abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198107166
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 05:20 schreef Za het volgende:

[..]

In NL hebben we heden 15.000 covid slachtoffers over een periode die 2 griepseizoenen bestrijkt (dit omdat deze twee virussen niet simultaan plaatsvinden).

In griepseizoen 2017-2018 hadden we 9.400 griepdoden, in 2016-17 7.500, totaal 16.900 (in totaal 6 maanden tijd) dus meer dan covid welke twee griepseizoenen plus een deel van het voor en najaar in beslag nam nu totaal zo'n 12 maanden tijd 15.000 slachtoffers tegenover 16.900 griepslachroffers in 6 maanden tijd.

En dan nog te bedenken dat al deze jaren mensen met griep gewoon ouderen knuffelden, zonder mondkapjes hoestend door supermarkten liepen, de horeca open was, massa events plaatsvonden etc.
De oudere zwakkere persoon werd niet ontzien, de maatschappij ging niet op slot, het aantal slachtoffers was vele maken hoger.

Bovendien lagen de ziekenhuizen toen ook bomvol, en waren er talloze opnamestops.

Dit gewoon ter vergelijking.
Alleen naar mortaliteitscijfers kijken :')
Dit nog steeds zien als n 'griepje' :')
  zaterdag 20 februari 2021 @ 07:12:04 #152
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198107191
'Wallinga: "In de week dat de bezoekregeling en de avondklok ingingen, zien we een lichte daling van het reproductiegetal van de Britse variant. Alles wijst erop dat er een effect is. Precies zoals we verwachtten. Maar als dat reproductiegetal deze week weer stijgt dan zwakt de sterkte van dit bewijs voor een effect af."

Maar er spelen toch ook allerlei andere factoren mee?

Van Dissel: "Zeker. Het kan dat de avondklok ook de opvolging van andere maatregelen heeft verbeterd. Dan heb je ook een gewenst effect. Het gaat uiteindelijk om de bundel maatregelen. We kunnen die niet uit elkaar trekken en voor elke maatregel het unieke effect vaststellen. Maar als de avondklok en de bezoekregeling helemaal geen effect hadden gehad, dan zaten we volgens de prognose nu in een redelijke steile lijn omhoog. Dat hadden we al gemerkt. Ook dat ondersteunt dat de avondklok en de bezoekregeling effect hebben."

Bron: NOS.nl

Als de R dus deze week weer stijgt is dat een bewijs voor minder effect van de avondklok. En als ze helemaal geen effect hadden (samen dus), zaten we volgende de PROGNOSE in een redelijk steile lijn omhoog.

En hoe vertaalt dat zich in de kop? RIVM: 'Als avondklok en bezoekregeling geen effect hadden zaten we nu in steile lijn omhoog'

Ik geloof best dat die bezoekregeling werkt, maar die avondklok wordt elke keer weer gepresenteerd als het reddende middel... terwijl alles nog steeds op basis van modellen werkt.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198107240
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 05:20 schreef Za het volgende:

[..]

In NL hebben we heden 15.000 covid slachtoffers over een periode die 2 griepseizoenen bestrijkt (dit omdat deze twee virussen niet simultaan plaatsvinden).

In griepseizoen 2017-2018 hadden we 9.400 griepdoden, in 2016-17 7.500, totaal 16.900 (in totaal 6 maanden tijd) dus meer dan covid welke twee griepseizoenen plus een deel van het voor en najaar in beslag nam nu totaal zo'n 12 maanden tijd 15.000 slachtoffers tegenover 16.900 griepslachroffers in 6 maanden tijd.

En dan nog te bedenken dat al deze jaren mensen met griep gewoon ouderen knuffelden, zonder mondkapjes hoestend door supermarkten liepen, de horeca open was, massa events plaatsvonden etc.
De oudere zwakkere persoon werd niet ontzien, de maatschappij ging niet op slot, het aantal slachtoffers was vele maken hoger.

Bovendien lagen de ziekenhuizen toen ook bomvol, en waren er talloze opnamestops.

Dit gewoon ter vergelijking.
In 2018 was de oversterfte 3000, in 2020 15000
Daarnaast worden ouderen bij griep ontzien met vaccins, wat wellicht een van de redenen is waarom het aantal griepslachtoffers niet tot een veel hogere oversterfte heeft geleid.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198107290
Goedemorgen Allen,

Degene die mijn naam herkennen zullen het wellicht nog wel weten, maar even een korte samenvatting vooraf.

Mijn vrouw werkt in meander medisch centrum in a'foort. Ze valt daar regelmatig in op de covid afdeling. Zoals jullie wellicht gelezen hebben in de kranten zijn ze zo wijs geweest om de managers daar te vaccineren (die nooit in aanraking komen met patienten) en het invallend personeel op de covid afdeling niet en ook het personeel aan de bedden van de andere afdelingen niet. Dit tot grote woede van mijn vrouw.

UIteindelijkis mijn vrouw toch gaan invallen omdat er weer nood aan de man was. Nu voel je hem dus al aankomen. Ze is nu besmet met covid (niet 100% zeker dat het in ZKHS is gebeurd). Maar wat een enorme kutzooi! Nu allemaal in quarentaine, ze heeft lichte koorts voorlopig.

Ben zo ontzettend boos he!!!! Ze kunnen de klere krijgen daar in het zkhs.

Bah bah bah.
pi_198107293
Reactie van O.a. Levi op de plannen van Herstel-NL:

https://www.bndestem.nl/b(...)at-stoppen~a7601a0b/

En met positieve berichten uit UK mbt vaccinaties en ziekenhuisopnames.

[ Bericht 4% gewijzigd door miss_sly op 20-02-2021 08:22:05 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198107305
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:03 schreef aartstyle het volgende:
Goedemorgen Allen,

Degene die mijn naam herkennen zullen het wellicht nog wel weten, maar even een korte samenvatting vooraf.

Mijn vrouw werkt in meander medisch centrum in a'foort. Ze valt daar regelmatig in op de covid afdeling. Zoals jullie wellicht gelezen hebben in de kranten zijn ze zo wijs geweest om de managers daar te vaccineren (die nooit in aanraking komen met patienten) en het invallend personeel op de covid afdeling niet en ook het personeel aan de bedden van de andere afdelingen niet. Dit tot grote woede van mijn vrouw.

UIteindelijkis mijn vrouw toch gaan invallen omdat er weer nood aan de man was. Nu voel je hem dus al aankomen. Ze is nu besmet met covid (niet 100% zeker dat het in ZKHS is gebeurd). Maar wat een enorme kutzooi! Nu allemaal in quarentaine, ze heeft lichte koorts voorlopig.

Bah bah bah.
Bah. Sterkte daar :( hopelijk blijft het bij lichte verschijnselen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 08:11:11 #157
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198107310
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:04 schreef miss_sly het volgende:
Reactie van O.a. Levi op de plannen van Herstel-NL:
https://www.bndestem.nl/b(...)en-reservaat-stoppen

En met positieve berichten uit UK mbt vaccinaties en ziekenhuisopnames.
'Pagina kan niet worden gevonden'
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 08:12:16 #158
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198107312
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Bah. Sterkte daar :( hopelijk blijft het bij lichte verschijnselen
Jemig, dat is echt wel balen! Ja het vaccinatiebeleid is in dit geval volledig krom... Niet de mensen die besmet kunnen raken, wel de bestuurders. Volstrekte onlogica.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198107325
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 07:12 schreef popje het volgende:

Bron: NOS.nl

Als de R dus deze week weer stijgt is dat een bewijs voor minder effect van de avondklok. En als ze helemaal geen effect hadden (samen dus), zaten we volgende de PROGNOSE in een redelijk steile lijn omhoog.

En hoe vertaalt dat zich in de kop? RIVM: 'Als avondklok en bezoekregeling geen effect hadden zaten we nu in steile lijn omhoog'

Ik geloof best dat die bezoekregeling werkt, maar die avondklok wordt elke keer weer gepresenteerd als het reddende middel... terwijl alles nog steeds op basis van modellen werkt.
RIVM modellen zullen ongetwijfeld kloppen daar heb ik echt geen twijfel over.

Het grootste punt wat mij dwars zit over de hele linie is dat als er ergens op enig moment informatie aan een model is gevoerd die een te grote onzekerheid heeft, en dat komt op enig moment uit, men geneigd is op die voet door te gaan in plaats bij te stellen.

Echter al onze maatregelen zijn gebaseerd op die modellen met die grote onzekerheidsfactor.

- als de avondklok er niet was geweest zaten we nu in een stijle lijn omhoog
- als de bezoekbeperking er niet was geweest....

Wat nu gebeurt is dat we hierdoor waarschijnlijk nog weken langer vast zitten aan die kut avondklok en dat stoort mij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 08:16:46 #160
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198107329
quote:
Goedemorgen Allen,

Bah bah bah.
Je zou ze voor de camera van Powned willen sleuren. Alles wat er misgaat in Nederland in een notendop. Snap hoe woest je bent...
  zaterdag 20 februari 2021 @ 08:17:51 #161
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198107337
quote:
Goedemorgen Allen,

Bah bah bah.
Sterkte aart! Hopelijk blijft het bij een lichte koorts.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 20 februari 2021 @ 08:20:22 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_198107349
Ik zie dat het topic weer vol met internationaal vermaarde virologische topwetenschappers zit, man man man. Dunning Kruger effect in optima forma.

quote:
Israeli study finds Pfizer vaccine 85% effective after first shot

Feb 19 (Reuters) - The first dose of Pfizer Inc's COVID-19 vaccine is 85% effective, a study of healthcare workers at an Israeli hospital has found, potentially fuelling a debate over the recommended two-dose schedule as governments try to stretch out supplies.
https://www.reuters.com/a(...)t-shot-idUSL8N2KO72J

Hopelijk gaat Nederland snel over naar de Britse methode. Maarja dan moet je kunnen schakelen, dus het zal wel weer tot November duren voordat we vaart maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198107360
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

'Pagina kan niet worden gevonden'
https://www.bndestem.nl/b(...)at-stoppen~a7601a0b/

👍
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 20 februari 2021 @ 08:23:19 #164
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198107363
A murky, forgotten land.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 08:26:40 #165
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198107376
Bij nice goed nieuws : 495 op de ic.
Eindelijk onder de 500. *O*
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198107398
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat als dat vaccineren nog een jaar duurt? Is het dan nog steeds in balans met de mensen die overlijden aan zaken die te voorkomen waren als het eerder gevonden kon worden?
Nu kunnen die mensen gewoon naar het ziekenhuis. Scenario dat jij schetst is wanneer de ic volledige bezet is met Corona patiënten
  zaterdag 20 februari 2021 @ 08:32:32 #167
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198107402
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:26 schreef deedeetee het volgende:
Huisarrest eraf *O*
A murky, forgotten land.
pi_198107420
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:26 schreef deedeetee het volgende:
Goed nieuws ja, maar er komen geen versoepelingen. Vorig jaar lagen er een stuk meer en toen hadden we geen avondklok en mochten we na 8 uur nog bier kopen en mochten we met meer mensen samen zijn.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_198107430
quote:
18s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Goed nieuws ja, maar er komen geen versoepelingen. Vorig jaar lagen er een stuk meer en toen hadden we geen avondklok en mochten we na 8 uur nog bier kopen en mochten we met meer mensen samen zijn.
Ze trekken nu ook alles uit de kast om die klok maar in stand te houden. Firma list en bedrog:

twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_198107446
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goeie grap, alsof de overheid dat ooit terug gaat draaien. Straks zitten we met de financiële nasleep van de coronacrisis.
Momenteel lenen we tegen een negatieve rente... Hoe meer Nederland leent, hoe meer het oplevert :)
pi_198107451
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:

[..]

Ze trekken nu ook alles uit de kast om die klok maar in stand te houden. Firma list en bedrog:

[ twitter ]
Jep. "Grappige" is dat ze dat NIET kunnen stellen zo. Ze weten NIET wat het effect is van die avondklok. Dat is een feit. Als je niet weet wat het effect is dan kun je dus ook niet concluderen dat we in een stijle lijn omhoog zouden zitten zonder die avondklok.

Maargoed, het dom gepeupel slikt het weer voor zoete koek :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 08:40:36 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198107464
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Jep. "Grappige" is dat ze dat NIET kunnen stellen zo. Ze weten NIET wat het effect is van die avondklok. Dat is een feit. Als je niet weet wat het effect is dan kun je dus ook niet concluderen dat we in een stijle lijn omhoog zouden zitten zonder die avondklok.

Ja maar vosss, de modellen!!!! _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198107467
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Wel of niet slikken maakt weinig uit, een meerderheid in beide kamers steunt de maatregel.
Dus hij is er.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198107470
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja maar vosss, de modellen!!!! _O-
Misschien kan het RIVM eens in de leer bij het KNMI, die hebben tegenwoordig een stuk betrouwbare modellen.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 20 februari 2021 @ 08:42:28 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198107477
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 08:41 schreef Haags het volgende:

[..]

Misschien kan het RIVM eens in de leer bij het KNMI, die hebben tegenwoordig een stuk betrouwbare modellen.
Hebben die ook fancy diashows?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')