SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Noem eens een voorbeeld van waar de logica ontbreekt en sprake is van willekeur...quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:46 schreef popje het volgende:
[..]
Als er willekeurig wordt gekozen uit de maatregelen en er geen logica meer in zit, en beloftes niet worden nagekomen, wordt het gevoel op een gegeven moment zo. En zeker ook als het te lang duurt. Zo werkt dat sociaal psychologisch gezien.
Helder, je negeert verder alle argumenten van andere kanten en blijft hameren op het overheidsbeleid dat aantoonbaar faalt. We hoeven het er dan ook niet meer over te hebben, we worden het toch niet eens. Ook prima.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nieuwe maatregelen, omdat het aantal besmettingen toeneemt als we de huidige maatregelen negeren.
Dat is geen straf of dreigement, dat is gewoon de harde realiteit.
Geen zwemlessen meer.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van waar de logica ontbreekt en sprake is van willekeur...
Volgens mij heb je de verkeerde voor je.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:52 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Helder, je negeert verder alle argumenten van andere kanten en blijft hameren op het overheidsbeleid dat aantoonbaar faalt. We hoeven het er dan ook niet meer over te hebben, we worden het toch niet eens. Ook prima.
Valt onder binnensportquote:
Ik las Colombiaanse discoshitquote:Op donderdag 25 februari 2021 10:53 schreef ondeugend het volgende:
Ik las discolip in de TT en dacht meteen aan nog een virus.
Sporten tot 27 jaar is net zo willekeurig als sporten tot 26 of 28 jaar, dan wel een andere willekeurige leeftijd.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van waar de logica ontbreekt en sprake is van willekeur...
Even terug gekeken en ik heb de goede voor me.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij heb je de verkeerde voor je.
Mondkapjes, sluiten van de horeca terwijl er geen negatief advies lag van het RIVM en de avondklok. Zo maar wat voorbeelden waar geen enkele logica in zit.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Willekeur, bijvoorbeeld de ene winkel wel open, de andere niet, het ene contactberoep wel, het andere niet, en zo zijn er legio.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dan na 20 minuten wikken en wegen toch nog maar even verder willen kijkenquote:Op donderdag 25 februari 2021 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er al mensen die de Action hebben afgehuurd om rustig eiersnijders uit te kunnen zoeken?
Geen alcoholverkoop na 20:00. Zeker nu er een avondklok is had die regel verdwenen moeten zijn (al had hij er in eerste instantie niet moeten komen), wat maakt dat ene uurtje van nou nog uit?quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:07 schreef maan_man het volgende:
[..]
Sporten tot 27 jaar is net zo willekeurig als sporten tot 26 of 28 jaar, dan wel een andere willekeurige leeftijd.
De regel dat er na 8'en geen alcohol meer mag worden verkocht hield vooral verband met het eerder sluiten van de horeca. Maar nadat de horeca volledig dichtging, viel de reden van deze beperking eigenlijk weg.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Geen alcoholverkoop na 20:00. Zeker nu er een avondklok is had die regel verdwenen moeten zijn (al had hij er in eerste instantie niet moeten komen), wat maakt dat ene uurtje van nou nog uit?
gewoon gelijktrekken met de avondklok, zijn de winkels tenminste gesloten voor het verbod ingaat.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Geen alcoholverkoop na 20:00. Zeker nu er een avondklok is had die regel verdwenen moeten zijn (al had hij er in eerste instantie niet moeten komen), wat maakt dat ene uurtje van nou nog uit?
Dit lijkt me echt zo'n regeltje dat ze er gewoon de hele zomer sneaky in blijven houden.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, maar evenveel ouders, ouders van vrienden / familie etc, die zijn allemaal 35+quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je veel 35 minners in je vriendengroep? Want een groot deel van hen merkt niet eens dat ze ziek zijn geweest.
Overigens ken ik best wat mensen die het hebben gehad, in ieder geval 2 familieleden en 2 kennissen.
Dit is dus weken nadat die Chinese arts die over het virus waarschuwde er zelf al aan overleden was.quote:
Toen volgde ik het al wereldwijd en wist ik en met mij velen andere dat het niet de gewone griep was.quote:
De persoon die dit heeft getweet heeft zich gewoon aan het script gehouden, netjes met een verwijzing erbij naar de website van het RIVM. Dit is geen incident, dit is tekenend voor hoe het RIVM steeds bijzonder laat is met het volgen van de internationale ontwikkelingen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Toen volgde ik het al wereldwijd en wist ik en met mij velen andere dat het niet de gewone griep was.
Mag hopen dat diegene die het tw acc beheerde ontslagen is geworden.
Bij ons ook niemand op kantoor, wel de vrouw van mijn manager.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, maar evenveel ouders, ouders van vrienden / familie etc, die zijn allemaal 35+
Niemand is eigenlijk echt gestopt met familie/vrienden te zien, maar wel allemaal met zeer beperkte contactmomenten, of zeer sterk verminderd. Geen verjaardagen etc.
Vrijwel niemand werkt op kantoor bijvoorbeeld.
Drogisterijen en supermarkten die gewoon niet essentiele producten in de winkel mogen blijven verkopen, maar de dierenwinkel die toevallig een rijtje planten heeft staan moet dat afdekken en bruna mag wel open voor pakketjes en geen pen verkopen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |