GroenLinks doet niet meer mee.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:59 schreef Mikeytt het volgende:
Ligt het aan mij of is Jeroen veel minder aanvallend tegen Jesse?
Jesse heeft ook meer argumenten. Wopke blijft oppervlakkig de one-liners herhalen.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:59 schreef Mikeytt het volgende:
Ligt het aan mij of is Jeroen veel minder aanvallend tegen Jesse?
Kan je bijna geen mening meer noemen. Wopke was echt heel zwakquote:
D66 naar plek 2 dan? SP kan in theorie wel, niet heel groen, hier en daar conservatieve trekjes, brabantsquote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:58 schreef Van_Poppel het volgende: [..] Men gaat dan niet opeens op GroenLinks of SP stemmen.
orgasme gekregenquote:
Ik weet niet hoeveel invloed dergelijke debatten precies hebben.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
D66 naar plek 2 dan? SP kan in theorie wel, niet heel groen, hier en daar conservatieve trekjes, brabants
Voor de middengroep is SP sowieso een no go en D66 flirt nu wel heel erg met links. CDA’ers die Wopke niet zien zitten zullen wel naar VVD of JA21 gaan.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
D66 naar plek 2 dan? SP kan in theorie wel, niet heel groen, hier en daar conservatieve trekjes, brabants
of BBBquote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
CDA’ers die Wopke niet zien zitten zullen wel naar VVD of JA2 gaan.
Ja, maar je blijft toch hopen op iets beters he.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor de middengroep is SP sowieso een no go en D66 flirt nu wel heel erg met links. CDA’ers die Wopke niet zien zitten zullen wel naar VVD of JA21 gaan.
Ook tussen D66 en CDA is wel wat verkeer doorgaans.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor de middengroep is SP sowieso een no go en D66 flirt nu wel heel erg met links. CDA’ers die Wopke niet zien zitten zullen wel naar VVD of JA21 gaan.
Met Pechtold was dat inderdaad het geval; met Kaag zijn de verschillen weer groter geworden. De centrum rechtse kiezer gruwelt van een mogelijk SP GroenLinks PvdA PvdD D66 kabinet.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook tussen D66 en CDA is wel wat verkeer doorgaans.
Een dergelijk kabinet zal er ook niet komen al zou het een meerderheid hebben.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met Pechtold was dat inderdaad het geval; met Kaag zijn de verschillen weer groter geworden. De centrum rechtse kiezer gruwelt van een mogelijk SP GroenLinks PvdA PvdD D66 kabinet.
Die hebben bij lange na geen meerderheid.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met Pechtold was dat inderdaad het geval; met Kaag zijn de verschillen weer groter geworden. De centrum rechtse kiezer gruwelt van een mogelijk SP GroenLinks PvdA PvdD D66 kabinet.
Ja, maar de Katholieke Kaag kan ook wel weer iets opleveren onder de rivieren. Persoonlijke poll (n=zeer klein) in een (verre) brede familiezoom, maar bij de personen waarvan je het niet verwacht hebben toch sympathie voor Kaag ,waar dat voor Pechtold niet aanwezig was.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Inderdaad. Sociaal-economisch een beetje vergelijkbaar met een PvdA zeg maar.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:34 schreef Hexagon het volgende:
Overigens moet het CDA ook bang zijn voor de Christenunie aangezien die nog meer mainstream aan het worden zijn.
En de agrarische stemmers die naar BBB gaanquote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:34 schreef Hexagon het volgende:
Overigens moet het CDA ook bang zijn voor de Christenunie aangezien die nog meer mainstream aan het worden zijn.
Had zelf echt niks met Pechtold of Jetten, maar Kaag komt écht over als iemand die serieus luistert en aandachtig vragen beantwoord die ze krijgt. Op dit moment imo de beste lijsttrekker.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:28 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja, maar de Katholieke Kaag kan ook wel weer iets opleveren onder de rivieren. Persoonlijke poll (n=zeer klein) in een (verre) brede familiezoom, maar bij de personen waarvan je het niet verwacht hebben toch sympathie voor Kaag ,waar dat voor Pechtold niet aanwezig was.
Alleen al het verzet tegen voltooid leven (m'n mening daarover staat daar haaks op).quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad. Sociaal-economisch een beetje vergelijkbaar met een PvdA zeg maar.
Jammer van hun conservatieve ethische standpunten.
Bij het RTL debat vond ik haar niet echt goed, bij het Pauw debat was ze al een stuk sterker en ook bij andere interviews lijkt ze beter haar ritme te hebben gevonden. Ik vraag me echter wel af in welke mate ze kiezers buiten D66 aan weet te spreken, ze blijft namelijk wel elitair overkomen en als iemand die "de gewone burger" probeert te begrijpen, maar er mijlen ver vanaf staat. Maar misschien ligt dat ook aan mijn kijk op D66... een afgrijselijke partij die helemaal onderaan bungelt bij mijquote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Had zelf echt niks met Pechtold of Jetten, maar Kaag komt écht over als iemand die serieus luistert en aandachtig vragen beantwoord die ze krijgt. Op dit moment imo de beste lijsttrekker.
Ik vond mevrouw Kaag met afstand het beste uitkomen in het RTL debat. Goed verwoord en sloeg goed van zich af.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij het RTL debat vond ik haar niet echt goed, bij het Pauw debat was ze al een stuk sterker en ook bij andere interviews lijkt ze beter haar ritme te hebben gevonden. Ik vraag me echter wel af in welke mate ze kiezers buiten D66 aan weet te spreken, ze blijft namelijk wel elitair overkomen en als iemand die "de gewone burger" probeert te begrijpen, maar er mijlen ver vanaf staat. Maar misschien ligt dat ook aan mijn kijk op D66... een afgrijselijke partij die helemaal onderaan bungelt bij mij
Ik neig juist meer en meer naar Kaag, maar ook vanwege de sneue opmerkingen over elitair en andere rare framing. En D66 is bij uitstek ook wel de partij voor de opgeleide klasse natuurlijk. Dat kun je verschrikkelijk vinden, maar waarom zou die klasse dan niet vertegenwoordigd mogen worden?quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij het RTL debat vond ik haar niet echt goed, bij het Pauw debat was ze al een stuk sterker en ook bij andere interviews lijkt ze beter haar ritme te hebben gevonden. Ik vraag me echter wel af in welke mate ze kiezers buiten D66 aan weet te spreken, ze blijft namelijk wel elitair overkomen en als iemand die "de gewone burger" probeert te begrijpen, maar er mijlen ver vanaf staat. Maar misschien ligt dat ook aan mijn kijk op D66... een afgrijselijke partij die helemaal onderaan bungelt bij mij
Ik ben helemaal voor democratie en een goede vertegenwoordiging, dus als Kaag bepaalde mensen aanspreekt dan is dat meer dan prima.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:51 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik neig juist meer en meer naar Kaag, maar ook vanwege de sneue opmerkingen over elitair en andere rare framing. En D66 is bij uitstek ook wel de partij voor de opgeleide klasse natuurlijk. Dat kun je verschrikkelijk vinden, maar waarom zou die klasse dan niet vertegenwoordigd mogen worden?
Sterker nog: hoogopgeleide mensen lijken mij ook betere vertegenwoordigers voor de laagopgeleide klasse.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:51 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik neig juist meer en meer naar Kaag, maar ook vanwege de sneue opmerkingen over elitair en andere rare framing. En D66 is bij uitstek ook wel de partij voor de opgeleide klasse natuurlijk. Dat kun je verschrikkelijk vinden, maar waarom zou die klasse dan niet vertegenwoordigd mogen worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |