Duitsland.quote:De zeven dagen incidentie (het aantal nieuwe coronagevallen op 100.000 inwoners in een week) voor Duitsland als geheel steeg van 57 vorige zondag naar 60,2 nu. Ook het zogenoemde R-getal dat aangeeft hoe snel het virus zich verspreidt, stijgt weer. Dat getal is momenteel 1,07 wat betekent dat 100 mensen met corona 114 anderen besmetten. Zolang dat getal onder de 1 ligt, dooft het virus langzaam uit.
Bron RK instituut
Nederland ook.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Zweden en Denemarken werken er ook aan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cinatiebewijs-corona
Logisch gevolg. Als je het buten je grenzen wilt houden neem je die maatregelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Zweden en Denemarken werken er ook aan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cinatiebewijs-corona
0,93 – 0.99 Volgens het RIVM. Maar die schatten de R van de Britse variant te hoog in.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Duitsland.
R zal hier dus niet wezenlijk anders liggen.
Dat is een geschat aantal. Het daadwerkelijke, gemelde aantal ligt rond de 750.000.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben echt zo benieuwd hoe wij dit hier gaan invullen. Tot nu toe blijkt het angstvallig stil, ondanks dat we de miljoen prikken voorbij zijn.
Maar de weekcijfers nemen toch juist weer wat toe qua besmettingen? Hoe kan dat met een R onder de 1?quote:Op zondag 21 februari 2021 09:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
0,93 – 0.99 Volgens het RIVM. Maar die schatten de R van de Britse variant te hoog in.
Die waarde is van 3 weken geleden toch?quote:Op zondag 21 februari 2021 09:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
0,93 – 0.99 Volgens het RIVM. Maar die schatten de R van de Britse variant te hoog in.
In Klazienaveen gaan ze 2 maart gewoon open. Het verbaast mij ook dat andere plaatsen zich hier niet bij aan sluiten. Misschien weten ze het ook niet,toen er 1 kledingzaak dreigde open te gaan was het volop in het nieuws, maar nu lijkt de msm dit (bewust) stil te willen houdenquote:Op zondag 21 februari 2021 09:03 schreef maan_man het volgende:
Ik vind het ook steeds verwonderlijker dat Engel de enige is die rechtszaken lijkt te voeren.
Als jij ziet hoe nijpend de situaties is, dan zou jij toch verwachten dat een brancheorganisatie of vermogende retailer opstaat en de maatregelen aanvecht omdat iedere proportionaliteit ontbreekt. En of ze dan gaan voor volledige heropening of om die belachelijk 4 uur tussen bestellen en afhalen eraf te krijgen, maakt mij nog niet zoveel uit. Maar dat iedereen gewoon als een konijn in de koplampen blijft staren en niks doet, verbaast mij wel.
Hier een analyse van hoe het er nu waarschijnlijk bij staat met dat R getal:quote:Op zondag 21 februari 2021 09:44 schreef MoreDakka het volgende:
[ afbeelding ]
Van de website van het RIVM. R-waarden worden altijd minimaal 14 dagen later berekend. Dat geldt ook voor Duitsland, anders kun je het cijfer niet serieus nemen.
quote:Op zondag 21 februari 2021 09:43 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
In Klazienaveen gaan ze 2 maart gewoon open. Het verbaast mij ook dat andere plaatsen zich hier niet bij aan sluiten. Misschien weten ze het ook niet,toen er 1 kledingzaak dreigde open te gaan was het volop in het nieuws, maar nu lijkt de msm dit (bewust) stil te willen houden
Die Westeneng is dus lekker positief ingesteld he als je al die plaatjes van hem naar onder bekijkt... we kunnen alleen maar exponentieel de hoogste hoogte in.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier een analyse van hoe het er nu waarschijnlijk bij staat met dat R getal:
https://mobile.twitter.com/HJWesteneng/status/1362883428333613060
Het lijkt er op dat hij ongeveer hetzelfde model gebruikt als het RIVM. Knap dat hij dat kan in zijn eentjequote:Op zondag 21 februari 2021 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier een analyse van hoe het er nu waarschijnlijk bij staat met dat R getal:
https://mobile.twitter.com/HJWesteneng/status/1362883428333613060
Ik had ook niet anders verwacht als Jord_Dii er mee kwam, bij hem is het glas niet half leeg maar staat het kurkdroog.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:50 schreef popje het volgende:
[..]
Die Westeneng is dus lekker positief ingesteld he als je al die plaatjes van hem naar onder bekijkt... we kunnen alleen maar exponentieel de hoogste hoogte in.
Deze man in de tweets houdt zich voornamelijk bezig met het voorspellen van de RIVM-modellen. Daar is hij best nauwkeurig in.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik had ook niet anders verwacht als Jord_Dii er mee kwam, bij hem is het glas niet half leeg maar staat het kurkdroog.
Dit soort rampenplaatjes zien we al sinds december en ze zijn nog nooit ergens uitgekomen.
De horeca ging in januari ook open. Eerst zien dan geloven.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:43 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
In Klazienaveen gaan ze 2 maart gewoon open. Het verbaast mij ook dat andere plaatsen zich hier niet bij aan sluiten. Misschien weten ze het ook niet,toen er 1 kledingzaak dreigde open te gaan was het volop in het nieuws, maar nu lijkt de msm dit (bewust) stil te willen houden
quote:Op zondag 21 februari 2021 10:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik had ook niet anders verwacht als Jord_Dii er mee kwam, bij hem is het glas niet half leeg maar staat het kurkdroog.
Ah ok , hij voorspelt dus voorspellende modellen waarvan de voorspelling nooit uitkomt?quote:Op zondag 21 februari 2021 10:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Deze man in de tweets houdt zich voornamelijk bezig met het voorspellen van de RIVM-modellen. Daar is hij best nauwkeurig in.
Dat die modellen dan zelf weinig voorspellend vermogen hebben is een ander verhaal
Jij ook Jor_Dii, geniet van het mooie weer.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]godsamme, jij ook een fijne zondag he!
Het is natuurlijk ook wachten op evenementen met verplicht testbewijs straks en dat er dan toch weer besmettingen plaats vinden.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hugo zal wel genieten, extra slot er bij voor hem op de versoepelingsdeur.
Wel binnenblijven hé..quote:Op zondag 21 februari 2021 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]godsamme, jij ook een fijne zondag he!
Jij vind Wilders een wappie?quote:Op zondag 21 februari 2021 10:10 schreef THEFXR het volgende:
stel je voor dat die Engel van viruswaarheid een Politieke partij opricht, wat dan? gaan we het de Wappie partij noemen? wil hij met Wilders in zee?
andere partijen willen niet met de PPV in zee, misschien hij welquote:Op zondag 21 februari 2021 10:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je associeert Wappie Engel toch met Wilders?
Wappies gaan wel wat verder dan Wilders.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je associeert Wappie Engel toch met Wilders?
Mooi hé hoe dat werkt.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
andere partijen willen niet met de PPV in zee
2e partij van NL..quote:Op zondag 21 februari 2021 10:17 schreef MoreDakka het volgende:
Wilders is een wappie op andere gebieden
Je bent niet verplicht om met een partij samen te werken. Dan moet die partij gewoon zorgen dat er ofwel extra gekkies komen of dat ze zelf zo draaien dat niet 90% van het land hen om te kotsen vindt.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi hé hoe dat werkt.
We zetten gewoon 1.5 - 2 miljoen Nederlanders opzij.
Zomaar..
Zo werkt democratie.
Dat is precies hoe een democratie werkt ja, kiezen met welke partij(en) je wel of niet samenwerkt. Of verwacht jij dat Wilders wel met een DENK zou willen samenwerken?quote:Op zondag 21 februari 2021 10:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi hé hoe dat werkt.
Zomaar..
Zo werkt democratie.
Wat?quote:Op zondag 21 februari 2021 10:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
2e partij van NL..
Die zetten we gewoon even opzij.
kan natuurlijk ook dat Wilders voor de camera roept: Ik ga niet met zo'n wappie in zee!quote:Op zondag 21 februari 2021 10:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi hé hoe dat werkt.
Zomaar..
Zo werkt democratie.
Zal nog een beetje slaapdronken zijn.quote:
dat dit kan in een Monarchie!quote:Op zondag 21 februari 2021 10:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi hé hoe dat werkt.
Zomaar..
Zo werkt democratie.
Als je zo gaat redeneren mag Denk ook me regeren. Anders zet je een half miljoen Nederlanders opzij!quote:Op zondag 21 februari 2021 10:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi hé hoe dat werkt.
Zomaar..
Zo werkt democratie.
zijn dat Nederlanders, volgens de PVV nietquote:Op zondag 21 februari 2021 10:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als je zo gaat redeneren mag Denk ook me regeren. Anders zet je een half miljoen Nederlanders opzij!
Op zondag 21 februari 2021 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:
zonder bewaking, die is voor zijn oudste dochter dus die dubbel, schijnt nogal een rebel te zijnquote:
Daar hebben ze sowieso wat minder moeite met mensenrechten en groepen buitensluiten.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:30 schreef Pvt.Webster het volgende:
In Israel gooien ze e.e.a weer open voor mensen die gevaccineerd zijn. Fijn als je de kans nog niet hebt gehad dat je wordt uitgesloten. Ze werken met een groene pas. Kan dat niet gewoon weer een gele ster zijn?
dat was allang gebeurt door een stevig griepvirusquote:Op zondag 21 februari 2021 10:26 schreef popje het volgende:
An[quote][ afbeelding ] Op zondag 21 februari 2021 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom..
[/quote
Anders gaat er een oma dood.
Define Wappie... Ik vind iemand die denkt dat de overheid onnodig maatregelen oplegt en dat de statistieken en verwachtingen van het RIVM gemanipuleerd zijn ook een Wappie.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wappies gaan wel wat verder dan Wilders.
Die roepen echt dat het virus nauwelijks bestaat en dat de mensen in IC-bedden allemaal acteurs zijn.
nee, dan krijgen ze flashbacks, sorry kon het niet latenquote:Op zondag 21 februari 2021 10:30 schreef Pvt.Webster het volgende:
In Israel gooien ze e.e.a weer open voor mensen die gevaccineerd zijn. Fijn als je de kans nog niet hebt gehad dat je wordt uitgesloten. Ze werken met een groene pas. Kan dat niet gewoon weer een gele ster zijn?
die zandbak is ook groot zat, gun hun dat kleine stukjequote:Op zondag 21 februari 2021 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar hebben ze sowieso wat minder moeite met mensenrechten en groepen buitensluiten.
quote:Op zondag 21 februari 2021 10:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, dan krijgen ze flashbacks, sorry kon het niet laten
ik zeg een Wappie min, dus minder dan een wappie plusquote:Op zondag 21 februari 2021 10:33 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Define Wappie... Ik vind iemand die denkt dat de overheid onnodig maatregelen oplegt en dat de statistieken en verwachtingen van het RIVM gemanipuleerd zijn ook een Wappie.
Voor de mensen zonder vaccin misschien wel handig.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:30 schreef Pvt.Webster het volgende:
Gevaarlijke gedachtengang, maar het verklaart wel het een en ander.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:33 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Define Wappie... Ik vind iemand die denkt dat de overheid onnodig maatregelen oplegt en dat de statistieken en verwachtingen van het RIVM gemanipuleerd zijn ook een Wappie.
Ik vind 'wappie' sowieso niet passen in respectvolle discussies, van welke kant ook.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:33 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Niet helemaal (bron):quote:Op zondag 21 februari 2021 08:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zo bleek woensdag uit een peiling dat het aantal Nederlanders dat in meer of mindere mate de lockdown wil versoepelen in vier weken tijd is verdubbeld. Inmiddels vindt ruim een op de drie Nederlanders dat de tijd daarvoor rijp is, concludeerde peilingsbureau I&O Research uit de peiling in opdracht van de NOS.
twee op de drie (66,6%) vind dus niet dat de lockdown weg kan.
Dus als je covid19 niet veel meer vindt dan een griepje, sta je ver van de werkelijkheid af?quote:Op zondag 21 februari 2021 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind 'wappie' sowieso niet passen in respectvolle discussies, van welke kant ook.
Je hebt aan de ene kant de extremen die aan de kant van Willem Engel staan, die ontkennen dat het virus er is en als het er is, dat het virus niet ernstiger is dan een griepje. Van Haga zit bijvoorbeeld ook in die club.
Aan de andere kant heb je de extremen die aangeven dat de maatregelen nog niet heftig genoeg zijn, dat we in oorlog zijn tegen het virus en de regering militairen de straat op moet sturen om mensen gedwongen terug hun huis in te slaan.
Beiden staan ver van de werkelijkheid, dus beiden voldoen aan die definitie. Er zit echter ontzettend veel tussen die twee kanten. Alles wat daartussen zit is wat over het algemeen hier in discussie is, daar past de term 'wappie' niet op.
Dan heb je het afgelopen jaar niet echt goed opgelet.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus als je covid19 niet veel meer vindt dan een griepje, sta je ver van de werkelijkheid af?
Ik vind het een best realistische naam en omschrijving van het beestje.
Tussen de wappies en lockdownies is er nog veel plek voor discussie.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind 'wappie' sowieso niet passen in respectvolle discussies, van welke kant ook.
Je hebt aan de ene kant de extremen die aan de kant van Willem Engel staan, die ontkennen dat het virus er is en als het er is, dat het virus niet ernstiger is dan een griepje. Van Haga zit bijvoorbeeld ook in die club.
Aan de andere kant heb je de extremen die aangeven dat de maatregelen nog niet heftig genoeg zijn, dat we in oorlog zijn tegen het virus en de regering militairen de straat op moet sturen om mensen gedwongen terug hun huis in te slaan.
Beiden staan ver van de werkelijkheid, dus beiden voldoen aan die definitie. Er zit echter ontzettend veel tussen die twee kanten. Alles wat daartussen zit is wat over het algemeen hier in discussie is, daar past de term 'wappie' niet op.
Precies. En ik hoop persoonlijk dat de meeste discussies in dit topic zich op die plek bevinden.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Tussen de wappies en lockdownies is er nog veel plek voor discussie.
Dat hoge percentage voor verder aanscherpen eind januari is best schrikbarend...quote:Op zondag 21 februari 2021 10:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet helemaal (bron):
[ afbeelding ]
Ergo: 52% vindt dat de lockdown niet weg kan vergeleken met 45% van de mensen die er in huidige vorm vanaf willen. Let wel: deze mening is gepeild voor de uitspraak van de voorzieningenrechten over de avondklok.
de griep kan ook dodelijk zijn, net zoals dit virus. anders begrijp je in het algemeen niks van de virussen.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus als je covid19 niet veel meer vindt dan een griepje, sta je ver van de werkelijkheid af?
De mensen die ik heb gesproken heb die het onder de gelederen hebben gehad, zeggen dat. Het mortaliteitscijfer van Covid19 doet me niet op andere gedachte brengen.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan heb je het afgelopen jaar niet echt goed opgelet.
Dit blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van de NOS. Het onderzoek vond plaats van vrijdag 12 tot maandagochtend 15 februari 2021, dus voor de uitspraak van de rechter dat de avondklok moet worden opgeheven. Er werkten 2.258 Nederlanders mee aan dit onderzoek.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat hoge percentage voor verder aanscherpen eind januari is best schrikbarend...
Ik denk dat we het met elkaar eens kunnen zijn dat de jaarlijkse griepgolf zich wel op een andere manier voltrekt dan dit. Die zorgt voor volle ziekenhuizen, maar niet voor zoveel ontwrichting als we nu hebben.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
die ontwrichting komt door de strenge maatregelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat we het met elkaar eens kunnen zijn dat de jaarlijkse griepgolf zich wel op een andere manier voltrekt dan dit. Die zorgt voor volle ziekenhuizen, maar niet voor zoveel ontwrichting als we nu hebben.
quote:Op zondag 21 februari 2021 10:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi hé hoe dat werkt.
Zomaar..
Zo werkt democratie Haagse kliek.
Als er grootschalige immuniteit voor Covid-19 aanwezig is en de groepen die risico lopen jaarlijks gevaccineerd worden (of wanneer nodig) kan ik het met je eens zijn dat het een griepje is. Op dit moment is het alsof je een brandslang op een waterfles zet om je water te vullen. Er komt teveel tegelijkertijd.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
De mensen die ik heb gesproken heb die het onder de gelederen hebben gehad, zeggen dat. Het mortaliteitscijfer van Covid19 doet me niet op andere gedachte brengen.
De wonderen zijn de wereld nog niet uitquote:Op zondag 21 februari 2021 10:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is precies hoe een democratie werkt ja, kiezen met welke partij(en) je wel of niet samenwerkt. Of verwacht jij dat Wilders wel met een DENK zou willen samenwerken?
Dat is vervelend voor de mensen die nog geen vaccinatie hebben gehad of die weigeren, maar daar hoeft de rest toch niet onder te lijden ?quote:Op zondag 21 februari 2021 10:30 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ontwrichting hoofdzakelijk mogelijk gemaakt door politiek falen.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat we het met elkaar eens kunnen zijn dat de jaarlijkse griepgolf zich wel op een andere manier voltrekt dan dit. Die zorgt voor volle ziekenhuizen, maar niet voor zoveel ontwrichting als we nu hebben.
Daar heeft iedereen toch nu al de kans om zich te vaccineren? Dus dat is niet aan de orde. Ze lokken jongeren nu om zich te laten vaccineren met gratis pizza ed in een restaurantje waar je dan een spuit bij krijgt. Het erge is , het werkt, mensen laten zich massaal vaccineren voor een pizza of een gebakje LOLquote:Op zondag 21 februari 2021 10:30 schreef Pvt.Webster het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |