Van de eerste officiele coronadode in Nederland gingen ze toen ook z'n hele levensverhaal schetsen. Om het persoonlijk te maken.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:03 schreef Tijn het volgende:
Eind februari heb ik m'n neefje nog een rondleiding op m'n werk gegeven, omdat-ie bezig was om een vervolgopleiding te kiezen. Daarna ben ik zelf amper nog op kantoor geweest
Dat is statistisch gezien niet onmogelijk, maar wel buitengewoon onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk van niet, ken teveel mensen die twee keer Covid-19 hebben gehad en zelfs twee keer in het zkh hebben gelegen.
en deze :quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]![]()
![]()
Daar mag de STEEEEEVE uitzending van die dag niet bij ontbreken:
En eigenlijk ook de tweet van het RIVM niet:
[ twitter ]
Apart wel dat jij teveel mensen kent die twee keer besmet zijn, maar het rivm zelfs nog niet echt veel weet over herbesmettingen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk van niet, ken teveel mensen die twee keer Covid-19 hebben gehad en zelfs twee keer in het zkh hebben gelegen.
Toch bijzonder dat het kennelijk zo verdeeld is. In mijn niet al te kleine vriendenkring en omgeving 0 covid gevallen. Herbesmettingen zijn ook wel uitzonderlijk volgens de kenners.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik denk dat wij niet blij moeten zijn met het feit dat hij gestrekt ging. Misschien trok hij het zichzelf allemaal wat teveel aan, wilde hij het allemaal te goed doen, maar hij deed het niet om zijn eigen ego te strelen, maar echt omdat hij het beste wilde voor het land. Toen kregen wij Hugo en daar stond vooral Hugo op 1.quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Och ja, Bruins.
Toen ie gestrekt ging![]()
Kort daarvoor, toen ie, ik meen, door Wilders het vuur aan de schenen werd gelegd, zag ie eruit alsof ie elk moment in tranen uit kon barsten
Ik volg het nieuws wereldwijd en als er iets vreemd is dan is het wel het Ffalende RIVM, die altijd achter de feiten aanloopt.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Apart wel dat jij teveel mensen kent die twee keer besmet zijn, maar het rivm zelfs nog niet echt veel weet over herbesmettingen.
Als ze al problemen met hun immuun systeem hebben is het verder een ander verhaal. Maar tot nu toe weinig verhalen van herbesmettingen in grote hoeveelheden.
Volgens mij was het wel de eerste keer dat het echt in de presentatie zat, maar ik had de lijstjes wel voorbij zien komen. Er werd ook bijvoorbeeld expliciet naar bepaalde maatregelen gevraagt en of dit gespecifieert kon worden, in ieder geval wat de impact van handenwassen zou zijn (als iedereen dat zou doen).quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Oke, dat wist ik niet terwijl ik toch meer dan gemiddeld het corona nieuws volg. Laat staan dat Jan met de Pet dit weet. Ik zou het meenemen in de persconferenties als ik het kabinet was.
https://www.cdc.gov/coron(...)lth/reinfection.htmlquote:Op donderdag 25 februari 2021 10:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik volg het nieuws wereldwijd en als er iets vreemd is dan is het wel het Ffalende RIVM, die altijd achter de feiten aanloopt.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00071-6quote:Cases of reinfection with COVID-19 have been reported, but remain rare.
Het beeld van het RIVM komt gewoon overeen met wat we internationaal weten, of heb jij andere bronnen waarin staat dat het normaal is?quote:The data suggest that repeat infections are rare — they occurred in fewer than 1% of about 6,600 participants who had already been ill with COVID-19.
Het valt me vooral op dat ze nauwelijks zelf met "nieuwe" dingen komen, ik zie vooral dat ze zich continue moeten baseren op andere onderzoeken. Daarnaast vind ik de marges waarmee ze dingen inschatten dermate ruim dat het feitelijk geen wetenschap meer is en je net zo goed kunt zeggen: We weten het niet.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik volg het nieuws wereldwijd en als er iets vreemd is dan is het wel het Ffalende RIVM, die altijd achter de feiten aanloopt.
Ik heb 1 persoon in mijn kennisen groep met covid en veel werken er in de zorg.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat het kennelijk zo verdeeld is. In mijn niet al te kleine vriendenkring en omgeving 0 covid gevallen. Herbesmettingen zijn ook wel uitzonderlijk volgens de kenners.
Wellicht heeft dat ook wel met het werk te maken wat de meeste van ons doen (geen zorg).
Wat zei het rivm daarover, wantvdie willen deze zeldzaamheden graag weten, of heb je dit uit je dikke duim gezogen?quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Heb je veel 35 minners in je vriendengroep? Want een groot deel van hen merkt niet eens dat ze ziek zijn geweest.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat het kennelijk zo verdeeld is. In mijn niet al te kleine vriendenkring en omgeving 0 covid gevallen. Herbesmettingen zijn ook wel uitzonderlijk volgens de kenners.
Wellicht heeft dat ook wel met het werk te maken wat de meeste van ons doen (geen zorg).
Ik was er ook al bij, toen het subforum nog niet bestond maar het topic enkel nog een reeks was. Het was me vrij snel duidelijk dat dit niet zomaar een virusje was, al schoten sommige users wat door die alle tweets uit China geloofden van opgestapelde lijken op straten en mensen die schokkend op de vloer lagen in een of andere hal, en mensen die dood neervielen midden op straat.quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:46 schreef Salina het volgende:
**NIEUWSFLITS**
Vandaag bestaat dit subforum (niet deze reeks, want die is een paar weken ouder en begonnen in NWS) exact één jaar.
COR / [Algemeen COVID-19 topic] #1 Een eigen subforum *O*
@:Scrummie
@:Tjacka
@:tesssssssssss whatever hoeveel essen
En alle mods natuurlijk.
@:capricia
@:trein2000
Vanaf het begin er bij.![]()
![]()
Feest? Of in ieder geval taart?
Dat is toch ook logisch? Hoop toch wel een beetje dat ze kijken naar de feiten en daarop handelen in plaats van maar wat proberen zonder goed te weten waar je mee te maken hebt.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik ken minimaal 10 mensen die corona hebben gehad, eentje is eraan overleden. Niemand werkzaam in de zorg, wel in het onderwijs.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb 1 persoon in mijn kennisen groep met covid en veel werken er in de zorg.
Verder ken ik niemand die positief getest is.
nu met de vaccins kunnen ze de data dus bijhouden. Israël gaat het hards met de hoeveelheid vaccins, maar die hebben een deal met Pfizer dat ze alle medische data delen. dus als er iets grootschaligs bekend wordt dan komt het bij hun vandaan.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het valt me vooral op dat ze nauwelijks zelf met "nieuwe" dingen komen, ik zie vooral dat ze zich continue moeten baseren op andere onderzoeken. Daarnaast vind ik de marges waarmee ze dingen inschatten dermate ruim dat het feitelijk geen wetenschap meer is en je net zo goed kunt zeggen: We weten het niet.
Zelfs de rechter noemde het al: Dus het kan dooien of vriezen?
Ook zoiets van 10 die ik persoonlijk ken, indirect nog wel wat meer (zoals de visboer waar ik elke week vis haal). Een paar zelfs die er aan zijn overleden.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ken minimaal 10 mensen die corona hebben gehad, eentje is eraan overleden. Niemand werkzaam in de zorg, wel in het onderwijs.
Die mensen wonen niet allemaal in NL, Ik heb het vanaf het begin wereldwijd bijgehouden, het RIVM bestond toen alleen nog irritant, dat je maar 100Km/u mocht op de snelwegen vanwege stikstokwaarden.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat zei het rivm daarover, wantvdie willen deze zeldzaamheden graag weten, of heb je dit uit je dikke duim gezogen?
Dat zijn wel heel schrijnende verhalenquote:Op donderdag 25 februari 2021 10:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ook zoiets van 10 die ik persoonlijk ken, indirect nog wel wat meer (zoals de visboer waar ik elke week vis haal). Een paar zelfs die er aan zijn overleden.
Via vrouwlief nog wel meer, die werkt in een verpleeghuis en daar loopt het harder op met besmettingen en doden. En het verhaal wat mij het meest bij blijft is het kerstdiner waarbij zoonlief moeder besmette (die het niet overleefde), die weer een medewerker besmette en die daarna haar partner besmette (die het niet overleefde) in een maandje tijd.
Nieuwe maatregelen, omdat het aantal besmettingen toeneemt als we de huidige maatregelen negeren.quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:43 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Het kabinet communiceert simpelweg op die manier, volkomen logisch dat we het zo zijn gaan zien. Rutte zei letterlijk van de week dat ie een afspraak met iedereen maakt en dat als we ons er niet aan houden dat we dan nieuwe maatregelen krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |