Goh en bij deze staan we boven "gidsland" Duitsland. Met andere woorden het is gezever in de marge. Alle EU landen liggen hopeloos achter op de rest van de ontwikkelde landen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Typisch plaatje, volgens Ourworldindata zitten we op 5,3% en liggen we Europees gezien op 3 na laatste.
Ik prefereer gewoon geen lockdownquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp ook niet zo goed waarom een continue lockdown van maanden beter wordt gevonden door sommigen dan af en toe een paar dagen op slot met daartussen periodes zonder veel maatregelen.
Ja, liefst helemaal geen pandemie, dat is het bestequote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik prefereer gewoon geen lockdown
https://www.nzherald.co.n(...)YZQIPJL36WZYZKSEWH4/quote:Public venues, Ardern said, will be closed for seven days.
Gatherings outside of bubbles are prohibited.
She said this means all sports games now need to be canceled - that includes the Auckland Round the Bays.
She asked Aucklanders to again work from home and for children to stay home from school.
Supermarkets will remain open - "there is no need to rush to your supermarket", she said.
The border around Auckland will be re-established - police are working to set those up now.
The Ministry of Business, Innovation and Employment says workers will require evidence of permitted activity or an exemption. "Travel documents that were issued earlier this month remain valid."
People at high risk of illness are encouraged to stay at home, Ardern said.
Ardern said Cabinet will have check ins along the way, in terms of alert levels.
But now there a number of levels of exposure.
"This will take some time," but at this stage, it's likely Auckland will stay at level 3 for the whole 7 days.
But for the rest of the county, the level 2 settings will be reviewed throughout the week.
quote:The latest case, 21, developed symptoms on Tuesday.
They were tested on Friday and the positive result was received today. Genome testing is underway - and there is a strong assumption that it's from the current cluster.
But that cannot be confirmed yet.
Ardern said there was a "cause for concern" as this person has been infectious for a week and not been in isolation.
Cabinet met this afternoon after the new case was detected.
That person had been to a number of "well-populated sites".
The new case went to the GP in the afternoon yesterday for a Covid test - they went to the gym after that.
Ardern said the rules have not always been followed in the latest outbreak.
"People who should have been in isolation, weren't."
Het is sowieso niet zo zinnig te vergelijken tot we inderdaad wekelijks miljoenen AZ en Janssen inspuiten bij mensen. Vrijwel de hele EU heeft gewoon een poeptrage start.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:10 schreef franske19 het volgende:
[..]
Goh en bij deze staan we boven "gidsland" Duitsland. Met andere woorden het is gezever in de marge. Alle EU landen liggen hopeloos achter op de rest van de ontwikkelde landen.
quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp ook niet zo goed waarom een continue lockdown van maanden beter wordt gevonden door sommigen dan af en toe een paar dagen op slot met daartussen periodes zonder veel maatregelen.
Zoals wel vaker schets je weer een zeer inclompeet beeld. Ten eerste lijkt het leuk dat in Australië lockdowns nu niet zo lang duren maar om dat te bereiken heeft bijvoorbeeld de stad Melbourne drieeneenhalve maand volledig op slot gezeten. En dan ook echt op slot. Dus niet naar buiten, geen school, geen bezoek. Niets. En dat was in de winter, dus ook niet tijdens schoolvakanties ofzo. Diezelfde winter komt er voor hen straks ook weer aan. En dan komen we op puntje twee: langetermijnstrategie.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dan nog is het toch beter om af en toe een week in lockdown te gaan dan maandenlang?
Geen pandemie is niet hetzelfde als geen COVID.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, liefst helemaal geen pandemie, dat is het beste
Nadat grootschalig gevaccineerd is moet het daar überhaupt mee afgelopen zijn, lockdowns horen niet thuis in een vrije, open samenleving.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dan nog is het toch beter om af en toe een week in lockdown te gaan dan maandenlang?
AZ blijft in Duitsland in de magazijnen liggen omdat niemand er mee gevaccineerd wil worden, dat heeft niets met de vaccinatiestrategie te maken. Hetzelfde geldt overigens voor Zwitserland.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:19 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is sowieso niet zo zinnig te vergelijken tot we inderdaad wekelijks miljoenen AZ en Janssen inspuiten bij mensen. Vrijwel de hele EU heeft gewoon een poeptrage start.
Wel zorgelijk dat in landen als België en Duitsland kennelijk heel wat AZ op de plank blijft liggen vanwege een mismatch met de vaccinatiestrategie. Zullen toch best wel wat jongeren of zelfs dikke vijftigers zijn die daar best wat mee kunnen. Vraag me af hoe dat hier zit.
zou het dan toch komen door etenswaren verpakkingen?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 11:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Zijn ze daar al aan het vaccineren?
Schijnt dat je daarmee je op den duur niet meer druk te hoeft maken om een besmetting meer of minder.
volgens werken er nog maar 50% mensen thuis in deze lockdown dan de 1ste in maart vorige jaar. Het is een advies en de bedrijven hebben er dikke schijt aan.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 11:15 schreef Luke83 het volgende:
Bij mij komen de besmettingen de laatste weken steeds dichterbij. Natuurlijk wel op het werk veel, maar in privé kring minder, dat begint nu steeds meer te komen. Was zelf afgelopen week ook kortademig, hoesterig, koortsig, dus ik dacht dat ikzelf ook aan de beurt was. Was toch iets anders
Eerste golf niemand.
Als mensen het niet hebben willen, houdt het op natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
Er is geen goede reden om die vaccins op de plank te laten liggen.
Onzin, wij hebben maar 3,5 miljoen risico gevallen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Mooi, nog maar 19/20e deel// 95% te gaan.
Laatste keer dat we onder de 1300 covid patiënten op de verpleegafdelingen hadden was begin decemberquote:
Wanneer degenen, die uitgenodigd zijn voor de vaccinatie, wegblijven op de dag en het tijdstip van uitnodiging blijven de vaccins vanzelf liggen. Twee weken geleden toonde men in het journaal een vaccinatielocatie in Berlijn waar maar liefst acht mensen zich op die dag hadden laten vaccineren.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
Dat is een valse tegenstelling. De strategie bepaalt wie met welk middel wordt gevaccineerd. Er is geen goede reden om die vaccins op de plank te laten liggen.
Ik doelde op de 7 van de 140% in die afbeelding. Maar goed, risicogroepen duurt ook nog 2-3 maanden.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Onzin, wij hebben maar 3,5 miljoen risico gevallen.
Mooi, de ziekenhuisbedden gaan wel echt naar beneden, de echte daling op de IC zal wel volgen nog, mensen liggen daar ook lang.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Laatste keer dat we onder de 1300 covid patiënten op de verpleegafdelingen hadden was begin december
Hoezo bedrijven? Ik zit sinds een paar weken alweer een dag per week op kantoor en denk er over om dat aantal dagen uit te breiden. En ik ken wel meer mensen die geen liefhebber van thuis werken zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
volgens werken er nog maar 50% mensen thuis in deze lockdown dan de 1ste in maart vorige jaar. Het is een advies en de bedrijven hebben er dikke schijt aan.
Ziekenhuizen ontslaan patiënten liefst op weekdagen heb ik altijd begrepen. Dus morgen stijging, maandag stijging, maar zaterdag (cijfers vanaf vrijdagochtend) nog daling.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:09 schreef MoreDakka het volgende:
Meestal gaat de bezetting iets omhoog in het weekend, toch?
het gaat echt niet om liefhebben in deze lockdown, typisch voorbeeld van mensen die zicht niet aan de lockdown houden!quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoezo bedrijven? Ik zit sinds een paar weken alweer een dag per week op kantoor en denk er over om dat aantal dagen uit te breiden. En ik ken wel meer mensen die geen liefhebber van thuis werken zijn.
In de categorie 'de maatregelen zijn onnodig want bij een flinke griepgolf sterven ook veel mensen' kunnen ook de mensen 'ik werk liever op kantoor maar vind het belachelijk dat de avondklok wordt ingevoerd'quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gaat echt niet om liefhebben in deze lockdown, typisch voorbeeld van mensen die zicht niet aan de lockdown houden!
onzin?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:14 schreef Multatilu het volgende:
[..]
In de categorie 'de maatregelen zijn onnodig want bij een flinke griepgolf sterven ook veel mensen' kunnen ook de mensen 'ik werk liever op kantoor maar vind het belachelijk dat de avondklok wordt ingevoerd'
Op vrijdagen ben ik inderdaad lekker egoïstisch en trek ik me niets aan van het "blijf thuis". advies.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gaat echt niet om liefhebben in deze lockdown, typisch voorbeeld van mensen die zicht niet aan de lockdown houden!
Het ligt er ook aan hoe druk het is op kantoor. Ik ga ook soms maar dan is er maar 1 andere collega.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Op vrijdagen ben ik inderdaad lekker egoïstisch en trek ik me niets aan van het "blijf thuis". advies.
Nog een weekje 'daling' daar, daarna plateau, en dan lichte stijging.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Mooi, de ziekenhuisbedden gaan wel echt naar beneden, de echte daling op de IC zal wel volgen nog, mensen liggen daar ook lang.
Je duim heeft het er maar druk meequote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nog een weekje 'daling' daar, daarna plateau, en dan lichte stijging.
Hoezo?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 15:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je duim heeft het er maar druk mee
Prima acties wat mij betreft. Beter dan uit protest daadwerkelijk volledig open gaan zoals soms gedreigd wordt.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 15:06 schreef maan_man het volgende:
Het blijft tot nu toe bij brave acties vanuit de horeca.
[ afbeelding ]
Een picknick
[ twitter ]
Een terras waar men niet mag zitten.
[ afbeelding ]
Een ludiek bord: “Weerter Museum. Was héél vroeger een café…. Hier kon je gewoon binnen lopen en wat drinken. Misschien binnenkort weer open!!”.
Ah interessant, wist niet dat mensen echt massaal de oproep weigeren om die reden. Dacht dat het puur met de strategie te maken had (eerst zorgpersoneel en hoogbejaarden, maar geen AZ voor die groepen). Wat een kutvolk zijn die moffen ook. Waterstofbommen op Mofrika?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wanneer degenen, die uitgenodigd zijn voor de vaccinatie, wegblijven op de dag en het tijdstip van uitnodiging blijven de vaccins vanzelf liggen. Twee weken geleden toonde men in het journaal een vaccinatielocatie in Berlijn waar maar liefst acht mensen zich op die dag hadden laten vaccineren.
De Duitsers klagen steen en been over het lage vaccinatietempo en dat men Otto Normalverbraucher met AZ "probeert af te schepen".
Volgens mij is er geen enkele ondernemer die gedreigd heeft met een volledige openen of ik moet het gemist hebben. De meesten spreken alleen maar over het terras.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 15:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Prima acties wat mij betreft. Beter dan uit protest daadwerkelijk volledig open gaan zoals soms gedreigd wordt.
Die is fijn idd.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
en percentage daalt ook weer verder, van 8,8% naar 8,5%
Dat gebeurt automatisch. De besmettingspercentages lopen 1 dag langer achter.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 17:58 schreef Za het volgende:
[..]
Please, zou je hier de 54.000 van gisteren en 58.000 van vandaag willen bijzetten voor het effect?
De komende 2 weken kunnen belangrijk zijn voor de verder versoepelingenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
en percentage daalt ook weer verder, van 8,8% naar 8,5%
Ik bedoelde in jouw overzicht.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 15:19 schreef _serial_ het volgende:
Dat gebeurt automatisch. De besmettingspercentages lopen 1 dag langer achter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |