Jammer dat de DDR niet meer bestaat, daar zouden we dat soort mensen nl. prima naar kunnen deporteren. Leuk voor ze dat ze zo onderdanig zijn en een typisch calvinistische zelfkastijdingsfetish hebben, maar val de rest van ons daar niet mee lastig.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vraag me altijd af hoe verzuurd je moet zijn als je dat soort reacties plaatst, vooral die onderste.
Dan trekken ze de lijn gewoon door naar varianten, andere bestaande virussen of wat de toekomst ons brengen zal. Maar op een gegeven moment is de aandacht opperdepop en dan maalt niemand meer op het meninkje van één of andere antropologe. Hoop ik.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als we gewoon een beetje doorprikken dan zijn we er over een aantal maanden zo goed als vanaf. Het horrorscenario voor dit soort enge clubjes.
Je hebt gelijk dat dat inderdaad zo lijkt. Mensen hebben een heel slecht gevoel voor statistiek.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zitten we echt al weken op 13-1400 ziekenhuis en 5-600 IC
Het is wel een boeiend artikel, ze zijn er zelf in ieder geval best trots op:quote:
Ik zie het niet echt als een verandering. Dit soort extremistische figuren hebben al jaren de macht op twitter. Helaas wordt twitter zelf steeds meer serieus genomen als nieuwsplatform...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Af en toe vraag ik me af of dit een blijvende verandering zal zijn, dat “wappie” gedrag en het verspreiden van dergelijke complot info over ministers.
Vind het soms lachwekkend, maar steeds vaker verontrustend.
Ik denk dat je het wel bijna om kan gaan draaien.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Af en toe vraag ik me af of dit een blijvende verandering zal zijn, dat “wappie” gedrag en het verspreiden van dergelijke complot info over ministers.
Vind het soms lachwekkend, maar steeds vaker verontrustend.
Ik ben het ook zeker niet met alles eens wat ze (vooral momenteel) besluiten, maar Rutte etc betichten van moord met voorbedachte rade vind ik echt enkele stappen te ver gaan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk dat je het wel bijna om kan gaan draaien.
Het kabinet/OMT begint steeds meer 'wappie' gedrag te vertonen.
Niet met voorbedachte rade inderdaad.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben het ook zeker niet met alles eens wat ze (vooral momenteel) besluiten, maar Rutte etc betichten van moord met voorbedachte rade vind ik echt enkele stappen te ver gaan.
Die laatste is niet goed bij hun hoofd, dat zie je af en toe. Negeer het, zo'n gek appeltaart69 op internet is irrelevant. Geen partij of politicus of OMT lid zegt dit, Henk en Ingrid/stemvee/peasants zijn niet relevant. Die moeten werken en het BNP opbrengen. Hopelijk zijn er snel naast brood ook weer spelen dat ze dat weer doen zonder teveel gezeur LOLquote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:50 schreef Ronald het volgende:
[..]
Er is nauwelijks een plan, dat is nou net het hele probleem wat de evenementensector schetst in dat artikel. Er is geen enkele concrete datum dat er weer iets kan zonder 1,5 meter.
En die reacties er onder geven precies weer waarom het grootste deel van de Nederlanders het allemaal wel best vindt blijkbaar.
Twee reacties op nu.nl:
[..]
[..]
Of deze, nog gekker, totaal knettergek zelfs:
[..]
Waar is de verantwoordelijkheid van ouders? Of hebben die een vrijbrief om hun kinderen maar te laten verzuipen omdat momenteel de zwemlessen niet door gaan?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niet met voorbedachte rade inderdaad.
Maar elke drenkeling deze zomer die voorkomen had kunnen worden met een zwemdiploma reken ik Rutte en co wél aan.
Ja die hebben een vrijbrief inderdaad.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar is de verantwoordelijkheid van ouders? Of hebben die een vrijbrief om hun kinderen maar te laten verzuipen omdat momenteel de zwemlessen niet door gaan?
Dat komt omdat er totaal geen beleid is, dan gaan mensen wel een mening zoeken of vormen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:55 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het grappige is, dat de reacties op nu.nl dan weer het tegenovergestelde zijn van de reacties die je doorgaans op feesboek of Twitter ziet. Dit zijn een nieuw soort wappies, die denken dat de maatregelen eigenlijk best kunnen blijven en dat we dit beleid nog rustig het hele jaar moeten voortzetten.
Genuanceerde verhalen verkopen minder goed, extremisme scoort.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
Waarom geven ze die gasten van Containment.nu überhaupt nog een podium?
Omdat ze iedereen een podium geven die ook maar iets (on)zinnigs over corona te zeggen denkt te hebben?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja die hebben een vrijbrief inderdaad.
Die ouders hebben echt genoten dat hun kind is verzopen.
Feestjes dit dat.
Nouja, er is wel een soort van beleid.. maar er valt verder geen touw aan vast te knopen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:04 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat komt omdat er totaal geen beleid is, dan gaan mensen wel een mening zoeken of vormen.
Inderdaadquote:
Een soort rad van fortuin, geef het een slinger en zie wat eruit komt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nouja, er is wel een soort van beleid.. maar er valt verder geen touw aan vast te knopen.
[..]
Inderdaad
Zoiets ja.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:07 schreef halfway het volgende:
[..]
Een soort rad van fortuin, geef het een slinger en zie wat eruit komt.
En vooral twitterextremisten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Genuanceerde verhalen verkopen minder goed, extremisme scoort.
Denk dat het op zich wel goed is om minderheidsgeluiden die er in de samenleving bestaan, een podium te geven. Hoewel soms moeilijk om het op de juiste waarde te schatten. Maar w.m.b. mag alles buiten de mainstream gehoord worden of het nu Maurice de Hond, HerstelNL, Viruswaarheid, RedTeam, ContainmentNu of wie dan ook is. Als je het maar contextualiseert.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
Spotifyquote:Kustaw Bessems is journalist bij de Volkskrant en schrijft wekelijks een column over de bestuurlijke kant van de coronacrisis. Gijs ging bij hem op bezoek, en samen kijken ze terug op één jaar corona in Nederland. Had de toch al zo fragiele Nederlandse samenleving beter beschermd kunnen worden? Wat is de nietsontziende rol van Rutte in deze crisis? En hoe kun je je als land beter wapenen tegen extreme omstandigheden?
Laat me raden.. alles was kut en in Duitsland en Australië deden ze het veeuuuul beter?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:09 schreef Gretzl het volgende:
Een van de interessante podcasts die ik de afgelopen maanden luisterde over de Nederlandse reactie op de coronapandemie. Met Kustaw Bessems van de Volkskrant. Zeker de moeite om terug te luisteren als je benieuwd bent naar een wat diepere analyse
[..]
Listen to this episode from Met Groenteman in de kast on Spotify. Kustaw Bessems is journalist bij de Volkskrant en schrijft wekelijks een column over de bestuurlijke kant van de coronacrisis. Gijs ging bij hem op bezoek, en samen kijken ze terug op één jaar corona in Nederland. Had de toch al zo fragiele Nederlandse samenleving beter beschermd kunnen worden? Wat is de nietsontziende rol van Rutte in deze crisis? En hoe kun je je als land beter wapenen tegen extreme omstandigheden? See omnystudio.com/listener for privacy information.
https://juke.nl/podcasts/met-groenteman-in-de-kast
Ook dat vind ik echt te sterk verwoord, maar dat er onvoldoende aandacht is voor nevenschade ben ik wel met je eens.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar elke drenkeling deze zomer die voorkomen had kunnen worden met een zwemdiploma reken ik Rutte en co wél aan.
Ja, het is maar net hoe je naar de situatie kijkt. Daarom beter om dat wappie woord maar gewoon niet te gebruiken; iedereen zal ander gedrag linken aan het woord zeg maar.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk dat je het wel bijna om kan gaan draaien.
Het kabinet/OMT begint steeds meer 'wappie' gedrag te vertonen.
Mooi dat je het met interesse hebt gelezen. Prima interview is het geworden, al er is in bepaalde opzichten wel duidelijke framing waarneembaar van de VK-journalist. Waarmee hij de ideeën van Containment Nu verdraait.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is wel een boeiend artikel, ze zijn er zelf in ieder geval best trots op:
Feit blijft wel dat het aantal verplaatsingen in de periode maart-april 2020 een heel stuk lager lag dan nuquote:Op zaterdag 6 maart 2021 11:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mooi vak lijkt dat anno 2021 af en toe toch te zijn, journalist. Even naar een altijd drukke doorgaande weg een paar honderd meter van je kantoor, even naar de parkeergarage. He verrek, daar zijn inderdaad auto's! Hup, weer een mooie aanleiding om een artikel van zowat twee pagina's te schrijven.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
8 gemeentes met 0 besmettingen
18 gemeentes met 1 besmettingen
56 gemeentes met 2-4 besmettingen
92 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
En wat is je reactie?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:17 schreef MoreDakka het volgende:
Oh ja, men moet weer even reageren op dagcijfers
Hooikoortseffectquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Perc. positief 02 mrt - 04 mrt: 7,8%
UITSTEKEND!
Niet? Er is meer getest met een uitkomst van 7,8% positiefquote:
van waar die zwem obsessie? let gewoon op je kinderen als ze gaan zwemmen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Koekoekquote:
https://www.volkskrant.nl(...)ekomstplan~b4c1aa0c/quote:Opinie: Met groene zones zijn landelijke lockdowns voorbij (want Europa als een zee van zones, dát is ons toekomstplan)
Een eind aan de covid-pandemie gaat in 2021 nog niet lukken, gelet op de varianten die er ontstaan en het vaccinatietempo. Er is een andere denkrichting nodig, bepleit een groep van wetenschappers.
Dat gaat over de periode 2-4 maartquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:19 schreef halfway het volgende:
[..]
Niet? Er is meer getest met een uitkomst van 7,8% positief
Ik denk echt dat we de alcoholverkoop tot maximaal 18:00 moeten terug brengen.quote:
Ja als die niet zouden komen hadden we weer extra maatregelen omdat het percentage positief zo hoog is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:20 schreef halfway het volgende:
92,2% komt dus een test doen voor Jan met de korte achternaam
Welke opties zijn er nog? Misschien zijn oordopjes wel een idee.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk echt dat we de alcoholverkoop tot maximaal 18:00 moeten terug brengen.
Dit escaleert finaal uit de klauwen zo.
Ik heb een minuut gekeken naar deze zin maar heb geen idee hoe je tot zo'n conclusie komtquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:20 schreef halfway het volgende:
We kunnen ook gewoon elke dag 10 lege flessen in onze achtertuin op de kop zetten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Welke opties zijn er nog? Misschien zijn oordopjes wel een idee.
Ik heb helaas geen pictogrammen voor je, Sorry.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb een minuut gekeken naar deze zin maar heb geen idee hoe je tot zo'n conclusie komt
Nou! Jammer he?!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:20 schreef halfway het volgende:
Nee zo werkt dat niet hé.quote:
Ik zou zeggen: denk eens na waarom mensen zich laten testen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:23 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen pictogrammen voor je, Sorry.
Godsamme zegquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:20 schreef halfway het volgende:
7,8% van 70.000 is 5460.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
Het is zaterdag 6 maart 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 5378 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 673 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal ook toe, met 583. De stijging zet dus door en neemt zelfs toe.
[ twitter ]
Ah, heerlijk genuanceerd weer, onze Bert. "Er is geen C, er is alleen maar A en B. Ik wil A en jij niet, dus wil jij B. Dan moet iedereen met covid thuisblijven en geen zorg krijgen. IS DAT WAT JE WIL?!?".quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:19 schreef Gretzl het volgende:
zeroCovid is een haalbare strategie. Wat HerstelNL propageert en hetgeen van Rutte III een jaar lang heeft gedaan is juist gedoemd om te mislukken.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:19 schreef Gretzl het volgende:
zeroCovid is een haalbare strategie. Wat HerstelNL propageert en hetgeen van Rutte III een jaar lang heeft gedaan is juist gedoemd om te mislukken.
Hier heb ik wel een bankje voor overquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je dacht: ze kan altijd nog sekswerker worden?
En natuurlijk niets over vaccins. De schade beperken totdat die volledig effect hebben is gewoon optie C.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, heerlijk genuanceerd weer, onze Bert. "Er is geen C, er is alleen maar A en B. Ik wil A en jij niet, dus wil jij B. Dan moet iedereen met covid thuisblijven en geen zorg krijgen. IS DAT WAT JE WIL?!?".
Wat zouden die mensen dan hebben? Griep is uitgestorvenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:20 schreef halfway het volgende:
Daarom wordt die ook verlengd, hij werkt fantastischquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:30 schreef Haags het volgende:
Prima cijfers, je ziet weer duidelijk het positieve effect van de avondklok
Beweer je hiermee nu dat heel Oceanië en heel Oost-Azië voor een ongenuanceerde strategie heeft gekozen die niet heeft gewerkt?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Genuanceerde verhalen verkopen minder goed, extremisme scoort.
om zich ziek te kunnen melden, hebben ze weer gratis vrij?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: denk eens na waarom mensen zich laten testen.
Please ga even bijlezen in dit topic COR / Nieuw Zeeland & Australië: coronavirus geëlimineerd #2quote:
Je hoeft het er niet over te hebben, he?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alles is grijs, waar hebben we het nog over?
Dat is niet verrassend als je de verhalen in de media moet geloven. Vooral veel examenklasleerlingen die besmet bleken te zijn en nu pas naar voren komen in de cijfers omdat ze nu pas getest worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:34 schreef _serial_ het volgende:
De 20-29 groep is trouwens opvallend oververtegenwoordigd in de testen deze week.
19% test daar positief.
De 20-29 is niet echt een examengroep toch?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet verrassend als je de verhalen in de media moet geloven. Vooral veel examenklasleerlingen die besmet bleken te zijn en nu pas naar voren komen in de cijfers omdat ze nu pas getest worden.
Zagen we een soortgelijk effect niet ook in de week nadat de basisscholen opengingen, toen door kinderen die van de noodopvang kwamen?
Wat hebben basisscholen en middelbare scholen met de groep 20 tot 29-jarigen te maken?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet verrassend als je de verhalen in de media moet geloven. Vooral veel examenklasleerlingen die besmet bleken te zijn en nu pas naar voren komen in de cijfers omdat ze nu pas getest worden.
Zagen we een soortgelijk effect niet ook in de week nadat de basisscholen opengingen, toen door kinderen die van de noodopvang kwamen?
We doen het niet goed nee, waar het aan ligt..... schoolgaande kinderen zegt men in ons dorp.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:33 schreef Remco het volgende:
[..]
In Noord Holland is het wel alle hands aan dek in de ziekenhuizen gok ik.
Je hebt gelijk, ik heb verkeerd gelezenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De 20-29 is niet echt een examengroep toch?
20-29 is vooral ook de groep waarvan ik veel hoor dat ze veel samen komen, de avondklok negeren en weekendjes naar bijv Center Parcs gaan om te zuipen en feesten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet heel gek toch, 1 besmetting in een klas en de hele klas, ouders en broer/zus moet getest worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die zitten niet in de leeftijdsgroep 20-29 hoor.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Blijft altijd gissen, Twente waar ik woon heeft het 3 maand lang extreem slecht gedaan nooit echt een reden voor gevonden. Gevoelsmatig zou de drukke randstad of studentensteden veel slechter moeten scoren dan een regio als Twente.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:37 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
We doen het niet goed nee, waar het aan ligt..... schoolgaande kinderen zegt men in ons dorp.
Correct.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:34 schreef Gretzl het volgende:
Beweer je hiermee nu dat heel Oceanië en heel Oost-Azië voor een ongenuanceerde strategie heeft gekozen die niet heeft gewerkt?
die feesten veel/studentenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:34 schreef _serial_ het volgende:
De 20-29 groep is trouwens opvallend oververtegenwoordigd in de testen deze week.
19% test daar positief.
Over 2 dagen ongeveer weten we het eind getal (loopt 2 dagen achter)
Gemiste kans van de Volkskrant om een link te leggen tussen het interview en dit artikel dat ze eerder publiceerden (artikel toont aan hoeveel wetenschappers voorstanders zijn van de zeroCovid-strategie). Er zijn ook buiten Azië en Oceanië steeds meer landen die zeroCovid nastreven nu. Niets radicaals aan die strategie, verre van. Het had ook gescheeld als niet alleen Marc Bonten als expert z'n mening mocht geven. Alsof de lijn van het OMT de enige is...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
Ik neem aan dat in absolute aantallen de grote steden ook wel de meeste besmettingen zullen hebben. Juist in een dunbevolkt gebied kan het opeens hard gaan met cijfers die relatief zijn aan het aantal inwoners.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:40 schreef Remco het volgende:
[..]
Blijft altijd gissen, Twente waar ik woon heeft het 3 maand lang extreem slecht gedaan nooit echt een reden voor gevonden. Gevoelsmatig zou de drukke randstad of studentensteden veel slechter moeten scoren dan een regio als Twente.
klinkt goddelijk leuk en ontspannendquote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
20-29 is vooral ook de groep waarvan ik veel hoor dat ze veel samen komen, de avondklok negeren en weekendjes naar bijv Center Parcs gaan om te zuipen en feesten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |