SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Nouja, kijk maar naar de mooie dagen die we in februari hebben gehad. De parken waren overvol en er werd dikwijls onvoldoende afstand gehouden tot elkaar. Als de terrassen dadelijk nog steeds niet open zijn in april terwijl het wel mooi weer is dan zie ik hetzelfde gebeuren met een horeca die nog meer protest zullen aantekenen. Dat kan niet anders dan leiden tot versoepeling van de maatregelen.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit lijkt me tamelijk naief eerlijk gezegd.
Helaas is er tot nu toe vanuit Den Haag niks voortgekomen wat me vertrouwen geeft betreffende echte versoepelingen. Dus vandaar.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:59 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Nouja, kijk maar naar de mooie dagen die we in februari hebben gehad. De parken waren overvol en er werd dikwijls onvoldoende afstand gehouden tot elkaar. Als de terrassen dadelijk nog steeds niet open zijn in april terwijl het wel mooi weer is dan zie ik hetzelfde gebeuren met een horeca die nog meer protest zullen aantekenen. Dat kan niet anders dan leiden tot versoepeling van de maatregelen.
Je zag wel dat de demonstraties van studenten, horeca en evenementensector gehoord werden in de kamer, en dat er toen wel meer aandacht voor was (wel beperkt).quote:Op maandag 8 maart 2021 10:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, dat is ook best storend. Niet eens met het beleid? Dan krijg je meteen een bepaalde stempel. Waag het eens om te protesteren in een zogenaamd democratisch land..
Alleen het vaccinatieschema en de planning van leveringen.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Helaas is er tot nu toe vanuit Den Haag niks voortgekomen wat me vertrouwen geeft betreffende echte versoepelingen. Dus vandaar.
quote:Geplande prikken deze week
295.712
Aantal prikken dat Nederland verwacht te zetten van 1 tot en met 7 maart. Het echte aantal kan anders zijn, bijvoorbeeld doordat mensen hun afspraak afzeggen of door problemen met de leveringen van vaccins.
Geef toe, de meesten die daar steeds stonden waren óf wappie óf tokkie (of beiden).quote:Op maandag 8 maart 2021 10:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En als er iemand gaat demonstreren tegen het beleid, dan zijn we er als de kippen bij om de demonstranten weg te zetten als wappies.
En ze hebben ook nog een heel hoog niveau van basisverspreiding.... dat duurt ook met door vaccins lagere r nog weken tot paar maanden om weg te krijgen. Wordt interessant om te zien wanneer het daar en in UK echt over is.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:56 schreef Zwansen het volgende: [..] Dat zegt hij toch in dat eerste filmpje? Er moeten nog een paar honderd duizend worden gevaccineerd, vooral 50-jarigen. Daarom moeten ze nog even voorzichtig zijn. Daarbij is het natuurlijk ook zo dat mensen die vandaag gevaccineerd worden niet meteen morgen beschermd zijn.
Ook daar ben ik vrij sceptisch in. Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te voorspellen dat ook in julo nog laaaaaaaaaaaaaaang niet iedereen is gevaccineerd. En dat de wortel die Hugo ons voorhoudt niet meer dan een goedbedoelde leugen is.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Alleen het vaccinatieschema en de planning van leveringen.
Vesper glocca delenda estquote:Op maandag 8 maart 2021 11:04 schreef eragon2890 het volgende:
Uhm jongens die tests zijn natuurlijk zowieso tijdelijk, daarom staat er ook samen met gedragsregels.
Het is tot iedereen gevaccineerd is, dat is iig hier het plan. 😁
Avondklok delenda est.
Dat zag echt niemand aankomen.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:04 schreef MichaelScott het volgende:
Zie trouwens dat er afgelopen week 295.712 prikken gepland stonden, dat is nog geen 1/3e van het aantal wat Hugo nodig heeft om zijn belofte te halen.
[..]
Waarom kan het daar zo snel en hier niet?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:06 schreef Dven het volgende:
Drie maten worden morgen ook gevaccineerdZo goed als hele vriendengroep dan gedaan, buiten degene die om wat voor reden dan ook niet willen.
Daar zit ik ook aan te denken. Ik ben niet per se een anti-vaccer, maar een samenleving inrichten zoals ze dat in Israel hebben gedaan kan écht niet. Ik hoop toch dat we daar in Nederland te nuchter voor zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:59 schreef groenen het volgende:
Anti vaccers kunnen beter op Segers stemmen dan op van Haga, die gaat daadwerkelijk invloed uit oefenen op de coalitie.
Met de huidige snelheid van 300k per week zit je op circa 4.800.000, plus de huidige 1.600.000 zitten we 6.400.000. Dan hebben we in elk geval iedereen van 60, risicogroepen en mensen met een essentiële beroepsgroep gevaccineerd. Dan zijn we klaar wat mij betreft.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook daar ben ik vrij sceptisch in. Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te voorspellen dat ook in julo nog laaaaaaaaaaaaaaang niet iedereen is gevaccineerd. En dat de wortel die Hugo ons voorhoudt niet meer dan een goedbedoelde leugen is.
Oudjes daar willen nietquote:Op maandag 8 maart 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom kan het daar zo snel en hier niet?
Zijn de oudjes daar al allemaal geweest?
Wat mij betreft ook, maar tegen die tijd verzinnen ze wel weer wat anders.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Met de huidige snelheid van 300k per week zit je op circa 4.800.000, plus de huidige 1.600.000 zitten we 6.400.000. Dan hebben we in elk geval iedereen van 60, risicogroepen en mensen met een essentiële beroepsgroep gevaccineerd. Dan zijn we klaar wat mij betreft.
De enige die dit zou willen doen is Thierry Baudet en dan vooral om te laten zien hoe ontzettend belezen en hoogopgeleid hij is.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:55 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
We moeten ervoor zorgen dat een serieuze politicus (niet Van Haga) dit zinnetje uitspreekt tijdens een kamer- of verkiezingsdebat.
Dat gaat je ook sowieso niet lukken als een grote groep zichzelf uitsluit en een grote groep uitgesloten is.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook daar ben ik vrij sceptisch in. Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te voorspellen dat ook in julo nog laaaaaaaaaaaaaaang niet iedereen is gevaccineerd. En dat de wortel die Hugo ons voorhoudt niet meer dan een goedbedoelde leugen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |