Dat doet mij denken aan onderstaande voorspelling van Wim Schellekens. Lekker de R factor plakken op de huidige situatie en dan zonder voorbehoud die doortrekken tot sint juttemis zonder goed te hebben nagedacht over invloed van luchtvochtigheid, aantal reeds besmette mensen en reeds gevaccineerde mensen.quote:Op maandag 8 maart 2021 09:47 schreef popje het volgende:
[..]
Het probleem met die modellen is dat ze altijd uitgaan van inderdaad de slechtste scenario's, geen seizoenseffect, geen effect van vaccinaties, en een probabiliteit van hier tot Tokio. En altijd nog de exponentiele stijging op basis van de Britse variant.
en dat werkt toch ook, tenminste als ik in het centrum van Amsterdam kijk ziet er het er de hele dag uit als een vroege zondagochtendquote:Op maandag 8 maart 2021 09:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
De reden is naar mijn weten nog altijd om het aantal bewegingen laag te houden, daarom denk ik ook dat de rechtszaak een vrij goede kans maakt.
Ik zet hem in de agenda.quote:Op maandag 8 maart 2021 09:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Rijnmond.nl
Over twee weken weten we meer jongens.
Ik denk het ook hoor. Bij de kapper had trouwens wel iedereen een mondkapje op. Maar het personeel onderling kon bijvoorbeeld echt geen 1,5 meter afstand houden, met spullen pakken en opruimen vooral. Of ze stonden pal naast elkaar te knippen. (de een links van haar klant, de ander rechts, zeg maar) .quote:Op maandag 8 maart 2021 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik stond paar weken terug in de snackbar om wat af te halen, personeel zonder mondkapjes, paar bezoekers met kapje op de kin, zeker 12 man binnen in een vrij kleine ruimte.
Anekdotisch, maar reken maar dat het op heel veel plekken zo gaat.
Ik doelde er meer op dat het gevaar bestaat dat men gaat overdrijven.quote:Op maandag 8 maart 2021 09:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo zeer prachtig wordt gevonden. Het idee van de regel is dat hij contact tussen mensen verminderd (dus minder verspreiding van het virus) en makkelijk gehandhaafd kan worden (iedereen buiten is in principe verdacht/strafbaar). Maar het is dan wel een draconische maatregel met veel nevenschade.
Zit wel een nuance in, in plaats van dat we over twee weken een derde piek hebben kunnen we nu over 2 weken kijken of we hem hebben voorkomen. Eigenlijk erg goed nieuws.quote:Op maandag 8 maart 2021 09:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Rijnmond.nl
Over twee weken weten we meer jongens.
En jij denkt dat dit alleen voor kappers geldt maar niet op scholen/kantoren?quote:Op maandag 8 maart 2021 09:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk het ook hoor. Bij de kapper had trouwens wel iedereen een mondkapje op. Maar het personeel onderling kon bijvoorbeeld echt geen 1,5 meter afstand houden, met spullen pakken en opruimen vooral. Of ze stonden pal naast elkaar te knippen. (de een links van haar klant, de ander rechts, zeg maar) .
Overigens heb ik het idee dat het draagvlak voor mondkapjes ook wat afneemt. In ieder geval verplaatst het draagvlak zich steeds meer van de mond naar de kin, ik zag gisteren bij de supermarkt opmerkelijk veel mensen die hun mondkapje niet naar behoren droegen.
Het draagvlak zakt letterlijk af dusquote:Op maandag 8 maart 2021 09:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk het ook hoor. Bij de kapper had trouwens wel iedereen een mondkapje op. Maar het personeel onderling kon bijvoorbeeld echt geen 1,5 meter afstand houden, met spullen pakken en opruimen vooral. Of ze stonden pal naast elkaar te knippen. (de een links van haar klant, de ander rechts, zeg maar) .
Overigens heb ik het idee dat het draagvlak voor mondkapjes ook wat afneemt. In ieder geval verplaatst het draagvlak zich steeds meer van de mond naar de kin, ik zag gisteren bij de supermarkt opmerkelijk veel mensen die hun mondkapje niet naar behoren droegen.
Het probleem is niet dat het niet zou kunnen in winkels met beleid, maar dat als die opengegooid worden, het winkelend publiek hun reet afveegt met de beperkingen en vrolijk als een stel mongolen op een kluitje gaat staan winkelen omdat het praktisch niet te handhaven is.quote:Op maandag 8 maart 2021 09:51 schreef Arizona het volgende:
[..]
En ook de winkels... Ik was zaterdag bij de kapper, gezellig 3 uur gezeten (ja, de schade aan mijn kapsel was grootin een ruimte met ongeveer 15 man (personeel & klanten samen) met 1,5 meter afstand tussen de klanten. Dat is schijnbaar veilig genoeg; hoe kun je dan met droge ogen nog besluiten dat er in een winkel met een veelvoud aan oppervlak, maximaal 2 mensen tegelijk mogen zijn...
Zeker, daarom zal onderdeel van de rechtzaak volledige compensatie zijn, op zich ook logisch want de politiek maakt een keuze om winkels te sluiten, kortom als je dat in algemeen belang doet, moet je dat ook ruim vergoeden.quote:Op maandag 8 maart 2021 09:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
en dat werkt toch ook, tenminste als ik in het centrum van Amsterdam kijk ziet er het er de hele dag uit als een vroege zondagochtend
We hadden ook een staats secretaris die op de Tandem kwam.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:00 schreef xFriendx het volgende:
Hoor toevallig net op de radio een spotje over Mark Rutte... waarom op hem stemmen... een 'burger' aan het woord: hij is zo no nonsense...want hij komt in z'n spijkerbroek op de fiets naar z'n werk. Waar zie je dat nog?
Als Mark in Middelburg had gewoond kwam die gerust niet op z'n fietsie naar z'n werk
Dit is een extreme enorm disproportionele maatregel. Uitreizen is niet voor niets een mensenrecht. En het gevaar is ook prima te neutraliseren via testverplichtingen en quarantaine.quote:Op maandag 8 maart 2021 08:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet echt. Het VK kent reisbeperkingen in de zin dat internationaal reizen alleen is toegestaan voor 'noodzakelijke reizen'. Dat betreft dan werk, medische noodzaak en familieomstandigheden. Vakanties naar de Spaanse costa zijn niet toegestaan.
Daar kun je het best mee oneens zijn, maar om te doen of dat echt een enorm disproportionele, extreme maatregel is lijkt me ook wat overtrokken. Er zijn veel ingrijpendere maatregelen, zeker in het VK.
Ja en hoe langer je de ze dichthoudt, des te groter de kans dat het winkelend publiek zijn reet afveegt met de beperkingen. Zo werkt de mens... En misschien komt er ook een moment dat het seizoen dus een rol speelt, zoals we vorig jaar ook doodsbang waren voor de Hemelvaartsdagpiek, de Dampiek etc, en die er ook niet kwamen, omdat de epidemie simpelweg was weggezakt.quote:Op maandag 8 maart 2021 09:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat het niet zou kunnen in winkels met beleid, maar dat als die opengegooid worden, het winkelend publiek hun reet afveegt met de beperkingen en vrolijk als een stel mongolen op een kluitje gaat staan winkelen omdat het praktisch niet te handhaven is.
Dat is precies het probleem wat ik heb met de willekeur van maatregelen.quote:Op maandag 8 maart 2021 09:51 schreef Arizona het volgende:
[..]
En ook de winkels... Ik was zaterdag bij de kapper, gezellig 3 uur gezeten (ja, de schade aan mijn kapsel was grootin een ruimte met ongeveer 15 man (personeel & klanten samen) met 1,5 meter afstand tussen de klanten. Dat is schijnbaar veilig genoeg; hoe kun je dan met droge ogen nog besluiten dat er in een winkel met een veelvoud aan oppervlak, maximaal 2 mensen tegelijk mogen zijn...
Nee zeker niet. Maar ik haal de kapper even als voorbeeld aan omdat die recent open mochten en ik daar zelf dus zaterdag ben geweestquote:Op maandag 8 maart 2021 09:58 schreef opreis het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit alleen voor kappers geldt maar niet op scholen/kantoren?
Jetta Klijnsma, vreselijk mens wat haar beperkingen heerlijk uitbuit(te)quote:Op maandag 8 maart 2021 10:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hadden ook een staats secretaris die op de Tandem kwam.
Zou het echt zo gaan? Als ik hier kijk bij de Kruidvat, mag je alleen met een mandje naar binnen, zijn de mandjes op dan wacht je. Dat gaat helemaal prima. Bij de supermarkt is het niet anders. Ik wacht nog steeds op de Kruidvatpiekquote:Op maandag 8 maart 2021 09:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat het niet zou kunnen in winkels met beleid, maar dat als die opengegooid worden, het winkelend publiek hun reet afveegt met de beperkingen en vrolijk als een stel mongolen op een kluitje gaat staan winkelen omdat het praktisch niet te handhaven is.
Dat vind ik een beetje een non-argument. Het was namelijk voor de tweede golf ook al het geval en daarnaast riekt het naar een naïef soort chantage.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:02 schreef popje het volgende:
[..]
Ja en hoe langer je de ze dichthoudt, des te groter de kans dat het winkelend publiek zijn reet afveegt met de beperkingen. Zo werkt de mens... En misschien komt er ook een moment dat het seizoen dus een rol speelt, zoals we vorig jaar ook doodsbang waren voor de Hemelvaartsdagpiek, de Dampiek etc, en die er ook niet kwamen, omdat de epidemie simpelweg was weggezakt.
Met die mandjes heb ik al fout zien gaan. Mensen weigeren gewoon om te wachten en gaan zonder mandje die winkel in. Er zijn hopelijk en vast ook winkels waar het goed gaat.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:12 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zou het echt zo gaan? Als ik hier kijk bij de Kruidvat, mag je alleen met een mandje naar binnen, zijn de mandjes op dan wacht je. Dat gaat helemaal prima. Bij de supermarkt is het niet anders. Ik wacht nog steeds op de Kruidvatpiek. Daarom snap ik wel dat andere winkeliers ook vinden dat zij onder dezelfde omstandigheden ook open zouden moeten kunnen.
Heb jij een macro ofzo die dat bij elke post toevoegt?quote:Op maandag 8 maart 2021 10:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is een extreme enorm disproportionele maatregel. Uitreizen is niet voor niets een mensenrecht. En het gevaar is ook prima te neutraliseren via testverplichtingen en quarantaine.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden
Ik denk dat het vaker goed dan fout gaat. Zolang die medewerker er staat bij de mandjes / karretjes, en dat is meestal zo, blijven de mensen netjes wachten. Dat is mijn ervaring althans.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Met die mandjes heb ik al fout zien gaan. Mensen weigeren gewoon om te wachten en gaan zonder mandje die winkel in. Er zijn hopelijk en vast ook winkels waar het goed gaat.
Sowieso fantastische account.quote:Op maandag 8 maart 2021 09:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Dat doet mij denken aan onderstaande voorspelling van Wim Schellekens. Lekker de R factor plakken op de huidige situatie en dan zonder voorbehoud die doortrekken tot sint juttemis zonder goed te hebben nagedacht over invloed van luchtvochtigheid, aantal reeds besmette mensen en reeds gevaccineerde mensen.
Sowieso is het wel leuk om al die overdreven voorspellingen terug te kijken, ik zal eens kijken vandaag of ik er nog meer kan opsnorren.
[ twitter ]
Omdat supermarkten in een basisbehoefte voorzien en je niet wilt dat daar oostbloktaferelen met rijen tot ver in de wijk gaan voorkomen. Verder ben ik met je eens dat het een onmogelijke praktische puzzel wordt voor een hoop winkels met dat slot van 10 minuten.quote:Op maandag 8 maart 2021 10:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem wat ik heb met de willekeur van maatregelen.
Een ikea mag 6x2 klanten per verdieping ontvangen per uur maar de supermarkt of een kruidvat een veelvoud zonder dat het een probleem is.
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |