En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:48 schreef Questular het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat hij van mening is dat de avondklok vernietigd moet worden?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinatiesquote:Op maandag 8 maart 2021 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is al bekend hoeveel prikken NL deze week hoopt te zetten? Op het dashboard staat nog de schatting van afgelopen week.
Dat was afgelopen week.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Geplande prikken deze week
295.712
Ja, das van afgelopen weekquote:Op maandag 8 maart 2021 11:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Geplande prikken deze week
295.712
Het is wel taak van de rechter om binnen de mogelijkheden die ze heeft te doen aan 'waarheidsvinding'. Als blijkt dat de retail onevenredig hard geraakt wordt onder het mom van de 'alle beetjes helpen'-politiek, terwijl in omringende landen de retail wel is opengesteld, dan kan de rechter daar toch iets mee? Als er vervolgens het argument de Britse variant wordt aangedragen terwijl allang blijkt dat dit helemaal niet heeft geleid tot een exponentiële stijging van het aantal besmettingen dan mag de rechter daar ook wat vinden lijkt mij.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is best logisch. Het gaat om een crisis en er is sprake van brede steun in de volksvertegenwoordiging. Dan moet je als rechter terughoudend zijn en alleen ingrijpen als het echt mis gaat.
Laten we even hypothetisch die avondklokuitspraak omdraaien (kan juridisch niet, maar voor het idee) en op vordering van RedTeam zou de rechter de instelling van een avondklok hebben bevolen. Denk je dan dat Thierry spreekt van dicastocratie? Dat Mark Rutte boos is? Ik weet het wel zeker, en dan hebben ze nog gelijk ook. En dat is ook logisch. De rol van de rechter is niet om het beste beleid te maken maar om te kijken of de grenzen niet worden overschreden. En die grenzen zijn nogal ruim in dit soort scenarios.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Ik hoorde net op de radio dat de meeste van die boetes in 'bepaalde wijken' worden uitgeschreven, straks is Wilders ineens toch een voorstanderquote:
Je hoeft het ook niet perse als een complot te zien allemaal. Ik zie het zelf wat meer als doorgeslagen controle waar een hoop angst bij komt kijken. Dat is meer hoe het gewoon beweegt in plaats dat daar perse een orgaan van puur kwaad achter zit.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooropgesteld, ik begrijp best de cynische toon (ook die in dit topic heerst). Dit duurt allemaal veel te lang, zaken zijn niet consequent ingevoerd of afgeschaft. Dat ben ik echt met je eens. Maar ik wil niet doorslaan door te denken dat het een complot is vanuit de overheid om ons 1984-style in de gaten te (blijven) houden.
Precies.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk omdat we mee groeien met de maatregelen en de avondklok.
Aldus Ferd.
Ben ik het wel mee eens. En dan vervangen voor een dag- en nachtklokquote:Op maandag 8 maart 2021 11:48 schreef Questular het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat hij van mening is dat de avondklok vernietigd moet worden?
Die doorgeslagen controle is wel waar ik onderhand redelijk klaar mee ben.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:57 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet perse als een complot te zien allemaal. Ik zie het zelf wat meer als doorgeslagen controle waar een hoop angst bij komt kijken. Dat is meer hoe het gewoon beweegt in plaats dat daar perse een orgaan van puur kwaad achter zit.
Kijk, soms merk ik op bij mezelf op individueel niveau dat ik uit angst ergens voor ergens teveel controle op wil hebben. Dit soort processen/gedragingen kun je ook zien op globaal, collectief niveau.
quote:Op maandag 8 maart 2021 11:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wasda? Ik doe dat gewoon handmatig hoor.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Niet in alle rechtsgebieden en zeker niet in kort geding. Dan moet aanstonds duidelijk zijn dat het mis is.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:52 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Het is wel taak van de rechter om binnen de mogelijkheden die ze heeft te doen aan 'waarheidsvinding'.
Een rechter kan heel veel. Maar er is in dit soort scenario’s sprake van een zeer ruime beleidsvrijheid.quote:Als blijkt dat de retail onevenredig hard geraakt wordt onder het mom van de 'alle beetjes helpen'-politiek, terwijl in omringende landen de retail wel is opengesteld, dan kan de rechter daar toch iets mee?
Moet je voorzichtig mee zijn, dan ga je wel heel erg op de stoel van de experts zitten.quote:Als er vervolgens het argument de Britse variant wordt aangedragen terwijl allang blijkt dat dit helemaal niet heeft geleid tot een exponentiële stijging van het aantal besmettingen dan mag de rechter daar ook wat vinden lijkt mij.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet wordenquote:
Wat een rationeel geluid, heerlijk. Een keer géén paniek zaaien.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:59 schreef Vasilevski het volgende:
Luister naar de virologen, behalve deze: https://www.parool.nl/ned(...)&utm_source=linkedin
Oftewel, vol gas zoveel mogelijk mensen een eerste prik AZ, 3 maanden wachten tussen prikken is OK.quote:To summarise our findings:
1. Regardless of dose level or dose interval, no participants in the trials who received the Oxford AstraZeneca vaccine were hospitalised, experienced severe disease or died of COVID-19.
2. The first dose of the Oxford AstraZeneca vaccine offered protection from COVID-19 disease with a vaccine efficacy of 76% right up until the second dose given at 3 months.
3. After the second dose, higher antibody levels were seen in people who had a longer interval between doses. However, the vaccine showed good efficacy against COVID-19 regardless of dose interval.
quote:Preliminary data also suggests that the Oxford AstraZeneca vaccine offers protection against the type of virus which is currently causing most disease in the UK (the ‘Kent strain’) and that vaccination reduces the amount of virus carried in the upper airways. This may lead to reduced transmission of virus between people.
Emerging data suggests that the Oxford-AstraZeneca vaccine may not protect against mild disease caused by the South African variant (B1.351) of virus in young adults, while it did provide good protection against the original variant in the country. In that study we did not assess whether the vaccine protected against severe disease including hospitalisation and death, but we are planning studies to assess this. The evidence from other viral vector vaccines is encouraging, indicating that similar vaccines do prevent severe disease caused by this variant.
These findings have not yet been peer reviewed but are available here:
Studie over effectivteit tegen de Engelse variant
Studie over effectiviteit tegen de Zuid Afrikaanse variant
Studie over effectiviteit tegen hospitalisatie na 1 dosis in Schotland
Ik moet vooral lachen om de menselijke trekjes die het virus gegeven worden. Wat hebben we al gehad, het virus sleet mee, het virus ligt op de loer en ga zo maar door.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die doorgeslagen controle is wel waar ik onderhand redelijk klaar mee ben.
Met als ultiem dieptepunt het 'sneeuwprotocol' en het 'juichprotocol' van de RIVM.
Ik ken de man niet, maar ik ben nu al fan. Jammer dat ie waarschijnlijk niet gehoord gaat worden.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:59 schreef Vasilevski het volgende:
Luister naar de virologen, behalve deze: https://www.parool.nl/ned(...)&utm_source=linkedin
Nee, niet op die manier.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooropgesteld, ik begrijp best de cynische toon (ook die in dit topic heerst). Dit duurt allemaal veel te lang, zaken zijn niet consequent ingevoerd of afgeschaft. Dat ben ik echt met je eens. Maar ik wil niet doorslaan door te denken dat het een complot is vanuit de overheid om ons 1984-style in de gaten te (blijven) houden.
quote:Op maandag 8 maart 2021 11:59 schreef Vasilevski het volgende:
Deze vind ik wel mooi gevonden.quote:‘Je legt ook niet het gemotoriseerd verkeer stil omdat er verkeersdoden vallen.’
Daar was ik ook ergens vorig jaar al wel klaar mee.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die doorgeslagen controle is wel waar ik onderhand redelijk klaar mee ben.
Met als ultiem dieptepunt het 'sneeuwprotocol' en het 'juichprotocol' van de RIVM.
Bah, wat een realistische post. Ik denk helaas dat de rechter nu alleen kan ingrijpen als het juridisch niet voldoende is afgeschermd, zoals dat bij de avondklok het geval was. Ik hoop dat het tegendeel bewaarheid wordt.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet in alle rechtsgebieden en zeker niet in kort geding. Dan moet aanstonds duidelijk zijn dat het mis is.
[..]
Een rechter kan heel veel. Maar er is in dit soort scenario’s sprake van een zeer ruime beleidsvrijheid.
[..]
Moet je voorzichtig mee zijn, dan ga je wel heel erg op de stoel van de experts zitten.
[..]
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden
Alsof het virus het persoonlijk op ons voorzien heeft ja. Maar gelukkig hebben we de avondklok! Want na 9 uur is het levensgevaarlijk; dan komt het virus nog vaker uit de bosjes springen! En ben je ouder dan 27 jaar? Buiten sporten met meerderen is dan de grootste fout die je kan maken. Vooral niet doen, beter om je zelf binnen op te sluiten.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik moet vooral lachen om de menselijke trekjes die het virus gegeven worden. Wat hebben we al gehad, het virus sleet mee, het virus ligt op de loer en ga zo maar door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |