Duitsland.quote:De zeven dagen incidentie (het aantal nieuwe coronagevallen op 100.000 inwoners in een week) voor Duitsland als geheel steeg van 57 vorige zondag naar 60,2 nu. Ook het zogenoemde R-getal dat aangeeft hoe snel het virus zich verspreidt, stijgt weer. Dat getal is momenteel 1,07 wat betekent dat 100 mensen met corona 114 anderen besmetten. Zolang dat getal onder de 1 ligt, dooft het virus langzaam uit.
Bron RK instituut

Nederland ook.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Zweden en Denemarken werken er ook aan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cinatiebewijs-corona

Logisch gevolg. Als je het buten je grenzen wilt houden neem je die maatregelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Zweden en Denemarken werken er ook aan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cinatiebewijs-corona

0,93 – 0.99 Volgens het RIVM. Maar die schatten de R van de Britse variant te hoog in.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Duitsland.
R zal hier dus niet wezenlijk anders liggen.

Dat is een geschat aantal. Het daadwerkelijke, gemelde aantal ligt rond de 750.000.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben echt zo benieuwd hoe wij dit hier gaan invullen. Tot nu toe blijkt het angstvallig stil, ondanks dat we de miljoen prikken voorbij zijn.

Maar de weekcijfers nemen toch juist weer wat toe qua besmettingen? Hoe kan dat met een R onder de 1?quote:Op zondag 21 februari 2021 09:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
0,93 – 0.99 Volgens het RIVM. Maar die schatten de R van de Britse variant te hoog in.

Die waarde is van 3 weken geleden toch?quote:Op zondag 21 februari 2021 09:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
0,93 – 0.99 Volgens het RIVM. Maar die schatten de R van de Britse variant te hoog in.

In Klazienaveen gaan ze 2 maart gewoon open. Het verbaast mij ook dat andere plaatsen zich hier niet bij aan sluiten. Misschien weten ze het ook niet,toen er 1 kledingzaak dreigde open te gaan was het volop in het nieuws, maar nu lijkt de msm dit (bewust) stil te willen houdenquote:Op zondag 21 februari 2021 09:03 schreef maan_man het volgende:
Ik vind het ook steeds verwonderlijker dat Engel de enige is die rechtszaken lijkt te voeren.
Als jij ziet hoe nijpend de situaties is, dan zou jij toch verwachten dat een brancheorganisatie of vermogende retailer opstaat en de maatregelen aanvecht omdat iedere proportionaliteit ontbreekt. En of ze dan gaan voor volledige heropening of om die belachelijk 4 uur tussen bestellen en afhalen eraf te krijgen, maakt mij nog niet zoveel uit. Maar dat iedereen gewoon als een konijn in de koplampen blijft staren en niks doet, verbaast mij wel.

Hier een analyse van hoe het er nu waarschijnlijk bij staat met dat R getal:quote:Op zondag 21 februari 2021 09:44 schreef MoreDakka het volgende:
[ afbeelding ]
Van de website van het RIVM. R-waarden worden altijd minimaal 14 dagen later berekend. Dat geldt ook voor Duitsland, anders kun je het cijfer niet serieus nemen.

quote:Op zondag 21 februari 2021 09:43 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
In Klazienaveen gaan ze 2 maart gewoon open. Het verbaast mij ook dat andere plaatsen zich hier niet bij aan sluiten. Misschien weten ze het ook niet,toen er 1 kledingzaak dreigde open te gaan was het volop in het nieuws, maar nu lijkt de msm dit (bewust) stil te willen houden

Die Westeneng is dus lekker positief ingesteld he als je al die plaatjes van hem naar onder bekijkt... we kunnen alleen maar exponentieel de hoogste hoogte in.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier een analyse van hoe het er nu waarschijnlijk bij staat met dat R getal:
https://mobile.twitter.com/HJWesteneng/status/1362883428333613060

Het lijkt er op dat hij ongeveer hetzelfde model gebruikt als het RIVM. Knap dat hij dat kan in zijn eentjequote:Op zondag 21 februari 2021 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier een analyse van hoe het er nu waarschijnlijk bij staat met dat R getal:
https://mobile.twitter.com/HJWesteneng/status/1362883428333613060

Ik had ook niet anders verwacht als Jord_Dii er mee kwam, bij hem is het glas niet half leeg maar staat het kurkdroog.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:50 schreef popje het volgende:
[..]
Die Westeneng is dus lekker positief ingesteld he als je al die plaatjes van hem naar onder bekijkt... we kunnen alleen maar exponentieel de hoogste hoogte in.

Deze man in de tweets houdt zich voornamelijk bezig met het voorspellen van de RIVM-modellen. Daar is hij best nauwkeurig in.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik had ook niet anders verwacht als Jord_Dii er mee kwam, bij hem is het glas niet half leeg maar staat het kurkdroog.
Dit soort rampenplaatjes zien we al sinds december en ze zijn nog nooit ergens uitgekomen.

De horeca ging in januari ook open. Eerst zien dan geloven.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:43 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
In Klazienaveen gaan ze 2 maart gewoon open. Het verbaast mij ook dat andere plaatsen zich hier niet bij aan sluiten. Misschien weten ze het ook niet,toen er 1 kledingzaak dreigde open te gaan was het volop in het nieuws, maar nu lijkt de msm dit (bewust) stil te willen houden

quote:Op zondag 21 februari 2021 10:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik had ook niet anders verwacht als Jord_Dii er mee kwam, bij hem is het glas niet half leeg maar staat het kurkdroog.
 godsamme, jij ook een fijne zondag he!
 godsamme, jij ook een fijne zondag he!

Ah ok , hij voorspelt dus voorspellende modellen waarvan de voorspelling nooit uitkomt?quote:Op zondag 21 februari 2021 10:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Deze man in de tweets houdt zich voornamelijk bezig met het voorspellen van de RIVM-modellen. Daar is hij best nauwkeurig in.
Dat die modellen dan zelf weinig voorspellend vermogen hebben is een ander verhaal

Jij ook Jor_Dii, geniet van het mooie weer.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]godsamme, jij ook een fijne zondag he!

Het is natuurlijk ook wachten op evenementen met verplicht testbewijs straks en dat er dan toch weer besmettingen plaats vinden.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hugo zal wel genieten, extra slot er bij voor hem op de versoepelingsdeur.

Wel binnenblijven hé..quote:Op zondag 21 februari 2021 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]godsamme, jij ook een fijne zondag he!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |