Makkelijker gezegd dan gedaan wanneer anderen dat niet doen. Word je straks besmet door een collega op je werk die met klachten naar het werk komt en geen afstand wil houden.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dus je legt alle verantwoordelijkheid bij de kwetsbaarsten , duidelijk.
Het verheugt mij om te lezen dat jij nu ook inziet dat er sprake is van wikkeleur net als bij meerdere door jou aangehaalde zaken.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat je op 18 meerderjarig bent (niet volwassen) is natuurlijk ook willekeur.
Dat was vroeger op 21.
En waarom met 65 aan de AOW? Andere landen hebben andere leeftijden.
Zo kun je elke grens van willekeur betichten.
Waarom met 4 jaar naar school?
Waarom 8 groepen basisschool?
Kruidvat wordt heus niet rustiger als de HEMA ook open is.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:29 schreef nattermann het volgende:
[..]
Wel in de drukte mogen staan bij het Kruidvat/de supermarkt maar niet bij de Hema/Action/random kledingwinkel
Drukke park wordt ook aan banden gelegd.quote:Wel een bak koffie mogen halen en "to go" op de trapjes in het drukke park opdrinken maar niet "veilig/gecontroleerd" op het terras
etcetera etcetera
Van het AD.quote:Zeker 170 sportschoolhouders zijn van plan om zaterdag sportlessen aan te bieden. Het gaat om een protestactie waarmee de branche hoopt het kabinet ertoe te bewegen sportscholen weer open te laten gaan. Door de lessen in de buitenlucht en aan een beperkt aantal sporters aan te bieden, hoopt initiatiefnemer Exclusieve Sportcentra de fitnesssessies veilig te houden voor coronabesmettingen.
Sportscholen zijn sinds medio december gedwongen hun deuren te sluiten door het kabinet, dat met de maatregel de sterke opleving van het coronavirus wilde tegenhouden. Nadat premier Mark Rutte bij zijn persconferentie geen versoepelingen voor de fitnessbranche had aangekondigd, is het volgens sportschoolhouders tijd voor actie. Zij vinden daarnaast dat sportscholen in de gezondheidscrisis juist een belangrijke rol te vervullen hebben bij het fit houden van Nederlanders.
Ondernemersvereniging Exclusieve Sportcentra heeft een site opgezet waar sportscholen zich kunnen aanmelden om mee te doen aan de actiedag. Binnen enkele uren hadden zich al meer dan honderd sportscholen ingeschreven, aldus een medewerker.
Anders dan bij de aangekondigde heropening van terrassen door protesterende horecaondernemers, zijn sportschoolhouders wel van plan zich aan de geldende lockdownregels te houden. Per les mogen maximaal twee leerlingen meedoen. Zo vallen de lessen binnen de regel dat buiten sporten mag in duo's, exclusief trainer.
Het is willekeur als de leeftijden random zijn gekozen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het verheugt mij om te lezen dat jij nu ook inziet dat er sprake is van wikkeleur net als bij meerdere door jou aangehaalde zaken.
En of je willekeur goed of fout vindt, is een andere discussie. Maar er is sprake van willekeur. Gelukkig kunnen wij deze discussie nu afsluiten, omdat jij het licht hebt gezien.
Dat was nog onscherper in het begin, toen wilde de hema en de action en de wibra ook al weer los, want ze hadden omzet voor meer dan 30% uit bepaalde producten. Die grens is naar 70% opgehoogd.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, dierenwinkel hier om de hoek verkoopt alles, ook tuinaarde, etc.
Dit schijnt af te hangen van het percentage omzet uit essentiële producten.
Als dat hoog genoeg is hoef je de niet essentiële producten niet af te schermen.
Dat levert natuurlijk scheve verhoudingen op: waarom wel een envelop kunnen kopen bij de supermarkt, maar niet bij de boekwinkel met DHL servicepunt?
Niet iedereen die fraudeert word gepaktquote:Op donderdag 25 februari 2021 13:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet als er sprake is van fraude.
Ah ja, maar dan moet je wel meenemen dat dat verschil op dit moment vooral ontstaat omdat de weken daarvoor er veel minder mensen zich lieten testen (door het weer). Alsnog laten veel minder mensen zich testen dan in januari en is ook het percentage positief lager. Wat die Davy ook zegt in die tweets is dat sommige van die trends vertroebeld worden omdat het testbeleid verandert. We testen nu bijvoorbeeld ook kinderen terwijl dat in januari niet het geval was. Dat gebeurt tegelijkertijd met het openen van scholen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zeven-daagse gemiddelde stijgt.
En dat wordt voorafgegaan doordat meer mensen zich laten testen. Bij iedere golf tot nu toe.
Ik denk dus dat we bij de derde golf aanbeland zijn.
En de aarde is platquote:Op donderdag 25 februari 2021 13:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is willekeur als de leeftijden random zijn gekozen.
En dat is niet het geval.
Of omdat je er net buiten valt?quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat deze compleet random gekozen is.
Daarom gaat het dus niet werken. Mensen kunnen die verantwoordelijkheid moeilijk zelf nemen. Anders hielden we ons wel beter aan alle regeltjesquote:Op donderdag 25 februari 2021 13:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan wanneer anderen dat niet doen. Word je straks besmet door een collega op je werk die met klachten naar het werk komt en geen afstand wil houden.
Nee ze vindt deze actie zinloos en kansloos.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:56 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Van het AD.
@:Noek doe jij ook mee?
Ja dat percentage positief wat lager is, daar hou ik me maar aan vast.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ah ja, maar dan moet je wel meenemen dat dat verschil op dit moment vooral ontstaat omdat de weken daarvoor er veel minder mensen zich lieten testen (door het weer). Alsnog laten veel minder mensen zich testen dan in januari en is ook het percentage positief lager. Wat die Davy ook zegt in die tweets is dat sommige van die trends vertroebeld worden omdat het testbeleid verandert. We testen nu bijvoorbeeld ook kinderen terwijl dat in januari niet het geval was. Dat gebeurt tegelijkertijd met het openen van scholen.
Dat mag, maar het is meestal beter om een overtuiging niet te baseren op een onderbuikgevoel.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja dat percentage positief wat lager is, daar hou ik me maar aan vast.![]()
Maar dat we aan de vooravond van een nieuwe golf zitten (of er al in, qua begin), is wel mijn overtuiging. Ik weet alleen niet hoe hoog of lang die wordt.
Mijn overtuiging is dat het een krappe marge is als je eigenlijk maar krap aan 1 verdubbeling op kan vangen in je zorgcapaciteit. dat beperkt je horizon om in te kunnen grijpen als het te hard stijgt enorm.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat mag, maar het is meestal beter om een overtuiging niet te baseren op een onderbuikgevoel.
Valt wel mee, dat was ook in december het geval en toen is er ingegrepen. Daarnaast is het sowieso minder nodig omdat de bezetting zal blijven dalen in plaats van stijgen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mijn overtuiging is dat het een krappe marge is als je eigenlijk maar krap aan 1 verdubbeling op kan vangen in je zorgcapaciteit. dat beperkt je horizon om in te kunnen grijpen als het te hard stijgt enorm.
Ik begrijp het ook prima , maar er knakt iets bij bijna iedereen inmiddels. En voor hun is het zwaar omdat ze zo hard moeten werken. Voor heel erg veel anderen is het nog zwaarder omdat zij niet mogen werken.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat Gommers zegt over dat er iets knakt wanneer er een persconferentie is maar denk dat dit inmiddels opgaat voor heel veel sectoren.
Er zal echt naar een balans worden gezocht. Als ik hem vd week hoor zeggen dat zijn personeel graag op vakantie wil deze zomer dan cringe ik wel even. Het is niet zo dat zijn personeel dat enkel graag wil, ik denk dat iedereen dat wil. Iedereen wil adem krijgen en ontspanning.
Balans.
Sportscholen open als actie. Zinloos en kansloos.
Als je wilt dat hun geen recht meer van spreken hebben dan moet je ook kiezen om geen corona patiënten meer op te laten nemen. Nu betaalt het zorgpersoneel de rekening van versoepelingen, negeren maatregelen en overgewicht.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:03 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Daar noem je er een, zijn er nog mensen die doker Gommie serieus nemen dan?
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daarnaast is het sowieso minder nodig omdat het zal blijven dalen in plaats van stijgen.
Precies dit. En dat je de voorlopige steun vóóraf moe(s)t aanvragen en je dan dus niet altijd met zekerheid kan zeggen of je omzetverlies wel of niet boven de drempelwaarde komt. Blijkt dat achteraf niet zo te zijn en heb je wel aangevraagd, dan moet je (renteloos en boetevrij) terugbetalen. Blijkt dat achteraf wel zo te zijn en heb je niet aangevraagd, dan heb je pech.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze vergeten er bij te vertellen dat je steun gewoon moet terug betalen als je er achteraf geen recht op hebt.
Ik heb je feiten gegeven. De besmettingen lopen gewoon op.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat mag, maar het is meestal beter om een overtuiging niet te baseren op een onderbuikgevoel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |