Volgens mij is 1 van de definities van een pandemie is dat het maatschappelijk ontwrichten is. Ik weet niet of je het heb meegekregen maar daar voldoen we wel aan.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:36 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja prima je hele verhaal..
Dat was niet het punt..
Iemand riep JA het is heeel ernstig want het is kwalicifeerd als een pandemie.
Dan geef ik als een argument maar de mexicaanse griep is ook gekwalicifeerd als een pandemie.
Dus beiden argumenten over de ernst gaan dus over het feit dat het een pandemie is.
Ik wil enkel aan tonen dat de definitie pandemie niets over de ernst zegt.
Dus in die mate zijn we het eigenlijk gewoon eens..
Ik roep toch geen pandemie>?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Volgens mij is 1 van de definities van een pandemie is dat het maatschappelijk ontwrichten is. Ik weet niet of je het heb meegekregen maar daar voldoen we wel aan.
Geen idee wat je wilt bereiken.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:41 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik roep toch geen pandemie>?
Ik zeg alleen als reactie. op iemand die zegt.
Hey is heel ernstig want het is een pandemie.
Mijn reactie is ja mexicaanse griep is ook een pandemie. Dus als de kwalificatie pandemie aan ernst wordt verbonden is dat niet valide.
Wat klopt er nu niet dat ik zeg?
Ik zeg toch niet dat covid niet 100 maal ernstiger is als de mexicaanse griep. Ik zeg dat dat per definitie een pandemie niet gelijk kan worden gesteld aan de mate van ersnt..
wat mis ik nu?
Nope, dat is niet het geval. Dit is de WHO definitie:quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Volgens mij is 1 van de definities van een pandemie is dat het maatschappelijk ontwrichten is. Ik weet niet of je het heb meegekregen maar daar voldoen we wel aan.
Dan hebben ze dat ook weer verandert want dat heeft er wel ooit wel in gestaan. Maar goed ik denk dat te veel mensen gewicht hangen aan de WHO. Bedoel ze geven adviezen als wij er niks mee willen doen kunnen ze ons zeg maar niks maken. Dat vergeten veel mensen nog wel is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nope, dat is niet het geval. Dit is de WHO definitie:
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) kan een pandemie ontstaan wanneer aan de volgende drie eisen is voldaan:
• het opkomen van een ziekte die nieuw is voor de populatie
• de ziekte infecteert mensen en veroorzaakt zware klachten
• de ziekte verspreidt zich gemakkelijk onder de bevolking
Een ziekte die wijd verspreid is of veel mensen doodt is niet meteen een pandemie; de ziekte moet ook infecterend zijn. Zo is kanker bijvoorbeeld wel een ziekte die veel doden veroorzaakt, maar wordt niet als een pandemie gezien omdat deze ziekte niet overgedragen kan worden.
Staat niets in over maatschappij ontwrichtend.
ok dus we moeten een standpunt hebben en iets bereieken., jammer ik dacht je je eigen standpunten er even buiten liet en we konden discussieren over feiten en wat men zegt en dat zo beargumenteren als zijndequote:
Ebola heeft een te lage incubatietijd en een te hoge kill rate om een Pandemie te kunnen vormen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:53 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Het is GEEN pandemie, dat is als er echt een killervirus is, zoals Ebola
Gast ik leg je iets uit. Vervolgens zeg jij maar iemand anders zegt dit en dan moet ik daar op reageren? Lekker makkelijk een beetje hetzelfde dat je mij vraagt hoe ontstaat regen en vervolgens zeg maar me buurvrouw zegt iets anders.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:46 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ok dus we moeten een standpunt hebben en iets bereieken., jammer ik dacht je je eigen standpunten er even buiten liet en we konden discussieren over feiten en wat men zegt en dat zo beargumenteren als zijnde
gaat niet om jou standpunt of mijn standpunt.
nu kom je over alsof je alleen met mij eens kan zijn als ik dezelde ernst van covid zie als jou.
en je het niet eens kan zijn met wat ik zeg. als ik de ernst niet benadruk..
laat maar dan..
Ik heb geen idee waar je überhaupt heen wil met al dit geneuzel, maar ik ga lekker naar bed.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:33 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met mijn punt te maken?
Nee jandorie ik leg het jou toch uit?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gast ik leg je iets uit. Vervolgens zeg jij maar iemand anders zegt dit en dan moet ik daar op reageren? Lekker makkelijk een beetje hetzelfde dat je mij vraagt hoe ontstaat regen en vervolgens zeg maar me buurvrouw zegt iets anders.
LOL, zou zomaar een uitspraak van Jaap kunnen zijnquote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het zou me niks verwonderen als de rioolmetingen behoorlijk vertroebelt is de afgelopen tijd door al het smelt water van de sneeuw.
Fijn dat we het eens zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
De manier waarop jij paragrafen maakt
Misschien snap ik de excuus generator van het rivm op dit moment wel...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
LOL, zou zomaar een uitspraak van Jaap kunnen zijn
ja, de cijfers, alleen hoor ik ze nergens terug in modellen, media enz...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Staan anders gewoon op het RIVM dashboard, hoor:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater
Als cijfers positief zijn gaat men naar andere cijfers kijken.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, de cijfers, alleen hoor ik ze nergens terug in modellen, media enz...
Een half jaar terug werd dat nog als de actueelste stand van zaken gezien
Dat beeld kwam ook naar voren, toen ze het hele dorp op de Britse variant hadden getest en er kwam naar uit dat ie ongeveer gelijk was qua besmetting aan de Chinese variant.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 03:04 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Als cijfers positief zijn gaat men naar andere cijfers kijken.
we hadden een tijd besmettingen. toen ic bedden cijfers elke dag.
toen op een gegeven moment aantal doden per dag.
op een gegeven was het elke week de riool R..
toen de normale R
en nu weer besmettingen...
Trouwens met besmettingen moet je eigenlijk standaard het aantral afgenomen test + positieve gevalle noemen. geen idee waarom men dat niet dagelijks doet.
Ik zit in Roemenie en hier krijgt men elke dag een update, 35000 test afgenomen en zoveel postief op een dag ( 9 % bijvoorbeeld).
Maar nederland doet dat niet.
Enkel. de reden is mij onduidelijk.
Gewoon percentage positieve tests.
Is nogal een verschil als je op 1 dag 1 miljoen mensen test met pcr met foutmarge of 20.000 mensen test,.
Het aantal positieven geeft dan een vertekend beeeld
je komt steeds met one liners zonder argumenten..quote:Op zaterdag 20 februari 2021 03:07 schreef ipa84 het volgende:
Mooi dan kunnen we Roemenië als nieuw voorbeeld land bombarderen.
Ja lansingerlandquote:Op zaterdag 20 februari 2021 03:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat beeld kwam ook naar voren, toen ze het hele dorp op de Britse variant hadden getest en er kwam naar uit dat ie ongeveer gelijk was qua besmetting aan de Chinese variant.
Aangezien ze dat niet uitkwam, werd er gezegd dat er nog verder onderzocht moest worden, nooit meer wat van gehoord.
Dit is echt 100% onzin.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:15 schreef Momo het volgende:
Leaked Israel/Pfizer paper says vaccine stops 89% of transmissions
[ twitter ]
Maar goed, bedtijd. Laten we afsluiten met een positief bericht.
In NL hebben we heden 15.000 covid slachtoffers over een periode die 2 griepseizoenen bestrijkt (dit omdat deze twee virussen niet simultaan plaatsvinden).quote:Op zaterdag 20 februari 2021 02:29 schreef Tijn het volgende:
Alsof iemand met droge ogen wil beweren dat deze pandemie niet ernstig is?
Ja maar we zitten nu in een pandemie.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 05:20 schreef Za het volgende:
[..]
In NL hebben we heden 15.000 covid slachtoffers over een periode die 2 griepseizoenen bestrijkt (dit omdat deze twee virussen niet simultaan plaatsvinden).
In griepseizoen 2017-2018 hadden we 9.400 griepdoden, in 2016-17 7.500, totaal 16.900 (in totaal 6 maanden tijd) dus meer dan covid welke twee griepseizoenen plus een deel van het voor en najaar in beslag nam nu totaal zo'n 12 maanden tijd 15.000 slachtoffers tegenover 16.900 griepslachroffers in 6 maanden tijd.
En dan nog te bedenken dat al deze jaren mensen met griep gewoon ouderen knuffelden, zonder mondkapjes hoestend door supermarkten liepen, de horeca open was, massa events plaatsvonden etc.
De oudere zwakkere persoon werd niet ontzien, de maatschappij ging niet op slot, het aantal slachtoffers was vele maken hoger.
Bovendien lagen de ziekenhuizen toen ook bomvol, en waren er talloze opnamestops.
Dit gewoon ter vergelijking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |