Allemaal leuk en aardig, maar niet iedereen kan kopen. Steeds minder mensen kunnen kopen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat:
[..]
Niemand verplicht je om te huren, als iemand wil gaan huren moet hij/zij dat helemaal zelf weten maar je gaat gewoon akkoord met de huidige voorwaarden. En dat huren stijgen en dat je geen cent terugziet van de huur is al sinds jaar en dag zo, wil je dat niet dan moet je gaan kopen. Veel ingewikkelder wordt het niet.
Leuk bedacht maar zoek even een fatsoenlijke koopwoning als eenverdiener. En dan bedoel ik nu en niet 5 jaar geleden toen de situatie nog anders was.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat:
[..]
Niemand verplicht je om te huren, als iemand wil gaan huren moet hij/zij dat helemaal zelf weten maar je gaat gewoon akkoord met de huidige voorwaarden. En dat huren stijgen en dat je geen cent terugziet van de huur is al sinds jaar en dag zo, wil je dat niet dan moet je gaan kopen. Veel ingewikkelder wordt het niet.
De binnenstad van Amsterdam met een tuin van 5000m2 op het zuiden is niet voor iedereen weggelegd nee. Als je wil kopen zul je misschien wat concessies moeten doen. En anders blijf je maar huren.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar niet iedereen kan kopen. Steeds minder mensen kunnen kopen.
Lekker kortzichtig dus.
Ik verdien boven modaal maar ik kan ook geen huis vinden. Er wordt door beleggers +30k overboden waar je bij staat.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar niet iedereen kan kopen. Steeds minder mensen kunnen kopen.
Lekker kortzichtig dus.
Kan prima, maar dat betekent wel dat je ergens "in de provincie" moet gaan zitten. Maar ja, dat is te min natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:57 schreef Fugue het volgende:
Leuk bedacht maar zoek even een fatsoenlijke koopwoning als eenverdiener. En dan bedoel ik nu en niet 5 jaar geleden toen de situatie nog anders was.
Oh, als je niet wil huren moet je gewoon kopen! Zo had ik er nou nog nooit naar gekeken.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat:
[..]
Of thuis blijven, of onder de brug, of kraken. Wat jij wil.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:58 schreef Isdatzo het volgende:
Oh, als je niet wil huren moet je gewoon kopen! Zo had ik er nou nog nooit naar gekeken.
Ik zoek juist in de provincie. Heb je nog meer aannames?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan prima, maar dat betekent wel dat je ergens "in de provincie" moet gaan zitten. Maar ja, dat is te min natuurlijk.
Je hebt geen idee van de huidige woningmarkt dus. Dat is prima maar probeer je dan niet in een discussie te mengen waar je geen verstand van hebt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of thuis blijven, of onder de brug, of kraken. Wat jij wil.
Jaaaaa, provincie randstad zeker. Daar heb je het alquote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:00 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik zoek juist in de provincie. Heb je nog meer aannames?
Gewoon een plekkie waar ik me klapstoel voor de deur ken zetten zonder dat de buren seikequote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jaaaaa, provincie randstad zeker. Daar heb je het al! Met 'in de provincie' wordt natuurlijk één of ander spookdorp in Limburg, Zeeland of noord Nederland bedoeld.
Nee, omdat er een duidelijke tendens is om te willen betalen voor gebruik, in plaats van bezit. Denk bijv. ook aan de populariteit van Spotify: mensen willen gewoon muziek horen, ze hoeven niet de CD te bezitten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Uiteraard, het hele leven is straks allemaal abonnementen. Opdat er maar zoveel mogelijk wordt afgeroomd van je maandelijkse inkomsten
Zo makkelijk kan het soms zijnquote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, als je niet wil huren moet je gewoon kopen! Zo had ik er nou nog nooit naar gekeken.
Welke provincie dan?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 17:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan prima, maar dat betekent wel dat je ergens "in de provincie" moet gaan zitten. Maar ja, dat is te min natuurlijk.
Bij veel zaken komt dat meer vanuit armoe.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, omdat er een duidelijke tendens is om te willen betalen voor gebruik, in plaats van bezit. Denk bijv. ook aan de populariteit van Spotify: mensen willen gewoon muziek horen, ze hoeven niet de CD te bezitten.
Friesland, Groningen om maar een paar voorbeelden te noemen. Maar ja...quote:
Is te min he!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:05 schreef Isdatzo het volgende:
Met 'in de provincie' wordt natuurlijk één of ander spookdorp in Limburg, Zeeland of noord Nederland bedoeld.
Nee, niet echt. Het is een generatieverschil. Jongeren ontlenen vaak veel minder status aan het bezit van een dikke auto of een grote collectie CD's. Als je in het centrum van een grote stad woont is een auto hebben ook helemaal niet handig en niet voordelig. Je bent sneller, makkelijker en goedkoper waar je wilt zijn met het OV of met de fiets. En voor die enkele keer dat de auto toch handiger is neem je dan wel een deelauto.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Bij veel zaken komt dat meer vanuit armoe.
Tsja, concessies he?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:27 schreef SignificanteAnder het volgende:
Sinds wanneer is 'de provincie' gebruikelijk om naar een minderheid van provincies aan de randen van Nederland te refereren?Noem ze dan gelijk bij hun naam als het gros van de provincies buiten de randstad er niet eens onder valt.
Wat? Heb je daar een bron van?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:19 schreef Magister_Artium het volgende:
En intussen kunnen ze de kamers in de ouderwetse studentenhuizen aan de straatstenen niet kwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |