Uiteraard, als iets niet naar je zin is dan klopt het vast niet. Komt het ook bij je op dat de meeste stemmers naar meer kijken dan alleen covid? Nee? Ok dan.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:52 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ja maar ik zeg net dat polls niet kloppen.. heb je der stand.nl avonf poll grezien. zit inmiddels op 60.000? stemmen
88% tegen avondklok
nee dat is niet representatief.. maar dat is het punt . die poll zal waarschijnlijk te hoog zijn, en een andere poll waar VVD zoveel steun heeft zal veel te hoog zijn
Dus laat die polls los.
Ik verwacht nogal wat aangezien ik denk dat straks bijna 50% tegen al die onzin is. zelfs 40% zou al wat zijn..
aangezien 80% van de partijen voor de onzin is.. en het moeten doen met 50 of 60%
dus kan zomaar een van die 3 partijen die 40% aanhang hebben heel veel stemmen krijgen
als 8 of 10 partijen het moeten verdelen net 60%.
Ok, jij verzint je eigen definitie van pandemie? Leuk. Ik zou het naar de WHO sturen als suggestie.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:53 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Het is GEEN pandemie, dat is als er echt een killervirus is, zoals Ebola
Over de definitie kan je discussiëren. Het nadeel van dit virus is dat het vooral voor ouderen gevaarlijk/dodelijk is. Dat zie je ook in landen waar ze een relatieve jonge bevolking hebben is corona amper een ding geweest dan in Europa met onze verouderede bevolking.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:53 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
je geilt wel erg op peilingen. wat hebben ze nu feitelijk gewonnen..quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zijn een jaar verder waarin de VVD gedurende dat jaar een flink aantal zetels, in de peilingen, gewonnen heeft.
wat bedoel je klopt er niet..quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uiteraard, als iets niet naar je zin is dan klopt het vast niet. Komt het ook bij je op dat de meeste stemmers naar meer kijken dan alleen covid? Nee? Ok dan.
Sorry? Mischien moet jij gewoon even normaal doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:58 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
je geilt wel erg op peilingen. wat hebben ze nu feitelijk gewonnen..
Ik heb het het gevoel dat ze veel hebben verloren de laatste maanden..
of zullen we peilingen maar als uitslag bestempelen?
Het zou me niks verwonderen als de rioolmetingen behoorlijk vertroebelt is de afgelopen tijd door al het smelt water van de sneeuw.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:03 schreef THEFXR het volgende:
ik hoor helemaal niks meer over rioolmetingen, terwijl die altijd voor liggen op bijvb besmetting cijfers. Als die metingen bekend zijn en je laat daar een korte termijn model op los, waar kom je dan op uit?
Staan anders gewoon op het RIVM dashboard, hoor:quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:03 schreef THEFXR het volgende:
ik hoor helemaal niks meer over rioolmetingen, terwijl die altijd voor liggen op bijvb besmetting cijfers. Als die metingen bekend zijn en je laat daar een korte termijn model op los, waar kom je dan op uit?
Mexicaanse griep was ook een pandemie.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, jij verzint je eigen definitie van pandemie? Leuk. Ik zou het naar de WHO sturen als suggestie.
Ja, wat is je punt nu eigenlijk? Pandemie heeft gewoon een definitie.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:07 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Mexicaanse griep was ook een pandemie.
Dat was wel heel heftig inderdaad.. we herdenken het nu nog jaarlijks dat we het overleefd hebben.herdenkingen.. voor al die miljoenenen doden..
Wat was dat een ramp zeg..
dat we ooit zo'n pandemie overleven en hoe schandalig dat kappers toen gewoon nog mochten knippen terwijl voor elke knipbeurt er iemand dood ging..
quote:Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) kan een pandemie ontstaan wanneer aan de volgende drie eisen is voldaan:
• het opkomen van een ziekte die nieuw is voor de populatie
• de ziekte infecteert mensen en veroorzaakt zware klachten
• de ziekte verspreidt zich gemakkelijk onder de bevolking
Een ziekte die wijd verspreid is of veel mensen doodt is niet meteen een pandemie; de ziekte moet ook infecterend zijn. Zo is kanker bijvoorbeeld wel een ziekte die veel doden veroorzaakt, maar wordt niet als een pandemie gezien omdat deze ziekte niet overgedragen kan worden.
Doe dat eens bewijzen?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:10 schreef Abyss33 het volgende:
WHO heeft definitie van Pandemie versoepelt tihdens mexicaanse griep
aaantal doden telt niet maar aantal besmnettingen.
de 100 jaar daarvoor was de definitie anders.. maar dat kon uiteraard niet na die heftige mexicaanse griep..
quote:The elusive definition of pandemic influenza
Peter Doshi
There has been considerable controversy over the past year, particularly in Europe, over whether the World Health Organization (WHO) changed its definition of pandemic influenza in 2009, after novel H1N1 influenza was identified. Some have argued that not only was the definition changed, but that it was done to pave the way for declaring a pandemic. Others claim that the definition was never changed and that this allegation is completely unfounded. Such polarized views have hampered our ability to draw important conclusions. This impasse, combined with concerns over potential conflicts of interest and doubts about the proportionality of the response to the H1N1 influenza outbreak, has undermined the public trust in health officials and our collective capacity to effectively respond to future disease threats.
WHO did not change its definition of pandemic influenza for the simple reason that it has never formally defined pandemic influenza. While WHO has put forth many descriptions of pandemic influenza, it has never established a formal definition and the criteria for declaring a pandemic caused by the H1N1 virus derived from “pandemic phase” definitions, not from a definition of “pandemic influenza”. The fact that despite ten years of pandemic preparedness activities no formal definition of pandemic influenza has been formulated reveals important underlying assumptions about the nature of this infectious disease. In particular, the limitations of “virus-centric” approaches merit further attention and should inform ongoing efforts to “learn lessons” that will guide the response to future outbreaks of novel infectious diseases.
https://www.who.int/bulletin/volumes/89/7/11-086173-ab/en/
Klopt de Mexicaanse griep had nooit als een pandemie worden uitgeroepen. Maar dat was toen en niet nu. Ook weet je dat waarschijnlijk alleen maar door de documentaire van Zembla die op Youtube staat.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:10 schreef Abyss33 het volgende:
WHO heeft definitie van Pandemie versoepelt tihdens mexicaanse griep
aaantal doden telt niet maar aantal besmnettingen.
de 100 jaar daarvoor was de definitie anders.. maar dat kon uiteraard niet na die heftige mexicaanse griep..
Nou precies volgens je gevoel is pandemie levens bedrijgend,,quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, wat is je punt nu eigenlijk? Pandemie heeft gewoon een definitie.
[..]
dat was toen en niet nu?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt de Mexicaanse griep had nooit als een pandemie worden uitgeroepen. Maar dat was toen en niet nu. Ook weet je dat waarschijnlijk alleen maar door de documentaire van Zembla die op Youtube staat.
Kijk anders even Andere Tijden van afgelopen woensdag terug. Daar hebben ze het over de Mexicaanse griep. Daar hoor je ook dat een pandemie uit verschillende stadia bestaat. Als het virus 1 maal wereld weid verspreidt is dan zit je in het laatste stadia. Ebola is alleen maar in Afrika gebleven daar was het een pandemie hier nooit omdat ebola ook nooit hier geweest is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:13 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Nou precies volgens je gevoel is pandemie levens bedrijgend,,
maar wil aantonen dat de mexicaanse griep daar ook onder viel.
Maar ik gok als ik mexicaanse griep met covid vergelijk het weer niet meer mag?
maar kritiek als iemand zegt het is geen ebola.
en dan het argument ja maar dit is een pandemie..
En dan roep je maar dat was mexicaanse griep ook..
Maar dan weer een excuus ja maar dat telt niet.
Dus ebola telt niet.. covid wel want pandemie.. Mexicaanse griep niet. want tja.. wel pandemie maar?
Met andere woorden ik gok dat je zelf je eigen punt neit meer begrijpt?
Discussieren?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[quote]Op zaterdag 20 februari 2021 02:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het nieuwe normaal, naar het schijnt.
Ik begrijp het verschill .quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Kijk anders even Andere Tijden van afgelopen woensdag terug. Daar hebben ze het over de Mexicaanse griep. Daar hoor je ook dat een pandemie uit verschillende stadia bestaat. Als het virus 1 maal wereld weid verspreidt is dan zit je in het laatste stadia. Ebola is alleen maar in Afrika gebleven daar was het een pandemie hier nooit omdat ebola ook nooit hier geweest is.
Alsof iemand met droge ogen wil beweren dat deze pandemie niet ernstig is?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:26 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik begrijp het verschill .
Gaf enkel aan dat Pandemie niet gelijk inherent staat als Wereld bedrijgend. Aangezien dat argument werd opgevoerd..
Van ja maar we zitten nu in een pandemie.
Met andere woorden was het argument. Ja pandemie betekent chaos..
Dus leek het mij een valide punt om te zeggen zo simpel is het niet. Want mexicaanse griep was ook een pandemie.
En dat viel laten we eerlijk zijn ook wel mee.
Dus pandemie is geen argument voor de ernst...
Eh nee. De Mexicaanse griep viel mee en achter af had dat nooit een pandemie mogen zijn. Maar dit corona virus is voor ons toch behoorlijk ernstig omdat er een behoorlijke groep toch risico loopt. Dan kan je nog discussiëren of de maatregelen terecht zijn. Maar voor ons is dit wel degelijk een pandemie. In sommige landen waar mensen om wat voor reden niet zo oud worden is het bijvoorbeeld niet echt en ding. Dat kan dat is vaker gebeurt bij een pandemie of virusuitbraak. Wij hebben ook geen last gehad van ebola bijvoorbeeld omdat het in Afrika bleef. De Mexicaanse griep was hier voornamelijk geen ding omdat die heel veel lekker op de griep uit 1968 (Hong Kong griep) waardoor veel ouderen er eigenlijk amper last van hadden. Bij kinderen bleek het uiteindelijk ook mee te vallen gelukkig.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:26 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik begrijp het verschill .
Gaf enkel aan dat Pandemie niet gelijk inherent staat als Wereld bedrijgend. Aangezien dat argument werd opgevoerd..
Van ja maar we zitten nu in een pandemie.
Met andere woorden was het argument. Ja pandemie betekent chaos..
Dus leek het mij een valide punt om te zeggen zo simpel is het niet. Want mexicaanse griep was ook een pandemie.
En dat viel laten we eerlijk zijn ook wel mee.
Dus pandemie is geen argument voor de ernst...
Wat heeft dat met mijn punt te maken?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alsof iemand met droge ogen wil beweren dat deze pandemie niet ernstig is?
Ja prima je hele verhaal..quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Eh nee. De Mexicaanse griep viel mee en achter af had dat nooit een pandemie mogen zijn. Maar dit corona virus is voor ons toch behoorlijk ernstig omdat er een behoorlijke groep toch risico loopt. Dan kan je nog discussiëren of de maatregelen terecht zijn. Maar voor ons is dit wel degelijk een pandemie. In sommige landen waar mensen om wat voor reden niet zo oud worden is het bijvoorbeeld niet echt en ding. Dat kan dat is vaker gebeurt bij een pandemie of virusuitbraak. Wij hebben ook geen last gehad van ebola bijvoorbeeld omdat het in Afrika bleef. De Mexicaanse griep was hier voornamelijk geen ding omdat die heel veel lekker op de griep uit 1968 (Hong Kong griep) waardoor veel ouderen er eigenlijk amper last van hadden. Bij kinderen bleek het uiteindelijk ook mee te vallen gelukkig.
Volgens mij is 1 van de definities van een pandemie is dat het maatschappelijk ontwrichten is. Ik weet niet of je het heb meegekregen maar daar voldoen we wel aan.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:36 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja prima je hele verhaal..
Dat was niet het punt..
Iemand riep JA het is heeel ernstig want het is kwalicifeerd als een pandemie.
Dan geef ik als een argument maar de mexicaanse griep is ook gekwalicifeerd als een pandemie.
Dus beiden argumenten over de ernst gaan dus over het feit dat het een pandemie is.
Ik wil enkel aan tonen dat de definitie pandemie niets over de ernst zegt.
Dus in die mate zijn we het eigenlijk gewoon eens..
Ik roep toch geen pandemie>?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Volgens mij is 1 van de definities van een pandemie is dat het maatschappelijk ontwrichten is. Ik weet niet of je het heb meegekregen maar daar voldoen we wel aan.
Geen idee wat je wilt bereiken.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:41 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik roep toch geen pandemie>?
Ik zeg alleen als reactie. op iemand die zegt.
Hey is heel ernstig want het is een pandemie.
Mijn reactie is ja mexicaanse griep is ook een pandemie. Dus als de kwalificatie pandemie aan ernst wordt verbonden is dat niet valide.
Wat klopt er nu niet dat ik zeg?
Ik zeg toch niet dat covid niet 100 maal ernstiger is als de mexicaanse griep. Ik zeg dat dat per definitie een pandemie niet gelijk kan worden gesteld aan de mate van ersnt..
wat mis ik nu?
Nope, dat is niet het geval. Dit is de WHO definitie:quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Volgens mij is 1 van de definities van een pandemie is dat het maatschappelijk ontwrichten is. Ik weet niet of je het heb meegekregen maar daar voldoen we wel aan.
Dan hebben ze dat ook weer verandert want dat heeft er wel ooit wel in gestaan. Maar goed ik denk dat te veel mensen gewicht hangen aan de WHO. Bedoel ze geven adviezen als wij er niks mee willen doen kunnen ze ons zeg maar niks maken. Dat vergeten veel mensen nog wel is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nope, dat is niet het geval. Dit is de WHO definitie:
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) kan een pandemie ontstaan wanneer aan de volgende drie eisen is voldaan:
• het opkomen van een ziekte die nieuw is voor de populatie
• de ziekte infecteert mensen en veroorzaakt zware klachten
• de ziekte verspreidt zich gemakkelijk onder de bevolking
Een ziekte die wijd verspreid is of veel mensen doodt is niet meteen een pandemie; de ziekte moet ook infecterend zijn. Zo is kanker bijvoorbeeld wel een ziekte die veel doden veroorzaakt, maar wordt niet als een pandemie gezien omdat deze ziekte niet overgedragen kan worden.
Staat niets in over maatschappij ontwrichtend.
ok dus we moeten een standpunt hebben en iets bereieken., jammer ik dacht je je eigen standpunten er even buiten liet en we konden discussieren over feiten en wat men zegt en dat zo beargumenteren als zijndequote:
Ebola heeft een te lage incubatietijd en een te hoge kill rate om een Pandemie te kunnen vormen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:53 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Gast ik leg je iets uit. Vervolgens zeg jij maar iemand anders zegt dit en dan moet ik daar op reageren? Lekker makkelijk een beetje hetzelfde dat je mij vraagt hoe ontstaat regen en vervolgens zeg maar me buurvrouw zegt iets anders.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:46 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ok dus we moeten een standpunt hebben en iets bereieken., jammer ik dacht je je eigen standpunten er even buiten liet en we konden discussieren over feiten en wat men zegt en dat zo beargumenteren als zijnde
gaat niet om jou standpunt of mijn standpunt.
nu kom je over alsof je alleen met mij eens kan zijn als ik dezelde ernst van covid zie als jou.
en je het niet eens kan zijn met wat ik zeg. als ik de ernst niet benadruk..
laat maar dan..
Ik heb geen idee waar je überhaupt heen wil met al dit geneuzel, maar ik ga lekker naar bed.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:33 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met mijn punt te maken?
Nee jandorie ik leg het jou toch uit?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gast ik leg je iets uit. Vervolgens zeg jij maar iemand anders zegt dit en dan moet ik daar op reageren? Lekker makkelijk een beetje hetzelfde dat je mij vraagt hoe ontstaat regen en vervolgens zeg maar me buurvrouw zegt iets anders.
LOL, zou zomaar een uitspraak van Jaap kunnen zijnquote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het zou me niks verwonderen als de rioolmetingen behoorlijk vertroebelt is de afgelopen tijd door al het smelt water van de sneeuw.
Fijn dat we het eens zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
De manier waarop jij paragrafen maakt
Misschien snap ik de excuus generator van het rivm op dit moment wel...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
LOL, zou zomaar een uitspraak van Jaap kunnen zijn
ja, de cijfers, alleen hoor ik ze nergens terug in modellen, media enz...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Staan anders gewoon op het RIVM dashboard, hoor:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater
Als cijfers positief zijn gaat men naar andere cijfers kijken.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, de cijfers, alleen hoor ik ze nergens terug in modellen, media enz...
Een half jaar terug werd dat nog als de actueelste stand van zaken gezien
Dat beeld kwam ook naar voren, toen ze het hele dorp op de Britse variant hadden getest en er kwam naar uit dat ie ongeveer gelijk was qua besmetting aan de Chinese variant.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 03:04 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Als cijfers positief zijn gaat men naar andere cijfers kijken.
we hadden een tijd besmettingen. toen ic bedden cijfers elke dag.
toen op een gegeven moment aantal doden per dag.
op een gegeven was het elke week de riool R..
toen de normale R
en nu weer besmettingen...
Trouwens met besmettingen moet je eigenlijk standaard het aantral afgenomen test + positieve gevalle noemen. geen idee waarom men dat niet dagelijks doet.
Ik zit in Roemenie en hier krijgt men elke dag een update, 35000 test afgenomen en zoveel postief op een dag ( 9 % bijvoorbeeld).
Maar nederland doet dat niet.
Enkel. de reden is mij onduidelijk.
Gewoon percentage positieve tests.
Is nogal een verschil als je op 1 dag 1 miljoen mensen test met pcr met foutmarge of 20.000 mensen test,.
Het aantal positieven geeft dan een vertekend beeeld
je komt steeds met one liners zonder argumenten..quote:Op zaterdag 20 februari 2021 03:07 schreef ipa84 het volgende:
Mooi dan kunnen we Roemenië als nieuw voorbeeld land bombarderen.
Ja lansingerlandquote:Op zaterdag 20 februari 2021 03:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat beeld kwam ook naar voren, toen ze het hele dorp op de Britse variant hadden getest en er kwam naar uit dat ie ongeveer gelijk was qua besmetting aan de Chinese variant.
Aangezien ze dat niet uitkwam, werd er gezegd dat er nog verder onderzocht moest worden, nooit meer wat van gehoord.
Dit is echt 100% onzin.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:15 schreef Momo het volgende:
Leaked Israel/Pfizer paper says vaccine stops 89% of transmissions
[ twitter ]
Maar goed, bedtijd. Laten we afsluiten met een positief bericht.
In NL hebben we heden 15.000 covid slachtoffers over een periode die 2 griepseizoenen bestrijkt (dit omdat deze twee virussen niet simultaan plaatsvinden).quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:29 schreef Tijn het volgende:
Alsof iemand met droge ogen wil beweren dat deze pandemie niet ernstig is?
Ja maar we zitten nu in een pandemie.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 05:20 schreef Za het volgende:
[..]
In NL hebben we heden 15.000 covid slachtoffers over een periode die 2 griepseizoenen bestrijkt (dit omdat deze twee virussen niet simultaan plaatsvinden).
In griepseizoen 2017-2018 hadden we 9.400 griepdoden, in 2016-17 7.500, totaal 16.900 (in totaal 6 maanden tijd) dus meer dan covid welke twee griepseizoenen plus een deel van het voor en najaar in beslag nam nu totaal zo'n 12 maanden tijd 15.000 slachtoffers tegenover 16.900 griepslachroffers in 6 maanden tijd.
En dan nog te bedenken dat al deze jaren mensen met griep gewoon ouderen knuffelden, zonder mondkapjes hoestend door supermarkten liepen, de horeca open was, massa events plaatsvonden etc.
De oudere zwakkere persoon werd niet ontzien, de maatschappij ging niet op slot, het aantal slachtoffers was vele maken hoger.
Bovendien lagen de ziekenhuizen toen ook bomvol, en waren er talloze opnamestops.
Dit gewoon ter vergelijking.
Alleen naar mortaliteitscijfers kijkenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 05:20 schreef Za het volgende:
[..]
In NL hebben we heden 15.000 covid slachtoffers over een periode die 2 griepseizoenen bestrijkt (dit omdat deze twee virussen niet simultaan plaatsvinden).
In griepseizoen 2017-2018 hadden we 9.400 griepdoden, in 2016-17 7.500, totaal 16.900 (in totaal 6 maanden tijd) dus meer dan covid welke twee griepseizoenen plus een deel van het voor en najaar in beslag nam nu totaal zo'n 12 maanden tijd 15.000 slachtoffers tegenover 16.900 griepslachroffers in 6 maanden tijd.
En dan nog te bedenken dat al deze jaren mensen met griep gewoon ouderen knuffelden, zonder mondkapjes hoestend door supermarkten liepen, de horeca open was, massa events plaatsvonden etc.
De oudere zwakkere persoon werd niet ontzien, de maatschappij ging niet op slot, het aantal slachtoffers was vele maken hoger.
Bovendien lagen de ziekenhuizen toen ook bomvol, en waren er talloze opnamestops.
In 2018 was de oversterfte 3000, in 2020 15000quote:Op zaterdag 20 februari 2021 05:20 schreef Za het volgende:
[..]
Bah. Sterkte daarquote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:03 schreef aartstyle het volgende:
Goedemorgen Allen,
Degene die mijn naam herkennen zullen het wellicht nog wel weten, maar even een korte samenvatting vooraf.
Mijn vrouw werkt in meander medisch centrum in a'foort. Ze valt daar regelmatig in op de covid afdeling. Zoals jullie wellicht gelezen hebben in de kranten zijn ze zo wijs geweest om de managers daar te vaccineren (die nooit in aanraking komen met patienten) en het invallend personeel op de covid afdeling niet en ook het personeel aan de bedden van de andere afdelingen niet. Dit tot grote woede van mijn vrouw.
UIteindelijkis mijn vrouw toch gaan invallen omdat er weer nood aan de man was. Nu voel je hem dus al aankomen. Ze is nu besmet met covid (niet 100% zeker dat het in ZKHS is gebeurd). Maar wat een enorme kutzooi! Nu allemaal in quarentaine, ze heeft lichte koorts voorlopig.
Ben zo ontzettend boos he!!!! Ze kunnen de klere krijgen daar in het zkhs.
Bah bah bah.
'Pagina kan niet worden gevonden'quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:04 schreef miss_sly het volgende:
Reactie van O.a. Levi op de plannen van Herstel-NL:
https://www.bndestem.nl/b(...)en-reservaat-stoppen
En met positieve berichten uit UK mbt vaccinaties en ziekenhuisopnames.
Jemig, dat is echt wel balen! Ja het vaccinatiebeleid is in dit geval volledig krom... Niet de mensen die besmet kunnen raken, wel de bestuurders. Volstrekte onlogica.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bah. Sterkte daarhopelijk blijft het bij lichte verschijnselen
RIVM modellen zullen ongetwijfeld kloppen daar heb ik echt geen twijfel over.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 07:12 schreef popje het volgende:
Bron: NOS.nl
Als de R dus deze week weer stijgt is dat een bewijs voor minder effect van de avondklok. En als ze helemaal geen effect hadden (samen dus), zaten we volgende de PROGNOSE in een redelijk steile lijn omhoog.
En hoe vertaalt dat zich in de kop? RIVM: 'Als avondklok en bezoekregeling geen effect hadden zaten we nu in steile lijn omhoog'
Ik geloof best dat die bezoekregeling werkt, maar die avondklok wordt elke keer weer gepresenteerd als het reddende middel... terwijl alles nog steeds op basis van modellen werkt.
Je zou ze voor de camera van Powned willen sleuren. Alles wat er misgaat in Nederland in een notendop. Snap hoe woest je bent...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:03 schreef aartstyle het volgende:
Goedemorgen Allen,
Degene die mijn naam herkennen zullen het wellicht nog wel weten, maar even een korte samenvatting vooraf.
Mijn vrouw werkt in meander medisch centrum in a'foort. Ze valt daar regelmatig in op de covid afdeling. Zoals jullie wellicht gelezen hebben in de kranten zijn ze zo wijs geweest om de managers daar te vaccineren (die nooit in aanraking komen met patienten) en het invallend personeel op de covid afdeling niet en ook het personeel aan de bedden van de andere afdelingen niet. Dit tot grote woede van mijn vrouw.
UIteindelijkis mijn vrouw toch gaan invallen omdat er weer nood aan de man was. Nu voel je hem dus al aankomen. Ze is nu besmet met covid (niet 100% zeker dat het in ZKHS is gebeurd). Maar wat een enorme kutzooi! Nu allemaal in quarentaine, ze heeft lichte koorts voorlopig.
Bah bah bah.
Sterkte aart! Hopelijk blijft het bij een lichte koorts.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:03 schreef aartstyle het volgende:
Goedemorgen Allen,
Bah bah bah.
https://www.reuters.com/a(...)t-shot-idUSL8N2KO72Jquote:Israeli study finds Pfizer vaccine 85% effective after first shot
Feb 19 (Reuters) - The first dose of Pfizer Inc's COVID-19 vaccine is 85% effective, a study of healthcare workers at an Israeli hospital has found, potentially fuelling a debate over the recommended two-dose schedule as governments try to stretch out supplies.
https://www.bndestem.nl/b(...)at-stoppen~a7601a0b/quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
'Pagina kan niet worden gevonden'
👍quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.bndestem.nl/b(...)at-stoppen~a7601a0b/
👍
Nu kunnen die mensen gewoon naar het ziekenhuis. Scenario dat jij schetst is wanneer de ic volledige bezet is met Corona patiëntenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat als dat vaccineren nog een jaar duurt? Is het dan nog steeds in balans met de mensen die overlijden aan zaken die te voorkomen waren als het eerder gevonden kon worden?
Huisarrest erafquote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:26 schreef deedeetee het volgende:
Bij nice goed nieuws : 495 op de ic.
Eindelijk onder de 500.
Goed nieuws ja, maar er komen geen versoepelingen. Vorig jaar lagen er een stuk meer en toen hadden we geen avondklok en mochten we na 8 uur nog bier kopen en mochten we met meer mensen samen zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:26 schreef deedeetee het volgende:
Bij nice goed nieuws : 495 op de ic.
Eindelijk onder de 500.
Ze trekken nu ook alles uit de kast om die klok maar in stand te houden. Firma list en bedrog:quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Goed nieuws ja, maar er komen geen versoepelingen. Vorig jaar lagen er een stuk meer en toen hadden we geen avondklok en mochten we na 8 uur nog bier kopen en mochten we met meer mensen samen zijn.
Momenteel lenen we tegen een negatieve rente... Hoe meer Nederland leent, hoe meer het oplevertquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goeie grap, alsof de overheid dat ooit terug gaat draaien. Straks zitten we met de financiële nasleep van de coronacrisis.
Jep. "Grappige" is dat ze dat NIET kunnen stellen zo. Ze weten NIET wat het effect is van die avondklok. Dat is een feit. Als je niet weet wat het effect is dan kun je dus ook niet concluderen dat we in een stijle lijn omhoog zouden zitten zonder die avondklok.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Ze trekken nu ook alles uit de kast om die klok maar in stand te houden. Firma list en bedrog:
[ twitter ]
Ja maar vosss, de modellen!!!!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Jep. "Grappige" is dat ze dat NIET kunnen stellen zo. Ze weten NIET wat het effect is van die avondklok. Dat is een feit. Als je niet weet wat het effect is dan kun je dus ook niet concluderen dat we in een stijle lijn omhoog zouden zitten zonder die avondklok.
Maargoed, het dom gepeupel slikt het weer voor zoete koek
Wel of niet slikken maakt weinig uit, een meerderheid in beide kamers steunt de maatregel.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Jep. "Grappige" is dat ze dat NIET kunnen stellen zo. Ze weten NIET wat het effect is van die avondklok. Dat is een feit. Als je niet weet wat het effect is dan kun je dus ook niet concluderen dat we in een stijle lijn omhoog zouden zitten zonder die avondklok.
Maargoed, het dom gepeupel slikt het weer voor zoete koek
Misschien kan het RIVM eens in de leer bij het KNMI, die hebben tegenwoordig een stuk betrouwbare modellen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja maar vosss, de modellen!!!!
Hebben die ook fancy diashows?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:41 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien kan het RIVM eens in de leer bij het KNMI, die hebben tegenwoordig een stuk betrouwbare modellen.
Ongelofelijk, hoe krijgen ze het uit hun strot... gebaseerd op.......niets.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Ze trekken nu ook alles uit de kast om die klok maar in stand te houden. Firma list en bedrog:
[ twitter ]
Dat klopt, maar dergelijke uitspraken, gestoeld op werkelijk NIETS en louter bedoeld om de publieke opinie te beïnvloeden, mag ik dan toch godverdomme zeker nog wel verwerpelijk vinden of niet dan?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel of niet slikken maakt weinig uit, een meerderheid in beide kamers steunt de maatregel.
Dus hij is er.
Ze zeggen erbij conform hun voorspellingen en modelleringen hadden we nu anders in een redelijk stijgende lijn gezeten... ja dat zegt niks over het feit of hun modellen nou wel of niet kloppend zijn (op dit moment dan), maar alles of dat ze vooral vasthouden aan hun eigen idee.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja maar vosss, de modellen!!!!
Was niet het beleid hè..quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:12 schreef popje het volgende:
[..]
Jemig, dat is echt wel balen! Ja het vaccinatiebeleid is in dit geval volledig krom... Niet de mensen die besmet kunnen raken, wel de bestuurders. Volstrekte onlogica.
Blijkbaar heb jij gegevens waaruit blijkt dat wat jij zegt klopt. Kun je die delen?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit is echt pure propaganda.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:
[..]
[ twitter ]
Uhm.. USA, Zuid-Amerikaquote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ongelofelijk, hoe krijgen ze het uit hun strot... gebaseerd op.......niets.
Dan ben je een wetenschapper en dan ga je aannames als feit presenteren. Toch jammer.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:
[..]
[ twitter ]
quote:Minister De Jonge onthult testplan: weinig hoop voor horeca en winkels
Door ALEXANDER BAKKER EN MARTIN VISSER
Updated 53 min geleden
Gisteren, 19:22 in FINANCIEEL
De lockdowns tarten het geduld van miljoenen Nederlanders.
Maandenlang horen we over plannen voor een 'testsamenleving' om weer meer mogelijk te maken.
Nu legt demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) tegenover De Telegraaf zijn strategie uit.
Maar of het tempo iedereen zal overtuigen is nog maar de vraag.
Paywall. Highlights of samenvatting in eigen woorden?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:53 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)or-horeca-en-winkels
Ik denk dat verschillend mensen nu wel in staat zijn om deze HUGO met de mooie schoenen te vermoorden
[..]
Wat stel je voor... Alle maatregelen afschaffen puur om te kijken of corona nog verspreidt?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:45 schreef popje het volgende:
[..]
Ze zeggen erbij conform hun voorspellingen en modelleringen hadden we nu anders in een redelijk stijgende lijn gezeten... ja dat zegt niks over het feit of hun modellen nou wel of niet kloppend zijn (op dit moment dan), maar alles of dat ze vooral vasthouden aan hun eigen idee.
Echter, ze zeggen ook als het nu omhoog gaat dat dan de avondklok + 1 bezoeker regel niet zo goed geholpen heeft als voorspeld.
Artikel gelezen?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan ben je een wetenschapper en dan ga je aannames als feit presenteren. Toch jammer.
Volgens mij zijn ze vrij reëel over de onzekerheden in de modellen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan ben je een wetenschapper en dan ga je aannames als feit presenteren. Toch jammer.
Dat is klote zeg, sterkte ermee!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:03 schreef aartstyle het volgende:
Goedemorgen Allen,
Bah bah bah.
quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:41 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien kan het RIVM eens in de leer bij het KNMI, die hebben tegenwoordig een stuk betrouwbare modellen.
Ja punt blijft hetzelfde, schuilen achter die lekkere modellen die al ingehaald zijn door de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of je leest gewoon even het artikel.
Bij deze, ik trek mijn woorden terug.quote:
Als je wil zien wat geen of nauwelijks maatregelen doen kun je daar gaan kijkenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 09:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou, kom maar op met de onderbouwing dan.
Ik heb het gelezen en ik vind het behoorlijk schijnheilig. Het klinkt een beetje als hun eigen straatje schoonvegen. In de nieuwsberichten van het RIVM is namelijk helemaal geen sprake van die focus op onzekerheid. Je krijgt namelijk dit voorgeschoteld:quote:
De eerste paragraaf klopt al niet want dat onderzoek is juist totaal niet duidelijk daar over. Ik heb dat onderzoek gelezen en de onzekerheidsmarges zijn enorm. Bovendien vond men juist dat mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen minder ziek werden en minder overleden. In dat onderzoek werd juist aangegeven dat een plausibele verklaring voor de uitkomsten is dat de Britse variant zich meer heeft verspreid onder ouderen dan de Chinese. Maar dat zegt het RIVM niet. Die zeggen 'duidelijk geworden'.quote:Inmiddels is uit onderzoek in het Verenigd Koninkrijk duidelijk geworden dat mensen die daar besmet waren met de Britse variant zieker werden en vaker kwamen te overlijden dan dat het geval was bij de oude varianten. Dit is nog een extra reden om je goed aan de maatregelen te houden.
Figuur 2 laat sinds begin december de groei van de Britse variant zien in vergelijking met de oude varianten. De grafiek laat de eerste ziektedag van positief geteste personen zien. Het rode deel van de balkjes geeft het aantal aan met de Britse variant, zoals geschat op basis van beschikbare gegevens uit de RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu kiemsurveillance.
Waar zie jij die focus op onzekerheid hier? Ik zie alleen maar staan dat het juist beter wordt en minder onzeker. Onthoudt, dit is wat Wallinga er over zegt:quote:Aan de uitslag van een positieve coronatest kan niet worden gezien welke virusvariant iemand heeft. Om een goed beeld te krijgen van de verspreiding van de varianten worden de gegevens uit de kiemsurveillance gebruikt. De tijd tussen het afnemen van een coronatest en de resultaten in de kiemsurveillance is tussen de 1 tot 3 weken. De verhouding tussen de Britse variant en de overige varianten in figuur 2 is berekend met onderzoeksgegevens uit de kiemsurveillance t/m eind januari.
Elke week krijgen onderzoekers van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu meer gegevens uit de kiemsurveillance over de besmettingen die meegenomen of verwerkt worden in deze modelleringscurves (figuur 2). Deze extra gegevens gaan vaak ook over oudere meldingen. Doordat er steeds meer gegevens uit de kiemsurveillance bijkomen, kunnen eerdere schattingen veranderen. Hoe meer informatie er beschikbaar is, hoe nauwkeuriger de schattingen zijn.
Ik zie het niet. Jij wel?quote:Wallinga: "Onze boodschap is die onzekerheid en de aanzienlijke kans dat we in situaties belanden die je niet wil. Het is heel moeilijk om die onzekerheid over het voetlicht te brengen. Maar het is de kern van onze boodschap, niet 'het gaat precies zo en zo uitpakken'. En ik ga dapper door met die onzekerheid te verkondigen."
Dat zal best, maar het ging hier om:quote:Op zaterdag 20 februari 2021 09:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Als je wil zien wat geen of nauwelijks maatregelen doen kun je daar gaan kijken
de Limburgerquote:De verlenging van de lockdown en de instelling van de avondklok in ons land is mede ingegeven door de opmars van de Britse coronavariant die volgens het RIVM en het kabinet zou kunnen leiden tot een derde golf in de ziekenhuizen. Maar hoe gevaarlijk is de Britse variant nu eigenlijk volgens internist Marcel Levi en viroloog Ab Osterhaus?
„De besmettelijkheid is lastig aan te geven vanwege de veelheid aan maatregelen”, zegt Osterhaus. De befaamde Engelse adviesgroep NERVTAG bekijkt nieuwe opkomende virusbedreigingen en heeft een analyse uitgebracht waarin staat dat de Britse variant B.1.1.7 geassocieerd wordt met een hoger risico op ziekenhuisopname en overlijden aldaar.
Wat houdt de meest recente NERVTAG-analyse in?
„Het is een net rapport en zeer gebalanceerd. De onderzoekers hebben 22 kleine studies bekeken; daarbij komt uit 14 studies dat de kans gemiddeld 1,2 keer hoger is om te overlijden in het ziekenhuis. Dus bij de Britse variant overlijden 120 mensen in het ziekenhuis tegenover 100 bij de gewone variant. Zeven van die onderzoeken gaan over de verhoogde kans op ziekenhuisopname. Het gemiddelde is daar 1,33. Dus bij de Britse variant komen er 133 mensen in het ziekenhuis terecht tegenover 100 van de ‘gewone’ variant”, legt internist Levi uit.
Dus: dodelijker en meer ziekenhuisopnames. Dat liegt er niet om toch?
Levi: „Nú moeten we voorzichtig worden. Ook de NERVTAG zegt dat er sprake is van een ‘associatie’ met een verhoogd risico op ziekenhuisopname in vergelijking met andere niet-Britse virussen. Een associatie is geen direct verband. Het zijn kleine studies met kleine aantallen uit verschillende klinieken. Bovendien komt er binnenkort een grote studie uit één centrum die géén verhoogde sterfte constateert. Ook een te verschijnen studie in de Lancet wijst die kant niet op.”
Viroloog Osterhaus sluit zich aan bij Levi: „Elk van de gerapporteerde waarnemingen geeft geen voldoende uitsluitsel, vooral vanwege de relatief kleine aantallen. De NERVTAG verwijst ook naar nieuwe data die eraan komen.”
Maar besmettelijker is de Britse variant toch wel?
„Deze mutatie zou zo’n veertig procent besmettelijker zijn. Dus 100 personen besmetten er 140 en die dan 280 enzovoorts. Maar dat is een aanname op modellen. Er zijn ook wetenschappers die erop wijzen dat het niet op waarneming gebaseerd is. Ja, het ging hier heel even heel hard in Engeland, maar wij hadden ook rond Kerst de regels even losgelaten. Inmiddels duiken de besmettingsgetallen met 5 tot 10 procent per dag naar beneden; we hebben nu al 40 procent minder besmettingen dan twee weken geleden. Daar komt natuurlijk bij dat we een kwart van de bevolking hebben gevaccineerd”, vat de internist samen.
Ook volgens viroloog Osterhaus is (nog) niet precies duidelijk hoeveel besmettelijker de Britse variant is. „Dat is lastig aan te geven vanwege de veelheid aan maatregelen die bijdragen aan de reductie van de circulatie van het virus.”
Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Internist Marcel Levi over gevaar Britse variant: ‘Binnenkort studie die géén verhoogde sterfte constateert’
Gisteren om 12:12 door Arianne Mantel | Bron: DE TELEGRAAF
Internist Marcel Levi over gevaar Britse variant: ‘Binnenkort studie die géén verhoogde sterfte constateert’
Internist Marcel Levi.
Afbeelding: De Telegraaf
Delen
Tweet
De verlenging van de lockdown en de instelling van de avondklok in ons land is mede ingegeven door de opmars van de Britse coronavariant die volgens het RIVM en het kabinet zou kunnen leiden tot een derde golf in de ziekenhuizen. Maar hoe gevaarlijk is de Britse variant nu eigenlijk volgens internist Marcel Levi en viroloog Ab Osterhaus?
„De besmettelijkheid is lastig aan te geven vanwege de veelheid aan maatregelen”, zegt Osterhaus. De befaamde Engelse adviesgroep NERVTAG bekijkt nieuwe opkomende virusbedreigingen en heeft een analyse uitgebracht waarin staat dat de Britse variant B.1.1.7 geassocieerd wordt met een hoger risico op ziekenhuisopname en overlijden aldaar.
Lees ook: Video: Ziekenhuisdirecteur: ‘Hetze over Britse variant overtrokken’
Wat houdt de meest recente NERVTAG-analyse in?
„Het is een net rapport en zeer gebalanceerd. De onderzoekers hebben 22 kleine studies bekeken; daarbij komt uit 14 studies dat de kans gemiddeld 1,2 keer hoger is om te overlijden in het ziekenhuis. Dus bij de Britse variant overlijden 120 mensen in het ziekenhuis tegenover 100 bij de gewone variant. Zeven van die onderzoeken gaan over de verhoogde kans op ziekenhuisopname. Het gemiddelde is daar 1,33. Dus bij de Britse variant komen er 133 mensen in het ziekenhuis terecht tegenover 100 van de ‘gewone’ variant”, legt internist Levi uit.
Dus: dodelijker en meer ziekenhuisopnames. Dat liegt er niet om toch?
Levi: „Nú moeten we voorzichtig worden. Ook de NERVTAG zegt dat er sprake is van een ‘associatie’ met een verhoogd risico op ziekenhuisopname in vergelijking met andere niet-Britse virussen. Een associatie is geen direct verband. Het zijn kleine studies met kleine aantallen uit verschillende klinieken. Bovendien komt er binnenkort een grote studie uit één centrum die géén verhoogde sterfte constateert. Ook een te verschijnen studie in de Lancet wijst die kant niet op.”
Viroloog Osterhaus sluit zich aan bij Levi: „Elk van de gerapporteerde waarnemingen geeft geen voldoende uitsluitsel, vooral vanwege de relatief kleine aantallen. De NERVTAG verwijst ook naar nieuwe data die eraan komen.”
Maar besmettelijker is de Britse variant toch wel?
„Deze mutatie zou zo’n veertig procent besmettelijker zijn. Dus 100 personen besmetten er 140 en die dan 280 enzovoorts. Maar dat is een aanname op modellen. Er zijn ook wetenschappers die erop wijzen dat het niet op waarneming gebaseerd is. Ja, het ging hier heel even heel hard in Engeland, maar wij hadden ook rond Kerst de regels even losgelaten. Inmiddels duiken de besmettingsgetallen met 5 tot 10 procent per dag naar beneden; we hebben nu al 40 procent minder besmettingen dan twee weken geleden. Daar komt natuurlijk bij dat we een kwart van de bevolking hebben gevaccineerd”, vat de internist samen.
Ook volgens viroloog Osterhaus is (nog) niet precies duidelijk hoeveel besmettelijker de Britse variant is. „Dat is lastig aan te geven vanwege de veelheid aan maatregelen die bijdragen aan de reductie van de circulatie van het virus.”
Niets lijkt dus zeker over de Britse variant, wat kan er wél over gezegd worden?
„Het is mogelijk dat het RIVM de impact van de Britse variant voor Nederland heeft overschat. Dat komt doordat ze zich baseren op modellen en dan kan het misgaan. Als een mutant besmettelijker is, hoeft dat niet perse te leiden tot meer ziekenhuisopnames of sterfte. Hier in het Verenigd Koninkrijk zien we dat, los van welke coronavariant, de effectiviteit van de behandeling veel beter is na een jaar. Ja, er zijn medicijnen zoals dexamethason die we geven. Maar dat zijn op medicatiegebied nog geen ‘golden bullets’. De vooruitgang zit in de ondersteunende behandeling; we zien de complicaties eerder, beademen doen we niet meer invasief, we kunnen beter anticiperen op stollingen in het bloed. In de controlegroepen van coronapatiënten die geen speciale medicijnen krijgen is de sterfte gehalveerd.”
Viroloog Osterhaus vindt het moeilijk te voorspellen of de Britse variant nu de overhand zal krijgen in ons land. Het RIVM schat nu in dat 46 procent van de besmettingen de Britse mutant is, tegen zo’n 50 procent vorige week. „Toch is het niet onwaarschijnlijk dat de Britse variant gaat overheersen.”
Hoe moeten Nederland en Engeland nu verder gaan?
Levi: „Of Nederland nu wel of niet de Britse variant voor de kiezen krijgt: de landen moeten nog even met de tanden op elkaar doorgaan. Hou de maatregelen vol. In Engeland zitten we nu op het niveau van oktober; de absolute aantallen van besmettingen zijn nog heel hoog. We moeten allemaal niet te vroeg uit de lockdown en zeker niet als nog lang niet iedereen gevaccineerd is. Met strenge regels en vaccinatie kunnen we, een besmettelijkere variant of niet, eronder krijgen.”
Kabinet:quote:Op zaterdag 20 februari 2021 09:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
de Limburger
Is tenminste een wat genuanceerder geluid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |