abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198388416
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:47 schreef popje het volgende:

[..]

Het probleem met die modellen is dat ze altijd uitgaan van inderdaad de slechtste scenario's, geen seizoenseffect, geen effect van vaccinaties, en een probabiliteit van hier tot Tokio. En altijd nog de exponentiele stijging op basis van de Britse variant.
Dat doet mij denken aan onderstaande voorspelling van Wim Schellekens. Lekker de R factor plakken op de huidige situatie en dan zonder voorbehoud die doortrekken tot sint juttemis zonder goed te hebben nagedacht over invloed van luchtvochtigheid, aantal reeds besmette mensen en reeds gevaccineerde mensen.

Sowieso is het wel leuk om al die overdreven voorspellingen terug te kijken, ik zal eens kijken vandaag of ik er nog meer kan opsnorren.

twitter
  maandag 8 maart 2021 @ 09:56:34 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198388422
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

De reden is naar mijn weten nog altijd om het aantal bewegingen laag te houden, daarom denk ik ook dat de rechtszaak een vrij goede kans maakt.
en dat werkt toch ook, tenminste als ik in het centrum van Amsterdam kijk ziet er het er de hele dag uit als een vroege zondagochtend
  maandag 8 maart 2021 @ 09:57:15 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198388435
quote:
10s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Rijnmond.nl

Over twee weken weten we meer jongens.
Ik zet hem in de agenda.
pi_198388438
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik stond paar weken terug in de snackbar om wat af te halen, personeel zonder mondkapjes, paar bezoekers met kapje op de kin, zeker 12 man binnen in een vrij kleine ruimte.

Anekdotisch, maar reken maar dat het op heel veel plekken zo gaat.
Ik denk het ook hoor. Bij de kapper had trouwens wel iedereen een mondkapje op. Maar het personeel onderling kon bijvoorbeeld echt geen 1,5 meter afstand houden, met spullen pakken en opruimen vooral. Of ze stonden pal naast elkaar te knippen. (de een links van haar klant, de ander rechts, zeg maar) .

Overigens heb ik het idee dat het draagvlak voor mondkapjes ook wat afneemt. In ieder geval verplaatst het draagvlak zich steeds meer van de mond naar de kin :') , ik zag gisteren bij de supermarkt opmerkelijk veel mensen die hun mondkapje niet naar behoren droegen.
pi_198388443
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:56 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo zeer prachtig wordt gevonden. Het idee van de regel is dat hij contact tussen mensen verminderd (dus minder verspreiding van het virus) en makkelijk gehandhaafd kan worden (iedereen buiten is in principe verdacht/strafbaar). Maar het is dan wel een draconische maatregel met veel nevenschade.
Ik doelde er meer op dat het gevaar bestaat dat men gaat overdrijven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 8 maart 2021 @ 09:57:55 #231
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198388445
quote:
10s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Rijnmond.nl

Over twee weken weten we meer jongens.
Zit wel een nuance in, in plaats van dat we over twee weken een derde piek hebben kunnen we nu over 2 weken kijken of we hem hebben voorkomen. Eigenlijk erg goed nieuws.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198388450
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:57 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik denk het ook hoor. Bij de kapper had trouwens wel iedereen een mondkapje op. Maar het personeel onderling kon bijvoorbeeld echt geen 1,5 meter afstand houden, met spullen pakken en opruimen vooral. Of ze stonden pal naast elkaar te knippen. (de een links van haar klant, de ander rechts, zeg maar) .

Overigens heb ik het idee dat het draagvlak voor mondkapjes ook wat afneemt. In ieder geval verplaatst het draagvlak zich steeds meer van de mond naar de kin :') , ik zag gisteren bij de supermarkt opmerkelijk veel mensen die hun mondkapje niet naar behoren droegen.
En jij denkt dat dit alleen voor kappers geldt maar niet op scholen/kantoren?
  maandag 8 maart 2021 @ 09:59:01 #233
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198388453
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:57 schreef Arizona het volgende:

[..]

Het draagvlak zakt letterlijk af dus ;)
  maandag 8 maart 2021 @ 09:59:03 #234
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198388455
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:51 schreef Arizona het volgende:

[..]

En ook de winkels... Ik was zaterdag bij de kapper, gezellig 3 uur gezeten (ja, de schade aan mijn kapsel was groot :') in een ruimte met ongeveer 15 man (personeel & klanten samen) met 1,5 meter afstand tussen de klanten. Dat is schijnbaar veilig genoeg; hoe kun je dan met droge ogen nog besluiten dat er in een winkel met een veelvoud aan oppervlak, maximaal 2 mensen tegelijk mogen zijn...
Het probleem is niet dat het niet zou kunnen in winkels met beleid, maar dat als die opengegooid worden, het winkelend publiek hun reet afveegt met de beperkingen en vrolijk als een stel mongolen op een kluitje gaat staan winkelen omdat het praktisch niet te handhaven is.
pi_198388457
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dat werkt toch ook, tenminste als ik in het centrum van Amsterdam kijk ziet er het er de hele dag uit als een vroege zondagochtend
Zeker, daarom zal onderdeel van de rechtzaak volledige compensatie zijn, op zich ook logisch want de politiek maakt een keuze om winkels te sluiten, kortom als je dat in algemeen belang doet, moet je dat ook ruim vergoeden.
pi_198388464
Hoor toevallig net op de radio een spotje over Mark Rutte... waarom op hem stemmen... een 'burger' aan het woord: hij is zo no nonsense...want hij komt in z'n spijkerbroek op de fiets naar z'n werk. Waar zie je dat nog?

Als Mark in Middelburg had gewoond kwam die gerust niet op z'n fietsie naar z'n werk }:|
pi_198388473
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 10:00 schreef xFriendx het volgende:
Hoor toevallig net op de radio een spotje over Mark Rutte... waarom op hem stemmen... een 'burger' aan het woord: hij is zo no nonsense...want hij komt in z'n spijkerbroek op de fiets naar z'n werk. Waar zie je dat nog?

Als Mark in Middelburg had gewoond kwam die gerust niet op z'n fietsie naar z'n werk }:|
We hadden ook een staats secretaris die op de Tandem kwam.
pi_198388478
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 08:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet echt. Het VK kent reisbeperkingen in de zin dat internationaal reizen alleen is toegestaan voor 'noodzakelijke reizen'. Dat betreft dan werk, medische noodzaak en familieomstandigheden. Vakanties naar de Spaanse costa zijn niet toegestaan.
Daar kun je het best mee oneens zijn, maar om te doen of dat echt een enorm disproportionele, extreme maatregel is lijkt me ook wat overtrokken. Er zijn veel ingrijpendere maatregelen, zeker in het VK.
Dit is een extreme enorm disproportionele maatregel. Uitreizen is niet voor niets een mensenrecht. En het gevaar is ook prima te neutraliseren via testverplichtingen en quarantaine.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden
zie email 27 oktober
  maandag 8 maart 2021 @ 10:02:59 #239
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198388490
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat het niet zou kunnen in winkels met beleid, maar dat als die opengegooid worden, het winkelend publiek hun reet afveegt met de beperkingen en vrolijk als een stel mongolen op een kluitje gaat staan winkelen omdat het praktisch niet te handhaven is.
Ja en hoe langer je de ze dichthoudt, des te groter de kans dat het winkelend publiek zijn reet afveegt met de beperkingen. Zo werkt de mens... En misschien komt er ook een moment dat het seizoen dus een rol speelt, zoals we vorig jaar ook doodsbang waren voor de Hemelvaartsdagpiek, de Dampiek etc, en die er ook niet kwamen, omdat de epidemie simpelweg was weggezakt.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198388527
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:51 schreef Arizona het volgende:

[..]

En ook de winkels... Ik was zaterdag bij de kapper, gezellig 3 uur gezeten (ja, de schade aan mijn kapsel was groot :') in een ruimte met ongeveer 15 man (personeel & klanten samen) met 1,5 meter afstand tussen de klanten. Dat is schijnbaar veilig genoeg; hoe kun je dan met droge ogen nog besluiten dat er in een winkel met een veelvoud aan oppervlak, maximaal 2 mensen tegelijk mogen zijn...
Dat is precies het probleem wat ik heb met de willekeur van maatregelen.
Een ikea mag 6x2 klanten per verdieping ontvangen per uur maar de supermarkt of een kruidvat een veelvoud zonder dat het een probleem is.

Maar bij de winkels gaat het om de verplaatsingen. als je de winkels massaal open zou gooien zou het waarschijnlijk wel druk worden. Echter in belgie hebben ze geen echte beperking anders dan een tijdslimiet van 30 min, dat naar mijn idee veel redelijker is.

Voor sporten in groepsverband buiten slaat het virus ongekend hard toe als je ouder bent dan 26
En in het zwembad is het levensgevaarlijk als je er in springt (nog even los van of je kunt zwemmen)

Buitenlopen met meer dan 1 persoon is levensgevaarlijk dus je mag maar met 1

Het virus slaat ongenadig hard toe tussen 21:00 en 4:30

Zoals mijn oma zou zeggen "men doet maar wat"
Er is maar weinig echte logica en onderbouwing te ontdekken.

</einde maandagochtendrant>
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198388557
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:58 schreef opreis het volgende:

[..]

En jij denkt dat dit alleen voor kappers geldt maar niet op scholen/kantoren?
Nee zeker niet. Maar ik haal de kapper even als voorbeeld aan omdat die recent open mochten en ik daar zelf dus zaterdag ben geweest :) .
  maandag 8 maart 2021 @ 10:11:24 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198388568
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 10:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

We hadden ook een staats secretaris die op de Tandem kwam.
Jetta Klijnsma, vreselijk mens wat haar beperkingen heerlijk uitbuit(te)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198388584
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Zou het echt zo gaan? Als ik hier kijk bij de Kruidvat, mag je alleen met een mandje naar binnen, zijn de mandjes op dan wacht je. Dat gaat helemaal prima. Bij de supermarkt is het niet anders. Ik wacht nog steeds op de Kruidvatpiek :P . Daarom snap ik wel dat andere winkeliers ook vinden dat zij onder dezelfde omstandigheden ook open zouden moeten kunnen.
  maandag 8 maart 2021 @ 10:16:38 #244
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198388628
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 10:02 schreef popje het volgende:

[..]

Ja en hoe langer je de ze dichthoudt, des te groter de kans dat het winkelend publiek zijn reet afveegt met de beperkingen. Zo werkt de mens... En misschien komt er ook een moment dat het seizoen dus een rol speelt, zoals we vorig jaar ook doodsbang waren voor de Hemelvaartsdagpiek, de Dampiek etc, en die er ook niet kwamen, omdat de epidemie simpelweg was weggezakt.
Dat vind ik een beetje een non-argument. Het was namelijk voor de tweede golf ook al het geval en daarnaast riekt het naar een naïef soort chantage.
  maandag 8 maart 2021 @ 10:18:11 #245
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198388643
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 10:12 schreef Arizona het volgende:

[..]

Zou het echt zo gaan? Als ik hier kijk bij de Kruidvat, mag je alleen met een mandje naar binnen, zijn de mandjes op dan wacht je. Dat gaat helemaal prima. Bij de supermarkt is het niet anders. Ik wacht nog steeds op de Kruidvatpiek :P . Daarom snap ik wel dat andere winkeliers ook vinden dat zij onder dezelfde omstandigheden ook open zouden moeten kunnen.
Met die mandjes heb ik al fout zien gaan. Mensen weigeren gewoon om te wachten en gaan zonder mandje die winkel in. Er zijn hopelijk en vast ook winkels waar het goed gaat.
  maandag 8 maart 2021 @ 10:19:31 #246
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198388658
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 10:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit is een extreme enorm disproportionele maatregel. Uitreizen is niet voor niets een mensenrecht. En het gevaar is ook prima te neutraliseren via testverplichtingen en quarantaine.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden
Heb jij een macro ofzo die dat bij elke post toevoegt?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198388660
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 10:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Met die mandjes heb ik al fout zien gaan. Mensen weigeren gewoon om te wachten en gaan zonder mandje die winkel in. Er zijn hopelijk en vast ook winkels waar het goed gaat.
Ik denk dat het vaker goed dan fout gaat. Zolang die medewerker er staat bij de mandjes / karretjes, en dat is meestal zo, blijven de mensen netjes wachten. Dat is mijn ervaring althans.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198388665
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:56 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Dat doet mij denken aan onderstaande voorspelling van Wim Schellekens. Lekker de R factor plakken op de huidige situatie en dan zonder voorbehoud die doortrekken tot sint juttemis zonder goed te hebben nagedacht over invloed van luchtvochtigheid, aantal reeds besmette mensen en reeds gevaccineerde mensen.

Sowieso is het wel leuk om al die overdreven voorspellingen terug te kijken, ik zal eens kijken vandaag of ik er nog meer kan opsnorren.

[ twitter ]
Sowieso fantastische account.

Snap niet wat er mis is met zeggen: "Ik weet niet zeker wat de praktische uitwerking van de Britse variant in de cijfers gaat zijn." Oh ja, als je zegt dat je iets niet zeker weet, ben je niet interessant voor OP1 en Jinek. Dus gaan we maar grafiekjes tekenen met totaal fictieve data.

Hij is niet achterlijk, hij weet ook dat zelfs in landen als Brazilië er geen dagelijkse groei is zoals hij het modelleert. Hij weet best dat het uit de dikke duim gezogen is en dat het bedoeld is om mensen op te jutten.

Hoe Schellekens het verwoordt is niveautje Feigl Ding-dong. Alleen de emoji's missen nog. Hij vergeet dat er ooit een 'na' de pandemie komt waarin het vertrouwen in de wetenschap objectief lager zal zijn dan daarvoor. Het aantal anti-vaxx hoger dan daarvoor. Meer mensen die geloven dat er een complot van experts en wetenschappers is om ons tot slaaf te maken. Meer mensen die uit een soort 'verzet' bewust keuzes gaan maken die hun gezondheid en die van hun kinderen riskeren. Wim Schellekens moet eens bij zichzelf te rade gaan en zich afvragen wat zijn opruiende berichten hebben bijgedragen aan deze situatie.
pi_198388668
ik ben nu eigenlijk elk weekend (en soms doordeweeks) wel door de avondklok heen gereden.
De ene keer om 10 uur 's avonds en de andere keer om 2 uur 's nachts (zowel snelweg als 'binnendoor'), maar ik ben nog geen een keer staande gehouden en het zijn toch wel ritjes van 10 t/m 40km.
Wel een aantal keer politie tegemoet gekomen, maar ze draaiden (gelukkig) niet om.

Op de snelweg is het wel dystopisch leeg trouwens, heel vreemde gewaarwording.

en ja; aan de meeste maatregelen behalve de avondklok probeer ik mij wel aan te houden, maar dit is gewoon niet in verhouding...

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  maandag 8 maart 2021 @ 10:20:39 #250
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198388670
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 10:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem wat ik heb met de willekeur van maatregelen.
Een ikea mag 6x2 klanten per verdieping ontvangen per uur maar de supermarkt of een kruidvat een veelvoud zonder dat het een probleem is.

...
Omdat supermarkten in een basisbehoefte voorzien en je niet wilt dat daar oostbloktaferelen met rijen tot ver in de wijk gaan voorkomen. Verder ben ik met je eens dat het een onmogelijke praktische puzzel wordt voor een hoop winkels met dat slot van 10 minuten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')