abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:03:36 #101
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198196461
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 12:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat er heel veel leden in die 150 sportclubs actief aan hun gezondheid gaan werken :)
Dat kan nog wel eens tegen vallen, niet iedereen is even activistisch,

Maar goed, als er ineens een hele hoop ondernemers de toko los gaan gooien, welke keuze's heeft het kabinet dan?
A: Je gaat mee met de wens van de ondernemers, helaas maak je daar wel jezelf mee verantwoordelijk voor gevolgen in de zorg aangezien je het toe laat.
B: Je treed op en gaat streng handhaven, waarmee je de ondernemers in elk geval eerder de afgrond in werkt.
C: ??

Welke keuze C is weet ik niet, maar ik weet wel dat A of B niet wenselijk is.

En niet gaan wensdenken dat er geen risico is voor de zorg, al zou het maar 50% kans zijn dat we daardoor binnen een maand boven de 2000 op de IC komen dan is die nog steeds te groot.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198196466
quote:
19s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:00 schreef Gunner het volgende:
Ben benieuwd of het kabinet gaat buigen.

Maar als je dan Gommers direct weer hoort dat dan *echt* de IC's gaan overspoelen dan verwacht ik er niets van.
Ik verwacht eerder een reactie in de trant van: ''we hebben alle begrip voor de horeca, winkeliers en sportverenigingen, maar je zal worden beboet als je toch open gaat - en als dat niet werkt pakken we de dagklok er bij die we niet voor niets hebben toegevoegd aan de spoedwet'', dan een ''oh, blijkbaar is er echt de noodzaak voor die bedrijven om open te gaan; laten we wat doen met die signalen''.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:04:33 #103
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198196467
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:03 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Daar noem je er een, zijn er nog mensen die doker Gommie serieus nemen dan?
Ze zullen er vast zijn. Ik ben er geen eentje van. Deze lijkt een verborgen agenda te hebben of hij is mediageil geworden. Of beiden.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:04:34 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198196468
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 12:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Iedereen nu elke dag afval in zijn tuin dumpen *O*
dat verdient hij wel al is het qua afvalbakken in het vondelpark ook wel behelpen
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:04:48 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198196471
quote:
19s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:00 schreef Gunner het volgende:
Ben benieuwd of het kabinet gaat buigen.

Maar als je dan Gommers direct weer hoort dat dan *echt* de IC's gaan overspoelen dan verwacht ik er niets van.
Tja, en wat gaat er volgens Gommers gebeuren als mensen illegaal af blijven spreken en horeca/sportscholen/winkels uit pure wanhoop gewoon weer ongecontroleerd open gaan....
Laat hem dat eens in zijn modellen stoppen ;)

Dan ben je toch echt beter af met een gecontroleerde openstelling met preventieve maatregelen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:05:05 #106
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198196475
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik verwacht eerder een reactie in de trant van: ''we hebben alle begrip voor de horeca, winkeliers en sportverenigingen, maar je zal worden beboet als je toch open gaat - en als dat niet werkt pakken we de dagklok er bij die we niet voor niets hebben toegevoegd aan de spoedwet'', dan een ''oh, blijkbaar is er echt de noodzaak voor die bedrijven om open te gaan; laten we wat doen met die signalen''.
Yuh. Alleen begrip (ver)koop je zo weinig voor :)
pi_198196488
quote:
19s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Eens ja. Daarom steun ik ze ook gewoon. Maar zo staat de overheid er alleen niet in denk ik. Die gaan niet opeens toegeven omdat de samenleving er klaar mee is. Het is pas klaar als hun er klaar mee zijn en zodra ze zelf versoepelingen kunnen invoeren, want dan kunnen ze er punten van scoren. Dat is moeilijker als alles open gaat tegen de wil in van het kabinet. Dan zien ze er alleen maar zwak uit. Geen goede reclame voor de verkiezingen.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:07:31 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198196491
quote:
19s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

"Thoughts and prayers", he. Maar niet daadwerkelijk iets doen natuurlijk.
pi_198196500
quote:
19s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:02 schreef Gunner het volgende:
Gommers, Koopmans en Kuipers: 'Derde golf gaat komen'

Het dagelijkse bericht van deze drie musketiers?
Ik snap heel goed wat Gommers zegt over dat er iets knakt wanneer er een persconferentie is maar denk dat dit inmiddels opgaat voor heel veel sectoren.
Er zal echt naar een balans worden gezocht. Als ik hem vd week hoor zeggen dat zijn personeel graag op vakantie wil deze zomer dan cringe ik wel even. Het is niet zo dat zijn personeel dat enkel graag wil, ik denk dat iedereen dat wil. Iedereen wil adem krijgen en ontspanning.
Balans.

Sportscholen open als actie. Zinloos en kansloos.
Go hard or go home
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:08:47 #110
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198196502
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Eens ja. Daarom steun ik ze ook gewoon. Maar zo staat de overheid er alleen niet in denk ik. Die gaan niet opeens toegeven omdat de samenleving er klaar mee is. Het is pas klaar als hun er klaar mee zijn en zodra ze zelf versoepelingen kunnen invoeren, want dan kunnen ze er punten van scoren. Dat is moeilijker als alles open gaat tegen de wil in van het kabinet. Dan zien ze er alleen maar zwak uit. Geen goede reclame voor de verkiezingen.
Je maakt het nu te politiek, daar moeten we verre van blijven. Was ook zo'n succes elders in de wereld.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198196536
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

"Thoughts and prayers", he. Maar niet daadwerkelijk iets doen natuurlijk.
Ik snap ook oprecht niet waarom ze er niet gewoon voor zorgen dat sectoren als de horeca (en ook winkels) gewoon volledig gesteund wordt. Genoeg voor alle werknemers, vaste kosten, etc. Zelfde met leveranciers.

Natuurlijk; dat kost veel geld, maar dan overleven de sectoren het tenminste en het is dan veel minder belangrijk voor die sectoren om weer open te gaan. Op moment dat ze weer open mogen (verantwoord) verminder je die steun zodat er weer motivatie is om open te gaan.

Ik wil graag open terrasjes en restaurants. Natuurlijk deels omdat ik graag uit eten ga, maar voornamelijk omdat ik zie dat bepaalde sectoren altijd de sjaak zijn. Leuke tentjes zijn zo belangrijk voor een centrum en het gaat om mensen zoals jij en ik die halsoverkop failliet gaat...omdat er geen enig perspectief is. Heb ik echt mee te doen. Ik zou het veel beter begrijpen als ze gewoon goed gesteund zouden worden. Lijkt me veel minder problematisch dan hoe het nu gaat.
pi_198196542
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:08 schreef Noek het volgende:

[..]

Jij hebt toch een sportschool? Lees dat het om buitensporten gaat, dacht eigenlijk dat dit al mocht, met afstand uiteraard.
- verwijderd door admin -
pi_198196553
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:12 schreef groenen het volgende:

[..]

Jij hebt toch een sportschool? Lees dat het om buitensporten gaat, dacht eigenlijk dat dit al mocht, met afstand uiteraard.
Ja, dat mag al sinds het begin vd 2e lockdown onder strikte voorwaarden en daar wordt echt wel op gecontroleerd.
Go hard or go home
pi_198196563
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:08 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik snap heel goed wat Gommers zegt over dat er iets knakt wanneer er een persconferentie is maar denk dat dit inmiddels opgaat voor heel veel sectoren.
Er zal echt naar een balans worden gezocht. Als ik hem vd week hoor zeggen dat zijn personeel graag op vakantie wil deze zomer dan cringe ik wel even. Het is niet zo dat zijn personeel dat enkel graag wil, ik denk dat iedereen dat wil. Iedereen wil adem krijgen en ontspanning.
Balans.

Dit inderdaad.
Ik ben ook echt wel toe aan vakantie, afgelopen jaar was een grote rollercoaster, mijn baan is rete druk door de coronacrisis, en ik begrijp echt wel dat het personeel op z'n tenen loopt in het ziekenhuis, dat is ook in andere branches het geval.

Het trio praat natuurlijk uitsluitend voor hun eigen parochie, net zoals andere branches voor hun eigen zaak opkomen, heel begrijpelijk.

Maar ik ben zo onderhand wel heel erg moe van de eenrichtingsroute "derde golf, code zwart, 170.000 besmettingen, 1700 IC bedden, britse variant' - Maar als de modellen toch niet uitkomen hoor je ze niet meer, tot er weer een versoepeling komt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198196570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 12:53 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik heb zo een idee dat hij geen tuin heeft maar een appartement.
Die woont best lekker als ik het zn huis was bij Hunted laatst.
Go hard or go home
pi_198196571
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:08 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je maakt het nu te politiek, daar moeten we verre van blijven. Was ook zo'n succes elders in de wereld.
Het is alleen wat naïef om te denken dat de politiek los staat van de maatregelen. Ik zeg niet dat het een of ander complot is, maar ''never waste a good crisis'' is best wel een toepasselijke quote. Als ik in hun schoenen zou staan zou ik potentiële versoepelingen ook gebruiken om wat bonus punten te scoren.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:16:37 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198196590
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:14 schreef _serial_ het volgende:

Het trio praat natuurlijk uitsluitend voor hun eigen parochie, net zoals andere branches voor hun eigen zaak opkomen, heel begrijpelijk.
Alleen krijgen andere parochies wel een stuk minder spreektijd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:17:19 #118
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198196596
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap ook oprecht niet waarom ze er niet gewoon voor zorgen dat sectoren als de horeca (en ook winkels) gewoon volledig gesteund wordt. Genoeg voor alle werknemers, vaste kosten, etc. Zelfde met leveranciers.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, wat zou jou gedrag worden als je een jaar gratis leven zou winnen?

En daarbij zijn er zat bedrijven die er gewoon in eerste instantie misbruik van maken door het maar gewoon aan te vragen. Kijk hieronder maar naar de 'zwaar' getroffen fietsbranche die afgelopen jaar niet eens meer fietsen hadden om te verkopen, omdat ze er nog nooit zoveel hadden verkocht!

Dat soort 'varkens' maken het lastig om eerlijk beleid te willen voeren op vertrouwen (dit gaat om bijna 100 miljoen voor een sector die juist profiteerde!!), en daar lijden de ondernemers onder die het wel keihard nodig hebben.

quote:
3 MILJOEN NAAR STELLA | De ranglijst wordt aangevoerd door Stella Fietsen. In totaal heeft de fietsenfabrikant uit Nunspeet ¤ 2.999.518,- aan NOW-steun ontvangen. Concreet is er ¤ 2.905.803,- uitgekeerd aan Stella Fietsen BV, ¤ 42.852,- aan Stella Holding BV, ¤ 27.411,- aan Stella Fietsen Verhuur BV en ¤ 19.452,- aan Stella Texel BV.
https://nieuwsfiets.nu/2020/07/17/fietsbranche-krijgt-bijna-e-95-miljoen-now-steun/
pi_198196601
Al cijfers bekend?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:17:48 #120
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198196605
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik wil graag open terrasjes en restaurants. Natuurlijk deels omdat ik graag uit eten ga, maar voornamelijk omdat ik zie dat bepaalde sectoren altijd de sjaak zijn. Leuke tentjes zijn zo belangrijk voor een centrum en het gaat om mensen zoals jij en ik die halsoverkop failliet gaat...omdat er geen enig perspectief is. Heb ik echt mee te doen. Ik zou het veel beter begrijpen als ze gewoon goed gesteund zouden worden. Lijkt me veel minder problematisch dan hoe het nu gaat.
Zo sta ik er ook in. Ik geef nu eigenlijk meer uit aan de lokale horeca dan voorheen. Laat vaker eten bezorgen (soms wel twee keer in de week), specifiek een zaak die me toch wel een beetje aan het hart gaat. Gelukkig hebben ze veel vaste klanten maar als je ziet dat iemand voor zo'n zaak een doneeractie heeft gestart ga ik me toch zorgen maken.

Ik hoop echt dat ze het redden.

Zo heb ik lokaal een zaak die voor de coronatijd stopte met bezorgen (misschien maar goed ook, aan afgesproken tijden konden ze niet echt). Natuurlijk snap ik wel dat je niet echt blij bent met een grote speler als thuisbezorgd.nl maar goed die begon toch maar weer met bezorgen in coronatijd.

Nu ben ik een beetje een asshole wat dat betreft maar als ik er langsrij en zie die dure elektrische auto's voor de deur van de eigenaar kies ik er toch voor om iemand anders te sponsoren. (ja, flauw misschien maar het is wel beeldvorming)
pi_198196611
quote:

[..]

Dit inderdaad.
Ik ben ook echt wel toe aan vakantie, afgelopen jaar was een grote rollercoaster, mijn baan is rete druk door de coronacrisis, en ik begrijp echt wel dat het personeel op z'n tenen loopt in het ziekenhuis, dat is ook in andere branches het geval.

Maar ik ben zo onderhand wel heel erg moe van de eenrichtingsroute "derde golf, code zwart, 170.000 besmettingen, 1700 IC bedden, britse variant' - Maar als de modellen toch niet uitkomen hoor je ze niet meer, tot er weer een versoepeling komt.
Jawel dan hoor je ze zeggen dat hun modellen niet uitkomen vanwege de strenge maatregelen die toch echt heel goed werken, en komen ze met een magisch getal van 41.000 (!!) ziekenhuisopnames die voorkomen zijn. Dat laatste getal is natuurlijk ook gebaseerd op de "het kan vriezen het kan dooien" modellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door falling_away op 25-02-2021 13:25:08 ]
Alpha kenny one
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:18:18 #122
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198196613
quote:
NIJMEGEN / ARNHEM / DOETINCHEM - De terrassen moeten zo snel mogelijk weer open. Dat is de boodschap die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) donderdag in een brandbrief de wereld instuurde. Om alvast een voorschot te nemen op een heropening, tuigen kroegen in onder meer Nijmegen, Doetinchem en Arnhem aankomende dinsdag de terrassen alvast op.

Dennis Dekkers, voorzitter van de Nijmeegse afdeling van KHN, zegt dat de huidige patstelling moet worden doorbroken. ,,Enerzijds zie je dat de parken vol liggen met mensen en anderzijds staat het water bij horecaondernemers echt tot aan de lippen. Terrassen kunnen veilig en verantwoord open. Sterker: het is veiliger als mensen gespreid op terrassen zitten, dan dat ze met z’n allen bij elkaar komen in parken.”
Niet voor het eerst dat ze hiermee dreigen natuurlijk, maar de wind lijkt toch wel iets anders te waaien dan twee maanden terug. Benieuwd of ze doorzetten, en benieuwd wat de reactie wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198196621
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:17 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, wat zou jou gedrag worden als je een jaar gratis leven zou winnen?

En daarbij zijn er zat bedrijven die er gewoon in eerste instantie misbruik van maken door het maar gewoon aan te vragen. Kijk hieronder maar naar de 'zwaar' getroffen fietsbranche die afgelopen jaar niet eens meer fietsen hadden om te verkopen, omdat ze er nog nooit zoveel hadden verkocht!

Dat soort 'varkens' maken het lastig om eerlijk beleid te willen voeren op vertrouwen (dit gaat om bijna 100 miljoen voor een sector die juist profiteerde!!), en daar lijden de ondernemers onder die het wel keihard nodig hebben.
[..]

https://nieuwsfiets.nu/2020/07/17/fietsbranche-krijgt-bijna-e-95-miljoen-now-steun/
Ze vergeten er bij te vertellen dat je steun gewoon moet terug betalen als je er achteraf geen recht op hebt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:19:05 #124
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198196628
quote:
Ja, maar zij hebben niet echt iets te verliezen; die krijgen hun salaris wel aan het einde van de maand.

De KHN en andere brancheorganisaties die opkomen voor hun leden wel.
pi_198196631
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alleen krijgen andere parochies wel een stuk minder spreektijd.
Klopt. die zijn geen onderdeel van de staatspropaganda.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')