abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198232109
Dit trof ik net aan op de deurmat, de fuck is dit voor rommel? :') Degenen die hier achter zitten kun je imo wel terecht als wappies bestempelen. 8)7

zaterdag 27 februari 2021 @ 13:10:18 #252
21467 franske19
Hit the deck!
pi_198232126
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Typisch plaatje, volgens Ourworldindata zitten we op 5,3% en liggen we Europees gezien op 3 na laatste.
Goh en bij deze staan we boven "gidsland" Duitsland. Met andere woorden het is gezever in de marge. Alle EU landen liggen hopeloos achter op de rest van de ontwikkelde landen.
pi_198232146
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp ook niet zo goed waarom een continue lockdown van maanden beter wordt gevonden door sommigen dan af en toe een paar dagen op slot met daartussen periodes zonder veel maatregelen.
Ik prefereer gewoon geen lockdown
  zaterdag 27 februari 2021 @ 13:18:46 #254
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198232212
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:11 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik prefereer gewoon geen lockdown
Ja, liefst helemaal geen pandemie, dat is het beste :+
  zaterdag 27 februari 2021 @ 13:18:49 #255
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198232213

quote:
Public venues, Ardern said, will be closed for seven days.

Gatherings outside of bubbles are prohibited.

She said this means all sports games now need to be canceled - that includes the Auckland Round the Bays.

She asked Aucklanders to again work from home and for children to stay home from school.

Supermarkets will remain open - "there is no need to rush to your supermarket", she said.

The border around Auckland will be re-established - police are working to set those up now.

The Ministry of Business, Innovation and Employment says workers will require evidence of permitted activity or an exemption. "Travel documents that were issued earlier this month remain valid."

People at high risk of illness are encouraged to stay at home, Ardern said.

Ardern said Cabinet will have check ins along the way, in terms of alert levels.

But now there a number of levels of exposure.

"This will take some time," but at this stage, it's likely Auckland will stay at level 3 for the whole 7 days.

But for the rest of the county, the level 2 settings will be reviewed throughout the week.
https://www.nzherald.co.n(...)YZQIPJL36WZYZKSEWH4/

Vergeleken met Nederland valt de lockdown daar reuze mee.

Benieuwd of het nog een staartje gaat krijgen voor de besmette persoon:

quote:
The latest case, 21, developed symptoms on Tuesday.
They were tested on Friday and the positive result was received today.
Genome testing is underway - and there is a strong assumption that it's from the current cluster.
But that cannot be confirmed yet.
Ardern said there was a "cause for concern" as this person has been infectious for a week and not been in isolation.
Cabinet met this afternoon after the new case was detected.
That person had been to a number of "well-populated sites".

The new case went to the GP in the afternoon yesterday for a Covid test - they went to the gym after that.
Ardern said the rules have not always been followed in the latest outbreak.
"People who should have been in isolation, weren't."

[ Bericht 9% gewijzigd door MichaelScott op 27-02-2021 13:24:02 ]
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198232226
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:10 schreef franske19 het volgende:

[..]

Goh en bij deze staan we boven "gidsland" Duitsland. Met andere woorden het is gezever in de marge. Alle EU landen liggen hopeloos achter op de rest van de ontwikkelde landen.
Het is sowieso niet zo zinnig te vergelijken tot we inderdaad wekelijks miljoenen AZ en Janssen inspuiten bij mensen. Vrijwel de hele EU heeft gewoon een poeptrage start.

Wel zorgelijk dat in landen als België en Duitsland kennelijk heel wat AZ op de plank blijft liggen vanwege een mismatch met de vaccinatiestrategie. Zullen toch best wel wat jongeren of zelfs dikke vijftigers zijn die daar best wat mee kunnen. Vraag me af hoe dat hier zit.
pi_198232284
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp ook niet zo goed waarom een continue lockdown van maanden beter wordt gevonden door sommigen dan af en toe een paar dagen op slot met daartussen periodes zonder veel maatregelen.
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar dan nog is het toch beter om af en toe een week in lockdown te gaan dan maandenlang?
Zoals wel vaker schets je weer een zeer inclompeet beeld. Ten eerste lijkt het leuk dat in Australië lockdowns nu niet zo lang duren maar om dat te bereiken heeft bijvoorbeeld de stad Melbourne drieeneenhalve maand volledig op slot gezeten. En dan ook echt op slot. Dus niet naar buiten, geen school, geen bezoek. Niets. En dat was in de winter, dus ook niet tijdens schoolvakanties ofzo. Diezelfde winter komt er voor hen straks ook weer aan. En dan komen we op puntje twee: langetermijnstrategie.

Want Australië (en Nieuw-Zeeland) zijn pas nu begonnen met vaccineren. Dat niet alleen, hun strategie is ook anders. Zij beginnen niet met bevolkingsgroepen die risico lopen, maar met ambtenaren en hotelmedewerkers. Dat betekent dat zij de huidige strategie vol moeten houden totdat er groepsimmuniteit bereikt is. De andere optie is om het zerocovid beleid eerder los te laten maar dan krijg je dus flink gezichtsverlies en een hoop doden en ziekenhuisopnames.

Bij ons zullen zeker na de zomer (en waarschijnlijk al veel eerder) lockdowns niet meer voor komen. Terwijl in Australië dan er ieder moment van de dag een dreiging van een snap-lockdown in de lucht hangt. Zeker als men weer toeristen gaat toelaten. Het lot van miljoenen mensen ligt dan in de handen van een paar toeristen die de regels tot de letter volgen...
  zaterdag 27 februari 2021 @ 13:28:05 #258
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198232331
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, liefst helemaal geen pandemie, dat is het beste :+
Geen pandemie is niet hetzelfde als geen COVID.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198232489
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar dan nog is het toch beter om af en toe een week in lockdown te gaan dan maandenlang?
Nadat grootschalig gevaccineerd is moet het daar überhaupt mee afgelopen zijn, lockdowns horen niet thuis in een vrije, open samenleving.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198232540
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:19 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is sowieso niet zo zinnig te vergelijken tot we inderdaad wekelijks miljoenen AZ en Janssen inspuiten bij mensen. Vrijwel de hele EU heeft gewoon een poeptrage start.

Wel zorgelijk dat in landen als België en Duitsland kennelijk heel wat AZ op de plank blijft liggen vanwege een mismatch met de vaccinatiestrategie. Zullen toch best wel wat jongeren of zelfs dikke vijftigers zijn die daar best wat mee kunnen. Vraag me af hoe dat hier zit.
AZ blijft in Duitsland in de magazijnen liggen omdat niemand er mee gevaccineerd wil worden, dat heeft niets met de vaccinatiestrategie te maken. Hetzelfde geldt overigens voor Zwitserland.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198232571
Dat is een valse tegenstelling. De strategie bepaalt wie met welk middel wordt gevaccineerd. Er is geen goede reden om die vaccins op de plank te laten liggen.
pi_198232573
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:03 schreef galantis het volgende:

[..]

Zijn ze daar al aan het vaccineren?
Schijnt dat je daarmee je op den duur niet meer druk te hoeft maken om een besmetting meer of minder.
zou het dan toch komen door etenswaren verpakkingen?
pi_198232605
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:15 schreef Luke83 het volgende:
Bij mij komen de besmettingen de laatste weken steeds dichterbij. Natuurlijk wel op het werk veel, maar in privé kring minder, dat begint nu steeds meer te komen. Was zelf afgelopen week ook kortademig, hoesterig, koortsig, dus ik dacht dat ikzelf ook aan de beurt was. Was toch iets anders :)
Eerste golf niemand.
volgens werken er nog maar 50% mensen thuis in deze lockdown dan de 1ste in maart vorige jaar. Het is een advies en de bedrijven hebben er dikke schijt aan.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 13:49:14 #264
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198232610
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:

Er is geen goede reden om die vaccins op de plank te laten liggen.
Als mensen het niet hebben willen, houdt het op natuurlijk.
pi_198232710
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:07 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Mooi, nog maar 19/20e deel// 95% te gaan.
Onzin, wij hebben maar 3,5 miljoen risico gevallen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 27 februari 2021 @ 14:02:01 #266
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198232775
Zo. Eerste spuit is gezet :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198232812
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:02 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Laatste keer dat we onder de 1300 covid patiënten op de verpleegafdelingen hadden was begin december _O_
pi_198232883
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
Dat is een valse tegenstelling. De strategie bepaalt wie met welk middel wordt gevaccineerd. Er is geen goede reden om die vaccins op de plank te laten liggen.
Wanneer degenen, die uitgenodigd zijn voor de vaccinatie, wegblijven op de dag en het tijdstip van uitnodiging blijven de vaccins vanzelf liggen. Twee weken geleden toonde men in het journaal een vaccinatielocatie in Berlijn waar maar liefst acht mensen zich op die dag hadden laten vaccineren.

De Duitsers klagen steen en been over het lage vaccinatietempo en dat men Otto Normalverbraucher met AZ "probeert af te schepen".
  zaterdag 27 februari 2021 @ 14:08:23 #270
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198232904
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:58 schreef halfway het volgende:

[..]

Onzin, wij hebben maar 3,5 miljoen risico gevallen.
Ik doelde op de 7 van de 140% in die afbeelding. Maar goed, risicogroepen duurt ook nog 2-3 maanden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 27 februari 2021 @ 14:08:25 #271
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198232905
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Laatste keer dat we onder de 1300 covid patiënten op de verpleegafdelingen hadden was begin december _O_
Mooi, de ziekenhuisbedden gaan wel echt naar beneden, de echte daling op de IC zal wel volgen nog, mensen liggen daar ook lang.
pi_198232921
Meestal gaat de bezetting iets omhoog in het weekend, toch?
pi_198232946
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

volgens werken er nog maar 50% mensen thuis in deze lockdown dan de 1ste in maart vorige jaar. Het is een advies en de bedrijven hebben er dikke schijt aan.
Hoezo bedrijven? Ik zit sinds een paar weken alweer een dag per week op kantoor en denk er over om dat aantal dagen uit te breiden. En ik ken wel meer mensen die geen liefhebber van thuis werken zijn.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 14:11:18 #274
22565 asco
Los in deze tent
pi_198232961
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:02 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Flinke daling, terrassen niet open want 4e golf komt er aan jongens!

(🙄)
pi_198232969
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:09 schreef MoreDakka het volgende:
Meestal gaat de bezetting iets omhoog in het weekend, toch?
Ziekenhuizen ontslaan patiënten liefst op weekdagen heb ik altijd begrepen. Dus morgen stijging, maandag stijging, maar zaterdag (cijfers vanaf vrijdagochtend) nog daling.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_198232974
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hoezo bedrijven? Ik zit sinds een paar weken alweer een dag per week op kantoor en denk er over om dat aantal dagen uit te breiden. En ik ken wel meer mensen die geen liefhebber van thuis werken zijn.
het gaat echt niet om liefhebben in deze lockdown, typisch voorbeeld van mensen die zicht niet aan de lockdown houden!
pi_198233016
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het gaat echt niet om liefhebben in deze lockdown, typisch voorbeeld van mensen die zicht niet aan de lockdown houden!
In de categorie 'de maatregelen zijn onnodig want bij een flinke griepgolf sterven ook veel mensen' kunnen ook de mensen 'ik werk liever op kantoor maar vind het belachelijk dat de avondklok wordt ingevoerd'
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_198233021
Mooi die ziekenhuiscijfers. Qua besmettingscijfers gok ik 4910
Alpha kenny one
pi_198233030
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:14 schreef Multatilu het volgende:

[..]

In de categorie 'de maatregelen zijn onnodig want bij een flinke griepgolf sterven ook veel mensen' kunnen ook de mensen 'ik werk liever op kantoor maar vind het belachelijk dat de avondklok wordt ingevoerd'
onzin?
pi_198233191
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Op vrijdagen ben ik inderdaad lekker egoïstisch en trek ik me niets aan van het "blijf thuis". advies. :Y
pi_198233297
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:24 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Op vrijdagen ben ik inderdaad lekker egoïstisch en trek ik me niets aan van het "blijf thuis". advies. :Y
Het ligt er ook aan hoe druk het is op kantoor. Ik ga ook soms maar dan is er maar 1 andere collega.
Alpha kenny one
pi_198233641
Het wordt trouwens heerlijk weer voor een terrasje dinsdag :P
Alpha kenny one
pi_198233676
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:08 schreef Momo het volgende:

[..]

Mooi, de ziekenhuisbedden gaan wel echt naar beneden, de echte daling op de IC zal wel volgen nog, mensen liggen daar ook lang.
Nog een weekje 'daling' daar, daarna plateau, en dan lichte stijging.
pi_198233731
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nog een weekje 'daling' daar, daarna plateau, en dan lichte stijging.
Je duim heeft het er maar druk mee :)
pi_198233743
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je duim heeft het er maar druk mee :)
Hoezo?
pi_198233763
Het blijft tot nu toe bij brave acties vanuit de horeca.

Een picknick

twitter

Een terras waar men niet mag zitten.

Een ludiek bord: “Weerter Museum. Was héél vroeger een café…. Hier kon je gewoon binnen lopen en wat drinken. Misschien binnenkort weer open!!”.
pi_198233777
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:06 schreef maan_man het volgende:
Het blijft tot nu toe bij brave acties vanuit de horeca.

[ afbeelding ]
Een picknick

[ twitter ]
Een terras waar men niet mag zitten.

[ afbeelding ]
Een ludiek bord: “Weerter Museum. Was héél vroeger een café…. Hier kon je gewoon binnen lopen en wat drinken. Misschien binnenkort weer open!!”.
Prima acties wat mij betreft. Beter dan uit protest daadwerkelijk volledig open gaan zoals soms gedreigd wordt.
pi_198233801
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wanneer degenen, die uitgenodigd zijn voor de vaccinatie, wegblijven op de dag en het tijdstip van uitnodiging blijven de vaccins vanzelf liggen. Twee weken geleden toonde men in het journaal een vaccinatielocatie in Berlijn waar maar liefst acht mensen zich op die dag hadden laten vaccineren.

De Duitsers klagen steen en been over het lage vaccinatietempo en dat men Otto Normalverbraucher met AZ "probeert af te schepen".
Ah interessant, wist niet dat mensen echt massaal de oproep weigeren om die reden. Dacht dat het puur met de strategie te maken had (eerst zorgpersoneel en hoogbejaarden, maar geen AZ voor die groepen). Wat een kutvolk zijn die moffen ook. Waterstofbommen op Mofrika?

Weet ook niet hoe je dat als overheid nu nog moet aanpakken. "Dit is het vaccin wat je aangeboden krijgt, het is X% effectief in het voorkomen van ernstige symptomen. Als dat niet is wat je wil dan is het alternatief niks, of misschien in oktober een keertje een vaccin naar keuze tegen een meerprijs." Zoiets?

Het probleem is natuurlijk dat Merkel, Macron en Von der Leyen dingen over het AZ-vaccin hebben gezegd waarvoor je hier naar BNW zou worden doorverwezen. Je kunt het iemand op dit forum die zegt "De vaccins helpen bijna niks tegen verspreiding" het niet eens kwalijk nemen als Europese leiders vergelijkbare dingen roepen. En die moeten nu terugkrabbelen en roepen dat het toch echt heus wel veilig is.

Ik weet niet hoe je in 2021 überhaupt enige serieuze versoepeling in de EU kunt krijgen als de meest beschikbare vaccins massaal worden geweigerd. Tenzij diezelfde mensen ook massaal hun vrijheid gaan pakken.
pi_198233810
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Prima acties wat mij betreft. Beter dan uit protest daadwerkelijk volledig open gaan zoals soms gedreigd wordt.
Volgens mij is er geen enkele ondernemer die gedreigd heeft met een volledige openen of ik moet het gemist hebben. De meesten spreken alleen maar over het terras.
pi_198233845
Wij moeten gewoon de horeca steunen.
Als ze de terrassen willen openen moet dat gewoon kunnen.
Geef gewoon extra fooi voor de boetes om je steun te tonen.
pi_198233858
Voor iedereen die de cijfers wilt vergelijken:

gisteren: 5.113

vorige week zaterdag: 4.556
  zaterdag 27 februari 2021 @ 15:15:21 #292
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198233894
Nu was ik vrij verbaasd vandaag, sprak mijn stamkroeg eigenaar en die was redelijk tevreden momenteel met het huidige steunpakket, hoewel hij zich de pleuris verveelt weliswaar.

En dit is iemand die de hele avond kon oreren hoe FvD de broodnodige heilstaat zou gaan brengen. Niet bepaald regeringsgezind, to say the least.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Frontpage zaterdag 27 februari 2021 @ 15:16:20 #293
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198233911
#COVID19NL

Positief getest: 4.993
Totaal: 1.084.021 (+4.937 ivm -56 corr.)

Perc. positief 23 feb - 25 feb: 8,5%

Opgenomen: 185
Huidig: 1.291 (-48)

Opgenomen op IC: 22
Huidig: 518 (-7)

Overleden: 41
Totaal: 15.543
https://twitter.com/mzelst/status/1365666987347697667
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_198233921
Daling ten opzicht van gisteren *O*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198233945
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
Daling ten opzicht van gisteren *O*
en percentage daalt ook weer verder, van 8,8% naar 8,5% _O_
  zaterdag 27 februari 2021 @ 15:18:53 #297
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198233949
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Die is fijn idd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198233967
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:58 schreef Za het volgende:

[..]

Please, zou je hier de 54.000 van gisteren en 58.000 van vandaag willen bijzetten voor het effect?
Dat gebeurt automatisch. De besmettingspercentages lopen 1 dag langer achter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198233971
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

De komende 2 weken kunnen belangrijk zijn voor de verder versoepelingen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198234027
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:19 schreef _serial_ het volgende:

Dat gebeurt automatisch. De besmettingspercentages lopen 1 dag langer achter.
Ik bedoelde in jouw overzicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')