SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
En ook zonder vaccin eindigt 15% van de zwangerschappen in een miskraam.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk creatief geformuleerd
Er is gewoon nog geen (onderzoeks)data voor handen over risico's omdat er geen tot onvoldoende onderzoek is gedaan op zwangeren tot nu toe.
That's all
Als je een vaccin wel (itt nu in het VK) volledig zou ontraden bij zwangeren krijg je overigens nog steeds zwangeren die gevaccineerd zijn.
Waarom?
Omdat best veel vrouwen bijv. laat tot niet doorhebben dat ze zwanger zijn en dus dan foutief het vaccin krijgen
Ja daarom o.a. dus meer context nodig voor we conclusies kunnen trekkenquote:Op woensdag 24 februari 2021 21:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
En ook zonder vaccin eindigt 15% van de zwangerschappen in een miskraam.
Van Hagen is schijtvervelend met al dat nepnieuws tussendoor, echter had de Jonge idd gewoon wel antwoord moeten geven op de vragen. Dat was een stuk beter geweestquote:Op woensdag 24 februari 2021 21:01 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En nog iets wat ik behoorlijk eng vind. Waarom geeft hugo de jonge niet gewoon antwoord?
Ik denk dat zn coke was uitgewerkt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:01 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En nog iets wat ik behoorlijk eng vind. Waarom geeft hugo de jonge niet gewoon antwoord?
Walgelijk wat de Jonge hier doet. Van Haga. Held!quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk dat zn coke was uitgewerkt.
Na de pauze was ie weer heel joviaal.
Gewoon het bedrag uit de pensioenfondsen halen en dan alles van boven de 60 korten naar rato zodat jongere generaties nog wat overhouden. Verder een eenmalige belasting van 30% van de waarde van een (bijna) afbetaalt huis, trap je zowel de irritante pandjesbazen als de boomers mee de stad uit. Heel veel vliegen in een klap.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Daarom de ontstane crisis volledig verhalen op de ouderen. AOW versoberen, sowieso geen AOW bij een pensioen van 1000 euro of meer. Eigen risico voor ouderen fors verhogen. Het hele volk heeft meer dan een jaar moeten bloeden omdat zij zonodig honderd willen worden. Dan moeten ze er ook maar voor betalen
Als ze dat geld nou eens weg halen bij de bedrijven die miljoenen en miljarden verdiend hebben. Dat ze nu eindelijk eens belasting gaan betalen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:22 schreef Harlon het volgende:
[..]
Gewoon het bedrag uit de pensioenfondsen halen en dan alles van boven de 60 korten naar rato zodat jongere generaties nog wat overhouden. Verder een eenmalige belasting van 30% van de waarde van een (bijna) afbetaalt huis, trap je zowel de irritante pandjesbazen als de boomers mee de stad uit. Heel veel vliegen in een klap.
Dat ook, maar daarmee heb je nog steeds de huizenmarkt bijvoorbeeld niet vlot getrokken in de stad. Door eenmalig er een flinke belasting op te gooien zullen veel mensen moeten verkopen waardoor het voor starters weer mogelijk word om iets te kopen op de huizenmarkt. Dan een max leeftijd van 40 ofzo voor de aanschaf en je hebt de stad weer een stuk leefbaarder voor de komende 30 jaar.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als ze dat geld nou eens weg halen bij de bedrijven die miljoenen en miljarden verdiend hebben. Dat ze nu eindelijk eens belasting gaan betalen.
Aso'squote:Op woensdag 24 februari 2021 21:26 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf.
Dit kan toch niet.
krijg je er van als je nauwelijks prullenbakken neerzet en als ze er al staan je ze nauwelijks leegt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:26 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf.
Dit kan toch niet.
Ja, de jeugd is heel erg begaan met het milieu en klimaatquote:Op woensdag 24 februari 2021 21:26 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf.
Dit kan toch niet.
Echt hoor. Wat bezielt dat volk toch. Maar oh jee, wat leuk dat ze toch allemaal met z'n allen samen zijn. Man man, ze moeten zich kapot schamen.quote:
Ja, want stel je voor dat je het gewoon weer mee naar huis zou nemen...quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:27 schreef Harlon het volgende:
[..]
krijg je er van als je nauwelijks prullenbakken neerzet en als ze er al staan je ze nauwelijks leegt.
Dit dus. Het is echt niet zo moeilijk allemaal. Vaak zat teruggekomen met een plastic tas vol vuilnis van een parkje/stukje water/whatever.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, want stel je voor dat je het gewoon weer mee naar huis zou nemen...
ja want stel je voor de overheid zou gewoon zijn taak doen en zorgen dat je afval netjes kwijt kan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, want stel je voor dat je het gewoon weer mee naar huis zou nemen...
Ik krijg bijna het gevoel dat de foto zojuist op Lowlands is gemaaktquote:Op woensdag 24 februari 2021 21:26 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf.
Dit kan toch niet.
Ik zie daar genoeg plastic tassen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:27 schreef Harlon het volgende:
[..]
krijg je er van als je nauwelijks prullenbakken neerzet en als ze er al staan je ze nauwelijks leegt.
Ik had zojuist iets op RTL gelezen over de mogelijk nieuwe termijn van Arib. Als het Wilders i.p.v. Haga was geweest, was het waarschijnlijk niet zo gegaanquote:Op woensdag 24 februari 2021 21:19 schreef JosMert het volgende:
[..]
Walgelijk wat de Jonge hier doet. Van Haga. Held!
Ze hadden denk ik geen tijd om op te ruimen als je weggeveegd wordt...quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:26 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf.
Dit kan toch niet.
Ja want als je daar hutjemutje staat te dansen gaat zo'n plastic tas natuurlijk prima blijven staan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:32 schreef StateOfMind het volgende:
I
[..]
Ik zie daar genoeg plastic tassen.
Dan stop je je troep in je meegenomen plastic tas en gooit die onderweg in een afvalbak.
Of desnoods thuis in de kliko.
Maar dit is gewoon asociaal en egoïstisch gemakzucht.
Is misschien wat lastig om je troep mee te nemen als de politie het park schoonveegt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit dus. Het is echt niet zo moeilijk allemaal. Vaak zat teruggekomen met een plastic tas vol vuilnis van een parkje/stukje water/whatever.
Ja, precies.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:30 schreef Harlon het volgende:
[..]
ja want stel je voor de overheid zou gewoon zijn taak doen en zorgen dat je afval netjes kwijt kan.
Terwijl de politie op je in aan het hakken is blijft stateofmind dapper om zijn afval in de zak te doen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:32 schreef StateOfMind het volgende:
I
[..]
Ik zie daar genoeg plastic tassen.
Dan stop je je troep in je meegenomen plastic tas en gooit die onderweg in een afvalbak.
Of desnoods thuis in de kliko.
Maar dit is gewoon asociaal en egoïstisch gemakzucht.
Dat had je al kunnen doen voordat de politie kwam.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Terwijl de politie op je in aan het hakken is blijft stateofmind dapper om zijn afval in de zak te doen.
Of de politie had gewoon lekker weg kunnen blijven.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat had je al kunnen doen voordat de politie kwam.
Of de politie had gewoon lekker met belangrijke dingen aan de slag moeten gaan en dan gaan mensen vanzelf rustig aan naar huis en nemen ze meestal hun zooi mee.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat had je al kunnen doen voordat de politie kwam.
Sterker nog, ik kom net dit tegen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:40 schreef Dven het volgende:
Mag zaterdag een vaccin laten zetten. AZ, door de slechte naam is er in de provincie een overschot dus iedereen die wil is welkom. Dat prikje komt er
https://www.thelocal.ch/2(...)zeneca-vaccine-dosesquote:Zwitserland wil van AstraZeneca-vaccins af: te onbetrouwbaar
Zwitserland onderzoekt de mogelijkheden om miljoenen doses van het Oxford/AstraZeneca-vaccin door te verkopen. De overheid heeft de vaccins al betaald, maar wil ze vanwege de slechte reputatie van het Brits-Zweedse vaccin niet meer gebruiken.
De laatste weken is uit meerdere tests, onder andere uitgevoerd door AstraZeneca zelf, gebleken dat het vaccin minder goed werkt bij personen boven de 65 jaar oud. Om die reden hebben veel landen die het vaccin aankochten besloten om het alleen toe te dienen aan jongere personen. Het vaccin werkt bij covid-varianten zoals N501Y, ook wel de Zuid-Afrikaanse mutatie genoemd, zelfs nauwelijks.
Zwitserland heeft 5,3 miljoen doses van het vaccin gekocht. Eerder deze maand werd de knoop doorgehakt AstraZeneca niet te gebruiken. Omdat het land ook ruime doses Pfizer, Moderna, Curevac en Novavax heeft gekocht, dreigt er door het afstoten van AstraZeneca geen tekort aan vaccins.
Die rotzooi is wel ergerlijk, maar dat mensen het park massaal bezoeken vind ik wel logisch.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Echt hoor. Wat bezielt dat volk toch. Maar oh jee, wat leuk dat ze toch allemaal met z'n allen samen zijn. Man man, ze moeten zich kapot schamen.
Ik weet dat al decennia zo is dat generaties het afgeven op de vorige, “de jeugd van tegenwoordig” Maar deze generatie is echt verloren. Intrinsiek egoïstische aso-bende.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Echt hoor. Wat bezielt dat volk toch. Maar oh jee, wat leuk dat ze toch allemaal met z'n allen samen zijn. Man man, ze moeten zich kapot schamen.
Op die foto's waren veel mensen van zo'n beetje elke leeftijd te zien, maar 'de jeugd' heeft dit gedaan? Dit begint wel een beetje makkelijk te worden hè.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, de jeugd is heel erg begaan met het milieu en klimaat![]()
Maar denk je niet dat repressieve maatregelen politieke zelfmoord wordt?quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:49 schreef maan_man het volgende:
De geest lijkt uit de fles en zonder repressieve maatregelen gaat hij er ook niet meer in verwacht ik.
Nah, weet niet of dit 1 generatie is eigenlijk. Volgens mij vrij divers allemaal wat daar op zo'n middag zit. Al heb ik geen praktijkervaring.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik weet dat al decennia zo is dat generaties het afgeven op de vorige, “de jeugd van tegenwoordig” Maar deze generatie is echt verloren. Intrinsiek egoïstische aso-bende.
Valt wel mee denk ik. Het mooie weer is ook alweer afgelopen dus dit was meer een momentopname.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:49 schreef maan_man het volgende:
De geest lijkt uit de fles en zonder repressieve maatregelen gaat hij er ook niet meer in verwacht ik.
Mijn opa heeft altijd zitten zeuren over de generatie van mijn vader, dat die lui was. Mijn vader over mijn generatie, dat alles makkelijk is en weet ik 't wat. En ik begrijp de generatie die nu net 18 is ook niet. Misschien is 't wel iets van alle tijd, dat elke generatie van degene voor 'm denkt dat ze alleen maar zeiken en de generaties onder 'm dat alles aan is komen waaien.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nah, weet niet of dit 1 generatie is eigenlijk. Volgens mij vrij divers allemaal wat daar op zo'n middag zit. Al heb ik geen praktijkervaring.
Bij een gedeelte van de bevolking wel. Een ander steeds kleiner wordend gedeelde staat nog achter de maatregelen, doet zo zijn best en dan doet schorem het allemaal teniet. Die zullen het kunnen waarderen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat repressieve maatregelen politieke zelfmoord wordt?
Oh zeker, dat is zo klaar als een klontje. Ik begrijp er vaak ook echt helemaal niets vanquote:Op woensdag 24 februari 2021 21:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn opa heeft altijd zitten zeuren over de generatie van mijn vader, dat die lui was. Mijn vader over mijn generatie, dat alles makkelijk is en weet ik 't wat. En ik begrijp de generatie die nu net 18 is ook niet. Misschien is 't wel iets van alle tijd, dat elke generatie van degene voor 'm denkt dat ze alleen maar zeiken en de generaties onder 'm dat alles aan is komen waaien.
Ik denk wel dat dit een signaal is waar de politiek iets mee moet. De bevolking geeft hiermee eigenlijk aan dat het klaar is met de maatregelen en dat ze iets anders moeten verzinnen. Ik snap 't ook wel, dit duurt nu inmiddels een jaar in meer of mindere mate.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Bij een gedeelte van de bevolking wel. Een ander steeds kleiner wordend gedeelde staat nog achter de maatregelen, doet zo zijn best en dan doet schorem het allemaal teniet. Die zullen het kunnen waarderen.
Het is natuurlijk heel lastig bij de plunderingen en rellen kon je er met de lange lat over en het waterkanon erop zetten. Maar als je het waterkanon op mensen gaat zetten omdat ze op een kleedje in het park zitten, ziet het er wel heel lullig uit. Maar de massa wordt te groot voor de wijkagent om ze individueel aan te spreken.
Oké, het weer gaat misschien iets achteruit. Winnen ze een paar weken mee, maar dan is het dagelijkse kost. Daarnaast zijn mensen hun 40 vierkante meter in de stad misschien zo beu dat ze het weer voor lief nemen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik. Het mooie weer is ook alweer afgelopen dus dit was meer een momentopname.
Hebben ze geleerd van de generatie erboven. De jongeren zijn al een jaar opgesloten om iedereen, behalve zichzelf te beschermen. Ondertussen kost het ze klauwen met geld in studievertraging want mensen die 10 jaar over hun eigen studie hadden gedaan hadden geen zin meer om "feestjaren" te subsidiëren. Zitten ze vol in de stress vanwege de angst op blijven zitten. Iets wat een enorm probleem is, omdat volwassenen hun streefcijfers willen halen. Fuck de gevolgen voor kinderen. En als er wat vernielingen zijn na het instellen van een in mijn opinie veel en veel te ver gaande avondklok, dan staat de generatie die complete steden heeft gesloopt en massaal met de politie heeft gevochten in de jaren 80 moralistisch te doen. Rot op.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik weet dat al decennia zo is dat generaties het afgeven op de vorige, “de jeugd van tegenwoordig” Maar deze generatie is echt verloren. Intrinsiek egoïstische aso-bende.
Dat vond ik met dezelfde leeftijd ook altijd al mongolen eigenlijkquote:Op woensdag 24 februari 2021 21:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh zeker, dat is zo klaar als een klontje. Ik begrijp er vaak ook echt helemaal niets van. Maar wat je zegt, dat had de generatie boven mij weer met mijn generatie toen we met veel te wijde broeken elke dag op het skatepark te vinden waren.
Mijn ouders: Die Aussies lijken toch ook nergens op? En waarom iedereen schoenen met lucht erin?! Wat is dat toch voor onzin? Mijn opa: Waarom willen al die klotejongeren toch een brommer hebben, herriedingen. Etcquote:Op woensdag 24 februari 2021 21:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh zeker, dat is zo klaar als een klontje. Ik begrijp er vaak ook echt helemaal niets van. Maar wat je zegt, dat had de generatie boven mij weer met mijn generatie toen we met veel te wijde broeken elke dag op het skatepark te vinden waren.
De jongere generaties schijnen zich wel bewuster te zijn van milieu- en klimaatproblematiek. Denk dat elke generatie z'n eigen charmes en en z'n eigen gebreken heeft.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Gok ook dat we vanaf nu alleen nog maar gaan versoepelen, of die BRITSE VARIANT DES DOODS moet opeens gaan oprukkenquote:Op woensdag 24 februari 2021 21:49 schreef maan_man het volgende:
Daarom snap ik ook niet dat ze een soort van exit-strategie hebben. In veel meer landen zie je het gebeuren bijvoorbeeld in Italië dat de horeca massaal open is gegaan zonder toestemming. In België is Inbev (de grootste brouwerij van de wereld) ook de druk flink aan het opvoeren. Dan kan je het beter voor zijn dan dat men massaal zeg krijg de corona maar en we doen het zelf.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dit een signaal is waar de politiek iets mee moet. De bevolking geeft hiermee eigenlijk aan dat het klaar is met de maatregelen en dat ze iets anders moeten verzinnen. Ik snap 't ook wel, dit duurt nu inmiddels een jaar in meer of mindere mate.
Een paar weken zou voldoende kunnen zijn, mocht alles zich voldoende ontwikkelen. Ik denk dat als alles nu naar beneden gaat we de boel daarna wel dusdanig kunnen vertragen zonder veel zware maatregelen. Daarna nog even uitzingen tot wat meer vaccinaties en we zitten voor je het weet in de zon met een heerlijk koud glas bier, met op de achtergrond de klanken van heerlijk zomers muziekje.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Oké, het weer gaat misschien iets achteruit. Winnen ze een paar weken mee, maar dan is het dagelijkse kost. Daarnaast zijn mensen hun 40 vierkante meter in de stad misschien zo beu dat ze het weer voor lief nemen.
Ja, dat had ik ook niet anders van je verwacht Caland.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat vond ik met dezelfde leeftijd ook altijd al mongolen eigenlijk
Exact jaquote:Op woensdag 24 februari 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn ouders: Die Aussies lijken toch ook nergens op? En waarom iedereen schoenen met lucht erin?! Wat is dat toch voor onzin? Mijn opa: Waarom willen al die klotejongeren toch een brommer hebben, herriedingen. Etc
Komt wel verrekte dichtbij zoquote:Op woensdag 24 februari 2021 21:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
... mijn generatie toen we met veel te wijde broeken elke dag op het skatepark te vinden waren ...
We zitten nu een jaar in deze crisis en de overheid heeft nog steeds geen betrouwbaar routeplan over wat er gaat gebeuren bij meer besmettingen en we weten nog steeds niet wanneer er een einde komt aan maatregelen die 2 jaar terug nog als fascistisch werden gezien. En de meeste mensen in dit topic lopen te zeiken op jongeren die in een hopeloze stuurloze situatie hun eigen plan trekken.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Gok ook dat we vanaf nu alleen nog maar gaan versoepelen, of die BRITSE VARIANT DES DOODS moet opeens gaan oprukken
Heb sowieso nooit echt kleding gedragen die bij een bepaalde stroming hoorde of mezelf onder een bepaalde subcultuur geschaard. Ik ging de ene week met voornamelijk Suri’s en wat Turken naar hiphopfeestjes in Roosje en het weekend erna net zo goed naar een hardcorefeest.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook niet anders van je verwacht Caland.
En mij is ook niet duidelijk hoeveel druk de politie achter de ontruiming heeft gezet en hoe dit heeft meegespeeld bij het achterlaten van de rommel.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:04 schreef Noordzijde het volgende:
Nouja, wat betreft die discussie van de rotzooi hierboven. Ik ruim zelf altijd het afval netjes op en keur het zeker NIET goed dat er rommel achterblijft.
Maar bijvoorbeeld in Rotterdam, hier heb je meerdere parken (Euromastpark bv.), daar staan echt nauwelijks prullenbakken. Dat viel me afgelopen zondag op.
Of men had zich gewoon aan de regels kunnen houden...quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Of de politie had gewoon lekker weg kunnen blijven.
Doornroosje (de oude locatie)quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Heb sowieso nooit echt kleding gedragen die bij een bepaalde stroming hoorde of mezelf onder een bepaalde subcultuur geschaard. Ik ging de ene week met voornamelijk Suri’s en wat Turken naar hiphopfeestjes in Roosje en het weekend erna net zo goed naar een hardcorefeest.
Heb op de basisschool wel mijn kop kaal willen scheren maar dat mocht dan weer niet van mijn moeder. Achteraf wel blij mee trouwens. Even ter info.
Maar kan wel genieten van die beelden zoals in het vondelpark. Liep vandaag langs het kronenburgerpark en daar zag je hetzelfde alleen geen feeststemming. Ook dat park hebben ze aan het begin van de avond ontruimd trouwens want plezier is natuurlijk nog steeds verboden.
Denk dat je beetje van dezelfde generatie als ik bent. Je had toen inderdaad de skaters, gabbers etc, maar ook heel duidelijk een stroming die alles zo normaal mogelijk deed om maar te laten zien dat ze afstand van al die stromingen namenquote:Op woensdag 24 februari 2021 22:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Heb sowieso nooit echt kleding gedragen die bij een bepaalde stroming hoorde of mezelf onder een bepaalde subcultuur geschaard. Ik ging de ene week met voornamelijk Suri’s en wat Turken naar hiphopfeestjes in Roosje en het weekend erna net zo goed naar een hardcorefeest.
Heb op de basisschool wel mijn kop kaal willen scheren maar dat mocht dan weer niet van mijn moeder. Achteraf wel blij mee trouwens. Even ter info.
Maar kan wel genieten van die beelden zoals in het vondelpark. Liep vandaag langs het kronenburgerpark en daar zag je hetzelfde alleen geen feeststemming. Ook dat park hebben ze aan het begin van de avond ontruimd trouwens want plezier is natuurlijk nog steeds verboden.
Want ja, er is natuurlijk geen sprake van een nieuw virus dat door een exponentiële groei de samenleving kan ontwrichten, met alle gevolgen van dien, die zich niet gemakkelijk in een overzichtelijk keurslijf laat passen...quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We zitten nu een jaar in deze crisis en de overheid heeft nog steeds geen betrouwbaar routeplan over wat er gaat gebeuren bij meer besmettingen en we weten nog steeds niet wanneer er een einde komt aan maatregelen die 2 jaar terug nog als fascistisch werden gezien. En de meeste mensen in dit topic lopen te zeiken op jongeren die in een hopeloze stuurloze situatie hun eigen plan trekken.
Echt alles wat hier gebeurd is de schuld van een regering die totaal incompetent is en daardoor sociologen heeft gemaand hun bek te houden. Wat wel weer grappig is als je ziet hoe hysterisch ze worden bij mensen die niet ja en amen tegen alles zeggen wat uit de orakels van het omt komt. De ene wetenschap is gelijker dan de ander.
Ja kom nog wel eens in de nieuwe locatie (ook nog voor planet rose) maar dat is een nogal slap aftreksel. Wel prima geluid.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Doornroosje (de oude locatie)
Planet Rose
Albertooooquote:Op woensdag 24 februari 2021 19:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mensen wegsturen die enkel een park aan het checken zijn is ook niet echt fatsoenlijk.
[ afbeelding ]
De jeugd loopt hier telkens te schoppen richting de babyboomers die alles voor de jeugd zou hebben verziekt en dat zij wel begaan zijn met het milieu en de toekomst..quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op die foto's waren veel mensen van zo'n beetje elke leeftijd te zien, maar 'de jeugd' heeft dit gedaan? Dit begint wel een beetje makkelijk te worden hè.
Want er zijn geen andere manieren om een nieuw virus te bestrijden dan meer repressie. Een virus waarvan gezegd wordt dat het besmettingsrisico buiten ontzettend klein is.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want ja, er is natuurlijk geen sprake van een nieuw virus dat door een exponentiële groei de samenleving kan ontwrichten, met alle gevolgen van dien, die zich niet gemakkelijk in een overzichtelijk keurslijf laat passen...
Goed verhaal. Er zijn in dit topic vooral 2 users die constant lopen te zeiken dat de jeugd alles kapot maakt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
De jeugd loopt hier telkens te schoppen richting de babyboomers die alles voor de jeugd zou hebben verziekt en dat zij wel begaan zijn met het milieu en de toekomst..
Tja, daar zie je dan weer weinig van terug op zo'n foto...
In mijn windowsklokje staat 2021 hoor. We hebben last van bestuurlijke onbetrouwbaarheid. Nog niet zo lang geleden hadden we de belofte dat de avondklok maar tijdelijk zou zijn en als eerste zou sneuvelen. Een persconferentie later is hij opeens heilig.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want ja, er is natuurlijk geen sprake van een nieuw virus dat door een exponentiële groei de samenleving kan ontwrichten, met alle gevolgen van dien, die zich niet gemakkelijk in een overzichtelijk keurslijf laat passen...
Ik zie Grapperhaus en co wel in staat om een stay at home order / dagklok af te kondigen na afgelopen week.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Bij een gedeelte van de bevolking wel. Een ander steeds kleiner wordend gedeelde staat nog achter de maatregelen, doet zo zijn best en dan doet schorem het allemaal teniet. Die zullen het kunnen waarderen.
Het is natuurlijk heel lastig bij de plunderingen en rellen kon je er met de lange lat over en het waterkanon erop zetten. Maar als je het waterkanon op mensen gaat zetten omdat ze op een kleedje in het park zitten, ziet het er wel heel lullig uit. Maar de massa wordt te groot voor de wijkagent om ze individueel aan te spreken.
Ik zou mezelf de moeite besparen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Want er zijn geen andere manieren om een nieuw virus te bestrijden dan meer repressie. Een virus waarvan gezegd wordt dat het besmettingsrisico buiten ontzettend klein is.
En.. Want de hele wereld staat even stil totdat dit coronavirus klaar is met uitrazen. In de tussentijd hoeven mensen niet te eten, leven, leren, opgroeien, rekeningen betalen, werken, etc.
Valt mee dus...quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed verhaal. Er zijn in dit topic vooral 2 users die constant lopen te zeiken dat de jeugd alles kapot maakt.
Kunnen over 2 maandjes compleet los daar.quote:
Ja, Rutte spreekt vaak voor zijn beurt...quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In mijn windowsklokje staat 2021 hoor. We hebben last van bestuurlijke onbetrouwbaarheid. Nog niet zo lang geleden hadden we de belofte dat de avondklok maar tijdelijk zou zijn en als eerste zou sneuvelen. Een persconferentie later is hij opeens heilig.
Dat deden ze al bij het invoeren van de avondklok...quote:Dit is niet de eerste keer geweest ook, maar iets wat keer op keer op keer gebeurd. Wat mij het meest verbaasd is dat jongeren nu pas rellen en samenscholen.
Die kunnen zich dus weer lekker bezig gaan houden met het onderdrukken van de buurtjes.quote:
Heerlijk, die positieve inslagquote:Op woensdag 24 februari 2021 22:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Die kunnen zich dus weer lekker bezig gaan houden met het onderdrukken van de buurtjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:21 schreef Scrummie het volgende:
Dit kan ook niet hoor.
[ afbeelding ]
Jeugd.![]()
Tja, heb jij niet ook wel eens de behoefte om iets te slopen als je het helemaal zat bent? Ik vind dit wel een creatieve oplossing eigenlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zei dan ook dat het de zoveelste in een reeks was.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Dat deden ze al bij het invoeren van de avondklok...
Overigens raar dat je het normaal vindt dat de jeugd gaat rellen...
Lees de laatste zin (van mij zelf) van die spoiler ook even, ik vind dit dus wel een goed plan en best grappig.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, heb jij niet ook wel eens de behoefte om iets te slopen als je het helemaal zat bent? Ik vind dit wel een creatieve oplossing eigenlijk
Hou volquote:Op woensdag 24 februari 2021 22:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben echt verschrikkelijk jaloers
Oh verdomd, ik had helemaal gemist dat je nog een eigen reactie in die spoiler had gezet. Excuusquote:Op woensdag 24 februari 2021 22:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Lees de laatste zin (van mij zelf) van die spoiler ook even, ik vind dit dus wel een goed plan en best grappig.
Ik vind het ook wel te begrijpen, zoveel opties hebben ze niet om hun ongenoegen te uiten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Rutte spreekt vaak voor zijn beurt...
[..]
Dat deden ze al bij het invoeren van de avondklok...
Overigens raar dat je het normaal vindt dat de jeugd gaat rellen...
Geniale vent die eigenaar.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:33 schreef falling_away het volgende:
Ik heb ook een afspraak bij de kapper geregeld, tegelijk met wat vrienden
[ afbeelding ]
Zal op vrijwillige basis zijn, maar als afreizen noodzakelijk is voor de uitvoering van je functie zal het bij weigering herplaatst moeten worden in een andere functie.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:35 schreef leolinedance het volgende:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met werknemers die naar het buitenland moeten voor werk maar zich niet willen vaccineren. De werkgever kan je dat toch moeilijk verplichten?
Wordt mogelijk wel een probleem als dat vaccinatiepaspoort ingevoerd wordt.
Zullen er ook weer grenscontroles komen zoals vroeger?![]()
Waarom zou je werkgever dat verplichten?quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:35 schreef leolinedance het volgende:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met werknemers die naar het buitenland moeten voor werk maar zich niet willen vaccineren. De werkgever kan je dat toch moeilijk verplichten?
Wordt mogelijk wel een probleem als dat vaccinatiepaspoort ingevoerd wordt.
Zullen er ook weer grenscontroles komen zoals vroeger?![]()
Verplichten kunnen ze niet neem ik aan, maar als het noodzakelijk is voor de uitvoering van je functie dan moet je wellicht herplaatst worden binnen het bedrijf.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zou je werkgever dat verplichten?
Omdat deze mogelijk wil dat werknemers in het buitenland werken.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zou je werkgever dat verplichten?
Als dat mogelijk is, is dat natuurlijk een optie. Veel bedrijven zullen daar echter niet zo blij mee zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Verplichten kunnen ze niet neem ik aan, maar als het noodzakelijk is voor de uitvoering van je functie dan moet je wellicht herplaatst worden binnen het bedrijf.
Denk dat het wel meevalt. Als je gewoon ff snel snel gaat. Denk vooral in steden en het openbaar vervoer dat er gecontroleerd wordt. Als het klein dorpje net over de grens is zou ik het gewoon er op wagen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:59 schreef Djeez het volgende:
Weet iemand hoe streng Duitsland is met die ffp2-maskers in de winkels? Ik moet morgen naar een dorp net over de grens, maar ik kan nergens die rommel krijgen hier in Assen
Hier vlak over de grens loopt de helft (inclusief personeel) nog met onze standaard mondmaskers. Bij de supermarkten daar kun je ze trouwens kopen als ze er moeilijk over doen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:59 schreef Djeez het volgende:
Weet iemand hoe streng Duitsland is met die ffp2-maskers in de winkels? Ik moet morgen naar een dorp net over de grens, maar ik kan nergens die rommel krijgen hier in Assen
quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, heb jij niet ook wel eens de behoefte om iets te slopen als je het helemaal zat bent? Ik vind dit wel een creatieve oplossing eigenlijk
Gewone medische maskers, zoals bijv. de tandarts draagt, zijn ook prima.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:59 schreef Djeez het volgende:
Ja, maar de supermarkt kom je dus niet binnen met de oude onderbroek van moeder de vrouw voor mijn broodmolenquote:Op woensdag 24 februari 2021 23:03 schreef diedrick het volgende:
[..]
Hier vlak over de grens loopt de helft (inclusief personeel) nog met onze standaard mondmaskers. Bij de supermarkten daar kun je ze trouwens kopen als ze er moeilijk over doen.
Vlucht naar voren noemen ze dat. Als je het niet kan verdedigen, ga je in de aanval om je zwakte te verbloemen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:01 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
quote:Gratis mondmaskers van de overheid voorlopig afgeraden door mogelijk gezondheidsrisico
De overheid raadt aan om de stoffen mondmaskers die sinds juni gratis worden uitgedeeld via de apothekers voorlopig niet meer te dragen. Mogelijk bevatten de maskers schadelijke stoffen. Zolang er niet meer duidelijkheid is, zullen uit voorzorg ook geen nieuwe exemplaren meer verdeeld worden.
Wie vanaf juni een gratis mondmasker van de overheid ging afhalen bij de apotheker kan dat beter even niet meer gebruiken. Dat meldt het kabinet van minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A). De reden is een recent advies van de Hoge Gezondheidsraad, waarin staat dat er mogelijk een gezondheidsrisico bestaat.
De vorige regering bestelde naar aanleiding van de eerste coronagolf via het ministerie van Defensie miljoenen mondmaskers van het Luxemburgse bedrijf Avrox. Die werden vanaf juni gratis uitgedeeld via de apothekers.
Maar volgens een vertrouwelijk rapport van het wetenschappelijk instituut Sciensano zou blijken dat de mondmaskers mogelijk schadelijk zijn voor de gezondheid. Dat komt omdat ze kleine deeltjes van zilver en titaniumdioxide bevatten.
De Hoge Gezondheidsraad heeft dat eerste ruwe advies van Sciensano onder de loep genomen, en komt tot de conclusie dat de mondmaskers beter even niet meer gebruikt worden, bevestigt het kabinet van minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke.
Er is geen bewijs van gevaar voor de volksgezondheid, benadrukt woordvoerder Arne Brinckman. "Er is momenteel geen enkel gezondheidsrisico aangetoond", klinkt het. Het gaat om een voorzorgsmaatregel en mensen hoeven de maskers voorlopig ook nog niet meteen weg te gooien. Minister Vandenbroucke heeft intussen bijkomend onderzoek gevraagd aan Sciensano en de Hoge Gezondheidsraad."
Van de 15 miljoen stoffen mondmaskers die Defensie vorig jaar bestelde bij Avrox zijn er 10 miljoen nog niet uitgedeeld. Bij de apothekers zelf ligt er nog een voorraad van zowat 3 miljoen maskers, in de kazerne in Peutie zijn er 6,5 miljoen blijven liggen. Die worden voorlopig ook niet uitgedeeld.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-de-overheid-voorlo/
Ja, dan wel een willekeurig plein. Het welbekende waterbedeffect.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:26 schreef Fred het volgende:
Morgen in het nieuws dat andere parken in Amsterdam overvol waren?
Is al geregeld in de noodwet.quote:
Geen idee, we hebben een doos met 50 van die standaard dingen gekocht bij de appie voor 6 euro dus di stoffen dingen dragen we nooit meer.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:17 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, maar de supermarkt kom je dus niet binnen met de oude onderbroek van moeder de vrouw voor mijn broodmolen
Maar dan is het een verplichting van dat land.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Omdat deze mogelijk wil dat werknemers in het buitenland werken.
Wat onvrede? Er is wel iets meer dan 'wat' op het moment.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat er wat onvrede is is begrijpelijk en ook prima uit te leggen. Net als het huidige beleid prima uit te leggen is. Tja, sorry, ik vind je een prima kerel verder maar vanuit mijn optiek begrijp je het dan gewoon niet.
[..]
Damn kerel... Daar werd ik al gek in zonder corona periode.quote:Vooral in de stad? He hallo, nog net geen 50m2 hier, klein flatje. Dorpje. Het park ligt in een stad ergens verderop.
Weet ik. Ik doel meer op dat ik het mensen niet kwalijk neem dat ze nu een loopje nemen met alles. Juist na alle gebroken beloftes, angst creatie, paternalistisch betuttelbeleid en continu aanpassen van alle plannen. Daarbij zijn zoveel mensen #KlaarmetRutte en zien dat over het algemeen de overlevingskans 99,98% en dat percentage bij jongeren nog hoger is, dan krijgen jongeren schijt aan alles.quote:En je mag prima in een park zitten, niets mis mee. Maar volgens hebben we juist wat maatregelen losgelaten om wat toe te geven wat eigenlijk niet eens kon, maar nemen we wat risico onder de voorwaarde dat we de basismaatregelen wat strakker in acht nemen. Nou, dit is het resultaat. Uitstekend.
[..]
Wil ik best op reageren, maar dan wel graag wat specifieker; wat vind jij onbegrijpelijk? Ik ga niet in het algemeen het beleid/lijn/strategie verdedigen, want op verschillende punten heb ik zelf ook best wat kritiek.
Dat krijg je er van als je de bewegingscirkel steeeeeds kleiner maakt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:26 schreef Fred het volgende:
Morgen in het nieuws dat andere parken in Amsterdam overvol waren?
Nog meer rellen. Ook leuk.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Is al geregeld in de noodwet.
U drukt wij draaien.
Groet,
Ferd
Bestonden er maar geordende plekken waar men verantwoord met elkaar van het mooie weer konden genieten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:29 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, dan wel een willekeurig plein. Het welbekende waterbedeffect.
Ja uiteraard.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan is het een verplichting van dat land.
Tunnel visie.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:00 schreef maan_man het volgende:
Peter van der Voort, hoofd van de IC-afdeling in het UMCG, heeft al eerder geopperd om eerst de groep te vaccineren die de IC-bedden bezet houdt, namelijk mannen van middelbare leeftijd met een behoorlijk BMI. Nu was de beste man bij Jinek en wat ik niet wist, hij blijkt ook Eerste Kamerlid te zijn. Hij heeft gisteren tijdens het debat deze optie aan De Jonge voorgelegd. Maar De Jonge heeft er simpelweg niet op geantwoord. Wat een arrogantie van de schoolmeester tegenover een gerespecteerde arts en kamerlid.
Het is natuurlijk een lastige keuze: begin je met vaccineren bij de groep die Covid-19 fataal wordt of bij degenen die behandeling in het ziekenhuis nodig hebben?quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:00 schreef maan_man het volgende:
Peter van der Voort, hoofd van de IC-afdeling in het UMCG, heeft al eerder geopperd om eerst de groep te vaccineren die de IC-bedden bezet houdt, namelijk mannen van middelbare leeftijd met een behoorlijk BMI. Nu was de beste man bij Jinek en wat ik niet wist, hij blijkt ook Eerste Kamerlid te zijn. Hij heeft gisteren tijdens het debat deze optie aan De Jonge voorgelegd. Maar De Jonge heeft er simpelweg niet op geantwoord. Wat een arrogantie van de schoolmeester tegenover een gerespecteerde arts en kamerlid.
Lastig maar dat rechtvaardigt niet om er niet de discussie over aan te gaan en verantwoording af te leggen aan een kamerlid, zeker gezien de expertise van dat kamerlid.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een lastige keuze: begin je met vaccineren bij de groep die Covid-19 fataal wordt of bij degenen die behandeling in het ziekenhuis nodig hebben?
Beide hebben hun voors en tegens.
Wellicht, alleen is het niet de functie van de eerste kamer om daarover met de minister in debat te gaan. Daar is volgens mij de tweede kamer voor. En zoiets kan gevraagd worden tijdens de technische briefing.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:07 schreef maan_man het volgende:
[..]
Lastig maar dat rechtvaardigt niet om er niet de discussie over aan te gaan en verantwoording af te leggen aan een kamerlid, zeker gezien de expertise van dat kamerlid.
Van wat ik begreep heeft Hugo wel antwoord gegeven op vragen, maar antwoorde hij gewoon niet op deze specifieke vraag.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wellicht, alleen is het niet de functie van de eerste kamer om daarover met de minister in debat te gaan. Daar is volgens mij de tweede kamer voor. En zoiets kan gevraagd worden tijdens de technische briefing.
Zoals plekken met een vaste zitplaats zodat je een beetje afstand kunt houden van elkaar, met misschien wat looproutes als dat nodig is. En misschien ook een tafel in het midden om je drankje op te zetten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Bestonden er maar geordende plekken waar men verantwoord met elkaar van het mooie weer konden genieten.
Er omheen lullen. Zoals mark en ferd dat ook dagelijks doen. Iedereen met een kluitje het riet in sturen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Van wat ik begreep heeft Hugo wel antwoord gegeven op vragen, maar antwoorde hij gewoon niet op deze specifieke vraag.
morgen is het koud dus vanzelf weer rustiger buitenquote:Op donderdag 25 februari 2021 00:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals plekken met een vaste zitplaats zodat je een beetje afstand kunt houden van elkaar, met misschien wat looproutes als dat nodig is. En misschien ook een tafel in het midden om je drankje op te zetten.
... Ow wacht. Dat bestaat al. Maar de buiten horeca mag ook niet open..
Snap ik, en dat wordt hem verweten in deze discussie, maar volgens mij hoeft hij een dergelijke vraag niet te beantwoorden, omdat een dergelijk debat bedoeld is voor de tweede kamer en niet de eerste kamer.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Van wat ik begreep heeft Hugo wel antwoord gegeven op vragen, maar antwoorde hij gewoon niet op deze specifieke vraag.
Politics.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er omheen lullen. Zoals mark en ferd dat ook dagelijks doen. Iedereen met een kluitje het riet in sturen.
Handelsmerk van rutte.
Denk dat hij die vraag ook niet echt kan beantwoorden omdat hun gewoon het advies van de gezondheidsraad hebben overgenomen. Dan kan die beter daar zijn denk ik. Alleen Gommers en Kuipers zijn er doorheen gebanjerd om voorrang te krijgen. Daarna zijn al die andere groepen ook gaan zeuren.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Snap ik, en dat wordt hem verweten in deze discussie, maar volgens mij hoeft hij een dergelijke vraag niet te beantwoorden, omdat een dergelijk debat bedoeld is voor de tweede kamer en niet de eerste kamer.
Ook dat.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
morgen is het koud dus vanzelf weer rustiger buiten
En de rest van het jaar?quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
morgen is het koud dus vanzelf weer rustiger buiten
Dan kan hij daarover in debat met de gezondheidsraad.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Denk dat hij die vraag ook niet echt kan beantwoorden omdat hun gewoon het advies van de gezondheidsraad hebben overgenomen. Dan kan die beter daar zijn denk ik. Alleen Gommers en Kuipers zijn er doorheen gebanjerd om voorrang te krijgen. Daarna zijn al die andere groepen ook gaan zeuren.
Ik denk het inmiddels ook.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat repressieve maatregelen politieke zelfmoord wordt?
Maar zo kijkt de gezondheidsraad er niet naar. Die kijken voor wie is het fataal die gaan eerst daarna de mensen die risico lopen op ernstig ziek te worden en zo verder. Het is vooral een medisch ethisch discussie.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dan kan hij daarover in debat met de gezondheidsraad.
"Hoi gezondheidsraad, met Hugo"
"Hoi Hugo"
"Wat ik nou toch heb gehoord. Ik heb van een vooraanstaand IC specialist gehoord dat vooral dikke mannen tussen de 50 en de 70 op de IC's liggen. Aangezien we de druk op de zorg z.s.m. willen verlagen willen jullie onderzoeken of we deze groep eerder gaan prikken?"
"Gaan we doen, Hugo!"
"Top, bedankt!"
"Dag Hugo"
Waar haal jij die wijsheid vandaan?quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Snap ik, en dat wordt hem verweten in deze discussie, maar volgens mij hoeft hij een dergelijke vraag niet te beantwoorden, omdat een dergelijk debat bedoeld is voor de tweede kamer en niet de eerste kamer.
quote:De ministers en de staatssecretarissen geven de kamers elk afzonderlijk en in verenigde vergadering mondeling of schriftelijk de door een of meer leden verlangde inlichtingen waarvan het verstrekken niet in strijd is met het belang van de staat.
Huh..?quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar zo kijkt de gezondheidsraad er niet naar. Die kijken voor wie is het fataal die gaan eerst daarna de mensen die risico lopen op ernstig ziek te worden en zo verder. Het is vooral een medisch ethisch discussie.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:58 schreef Scrummie het volgende:
toen we met veel te wijde broeken elke dag op het skatepark te vinden waren.
Nee, de druk op de zorg is een graadmeter.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Huh..?
Ons hele beleid is toch gericht op de druk op de ziekenhuizen?
Ik denk dat er toch wel een aardige overlap tussen die groepen. 80-plussers zullen wel minder vaak op de IC komen maar kunnen net zo goed een ziekenhuisbed bezet houden. En sinds er inmiddels in verhouding minder mensen op de IC komen en relatief meer op een verpleegafdeling, kan het op laatstgenoemde ook nijpend gaan worden.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar zo kijkt de gezondheidsraad er niet naar. Die kijken voor wie is het fataal die gaan eerst daarna de mensen die risico lopen op ernstig ziek te worden en zo verder. Het is vooral een medisch ethisch discussie.
Dus ons hele beleid is er op gericht om te voorkomen dat mensen dood gaan?quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de druk op de zorg is een graadmeter.
Maar niet waar puur het beleid om gaat.
Coronabeleid, ja.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Huh..?
Is het dan misschien een idee om dat een beetje recht te trekken.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Coronabeleid, ja.
Vaccinatiestrategie op basis van advies Gezondheidsraad, niet.
En dat wringt idd
Klopt maar een gezondheidsraad staat daar weer los van. Maar volgens mij worden er wel steeds meer risico groepen die ze vaker zien in het ziekenhuis naar voren gehaald. Maar het advies van de gezondheidsraad was eerst die gene vaccineren voor wie het fataal is daarna degene die ernstig ziek worden. Daarom zag je de afgelopen tijd ook hoofdzakelijk 90 plusser die gevaccineerd werden en het personeel die hun moet verzorgen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Huh..?
Nog lastiger, wie houdt het BMI bij in Nederland van de mannelijke burgers (antwoord: Niemand) Hoe ga je die dan oproepen? Of doe je gewoon een advertentie of zo en je ziet wel wie er op komt dagen?quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:07 schreef maan_man het volgende:
[..]
Lastig maar dat rechtvaardigt niet om er niet de discussie over aan te gaan en verantwoording af te leggen aan een kamerlid, zeker gezien de expertise van dat kamerlid.
Dat kan de huisarts wel redelijk beoordelen. Oudere mannen met overgewicht hebben over het algemeen veel meer kwalen zo als hoge bloeddruk en hart en vaat problemen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog lastiger, wie houdt het BMI bij in Nederland van de mannelijke burgers? Hoe ga je die dan oproepen? Of doe je gewoon een advertentie of zo en je ziet wel wie er op komt dagen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |