwsuur was interessanter.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:18 schreef monkyyy het volgende:
Dit wordt weer geen vuurwerk ben ik bang
Valt mee.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:24 schreef monkyyy het volgende:
Mis jij ook naar de kuip gaan? @:zipportal
Mee eens...zorgt ook voor een betere doorstroming.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:27 schreef Mikeytt het volgende:
Huren zijn juist enorm laag. Bevries de middenhuur en zet in op de bouw van middensector woningen.
Wopke wilde wel lijsttrekker worden. De manier waarop hij het geworden is zegt heel veel.quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:16 schreef Saboo het volgende:
Ik kreeg een beetje medelijden en vond Wopkes optreden een beetje pijnlijk.![]()
Helemaal als je bedenkt dat hij helemaal geen lijsttrekker wilde worden.
Sympathieke man, ondanks dat zijn ideeen anders zijn dan die van mij. Maar dit doet z'n image geen goed volgens mij. En aan alles straalt 'ie uit dat hij het zelf ook weet en ermee eens is.
Had ik, als sowieso geen CDA'er, toch liever Bokito de Jonge gezien of Pieter Omzigt.
Marijnissen doet het ook meer dan prima deze campagne.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik sta achter het standpunt van de SP wat dit betreft, maar Segers is wel een goed debatter.
Wordt even ongemakkelijk als 4 jaar geleden met die persoonlijke vraag van Baudet.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:48 schreef Mikeytt het volgende:
Kan niet wachten op de persoonlijke vragen morgen tussen premier Rutte en Geert
Ik denk nog weleens terug aan dat moment, cringequote:Op woensdag 10 maart 2021 22:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wordt even ongemakkelijk als 4 jaar geleden met die persoonlijke vraag van Baudet.
Dan ben ik ook voor afschaffing van eigen risico.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:49 schreef monkyyy het volgende:
Door de premies en/of belastingen te verhogen
Hoezo? Zorg is niet gratis.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:50 schreef Bill_Hillie het volgende:
Eigen risico is in essentie gewoon schandalig.
Nou, ik zit met 885 eur prima hoor. Terecht dat gezonde mensen een lagere premie hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Ze moeten sowieso het vrijwillig verhogen van eigen risico risico afschaffen. Daar profiteren vooral gezonde mensen van.
Ik doe het ook. Het scheelt me 250 euro premie per jaar. Dat gaat echter wel ten koste van de solidariteit.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nou, ik zit met 885 eur prima hoor. Terecht dat gezonde mensen een lagere premie hebben.
Klopt, maar discussiëren over discutabele voorspellingen voor over 40 jaar is ook wel wat nutteloos en nietszeggend.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:55 schreef monkyyy het volgende:
Ze praten langs elkaar heen. Eigenlijk zegt Segers het SP-programma is op lange termijn niet houdbaar. Marijnissen zegt, op korte termijn is het wel houdbaar.
Wat zou ze onder haar jurk dragen?quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:57 schreef Buitendam het volgende:
Marijnissen heeft een duidelijk verhaal.
Je betaald maandelijks verzekeringspremie en dan overkomt je wat en moet je alsnog zelf extra daarvoor bijleggen. Dat klopt mijns inziens al niet en daarbij komt nog dat dit voor het armere gedeelte van de bevolking relatief een veel hogere kostenpost is als voor de rijke mensen onder ons wat de kloof alleen maar groter maakt. En die eigen risico is inmiddels gewoon 385 euro. Dat is niet niks.quote:
Die eigen risico kan ook afgeschaft worden hoor, in ruil voor een hogere premie. Daar zit ook niemand op te wachten.quote:Op woensdag 10 maart 2021 23:01 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Je betaald maandelijks verzekeringspremie en dan overkomt je wat en moet je alsnog zelf extra daarvoor bijleggen. Dat klopt mijns inziens al niet en daarbij komt nog dat dit voor het armere gedeelte van de bevolking relatief een veel hogere kostenpost is als voor de rijke mensen onder ons wat de kloof alleen maar groter maakt. En die eigen risico is inmiddels gewoon 385 euro. Dat is niet niks.
Nu betaalt Jan Modaal al 8000 euro per jaar direct en indirect (via werkgeversbijdrage) aan zorgkosten. Dat bedrag zal de komende jaren door de vergrijzing alleen maar stijgen. Proberen die kosten te beheersen lijkt me geen overbodige luxe. Zorg is niet gratis.quote:Op woensdag 10 maart 2021 23:06 schreef Minimunt het volgende:
Zorg is gewoon een basisbehoefte. Net als het hebben van een dak boven je hoofd. Beide zaken zijn de laatste jaren door de rechtse politiek te duur geworden onder het mom van 'we moeten letten op de centen'. Maar vervolgens vloeit al dat 'gespaarde geld' naar de managers, en regelingen omdat we dingen geprivatiseerd hebben die niet geprivatiseerd kunnen worden (zorgverzekeraars, private woningmarkt e.d.).
Je zou de zorg een stuk goedkoper kunnen krijgen als er wordt gestopt met die marktwerking en zorgverzekeraars die enorme winsten maken.quote:Op woensdag 10 maart 2021 23:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nu betaalt Jan Modaal al 8000 euro per jaar direct en indirect (via werkgeversbijdrage) aan zorgkosten. Dat bedrag zal de komende jaren door de vergrijzing alleen maar stijgen. Proberen die kosten te beheersen lijkt me geen overbodige luxe. Zorg is niet gratis.
Zeg dat tegen de man die de dividendbelasting afschaft. Het is gewoon een keuze waar je het geld vandaan haalt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 23:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nu betaalt Jan Modaal al 8000 euro per jaar direct en indirect (via werkgeversbijdrage) aan zorgkosten. Dat bedrag zal de komende jaren door de vergrijzing alleen maar stijgen. Proberen die kosten te beheersen lijkt me geen overbodige luxe. Zorg is niet gratis.
Daar ben ik het mee eens. Marktwerking in de zorg werkt niet omdat in dit systeem iedereen recht heeft op zorg en er dus een onbeperkte hoeveelheid publiek geld beschikbaar is. Shoppen waar je je gebroken been het goedkoopst kan behandelen hoeft niet omdat de kosten toch wel collectief worden gedragen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 23:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je zou de zorg een stuk goedkoper kunnen krijgen als er wordt gestopt met die marktwerking en zorgverzekeraars die enorme winsten maken.
Alsof je ūberhaupt zou gaan "shoppen" naar de beste of goedkoopste behandeling voor je gebroken been.quote:Op woensdag 10 maart 2021 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Marktwerking in de zorg werkt niet omdat in dit systeem iedereen recht heeft op zorg en er dus een onbeperkte hoeveelheid publiek geld beschikbaar is. Shoppen waar je je gebroken been het goedkoopst kan behandelen hoeft niet omdat de kosten toch wel collectief worden gedragen.
Hij stelt kritische vragen aan mensen die constant om het onderwerp heen draaien. Blijkbaar dat Jesse dat wat minderquote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:59 schreef Mikeytt het volgende:
Segers, heel lichtjes. Het ontliep elkaar niet veel.quote:Op woensdag 10 maart 2021 23:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb deze gemist. Is er iemand in dit debat geweest die het overwicht had?
Ik vond het per stelling enigzins wisselen en kantelen. Dan was Segers weer sterker, dan was Marijnissen weer wat dominanter.quote:Op donderdag 11 maart 2021 04:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Segers, heel lichtjes. Het ontliep elkaar niet veel.
https://www.npostart.nl/livequote:Op donderdag 11 maart 2021 19:08 schreef warp995 het volgende:
Iemand een link of een website naar waar je het debat kan kijken? Ben naar Rutte vs Wilders toch wel benieuwd 😄
Hardop gelachen.quote:
Wordt makkelijk stemmen winnen voor Rutte vanavond.quote:Op donderdag 11 maart 2021 19:08 schreef warp995 het volgende:
Iemand een link of een website naar waar je het debat kan kijken? Ben naar Rutte vs Wilders toch wel benieuwd 😄
Dit dus, de meeste debatten zijn tussen mensen die het al grotendeels eens zijn. Daar krijgen lijsttrekkers minder kans zich te profileren.quote:Op donderdag 11 maart 2021 19:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wordt makkelijk stemmen winnen voor Rutte vanavond.
Hij lult zich er toch wel uit. Dat is wat hij doet.quote:
Rutte mag allereerst beginnen met de beloofde duizend euroquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:20 schreef monkyyy het volgende:
Miljarden aan iedereen die het maar hebben wil?
Gold alleen voor werkendenquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Rutte mag allereerst beginnen met de beloofde duizend euro
Wie is dit mens?quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:21 schreef Mikeytt het volgende:
Hoezo is Geert zo boos trouwens? Premier Rutte antwoord echt terug met een passief agressief kalm toontje en je ziet dat Geert zich daaraan ergert
Die is er allang gekomen en nog meer in de vorm van belastingvoordelen en fors verlaagde inkomstenbelasting. Een beetje een fabel dat dat er nooit is geweest.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan had hij dat zo moeten beloven en niet op die goedkope manier van iedere werkende Nederlander krijgt 1000 euroquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die is er allang gekomen en nog meer in de vorm van belastingvoordelen en fors verlaagde inkomstenbelasting. Een beetje een fabel dat dat er nooit is geweest.
Afgelopen 5 jaar is de inkomstenbelasting voor Jan Modaal fors gedaald. Dat is cumulatief veel meer dan 1000 euro.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit is een act, zijn achterban smult hier vanquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:23 schreef Mikeytt het volgende:
Geert heeft echt ff kalmerende pillen nodig.
Dit jaar opnieuw 650 eur minder belastingquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Afgelopen 5 jaar is de inkomstenbelasting voor Jan Modaal fors gedaald. Dat is cumulatief veel meer dan 1000 euro.
En gaat meteen weg aan het verhoogde btw tarief, hogere eigen risico, hogere zorgpremie, verhoogde gemeentebelastingen. Ik merk atm weinig van het fooitje aan verlaagde inkomstenbelasting.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die is er allang gekomen en nog meer in de vorm van belastingvoordelen en fors verlaagde inkomstenbelasting. Een beetje een fabel dat dat er nooit is geweest.
Nee joh. Op die wijze verliest hij stemmenquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:24 schreef Bocaj het volgende:
Rutte zou er in de persconferenties goed eraan doen meer te duiden en meer uitleg geven over het waarom van de maatregelen!
kan je mooi naar het zuiden van Europa overmakenquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit jaar opnieuw 650 eur minder belasting
BTW is verwaarloosbaar. Zorgpremie is niet sterk verhoogd.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:26 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En gaat meteen weg aan het verhoogde btw tarief, hogere eigen risico, hogere zorgpremie, verhoogde gemeentebelastingen. Ik merk atm weinig van het fooitje aan verlaagde inkomstenbelasting.
Neejoh, dat is een act. Wel een vermoeiende trouwens.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:28 schreef Mikeytt het volgende:
Geert heeft gewoon echt woedeproblemen hoor. Enge trekken
Jij stemt op Klaver?quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is toch wel een beetje de lamme tegen de blinde.
Medelijden met mensen die daar wat in zien zitten.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neejoh, dat is een act. Wel een vermoeiende trouwens.
En het werkt primaquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:29 schreef monkyyy het volgende:
Beste stuurlui staan aan wal is Geert zijn levensmotto
Marokkanenquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:29 schreef De_Onstopbare het volgende:
Wie wil er niet minder Marokkanen
Nee, dat is ook niks. Eigenlijk is het hele politieke landschap óf dat je het eens bent met het privatiseren van je eigen moeder, óf dat je wil dat elke Turk terug naar Marrakech gaat, óf dat elke Syrier met de rode loper verwelkomd moet worden.quote:
Geert is altijd wel een komische act, als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:32 schreef Gehrman het volgende:
De manier waarop Greet 'allochtonen' zegt
Tijd voor PVV, Forum, SGP, Krol.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh, ik vergeet nog even dat er wat partijen zijn die heel Nederland vol bomen willen planten. Nou, het is allemaal wat.
Ik vind de PvdA op het moment nog het minst slechte gevoel geven, maar die partij heeft in de afgelopen 10 jaar ook vrolijk meegedaan aan de afbraak van allerhande relevante sociale zekerheden en zooi als decentralisering. Dus eigenlijk ook gewoon kut.
wat een cucks he, beetje naar de pijpen van Marokko dansenquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:32 schreef Zorro het volgende:
"Marokkanen kunnen hun nationaliteit niet opgeven"
Dus als zij iets vast leggen is het ons probleem? We kunnen ook zeggen "Je kunt geen Nederlander worden met een andere nationaliteit"
Dan is het hun probleem.
In het programma van de PVV niet alleen om de criminelen hoor.quote:
Dat zal een grondwetsaanpassing zijn en bovendien lijkt mij dat voor de geboren Nederlanders met een Marokkaans paspoort mensenrechtentechnisch nogal onhaalbaar.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:32 schreef Zorro het volgende:
Dus als zij iets vast leggen is het ons probleem? We kunnen ook zeggen "Je kunt geen Nederlander worden met een andere nationaliteit"
Dan is het hun probleem.
Nee, daar wordt het land beter vanquote:
quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:34 schreef R-woud93 het volgende:
Partijen uitsluiten vind ik een enge ontwikkeling
Oke bedankt voor de duiding Antifaquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In het programma van de PVV niet alleen om de criminelen hoor.
Maarja, gelukkig ziet letterlijk elke partij (behalve de 2 mede-fascistenpartijtjes FvD/Ja21) in dat dit niet in een regering thuis hoort.
Het is niet democratisch... ga op z'n minst praten!quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:34 schreef R-woud93 het volgende:
Eens, al geloof ik niet dat er met de PVV en FVD goede afspraken zijn te maken op nationaal niveau.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:34 schreef R-woud93 het volgende:
Dat is precies het punt. Waarom hebben ze als geboren Nederlander een Marokkans paspoort? Omdat Marokko dat zegt. Dan kunnen wij dat ook omdraaien.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zal een grondwetsaanpassing zijn en bovendien lijkt mij dat voor de geboren Nederlanders met een Marokkaans paspoort mensenrechtentechnisch nogal onhaalbaar.
Ja, want je ouders komen in Nederland wonen met een Nederland paspoort en de Marokkaanse overheid geeft je automatisch een nationaliteit waar je niet af kan komen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:32 schreef Zorro het volgende:
Dan is het hun probleem.
Dat is ook zo, maar dat hoor je niet zo uit te spreken.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens, al geloof ik niet dat er met de PVV en FVD goede afspraken zijn te maken op nationaal niveau.
Goed gezien.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
daar wordt het land beter van
Dat mensen nog steeds op Teflon Mark stemmen na al zijn flaters de laatste jaren, en vooral de flaters ingegeven door de VVD, is echt bizar.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:35 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
De sorry's van Rutte hebben totaal geen waarde. Dat bleek opnieuw na de toesalgen affaire. Ik heb dan liever nooit excuses dan een niet gemeende excuses.
Oja, jij was een troll. Even vergeten.quote:
Misschien is Zijlstra er ook voor Putin.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:36 schreef Hexagon het volgende:
Leuk dat ook Maxime Verhagen in de studio is. Die kan vertellen wie er liegt over het Catshuis.
Dat had je wel kunnen nagaan... veiligheid!quote:
quote:
quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:37 schreef Mani89 het volgende:
Je ziet dat Rutten aangeslagen is, Geert heeft hem tegen de touwen.
quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat had je wel kunnen nagaan... veiligheid!
Bas Rutten? @Noberquote:Op donderdag 11 maart 2021 22:37 schreef Mani89 het volgende:
Je ziet dat Rutten aangeslagen is, Geert heeft hem tegen de touwen.
Dat was dan ook erg laf.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:38 schreef Raw85 het volgende:
Oei Geert toch even in het nauw over die Nieuwsuur-afzegging
Heb nog geen enkel punt voor Geertje voorbij zien komen hoor.quote:
En nog lekker op een flatje wonen als Rutte zijnde... en géén dure vrouw!quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:38 schreef monkyyy het volgende:
Sinds 2003 al 120k vangen per jaar, lekker
Geert is geen amateur.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:39 schreef Gehrman het volgende:
'wanneer heeft u voor het laatst gehuild'.
Tweedehands Saab, niets mis meequote:Op donderdag 11 maart 2021 22:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
En nog lekker op een flatje wonen als Rutte zijnde... en géén dure vrouw!
Rare knie.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:41 schreef Mikeytt het volgende:
Tussen de Geertcringe even tussendoor snel een foto van KaagGOD
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |