SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Die knipbeurt vind ik totaal niet relevant. Beetje flauw dat je het die kant op probeerde te duwen, maargoed.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nou ik kan me voorstellen dat leerachterstand voorkomen meer zieken en doden en overbelaste zorg mag kosten dan bijvoorbeeld die knipbeurt.
Dat zijn namelijk de keuzes die gemaakt moeten worden.
quote:MSTERDAM - Ook nu ’we’ vaccineren, zorgt het coronavirus nog steeds mondiaal voor ontwrichting. De mutanten baren zorgen. De Britse variant rukt op en ook de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse varianten zijn in aantocht. Tegelijkertijd zuchten economie en maatschappij onder verstikkende maatregelen.
Tot het merendeel gevaccineerd is. Blijken vaccinaties niet de oplossing dan hebben we een nog veel groter probleem. Aan de andere kant... De gemiddelde levensverwachting zal dan wel dalen en dan kunnen we weer lekker met 65 met pensioenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:04 schreef Claudia_x het volgende: [..] En heb je zelf een beeld van hoelang deze situatie vol te houden is? Nog een paar maanden? Een jaar? Tien jaar? Voor altijd? Is er een grens? Waar ligt die?
Ook van Dissel is geen heilige, maar gewoon een mens met eigen belangen, zijn eigen mening, een omgeving die ongetwijfeld ook weer hun eigen mening heeft enz.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja je bent voor een bepaald persoon of niet. Heerlijk zwart-wit denken weer, net of je voor een voetbalclub bent. Jaap van Dissel geef ik wel over het algemeen meer vertrouwen voor kennis dan een Maurice De Hond of iemand anders. Maar he dat is niet omdat ik voor Jaap van Dissel ben, dat komt omdat hij er werkelijk voor gestudeerd heeft. Wie ben ik dan om inhoudelijk kritiek te geven op de inhoud? Ik probeer het te begrijpen. Die kritiek kan ik wel geven op zijn communicatie en inlevend vermogen. Die faalt nogal. Dunning-krugereffect op de inhoud is veel te groot, ook zeker hier. 17 miljoen bondscoaches, 17 miljoen virusexperts...
Wat als dat vaccineren nog een jaar duurt? Is het dan nog steeds in balans met de mensen die overlijden aan zaken die te voorkomen waren als het eerder gevonden kon worden?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tot het merendeel gevaccineerd is. Blijken vaccinaties niet de oplossing dan hebben we een nog veel groter probleem. Aan de andere kant... De gemiddelde levensverwachting zal dan wel dalen en dan kunnen we weer lekker met 65 met pensioen
Dit is niet perse een reactie op jou hoor dat jij die dingen heb gezegd. Maar die dingen zie ik wel gesuggereerd worden. Net of er een groter complot achter zit. Van Dissel corrupt etc. De nuance op de situatie is steeds verder te zoeken. Ik snap ook de frustratie van mensen, het lijkt allemaal eindeloos. Ik zou ook wel zicht op een einde willen. Maar we moeten nu roeien met de riemen die we hebben.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten waar ik gezegd heb dat ze het doen om ons te pesten, dan heb ik me niet goed uitgedrukt namelijk.
Ik heb nergens gezegd dat die 170.000 van het RIVM kwam. Feit is dat die 170.000 gepresenteerd is in een Catshuisbriefing, dus die 170.000 is gepresenteerd aan Rutte en de Jonge.
een ochtendklok is onvermijdelijk nuquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is niet perse een reactie op jou hoor dat jij die dingen heb gezegd. Maar die dingen zie ik wel gesuggereerd worden. Net of er een groter complot achter zit. Van Dissel corrupt etc. De nuance op de situatie is steeds verder te zoeken. Ik snap ook de frustratie van mensen, het lijkt allemaal eindeloos. Ik zou ook wel zicht op een einde willen. Maar we moeten nu roeien met de riemen die we hebben.
Dankje dat je mijn punt even onderstreeptquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een ochtendklok is onvermijdelijk nu
24/7 klokquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een ochtendklok is onvermijdelijk nu
Die knipbeurt staat voor het opengooien van het mkb. Ik zou het niet verwaarlozen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die knipbeurt vind ik totaal niet relevant. Beetje flauw dat je het die kant op probeerde te duwen, maargoed.
Wat ik wel relevant vind is ervoor zorgen dat mijn kids later nog op een normale manier naar school kunnen en daar nog een opleiding van niveau kunnen krijgen.
Of dat ons sociale stelsel en de zorg betaalbaar blijven, dat we niet allemaal ons hele salaris inleveren om de puinhoop die we nu veroorzaken te herstellen. Of de mensen waar nu te laat kanker ontdekt wordt, waar het al in een stadium is waar het niet meer te behandelen is.
Er is op dit moment tunnelvisie op corona, dat lijkt me niet lang meer houdbaar.
Weet je, ik hoef niet eens een zicht op een einde te hebben. Ik wil zien dat alles, maar dan ook alles eraan gedaan wordt om ervoor te zorgen dat we zo snel mogelijk uit deze situatie komen. Een avondklok brengt ons niet uit deze situatie, het zorgt er potentieel voor dat we extra tijd hebben, meer niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is niet perse een reactie op jou hoor dat jij die dingen heb gezegd. Maar die dingen zie ik wel gesuggereerd worden. Net of er een groter complot achter zit. Van Dissel corrupt etc. De nuance op de situatie is steeds verder te zoeken. Ik snap ook de frustratie van mensen, het lijkt allemaal eindeloos. Ik zou ook wel zicht op een einde willen. Maar we moeten nu roeien met de riemen die we hebben.
Shit, de cijfers zijn te positief, de modelleringen en prognoses bleken niet te kloppen. Dat MOET een verklaring hebben, er MOET een keerzijde zijn. Paniek.quote:Uitgerekend bij die grotere steekproef, die een beter zicht op de Britse variant zou moeten geven, worden vraagtekens gesteld, ook door het RIVM zelf. Waar in de kleine steekproeven het groeipercentage schommelde, maar er in elk geval duidelijk een groei zichtbaar was, was die in de grote steekproef plotseling helemaal verdwenen. Het was onderwerp van gesprek in het OMT – vorige week al, toen het de uitkomsten van de kiemsurveillance besprak. En deze week weer, nu het RIVM uitzoekt wat er precies aan de hand is. Zelf heeft de RIVM-organisatie een mogelijke verklaring: de uitslagen van de steekproef druppelen één voor één binnen. Ook nadat de resultaten worden bekendgemaakt, zijn niet alle gegevens compleet. Wellicht hebben juist regio’s waar de Britse variant vaker voorkomt nog niet alle uitslagen doorgegeven. Onderzoek moet uitwijzen of die hypothese klopt.
Ik zou graag een keer naar de kapper gaan en met mij veel mensen. Maar ik kan mij voorstellen dat je zegt die knipbeurt kan wachten. Rustig op je beurt wachten ijdeltuit.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nou ik kan me voorstellen dat leerachterstand voorkomen meer zieken en doden en overbelaste zorg mag kosten dan bijvoorbeeld die knipbeurt.
Dat zijn namelijk de keuzes die gemaakt moeten worden.
Daar hebben veel mensen denk ik begrip voor, de vaccinaties afwachten. Er zal tot die tijd enige bereidwilligheid zijn om het eigen gedrag aan te passen. Maar dat zal niet voor alles gelden. De scholen tot die tijd gesloten houden, is uitgesloten; thuis werken tot die tijd zullen velen blijven doen. Een thuisblijfplicht tot die tijd is onacceptabel; een avondklok in de winterperiode is te doen. Bezoek beperken tot één persoon tegelijk/per dag is niet zolang vol te houden; het aantal sociale contacten beperkt houden zal wel gaan. Et cetera.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tot het merendeel gevaccineerd is. Blijken vaccinaties niet de oplossing dan hebben we een nog veel groter probleem.
Goeie grap, alsof de overheid dat ooit terug gaat draaien. Straks zitten we met de financiële nasleep van de coronacrisis.quote:Aan de andere kant... De gemiddelde levensverwachting zal dan wel dalen en dan kunnen we weer lekker met 65 met pensioen.
Verschil is dat ze daar natuurlijk lekker door spuiten.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Maar goed, bedtijd. Laten we afsluiten met een positief bericht.
Volgens mij mocht je toen nog gewoon trouwen en daarbij een samenkomst hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou je je als gewone burger nog aan de maatregelen houden terwijl ondertussen politici trouwen
Ja, dat gaat hem stemmen kosten.quote:, in het Thialf schaatsen
Is ook niet verboden.quote:en fysiek vergaderen alsof Teams niet bestaat
Dacht dat al het passagiers vervoer met Engeland stil was gelegd totdat de infrastructuur voor quarantaine rond was.quote:, passagiersvluchten uit het VK nog dagelijks op Schiphol landen terwijl ondertussen de Britse mutatie apocalypse gepredikt wordt
Vrijwel alle kerken zijn dicht.quote:, gristenen nog naar de kerk gaan om daar mondkaploos psalmen op te dreunen
Wat gewoon volgens de geldende regels mocht ven door het Volk ook gewoon gedaan werd...quote:, de koninklijke familie nog op vakantie gaat,
Ook volgens de geldende regels...quote:coronapopsterren avond na avond in talkshows op komen draven,
Volgens mij is de crew van Femke Louise beboet destijds voor overtreden van de regels.quote:profvoetballers naar de kapper gaan en influencers en nutteloze crlebrities nog altijd leven alsof er geen pandemie gaande is en hen geen strobreed in de weg gelegd wordt?
Ik verwaarloos het niet, maar door het te brengen op de manier die je deed zei je eigenlijk dat ik een knipbeurt belangrijker vond dan mensenlevens, dat vind ik niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Die knipbeurt staat voor het opengooien van het mkb. Ik zou het niet verwaarlozen.
Zorg betaalbaar? Grappig, je bent een van de weinigen die dat naar voren brengt de meeste mensen willen uitbreiding van de capaciteit.
Hoe zie je de behandeling van kankerpatiënten voor je als de ICs volliggen en sowieso kankerbehandelingen zorgen voor meer vatbaarheid voor Corona?
Vwb school dat ben ik met je eens.
God wat ben ik het eens met jou.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je, ik hoef niet eens een zicht op een einde te hebben. Ik wil zien dat alles, maar dan ook alles eraan gedaan wordt om ervoor te zorgen dat we zo snel mogelijk uit deze situatie komen. Een avondklok brengt ons niet uit deze situatie, het zorgt er potentieel voor dat we extra tijd hebben, meer niet.
Uit deze situatie komen we door te vaccineren. Het vaccineren waar we zo ons best doen, maar er telkens redenen komen waarom het niet snel genoeg gaat. In een normale situatie is het voor mij echt voldoende dat ze hun best doen, maar nu is het niet genoeg. Nu wil ik meer zien, ik wil zien dat ze zeggen: Ja shit, als we nu niet een dagje langzamer gaan is 't op tot we weer vaccins binnen krijgen.
Ik wil ambitie zien, een duidelijk doel. En dan iets als: "Ja, we denken Q3 wel de risicogroepen gevaccineerd te hebben" vind ik niet goed genoeg, daar moet wat meer peper in, zeker aangezien voor het einde van Q2 al voldoende vaccins aanwezig zijn om iedereen in die groepen gevaccineerd te hebben.
Als je iets heel anders vindt dan je verwacht, dan is het logisch dat je je afvraagt waarom en op onderzoek uitgaat. Da's geen paniek maar wetenschap.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Shit, de cijfers zijn te positief, de modelleringen en prognoses bleken niet te kloppen. Dat MOET een verklaring hebben, er MOET een keerzijde zijn. Paniek.
Misschien had er meteen vanaf de eerste golf keihard ingezet moeten worden op het massaal opleiden van IC-verpleegkundigen en het welhaast wettelijk verplichten tot afslanken van obese babyboomermannen ipv de hele burgerbevolking te gijzelen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat als dat vaccineren nog een jaar duurt? Is het dan nog steeds in balans met de mensen die overlijden aan zaken die te voorkomen waren als het eerder gevonden kon worden?
Thialf is gesloten, behalve voor topsporters. Hoezo zou het dan niet in strijd met de regels zijn die voor ons allemaal gelden?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:21 schreef Wantie het volgende:
Ja, dat gaat hem stemmen kosten.
Maar was niet in strijd met de regels.
Extra IC personeel opleiden is niet de oplossing.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Misschien had er meteen vanaf de eerste golf keihard ingezet moeten worden op het massaal opleiden van IC-verpleegkundigen en het welhaast wettelijk verplichten tot afslanken van obese babyboomermannen ipv de hele burgerbevolking te gijzelen.
We zijn inmiddels een jaar verder en de situatie is uitzichtloos, maar de IC's liggen nog altijd vol met veel te dikke mannelijke 60-ers en er heerst nog altijd een groot gebrek aan IC verpleegkundigen. En als we op deze voet verder gaan is die situatie over nóg een jaar nog altijd ongewijzigd.
Met het eerste kun je exponentiële groei niet aan en voor het tweede bestaat geen quick fix. Mocht je dat afslanken werkelijk willen verplichten: dat past in ieder geval bij een politiestaat en daar is een avondklok niks bij vergeleken.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Misschien had er meteen vanaf de eerste golf keihard ingezet moeten worden op het massaal opleiden van IC-verpleegkundigen en het welhaast wettelijk verplichten tot afslanken van obese babyboomermannen ipv de hele burgerbevolking te gijzelen.
Ik denk dat het in Q2 wel een stuk sneller gaat als J&J goed gekeurd wordt. Volgens mij is op dit moment daadwerkelijk de bottleneck het aantal vaccins wat Nederland geleverd krijgt. Want eerdere post iemand dat er weer een leveringsprobleem was met AZ.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
God wat ben ik het eens met jou.
We hebben wel de ambitie om de avondklok koste wat het kost zo snel mogelijk wettelijk weer mogelijk te maken.
Maar het is echt te moeilijk en te ingewikkeld een tandje bij te zetten om de vaccins zo snel mogelijk te gaan zetten.
Ik kan daar niet echt bij
En eigenlijk vind ik einde Q2 al te laat om klaar te zijn met de risicogroepen. Maar wie ben ik.
Nee, Thialf is gesloten voor recreatief sporten.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Thialf is gesloten, behalve voor topsporters. Hoezo zou het dan niet in strijd met de regels zijn die voor ons allemaal gelden?
Pfizer gaf aan dat 1 prik meer dan 80% bescherming biedt, 85% ofzo, misschien zelfs hoger, weet niet meer hoeveel precies.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het in Q2 wel een stuk sneller gaat als J&J goed gekeurd wordt. Volgens mij is op dit moment daadwerkelijk de bottleneck het aantal vaccins wat Nederland geleverd krijgt. Want eerdere post iemand dat er weer een leveringsprobleem was met AZ.
quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Thialf is gesloten voor recreatief sporten.
Dit was geen recreatief sporten, maar het opnemen van een campagne video op locatie.
Dikke onzin.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar was Gijs Rademaker heel duidelijk over bij de peiling die hij bij Jinek presenteerde.
"Ja, het gros van de mensen die ik sprak heeft geen beperkingen door de avondklok. Die zijn het er dus mee eens. Dat is ongeveer 80% van de mensen"
Eergisteren oid bij Jinek.
Thialf is een plek voor recreatief sporten en een evenementenlocatie. Recreatief sporten is het voor gesloten, als evenementenlocatie is het gesloten.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Thialf is gesloten voor recreatief sporten.
Dit was geen recreatief sporten, maar het opnemen van een campagne video op locatie.
hoeveel mensen dood door een knipbeurt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tot het merendeel gevaccineerd is. Blijken vaccinaties niet de oplossing dan hebben we een nog veel groter probleem. Aan de andere kant... De gemiddelde levensverwachting zal dan wel dalen en dan kunnen we weer lekker met 65 met pensioen
Eens hoor, ik vond het ook een bijzondere conclusie.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dikke onzin.
De sperrtijd is er nu en minder mensen hebben er last van. Maar dat is alleen in de huidige set maatregelen zo.
Want als die er niet zijn, willen mensen weer naar hun avondbezigheid. Sporten en alles van dat. Dat is nu ook verboden.
Met de spertijd kan dat verbod ook niet worden opgeheven. Wil niemand meer sporten /hobbyen dan?
Het is onzin om te zeggen dat je er geen last van hebt.
En 2021 zou toch beter worden dan 2020? Door politici had ik liever in 2020 geleefd. Dat was geen gevangenis in wording.
Moedwillig dusquote:
dat is niet best gister was het nog 94%quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Maar goed, bedtijd. Laten we afsluiten met een positief bericht.
La Vallaquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:32 schreef chratnox het volgende:
Even offtopic. In het kader van dystopische werelden, Altered Carbon op Netflix
Ja, zo simpel kan het zijn.quote:
Offtopic?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:32 schreef chratnox het volgende:
Weinig mis meequote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:32 schreef chratnox het volgende:
Er is een onderzoek dat mensen die al een keer besmet zijn geraakt genoeg hebben aan 1 prik van het mRNA vaccin. Dus die strategie kan je zo invoeren als iemand bewezen besmet is geweest. Het nadeel van 1 prik geven i.p.v 2 is dat er eigenlijk te weinig studie naar is. Je kan het doen maar het blijft een gok.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pfizer gaf aan dat 1 prik meer dan 80% bescherming biedt, 85% ofzo, misschien zelfs hoger, weet niet meer hoeveel precies.
Dan kun je je afvragen of je überhaupt twee prikken wil zetten. Als je dan alleen Pfizer pakt hebben we er voor eind Q2 bij elkaar al 8 of 9 miljoen ofzo, dan heb je AZ, Janssen, Moderna e.d. nog niet eens meegeteld.
Hoezo machtsmisbruik?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moedwillig dus
Machtsmisbruik voor eigen gewin. Opstappen dus.
Ik lees vooral heel veel "ja, maar..." Met zoveel uitzonderingen hoef je je als gewone burger echt niet meer verplicht te voelen je braaf aan al die onzinnige en voornamelijk onderdrukkende maatregelen te houden.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij mocht je toen nog gewoon trouwen en daarbij een samenkomst hebben.
De kritiek was dat de 1,5m niet altijd netjes werd gehandhaafd. Iets waar volgens mij iedereen zich wel schuldig heeft gemaakt, onbedoeld.
[..]
Ja, dat gaat hem stemmen kosten.
Maar was niet in strijd met de regels.
[..]
Is ook niet verboden.
[..]
Dacht dat al het passagiers vervoer met Engeland stil was gelegd totdat de infrastructuur voor quarantaine rond was.
[..]
Vrijwel alle kerken zijn dicht.
Laatste keer dat ik in de kerk was voor een herdenking, eind vorig jaar, was de capaciteit tot 1/4 terug gebracht, werd er niet gezongen, iedereen droeg mondkapjes bij binnenkomst en vertrek.
[..]
Wat gewoon volgens de geldende regels mocht ven door het Volk ook gewoon gedaan werd...
[..]
Ook volgens de geldende regels...
[..]
Volgens mij is de crew van Femke Louise beboet destijds voor overtreden van de regels.
Maar wat is het verwijt nu, dat je ook in de gracht wilt springen als een influencer dat doet, of dat je je niet aan de maatregelen wilt houden omdat de handhaving niet in orde is?
eerste seizoen alleenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:32 schreef chratnox het volgende:
vind de wereld tegenwoordig meer als de handmaids tale echt bizarquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:32 schreef chratnox het volgende:
Dus feitelijk wil je je alleen aan maatregelen houden als die een stuk strenger zijn dan tot nu toe.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik lees vooral heel veel "ja, maar..." Met zoveel uitzonderingen hoef je je als gewone burger echt niet meer verplicht te voelen je braaf aan al die onzinnige en voornamelijk onderdrukkende maatregelen te houden.
Hugo de faler en mark de onbetrouwbare zitten niet in israel iddquote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verschil is dat ze daar natuurlijk lekker door spuiten.
Van exponentiële groei is alleen sprake zonder maatregelen...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met het eerste kun je exponentiële groei niet aan en voor het tweede bestaat geen quick fix. Mocht je dat afslanken werkelijk willen verplichten: dat past in ieder geval bij een politiestaat en daar is een avondklok niks bij vergeleken.
Je bedoelt omdat het om een AV-productie ging? Of omdat hij het schaatsen deed als onderdeel van zijn werk (want hij kon dat werk niet uitoefenen zonder te schaatsen - iets wat sowieso al niet gepland was en de avond tevoren pas is bedacht)?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo machtsmisbruik?
De hele setting is onhandig en zal zeker pijn gaan doen bij de verkiezingen.
Maar niet in strijd met de maatregelen.
Van beide heeft hij geen gebruik gemaakt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Thialf is een plek voor recreatief sporten en een evenementenlocatie. Recreatief sporten is het voor gesloten, als evenementenlocatie is het gesloten.
Hoekstra gaf aan dat hij er was voor een overleg over topsport.
Er is een scenario bedacht van Wopke samen met Sven op de schaats om sporten te promoten. En dat is in Thialf opgenomen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bedoelt omdat het om een AV-productie ging? Of omdat hij het schaatsen deed als onderdeel van zijn werk (want hij kon dat werk niet uitoefenen zonder te schaatsen - iets wat sowieso al niet gepland was en de avond tevoren pas is bedacht)?
Waaw. Dat je dat vraagt....quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo machtsmisbruik?
De hele setting is onhandig en zal zeker pijn gaan doen bij de verkiezingen.
Maar niet in strijd met de maatregelen.
En dat is hetgene wat het vervelend maakt. Volgens de regels zal hij het ongetwijfeld mogen. Hij (of nouja, het hele campagneteam dus) geeft er alle schijn van zich niet in te kunnen leven in de bevolking die zo verlangt naar dit weer kunnen. Die niet kan wachten om weer te gaan sporten op een andere plek dan een rondje hardlopen. Op het moment dat je dit de wereld in stuurt heb je of geen feeling met de bevolking, wat heel kwalijk is als kamerlid. Of het boeit je niet, wat heel kwalijk is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Van beide heeft hij geen gebruik gemaakt.
Dit was geen evenement en geen recreatief sporten.
De setting is echter wel buitengewoon onhandig.
Dat hij er voor overleg was suggereert dat dit spontaan is ontstaan, maar ik begreep van Radio 1 dat dit al veel eerder was gepland.
Dus geen woopsie van Wopke, maar een door zijn campagne team bedacht en uitgewerkt scenario.
Het was in ieder geval niet voor een campagne-video, zoals je aangaf:quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Van beide heeft hij geen gebruik gemaakt.
Dit was geen evenement en geen recreatief sporten.
De setting is echter wel buitengewoon onhandig.
Dat hij er voor overleg was suggereert dat dit spontaan is ontstaan, maar ik begreep van Radio 1 dat dit al veel eerder was gepland.
Dus geen woopsie van Wopke, maar een door zijn campagne team bedacht en uitgewerkt scenario.
De wil om me aan de maatregelen te houden is al lang en breed weg. Je braaf aan de maatregelen houden verandert he-le-maal niets aan het eindeloos verlengen ervan door politici vanwege politiek opportunisme en regelrechte machtswellust. Als het politici echt om de bestrijding van het virus te doen was namen ze wel andere maatregelen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus feitelijk wil je je alleen aan maatregelen houden als die een stuk strenger zijn dan tot nu toe.
Hopelijk leest Rutte niet mee ..
Tja, het is geen machtsmisbruik.quote:
Wordt te opvallend idd.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:43 schreef Abyss33 het volgende:
"Testbewijs twee dagen geldig
Een testbewijs zou 48 uur geldig moeten zijn. Het Outbreak Management Team (OMT) had volgens De Jonge geadviseerd om die maar 24 uur geldig te laten zijn, maar dat is volgens hem onpraktisch. "
Kijk zelfde truucjes worden al gebruikt als de truucjes met de avondklok..
"ja wees blij dat geen totale blijf binnen maatrgel nemen "
en nu .
Ja OMT adviseerde 24 uur, maar dat is echt te weinig dus 48 uur.. Wees blij! het it tenminste geen 24 uur. is.
Stop nu eens met deze dingen. klaar stoppen..
campagne video.. dat hij in een gesloten sporthal zit te sporten..quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het was in ieder geval niet voor een campagne-video, zoals je aangaf:
Volgens hem ging het om een werkbezoek. Hij weerspreekt dat het een campagne-momentje was. ,,Ik heb het gewoon niet handig gedaan, dat moet ik ruiterlijk erkennen.” (bron)
Misschien kunnen ze die campagne-video nog aanpassen. Wil je schaatsen wordt lijsttrekker van het CDA. Want hoe snel die hun lijsttrekkers opbranden in de afgelopen tijd.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het was in ieder geval niet voor een campagne-video, zoals je aangaf:
Volgens hem ging het om een werkbezoek. Hij weerspreekt dat het een campagne-momentje was. ,,Ik heb het gewoon niet handig gedaan, dat moet ik ruiterlijk erkennen.” (bron)
Hij is geen pro sporter of entourage. Hij is politicus die even lekker de baan gaat gebruiken voor eigen gewin terwijl dat voor iedereen verboden is. Lekker om eens te laten zien wat niemand meer mag doen zonder profcontract, mede door zijn partij's toedoen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, het is geen machtsmisbruik.
Hij doet niet iets dat niet mag.
Zo lust ik er nog wel een paar ja.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, het is geen machtsmisbruik.
Hij doet niet iets dat niet mag.
Hij bouwt ermee aan z'n beeld van een frisse, sportieve politicus. En van iemand die compleet losgezongen is van de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:49 schreef Abyss33 het volgende:
Dat is toch geen promotie video.. stem op ons.. want.. we zijn hier aan het schaatsen?
lol wat is de gedachte
dat werkbezoek is nog 1 ding..quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij bouwt ermee aan z'n beeld van een frisse, sportieve politicus. En van iemand die compleet losgezongen is van de werkelijkheid.
Maar ik denk dat @:Wantie gelijk heeft: ministers op werkbezoek hoeven zich niet aan dezelfde regels te houden als wij. Da's niet de schuld van Wopke.
Poetin stapt bijvoorbeeld ook heel stoer en strijdvaardig in een straaljager om de gemiddelde Rus ontzag in te boezemen. Ik zie Wobke's aktie om ouderwetsch oer-Hollandsch op de schaats te staan wel als iets vergelijkbaars. Beter had 'ie zich laten fotograferen met een bord spruiten voor z'n neus ofzo.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij is geen pro sporter of entourage. Hij is politicus die even lekker de baan gaat gebruiken voor eigen gewin terwijl dat voor iedereen verboden is. Lekker om eens te laten zien wat niemand meer mag doen zonder profcontract, mede door zijn partij's toedoen.
Er zal vast een truckje zijn wat bepaalt dat hij het wel mag, want zo zijn politici. Lekker regels bedenken voor een ander, maar zelf loopholes maken.
Die boemerang had harder in zijn gezicht moeten rammen.
Los van de foto, maakte de begeleidende tekst het helemaal ridicuul.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Poetin stapt bijvoorbeeld ook heel stoer en strijdvaardig in een straaljager om de gemiddelde Rus ontzag in te boezemen. Ik zie Wobke's aktie om ouderwetsch oer-Hollandsch op de schaats te staan wel als iets vergelijkbaars. Beter had 'ie zich laten fotograferen met een bord spruiten voor z'n neus ofzo.
Neu, ik denk dat hij oprecht de boodschap naar buiten wilde brengen dat sporten gezond is en iedereen vooral moet blijven bewegen. En dat kan natuurlijk ook, in de buitenlucht, voor 21 uur 's avonds, met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand, in gebieden die niet zo druk bezocht worden dat ze worden afgesloten voor het publiek. Die voorwaarden vergat hij erbij te zeggen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Poetin stapt bijvoorbeeld ook heel stoer en strijdvaardig in een straaljager om de gemiddelde Rus ontzag in te boezemen. Ik zie Wobke's aktie om ouderwetsch oer-Hollandsch op de schaats te staan wel als iets vergelijkbaars. Beter had 'ie zich laten fotograferen met een bord spruiten voor z'n neus ofzo.
Als ze zich in Den Haag niet zo als een stel micromanagers hadden lopen profileren de afgelopen tijd, dan was de ophef hierover ook reuze meegevallen, want in een gezonde situatie zijn de letter en de geest der wet prima in balans.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:54 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
dat werkbezoek is nog 1 ding..
er vervolgens een tweet uit gooien en bijna roepen dat schaatsen in thialf zo gezond is..
en iedereen het zou moeten doen..
Is wel heel apart.
Net zoals leden van het koninklijk huis, celebrities, talkshowhosts, OMT'ers, RIVM'ers, voetballers en andere profsporters, influencers, enz. Buiten ons, belastingslaafjes, zijn er nog amper mensen die zich wél nog aan de maatregelen hoeven te houden.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij bouwt ermee aan z'n beeld van een frisse, sportieve politicus. En van iemand die compleet losgezongen is van de werkelijkheid.
Maar ik denk dat @:Wantie gelijk heeft: ministers op werkbezoek hoeven zich niet aan dezelfde regels te houden als wij. Da's niet de schuld van Wopke.
nogmaals is niet het werkbezoek.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat deze crisis in ieder geval heeft geleerd is dat je héél hard moet klagen uit monde van je eigen groep zodat er een uitzondering voor je wordt gemaakt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Net zoals leden van het koninklijk huis, celebrities, talkshowhosts, OMT'ers, RIVM'ers, voetballers en andere profsporters, influencers, enz. Buiten ons, belastingslaafjes, zijn er nog amper mensen die zich wél nog aan de maatregelen hoeven te houden.
Some are more equal than others. En dat onze ministers zich niet aan de regels houden wil alleen maar zeggen dat we NIET met een dodelijk virus te maken hebben. Duhquote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Net zoals leden van het koninklijk huis, celebrities, talkshowhosts, OMT'ers, RIVM'ers, voetballers en andere profsporters, influencers, enz. Buiten ons, belastingslaafjes, zijn er nog amper mensen die zich wél nog aan de maatregelen hoeven te houden.
Volgens mij is iedereen het erover eens dat hij een fout heeft gemaakt. De vraag was of hij de maatregelen heeft overtreden,quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:01 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
nogmaals is niet het werkbezoek.
het excuus was ook, het was een werkbezoek. ok prima..
Maar hij gooit er een tweet uit over sporten en hoe gezond het is (met andere woorden hij maakt de link met zijn werkbezoek alszijnde dat hij aan het sporten was)
Laat een foto zien dat hij sport in thialf. en roept sporten is gezond.. blijf sporten..
Daar ligt de fout,. niet het werkbezoek. Dat hij even de schaatsen omdoet is prima.
Maar op het moment dat hij het bezoek zelf linkt alszijnde dat hij aan het sporten is. of explicitiet wijst op sporten is gezond met een foto waarin hij dan neem ik aan het sporten is..
Dat kun je toch niet verdedigen meer?
Klopt, daarom is er in de voorbije decennia ook volop ingezet op de individualisering van de samenleving. Die vormt dan namelijk nog maar amper een bedreiging voor de boven ons gestelden en hun apparatsjiks en marionetten.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat deze crisis in ieder geval heeft geleerd is dat je héél hard moet klagen uit monde van je eigen groep zodat er een uitzondering voor je wordt gemaakt.
Nouja normaal gesproken is dit niet relevant. want hij is enkel aan het schaatsen..quote:Op zaterdag 20 februari 2021 00:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Als ze zich in Den Haag niet zo als een stel micromanagers hadden lopen profileren de afgelopen tijd, dan was de ophef hierover ook reuze meegevallen, want in een gezonde situatie zijn de letter en de geest der wet prima in balans.
Nouja heel simpel.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen het erover eens dat hij een fout heeft gemaakt. De vraag was of hij de maatregelen heeft overtreden,
De peilingen geloof ik al niet zo.. en in een maand kan het ook snel veranderen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:15 schreef leolinedance het volgende:
Dat er nog zo veel mensen CDA stemmen (volgens de peilingen), staan gewoon op de 3e plaats met 20 zetels
PVV zou wel eens kunnen gaan stunten.
Dat laatste zeg ik al vanaf Grapperhaus' bruiloft en de vakantie van het koninklijk huis, terwijl Rutte op datzelfde moment de bevolking op stond te roepen zich in hun eigen huis op te sluiten en vooral niet de deur uit te gaan. Die mensen worden beter en eerlijker geïnformeerd dan belastingslaafjes als wij en hun gedrag toont in mijn optiek vooral aan dat het wel meevalt met die apocalyptische vleermuishoest.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:03 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Some are more equal than others. En dat onze ministers zich niet aan de regels houden wil alleen maar zeggen dat we NIET met een dodelijk virus te maken hebben. Duh
En jij denkt dat dan de stemming om zal slaan en dat iedereen massaal op....ja, wat dan, gaat stemmen? Ik denk echt dat je schromelijk overschat hoe groot de weerstand tegen de maatregelen is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:18 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
De peilingen geloof ik al niet zo.. en in een maand kan het ook snel veranderen.
Als het kabinet op dezelfde voet blijft doorgaan en straks ook nog test bewijzen, vaccinaties.. hardere lockdowns..
Zou wel moeten.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En jij denkt dat dan de stemming om zal slaan en dat iedereen massaal op....ja, wat dan, gaat stemmen? Ik denk echt dat je schromelijk overschat hoe groot de weerstand tegen de maatregelen is.
Ik zat vanmiddag de podcast Vullings en van der Wulp te luisteren. Hun wisten te vertellen dat het echt heel verschillend is hoe mensen er over denken. Vooral de oudere generatie is bezig met corona en de maatregelen. Maar de jongeren vinden bij de verkiezingen juist weer klimaat belangrijk. Komt ook omdat jongeren het meer als tijdelijk zien dus eerdere zorgen maken over de toekomst, klimaat, huizenmarkt enzovoort dan ouderen. Ouderen zijn meer bezig met of de maatregelen streng genoeg zijn of strenger en het vaccinatie beleid.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En jij denkt dat dan de stemming om zal slaan en dat iedereen massaal op....ja, wat dan, gaat stemmen? Ik denk echt dat je schromelijk overschat hoe groot de weerstand tegen de maatregelen is.
Nee maar zoals ik zeg geloof ik de stemmingen peilingen niet zo.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso is het covid verhaal tijdelijk, als je gaat stemmen dan doe je dat voor de komende 4 jaar en ik persoonlijk vind andere zaken op de lange termijn toch wat belangrijker dan of een partij wel of niet voor een avondklok heeft gestemd.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zat vanmiddag de podcast Vullings en van der Wulp te luisteren. Hun wisten te vertellen dat het echt heel verschillend is hoe mensen er over denken. Vooral de oudere generatie is bezig met corona en de maatregelen. Maar de jongeren vinden bij de verkiezingen juist weer klimaat belangrijk. Komt ook omdat jongeren het meer als tijdelijk zien dus eerdere zorgen maken over de toekomst, klimaat, huizenmarkt enzovoort dan ouderen. Ouderen zijn meer bezig met of de maatregelen streng genoeg zijn of strenger en het vaccinatie beleid.
Volgens mij regeert de VVD als onderdeel van een coalitie en is er geen enkele partij in Nederland die een meerderheid heeft. Momenteel staat de VVD op winst, flinke winst voor Nederlandse begrippen zelfs, als we naar het gemiddelde van alle polls kijken komt de VVD op zo'n 25% van de stemmen uit.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:39 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Nee maar zoals ik zeg geloof ik de stemmingen peilingen niet zo.
Zie het meer als 50/50. voor en tegen,
dus wel degelijk dat nog meer raar gedrag van overheid het net de verkeerde kant op doen kantelen..
dus zeker geen massaal iets..
aangezien ik niet denk dat nederland massaal achter VVD staat op dit moment..
Het is niet tijdelijk, wordt eens wakkerquote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso is het covid verhaal tijdelijk, als je gaat stemmen dan doe je dat voor de komende 4 jaar en ik persoonlijk vind andere zaken op de lange termijn toch wat belangrijker dan of een partij wel of niet voor een avondklok heeft gestemd.
we zijn een jaar verder,,quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso is het covid verhaal tijdelijk, als je gaat stemmen dan doe je dat voor de komende 4 jaar en ik persoonlijk vind andere zaken op de lange termijn toch wat belangrijker dan of een partij wel of niet voor een avondklok heeft gestemd.
Tuurlijk is het tijdelijk. Maar vond het wel interessant dat vooral jongeren naar de toekomst kijken en oudere generatie meer naar het corona beleid. Ook zijn eigenlijk maar 2 partijen die veel met corona bezig zijn PVV en FVD terwijl als de andere partijen er over beginnen het juist averechts werkt,. Het geeft toch wel een inkijk in hoe veel mensen denken.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zijn een jaar verder waarin de VVD gedurende dat jaar een flink aantal zetels, in de peilingen, gewonnen heeft.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:45 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
we zijn een jaar verder,,
voor mij heeft deze situatie heel veel duidelijk gemaakt.
de paertijen die allemaal voor deze onzin zijn, zie ik dus al automatisch als partijen die niks veranderen in 4 jaar..
Juist dit laat zien hoe deze partijen stemmen tijdens de volgende vier jaar.
ben blij om het te zien. maakt alles veel duidelijker..
voorheen dacht ik nog d66 misschien een optie..
nu kan ik nooit op zo'n draaiende liegende partij stemmen..
Dat verbaast mij op zich niet zo, de jongeren gaan de grootste last krijgen van klimaatsverandering en de met de grootste kosten daarvan geconfronteerd worden. Ik vind het op zich wel triest dat de oudere/oudste generatie zich daar niet zo druk om maakt. Zeker gezien het feit dat corona eigenlijk gewoon een relatief kortdurende aangelegenheid is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tuurlijk is het tijdelijk. Maar vond het wel interessant dat vooral jongeren naar de toekomst kijken en oudere generatie meer naar het corona beleid. Ook zijn eigenlijk maar 2 partijen die veel met corona bezig zijn PVV en FVD terwijl als de andere partijen er over beginnen het juist averechts werkt,. Het geeft toch wel een inkijk in hoe veel mensen denken.
Elke pandemie is tijdelijk. Het is alleen de vraag wat we er aan willen overhouden. Persoonlijk denk ik vrij weinig. Sowieso dat hele build back beter en the great reset gaat niks van terecht komen. Als je een beetje geschiedenis kent dan zijn dat soort verhalen zo vaak geroepen en iedere keer gaat het toch anders.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:44 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Het is niet tijdelijk, wordt eens wakker
Stockholm syndroom, zoek het eens opquote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zijn een jaar verder waarin de VVD gedurende dat jaar een flink aantal zetels, in de peilingen, gewonnen heeft.
ja maar ik zeg net dat polls niet kloppen.. heb je der stand.nl avonf poll grezien. zit inmiddels op 60.000? stemmenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij regeert de VVD als onderdeel van een coalitie en is er geen enkele partij in Nederland die een meerderheid heeft. Momenteel staat de VVD op winst, flinke winst voor Nederlandse begrippen zelfs, als we naar het gemiddelde van alle polls kijken komt de VVD op zo'n 25% van de stemmen uit.
https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.html
En gezien de trend van het laatste jaar zie ik weinig reden om ervan uit te gaan dat dit ineens zal veranderen.
Het is GEEN pandemie, dat is als er echt een killervirus is, zoals Ebolaquote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Elke pandemie is tijdelijk. Het is alleen de vraag wat we er aan willen overhouden. Persoonlijk denk ik vrij weinig. Sowieso dat hele build back beter en the great reset gaat niks van terecht komen. Als je een beetje geschiedenis kent dan zijn dat soort verhalen zo vaak geroepen en iedere keer gaat het toch anders.
Klopt zal ook wel mee te maken hebben dat ouderen natuurlijk meer risico lopen dan jongeren. Waar jongeren wel zich zorgen over maken is wie gaat dit betalen. Want als er over 10 jaar bijvoorbeeld weer een crisis is dat die zaken weer zo diep zijn. Ook zijn de meeste politieke partijen zich er nu van bewust om niet meteen als het over is te bezuinigen zo als de vorige keer maar wel nog een tijdje door te investeren. Wat opzicht ook een goed teken is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat verbaast mij op zich niet zo, de jongeren gaan de grootste last krijgen van klimaatsverandering en de met de grootste kosten daarvan geconfronteerd worden. Ik vind het op zich wel triest dat de oudere/oudste generatie zich daar niet zo druk om maakt. Zeker gezien het feit dat corona eigenlijk gewoon een relatief kortdurende aangelegenheid is.
Uiteraard, als iets niet naar je zin is dan klopt het vast niet. Komt het ook bij je op dat de meeste stemmers naar meer kijken dan alleen covid? Nee? Ok dan.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 01:52 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ja maar ik zeg net dat polls niet kloppen.. heb je der stand.nl avonf poll grezien. zit inmiddels op 60.000? stemmen
88% tegen avondklok
nee dat is niet representatief.. maar dat is het punt . die poll zal waarschijnlijk te hoog zijn, en een andere poll waar VVD zoveel steun heeft zal veel te hoog zijn
Dus laat die polls los.
Ik verwacht nogal wat aangezien ik denk dat straks bijna 50% tegen al die onzin is. zelfs 40% zou al wat zijn..
aangezien 80% van de partijen voor de onzin is.. en het moeten doen met 50 of 60%
dus kan zomaar een van die 3 partijen die 40% aanhang hebben heel veel stemmen krijgen
als 8 of 10 partijen het moeten verdelen net 60%.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |