En hoe zit dat in het verenigingsleven? Clubgebouwen? Wie gaat zo'n test afnemen aan de deur, een of andere vrijwilliger van FC Bal op het Dak?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En het moet allemaal maar goed gaan. Stel ik ga met m'n gevaccineerde moeder uit eten maar het restaurant heeft niet genoeg tests. Mag ik dan niet naar binnen?
Bijzonder dat ze vorig jaar dan allen open waren zonder de beschikbaarheid van snel- en zelftesten.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar ze zegt dan ook woordelijk in het AD:
"
Ook wil Kaag dat de overheid gratis snel- en zelftesten verstrekt. ,,We kunnen het leven veilig weer op gang brengen voor al die jongeren en volwassenen die nog niet aan de beurt zijn geweest. Met gratis snel- en zelftesten kunnen hogescholen, universiteiten, sportstadions, restaurants, cafés en winkels weer opengaan.’’ Dit moet volgens Kaag gebeuren als ‘het vaccinatie-tempo op orde is’."
Dus die zijn niet uitgesloten.
Wie controleert zo'n zelftest of sneltest dan, of moet je eerst bij de ingang van het winkelcentrum blazen? Of kan ik de buurvrouw laten blazen als ik naar het stadion wil en ik mij een tikkie slapjes voel.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar ze zegt dan ook woordelijk in het AD:
"
Ook wil Kaag dat de overheid gratis snel- en zelftesten verstrekt. ,,We kunnen het leven veilig weer op gang brengen voor al die jongeren en volwassenen die nog niet aan de beurt zijn geweest. Met gratis snel- en zelftesten kunnen hogescholen, universiteiten, sportstadions, restaurants, cafés en winkels weer opengaan.’’ Dit moet volgens Kaag gebeuren als ‘het vaccinatie-tempo op orde is’."
Dus die zijn niet uitgesloten.
Het leven wordt ontzettend omslachtig, dus dit moet je alleen willen als je er heel veel mee kunt winnen. In mijn optiek is dat totaal niet het geval.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wie controleert zo'n zelftest of sneltest dan, of moet je eerst bij de ingang van het winkelcentrum blazen? Of kan ik de buurvrouw laten blazen als ik naar het stadion wil en ik mij een tikkie slapjes voel.
Ik volg je wel, maar dan betaal ik liever daarvoor dan een nieuwe long voor een verstokte roker zeg maar.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook als je ze gratis aanbiedt zijn ze niet gratis. De maatschappij betaalt ervoor. Aangezien het nut van zo'n testsamenleving me nogal discutabel lijkt, hebben we volgens mij wel betere dingen om ons belastinggeld aan uit te geven.
Er zal veel afhangen van hoe mensen zich gedragen als hun zelftest/thuistest positief is. Toch 'gewoon lekker naar buiten omdat je geen klachten ervaart'.. tja, dan heeft zo'n test idd geen nut en zal het zich blijven verspreiden. Maar als men zich aan de voorschriften houdt in zo'n geval, dan zie ik het ook wel een gunstig effect hebben.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wie controleert zo'n zelftest of sneltest dan, of moet je eerst bij de ingang van het winkelcentrum blazen? Of kan ik de buurvrouw laten blazen als ik naar het stadion wil en ik mij een tikkie slapjes voel.
Jij weet een rechtvaardiger criterium?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Loten om vaccinaties gaat echt niet gebeuren.
Dat was natuurlijk wel met 1,5 meter etc.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Bijzonder dat ze vorig jaar dan allen open waren zonder de beschikbaarheid van snel- en zelftesten.
Ik denk niet dat er een rechtvaardig criterium is.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij weet een rechtvaardiger criterium?
Ja, gewoon het huidige vaccinatieplan afwerken en eventuele tussentijdse versoepelingen laten gelden voor iedereen, gevaccineerd of niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij weet een rechtvaardiger criterium?
Of mensen wat corona betreft te vertrouwen zijn moet m.i. op den duur gewoon een irrelevante vraag worden.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:24 schreef Celestien het volgende:
[..]
Er zal veel afhangen van hoe mensen zich gedragen als hun zelftest/thuistest positief is. Toch 'gewoon lekker naar buiten omdat je geen klachten ervaart'.. tja, dan heeft zo'n test idd geen nut en zal het zich blijven verspreiden. Maar als men zich aan de voorschriften houdt in zo'n geval, dan zie ik het ook wel een gunstig effect hebben.
Maar ja... zijn mensen te vertrouwen?
Ze hadden beter net als Israël de portemonnee kunnen trekken en het dubbele betalen voor de vaccins. Kleine investering die miljarden op kan leveren als je maanden eerder open kan.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:50 schreef Fred het volgende:
[..]
Een voorbeeld aan Israël? Is dat inclusief of exclusief het bouwen van een muur op de grens en het bouwen van nederzettingen in naburige landen zonder toestemming?
Jij snapt toch wel na 10 maanden dat solidariteit een kant op werkt hé?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:30 schreef Nattekat het volgende:
Wat dacht je van gewoon niet discrimineren en de maatregelen voor iedereen langzaam afbouwen?
Ik heb nog altijd het waanidee dat iedereen gelijk is.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij snapt toch wel na 10 maanden dat solidariteit een kant op werkt hé?
Na ruim een jaar die ellende en de wetenschap dat 60+ dan zo'n vaccinatiebewijs heeft geeft mij het idee dat ik het niet zo nauw zal nemen met testregeltjes.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:24 schreef Celestien het volgende:
[..]
Er zal veel afhangen van hoe mensen zich gedragen als hun zelftest/thuistest positief is. Toch 'gewoon lekker naar buiten omdat je geen klachten ervaart'.. tja, dan heeft zo'n test idd geen nut en zal het zich blijven verspreiden. Maar als men zich aan de voorschriften houdt in zo'n geval, dan zie ik het ook wel een gunstig effect hebben.
Maar ja... zijn mensen te vertrouwen?
Laat je gewoon de hond erop blazen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Na ruim een jaar die ellende en de wetenschap dat 60+ dan zo'n vaccinatiebewijs heeft geeft mij het idee dat ik het niet zo nauw zal nemen met testregeltjes.
Ik vraag me af hoe die Nederlanders de Belgische grens over komenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:05 schreef asco het volgende:
Normaal gaan we zelden shoppen en als we al gaan gaan we in Nederland. Wij wonen in België, 400 meter van de grens met Nederland.
Maar vandaag dan toch maar eens een kijkje gaan nemen in Genk.
Het was ENORM druk en 5/10% betrof Nederlandse kentekens. Op het moment dat we naar huis gingen stond er een gigantische file richting de shops.
Als je daar dan aan het winkelen bent vraag je je echt af waar ze in Nederland mee bezig zijn met al die gesloten winkels.![]()
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ben ik ook voor hoor.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, gewoon het huidige vaccinatieplan afwerken en eventuele tussentijdse versoepelingen laten gelden voor iedereen, gevaccineerd of niet.
Overigens meldt de Rijksoverheid op de eigen site dat ook mensen die al gevaccineerd zijn zich nu aan alle coronaregels moeten houden. Dit omdat nog niet duidelijk is, in hoeverre men nog steeds besmettelijk is na een vaccinatie. Ik zie niet in waarom dit de komende periode - zolang de totale vaccinatiegraad nog niet hoog genoeg is - anders zou moeten zijn.
Dream on, beperkende maatregelen speciaal voor de oudere medemens was uit den boze, beperkende maatregelen voor de jongere niet gevaccineerde medemens, geen probleem hoor!quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog altijd het waanidee dat iedereen gelijk is.
En dus heb je twee opties. First come first serve of loting.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een rechtvaardig criterium is.
Maar alleen omdat ze alle ouderen al gevaccineerd hebben.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dus heb je twee opties. First come first serve of loting.
In bijvoorbeeld Israël, waar vaak op gewezen wordt, kan ook gewoon iedereen van boven de 18 een afspraak maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |