abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198193144
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:32 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Die langspeelplaat heeft zijn. este tijd ook wel gehad inmiddels

Ons gedrag ons gedrag ..

Kan het woord niet meer horen.
Tja, men had zich ook gewoon kunnen houden aan de maatregelen.
Dan word je niet op je gedrag aangesproken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198193153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:01 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)mee-leven~a1f8fa7d2/

https://www.volkskrant.nl(...)n-het-slot~bc7b4062/

Pff als Corona echt blijft en we met een endemie te maken hebben dan moeten we maar onze gemiddelde levensverwachting bijstellen en YOLO?

Is toch niet te doen om hele leven om zoveel tijd weer te moeten testen, afstand houden, dingen sluiten, thuis werken etc.

Hebben we het dan verkeerd aangepakt? Hadden we ooit de kans het virus volledig de nek om te draaien?
Twee dingen:

1) de volkskrant kraamt onzin uit, vanwege dit stukje: "Misschien niet in de ontregelende vorm van dit moment, maar wel als endemische ziekte die – net als de griep".

Juist. Exact. Weinig reden om nu alles open te gooien omdat het over een paar maanden door vaccinaties prima beheersbaar is. Eerder om nog even vol te houden. Kan iemand de volkskrant ff uitleggen wat het verschil is tussen pandemisch en endemisch? Danke.

Dat van ad slaat al helemaal nergens op, men roept al een jaar dat het endemisch wordt, maar als vaccins het onder controle houden kunnen we net als met griep weer normaal leven. Probleem is dat ze dat nu nog niet doen.

Maar er is dus niet ineens een beset gekomen, dit wist iedereen al lang. Bullllllshit.

2) dezelfde experts zeggen ook al heel lang dat dat niet betekent dat we de rest van ons leven 1.5m afstand moeten houden. Als het onder controle is met vaccins is het klaar. Leefregels wat de volkskrant zegt (en ja dat weet ik, hun belangrijkste journalist op dit gebied vertelde me recentelijk nog dat hij er van uit gaat dat alles in augustus wel weer kan, waarbij alles betekende concerten met moshpits en dancefeestjes binnen) zijn dan meer dingen als thuisblijven bij ziekte, idd misschien testen (maar realiseer je dat er nu zelfs blaastesten komen die binnen paar seconded uitslag geven, etc) etc. Prima mee te leven dus.

Maar kern blijft: het is onzin dat men zich dat ineens beseft...
#WeesGeenWhales
pi_198193165
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:32 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Die langspeelplaat heeft zijn. este tijd ook wel gehad inmiddels

Ons gedrag ons gedrag ..

Kan het woord niet meer horen.
Maar het is toch gewoon de waarheid? Ik denk dat iedereen er ontzettend moe van is, maar het klopt wel.

Veel mensen hebben moeite met het feit dat wij als mens niet overal volledig de controle over hebben. Zeker niet als het ten koste gaat van onze eigen vrijheid. Alles moet maar kunnen want we leven in een vrij land. Alleen heeft het virus daar geen boodschap aan. Die zegt gewoon doodleuk "ik pak je vrijheid voorlopig gedeeltelijk af". En daar kan het kabinet helemaal niks aan doen, tenzij je duizenden (indirecte) doden op de koop toe neemt.
pi_198193170
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat de afspraken zijn, Maar volgens mij is het niet de bedoeling om buiten de EU om zelf te gaan bestellen?

Zou ook raar zijn als we ze dan opeens wel kunnen krijgen...
pi_198193192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:28 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Hopelijk gaan ze allemaal massaal open.
En massaal open te gaan en er geen lafbekken tussen zitten.

Er was geen advies in december vanuit het omt als basis om ze te sluiten. Dus kan het dictaat van rutte wel als rechtmatig beschouwd worden? Plus geen enkel uitzicht op perspectief in combinatie met niet genoeg steun.

Hij heeft echt een hele hoop mensen in het harnas gejaagd daarmee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198193203
quote:
15s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:34 schreef OProg het volgende:

[..]

Was Duitsland daar ook niet mee begonnen? Er was in ieder geval een poging gedaan want ik kan me nog herinneren dat er wat mensen - terecht - boos om waren in dit topic.
DL heeft een optie voor 2022. En die komen pas aan de beurt nadat alles aan de EU geleverd is.
Dus na onze 80 miljoen vaccins. Dus voor ons zou dat niet veel oplossen. Om ook zoiets te doen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198193222
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:14 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Je hoort het, voor straf krijgen we van de VVD een maand langer lockdown en avondklok. :')

[ afbeelding ]
Maar dat is ook onderdeel van het probleem: de maatregelen als een straf zien, ipv als een middel om het virus onder controle te houden.
pi_198193224
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:27 schreef BeriBeri het volgende:
Gaan de tattooshops ook weer open? Liep gister langs een tattooshop en sprak even met de eigenaar die voor z'n shop stond, volgens hem mocht hij ook weer open op 3 maart, had die gehoord van een voorbijganger, zelf wist die het nog niet
Dat zou echt helemaal nergens op slaan; je mag dan wél een tatoeage laten zetten, maar thuis meer dan één persoon bezoek ontvangen is nog altijd VERBOTEN!!! Het draagvlak onder de bevolking voor de maatregelen wordt echt vakkundig gesloopt. :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198193225
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zou ook raar zijn als we ze dan opeens wel kunnen krijgen...
Eens.
Denk niet dat dat ons gaat helpen om het sneller te krijgen.
Beter help je het productieproces zo snel mogelijk te laten verlopen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198193230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Maar het is toch gewoon de waarheid? Ik denk dat iedereen er ontzettend moe van is, maar het klopt wel.

Veel mensen hebben moeite met het feit dat wij als mens niet overal volledig de controle over hebben. Zeker niet als het ten koste gaat van onze eigen vrijheid. Alles moet maar kunnen want we leven in een vrij land. Alleen heeft het virus daar geen boodschap aan. Die zegt gewoon doodleuk "ik pak je vrijheid voorlopig gedeeltelijk af". En daar kan het kabinet helemaal niks aan doen, tenzij je duizenden (indirecte) doden op de koop toe neemt.
Het ligt er ook gewoon aan dat het kabinet er alles aan gedaan heeft om het draagvlak te ondermijnen. Het incident met Grapperhaus en Hoekstra bijvoorbeeld. Daarnaast geen enkel perspectief bieden, alle psychologische en psychische effecten negeren en tot slot nog het keihard doordrukken van maatregelen zonder dat er een onderbouwde basis voor is. Dat helpt niet bepaald mee.

Ik ben er ook klaar mee, als volgende week de terassen open gaan dan ga ik er een drankje doen.
pi_198193243
quote:

[..]

Ja het virus zegt ook: "Je mag niet op een terras zitten, maar je mag wel koffie to-go afhalen en in het park gaan zitten, als het maar niet te druk wordt. Anders grijp ik jullie."

Mooi man, zo'n virus dat allerlei dingen doet en zegt. Heeft het ook pootjes en wandelt het door de straten?

Vroeger had je ook van die gereformeerde kindjes op school: "Oooh, dat mag niet van de politie, en ook niet van de Heer!"
pi_198193244
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dat is ook onderdeel van het probleem: de maatregelen als een straf zien, ipv als een middel om het virus onder controle te houden.
Het kabinet communiceert simpelweg op die manier, volkomen logisch dat we het zo zijn gaan zien. Rutte zei letterlijk van de week dat ie een afspraak met iedereen maakt en dat als we ons er niet aan houden dat we dan nieuwe maatregelen krijgen.
pi_198193251
Het nieuwe normaal

donderdag 25 februari 2021 @ 09:44:51 #239
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198193262
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja brave burger
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198193282
**NIEUWSFLITS**

Vandaag bestaat dit subforum (niet deze reeks, want die is een paar weken ouder en begonnen in NWS) exact één jaar.

COR / [Algemeen COVID-19 topic] #1 Een eigen subforum *O*

@Scrummie
@Tjacka
@tesssssssssss whatever hoeveel essen

En alle mods natuurlijk.
@capricia
@trein2000

Vanaf het begin er bij. :Y) O+

Feest? Of in ieder geval taart? :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_198193285
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:01 schreef StateOfMind het volgende:

De zijingangen van het Vondelpark in Amsterdam blijven vanaf donderdag gesloten. Ook komt er extra toezicht bij de twee hoofdingangen, zo heeft burgemeester Femke Halsema woensdagavond besloten in overleg met de politie en het Openbaar Ministerie (OM).

Woensdagmiddag greep de politie in omdat het in het park te druk was en de coronamaatregelen niet werden nageleefd. Bij optreden van de politie werd met flessen gegooid en werden twee personen aangehouden.

Deze beperkte toegang tot het park moet volgens de gemeente leiden tot minder drukte. De gemeente monitort de drukte en handhaving is extra alert op doorstroming en groepsvorming. Als deze maatregelen niet het gewenste effect bereiken dan zal het Vondelpark volledig worden afgesloten voor het publiek, laat de gemeente weten.

Sinds zondag heeft de politie twee keer moeten optreden tegen groepen feestende parkbezoekers die van het mooie weer genoten en massaal de coronaregels overtraden.

"De driehoek heeft begrip voor Amsterdammers die de buitenruimte op zoeken tijdens dit vroege voorjaar, maar accepteert geen doelbewuste overtreding van de regels met alle risico’s voor de volksgezondheid die daarop volgen", aldus de gemeente.

De driehoek (burgemeester, justitie en politie) stelt daarom nu deze "afkoelperiode" in. Het Vondelpark blijft open, omdat de openbare ruimte in de stad schaars is. De maatregelen gaan voor onbepaalde tijd in.

https://www.nu.nl/binnenl(...)t-meer-toezicht.html
Lachwekkend toch eigenlijk, dit soort symptoombestrijding op basis van incidenten. Bestuurlijke creatieve armoede.

Op plek X was het te druk, dus we maken het moeilijker om op plek X te komen. Dat mensen dan naar plek Y en misschien ook Z gaan? Zien we dan wel weer.
  donderdag 25 februari 2021 @ 09:46:42 #242
3778 popje
pi_198193286
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als er willekeurig wordt gekozen uit de maatregelen en er geen logica meer in zit, en beloftes niet worden nagekomen, wordt het gevoel op een gegeven moment zo. En zeker ook als het te lang duurt. Zo werkt dat sociaal psychologisch gezien.
pi_198193288
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:43 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja het virus zegt ook: "Je mag niet op een terras zitten, maar je mag wel koffie to-go afhalen en in het park gaan zitten, als het maar niet te druk wordt. Anders grijp ik jullie."

Mooi man, zo'n virus dat allerlei dingen doet en zegt. Heeft het ook pootjes en wandelt het door de straten?

Vroeger had je ook van die gereformeerde kindjes op school: "Oooh, dat mag niet van de politie, en ook niet van de Heer!"
Tja, de maatregelen zijn bedoeld om contactmomenten te reduceren.
Die paar koffie to go weegt qua contactmomenten niet op tegen een volledig geopende terras horeca.

En inderdaad, bij drukte heb je veel meer contactmomenten en dus meer kans op overdracht
pi_198193291
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:32 schreef OProg het volgende:

[..]

Dit is wat Jaap Goudsmit ook zei. Dat op een gegeven moment de tijd tussen het moment dat de jaarlijkse vaccinatieronde rond september en de eerste dosis zo klein is en de bescherming van de eerste dosis zo groot dat je daar op in moet spelen.
nee, ik heb niet over dosis. ik het bijvb over Pfizer, waarvan je twee prikken in een maand zet en dat het dan 6-9 mnd beschermt. in maand 10, zeg oktober 2021, moeten die mensen opnieuw een vaccin krijgen, terwijl het routeplan van Hugo Q1 2022 eindigt voor de 1ste ronde.
Ronde 2 moet al in oktober beginnen.
Denk dat Hugo dit weer faalt, mits hij nog op die post zit na de verkiezingen.
pi_198193297
quote:

[..]

Dat geen controle hebben gaat ook de andere kant op. Er zitten ook limieten aan repressieve maatregelen en dat vinden veel mensen ook moeilijk om in te zien. Wat constant ook weer naar voren komt is dat maatregelen nemen óók (indirecte) doden en veel ander leed veroorzaakt, en die zijn weer niet samen te vatten in kekke grafiekjes of beelden op het nieuws van vollopende ziekenhuizen en dooien op straat. En dus wordt dat maar gewoon genegeerd.

"Alles moet maar kunnen zo lang het virus wordt ingedamd".
  donderdag 25 februari 2021 @ 09:47:57 #246
3778 popje
pi_198193303
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:42 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Het ligt er ook gewoon aan dat het kabinet er alles aan gedaan heeft om het draagvlak te ondermijnen. Het incident met Grapperhaus en Hoekstra bijvoorbeeld. Daarnaast geen enkel perspectief bieden, alle psychologische en psychische effecten negeren en tot slot nog het keihard doordrukken van maatregelen zonder dat er een onderbouwde basis voor is. Dat helpt niet bepaald mee.

Ik ben er ook klaar mee, als volgende week de terassen open gaan dan ga ik er een drankje doen.
Dit, exact dit. Van het effect van positief in plaats van bestraffend toespreken, en het in het vooruitzicht stellen van beloningen, hebben ze bij het kabinet nog nooit gehoord
pi_198193311
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat de afspraken zijn, Maar volgens mij is het niet de bedoeling om buiten de EU om zelf te gaan bestellen?

Bovendien hebben we al 80 miljoen vaccins in bestelling staan. :D
Volgens mij kun je beter kijken waar de bottleneck zit qua productie en daar helpen. En dat is ook de taak van die speciale gezant.
Die 80 miljoen is wel voor de Chinese variant only, de data van de Zuid-Afrikaanse variant moeten we nog afwachten.
pi_198193312
Allemaal naar Schier?:

Horeca-ondernemers op Schiermonnikoog zijn ten einde raad en dreigen ondanks coronamaatregelen 16 maart weer open te gaan: 'Het is één groot drama'

Mooi die eerste reactie van Van Gent: "Dat kan niet, want dat is verboden!" Dat gaan we nog veel horen de komende maanden.
pi_198193320
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, ik heb niet over dosis. ik het bijvb over Pfizer, waarvan je twee prikken in een maand zet en dat het dan 6-9 mnd beschermt. in maand 10, zeg oktober 2021, moeten die mensen opnieuw een vaccin krijgen,
Dat heb je verkeerd, die bescherming is minimaal 6-9 maanden. Dat is een conservatieve schatting, de bescherming zal waarschijnlijk veel langer duren.
pi_198193368
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:46 schreef Salina het volgende:
**NIEUWSFLITS**

Vandaag bestaat dit subforum (niet deze reeks, want die is een paar weken ouder en begonnen in NWS) exact één jaar.

COR / [Algemeen COVID-19 topic] #1 Een eigen subforum *O*

@:Scrummie
@:Tjacka
@:tesssssssssss whatever hoeveel essen

En alle mods natuurlijk.
@:capricia
@:trein2000

Vanaf het begin er bij. :Y) O+

Feest? Of in ieder geval taart? :@
*O* *O*

Daar mag de STEEEEEVE uitzending van die dag niet bij ontbreken:

En eigenlijk ook de tweet van het RIVM niet: