Met het eerste kun je exponentiële groei niet aan en voor het tweede bestaat geen quick fix. Mocht je dat afslanken werkelijk willen verplichten: dat past in ieder geval bij een politiestaat en daar is een avondklok niks bij vergeleken.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Misschien had er meteen vanaf de eerste golf keihard ingezet moeten worden op het massaal opleiden van IC-verpleegkundigen en het welhaast wettelijk verplichten tot afslanken van obese babyboomermannen ipv de hele burgerbevolking te gijzelen.
Ik denk dat het in Q2 wel een stuk sneller gaat als J&J goed gekeurd wordt. Volgens mij is op dit moment daadwerkelijk de bottleneck het aantal vaccins wat Nederland geleverd krijgt. Want eerdere post iemand dat er weer een leveringsprobleem was met AZ.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
God wat ben ik het eens met jou.
We hebben wel de ambitie om de avondklok koste wat het kost zo snel mogelijk wettelijk weer mogelijk te maken.
Maar het is echt te moeilijk en te ingewikkeld een tandje bij te zetten om de vaccins zo snel mogelijk te gaan zetten.
Ik kan daar niet echt bij
En eigenlijk vind ik einde Q2 al te laat om klaar te zijn met de risicogroepen. Maar wie ben ik.
Nee, Thialf is gesloten voor recreatief sporten.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Thialf is gesloten, behalve voor topsporters. Hoezo zou het dan niet in strijd met de regels zijn die voor ons allemaal gelden?
Pfizer gaf aan dat 1 prik meer dan 80% bescherming biedt, 85% ofzo, misschien zelfs hoger, weet niet meer hoeveel precies.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het in Q2 wel een stuk sneller gaat als J&J goed gekeurd wordt. Volgens mij is op dit moment daadwerkelijk de bottleneck het aantal vaccins wat Nederland geleverd krijgt. Want eerdere post iemand dat er weer een leveringsprobleem was met AZ.
quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Thialf is gesloten voor recreatief sporten.
Dit was geen recreatief sporten, maar het opnemen van een campagne video op locatie.
Dikke onzin.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar was Gijs Rademaker heel duidelijk over bij de peiling die hij bij Jinek presenteerde.
"Ja, het gros van de mensen die ik sprak heeft geen beperkingen door de avondklok. Die zijn het er dus mee eens. Dat is ongeveer 80% van de mensen"
Eergisteren oid bij Jinek.
Thialf is een plek voor recreatief sporten en een evenementenlocatie. Recreatief sporten is het voor gesloten, als evenementenlocatie is het gesloten.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Thialf is gesloten voor recreatief sporten.
Dit was geen recreatief sporten, maar het opnemen van een campagne video op locatie.
hoeveel mensen dood door een knipbeurt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tot het merendeel gevaccineerd is. Blijken vaccinaties niet de oplossing dan hebben we een nog veel groter probleem. Aan de andere kant... De gemiddelde levensverwachting zal dan wel dalen en dan kunnen we weer lekker met 65 met pensioen
Eens hoor, ik vond het ook een bijzondere conclusie.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dikke onzin.
De sperrtijd is er nu en minder mensen hebben er last van. Maar dat is alleen in de huidige set maatregelen zo.
Want als die er niet zijn, willen mensen weer naar hun avondbezigheid. Sporten en alles van dat. Dat is nu ook verboden.
Met de spertijd kan dat verbod ook niet worden opgeheven. Wil niemand meer sporten /hobbyen dan?
Het is onzin om te zeggen dat je er geen last van hebt.
En 2021 zou toch beter worden dan 2020? Door politici had ik liever in 2020 geleefd. Dat was geen gevangenis in wording.
Moedwillig dusquote:
dat is niet best gister was het nog 94%quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Maar goed, bedtijd. Laten we afsluiten met een positief bericht.
La Vallaquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:32 schreef chratnox het volgende:
Even offtopic. In het kader van dystopische werelden, Altered Carbon op Netflix
Ja, zo simpel kan het zijn.quote:
Offtopic?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:32 schreef chratnox het volgende:
Weinig mis meequote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:32 schreef chratnox het volgende:
Er is een onderzoek dat mensen die al een keer besmet zijn geraakt genoeg hebben aan 1 prik van het mRNA vaccin. Dus die strategie kan je zo invoeren als iemand bewezen besmet is geweest. Het nadeel van 1 prik geven i.p.v 2 is dat er eigenlijk te weinig studie naar is. Je kan het doen maar het blijft een gok.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pfizer gaf aan dat 1 prik meer dan 80% bescherming biedt, 85% ofzo, misschien zelfs hoger, weet niet meer hoeveel precies.
Dan kun je je afvragen of je überhaupt twee prikken wil zetten. Als je dan alleen Pfizer pakt hebben we er voor eind Q2 bij elkaar al 8 of 9 miljoen ofzo, dan heb je AZ, Janssen, Moderna e.d. nog niet eens meegeteld.
Hoezo machtsmisbruik?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moedwillig dus
Machtsmisbruik voor eigen gewin. Opstappen dus.
Ik lees vooral heel veel "ja, maar..." Met zoveel uitzonderingen hoef je je als gewone burger echt niet meer verplicht te voelen je braaf aan al die onzinnige en voornamelijk onderdrukkende maatregelen te houden.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij mocht je toen nog gewoon trouwen en daarbij een samenkomst hebben.
De kritiek was dat de 1,5m niet altijd netjes werd gehandhaafd. Iets waar volgens mij iedereen zich wel schuldig heeft gemaakt, onbedoeld.
[..]
Ja, dat gaat hem stemmen kosten.
Maar was niet in strijd met de regels.
[..]
Is ook niet verboden.
[..]
Dacht dat al het passagiers vervoer met Engeland stil was gelegd totdat de infrastructuur voor quarantaine rond was.
[..]
Vrijwel alle kerken zijn dicht.
Laatste keer dat ik in de kerk was voor een herdenking, eind vorig jaar, was de capaciteit tot 1/4 terug gebracht, werd er niet gezongen, iedereen droeg mondkapjes bij binnenkomst en vertrek.
[..]
Wat gewoon volgens de geldende regels mocht ven door het Volk ook gewoon gedaan werd...
[..]
Ook volgens de geldende regels...
[..]
Volgens mij is de crew van Femke Louise beboet destijds voor overtreden van de regels.
Maar wat is het verwijt nu, dat je ook in de gracht wilt springen als een influencer dat doet, of dat je je niet aan de maatregelen wilt houden omdat de handhaving niet in orde is?
eerste seizoen alleenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:32 schreef chratnox het volgende:
vind de wereld tegenwoordig meer als de handmaids tale echt bizarquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:32 schreef chratnox het volgende:
Dus feitelijk wil je je alleen aan maatregelen houden als die een stuk strenger zijn dan tot nu toe.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik lees vooral heel veel "ja, maar..." Met zoveel uitzonderingen hoef je je als gewone burger echt niet meer verplicht te voelen je braaf aan al die onzinnige en voornamelijk onderdrukkende maatregelen te houden.
Hugo de faler en mark de onbetrouwbare zitten niet in israel iddquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verschil is dat ze daar natuurlijk lekker door spuiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |