Hier vlak over de grens loopt de helft (inclusief personeel) nog met onze standaard mondmaskers. Bij de supermarkten daar kun je ze trouwens kopen als ze er moeilijk over doen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:59 schreef Djeez het volgende:
Weet iemand hoe streng Duitsland is met die ffp2-maskers in de winkels? Ik moet morgen naar een dorp net over de grens, maar ik kan nergens die rommel krijgen hier in Assen
quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, heb jij niet ook wel eens de behoefte om iets te slopen als je het helemaal zat bent? Ik vind dit wel een creatieve oplossing eigenlijk
Gewone medische maskers, zoals bijv. de tandarts draagt, zijn ook prima.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:59 schreef Djeez het volgende:
Weet iemand hoe streng Duitsland is met die ffp2-maskers in de winkels? Ik moet morgen naar een dorp net over de grens, maar ik kan nergens die rommel krijgen hier in Assen
Ja, maar de supermarkt kom je dus niet binnen met de oude onderbroek van moeder de vrouw voor mijn broodmolenquote:Op woensdag 24 februari 2021 23:03 schreef diedrick het volgende:
[..]
Hier vlak over de grens loopt de helft (inclusief personeel) nog met onze standaard mondmaskers. Bij de supermarkten daar kun je ze trouwens kopen als ze er moeilijk over doen.
Vlucht naar voren noemen ze dat. Als je het niet kan verdedigen, ga je in de aanval om je zwakte te verbloemen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:01 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En nog iets wat ik behoorlijk eng vind. Waarom geeft hugo de jonge niet gewoon antwoord?
quote:Gratis mondmaskers van de overheid voorlopig afgeraden door mogelijk gezondheidsrisico
De overheid raadt aan om de stoffen mondmaskers die sinds juni gratis worden uitgedeeld via de apothekers voorlopig niet meer te dragen. Mogelijk bevatten de maskers schadelijke stoffen. Zolang er niet meer duidelijkheid is, zullen uit voorzorg ook geen nieuwe exemplaren meer verdeeld worden.
Wie vanaf juni een gratis mondmasker van de overheid ging afhalen bij de apotheker kan dat beter even niet meer gebruiken. Dat meldt het kabinet van minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A). De reden is een recent advies van de Hoge Gezondheidsraad, waarin staat dat er mogelijk een gezondheidsrisico bestaat.
De vorige regering bestelde naar aanleiding van de eerste coronagolf via het ministerie van Defensie miljoenen mondmaskers van het Luxemburgse bedrijf Avrox. Die werden vanaf juni gratis uitgedeeld via de apothekers.
Maar volgens een vertrouwelijk rapport van het wetenschappelijk instituut Sciensano zou blijken dat de mondmaskers mogelijk schadelijk zijn voor de gezondheid. Dat komt omdat ze kleine deeltjes van zilver en titaniumdioxide bevatten.
De Hoge Gezondheidsraad heeft dat eerste ruwe advies van Sciensano onder de loep genomen, en komt tot de conclusie dat de mondmaskers beter even niet meer gebruikt worden, bevestigt het kabinet van minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke.
Er is geen bewijs van gevaar voor de volksgezondheid, benadrukt woordvoerder Arne Brinckman. "Er is momenteel geen enkel gezondheidsrisico aangetoond", klinkt het. Het gaat om een voorzorgsmaatregel en mensen hoeven de maskers voorlopig ook nog niet meteen weg te gooien. Minister Vandenbroucke heeft intussen bijkomend onderzoek gevraagd aan Sciensano en de Hoge Gezondheidsraad."
Van de 15 miljoen stoffen mondmaskers die Defensie vorig jaar bestelde bij Avrox zijn er 10 miljoen nog niet uitgedeeld. Bij de apothekers zelf ligt er nog een voorraad van zowat 3 miljoen maskers, in de kazerne in Peutie zijn er 6,5 miljoen blijven liggen. Die worden voorlopig ook niet uitgedeeld.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-de-overheid-voorlo/
Ja, dan wel een willekeurig plein. Het welbekende waterbedeffect.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:26 schreef Fred het volgende:
Morgen in het nieuws dat andere parken in Amsterdam overvol waren?
Is al geregeld in de noodwet.quote:
Geen idee, we hebben een doos met 50 van die standaard dingen gekocht bij de appie voor 6 euro dus di stoffen dingen dragen we nooit meer.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:17 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, maar de supermarkt kom je dus niet binnen met de oude onderbroek van moeder de vrouw voor mijn broodmolen
Maar dan is het een verplichting van dat land.quote:Op woensdag 24 februari 2021 22:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Omdat deze mogelijk wil dat werknemers in het buitenland werken.
Wat onvrede? Er is wel iets meer dan 'wat' op het moment.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat er wat onvrede is is begrijpelijk en ook prima uit te leggen. Net als het huidige beleid prima uit te leggen is. Tja, sorry, ik vind je een prima kerel verder maar vanuit mijn optiek begrijp je het dan gewoon niet.
[..]
Damn kerel... Daar werd ik al gek in zonder corona periode.quote:Vooral in de stad? He hallo, nog net geen 50m2 hier, klein flatje. Dorpje. Het park ligt in een stad ergens verderop.
Weet ik. Ik doel meer op dat ik het mensen niet kwalijk neem dat ze nu een loopje nemen met alles. Juist na alle gebroken beloftes, angst creatie, paternalistisch betuttelbeleid en continu aanpassen van alle plannen. Daarbij zijn zoveel mensen #KlaarmetRutte en zien dat over het algemeen de overlevingskans 99,98% en dat percentage bij jongeren nog hoger is, dan krijgen jongeren schijt aan alles.quote:En je mag prima in een park zitten, niets mis mee. Maar volgens hebben we juist wat maatregelen losgelaten om wat toe te geven wat eigenlijk niet eens kon, maar nemen we wat risico onder de voorwaarde dat we de basismaatregelen wat strakker in acht nemen. Nou, dit is het resultaat. Uitstekend.
[..]
Wil ik best op reageren, maar dan wel graag wat specifieker; wat vind jij onbegrijpelijk? Ik ga niet in het algemeen het beleid/lijn/strategie verdedigen, want op verschillende punten heb ik zelf ook best wat kritiek.
Dat krijg je er van als je de bewegingscirkel steeeeeds kleiner maakt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:26 schreef Fred het volgende:
Morgen in het nieuws dat andere parken in Amsterdam overvol waren?
Nog meer rellen. Ook leuk.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Is al geregeld in de noodwet.
U drukt wij draaien.
Groet,
Ferd
Bestonden er maar geordende plekken waar men verantwoord met elkaar van het mooie weer konden genieten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:29 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, dan wel een willekeurig plein. Het welbekende waterbedeffect.
Ja uiteraard.quote:Op woensdag 24 februari 2021 23:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan is het een verplichting van dat land.
Tunnel visie.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:00 schreef maan_man het volgende:
Peter van der Voort, hoofd van de IC-afdeling in het UMCG, heeft al eerder geopperd om eerst de groep te vaccineren die de IC-bedden bezet houdt, namelijk mannen van middelbare leeftijd met een behoorlijk BMI. Nu was de beste man bij Jinek en wat ik niet wist, hij blijkt ook Eerste Kamerlid te zijn. Hij heeft gisteren tijdens het debat deze optie aan De Jonge voorgelegd. Maar De Jonge heeft er simpelweg niet op geantwoord. Wat een arrogantie van de schoolmeester tegenover een gerespecteerde arts en kamerlid.
Het is natuurlijk een lastige keuze: begin je met vaccineren bij de groep die Covid-19 fataal wordt of bij degenen die behandeling in het ziekenhuis nodig hebben?quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:00 schreef maan_man het volgende:
Peter van der Voort, hoofd van de IC-afdeling in het UMCG, heeft al eerder geopperd om eerst de groep te vaccineren die de IC-bedden bezet houdt, namelijk mannen van middelbare leeftijd met een behoorlijk BMI. Nu was de beste man bij Jinek en wat ik niet wist, hij blijkt ook Eerste Kamerlid te zijn. Hij heeft gisteren tijdens het debat deze optie aan De Jonge voorgelegd. Maar De Jonge heeft er simpelweg niet op geantwoord. Wat een arrogantie van de schoolmeester tegenover een gerespecteerde arts en kamerlid.
Lastig maar dat rechtvaardigt niet om er niet de discussie over aan te gaan en verantwoording af te leggen aan een kamerlid, zeker gezien de expertise van dat kamerlid.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een lastige keuze: begin je met vaccineren bij de groep die Covid-19 fataal wordt of bij degenen die behandeling in het ziekenhuis nodig hebben?
Beide hebben hun voors en tegens.
Wellicht, alleen is het niet de functie van de eerste kamer om daarover met de minister in debat te gaan. Daar is volgens mij de tweede kamer voor. En zoiets kan gevraagd worden tijdens de technische briefing.quote:Op donderdag 25 februari 2021 00:07 schreef maan_man het volgende:
[..]
Lastig maar dat rechtvaardigt niet om er niet de discussie over aan te gaan en verantwoording af te leggen aan een kamerlid, zeker gezien de expertise van dat kamerlid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |