abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198196676
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet voor het eerst dat ze hiermee dreigen natuurlijk, maar de wind lijkt toch wel iets anders te waaien dan twee maanden terug. Benieuwd of ze doorzetten, en benieuwd wat de reactie wordt.
De reactie als alles massaal open gaat: ''we waren zo lief geweest voor jullie, maar nu moeten we toch echt de dagklok in gaan zetten met algemene thuisblijf plicht; het is allemaal jullie eigen schuld, want gedrag, hou nog even vol''.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2021 13:23:53 ]
pi_198196681
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De reactie als alles massaal open gaat: ''we waren zo lief geweest voor jullie, maar nu moeten we toch echt de dagklok in gaan zetten met algemene thuisblijf plicht; het is allemaal jullie eigen schuld, want gedrag''.
Dat gaat toch niet werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198196684
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze hebben zoveel ingevoerd waarvan dat bij voorbaat werd gezegd though.

Verbaast me niks meer.
pi_198196696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze vergeten er bij te vertellen dat je steun gewoon moet terug betalen als je er achteraf geen recht op hebt.
Je moet wel knettergek zijn om nu geen schulden te maken bij de overheid. Er is al een schuldenberg van bijna 20 miljard euro(!) aan belastingen en men begint al te fluisteren over kwijtschelding. Dat gaat ook voor die andere steunmaatregelen gelden.

We zitten gezonken schepen constant naar boven te trekken.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:25:55 #130
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198196703
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een anderhalvemeterschool werkt ook niet, maar die hebben we ook ingevoerd. Achter de tekentafel is het immers een prima idee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198196705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze hebben zoveel ingevoerd waarvan dat bij voorbaat werd gezegd though.

Verbaast me niks meer.
Moeten ze de hele dag briefjes cheken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198196706
quote:

[..]

Niet voor het eerst dat ze hiermee dreigen natuurlijk, maar de wind lijkt toch wel iets anders te waaien dan twee maanden terug. Benieuwd of ze doorzetten, en benieuwd wat de reactie wordt.
Best gedurfd met zo'n pro corona maatregelen dikzak als burgermeester :7
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:26:23 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198196711
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:25 schreef Confetti het volgende:
Valt allemaal wel mee
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:26:58 #134
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198196715
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze vergeten er bij te vertellen dat je steun gewoon moet terug betalen als je er achteraf geen recht op hebt.
Er zijn ook redelijk wat bedrijven in bepaalde branches (onder andere restaurants), die de boel flessen door voor met bezorg/maaltijdboxen-handeltje onder een nieuw opgericht bedrijf te werken.

Met jawel, gewoon het personeel, pand etc van hun “normale” bedrijf. Zodat ze met hun “normale” bedrijf maximale steun kunnen trekken, want er is geen omzet.

En zo zullen er vast nog veel meer truukjes zijn. Je ontkomt er ook niet aan, met zulke ad hoc opgestelde hulpmaatregelen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:27:15 #135
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198196717
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De reactie als alles massaal open gaat: ''we waren zo lief geweest voor jullie, maar nu moeten we toch echt de dagklok in gaan zetten met algemene thuisblijf plicht; het is allemaal jullie eigen schuld, want gedrag, hou nog even vol''.
Als er iets is dat mijn vertrouwen in de overheid ondermijnt, dan is het wel dat werkelijk álles een optie schijnt te zijn. Op preventieve ruimingen na lijkt er geen enkel taboe te bestaan op het treffen van maatregelen. Dat is zorgelijk in een crisis, maar nog veel zorgelijker als die is afgelopen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198196720
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je moet wel knettergek zijn om nu geen schulden te maken bij de overheid. Er is al een schuldenberg van bijna 20 miljard euro(!) aan belastingen en men begint al te fluisteren over kwijtschelding. Dat gaat ook voor die andere steunmaatregelen gelden.

Mwoah ik zou niet direct het risico willen lopen om er toch persoonlijk aansprakelijk voor te worden gesteld en de rest van mijn leven rond te brengen in de schuldsanering met mijn gezin :7
pi_198196722
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 12:51 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Toch wel apart, dit is al de tweede keer dat de politie zich in de coronadiscussie openlijk uitlaat, hiervoor ook al richting Willem Engel n.a.v. de rechtszaak tegen de avondklok.
Zijn dit de kleine clubs of de grote drie? Want voor kleine clubs die het al zo lastig hebben lijkt me die boete wel een groot risico.
pi_198196732
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:07 schreef maan_man het volgende:

[..]

Sporten tot 27 jaar is net zo willekeurig als sporten tot 26 of 28 jaar, dan wel een andere willekeurige leeftijd.
Je moet toch ergens een lijn trekken.
Wekenlang wordt hier geroepen om specifieke versoepelingen voor jongeren, nu hebben we er eentje en dan is de leeftijdsgrens weer niet goed...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198196734
quote:

[..]

inmiddels begint de groep te groeien die aangeeft hoe dan ook open te gaan of in ieder geval alvast delen klaar te zetten. Overheid is de regie lijkt het behoorlijk kwijt
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_198196735
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er zijn ook redelijk wat bedrijven in bepaalde branches (onder andere restaurants), die de boel flessen door voor met bezorg/maaltijdboxen-handeltje onder een nieuw opgericht bedrijf te werken.

Met jawel, gewoon het personeel, pand etc van hun “normale” bedrijf. Zodat ze met hun “normale” bedrijf maximale steun kunnen trekken, want er is geen omzet.

En zo zullen er vast nog veel meer truukjes zijn. Je ontkomt er ook niet aan, met zulke ad hoc opgestelde hulpmaatregelen.
Hmm ik heb creatieve ondernemers als klant, maar die constructie heb ik nog niet voorbij horen komen.

En ik werk daar uiteraard niet aan mee :N
pi_198196743
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wekenlang wordt hier geroepen om specifieke versoepelingen voor jongeren, nu hebben we er eentje en dan is de leeftijdsgrens weer niet goed...
Omdat deze compleet random gekozen is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:30:18 #142
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198196744
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:27 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mwoah ik zou niet direct het risico willen lopen om er toch persoonlijk aansprakelijk voor te worden gesteld en de rest van mijn leven rond te brengen in de schuldsanering met mijn gezin :7
dat is allemaal keurig af te dekken in de juiste rechtsvorm.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198196752
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:20 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik denk dat al die mensen even met elkaar moeten appen om te zien wie vandaag naar het Vondelpark mag en wie volgende week aan de beurt is :')
Want het is onmogelijk om weer om te keren als je ziet dat het Vondelpark propvol zit? Amsterdam heeft niet bepaald een gebrek aan parken.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:32:00 #144
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198196768
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:29 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Hmm ik heb creatieve ondernemers als klant, maar die constructie heb ik nog niet voorbij horen komen.

En ik werk daar uiteraard niet aan mee :N
Dat herinner ik mij, geloof ik. Zoiets had je mee te maken met je werk. Maar er is wel vraag naar dat soort schimmige constructies, dat sowieso.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198196774
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:10 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Even terug gekeken en ik heb de goede voor me.
[..]
Kijk nog eens...

quote:
Mondkapjes,
Is inderdaad niet consistent, eerst hielpen ze onvoldoende en een tekort, dus we doen het niet, later is besloten dat ze toch iets uitmaken, en er zijn nu voldoende.

Kan natuurlijk ook voortschrijdend inzicht zijn, alhoewel ik zelf niet overtuigd ben van de effectiviteit.

quote:
sluiten van de horeca terwijl er geen negatief advies lag van het RIVM en de avondklok. Zo maar wat voorbeelden waar geen enkele logica in zit.
Beide zijn genomen om het aantal contactmomenten te reduceren.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:33:12 #146
14505 OProg
A Life in Music
pi_198196783
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:08 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik snap heel goed wat Gommers zegt over dat er iets knakt wanneer er een persconferentie is maar denk dat dit inmiddels opgaat voor heel veel sectoren.
Dit. Er knapt bij een hoop mensen ook nogal wat als al je spaargeld al op is en je je faillissement naderbij ziet komen. En je ook na die persconferentie nog geen enkel idee hebt waar je nu eigenlijk op moet gaan richten.

quote:
Er zal echt naar een balans worden gezocht. Als ik hem vd week hoor zeggen dat zijn personeel graag op vakantie wil deze zomer dan cringe ik wel even. Het is niet zo dat zijn personeel dat enkel graag wil, ik denk dat iedereen dat wil. Iedereen wil adem krijgen en ontspanning.
Balans.
Ik ken er nogal wat die dat ook graag zouden willen straks maar waarbij ze nu al weten dat het niet gaat kunnen omdat er simpelweg geen geld meer is en ze er alles aan moeten gaan doen om het gat weer een beetje dicht te krijgen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198196803
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat niet wil zeggen dat logica ontbreekt en er sprake is van willekeur, en dat was jouw vraag. Dat een paar belangengroepen op de zeepkist klimmen maakt het nog niet logisch en dat de leeftijdsgrens willekeurig is lijkt mij meer dan duidelijk.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:35:36 #148
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198196817
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Omdat deze compleet random gekozen is.
Niet helemaal, die is dan ook compleet random gekozen voor het aanvragen van bijstand. https://www.rijksoverheid(...)jstand-voor-jongeren

In het beleid is de groep tot 27 een categorie waarvan wordt verwacht dat ze naar school gaan of een baan hebben. Er is wel meer beleid gemaakt voor jongvolwassenen tot 27.
pi_198196821
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Willekeur, bijvoorbeeld de ene winkel wel open, de andere niet
De scheidslijn leek me toch duidelijk: winkels die voldoende essentiële producten verkopen blijven open.
Niet omdat het daar veiliger is, maar omdat volledige sluiting van alle winkels weer te ingrijpend is.

quote:
, het ene contactberoep wel, het andere niet, en zo zijn er legio.
Welk contactberoep mocht nog wel?
Volgens mij alleen die met een medische noodzaak.

quote:
Maar verder denk ik dat het geduld gewoon op is, dus alles wat de regering doet wat niet meteen "we gooien alles open" is krijgt een bepaalde vorm van weerstand, ze kunnen nu weinig meer goed doen.
Dat sowieso.
Wat ik ook merk is dat mensen het niet meer willen begrijpen waarom een bepaalde maatregel zo is opgesteld
pi_198196825
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:35 schreef zalkc het volgende:

[..]

Niet helemaal, die is dan ook compleet random gekozen voor het aanvragen van bijstand. https://www.rijksoverheid(...)jstand-voor-jongeren

In het beleid is de groep tot 27 een categorie waarvan wordt verwacht dat ze naar school gaan of een baan hebben. Er is wel meer beleid gemaakt voor jongvolwassenen tot 27.
Ja maar niet gezondsheidsgerelateerd. En dat is waar de coronacrisis om gaat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')