abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:11:13 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198237372
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En het moet allemaal maar goed gaan. Stel ik ga met m'n gevaccineerde moeder uit eten maar het restaurant heeft niet genoeg tests. Mag ik dan niet naar binnen?
En hoe zit dat in het verenigingsleven? Clubgebouwen? Wie gaat zo'n test afnemen aan de deur, een of andere vrijwilliger van FC Bal op het Dak?
pi_198237382
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar ze zegt dan ook woordelijk in het AD:

"
Ook wil Kaag dat de overheid gratis snel- en zelftesten verstrekt. ,,We kunnen het leven veilig weer op gang brengen voor al die jongeren en volwassenen die nog niet aan de beurt zijn geweest. Met gratis snel- en zelftesten kunnen hogescholen, universiteiten, sportstadions, restaurants, cafés en winkels weer opengaan.’’ Dit moet volgens Kaag gebeuren als ‘het vaccinatie-tempo op orde is’."

Dus die zijn niet uitgesloten. ;)
Bijzonder dat ze vorig jaar dan allen open waren zonder de beschikbaarheid van snel- en zelftesten.
I'll give you something to do
pi_198237475
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar ze zegt dan ook woordelijk in het AD:

"
Ook wil Kaag dat de overheid gratis snel- en zelftesten verstrekt. ,,We kunnen het leven veilig weer op gang brengen voor al die jongeren en volwassenen die nog niet aan de beurt zijn geweest. Met gratis snel- en zelftesten kunnen hogescholen, universiteiten, sportstadions, restaurants, cafés en winkels weer opengaan.’’ Dit moet volgens Kaag gebeuren als ‘het vaccinatie-tempo op orde is’."

Dus die zijn niet uitgesloten. ;)
Wie controleert zo'n zelftest of sneltest dan, of moet je eerst bij de ingang van het winkelcentrum blazen? Of kan ik de buurvrouw laten blazen als ik naar het stadion wil en ik mij een tikkie slapjes voel.
pi_198237547
Lees ik zelftesten?

DIE HADDEN ER AL VANAF HET BEGIN BESCHIKBAAR MOETEN ZIJN!
pi_198237599
Nou, de angst dat Kaag wat te wereldvreemd zou zijn voor haar rol als lijsttrekker (laat staan premier) is in ieder geval nog niet bepaald weggenomen. Wat een totaal onwerkbaar tekentafelidee.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_198237645
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wie controleert zo'n zelftest of sneltest dan, of moet je eerst bij de ingang van het winkelcentrum blazen? Of kan ik de buurvrouw laten blazen als ik naar het stadion wil en ik mij een tikkie slapjes voel.
Het leven wordt ontzettend omslachtig, dus dit moet je alleen willen als je er heel veel mee kunt winnen. In mijn optiek is dat totaal niet het geval.
Stel je gaat een dagje weg, je gaat winkelen, naar een museumpje, even hapje eten en dan nog naar de kroeg. 4 sneltesten doen dan? Of zelf een uitslag mee waar je inderdaad even een ballon op hebt laten leeglopen ofzo?
:N
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:23:27 #107
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198237657
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook als je ze gratis aanbiedt zijn ze niet gratis. De maatschappij betaalt ervoor. Aangezien het nut van zo'n testsamenleving me nogal discutabel lijkt, hebben we volgens mij wel betere dingen om ons belastinggeld aan uit te geven.
Ik volg je wel, maar dan betaal ik liever daarvoor dan een nieuwe long voor een verstokte roker zeg maar.

Ik ben absoluut geen voorstander van zo'n paspoort maar als het dan toch er moet komen dan liefst zo toegankelijk mogelijk. En tijdelijk. Vooral dat laatste.
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:24:22 #108
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198237680
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Er zal veel afhangen van hoe mensen zich gedragen als hun zelftest/thuistest positief is. Toch 'gewoon lekker naar buiten omdat je geen klachten ervaart'.. tja, dan heeft zo'n test idd geen nut en zal het zich blijven verspreiden. Maar als men zich aan de voorschriften houdt in zo'n geval, dan zie ik het ook wel een gunstig effect hebben.

Maar ja... zijn mensen te vertrouwen?
(Un)masking for the greater good.
pi_198237690
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Loten om vaccinaties gaat echt niet gebeuren.
Jij weet een rechtvaardiger criterium?
zie email 27 oktober
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:24:54 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198237695
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Bijzonder dat ze vorig jaar dan allen open waren zonder de beschikbaarheid van snel- en zelftesten.
Dat was natuurlijk wel met 1,5 meter etc.

Maar je zult zien dat dit 'testplan' daar nog weer bovenop komt. Mag je je laten testen en daarna nog steeds niet met je maten fatsoenlijk aan 1 tafel zitten.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:25:48 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198237712
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een rechtvaardig criterium is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:26:02 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198237716
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, gewoon het huidige vaccinatieplan afwerken en eventuele tussentijdse versoepelingen laten gelden voor iedereen, gevaccineerd of niet.

Overigens meldt de Rijksoverheid op de eigen site dat ook mensen die al gevaccineerd zijn zich nu aan alle coronaregels moeten houden. Dit omdat nog niet duidelijk is, in hoeverre men nog steeds besmettelijk is na een vaccinatie. Ik zie niet in waarom dit de komende periode - zolang de totale vaccinatiegraad nog niet hoog genoeg is - anders zou moeten zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door WheeledWarrior op 27-02-2021 19:31:12 ]
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:26:23 #113
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198237727
Het is geen goede tijd voor hooikoorts :N
(Un)masking for the greater good.
pi_198237755
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:24 schreef Celestien het volgende:

[..]

Er zal veel afhangen van hoe mensen zich gedragen als hun zelftest/thuistest positief is. Toch 'gewoon lekker naar buiten omdat je geen klachten ervaart'.. tja, dan heeft zo'n test idd geen nut en zal het zich blijven verspreiden. Maar als men zich aan de voorschriften houdt in zo'n geval, dan zie ik het ook wel een gunstig effect hebben.

Of mensen wat corona betreft te vertrouwen zijn moet m.i. op den duur gewoon een irrelevante vraag worden.
We hebben de vaccins om die onzekerheid weg te nemen, en mensen die dat willen de bescherming te bieden. En ervoor te zorgen dat we niet de godganse dag met corona bezig hoeven te zijn.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:30:57 #115
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237838
Wat dacht je van gewoon niet discrimineren en de maatregelen voor iedereen langzaam afbouwen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:32:48 #116
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_198237890
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:50 schreef Fred het volgende:

[..]

Een voorbeeld aan Israël? Is dat inclusief of exclusief het bouwen van een muur op de grens en het bouwen van nederzettingen in naburige landen zonder toestemming?
Ze hadden beter net als Israël de portemonnee kunnen trekken en het dubbele betalen voor de vaccins. Kleine investering die miljarden op kan leveren als je maanden eerder open kan.

Wat nou solidariteit, gewoon eigen volk eerst.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:32:50 #117
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198237891
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:30 schreef Nattekat het volgende:
Wat dacht je van gewoon niet discrimineren en de maatregelen voor iedereen langzaam afbouwen?
Jij snapt toch wel na 10 maanden dat solidariteit een kant op werkt hé?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 19:33:37 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198237906
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jij snapt toch wel na 10 maanden dat solidariteit een kant op werkt hé?
Ik heb nog altijd het waanidee dat iedereen gelijk is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198237913
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:24 schreef Celestien het volgende:

[..]

Na ruim een jaar die ellende en de wetenschap dat 60+ dan zo'n vaccinatiebewijs heeft geeft mij het idee dat ik het niet zo nauw zal nemen met testregeltjes.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:34:44 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198237929
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:33 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Na ruim een jaar die ellende en de wetenschap dat 60+ dan zo'n vaccinatiebewijs heeft geeft mij het idee dat ik het niet zo nauw zal nemen met testregeltjes.
Laat je gewoon de hond erop blazen.
  Redactie Frontpage zaterdag 27 februari 2021 @ 19:34:45 #121
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198237930
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:05 schreef asco het volgende:
Normaal gaan we zelden shoppen en als we al gaan gaan we in Nederland. Wij wonen in België, 400 meter van de grens met Nederland.
Maar vandaag dan toch maar eens een kijkje gaan nemen in Genk.

Het was ENORM druk en 5/10% betrof Nederlandse kentekens. Op het moment dat we naar huis gingen stond er een gigantische file richting de shops.

Als je daar dan aan het winkelen bent vraag je je echt af waar ze in Nederland mee bezig zijn met al die gesloten winkels. :N

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ik vraag me af hoe die Nederlanders de Belgische grens over komen
Mijn vrouw is namelijk een Vlaamse en heeft haar ouders al maanden niet gezien. Ook even de grens over wordt lastig. Het is zeker drie uur rijden voor ons
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198237945
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, gewoon het huidige vaccinatieplan afwerken en eventuele tussentijdse versoepelingen laten gelden voor iedereen, gevaccineerd of niet.

Overigens meldt de Rijksoverheid op de eigen site dat ook mensen die al gevaccineerd zijn zich nu aan alle coronaregels moeten houden. Dit omdat nog niet duidelijk is, in hoeverre men nog steeds besmettelijk is na een vaccinatie. Ik zie niet in waarom dit de komende periode - zolang de totale vaccinatiegraad nog niet hoog genoeg is - anders zou moeten zijn.
Ben ik ook voor hoor.
zie email 27 oktober
pi_198237956
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb nog altijd het waanidee dat iedereen gelijk is.
Dream on, beperkende maatregelen speciaal voor de oudere medemens was uit den boze, beperkende maatregelen voor de jongere niet gevaccineerde medemens, geen probleem hoor!
pi_198237965
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een rechtvaardig criterium is.
En dus heb je twee opties. First come first serve of loting.

In bijvoorbeeld Israël, waar vaak op gewezen wordt, kan ook gewoon iedereen van boven de 18 een afspraak maken.
zie email 27 oktober
pi_198237988
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En dus heb je twee opties. First come first serve of loting.

In bijvoorbeeld Israël, waar vaak op gewezen wordt, kan ook gewoon iedereen van boven de 18 een afspraak maken.
Maar alleen omdat ze alle ouderen al gevaccineerd hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')