Dat kan nog wel eens tegen vallen, niet iedereen is even activistisch,quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat er heel veel leden in die 150 sportclubs actief aan hun gezondheid gaan werken
Ik verwacht eerder een reactie in de trant van: ''we hebben alle begrip voor de horeca, winkeliers en sportverenigingen, maar je zal worden beboet als je toch open gaat - en als dat niet werkt pakken we de dagklok er bij die we niet voor niets hebben toegevoegd aan de spoedwet'', dan een ''oh, blijkbaar is er echt de noodzaak voor die bedrijven om open te gaan; laten we wat doen met die signalen''.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:00 schreef Gunner het volgende:
Ben benieuwd of het kabinet gaat buigen.
Maar als je dan Gommers direct weer hoort dat dan *echt* de IC's gaan overspoelen dan verwacht ik er niets van.
Ze zullen er vast zijn. Ik ben er geen eentje van. Deze lijkt een verborgen agenda te hebben of hij is mediageil geworden. Of beiden.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:03 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Daar noem je er een, zijn er nog mensen die doker Gommie serieus nemen dan?
dat verdient hij wel al is het qua afvalbakken in het vondelpark ook wel behelpenquote:Op donderdag 25 februari 2021 12:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Iedereen nu elke dag afval in zijn tuin dumpen
Tja, en wat gaat er volgens Gommers gebeuren als mensen illegaal af blijven spreken en horeca/sportscholen/winkels uit pure wanhoop gewoon weer ongecontroleerd open gaan....quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:00 schreef Gunner het volgende:
Ben benieuwd of het kabinet gaat buigen.
Maar als je dan Gommers direct weer hoort dat dan *echt* de IC's gaan overspoelen dan verwacht ik er niets van.
Yuh. Alleen begrip (ver)koop je zo weinig voorquote:Op donderdag 25 februari 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder een reactie in de trant van: ''we hebben alle begrip voor de horeca, winkeliers en sportverenigingen, maar je zal worden beboet als je toch open gaat - en als dat niet werkt pakken we de dagklok er bij die we niet voor niets hebben toegevoegd aan de spoedwet'', dan een ''oh, blijkbaar is er echt de noodzaak voor die bedrijven om open te gaan; laten we wat doen met die signalen''.
Eens ja. Daarom steun ik ze ook gewoon. Maar zo staat de overheid er alleen niet in denk ik. Die gaan niet opeens toegeven omdat de samenleving er klaar mee is. Het is pas klaar als hun er klaar mee zijn en zodra ze zelf versoepelingen kunnen invoeren, want dan kunnen ze er punten van scoren. Dat is moeilijker als alles open gaat tegen de wil in van het kabinet. Dan zien ze er alleen maar zwak uit. Geen goede reclame voor de verkiezingen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Yuh. Alleen begrip (ver)koop je zo weinig voor
"Thoughts and prayers", he. Maar niet daadwerkelijk iets doen natuurlijk.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Yuh. Alleen begrip (ver)koop je zo weinig voor
Ik snap heel goed wat Gommers zegt over dat er iets knakt wanneer er een persconferentie is maar denk dat dit inmiddels opgaat voor heel veel sectoren.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:02 schreef Gunner het volgende:
Gommers, Koopmans en Kuipers: 'Derde golf gaat komen'
Het dagelijkse bericht van deze drie musketiers?
Je maakt het nu te politiek, daar moeten we verre van blijven. Was ook zo'n succes elders in de wereld.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens ja. Daarom steun ik ze ook gewoon. Maar zo staat de overheid er alleen niet in denk ik. Die gaan niet opeens toegeven omdat de samenleving er klaar mee is. Het is pas klaar als hun er klaar mee zijn en zodra ze zelf versoepelingen kunnen invoeren, want dan kunnen ze er punten van scoren. Dat is moeilijker als alles open gaat tegen de wil in van het kabinet. Dan zien ze er alleen maar zwak uit. Geen goede reclame voor de verkiezingen.
Ik snap ook oprecht niet waarom ze er niet gewoon voor zorgen dat sectoren als de horeca (en ook winkels) gewoon volledig gesteund wordt. Genoeg voor alle werknemers, vaste kosten, etc. Zelfde met leveranciers.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Thoughts and prayers", he. Maar niet daadwerkelijk iets doen natuurlijk.
Jij hebt toch een sportschool? Lees dat het om buitensporten gaat, dacht eigenlijk dat dit al mocht, met afstand uiteraard.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Sportscholen open als actie. Zinloos en kansloos.
Ja, dat mag al sinds het begin vd 2e lockdown onder strikte voorwaarden en daar wordt echt wel op gecontroleerd.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:12 schreef groenen het volgende:
[..]
Jij hebt toch een sportschool? Lees dat het om buitensporten gaat, dacht eigenlijk dat dit al mocht, met afstand uiteraard.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat Gommers zegt over dat er iets knakt wanneer er een persconferentie is maar denk dat dit inmiddels opgaat voor heel veel sectoren.
Er zal echt naar een balans worden gezocht. Als ik hem vd week hoor zeggen dat zijn personeel graag op vakantie wil deze zomer dan cringe ik wel even. Het is niet zo dat zijn personeel dat enkel graag wil, ik denk dat iedereen dat wil. Iedereen wil adem krijgen en ontspanning.
Balans.
Sportscholen open als actie. Zinloos en kansloos.
Die woont best lekker als ik het zn huis was bij Hunted laatst.quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:53 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik heb zo een idee dat hij geen tuin heeft maar een appartement.
Het is alleen wat naďef om te denken dat de politiek los staat van de maatregelen. Ik zeg niet dat het een of ander complot is, maar ''never waste a good crisis'' is best wel een toepasselijke quote. Als ik in hun schoenen zou staan zou ik potentiële versoepelingen ook gebruiken om wat bonus punten te scoren.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je maakt het nu te politiek, daar moeten we verre van blijven. Was ook zo'n succes elders in de wereld.
Alleen krijgen andere parochies wel een stuk minder spreektijd.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:14 schreef _serial_ het volgende:
Het trio praat natuurlijk uitsluitend voor hun eigen parochie, net zoals andere branches voor hun eigen zaak opkomen, heel begrijpelijk.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, wat zou jou gedrag worden als je een jaar gratis leven zou winnen?quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap ook oprecht niet waarom ze er niet gewoon voor zorgen dat sectoren als de horeca (en ook winkels) gewoon volledig gesteund wordt. Genoeg voor alle werknemers, vaste kosten, etc. Zelfde met leveranciers.
https://nieuwsfiets.nu/2020/07/17/fietsbranche-krijgt-bijna-e-95-miljoen-now-steun/quote:3 MILJOEN NAAR STELLA | De ranglijst wordt aangevoerd door Stella Fietsen. In totaal heeft de fietsenfabrikant uit Nunspeet ¤ 2.999.518,- aan NOW-steun ontvangen. Concreet is er ¤ 2.905.803,- uitgekeerd aan Stella Fietsen BV, ¤ 42.852,- aan Stella Holding BV, ¤ 27.411,- aan Stella Fietsen Verhuur BV en ¤ 19.452,- aan Stella Texel BV.
Zo sta ik er ook in. Ik geef nu eigenlijk meer uit aan de lokale horeca dan voorheen. Laat vaker eten bezorgen (soms wel twee keer in de week), specifiek een zaak die me toch wel een beetje aan het hart gaat. Gelukkig hebben ze veel vaste klanten maar als je ziet dat iemand voor zo'n zaak een doneeractie heeft gestart ga ik me toch zorgen maken.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik wil graag open terrasjes en restaurants. Natuurlijk deels omdat ik graag uit eten ga, maar voornamelijk omdat ik zie dat bepaalde sectoren altijd de sjaak zijn. Leuke tentjes zijn zo belangrijk voor een centrum en het gaat om mensen zoals jij en ik die halsoverkop failliet gaat...omdat er geen enig perspectief is. Heb ik echt mee te doen. Ik zou het veel beter begrijpen als ze gewoon goed gesteund zouden worden. Lijkt me veel minder problematisch dan hoe het nu gaat.
Jawel dan hoor je ze zeggen dat hun modellen niet uitkomen vanwege de strenge maatregelen die toch echt heel goed werken, en komen ze met een magisch getal van 41.000 (!!) ziekenhuisopnames die voorkomen zijn. Dat laatste getal is natuurlijk ook gebaseerd op de "het kan vriezen het kan dooien" modellen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Ik ben ook echt wel toe aan vakantie, afgelopen jaar was een grote rollercoaster, mijn baan is rete druk door de coronacrisis, en ik begrijp echt wel dat het personeel op z'n tenen loopt in het ziekenhuis, dat is ook in andere branches het geval.
Het trio praat natuurlijk uitsluitend voor hun eigen parochie, net zoals andere branches voor hun eigen zaak opkomen, heel begrijpelijk.
Maar ik ben zo onderhand wel heel erg moe van de eenrichtingsroute "derde golf, code zwart, 170.000 besmettingen, 1700 IC bedden, britse variant' - Maar als de modellen toch niet uitkomen hoor je ze niet meer, tot er weer een versoepeling komt.
Niet voor het eerst dat ze hiermee dreigen natuurlijk, maar de wind lijkt toch wel iets anders te waaien dan twee maanden terug. Benieuwd of ze doorzetten, en benieuwd wat de reactie wordt.quote:NIJMEGEN / ARNHEM / DOETINCHEM - De terrassen moeten zo snel mogelijk weer open. Dat is de boodschap die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) donderdag in een brandbrief de wereld instuurde. Om alvast een voorschot te nemen op een heropening, tuigen kroegen in onder meer Nijmegen, Doetinchem en Arnhem aankomende dinsdag de terrassen alvast op.
Dennis Dekkers, voorzitter van de Nijmeegse afdeling van KHN, zegt dat de huidige patstelling moet worden doorbroken. ,,Enerzijds zie je dat de parken vol liggen met mensen en anderzijds staat het water bij horecaondernemers echt tot aan de lippen. Terrassen kunnen veilig en verantwoord open. Sterker: het is veiliger als mensen gespreid op terrassen zitten, dan dat ze met z’n allen bij elkaar komen in parken.”
Ze vergeten er bij te vertellen dat je steun gewoon moet terug betalen als je er achteraf geen recht op hebt.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, wat zou jou gedrag worden als je een jaar gratis leven zou winnen?
En daarbij zijn er zat bedrijven die er gewoon in eerste instantie misbruik van maken door het maar gewoon aan te vragen. Kijk hieronder maar naar de 'zwaar' getroffen fietsbranche die afgelopen jaar niet eens meer fietsen hadden om te verkopen, omdat ze er nog nooit zoveel hadden verkocht!
Dat soort 'varkens' maken het lastig om eerlijk beleid te willen voeren op vertrouwen (dit gaat om bijna 100 miljoen voor een sector die juist profiteerde!!), en daar lijden de ondernemers onder die het wel keihard nodig hebben.
[..]
https://nieuwsfiets.nu/2020/07/17/fietsbranche-krijgt-bijna-e-95-miljoen-now-steun/
Ja, maar zij hebben niet echt iets te verliezen; die krijgen hun salaris wel aan het einde van de maand.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:14 schreef _serial_ het volgende:
Klopt. die zijn geen onderdeel van de staatspropaganda.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen krijgen andere parochies wel een stuk minder spreektijd.
De reactie als alles massaal open gaat: ''we waren zo lief geweest voor jullie, maar nu moeten we toch echt de dagklok in gaan zetten met algemene thuisblijf plicht; het is allemaal jullie eigen schuld, want gedrag, hou nog even vol''.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet voor het eerst dat ze hiermee dreigen natuurlijk, maar de wind lijkt toch wel iets anders te waaien dan twee maanden terug. Benieuwd of ze doorzetten, en benieuwd wat de reactie wordt.
Dat gaat toch niet werken.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De reactie als alles massaal open gaat: ''we waren zo lief geweest voor jullie, maar nu moeten we toch echt de dagklok in gaan zetten met algemene thuisblijf plicht; het is allemaal jullie eigen schuld, want gedrag''.
Je moet wel knettergek zijn om nu geen schulden te maken bij de overheid. Er is al een schuldenberg van bijna 20 miljard euro(!) aan belastingen en men begint al te fluisteren over kwijtschelding. Dat gaat ook voor die andere steunmaatregelen gelden.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze vergeten er bij te vertellen dat je steun gewoon moet terug betalen als je er achteraf geen recht op hebt.
Een anderhalvemeterschool werkt ook niet, maar die hebben we ook ingevoerd. Achter de tekentafel is het immers een prima idee.quote:
Moeten ze de hele dag briefjes cheken.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze hebben zoveel ingevoerd waarvan dat bij voorbaat werd gezegd though.
Verbaast me niks meer.
Best gedurfd met zo'n pro corona maatregelen dikzak als burgermeesterquote:Op donderdag 25 februari 2021 13:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet voor het eerst dat ze hiermee dreigen natuurlijk, maar de wind lijkt toch wel iets anders te waaien dan twee maanden terug. Benieuwd of ze doorzetten, en benieuwd wat de reactie wordt.
Valt allemaal wel meequote:Op donderdag 25 februari 2021 13:25 schreef Confetti het volgende:
We zitten gezonken schepen constant naar boven te trekken.
Er zijn ook redelijk wat bedrijven in bepaalde branches (onder andere restaurants), die de boel flessen door voor met bezorg/maaltijdboxen-handeltje onder een nieuw opgericht bedrijf te werken.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze vergeten er bij te vertellen dat je steun gewoon moet terug betalen als je er achteraf geen recht op hebt.
Als er iets is dat mijn vertrouwen in de overheid ondermijnt, dan is het wel dat werkelijk álles een optie schijnt te zijn. Op preventieve ruimingen na lijkt er geen enkel taboe te bestaan op het treffen van maatregelen. Dat is zorgelijk in een crisis, maar nog veel zorgelijker als die is afgelopen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De reactie als alles massaal open gaat: ''we waren zo lief geweest voor jullie, maar nu moeten we toch echt de dagklok in gaan zetten met algemene thuisblijf plicht; het is allemaal jullie eigen schuld, want gedrag, hou nog even vol''.
Mwoah ik zou niet direct het risico willen lopen om er toch persoonlijk aansprakelijk voor te worden gesteld en de rest van mijn leven rond te brengen in de schuldsanering met mijn gezinquote:Op donderdag 25 februari 2021 13:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je moet wel knettergek zijn om nu geen schulden te maken bij de overheid. Er is al een schuldenberg van bijna 20 miljard euro(!) aan belastingen en men begint al te fluisteren over kwijtschelding. Dat gaat ook voor die andere steunmaatregelen gelden.
We zitten gezonken schepen constant naar boven te trekken.
Zijn dit de kleine clubs of de grote drie? Want voor kleine clubs die het al zo lastig hebben lijkt me die boete wel een groot risico.quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Toch wel apart, dit is al de tweede keer dat de politie zich in de coronadiscussie openlijk uitlaat, hiervoor ook al richting Willem Engel n.a.v. de rechtszaak tegen de avondklok.
Je moet toch ergens een lijn trekken.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:07 schreef maan_man het volgende:
[..]
Sporten tot 27 jaar is net zo willekeurig als sporten tot 26 of 28 jaar, dan wel een andere willekeurige leeftijd.
inmiddels begint de groep te groeien die aangeeft hoe dan ook open te gaan of in ieder geval alvast delen klaar te zetten. Overheid is de regie lijkt het behoorlijk kwijtquote:Op donderdag 25 februari 2021 13:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hmm ik heb creatieve ondernemers als klant, maar die constructie heb ik nog niet voorbij horen komen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er zijn ook redelijk wat bedrijven in bepaalde branches (onder andere restaurants), die de boel flessen door voor met bezorg/maaltijdboxen-handeltje onder een nieuw opgericht bedrijf te werken.
Met jawel, gewoon het personeel, pand etc van hun “normale” bedrijf. Zodat ze met hun “normale” bedrijf maximale steun kunnen trekken, want er is geen omzet.
En zo zullen er vast nog veel meer truukjes zijn. Je ontkomt er ook niet aan, met zulke ad hoc opgestelde hulpmaatregelen.
Omdat deze compleet random gekozen is.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet toch ergens een lijn trekken.
Wekenlang wordt hier geroepen om specifieke versoepelingen voor jongeren, nu hebben we er eentje en dan is de leeftijdsgrens weer niet goed...
dat is allemaal keurig af te dekken in de juiste rechtsvorm.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:27 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mwoah ik zou niet direct het risico willen lopen om er toch persoonlijk aansprakelijk voor te worden gesteld en de rest van mijn leven rond te brengen in de schuldsanering met mijn gezin
Want het is onmogelijk om weer om te keren als je ziet dat het Vondelpark propvol zit? Amsterdam heeft niet bepaald een gebrek aan parken.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:20 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik denk dat al die mensen even met elkaar moeten appen om te zien wie vandaag naar het Vondelpark mag en wie volgende week aan de beurt is
Dat herinner ik mij, geloof ik. Zoiets had je mee te maken met je werk. Maar er is wel vraag naar dat soort schimmige constructies, dat sowieso.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:29 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hmm ik heb creatieve ondernemers als klant, maar die constructie heb ik nog niet voorbij horen komen.
En ik werk daar uiteraard niet aan mee
Kijk nog eens...quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:10 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Even terug gekeken en ik heb de goede voor me.
[..]
Is inderdaad niet consistent, eerst hielpen ze onvoldoende en een tekort, dus we doen het niet, later is besloten dat ze toch iets uitmaken, en er zijn nu voldoende.quote:Mondkapjes,
Beide zijn genomen om het aantal contactmomenten te reduceren.quote:sluiten van de horeca terwijl er geen negatief advies lag van het RIVM en de avondklok. Zo maar wat voorbeelden waar geen enkele logica in zit.
Dit. Er knapt bij een hoop mensen ook nogal wat als al je spaargeld al op is en je je faillissement naderbij ziet komen. En je ook na die persconferentie nog geen enkel idee hebt waar je nu eigenlijk op moet gaan richten.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat Gommers zegt over dat er iets knakt wanneer er een persconferentie is maar denk dat dit inmiddels opgaat voor heel veel sectoren.
Ik ken er nogal wat die dat ook graag zouden willen straks maar waarbij ze nu al weten dat het niet gaat kunnen omdat er simpelweg geen geld meer is en ze er alles aan moeten gaan doen om het gat weer een beetje dicht te krijgen.quote:Er zal echt naar een balans worden gezocht. Als ik hem vd week hoor zeggen dat zijn personeel graag op vakantie wil deze zomer dan cringe ik wel even. Het is niet zo dat zijn personeel dat enkel graag wil, ik denk dat iedereen dat wil. Iedereen wil adem krijgen en ontspanning.
Balans.
Wat niet wil zeggen dat logica ontbreekt en er sprake is van willekeur, en dat was jouw vraag. Dat een paar belangengroepen op de zeepkist klimmen maakt het nog niet logisch en dat de leeftijdsgrens willekeurig is lijkt mij meer dan duidelijk.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet toch ergens een lijn trekken.
Wekenlang wordt hier geroepen om specifieke versoepelingen voor jongeren, nu hebben we er eentje en dan is de leeftijdsgrens weer niet goed...
Niet helemaal, die is dan ook compleet random gekozen voor het aanvragen van bijstand. https://www.rijksoverheid(...)jstand-voor-jongerenquote:Op donderdag 25 februari 2021 13:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat deze compleet random gekozen is.
De scheidslijn leek me toch duidelijk: winkels die voldoende essentiële producten verkopen blijven open.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Willekeur, bijvoorbeeld de ene winkel wel open, de andere niet
Welk contactberoep mocht nog wel?quote:, het ene contactberoep wel, het andere niet, en zo zijn er legio.
Dat sowieso.quote:Maar verder denk ik dat het geduld gewoon op is, dus alles wat de regering doet wat niet meteen "we gooien alles open" is krijgt een bepaalde vorm van weerstand, ze kunnen nu weinig meer goed doen.
Ja maar niet gezondsheidsgerelateerd. En dat is waar de coronacrisis om gaat.quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niet helemaal, die is dan ook compleet random gekozen voor het aanvragen van bijstand. https://www.rijksoverheid(...)jstand-voor-jongeren
In het beleid is de groep tot 27 een categorie waarvan wordt verwacht dat ze naar school gaan of een baan hebben. Er is wel meer beleid gemaakt voor jongvolwassenen tot 27.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |