SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Nouja, kijk maar naar de mooie dagen die we in februari hebben gehad. De parken waren overvol en er werd dikwijls onvoldoende afstand gehouden tot elkaar. Als de terrassen dadelijk nog steeds niet open zijn in april terwijl het wel mooi weer is dan zie ik hetzelfde gebeuren met een horeca die nog meer protest zullen aantekenen. Dat kan niet anders dan leiden tot versoepeling van de maatregelen.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit lijkt me tamelijk naief eerlijk gezegd.
Helaas is er tot nu toe vanuit Den Haag niks voortgekomen wat me vertrouwen geeft betreffende echte versoepelingen. Dus vandaar.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:59 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Nouja, kijk maar naar de mooie dagen die we in februari hebben gehad. De parken waren overvol en er werd dikwijls onvoldoende afstand gehouden tot elkaar. Als de terrassen dadelijk nog steeds niet open zijn in april terwijl het wel mooi weer is dan zie ik hetzelfde gebeuren met een horeca die nog meer protest zullen aantekenen. Dat kan niet anders dan leiden tot versoepeling van de maatregelen.
Je zag wel dat de demonstraties van studenten, horeca en evenementensector gehoord werden in de kamer, en dat er toen wel meer aandacht voor was (wel beperkt).quote:Op maandag 8 maart 2021 10:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, dat is ook best storend. Niet eens met het beleid? Dan krijg je meteen een bepaalde stempel. Waag het eens om te protesteren in een zogenaamd democratisch land..
Alleen het vaccinatieschema en de planning van leveringen.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Helaas is er tot nu toe vanuit Den Haag niks voortgekomen wat me vertrouwen geeft betreffende echte versoepelingen. Dus vandaar.
quote:Geplande prikken deze week
295.712
Aantal prikken dat Nederland verwacht te zetten van 1 tot en met 7 maart. Het echte aantal kan anders zijn, bijvoorbeeld doordat mensen hun afspraak afzeggen of door problemen met de leveringen van vaccins.
Geef toe, de meesten die daar steeds stonden waren óf wappie óf tokkie (of beiden).quote:Op maandag 8 maart 2021 10:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En als er iemand gaat demonstreren tegen het beleid, dan zijn we er als de kippen bij om de demonstranten weg te zetten als wappies.
En ze hebben ook nog een heel hoog niveau van basisverspreiding.... dat duurt ook met door vaccins lagere r nog weken tot paar maanden om weg te krijgen. Wordt interessant om te zien wanneer het daar en in UK echt over is.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:56 schreef Zwansen het volgende: [..] Dat zegt hij toch in dat eerste filmpje? Er moeten nog een paar honderd duizend worden gevaccineerd, vooral 50-jarigen. Daarom moeten ze nog even voorzichtig zijn. Daarbij is het natuurlijk ook zo dat mensen die vandaag gevaccineerd worden niet meteen morgen beschermd zijn.
Ook daar ben ik vrij sceptisch in. Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te voorspellen dat ook in julo nog laaaaaaaaaaaaaaang niet iedereen is gevaccineerd. En dat de wortel die Hugo ons voorhoudt niet meer dan een goedbedoelde leugen is.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Alleen het vaccinatieschema en de planning van leveringen.
Vesper glocca delenda estquote:Op maandag 8 maart 2021 11:04 schreef eragon2890 het volgende:
Uhm jongens die tests zijn natuurlijk zowieso tijdelijk, daarom staat er ook samen met gedragsregels.
Het is tot iedereen gevaccineerd is, dat is iig hier het plan. 😁
Avondklok delenda est.
Dat zag echt niemand aankomen.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:04 schreef MichaelScott het volgende:
Zie trouwens dat er afgelopen week 295.712 prikken gepland stonden, dat is nog geen 1/3e van het aantal wat Hugo nodig heeft om zijn belofte te halen.
[..]
Waarom kan het daar zo snel en hier niet?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:06 schreef Dven het volgende:
Drie maten worden morgen ook gevaccineerdZo goed als hele vriendengroep dan gedaan, buiten degene die om wat voor reden dan ook niet willen.
Daar zit ik ook aan te denken. Ik ben niet per se een anti-vaccer, maar een samenleving inrichten zoals ze dat in Israel hebben gedaan kan écht niet. Ik hoop toch dat we daar in Nederland te nuchter voor zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:59 schreef groenen het volgende:
Anti vaccers kunnen beter op Segers stemmen dan op van Haga, die gaat daadwerkelijk invloed uit oefenen op de coalitie.
Met de huidige snelheid van 300k per week zit je op circa 4.800.000, plus de huidige 1.600.000 zitten we 6.400.000. Dan hebben we in elk geval iedereen van 60, risicogroepen en mensen met een essentiële beroepsgroep gevaccineerd. Dan zijn we klaar wat mij betreft.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook daar ben ik vrij sceptisch in. Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te voorspellen dat ook in julo nog laaaaaaaaaaaaaaang niet iedereen is gevaccineerd. En dat de wortel die Hugo ons voorhoudt niet meer dan een goedbedoelde leugen is.
Oudjes daar willen nietquote:Op maandag 8 maart 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom kan het daar zo snel en hier niet?
Zijn de oudjes daar al allemaal geweest?
Wat mij betreft ook, maar tegen die tijd verzinnen ze wel weer wat anders.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Met de huidige snelheid van 300k per week zit je op circa 4.800.000, plus de huidige 1.600.000 zitten we 6.400.000. Dan hebben we in elk geval iedereen van 60, risicogroepen en mensen met een essentiële beroepsgroep gevaccineerd. Dan zijn we klaar wat mij betreft.
De enige die dit zou willen doen is Thierry Baudet en dan vooral om te laten zien hoe ontzettend belezen en hoogopgeleid hij is.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:55 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
We moeten ervoor zorgen dat een serieuze politicus (niet Van Haga) dit zinnetje uitspreekt tijdens een kamer- of verkiezingsdebat.
Dat gaat je ook sowieso niet lukken als een grote groep zichzelf uitsluit en een grote groep uitgesloten is.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook daar ben ik vrij sceptisch in. Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te voorspellen dat ook in julo nog laaaaaaaaaaaaaaang niet iedereen is gevaccineerd. En dat de wortel die Hugo ons voorhoudt niet meer dan een goedbedoelde leugen is.
Moet het niet vesper horologium zijn?quote:
Ik hoop dat dat het uitgangspunt gaat zijn, het kabinet laat er echter nu weinig over los wat nu het einddoel zou moeten zijn. Wat mij betreft houdt dat op bij de vaccinatie van kwetsbaren, en dat die 70%/80% vaccinatiegraad onder de bevolking enkel wordt beschouwd als 'mooi meegenomen'. Sowieso vind ik het erg storend dat het kabinet niet met een (midden)lange termijn visie komen met wanneer weer van alles mogelijk is. We gaan het zien.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Met de huidige snelheid van 300k per week zit je op circa 4.800.000, plus de huidige 1.600.000 zitten we 6.400.000. Dan hebben we in elk geval iedereen van 60, risicogroepen en mensen met een essentiële beroepsgroep gevaccineerd. Dan zijn we klaar wat mij betreft.
Dit vind ik opzich wel meevallen, alleen het nadeel is dat er vaak ook wappies en rellers tussenzitten die dan eigenlijk het protest verstoren.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, dat is ook best storend. Niet eens met het beleid? Dan krijg je meteen een bepaalde stempel. Waag het eens om te protesteren in een zogenaamd democratisch land..
vesper = avond en glocca = klok in latijnquote:
Volgens mij willen de oudjes daar niet en hebben ze dus genoeg voor de rest.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is nu juist wat mij er aan tegen staat. Dat we het op die manier opgelegd krijgen. IMO gewoon immoreel om het zó te gaan draaien. Avondklok moet want anders hebben de kinderen nog meer te lijden.quote:Op maandag 8 maart 2021 09:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Maar ik heb er niet echt moeite mee. Met die avondklok.
Vind het goed dat scholen geopend zijn.
Als dat de keuze is: Scholen open of avondklok, winkels open of avondklok, dan heeft die avondklok voor mij een lagere prioriteit.
Betere vertaling inderdaadquote:Op maandag 8 maart 2021 11:13 schreef 4-elements het volgende:
Ceterum censeo ignitegium esse delendam.
Oudjes willen niet, er zijn te veel vaccins vrij dus iedereen die wil mag gevaccineerd worden. Jongeren en hoger opgeleiden blijken daar met alle liefde gebruik van te maken. Er was tijdelijk een stop omdat ze door de meeste vaccins heen waren maar vandaag, morgen en over een paar dagen weer nieuwe batches dus iedereen mag weer gaan.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze heb ik eerder wel eens gedeeld, maar we mogen hier in NL in onze handen knijpen:quote:Op maandag 8 maart 2021 11:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Volgens mij willen de oudjes daar niet en hebben ze dus genoeg voor de rest.
Het AZ vaccin heeft in veel landen on slecht imago. Onterecht want data uit het VK toont gewoon aan dat het een goed vaccin is. Maar doordat zowel Frankrijk en Duitsland het riepen willen mensen dat vaccin niet nemen.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Volgens mij willen de oudjes daar niet en hebben ze dus genoeg voor de rest.
Frankrijk derdewereldlandquote:Op maandag 8 maart 2021 11:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Deze heb ik eerder wel eens gedeeld, maar we mogen hier in NL in onze handen knijpen:
[ afbeelding ]
Je hebt altijd 1 iemand nodig die zo gek is 'iets' te gaan doen. Maar hey, diegene wegzetten als gekkie/wappie is natuurlijk wel heel erg lekker.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Geef toe, de meesten die daar steeds stonden waren óf wappie óf tokkie (of beiden).
Goed, dit vind ik niet de manier van discussiëren (ik verzin het immers ook niet) maar for arguments sake, welke reden heb je om aan te nemen dat het niet tijdelijk is?quote:
Het gaat om "strongly agreed"quote:
Dat wordt daar echt nog een probleem. Ik hoefde niet lang te googelen:quote:
Wasda? Ik doe dat gewoon handmatig hoor.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij een macro ofzo die dat bij elke post toevoegt?
Behalve tegen alles wat Frans isquote:Op maandag 8 maart 2021 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Fransen worden zo geboren, per definitie overal tegen.
quote:Op maandag 8 maart 2021 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Fransen worden zo geboren, per definitie overal tegen.
Dat is ook absoluut zoquote:Op maandag 8 maart 2021 11:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het gaat om "strongly agreed"
Fransen zijn in basis het nooit ergens mee eens. Als je 2 Fransen bij elkaar zet heb je 3 meningen en 4 stakingen.
Misschien moeten ze dan niet op potjes en pannetjes gaan slaan of meneer Engel als voorbeeld nemen, zou al aardig helpen tegen de beeldvorming.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je hebt altijd 1 iemand nodig die zo gek is 'iets' te gaan doen. Maar hey, diegene wegzetten als gekkie/wappie is natuurlijk wel heel erg lekker.
Welke belofte?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:04 schreef MichaelScott het volgende:
Zie trouwens dat er afgelopen week 295.712 prikken gepland stonden, dat is nog geen 1/3e van het aantal wat Hugo nodig heeft om zijn belofte te halen.
[..]
Ik zie wel dat de source 'The Lancet - 2019' is, dus dat zegt niets over de vaccinatiebereidheid van coronavaccins.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Deze heb ik eerder wel eens gedeeld, maar we mogen hier in NL in onze handen knijpen:
[ afbeelding ]
Scherp!quote:Op maandag 8 maart 2021 11:22 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik zie wel dat de source 'The Lancet - 2019' is, dus dat zegt niets over de vaccinatiebereidheid van coronavaccins.
Wat heb jij gezien wat gepresenteerd werd als 'tijdelijk' en er nu niet meer is? Alles wordt tot in het einde der tijden maar verlengd en tot nu toe moet het nog maar bewezen worden dat het er ook allemaal af zal gaan, zonder een extra voorwaarde.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Goed, dit vind ik niet de manier van discussiëren (ik verzin het immers ook niet) maar for arguments sake, welke reden heb je om aan te nemen dat het niet tijdelijk is?
Probeer positief te blijven, al dat cynisme helpt echt niet.
Hoho dat gaat zomaar niet. De zuid-oost-Aziatische variant des doods heeft het voorzien op terrasgangers en is nog lang niet klaar met ons. We moeten meegroeien en nog even volhouden! Ofzo.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:59 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Nouja, kijk maar naar de mooie dagen die we in februari hebben gehad. De parken waren overvol en er werd dikwijls onvoldoende afstand gehouden tot elkaar. Als de terrassen dadelijk nog steeds niet open zijn in april terwijl het wel mooi weer is dan zie ik hetzelfde gebeuren met een horeca die nog meer protest zullen aantekenen. Dat kan niet anders dan leiden tot versoepeling van de maatregelen.
Hij is inderdaad van vóór corona, maar dit zegt wel degelijk iets over de mindset van de bevolking.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:22 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik zie wel dat de source 'The Lancet - 2019' is, dus dat zegt niets over de vaccinatiebereidheid van coronavaccins.
Ga je nu bij elke post het laatste zinnetje erbij toevoegen?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoho dat gaat zomaar niet. De zuid-oost-Aziatische variant des doods heeft het voorzien op terrasgangers en is nog lang niet klaar met ons. We moeten meegroeien en nog even volhouden! Ofzo.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Heb je dat nu pas door?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ga je nu bij elke post het laatste zinnetje erbij toevoegen?
Met zn allen om 2100 een rondje gaan lopen?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:22 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan niet op potjes en pannetjes gaan slaan of meneer Engel als voorbeeld nemen, zou al aardig helpen tegen de beeldvorming.
Natuurlijk is dat zo. En ik weet dat Hugo een keer tegen van Haga heeft gezegd dat we nog steeds een uitermate hoge vaccinatiebereidheid hebben, maar heb geen idee of de Fransen ook zo onwelwillend staan tegen over coronavaccinatie.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Hij is inderdaad van vóór corona, maar dit zegt wel degelijk iets over de mindset van de bevolking.
TR geplaatst, grow up of zet het bij je Twente zinnetjequote:Op maandag 8 maart 2021 11:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Frankrijk heeft in het verleden een aantal vaccinschandalen gehad. Dat drukt het enthousiasme daar nogal.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:31 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. En ik weet dat Hugo een keer tegen van Haga heeft gezegd dat we nog steeds een uitermate hoge vaccinatiebereidheid hebben, maar heb geen idee of de Fransen ook zo onwelwillend staan tegen over coronavaccinatie.
Dus?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
TR geplaatst, grow up of zet het bij je Twente zinnetje
Tja de voorlopers van deze demonstraties hebben niet echt een geweldig visitekaartje afgegeven. Of het nu rellen met de ME is, op potjes en pannen slaan, je achter een dansleraar scharen of voor de camera de arts uithangen die je kan genezen met natuur producten... het maakt het allemaal extra lastig om dan nog echt serieus over te komen. Daar mogen ze de wappies voor bedanken.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met zn allen om 2100 een rondje gaan lopen?
Gewoon vreedzame protesten waarbij we de overheid geen kans geven. Massale sit in op verschillende pleinen in steden? Als er 100.000 man zit op het Museumplein kunnen ze het echt niet aan hoor.
Maar hey, het is leuker om de eerste 50 als gekkie weg te zetten.
quote:Op maandag 8 maart 2021 11:34 schreef diedrick het volgende:
Kort geding InRetail.. En welk argument gebruikt de staat weer: We hebben nu ook te maken met de Britse variant. Dat wordt even vergeten door INretail
zucht......
Dit artikel geeft aan waarom er zoveel mensen tegen vaccinatie zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:31 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. En ik weet dat Hugo een keer tegen van Haga heeft gezegd dat we nog steeds een uitermate hoge vaccinatiebereidheid hebben, maar heb geen idee of de Fransen ook zo onwelwillend staan tegen over coronavaccinatie.
Een argument die ze met de grond gelijk kunnen maken gezien de ontwikkelingen van de besmettingen de laatste weken.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:34 schreef diedrick het volgende:
Kort geding InRetail.. En welk argument gebruikt de staat weer: We hebben nu ook te maken met de Britse variant. Dat wordt even vergeten door INretail
zucht......
ga je gangquote:Op maandag 8 maart 2021 11:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus?
Het is precies op de plek waar het hoort. In COR. Zou beter zijn als iedereen het gaat doen.
Ja, maar de Zuid-Afrikaanse dan? Of de Mexicaanse?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Die britse variant die iedere week kleiner wordt gemaakt door een overschatting en die nu maar 50% is van het voorspelde.
Ik hoop dat ze slim genoeg zijn dit argument af te zagen bij de enkels.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:36 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Een argument die ze met de grond gelijk kunnen maken gezien de ontwikkelingen van de besmettingen de laatste weken.
Zeker als het een bewezen kulargument is en de rechter er alsnog in mee gaat.quote:Helaas lijkt het er op dat de staat nagenoeg onfeilbaar is in rechtszaken. Zeer zorgwekkend.
Dat is best logisch. Het gaat om een crisis en er is sprake van brede steun in de volksvertegenwoordiging. Dan moet je als rechter terughoudend zijn en alleen ingrijpen als het echt mis gaat.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:36 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Een argument die ze met de grond gelijk kunnen maken gezien de ontwikkelingen van de besmettingen de laatste weken.
Helaas lijkt het er op dat de staat nagenoeg onfeilbaar is in rechtszaken. Zeer zorgwekkend.
De zuidSwasilandse. Echt. Alleen als je iemand al aankijkt dan lig je binnen 2 dagen met 39,6 op je nest.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:37 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ja, maar de Zuid-Afrikaanse dan? Of de Mexicaanse?
403.744 verwacht ikquote:Op maandag 8 maart 2021 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is al bekend hoeveel prikken NL deze week hoopt te zetten? Op het dashboard staat nog de schatting van afgelopen week.
Vooropgesteld, ik begrijp best de cynische toon (ook die in dit topic heerst). Dit duurt allemaal veel te lang, zaken zijn niet consequent ingevoerd of afgeschaft. Dat ben ik echt met je eens. Maar ik wil niet doorslaan door te denken dat het een complot is vanuit de overheid om ons 1984-style in de gaten te (blijven) houden.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat heb jij gezien wat gepresenteerd werd als 'tijdelijk' en er nu niet meer is? Alles wordt tot in het einde der tijden maar verlengd en tot nu toe moet het nog maar bewezen worden dat het er ook allemaal af zal gaan, zonder een extra voorwaarde.
Daarbij is rutte zo betrouwbaar gebleken op verschillende vlakken als dat zijn neus lang is. Geen enkel perspectief ook.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:48 schreef Questular het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat hij van mening is dat de avondklok vernietigd moet worden?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinatiesquote:Op maandag 8 maart 2021 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is al bekend hoeveel prikken NL deze week hoopt te zetten? Op het dashboard staat nog de schatting van afgelopen week.
Dat was afgelopen week.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Geplande prikken deze week
295.712
Ja, das van afgelopen weekquote:Op maandag 8 maart 2021 11:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Geplande prikken deze week
295.712
Het is wel taak van de rechter om binnen de mogelijkheden die ze heeft te doen aan 'waarheidsvinding'. Als blijkt dat de retail onevenredig hard geraakt wordt onder het mom van de 'alle beetjes helpen'-politiek, terwijl in omringende landen de retail wel is opengesteld, dan kan de rechter daar toch iets mee? Als er vervolgens het argument de Britse variant wordt aangedragen terwijl allang blijkt dat dit helemaal niet heeft geleid tot een exponentiële stijging van het aantal besmettingen dan mag de rechter daar ook wat vinden lijkt mij.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is best logisch. Het gaat om een crisis en er is sprake van brede steun in de volksvertegenwoordiging. Dan moet je als rechter terughoudend zijn en alleen ingrijpen als het echt mis gaat.
Laten we even hypothetisch die avondklokuitspraak omdraaien (kan juridisch niet, maar voor het idee) en op vordering van RedTeam zou de rechter de instelling van een avondklok hebben bevolen. Denk je dan dat Thierry spreekt van dicastocratie? Dat Mark Rutte boos is? Ik weet het wel zeker, en dan hebben ze nog gelijk ook. En dat is ook logisch. De rol van de rechter is niet om het beste beleid te maken maar om te kijken of de grenzen niet worden overschreden. En die grenzen zijn nogal ruim in dit soort scenarios.
Ik hoorde net op de radio dat de meeste van die boetes in 'bepaalde wijken' worden uitgeschreven, straks is Wilders ineens toch een voorstanderquote:
Je hoeft het ook niet perse als een complot te zien allemaal. Ik zie het zelf wat meer als doorgeslagen controle waar een hoop angst bij komt kijken. Dat is meer hoe het gewoon beweegt in plaats dat daar perse een orgaan van puur kwaad achter zit.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooropgesteld, ik begrijp best de cynische toon (ook die in dit topic heerst). Dit duurt allemaal veel te lang, zaken zijn niet consequent ingevoerd of afgeschaft. Dat ben ik echt met je eens. Maar ik wil niet doorslaan door te denken dat het een complot is vanuit de overheid om ons 1984-style in de gaten te (blijven) houden.
Precies.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk omdat we mee groeien met de maatregelen en de avondklok.
Aldus Ferd.
Ben ik het wel mee eens. En dan vervangen voor een dag- en nachtklokquote:Op maandag 8 maart 2021 11:48 schreef Questular het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat hij van mening is dat de avondklok vernietigd moet worden?
Die doorgeslagen controle is wel waar ik onderhand redelijk klaar mee ben.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:57 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet perse als een complot te zien allemaal. Ik zie het zelf wat meer als doorgeslagen controle waar een hoop angst bij komt kijken. Dat is meer hoe het gewoon beweegt in plaats dat daar perse een orgaan van puur kwaad achter zit.
Kijk, soms merk ik op bij mezelf op individueel niveau dat ik uit angst ergens voor ergens teveel controle op wil hebben. Dit soort processen/gedragingen kun je ook zien op globaal, collectief niveau.
quote:Op maandag 8 maart 2021 11:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wasda? Ik doe dat gewoon handmatig hoor.
Niet in alle rechtsgebieden en zeker niet in kort geding. Dan moet aanstonds duidelijk zijn dat het mis is.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:52 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Het is wel taak van de rechter om binnen de mogelijkheden die ze heeft te doen aan 'waarheidsvinding'.
Een rechter kan heel veel. Maar er is in dit soort scenario’s sprake van een zeer ruime beleidsvrijheid.quote:Als blijkt dat de retail onevenredig hard geraakt wordt onder het mom van de 'alle beetjes helpen'-politiek, terwijl in omringende landen de retail wel is opengesteld, dan kan de rechter daar toch iets mee?
Moet je voorzichtig mee zijn, dan ga je wel heel erg op de stoel van de experts zitten.quote:Als er vervolgens het argument de Britse variant wordt aangedragen terwijl allang blijkt dat dit helemaal niet heeft geleid tot een exponentiële stijging van het aantal besmettingen dan mag de rechter daar ook wat vinden lijkt mij.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet wordenquote:
Wat een rationeel geluid, heerlijk. Een keer géén paniek zaaien.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:59 schreef Vasilevski het volgende:
Luister naar de virologen, behalve deze: https://www.parool.nl/ned(...)&utm_source=linkedin
Oftewel, vol gas zoveel mogelijk mensen een eerste prik AZ, 3 maanden wachten tussen prikken is OK.quote:To summarise our findings:
1. Regardless of dose level or dose interval, no participants in the trials who received the Oxford AstraZeneca vaccine were hospitalised, experienced severe disease or died of COVID-19.
2. The first dose of the Oxford AstraZeneca vaccine offered protection from COVID-19 disease with a vaccine efficacy of 76% right up until the second dose given at 3 months.
3. After the second dose, higher antibody levels were seen in people who had a longer interval between doses. However, the vaccine showed good efficacy against COVID-19 regardless of dose interval.
quote:Preliminary data also suggests that the Oxford AstraZeneca vaccine offers protection against the type of virus which is currently causing most disease in the UK (the ‘Kent strain’) and that vaccination reduces the amount of virus carried in the upper airways. This may lead to reduced transmission of virus between people.
Emerging data suggests that the Oxford-AstraZeneca vaccine may not protect against mild disease caused by the South African variant (B1.351) of virus in young adults, while it did provide good protection against the original variant in the country. In that study we did not assess whether the vaccine protected against severe disease including hospitalisation and death, but we are planning studies to assess this. The evidence from other viral vector vaccines is encouraging, indicating that similar vaccines do prevent severe disease caused by this variant.
These findings have not yet been peer reviewed but are available here:
Studie over effectivteit tegen de Engelse variant
Studie over effectiviteit tegen de Zuid Afrikaanse variant
Studie over effectiviteit tegen hospitalisatie na 1 dosis in Schotland
Ik moet vooral lachen om de menselijke trekjes die het virus gegeven worden. Wat hebben we al gehad, het virus sleet mee, het virus ligt op de loer en ga zo maar door.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die doorgeslagen controle is wel waar ik onderhand redelijk klaar mee ben.
Met als ultiem dieptepunt het 'sneeuwprotocol' en het 'juichprotocol' van de RIVM.
Ik ken de man niet, maar ik ben nu al fan. Jammer dat ie waarschijnlijk niet gehoord gaat worden.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:59 schreef Vasilevski het volgende:
Luister naar de virologen, behalve deze: https://www.parool.nl/ned(...)&utm_source=linkedin
Nee, niet op die manier.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooropgesteld, ik begrijp best de cynische toon (ook die in dit topic heerst). Dit duurt allemaal veel te lang, zaken zijn niet consequent ingevoerd of afgeschaft. Dat ben ik echt met je eens. Maar ik wil niet doorslaan door te denken dat het een complot is vanuit de overheid om ons 1984-style in de gaten te (blijven) houden.
quote:Op maandag 8 maart 2021 11:59 schreef Vasilevski het volgende:
Deze vind ik wel mooi gevonden.quote:‘Je legt ook niet het gemotoriseerd verkeer stil omdat er verkeersdoden vallen.’
Daar was ik ook ergens vorig jaar al wel klaar mee.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die doorgeslagen controle is wel waar ik onderhand redelijk klaar mee ben.
Met als ultiem dieptepunt het 'sneeuwprotocol' en het 'juichprotocol' van de RIVM.
Bah, wat een realistische post. Ik denk helaas dat de rechter nu alleen kan ingrijpen als het juridisch niet voldoende is afgeschermd, zoals dat bij de avondklok het geval was. Ik hoop dat het tegendeel bewaarheid wordt.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet in alle rechtsgebieden en zeker niet in kort geding. Dan moet aanstonds duidelijk zijn dat het mis is.
[..]
Een rechter kan heel veel. Maar er is in dit soort scenario’s sprake van een zeer ruime beleidsvrijheid.
[..]
Moet je voorzichtig mee zijn, dan ga je wel heel erg op de stoel van de experts zitten.
[..]
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden
Alsof het virus het persoonlijk op ons voorzien heeft ja. Maar gelukkig hebben we de avondklok! Want na 9 uur is het levensgevaarlijk; dan komt het virus nog vaker uit de bosjes springen! En ben je ouder dan 27 jaar? Buiten sporten met meerderen is dan de grootste fout die je kan maken. Vooral niet doen, beter om je zelf binnen op te sluiten.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik moet vooral lachen om de menselijke trekjes die het virus gegeven worden. Wat hebben we al gehad, het virus sleet mee, het virus ligt op de loer en ga zo maar door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |