Ik vind het niet eerlijk dat ik al een jaar moet wachten om verder te kunnen met mijn maatschappelijk leven. De kwetsbare moeten maar "even" nog volhouden hoor terwijl de rest gewoon vrolijk verder leeft.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
D66, man man man:
D66 vindt het niet terecht dat gevaccineerde mensen moeten "wachten met leven" tot iedereen is gevaccineerd. "Laten we als Nederland een voorbeeld nemen aan Israël, waar gevaccineerde mensen weer toegang krijgen tot het maatschappelijk leven", zegt Kaag.
Maar wel terecht natuurlijk dat als je nog maanden moet wachten op een vaccinatie dat je dan maar "even" moet volhouden.
Loten is even goed waardeloos, want dan wordt je nog steeds achtergesteld ten opzichte van anderen op een vrij willekeurige reden.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je dit gaat invoeren moet je ook de vaccinvolgorde op de schop gooien. Het kan niet zo zijn dat degene met het minste risico het langst uitgesloten zijn. Dan moet je gewoon gaan loten na de risicogroep.
Ik vind dit echt zo vervelend. Ideologisch gezien zit ik best dicht bij D66 maar dit soort geneuzel maakt het voor mij onmogelijk om op ze te stemmen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
D66, man man man:
D66 vindt het niet terecht dat gevaccineerde mensen moeten "wachten met leven" tot iedereen is gevaccineerd. "Laten we als Nederland een voorbeeld nemen aan Israël, waar gevaccineerde mensen weer toegang krijgen tot het maatschappelijk leven", zegt Kaag.
Maar wel terecht natuurlijk dat als je nog maanden moet wachten op een vaccinatie dat je dan maar "even" moet volhouden.
Een voorbeeld aan Israël? Is dat inclusief of exclusief het bouwen van een muur op de grens en het bouwen van nederzettingen in naburige landen zonder toestemming?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
D66, man man man:
Als de risicogroep is gevaccineerd is t toch goed ? Dan kan de rest toch ook gewoon weer doorgaan ? Dan kan de risicogroep immers niet meer zomaar in het ziekenhuis terecht komen. De rest gaat er wrs toch niet erg ziek van worden immers.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je dit gaat invoeren moet je ook de vaccinvolgorde op de schop gooien. Het kan niet zo zijn dat degene met het minste risico het langst uitgesloten zijn. Dan moet je gewoon gaan loten na de risicogroep.
Maar ze zegt dan ook woordelijk in het AD:quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij legt de klemtoon wel erg op ''relatief normale zomer'' impliceert dat een beetje dat ná de zomer mogelijk minder normaal is?quote:
Een goede reden om dus niet op D66 te stemmen: D66 zit nu óók in het kabinet en ze zijn er niet geslaagd om het vaccinatietempo op orde te krijgen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:55 schreef eragon2890 het volgende:
Dit moet volgens Kaag gebeuren als ‘het vaccinatie-tempo op orde is’."
Die testen zijn helemaal niet gratis.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar ze zegt dan ook woordelijk in het AD:
"
Ook wil Kaag dat de overheid gratis snel- en zelftesten verstrekt. ,,We kunnen het leven veilig weer op gang brengen voor al die jongeren en volwassenen die nog niet aan de beurt zijn geweest. Met gratis snel- en zelftesten kunnen hogescholen, universiteiten, sportstadions, restaurants, cafés en winkels weer opengaan.’’ Dit moet volgens Kaag gebeuren als ‘het vaccinatie-tempo op orde is’."
Dus die zijn niet uitgesloten.
Een normale zomer volgens welke maatstaven vraag ik me dan af.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:57 schreef phpmystyle het volgende:
Hij legt de klemtoon wel erg op ''relatief normale zomer'' impliceert dat een beetje dat ná de zomer mogelijk minder normaal is?
Ik vind het iig de minst oneerlijke manier. Ben er überhaupt tegen. Maar als je het doet...quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Loten is even goed waardeloos, want dan wordt je nog steeds achtergesteld ten opzichte van anderen op een vrij willekeurige reden.
HOe dan ook. Dat testen is gewoon een vertragingsmiddel en biedt wat perspectief. Rond april/mei werd dat verkondigd als de heilige graal als tussenvorm van een gesloten maatschappij naar een gevaccineerde maatschappij. We weten dat daar niks van terecht is gekomen. We hebben eigenlijk alleen maar in lockdown gezeten op enkele zomermaanden na.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die testen zijn helemaal niet gratis.
Zeker voor die korte periode dat het nog enigszins nut zou hebben.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:58 schreef MoreDakka het volgende:
Dat hele 'testsamenleving'-idee sta ik ook gewoon niet achter. Veel te veel moeite, gezeik en tweedeling zonder voordeel.
Tjah, Hugo laat zich in elk geval niet vangen aan heldere objectieve criteria die toetsbaar zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:59 schreef Fred het volgende:
[..]
Een normale zomer volgens welke maatstaven vraag ik me dan af.
Je kan de komende zomer naar de kerk, in het huwelijk treden en schaatsen zoals in elke zomer?
Klopt, je moet dat materiaal aanschaffen, protocollen hebben om het uit te voeren, de kosten moeten verdisconteerd worden in kostprijzen, en de mensen moeten er ook maar zin in hebben.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeker voor die korte periode dat het nog enigszins nut zou hebben.
Maar inderdaad, kost klauwen met geld, gaat allemaal praktische rompslomp opleveren en je wint er weinig mee.
Loten om vaccinaties gaat echt niet gebeuren.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het iig de minst oneerlijke manier. Ben er überhaupt tegen. Maar als je het doet...
D66 slaagt nergens in.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:57 schreef Fred het volgende:
[..]
Een goede reden om dus niet op D66 te stemmen: D66 zit nu óók in het kabinet en ze zijn er niet geslaagd om het vaccinatietempo op orde te krijgen.
Ik kan je cynisme op momenten best waarderen maar waarom zou het niet gratis worden?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die testen zijn helemaal niet gratis.
En het moet allemaal maar goed gaan. Stel ik ga met m'n gevaccineerde moeder uit eten maar het restaurant heeft niet genoeg tests. Mag ik dan niet naar binnen?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, je moet dat materiaal aanschaffen, protocollen hebben om het uit te voeren, de kosten moeten verdisconteerd worden in kostprijzen, en de mensen moeten er ook maar zin in hebben.
Als je elke 72 uur een staaf in je neus & mond moet duwen om je normale leven weer op te pakken is dat een behoorlijke beperking. Dat betekent 2x per week een dagdeel vrijhouden. Dat kan gewoon niet als je weer op locatie werkt.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar ze zegt dan ook woordelijk in het AD:
"
Ook wil Kaag dat de overheid gratis snel- en zelftesten verstrekt. ,,We kunnen het leven veilig weer op gang brengen voor al die jongeren en volwassenen die nog niet aan de beurt zijn geweest. Met gratis snel- en zelftesten kunnen hogescholen, universiteiten, sportstadions, restaurants, cafés en winkels weer opengaan.’’ Dit moet volgens Kaag gebeuren als ‘het vaccinatie-tempo op orde is’."
Dus die zijn niet uitgesloten.
Iemand moet die dingen betalen. Het laat zich raden wie.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik kan je cynisme op momenten best waarderen maar waarom zou het niet gratis worden?
Ook als je ze gratis aanbiedt zijn ze niet gratis. De maatschappij betaalt ervoor. Aangezien het nut van zo'n testsamenleving me nogal discutabel lijkt, hebben we volgens mij wel betere dingen om ons belastinggeld aan uit te geven.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik kan je cynisme op momenten best waarderen maar waarom zou het niet gratis worden?
Testen is nu ook ‘gratis’. Doen we zo’n test.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Iemand moet die dingen betalen. Het laat zich raden wie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |