Ik wil niet weten wat voor soort perverse fantasieën die lui van Containment en Red Team er nog meer op na houden.quote:
Kan het artikel niet lezen, maar waar moet ik aan denken, een dagklok? Twee keer oer week naar buiten? En dan? Is het dan weg? Ik weet het niet hoor, maar ik bid tot de here dat dit soort types niet teveel aandacht krijgen.quote:
In verhouding tot normaal amper mensen. Iedereen houdt afstand. Als dit Jaap niet vrolijk stemt, dan doen wij het nooit goed.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:25 schreef halfway het volgende:
Idd en er is niets open.
https://webcam.nl/amsterdam/
Ja ze willen paar weken noodtoestand ofzo en dan denken ze dat we het volledig onder controle hebbenquote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:39 schreef josja het volgende:
[..]
Kan het artikel niet lezen, maar waar moet ik aan denken, een dagklok? Twee keer oer week naar buiten? En dan? Is het dan weg? Ik weet het niet hoor, maar ik bid tot de here dat dit soort types niet teveel aandacht krijgen.
Ik kan het artikel wel lezen, maar er staat niks in over een dagklok?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:39 schreef josja het volgende:
[..]
Kan het artikel niet lezen, maar waar moet ik aan denken, een dagklok? Twee keer oer week naar buiten? En dan? Is het dan weg? Ik weet het niet hoor, maar ik bid tot de here dat dit soort types niet teveel aandacht krijgen.
Dat willen we er wel meer.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:46 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Ik kan het artikel wel lezen, maar er staat niks in over een dagklok?Voor zover ik heb gelezen willen ze de aanpak van Nieuw-Zeeland en Australië, maar dan voor Nederland.
Even op hun Twitter gekeken. Snap niet dat een krant als De Volkskrant dit soort koekoekwappies voor een artikel gebruikt. Schijnbaar wil dus ook deze krant flink de paniek erin houden.quote:
Ook echt 12 maanden na dato nog hiermee komen aanzetten, terwijl overduidelijk is dat dit niet werkt in Europa...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja ze willen paar weken noodtoestand ofzo en dan denken ze dat we het volledig onder controle hebbenVolgens mij is het ook een zero covid club. Niet serieus te nemen gelukkig.
Ik heb er verder weinig verstand van, maar het lijkt me dat we dat dan in het begin hadden moeten doen; kan me niet voorstellen dat veel mensen daar nu nog in mee zullen gaan. Men is het spuugzat.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:46 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Ik kan het artikel wel lezen, maar er staat niks in over een dagklok?Voor zover ik heb gelezen willen ze de aanpak van Nieuw-Zeeland en Australië, maar dan voor Nederland.
Probeer eens 's ochtends naar de Maasvlakte te gaan, of 's middags weer terug naar het midden van het land. Niet leuk met de files.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, viel mij ook al op dat het een stuk drukker is.
Ook in het centrum, ondanks dat bijna alles dicht is.
Mensen vergeten al snel dat de aanpak van Australië tot gevolg had dat de stad Melbourne drie-eneenhalve maand volledig op slot zat, inclusief dagklok. Ook nu moet men nog af en toe in een snap-lockdown en dat gaat niet stoppen tot men genoeg mensen heeft gevaccineerd voor groepsimmuniteit. Dat vaccineren is pas vorige week begonnen...quote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:46 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Wat mag er wèl in de Duitsland dan? Voor zover ik weet is daar ook alles gesloten, winkels, horeca, zwembad etcquote:Op zaterdag 6 maart 2021 10:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik schreef het al een paar keer; de lockdown hier in Duitsland is een stuk minder streng dan de Nederlandse. En bovendien omzeilen de Duitsers hun lockdown net zo zeer als Nederlanders.
Je hebt daar in het overgrote deel van het land geen avondklok bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:35 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wat mag er wèl in de Duitsland dan? Voor zover ik weet is daar ook alles gesloten, winkels, horeca, zwembad etc
Dat is dan wel het enige verschil volgens mijquote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hebt daar in het overgrote deel van het land geen avondklok bijvoorbeeld.
Er is nauwelijks een plan, dat is nou net het hele probleem wat de evenementensector schetst in dat artikel. Er is geen enkele concrete datum dat er weer iets kan zonder 1,5 meter.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 11:26 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/muziek/(...)de-coronacrisis.html
Lees dit net, wat is het nut hiervan?
Van deze oproep bedoel ik?
Dit *is* toch al het plan, dat weet iedereen toch?
Het OMT, kabinet, etc iedereen is het erover eens dat we weer zonder die onmenselijke 1,5m etc kunnen leven, vrij, open, sociaal, spontaan, gezellig, als mensen ipv contactgestoorde spastische robotjes, als (bijna) iedereen gevaccineerd is. De Jonge zei al toen deze kaart werd gepresenteerd dat hij weer vervangen zou worden als meer mensen gevaccineerd zijn en we het dus meer daar van moeten hebben dan van maatregelen.
Dus wat bedoelt men hier in godsnaam?
Dit voelt alsof een vriend zegt "zal ik baconburgers maken vanavond" en ik vraag of we niet ronde vleeslappen op een broodje kunnen eten met dood varken erop...
Of mis ik nou iets...? Wat is het nut van vragen om iets waarvan je weet dat dat al lang het plan is? :/
quote:b81
4 uur geleden
Bij wie ligt de verantwoordelijkheid? Een nieuwe routekaart ontwikkelen op basis van wat je wil is een heel ander verhaal dan een routekaart ontwikkelen op basis van wat er kán. Wat er kán is nu juist het ingewikkelde in deze crisis.
Of deze, nog gekker, totaal knettergek zelfs:quote:Martijns86
4 uur geleden
Horeca en Evenementen branche kunnen prachtige plannen en routekaarten maken, het zal helaas niks uithalen. Deze branches zijn niet cruciaal en zijn als laatste aan de beurt.
quote:1 uur geleden
(Gewijzigd)
Evenementen met duizenden mensen zullen niet meer plaats gaan vinden. Kleine festivals en evenementen met paar honderd man hebben de toekomst. Zo ook veel minder publiek bij het voetbal.
Vraag me altijd af hoe verzuurd je moet zijn als je dat soort reacties plaatst, vooral die onderste.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:50 schreef Ronald het volgende:
[..]
Er is nauwelijks een plan, dat is nou net het hele probleem wat de evenementensector schetst in dat artikel. Er is geen enkele concrete datum dat er weer iets kan zonder 1,5 meter.
En die reacties er onder geven precies weer waarom het grootste deel van de Nederlanders het allemaal wel best vindt blijkbaar.
Twee reacties op nu.nl:
[..]
[..]
Die reacties moet je niet lezen joh. Word je alleen maar depressief van.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:50 schreef Ronald het volgende:
[..]
Er is nauwelijks een plan, dat is nou net het hele probleem wat de evenementensector schetst in dat artikel. Er is geen enkele concrete datum dat er weer iets kan zonder 1,5 meter.
En die reacties er onder geven precies weer waarom het grootste deel van de Nederlanders het allemaal wel best vindt blijkbaar.
Twee reacties op nu.nl:
[..]
[..]
Het grappige is, dat de reacties op nu.nl dan weer het tegenovergestelde zijn van de reacties die je doorgaans op feesboek of Twitter ziet. Dit zijn een nieuw soort wappies, die denken dat de maatregelen eigenlijk best kunnen blijven en dat we dit beleid nog rustig het hele jaar moeten voortzetten.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die reacties moet je niet lezen joh. Word je alleen maar depressief van.
Sowieso geen goede uitsnede van de maatschappij de reaguurders op die sites.
Voor mijn gevoel zitten we echt al weken op 13-1400 ziekenhuis en 5-600 ICquote:
Je gevoel klopt. Er gebeurt geen reet, wat beter is dan een stijging maar alsnog niet echt motiverend.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zitten we echt al weken op 13-1400 ziekenhuis en 5-600 IC
Voortmaken met prikken van de risicogroepen en ouderen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:11 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Je gevoel klopt. Er gebeurt geen reet, wat beter is dan een stijging maar alsnog niet echt motiverend.
Winkels bieden al vanaf het begin van de huidige lockdown bestellen en direct ophalen aan zonder vier uur te hoeven wachten. Dierenwinkels waren hier gewoon geopend, we hebben geen avondklok, er is hier gewoon twee keer per week markt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:35 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wat mag er wèl in de Duitsland dan? Voor zover ik weet is daar ook alles gesloten, winkels, horeca, zwembad etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |