abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198105613

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198105641
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nou ik kan me voorstellen dat leerachterstand voorkomen meer zieken en doden en overbelaste zorg mag kosten dan bijvoorbeeld die knipbeurt.
Dat zijn namelijk de keuzes die gemaakt moeten worden.
Die knipbeurt vind ik totaal niet relevant. Beetje flauw dat je het die kant op probeerde te duwen, maargoed.

Wat ik wel relevant vind is ervoor zorgen dat mijn kids later nog op een normale manier naar school kunnen en daar nog een opleiding van niveau kunnen krijgen.

Of dat ons sociale stelsel en de zorg betaalbaar blijven, dat we niet allemaal ons hele salaris inleveren om de puinhoop die we nu veroorzaken te herstellen. Of de mensen waar nu te laat kanker ontdekt wordt, waar het al in een stadium is waar het niet meer te behandelen is.

Er is op dit moment tunnelvisie op corona, dat lijkt me niet lang meer houdbaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2021 00:10:45 ]
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:10:37 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198105648
okk de Surinaamse variant zorgt voor problemen nu

quote:
MSTERDAM - Ook nu ’we’ vaccineren, zorgt het coronavirus nog steeds mondiaal voor ontwrichting. De mutanten baren zorgen. De Britse variant rukt op en ook de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse varianten zijn in aantocht. Tegelijkertijd zuchten economie en maatschappij onder verstikkende maatregelen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198105655
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:04 schreef Claudia_x het volgende: [..] En heb je zelf een beeld van hoelang deze situatie vol te houden is? Nog een paar maanden? Een jaar? Tien jaar? Voor altijd? Is er een grens? Waar ligt die?
Tot het merendeel gevaccineerd is. Blijken vaccinaties niet de oplossing dan hebben we een nog veel groter probleem. Aan de andere kant... De gemiddelde levensverwachting zal dan wel dalen en dan kunnen we weer lekker met 65 met pensioen
pi_198105663
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...
Ook van Dissel is geen heilige, maar gewoon een mens met eigen belangen, zijn eigen mening, een omgeving die ongetwijfeld ook weer hun eigen mening heeft enz.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198105680
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tot het merendeel gevaccineerd is. Blijken vaccinaties niet de oplossing dan hebben we een nog veel groter probleem. Aan de andere kant... De gemiddelde levensverwachting zal dan wel dalen en dan kunnen we weer lekker met 65 met pensioen
Wat als dat vaccineren nog een jaar duurt? Is het dan nog steeds in balans met de mensen die overlijden aan zaken die te voorkomen waren als het eerder gevonden kon worden?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:12:30 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198105682
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou graag willen weten waar ik gezegd heb dat ze het doen om ons te pesten, dan heb ik me niet goed uitgedrukt namelijk.

Ik heb nergens gezegd dat die 170.000 van het RIVM kwam. Feit is dat die 170.000 gepresenteerd is in een Catshuisbriefing, dus die 170.000 is gepresenteerd aan Rutte en de Jonge.
Dit is niet perse een reactie op jou hoor dat jij die dingen heb gezegd. Maar die dingen zie ik wel gesuggereerd worden. Net of er een groter complot achter zit. Van Dissel corrupt etc. De nuance op de situatie is steeds verder te zoeken. Ik snap ook de frustratie van mensen, het lijkt allemaal eindeloos. Ik zou ook wel zicht op een einde willen. Maar we moeten nu roeien met de riemen die we hebben.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:13:29 #8
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198105696
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:12 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit is niet perse een reactie op jou hoor dat jij die dingen heb gezegd. Maar die dingen zie ik wel gesuggereerd worden. Net of er een groter complot achter zit. Van Dissel corrupt etc. De nuance op de situatie is steeds verder te zoeken. Ik snap ook de frustratie van mensen, het lijkt allemaal eindeloos. Ik zou ook wel zicht op een einde willen. Maar we moeten nu roeien met de riemen die we hebben.
een ochtendklok is onvermijdelijk nu
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:14:48 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198105715
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dankje dat je mijn punt even onderstreept
pi_198105722
Ik ben lekker naar de kapper geweest, is hier in de tweede golf niet eens dicht geweest. :')
pi_198105723
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

24/7 klok
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:15:27 #12
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198105726
twitter

Maar goed, bedtijd. Laten we afsluiten met een positief bericht.
pi_198105734
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die knipbeurt vind ik totaal niet relevant. Beetje flauw dat je het die kant op probeerde te duwen, maargoed.

Wat ik wel relevant vind is ervoor zorgen dat mijn kids later nog op een normale manier naar school kunnen en daar nog een opleiding van niveau kunnen krijgen.

Of dat ons sociale stelsel en de zorg betaalbaar blijven, dat we niet allemaal ons hele salaris inleveren om de puinhoop die we nu veroorzaken te herstellen. Of de mensen waar nu te laat kanker ontdekt wordt, waar het al in een stadium is waar het niet meer te behandelen is.

Er is op dit moment tunnelvisie op corona, dat lijkt me niet lang meer houdbaar.
Die knipbeurt staat voor het opengooien van het mkb. Ik zou het niet verwaarlozen.

Zorg betaalbaar? Grappig, je bent een van de weinigen die dat naar voren brengt de meeste mensen willen uitbreiding van de capaciteit.

Hoe zie je de behandeling van kankerpatiënten voor je als de ICs volliggen en sowieso kankerbehandelingen zorgen voor meer vatbaarheid voor Corona?
Vwb school dat ben ik met je eens.
pi_198105741
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:12 schreef Momo het volgende:

[..]

Weet je, ik hoef niet eens een zicht op een einde te hebben. Ik wil zien dat alles, maar dan ook alles eraan gedaan wordt om ervoor te zorgen dat we zo snel mogelijk uit deze situatie komen. Een avondklok brengt ons niet uit deze situatie, het zorgt er potentieel voor dat we extra tijd hebben, meer niet.

Uit deze situatie komen we door te vaccineren. Het vaccineren waar we zo ons best doen, maar er telkens redenen komen waarom het niet snel genoeg gaat. In een normale situatie is het voor mij echt voldoende dat ze hun best doen, maar nu is het niet genoeg. Nu wil ik meer zien, ik wil zien dat ze zeggen: Ja shit, als we nu niet een dagje langzamer gaan is 't op tot we weer vaccins binnen krijgen.

Ik wil ambitie zien, een duidelijk doel. En dan iets als: "Ja, we denken Q3 wel de risicogroepen gevaccineerd te hebben" vind ik niet goed genoeg, daar moet wat meer peper in, zeker aangezien voor het einde van Q2 al voldoende vaccins aanwezig zijn om iedereen in die groepen gevaccineerd te hebben.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:17:33 #15
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198105758
quote:
Uitgerekend bij die grotere steekproef, die een beter zicht op de Britse variant zou moeten geven, worden vraagtekens gesteld, ook door het RIVM zelf. Waar in de kleine steekproeven het groeipercentage schommelde, maar er in elk geval duidelijk een groei zichtbaar was, was die in de grote steekproef plotseling helemaal verdwenen. Het was onderwerp van gesprek in het OMT – vorige week al, toen het de uitkomsten van de kiemsurveillance besprak. En deze week weer, nu het RIVM uitzoekt wat er precies aan de hand is. Zelf heeft de RIVM-organisatie een mogelijke verklaring: de uitslagen van de steekproef druppelen één voor één binnen. Ook nadat de resultaten worden bekendgemaakt, zijn niet alle gegevens compleet. Wellicht hebben juist regio’s waar de Britse variant vaker voorkomt nog niet alle uitslagen doorgegeven. Onderzoek moet uitwijzen of die hypothese klopt.
Shit, de cijfers zijn te positief, de modelleringen en prognoses bleken niet te kloppen. Dat MOET een verklaring hebben, er MOET een keerzijde zijn. Paniek.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198105766
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nou ik kan me voorstellen dat leerachterstand voorkomen meer zieken en doden en overbelaste zorg mag kosten dan bijvoorbeeld die knipbeurt.
Dat zijn namelijk de keuzes die gemaakt moeten worden.
Ik zou graag een keer naar de kapper gaan en met mij veel mensen. Maar ik kan mij voorstellen dat je zegt die knipbeurt kan wachten. Rustig op je beurt wachten ijdeltuit.

Het gaat echter niet om mij of al die anderen die een knipbeurt willen. Het gaat om 1000de kapperszaken die op omvallen staan, 10.000de werknemers die hun baan dreigen te verliezen voor een discutabele bijdragen aan de bestrijding van de pandemie.
pi_198105767
quote:

[..]

Tot het merendeel gevaccineerd is. Blijken vaccinaties niet de oplossing dan hebben we een nog veel groter probleem.
Daar hebben veel mensen denk ik begrip voor, de vaccinaties afwachten. Er zal tot die tijd enige bereidwilligheid zijn om het eigen gedrag aan te passen. Maar dat zal niet voor alles gelden. De scholen tot die tijd gesloten houden, is uitgesloten; thuis werken tot die tijd zullen velen blijven doen. Een thuisblijfplicht tot die tijd is onacceptabel; een avondklok in de winterperiode is te doen. Bezoek beperken tot één persoon tegelijk/per dag is niet zolang vol te houden; het aantal sociale contacten beperkt houden zal wel gaan. Et cetera.

quote:
Aan de andere kant... De gemiddelde levensverwachting zal dan wel dalen en dan kunnen we weer lekker met 65 met pensioen.
Goeie grap, alsof de overheid dat ooit terug gaat draaien. Straks zitten we met de financiële nasleep van de coronacrisis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198105811
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Verschil is dat ze daar natuurlijk lekker door spuiten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198105823
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom zou je je als gewone burger nog aan de maatregelen houden terwijl ondertussen politici trouwen
Volgens mij mocht je toen nog gewoon trouwen en daarbij een samenkomst hebben.
De kritiek was dat de 1,5m niet altijd netjes werd gehandhaafd. Iets waar volgens mij iedereen zich wel schuldig heeft gemaakt, onbedoeld.

quote:
, in het Thialf schaatsen
Ja, dat gaat hem stemmen kosten.
Maar was niet in strijd met de regels.

quote:
en fysiek vergaderen alsof Teams niet bestaat
Is ook niet verboden.

quote:
, passagiersvluchten uit het VK nog dagelijks op Schiphol landen terwijl ondertussen de Britse mutatie apocalypse gepredikt wordt
Dacht dat al het passagiers vervoer met Engeland stil was gelegd totdat de infrastructuur voor quarantaine rond was.

quote:
, gristenen nog naar de kerk gaan om daar mondkaploos psalmen op te dreunen
Vrijwel alle kerken zijn dicht.
Laatste keer dat ik in de kerk was voor een herdenking, eind vorig jaar, was de capaciteit tot 1/4 terug gebracht, werd er niet gezongen, iedereen droeg mondkapjes bij binnenkomst en vertrek.

quote:
, de koninklijke familie nog op vakantie gaat,
Wat gewoon volgens de geldende regels mocht ven door het Volk ook gewoon gedaan werd...

quote:
coronapopsterren avond na avond in talkshows op komen draven,
Ook volgens de geldende regels...

quote:
profvoetballers naar de kapper gaan en influencers en nutteloze crlebrities nog altijd leven alsof er geen pandemie gaande is en hen geen strobreed in de weg gelegd wordt?
Volgens mij is de crew van Femke Louise beboet destijds voor overtreden van de regels.
Maar wat is het verwijt nu, dat je ook in de gracht wilt springen als een influencer dat doet, of dat je je niet aan de maatregelen wilt houden omdat de handhaving niet in orde is?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198105826
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Die knipbeurt staat voor het opengooien van het mkb. Ik zou het niet verwaarlozen.

Zorg betaalbaar? Grappig, je bent een van de weinigen die dat naar voren brengt de meeste mensen willen uitbreiding van de capaciteit.

Hoe zie je de behandeling van kankerpatiënten voor je als de ICs volliggen en sowieso kankerbehandelingen zorgen voor meer vatbaarheid voor Corona?
Vwb school dat ben ik met je eens.
Ik verwaarloos het niet, maar door het te brengen op de manier die je deed zei je eigenlijk dat ik een knipbeurt belangrijker vond dan mensenlevens, dat vind ik niet.

Uitbreiding van de capaciteit met een virus dat exponentieel groeit lijkt me niet heel zinvol. Wel denk ik dat er iets te halen valt in een flexibele schil. Zorgmedewerkers bij de brandweer, bedrijfsartsen e.d. die (op kosten van de overheid) een opleiding tot IC-verpleegkundige oid kunnen volgen en dat kunnen bijhouden, net als reservist in het leger eigenlijk.

Betaalbaarheid van de zorg lijkt me cruciaal. De zorgkosten gaan omhoog komende jaren, dat gaan ze al jaren. We kunnen daar prima een hoger percentage van het BBP van Nederland in stoppen, maar hoever wil je daarin gaan? Hoeveel is genoeg? Als straks 15% naar de zorg gaat en mensen daardoor niet voldoende geld meer hebben om een abonnement op de sportschool oid te hebben ga je je doel voorbij.

Over kankerpatiënten, laten we beginnen bij de bevolkingsonderzoeken. Een kankerpatiënt is net zo belangrijk als een coronapatiënt. Als kankerbehandelingen veilig uitgesteld kunnen worden prima, maar als dat niet kan zorgen ze maar dat het veilig gedaan wordt. Corona is niet belangrijker dan kanker.
pi_198105834
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Weet je, ik hoef niet eens een zicht op een einde te hebben. Ik wil zien dat alles, maar dan ook alles eraan gedaan wordt om ervoor te zorgen dat we zo snel mogelijk uit deze situatie komen. Een avondklok brengt ons niet uit deze situatie, het zorgt er potentieel voor dat we extra tijd hebben, meer niet.

Uit deze situatie komen we door te vaccineren. Het vaccineren waar we zo ons best doen, maar er telkens redenen komen waarom het niet snel genoeg gaat. In een normale situatie is het voor mij echt voldoende dat ze hun best doen, maar nu is het niet genoeg. Nu wil ik meer zien, ik wil zien dat ze zeggen: Ja shit, als we nu niet een dagje langzamer gaan is 't op tot we weer vaccins binnen krijgen.

Ik wil ambitie zien, een duidelijk doel. En dan iets als: "Ja, we denken Q3 wel de risicogroepen gevaccineerd te hebben" vind ik niet goed genoeg, daar moet wat meer peper in, zeker aangezien voor het einde van Q2 al voldoende vaccins aanwezig zijn om iedereen in die groepen gevaccineerd te hebben.
God wat ben ik het eens met jou.

We hebben wel de ambitie om de avondklok koste wat het kost zo snel mogelijk wettelijk weer mogelijk te maken.
Maar het is echt te moeilijk en te ingewikkeld een tandje bij te zetten om de vaccins zo snel mogelijk te gaan zetten.

Ik kan daar niet echt bij :?

En eigenlijk vind ik einde Q2 al te laat om klaar te zijn met de risicogroepen. Maar wie ben ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198105844
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:17 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Shit, de cijfers zijn te positief, de modelleringen en prognoses bleken niet te kloppen. Dat MOET een verklaring hebben, er MOET een keerzijde zijn. Paniek.
Als je iets heel anders vindt dan je verwacht, dan is het logisch dat je je afvraagt waarom en op onderzoek uitgaat. Da's geen paniek maar wetenschap.
pi_198105854
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat als dat vaccineren nog een jaar duurt? Is het dan nog steeds in balans met de mensen die overlijden aan zaken die te voorkomen waren als het eerder gevonden kon worden?
Misschien had er meteen vanaf de eerste golf keihard ingezet moeten worden op het massaal opleiden van IC-verpleegkundigen en het welhaast wettelijk verplichten tot afslanken van obese babyboomermannen ipv de hele burgerbevolking te gijzelen.

We zijn inmiddels een jaar verder en de situatie is uitzichtloos, maar de IC's liggen nog altijd vol met veel te dikke mannelijke 60-ers en er heerst nog altijd een groot gebrek aan IC verpleegkundigen. En als we op deze voet verder gaan is die situatie over nóg een jaar nog altijd ongewijzigd.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198105871
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:21 schreef Wantie het volgende:

Thialf is gesloten, behalve voor topsporters. Hoezo zou het dan niet in strijd met de regels zijn die voor ons allemaal gelden?
pi_198105877
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Misschien had er meteen vanaf de eerste golf keihard ingezet moeten worden op het massaal opleiden van IC-verpleegkundigen en het welhaast wettelijk verplichten tot afslanken van obese babyboomermannen ipv de hele burgerbevolking te gijzelen.

We zijn inmiddels een jaar verder en de situatie is uitzichtloos, maar de IC's liggen nog altijd vol met veel te dikke mannelijke 60-ers en er heerst nog altijd een groot gebrek aan IC verpleegkundigen. En als we op deze voet verder gaan is die situatie over nóg een jaar nog altijd ongewijzigd.
Extra IC personeel opleiden is niet de oplossing.

Het voorkomen dat ze er komen is een betere weg, en dat kan door in te zetten om meer gezondere levenswijzes van mensen, sneller vaccineren, het weer mogelijk maken van sporten, het inzetten van 1e lijns zorg van huisartsen in plaats ze in de ziekenhuizen uit te laten komen, thuis monitoring etc.
pi_198105886
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Met het eerste kun je exponentiële groei niet aan en voor het tweede bestaat geen quick fix. Mocht je dat afslanken werkelijk willen verplichten: dat past in ieder geval bij een politiestaat en daar is een avondklok niks bij vergeleken.
pi_198105891
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

God wat ben ik het eens met jou.

We hebben wel de ambitie om de avondklok koste wat het kost zo snel mogelijk wettelijk weer mogelijk te maken.
Maar het is echt te moeilijk en te ingewikkeld een tandje bij te zetten om de vaccins zo snel mogelijk te gaan zetten.

Ik kan daar niet echt bij :?

En eigenlijk vind ik einde Q2 al te laat om klaar te zijn met de risicogroepen. Maar wie ben ik.
Ik denk dat het in Q2 wel een stuk sneller gaat als J&J goed gekeurd wordt. Volgens mij is op dit moment daadwerkelijk de bottleneck het aantal vaccins wat Nederland geleverd krijgt. Want eerdere post iemand dat er weer een leveringsprobleem was met AZ.
pi_198105899
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Thialf is gesloten, behalve voor topsporters. Hoezo zou het dan niet in strijd met de regels zijn die voor ons allemaal gelden?
Nee, Thialf is gesloten voor recreatief sporten.
Dit was geen recreatief sporten, maar het opnemen van een campagne video op locatie.
pi_198105911
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik denk dat het in Q2 wel een stuk sneller gaat als J&J goed gekeurd wordt. Volgens mij is op dit moment daadwerkelijk de bottleneck het aantal vaccins wat Nederland geleverd krijgt. Want eerdere post iemand dat er weer een leveringsprobleem was met AZ.
Pfizer gaf aan dat 1 prik meer dan 80% bescherming biedt, 85% ofzo, misschien zelfs hoger, weet niet meer hoeveel precies.

Dan kun je je afvragen of je überhaupt twee prikken wil zetten. Als je dan alleen Pfizer pakt hebben we er voor eind Q2 bij elkaar al 8 of 9 miljoen ofzo, dan heb je AZ, Janssen, Moderna e.d. nog niet eens meegeteld.
pi_198105922
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dit was geen recreatief sporten, maar het opnemen van een campagne video op locatie.
_O-

Dit is serieus de loophole?
pi_198105926
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar was Gijs Rademaker heel duidelijk over bij de peiling die hij bij Jinek presenteerde.

"Ja, het gros van de mensen die ik sprak heeft geen beperkingen door de avondklok. Die zijn het er dus mee eens. Dat is ongeveer 80% van de mensen"

Eergisteren oid bij Jinek.
Dikke onzin.
De sperrtijd is er nu en minder mensen hebben er last van. Maar dat is alleen in de huidige set maatregelen zo.

Want als die er niet zijn, willen mensen weer naar hun avondbezigheid. Sporten en alles van dat. Dat is nu ook verboden.

Met de spertijd kan dat verbod ook niet worden opgeheven. Wil niemand meer sporten /hobbyen dan?
Het is onzin om te zeggen dat je er geen last van hebt.

En 2021 zou toch beter worden dan 2020? Door politici had ik liever in 2020 geleefd. Dat was geen gevangenis in wording.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198105928
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Thialf is een plek voor recreatief sporten en een evenementenlocatie. Recreatief sporten is het voor gesloten, als evenementenlocatie is het gesloten.

Hoekstra gaf aan dat hij er was voor een overleg over topsport.
pi_198105930
quote:

[..]

hoeveel mensen dood door een knipbeurt.

jij bent echt van het padje af he.. indroctonatie. noent het maar op..

jij bent zo ver dat je na een jaar corona propaganda je roept als mensen een knipbeurt krijgen er allemaal mensen dood gaan.

Gewoon totaal de relativering en nuance kwijt en logisch nadenken...

hoe bestaan dit soort mensen, ik kan er niet bij.

1 jaar media en 1 jaar later hebben mensen in hun hoofd contact met andere mensen is slecht..

echt het is bijna science fiction..
pi_198105931
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dikke onzin.
De sperrtijd is er nu en minder mensen hebben er last van. Maar dat is alleen in de huidige set maatregelen zo.

Want als die er niet zijn, willen mensen weer naar hun avondbezigheid. Sporten en alles van dat. Dat is nu ook verboden.

Met de spertijd kan dat verbod ook niet worden opgeheven. Wil niemand meer sporten /hobbyen dan?
Het is onzin om te zeggen dat je er geen last van hebt.

En 2021 zou toch beter worden dan 2020? Door politici had ik liever in 2020 geleefd. Dat was geen gevangenis in wording.
Eens hoor, ik vond het ook een bijzondere conclusie.
pi_198105934
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Moedwillig dus
Machtsmisbruik voor eigen gewin. Opstappen dus.
1947-2016
pi_198105936
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

dat is niet best gister was het nog 94%

enge berichten voor het slapen gaan
pi_198105940
Even offtopic. In het kader van dystopische werelden, Altered Carbon op Netflix O+
pi_198105948
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:32 schreef chratnox het volgende:
Even offtopic. In het kader van dystopische werelden, Altered Carbon op Netflix O+
La Valla ;)

Begint ook steeds meer op de werkelijkheid te lijken.
pi_198105956
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Ja, zo simpel kan het zijn.
Of dacht jij dat Wopke daar recreatief aan het sporten was?
pi_198105957
Italiaanse zender publiceert volledig contract tussen EU en AstraZeneca

Ik begin de EU onderhand wel te snappen.

- Ze komen leveringen niet na
- EU heeft eerder getekend dan UK
- Contract UK bevat zelfde formuleringen dan EU
pi_198105958
quote:
Offtopic? :)
Ik zal eens gaan kijken.
I'll give you something to do
pi_198105964
quote:
Weinig mis mee ;)
pi_198105969
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Pfizer gaf aan dat 1 prik meer dan 80% bescherming biedt, 85% ofzo, misschien zelfs hoger, weet niet meer hoeveel precies.

Dan kun je je afvragen of je überhaupt twee prikken wil zetten. Als je dan alleen Pfizer pakt hebben we er voor eind Q2 bij elkaar al 8 of 9 miljoen ofzo, dan heb je AZ, Janssen, Moderna e.d. nog niet eens meegeteld.
Er is een onderzoek dat mensen die al een keer besmet zijn geraakt genoeg hebben aan 1 prik van het mRNA vaccin. Dus die strategie kan je zo invoeren als iemand bewezen besmet is geweest. Het nadeel van 1 prik geven i.p.v 2 is dat er eigenlijk te weinig studie naar is. Je kan het doen maar het blijft een gok.
pi_198105973
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Moedwillig dus
Machtsmisbruik voor eigen gewin. Opstappen dus.
Hoezo machtsmisbruik?

De hele setting is onhandig en zal zeker pijn gaan doen bij de verkiezingen.
Maar niet in strijd met de maatregelen.
pi_198105974
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Volgens mij mocht je toen nog gewoon trouwen en daarbij een samenkomst hebben.
De kritiek was dat de 1,5m niet altijd netjes werd gehandhaafd. Iets waar volgens mij iedereen zich wel schuldig heeft gemaakt, onbedoeld.
[..]

[..]

Is ook niet verboden.
[..]

Dacht dat al het passagiers vervoer met Engeland stil was gelegd totdat de infrastructuur voor quarantaine rond was.
[..]

Vrijwel alle kerken zijn dicht.
Laatste keer dat ik in de kerk was voor een herdenking, eind vorig jaar, was de capaciteit tot 1/4 terug gebracht, werd er niet gezongen, iedereen droeg mondkapjes bij binnenkomst en vertrek.
[..]

Wat gewoon volgens de geldende regels mocht ven door het Volk ook gewoon gedaan werd...
[..]

Ook volgens de geldende regels...
[..]

Volgens mij is de crew van Femke Louise beboet destijds voor overtreden van de regels.
Maar wat is het verwijt nu, dat je ook in de gracht wilt springen als een influencer dat doet, of dat je je niet aan de maatregelen wilt houden omdat de handhaving niet in orde is?
Ik lees vooral heel veel "ja, maar..." Met zoveel uitzonderingen hoef je je als gewone burger echt niet meer verplicht te voelen je braaf aan al die onzinnige en voornamelijk onderdrukkende maatregelen te houden.
pi_198105978
quote:
eerste seizoen alleen
pi_198105980
quote:
vind de wereld tegenwoordig meer als de handmaids tale echt bizar
pi_198105982
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik lees vooral heel veel "ja, maar..." Met zoveel uitzonderingen hoef je je als gewone burger echt niet meer verplicht te voelen je braaf aan al die onzinnige en voornamelijk onderdrukkende maatregelen te houden.
Dus feitelijk wil je je alleen aan maatregelen houden als die een stuk strenger zijn dan tot nu toe.
Hopelijk leest Rutte niet mee ..
pi_198105986
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Verschil is dat ze daar natuurlijk lekker door spuiten.
Hugo de faler en mark de onbetrouwbare zitten niet in israel idd
1947-2016
pi_198105990
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 00:36 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

eerste seizoen alleen
Tweede kan ik ook niet inkomen.
Ben nu met Expanse bezig...