Als je de technische briefings volgt/leest dan weet je dat ze dit ook doen, de afgelopen keer werd er een lijstje gepresenteerd waarop het RIVM het R0 getal inschat, de politiek kan dan als het ware uitkiezen wat ze wel en niet willen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:09 schreef aartstyle het volgende:
Ik hoor en lees veel dat mensen de maatregelen allemaal niet snappen. Waarom dit wel en dat niet? Waarom wel geen middelbare scholen en geen universiteiten. Waarom geen sportscholen open en wel teamsporten in de buitenlucht. VOlgens mij zou het kabinet dit veel inzichtelijker moeten maken en dat zouden ze kunnen doen met een punten systeem.
Voorbeeld: in situatie ernstig kunnen we 90 punten vrijgeven voor maatregelen die we kunnen versoepelen t.o.v een volledige lockdown. Dit zou je moeten koppelen aan het maatschappelijk/psychologisch belang.
maatregel Besmettings punten Maatschappelijk belang
Bassischolen open 50 40
Middelbare scholen open 70 30
Sportscholen open 20 15 (er zijn alternatieven)
Avondklok eraf 20 25
Horeca open 50 20
De punten zijn fictief en snel door mij ingeschat. Dat is natuurlijk voer voor discussie en voor de geleerden. Maar dat is niet het doel van deze post.
Maar als het kabinet op deze manier zou uitleggen waarom iets wel kan en niet kan zou er al veel meer begrip zijn. Ook per maatregel aangeven hoe je aan de cijfers komt en blijven aanpassen indien nodig. UIteraard blijven er dan flinke discussies staan, maar is in iedergeval duidelijk hoe men tot een beslissing komt.
Waar zitten we nu op? 200k ofzo?quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie opschalen naar 2 miljoen prikken per week nog niet echt voor me.
200k met capaciteit van ~480kquote:
Het gooien met flessen heb ik uiteraard geen begrip voor, maar inderdaad, als het dagelijks mooi weer wordt en alles is nog steeds dicht... dan gaan ze straks alle parken dichtgooien? Ik heb het pareltje Beatrixpark ontdekt dit voorjaar, die is heel ruim en meestal ook lekker rustig.quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:12 schreef xFriendx het volgende:
Tja dat is niet meer dan logisch. Stel dat er normaal 6000 man in het Vondelpark past en bij aanhouden van 1,5 meter afstand er nu nog maar 3000 in gaan, dan zit je toch met 3000 man die ergens anders heen moeten.
Ik werk normaliter op het stadhuis daar (woon niet in Amsterdam) en als ik in de pauze wat groen zoek moet je flink je best doen. Het Wertheimpark zit er vlakbij maar dat voelt aan als een veredeld plantsoentje. Voor de rest is het gewoon veel steen/beton. Niet gek dat iedereen dan massaal naar de parken gaan. Sarphatipark is ook niet echt groot. Oosterpark gaat dan nog wel.
Nu is het dan voor februari erg fijn weer, maar als we met de echte 20-25 graden zouden zitten in april/mei....succes Femke.
Je zou denken dat vooral die huisartsen wel flink gaan meetellen in de cijfers, want dat zijn er nogal wat door het hele land.quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
200k met capaciteit van ~480k
Straks gaan de huisartsen en bepaalde ziekenhuizen ook meeprikken.
Moet je voor 1000 feestende jongeren in het park de rest gaan straffen?quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:53 schreef cherrycoke het volgende:
Als je gisteren op het malieveld nog enig sinds aan de afspraken had gehouden en er geen vuilnisbelt van had gemaakt, had je vandaag een hele andere discussie kunnen voeren.
De jongeren hebben zichzelf in de vingers gesneden gisteren.
Oke, dat wist ik niet terwijl ik toch meer dan gemiddeld het corona nieuws volg. Laat staan dat Jan met de Pet dit weet. Ik zou het meenemen in de persconferenties als ik het kabinet was.quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je de technische briefings volgt/leest dan weet je dat ze dit ook doen, de afgelopen keer werd er een lijstje gepresenteerd waarop het RIVM het R0 getal inschat, de politiek kan dan als het ware uitkiezen wat ze wel en niet willen.
Nee, ik geloof er eigenlijk niet in. Voor we er achter kwamen wat er aan de hand was was het virus al lang er breed Wuhan uit en de wereld over. Achteraf een hoop 'Als we, en als we daarna. Maar in mijn optiek was het toen al te laat. Of je moet echt permanente zaken qua reizen dicht gaan zetten maar op termijn had ik dat ook niet zien gebeuren.quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:01 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)mee-leven~a1f8fa7d2/
https://www.volkskrant.nl(...)n-het-slot~bc7b4062/
Pff als Corona echt blijft en we met een endemie te maken hebben dan moeten we maar onze gemiddelde levensverwachting bijstellen en YOLO?
Is toch niet te doen om hele leven om zoveel tijd weer te moeten testen, afstand houden, dingen sluiten, thuis werken etc.
Hebben we het dan verkeerd aangepakt? Hadden we ooit de kans het virus volledig de nek om te draaien?
Er komt niet genoeg binnen voor het 2de vaccin, dus de mensen die het 1ste kwartaal al een vaccin hebben gehad, die moeten na 6-9 maanden weer. Als Hugo nu slim is gaat ie nu al bestellen buiten de EU om. Alleen gezien zijn historie heeft dat veel kans om te falen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:49 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Komt er genoeg binnen voor 2 prikken per persoon? Dat halen we nog niet toch?
Daar gaat het niet om, maar om het gedrag van de mensen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Dan gaan ze wel ergens anders vertier zoeken hoor Femke, ben maar niet bang.
Denken de nensen met dit weer binnen te kunnen houden
Voor die jaarlijkse griepprik doen ze er ook een paar miljoen in een paar weken tijd. Die huisartsenpraktijken.quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou denken dat vooral die huisartsen wel flink gaan meetellen in de cijfers, want dat zijn er nogal wat door het hele land.
Nouja aangezien het toch behoorlijk dodelijker en ziekmakende dan de griep is, is dat toch wel verontrustendquote:Op donderdag 25 februari 2021 09:12 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het zal gewoon regelmatig terugkeren zoals de griep denk ik, niet echt zorgwekkend
Die langspeelplaat heeft zijn. este tijd ook wel gehad inmiddelsquote:Op donderdag 25 februari 2021 09:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, maar om het gedrag van de mensen.
Dit is wat Jaap Goudsmit ook zei. Dat op een gegeven moment de tijd tussen het moment dat de jaarlijkse vaccinatieronde rond september en de eerste dosis zo klein is en de bescherming van de eerste dosis zo groot dat je daar op in moet spelen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:30 schreef THEFXR het volgende:
Er komt niet genoeg binnen voor het 2de vaccin, dus de mensen die het 1ste kwartaal al een vaccin hebben gehad, die moeten na6-9 maanden weer.
quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:28 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk gaan ze allemaal massaal open.
Ik weet niet precies wat de afspraken zijn, Maar volgens mij is het niet de bedoeling om buiten de EU om zelf te gaan bestellen?quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Er komt niet genoeg binnen voor het 2de vaccin, dus de mensen die het 1ste kwartaal al een vaccin hebben gehad, die moeten na6-9 maanden weer. Als Hugo nu slim is gaat ie nu al bestellen buiten de EU om. Alleen gezien zijn historie heeft dat veel kans om te falen.
Ik zou denken van wel.quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:27 schreef BeriBeri het volgende:
Gaan de tattooshops ook weer open? Liep gister langs een tattooshop en sprak even met de eigenaar die voor z'n shop stond, volgens hem mocht hij ook weer open op 3 maart, had die gehoord van een voorbijganger, zelf wist die het nog niet
die kan in de OPquote:Op donderdag 25 februari 2021 09:14 schreef Vasilevski het volgende:
Je hoort het, voor straf krijgen we van de VVD een maand langer lockdown en avondklok.
[ afbeelding ]
Ja eens, we zullen de bijkomende ellende als normaal moeten gaan beschouwen en desondanks gewoon ons leven leiden met dat risico op de koop. Een risico die we mss met jaarlijkse vaccinatie reduceren, maar aanwezig blijft. Zoals je nu de griep kan oplopen maar dan soort turbogriep zeg maar.quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Nee, ik geloof er eigenlijk niet in. Voor we er achter kwamen wat er aan de hand was was het virus al lang er breed Wuhan uit en de wereld over. Achteraf een hoop 'Als we, en als we daarna. Maar in mijn optiek was het toen al te laat. Of je moet echt permanente zaken qua reizen dicht gaan zetten maar op termijn had ik dat ook niet zien gebeuren.
Maar we moeten straks met Corona vooral af van te komen van panisch worden om elke besmetting of elk sterfgeval. Het probleem nu door een gebrek aan immuniteit is dat mensen op de IC komen of dood gaan die die anders niks gehad zouden hebben.
Uiteindelijk kom je op de situatie dat het veelal een virus gaat worden dat onderdeel gaat worden van het viruspakket. Dat wil zeggen dat er ook mensen komen te overlijden die anders misschien niet direct dood waren gegaan. Eventueel met een 'bijvangst' van mensen die gewoon pech hebben. Dat is vervelend maar wel wat het gaat zijn. Net zoals ik iemand ken die vrij jong overleed omdat de griep op haar hartspier was geslagen.
Maar dat risico gaat dan natuurlijk wel relatief klein zijn.
Was Duitsland daar ook niet mee begonnen? Er was in ieder geval een poging gedaan want ik kan me nog herinneren dat er wat mensen - terecht - boos om waren in dit topic.quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat de afspraken zijn, Maar volgens mij is het niet de bedoeling om buiten de EU om zelf te gaan bestellen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |