Dat is het probleem: je trekt het naar zwart-wit.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus ons hele beleid is er op gericht om te voorkomen dat mensen dood gaan?
Dat kan maar ga die gegevens maar even landelijk verzamelen. Dat kan wel even gaan duren.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat kan de huisarts wel redelijk beoordelen. Oudere mannen met overgewicht hebben over het algemeen veel meer kwalen zo als hoge bloeddruk en hart en vaat problemen.
Tja, als jij daar niet over debatteert, dan kom je daar nooit uit. En daarnaast was ik nog een belangrijke graadmeter vergeten. Het gaat om de combinatie BMI, leeftijd en onderliggende aandoening. Door die onderliggende aandoening moet je via de huisartsen al een heel eind kunnen komen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog lastiger, wie houdt het BMI bij in Nederland van de mannelijke burgers? Hoe ga je die dan oproepen? Of doe je gewoon een advertentie of zo en je ziet wel wie er op komt dagen?
Dat is een bewuste keuzequote:Op donderdag 25 februari 2021 00:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Is het dan misschien een idee om dat een beetje recht te trekken.
Ik zeg vast iets heel geks
En daar wringt wel wat de schoen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar kiezen voor het eerst vaccineren van de groep die behandeling nodig heeft betekent dat je die andere groep in feite afschrijft.
Dat hoeft toch niet. Een huisarts kan toch gewoon beoordelen wie een verhoogd risico heeft en daarom bijvoorbeeld aanmelden voor een vaccin.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar ga die gegevens maar even landelijk verzamelen. Dat kan wel even gaan duren.
Maar die groep komt sowieso nu als volgende aan de beurt, dacht ik dus waarom zou je daar nu allerlei inspanningen apart voor gaan doen?quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, als jij daar niet over debatteert, dan kom je daar nooit uit. En daarnaast was ik nog een belangrijke graadmeter vergeten. Het gaat om de combinatie BMI, leeftijd en onderliggende aandoening. Door die onderliggende aandoening moet je via de huisartsen al een heel eind kunnen komen.
Er zal voor beide kanten wel iets te zeggen zijn. Daarom was ik benieuwd naar de argumenten die tijdens een debat uitgewisseld zouden zijn. Vind het jammer dat vragen gewoon terzijde worden geschoven.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar die groep komt sowieso nu als volgende aan de beurt, dacht ik dus waarom zou je daar nu allerlei inspanningen apart voor gaan doen?
quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog lastiger, wie houdt het BMI bij in Nederland van de mannelijke burgers (antwoord: Niemand) Hoe ga je die dan oproepen? Of doe je gewoon een advertentie of zo en je ziet wel wie er op komt dagen?
Waarom belandden oudere dikke vrouwen ( met waarschijnlijk diezelfde kwaaltjes ) eigenlijk niet net zo vaak op de IC als oudere dikke mannen? 🤔quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat kan de huisarts wel redelijk beoordelen. Oudere mannen met overgewicht hebben over het algemeen veel meer kwalen zo als hoge bloeddruk en hart en vaat problemen.
2 redenen denk ik. Ze zijn er minder. Andere reden is wat ik een tijdje geleden las is dat het immuunsysteem van vrouwen gemiddeld iets beter werkt op dit virus dan die van mannen. Maar dat is wel een kleine marge. Daarom zijn er ook gemiddeld iets meer mannen overleden aan dit virus dan vrouwen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:46 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
[..]
Waarom belandden oudere dikke vrouwen ( met waarschijnlijk diezelfde kwaaltjes ) eigenlijk niet net zo vaak op de IC als oudere dikke mannen? 🤔
Dat ook, plus dat Pfizer juist geschikter is voor de hogere leeftijd en als eerste beschikbaar kwam.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar die groep komt sowieso nu als volgende aan de beurt, dacht ik dus waarom zou je daar nu allerlei inspanningen apart voor gaan doen?
Het immuumsysteem van vrouwen is sowieso iets beter dan die van mannen, geloof ik.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
2 redenen denk ik. Ze zijn er minder. Andere reden is wat ik een tijdje geleden las is dat het immuunsysteem van vrouwen gemiddeld iets beter werkt op dit virus dan die van mannen. Maar dat is wel een kleine marge. Daarom zijn er ook gemiddeld iets meer mannen overleden aan dit virus dan vrouwen.
Die hoef je niet landelijk te verzamelen, want de huisarts zet zelf die prik bij die groepen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar ga die gegevens maar even landelijk verzamelen. Dat kan wel even gaan duren.
Exact dit! Hoeveel vaccins ga je op welke plek op voorraad leggen? Ga je het huis-aan-huis krantje gebruiken om een oproep te plaatsen?quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog lastiger, wie houdt het BMI bij in Nederland van de mannelijke burgers (antwoord: Niemand) Hoe ga je die dan oproepen? Of doe je gewoon een advertentie of zo en je ziet wel wie er op komt dagen?
Idd zeg. Wat zo'n crisis wel niet met mensen doet (al was hij/zij misschien al zo voor de crisis)quote:Op donderdag 25 februari 2021 06:41 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Soms zegt een username meer dan 1000 posts.
Mooie oplossing. Wat bezielt die mensen toch ook om met z'n allen daar heen te gaan. Is toch ook een stuk uitlokking/opstand of erbij willen horen. Dat je van het mooie weer wil genieten met een paar vrienden is logisch. Maar waarom nou in de hotspot van a'dam. Alsof er niet meer plekken zijn in de omgeving.......quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:01 schreef StateOfMind het volgende:
De zijingangen van het Vondelpark in Amsterdam blijven vanaf donderdag gesloten. Ook komt er extra toezicht bij de twee hoofdingangen, zo heeft burgemeester Femke Halsema woensdagavond besloten in overleg met de politie en het Openbaar Ministerie (OM).
Woensdagmiddag greep de politie in omdat het in het park te druk was en de coronamaatregelen niet werden nageleefd. Bij optreden van de politie werd met flessen gegooid en werden twee personen aangehouden.
Deze beperkte toegang tot het park moet volgens de gemeente leiden tot minder drukte. De gemeente monitort de drukte en handhaving is extra alert op doorstroming en groepsvorming. Als deze maatregelen niet het gewenste effect bereiken dan zal het Vondelpark volledig worden afgesloten voor het publiek, laat de gemeente weten.
Sinds zondag heeft de politie twee keer moeten optreden tegen groepen feestende parkbezoekers die van het mooie weer genoten en massaal de coronaregels overtraden.
"De driehoek heeft begrip voor Amsterdammers die de buitenruimte op zoeken tijdens dit vroege voorjaar, maar accepteert geen doelbewuste overtreding van de regels met alle risico’s voor de volksgezondheid die daarop volgen", aldus de gemeente.
De driehoek (burgemeester, justitie en politie) stelt daarom nu deze "afkoelperiode" in. Het Vondelpark blijft open, omdat de openbare ruimte in de stad schaars is. De maatregelen gaan voor onbepaalde tijd in.
https://www.nu.nl/binnenl(...)t-meer-toezicht.html
Er is natuurlijk een verschil tussen even naar het Vondelpark gaan, en je als debiel gedragen, er is plek zat in het Vondelpark, maar nu werd het een massale ophoping bij de fontein.quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:12 schreef xFriendx het volgende:
Tja dat is niet meer dan logisch. Stel dat er normaal 6000 man in het Vondelpark past en bij aanhouden van 1,5 meter afstand er nu nog maar 3000 in gaan, dan zit je toch met 3000 man die ergens anders heen moeten.
Ik werk normaliter op het stadhuis daar (woon niet in Amsterdam) en als ik in de pauze wat groen zoek moet je flink je best doen. Het Wertheimpark zit er vlakbij maar dat voelt aan als een veredeld plantsoentje. Voor de rest is het gewoon veel steen/beton. Niet gek dat iedereen dan massaal naar de parken gaan. Sarphatipark is ook niet echt groot. Oosterpark gaat dan nog wel.
Nu is het dan voor februari erg fijn weer, maar als we met de echte 20-25 graden zouden zitten in april/mei....succes Femke.
En je vraagt advies aan een organisatie die beter toegerust is om een dergelijk advies te geven. Als ze zelf hierover een beslissing zouden nemen zonder advies te vragen aan het orgaan dat op dit gebied de expertise heeft, zou het weer belachelijk zijn dat ze denken dat ze zelf zoiets wel kunnen beslissen zonder goed advies.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is een bewuste keuze
Als je de Gezondheidsraad om advies vraagt kun je daar (op wat lobbygroepen na) eigenlijk niet meer fatsoenlijk van afwijken. Anders heb jij als kabinet de consequenties ervan direct op je geweten
(In dit geval, als je de groepen die op de zorg drukken eerst zou vaccineren waardoor de ouderen groepen vrij hard en snel dood zouden gaan want die komen niet in de zorg/ziekenhuizen terecht doorgaans).
Als je het advies van de Gezondheidsraad niét had gevraagd... Ben je helemaal direct verantwoordelijk voor de consequenties op medisch ethisch vlak als kabinet zijnde.
Dus ja. Lang verhaal kort: politiek 🤗🥳🤗
En dat zorgt effectief nu voor een langere lockdown ja, dat klopt
Ja eens, als je heen gaat dan idd niet met z'n allen op precies dezelfde plek in het park zelf gaan hangen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een verschil tussen even naar het Vondelpark gaan, en je als debiel gedragen, er is plek zat in het Vondelpark, maar nu werd het een massale ophoping bij de fontein.
Er komt ook genoeg binnen voor eind juni maar er moet gewoon opgeschaald worden naar minimaal 2,5 miljoen per week. Daar is de GGD al voor gevraagd om dat al te doen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:38 schreef aartstyle het volgende:
Nu blijkt dat Pfizer (en andere vaccins) na 1 prik ook al erg goed beschermt is het dan niet een idee met het oog op de zomervakantie om iedereen zo snel mogelijk 1 prik te geven. Als je ze economie van de zomer op gang wil krijgen dan moet iedereen weer kunnen gaan en staan waar hij wil. Op dit moment lijkt het er niet op dat iedereen 2 prikken heeft gehad voor het begin van de zomervakantie.
Ik zou zeggen, de kwetsbaren allemaal 2 inentingen. De rest in iedergeval 1 en dat allemaal voor eind juni. Dan zouden alle maatregelen eraf kunnen in mijn optiek.
Uiteraard zal dit verder uitgewerkt moeten worden, maar op basis van het aantal vaccins dat hier per kwartaal binnen komt zou dit moeten kunnen toch?
Komt er genoeg binnen voor 2 prikken per persoon? Dat halen we nog niet toch?quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er komt ook genoeg binnen voor eind juni maar er moet gewoon opgeschaald worden naar minimaal 2,5 miljoen per week. Daar is de GGD al voor gevraagd om dat al te doen.
Tel daar de huisartsen bij op, en je hebt aardig wat prikcapaciteit.
Bron? Hoe maak ik een afspraak? Stopt nog steeds 2/3de tot 80% van verspreiding, dus graag met mijn werk lol (veelal bejaarden uren lang helpen naast elkaar thuis met tech problemen, alleen vallen we niet onder de thuiszorg technisch natuurlijk dus geen vaccins lol. Mij zal het jeuken, maar ook AZ helpt super goed tegen verspreiding).quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:40 schreef Dven het volgende:
Mag zaterdag een vaccin laten zetten. AZ, door de slechte naam is er in de provincie een overschot dus iedereen die wil is welkom. Dat prikje komt er
Dan zul je eerst naar Bulgarije moeten verhuizen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Bron? Hoe maak ik een afspraak? Stopt nog steeds 2/3de tot 80% van verspreiding, dus graag met mijn werk lol (veelal bejaarden uren lang helpen naast elkaar thuis met tech problemen, alleen vallen we niet onder de thuiszorg technisch natuurlijk dus geen vaccins lol. Mij zal het jeuken, maar ook AZ helpt super goed tegen verspreiding).
Dat is zeker een idee. Wel een kanttekening: die resultaten zijn tijdens een lockdown. Wellicht liggen de percentages wel wat lager als iedereen aan het feesten is.quote:Op donderdag 25 februari 2021 08:38 schreef aartstyle het volgende:
Nu blijkt dat Pfizer (en andere vaccins) na 1 prik ook al erg goed beschermt is het dan niet een idee met het oog op de zomervakantie om iedereen zo snel mogelijk 1 prik te geven. Als je ze economie van de zomer op gang wil krijgen dan moet iedereen weer kunnen gaan en staan waar hij wil. Op dit moment lijkt het er niet op dat iedereen 2 prikken heeft gehad voor het begin van de zomervakantie.
Ik zou zeggen, de kwetsbaren allemaal 2 inentingen. De rest in iedergeval 1 en dat allemaal voor eind juni. Dan zouden alle maatregelen eraf kunnen in mijn optiek.
Uiteraard zal dit verder uitgewerkt moeten worden, maar op basis van het aantal vaccins dat hier per kwartaal binnen komt zou dit moeten kunnen toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |