abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198192614
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:38 schreef aartstyle het volgende:
Nu blijkt dat Pfizer (en andere vaccins) na 1 prik ook al erg goed beschermt is het dan niet een idee met het oog op de zomervakantie om iedereen zo snel mogelijk 1 prik te geven. Als je ze economie van de zomer op gang wil krijgen dan moet iedereen weer kunnen gaan en staan waar hij wil. Op dit moment lijkt het er niet op dat iedereen 2 prikken heeft gehad voor het begin van de zomervakantie.

Ik zou zeggen, de kwetsbaren allemaal 2 inentingen. De rest in iedergeval 1 en dat allemaal voor eind juni. Dan zouden alle maatregelen eraf kunnen in mijn optiek.

Uiteraard zal dit verder uitgewerkt moeten worden, maar op basis van het aantal vaccins dat hier per kwartaal binnen komt zou dit moeten kunnen toch?
Er komt ook genoeg binnen voor eind juni maar er moet gewoon opgeschaald worden naar minimaal 2,5 miljoen per week. Daar is de GGD al voor gevraagd om dat al te doen.

Tel daar de huisartsen bij op, en je hebt aardig wat prikcapaciteit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198192620
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er komt ook genoeg binnen voor eind juni maar er moet gewoon opgeschaald worden naar minimaal 2,5 miljoen per week. Daar is de GGD al voor gevraagd om dat al te doen.

Tel daar de huisartsen bij op, en je hebt aardig wat prikcapaciteit.
Komt er genoeg binnen voor 2 prikken per persoon? Dat halen we nog niet toch?
pi_198192631
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:40 schreef Dven het volgende:
Mag zaterdag een vaccin laten zetten. AZ, door de slechte naam is er in de provincie een overschot dus iedereen die wil is welkom. Dat prikje komt er :)
Bron? Hoe maak ik een afspraak? Stopt nog steeds 2/3de tot 80% van verspreiding, dus graag met mijn werk lol (veelal bejaarden uren lang helpen naast elkaar thuis met tech problemen, alleen vallen we niet onder de thuiszorg technisch natuurlijk dus geen vaccins lol. Mij zal het jeuken, maar ook AZ helpt super goed tegen verspreiding).
#WeesGeenWhales
  donderdag 25 februari 2021 @ 08:50:31 #179
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198192642
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:49 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Bron? Hoe maak ik een afspraak? Stopt nog steeds 2/3de tot 80% van verspreiding, dus graag met mijn werk lol (veelal bejaarden uren lang helpen naast elkaar thuis met tech problemen, alleen vallen we niet onder de thuiszorg technisch natuurlijk dus geen vaccins lol. Mij zal het jeuken, maar ook AZ helpt super goed tegen verspreiding).
Dan zul je eerst naar Bulgarije moeten verhuizen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198192643
quote:
Nu blijkt dat Pfizer (en andere vaccins) na 1 prik ook al erg goed beschermt is het dan niet een idee met het oog op de zomervakantie om iedereen zo snel mogelijk 1 prik te geven. Als je ze economie van de zomer op gang wil krijgen dan moet iedereen weer kunnen gaan en staan waar hij wil. Op dit moment lijkt het er niet op dat iedereen 2 prikken heeft gehad voor het begin van de zomervakantie.

Ik zou zeggen, de kwetsbaren allemaal 2 inentingen. De rest in iedergeval 1 en dat allemaal voor eind juni. Dan zouden alle maatregelen eraf kunnen in mijn optiek.

Uiteraard zal dit verder uitgewerkt moeten worden, maar op basis van het aantal vaccins dat hier per kwartaal binnen komt zou dit moeten kunnen toch?
Dat is zeker een idee. Wel een kanttekening: die resultaten zijn tijdens een lockdown. Wellicht liggen de percentages wel wat lager als iedereen aan het feesten is.
pi_198192652
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dan zul je eerst naar Bulgarije moeten verhuizen.
Ah lol 😆 dacht nederland ergens 😂
#WeesGeenWhales
  donderdag 25 februari 2021 @ 08:52:26 #182
3542 Gia
User under construction
pi_198192656
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 00:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat hoeft toch niet. Een huisarts kan toch gewoon beoordelen wie een verhoogd risico heeft en daarom bijvoorbeeld aanmelden voor een vaccin.
Sowieso degenen die jaarlijks opgeroepen worden voor de griepprik, en dan de dikkerds eerst. Weet niet of huisartsen obesitas als verschijnsel in het patiėntendossier noteren. Sommigen zie je als huisarts niet zo vaak.
pi_198192659
quote:

Het punt is dat je op zijn vroegst eind April klaar bent met de kwetsbare groep, sowieso is de niet kwetsbare groep niet zo heel belangrijk omdat die niet in het ziekenhuis komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 25 februari 2021 @ 08:53:14 #184
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_198192666
Als je gisteren op het malieveld nog enig sinds aan de afspraken had gehouden en er geen vuilnisbelt van had gemaakt, had je vandaag een hele andere discussie kunnen voeren.

De jongeren hebben zichzelf in de vingers gesneden gisteren.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_198192668
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is zeker een idee. Wel een kanttekening: die resultaten zijn tijdens een lockdown. Wellicht liggen de percentages wel wat lager als iedereen aan het feesten is.
De percentages onder zorgmedewerkers waren ook geweldig, die hebben geen feestjes nodig om super veel blootgesteld te worden 😉
#WeesGeenWhales
pi_198192671
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Sowieso degenen die jaarlijks opgeroepen worden voor de griepprik, en dan de dikkerds eerst. Weet niet of huisartsen obesitas als verschijnsel in het patiėntendossier noteren. Sommigen zie je als huisarts niet zo vaak.
Mensen die zware obesitas hebben, hebben doorgaans ook andere klachten, kortom die zjin over het algemeen wel in beeld.
pi_198192675
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:49 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Komt er genoeg binnen voor 2 prikken per persoon? Dat halen we nog niet toch?

Dit is het laatste schema wat ik even snel kon vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198192680
quote:
14s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:53 schreef cherrycoke het volgende:
Als je gisteren op het malieveld nog enig sinds aan de afspraken had gehouden en er geen vuilnisbelt van had gemaakt, had je vandaag een hele andere discussie kunnen voeren.

De jongeren hebben zichzelf in de vingers gesneden gisteren.
Ik las gister een reactie op Twitter die kenmerkend was: Wat zeuren jullie nou, ik betaal toch voor stadsreiniging?
pi_198192684
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ik een vriend mag geloven die huisarts is, heb je een aardig beeld van je risicopatiėnten(want griepprik), die trekken ook zelf wel voortijdig aan de bel, en komen relatief vaak.
pi_198192688
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Waar vond je dit lijstje?
pi_198192695
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Curevac gaat nog niet leveren in Q2 en AZ is ook maar afwachten. Ik vrees dat dit iets te positief is.
  donderdag 25 februari 2021 @ 08:57:47 #192
3542 Gia
User under construction
pi_198192711
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:17 schreef raptorix het volgende:

Er is natuurlijk een verschil tussen even naar het Vondelpark gaan, en je als debiel gedragen, er is plek zat in het Vondelpark, maar nu werd het een massale ophoping bij de fontein.
En die zooi die mensen achterlaten!
Zijn zoveel Nederlanders zo slecht opgevoed dat ze hun afval niet even, thuis bijvoorbeeld, weg kunnen gooien?
  donderdag 25 februari 2021 @ 08:58:35 #193
14505 OProg
A Life in Music
pi_198192721
quote:

[..]

[ afbeelding ]

https://twitter.com/eisitman/status/1364486834181570560/photo/1

Dit was de update uit de presentatie van gisteren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198192743
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:57 schreef Gia het volgende:

[..]

En die zooi die mensen achterlaten!
Zijn zoveel Nederlanders zo slecht opgevoed dat ze hun afval niet even, thuis bijvoorbeeld, weg kunnen gooien?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat sinds ze de losse vuil containers neerzetten het wel beter is geworden, alleen stonden die er nu nog niet volgens mij.
pi_198192744
https://www.ad.nl/politie(...)mee-leven~a1f8fa7d2/

https://www.volkskrant.nl(...)n-het-slot~bc7b4062/

Pff als Corona echt blijft en we met een endemie te maken hebben dan moeten we maar onze gemiddelde levensverwachting bijstellen en YOLO?

Is toch niet te doen om hele leven om zoveel tijd weer te moeten testen, afstand houden, dingen sluiten, thuis werken etc.

Hebben we het dan verkeerd aangepakt? Hadden we ooit de kans het virus volledig de nek om te draaien?
  donderdag 25 februari 2021 @ 09:04:27 #196
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198192776
die meid op het nieuws met een hoog piepstemmetje "het mag niet maar we doen het toch!!" met een wijzend vingertje.

Sowieso al die geļnterviewden.... ze zien de noodzaak niet.

Wel gezellig dat ze allemaal ballonnen bij zich hadden. Extra feestelijk.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198192780
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:01 schreef VacaLoca het volgende:

Pff als Corona echt blijft en we met een endemie te maken hebben dan moeten we maar onze gemiddelde levensverwachting bijstellen en YOLO?

Is toch niet te doen om hele leven om zoveel tijd weer te moeten testen, afstand houden, dingen sluiten, thuis werken etc.

Hebben we het dan verkeerd aangepakt? Hadden we ooit de kans het virus volledig de nek om te draaien?
Uiteraard hadden we die kans. Bij de volgende uitbraak zullen alle landen voor een zerocovid (zeroVirusX) strategie gaan. Alleen was het sociaal gezien onhaalbaar in de meeste regio's waar geen SARS is geweest.
pi_198192830
Ik hoor en lees veel dat mensen de maatregelen allemaal niet snappen. Waarom dit wel en dat niet? Waarom wel geen middelbare scholen en geen universiteiten. Waarom geen sportscholen open en wel teamsporten in de buitenlucht. VOlgens mij zou het kabinet dit veel inzichtelijker moeten maken en dat zouden ze kunnen doen met een punten systeem.

Voorbeeld: in situatie ernstig kunnen we 90 punten vrijgeven voor maatregelen die we kunnen versoepelen t.o.v een volledige lockdown. Dit zou je moeten koppelen aan het maatschappelijk/psychologisch belang.

maatregel Besmettings punten Maatschappelijk belang
Bassischolen open 50 40
Middelbare scholen open 70 30
Sportscholen open 20 15 (er zijn alternatieven)
Avondklok eraf 20 25
Horeca open 50 20

De punten zijn fictief en snel door mij ingeschat. Dat is natuurlijk voer voor discussie en voor de geleerden. Maar dat is niet het doel van deze post.

Maar als het kabinet op deze manier zou uitleggen waarom iets wel kan en niet kan zou er al veel meer begrip zijn. Ook per maatregel aangeven hoe je aan de cijfers komt en blijven aanpassen indien nodig. UIteraard blijven er dan flinke discussies staan, maar is in iedergeval duidelijk hoe men tot een beslissing komt.
pi_198192873
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:01 schreef VacaLoca het volgende:

Het zal gewoon regelmatig terugkeren zoals de griep denk ik, niet echt zorgwekkend
٩๏̯͡๏)۶
pi_198192884
Ik weet niet in hoeverre wikipedia bij is, maar bij pokken lees ik: Pokken was het eerste virus dat door de moderne wetenschap is uitgeroeid, en ook het enige, totdat op 14 oktober 2010 de runderpest uitgeroeid verklaard werd.

Een artikel uit 2019 van nu.nl meld dat 2 van de 3 poliovirussen zijn uitgeroeid Dat inentingen tegen polio sinds 1952 zijn opgenomen in het Rijksvaccinatieprograma, maar de laatste uitbraak van polio in Nederland in 1992 was.

Een zero-covid lijkt mij een nobel streven, altijd goed om te gaan voor 0, maar realistisch zou ik het niet willen noemen.

https://www.nu.nl/buitenl(...)g-niet-gewonnen.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')