Dit zijn demonstraties vanwege het opsluiten van een rapper vanwege belediging van het koningshuis.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ] Ook in Spanje gaan steeds meer mensen de straat op. Wat vinden jullie er nu van? Dat er een wet komt op een verbod vertoeven in de buitenlucht? Dat is allemaal normaal?
Tja, het vervelende van zo'n regel als 1,5 meter afstand is ook wel weer dat die erg rigide uitgelegd kan worden. Iedereen snapt ook wel dat je in iets als een supermarkt niet continu 1,5 meter afstand van iedereen kan houden en zolang dat contact vluchtig is - zoals in een gangpad passeren - maakt dat ook bijzonder weinig uit. Door de bank genomen houdt iedereen zich, ook in de supermarkt, prima aan de maatregelen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Spreek de supermarkten maar weer eens aan op het handhaven van de richtlijnen. De klad zit er wat in nu. Alle supermarkten zijn open dus daar komen momenteel vooral veel mensen samen. Laat de supermarkten klanten actief aanspreken over de 1,5meter afstand. Een heel groot deel van de klanten doet maar wat.
Ze lijken wanhopig om besmettingen verlegen te zitten.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef Lurf het volgende:
Er wordt nu ook geadviseerd om moeheid en hoofdpijn toe te voegen aan de symptomen waarbij een coronatest aangewezen is... het moet niet gekker worden.
Misschien ben je wel gewoon moe en heb je hoofdpijn. Of geen zin.
Het was niet handig van hem nee.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus? Die zijn toch nog steeds niet bij de overheid in dienst om te handhaven? Waarom maakt de overheid een probleem voor anderen, in plaats van dat ze eens oplossingen aanbieden?
We hebben 10 maanden aangehoord "Als de vaccins er zijn, is het over mensen!" en na 10 maanden zijn er vaccins, en is er GEEN plan om te vaccineren. Incompetente faalhazen die zo ver van de maatschappij staan dat ze in een andere dimensie lijken te wonen
Maar wel lekker zelf feestjes vieren en schaatsen met topsporters. Iedereen moet in beweging blijven jongens! #wegaanersamenvoor #eliteeerst
Nee je moet blij zijn met een werkgever die dat van je vraagt wil je zeggen? Beetje de hele dag een grote bek krijgen of erger voor minimumloon.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, door het leger in te zetten
Zal de eigenaar blij mee zijn
Die gaan weer keihard piekenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ] Ook in Spanje gaan steeds meer mensen de straat op. Wat vinden jullie er nu van? Dat er een wet komt op een verbod vertoeven in de buitenlucht? Dat is allemaal normaal?
Cijfers moeten hoog blijven, ook iedereen die nauwelijks last heeft en toch eventueel corona heeft moet meegenomen worden in de statistieken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef Lurf het volgende:
Er wordt nu ook geadviseerd om moeheid en hoofdpijn toe te voegen aan de symptomen waarbij een coronatest aangewezen is... het moet niet gekker worden.
Misschien ben je wel gewoon moe en heb je hoofdpijn. Of geen zin.
Dat heeft een andere reden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef mir1986 het volgende:
Ja, als de supermarkt eigenaar niet meer verantwoordelijk is voor hoe de winkel wordt gerund...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooi gevalletje proportionaliteit. Hebben we de afgelopen dagen vaker voorbij horen komen.
Wat wil je nou eigenlijk? Geen vaccin, geen maatregelen? Wat wil je nou? Gewoon lekker simpel net doen alsof er geen corona is.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef mir1986 het volgende:
Dit is vanwege een rapper die onterecht is vastgezet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef mir1986 het volgende:
In mijn supermarkt niet meer helaas. Met een mondkapje en karretje waant iedereen zich onsterfelijkquote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, het vervelende van zo'n regel als 1,5 meter afstand is ook wel weer dat die erg rigide uitgelegd kan worden. Iedereen snapt ook wel dat je in iets als een supermarkt niet continu 1,5 meter afstand van iedereen kan houden en zolang dat contact vluchtig is - zoals in een gangpad passeren - maakt dat ook bijzonder weinig uit. Door de bank genomen houdt iedereen zich, ook in de supermarkt, prima aan de maatregelen.
Ik moet wel elke keer weer lachen om die kneuzen die hun karretje staan schoon te maken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In mijn supermarkt niet meer helaas. Met een mondkapje en karretje waant iedereen zich onsterfelijkHopelijk is mijn supermarkt een uitzondering.
Ben je een kneus als je je karretje schoonmaakt, ja?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik moet wel elke keer weer lachen om die kneuzen die hun karretje staan schoon te maken.
Meestal ook dezelfde types.
Dat is altijd wel even een glimlach waard jaquote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik moet wel elke keer weer lachen om die kneuzen die hun karretje staan schoon te maken.
Fakenews > BNW.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja ik geloof liever die 170.000 besmettingen per dag van Jaapie,
en de Britse killermutatie die meegenomen is in de nieuwe modellen.
Dan neem je ontslag.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee je moet blij zijn met een werkgever die dat van je vraagt wil je zeggen? Beetje de hele dag een grote bek krijgen of erger voor minimumloon.De groeten voor de eigenaar in dat geval.
![]()
Dit heeft niets meer met corona te maken toch? Dit zijn beelden van de rellen om die gozer die vastgezet is wegens het beledigen van het koningshuis.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef mir1986 het volgende:
Nee hoor, bij ons is dat helaas ook zo in mijn optiek. Mensen kijken nergens meer naar, nog erger als voor de Corona. Wat dat betreft ben ik het wel eens met gebroken glas, maar ik vind het niet de taak van een ondernemer of werknemer daarvan om de overheids problemen op te gaan lossen. Dat doen ze ook niet voor jou.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In mijn supermarkt niet meer helaas. Met een mondkapje en karretje waant iedereen zich onsterfelijkHopelijk is mijn supermarkt een uitzondering.
Je zult zien dat met het mooie weer van de komende week, er ook een positief effect ontstaat op het aantal besmettingen, oftewel het worden er minder.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze lijken wanhopig om besmettingen verlegen te zitten.
Ja, absoluut.Vrijwel elk onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat de kans op verspreiding op dat soort oppervlaktes zo ongeveer 0 is. Maar het is wel leuk leedvermaak dus ik hoop dat ze dat busje spray waar iedereen met zijn tengels aan zit laten staan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:43 schreef verita het volgende:
[..]
Ben je een kneus als je je karretje schoonmaakt, ja?
Ongegrond.quote:
Want er zit ook niets tussen? De supermarkteigenaar financiële compensatie geven voor de beveiliging die nodig is om te controleren of iemand zijn krat bier om 19.59 afgerekend heeft en niet 20.01?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, als de supermarkt eigenaar niet meer verantwoordelijk is voor hoe de winkel wordt gerund...
Dan maar meteen drastische maatregelen.
Weet je zeker dat iedereen netjes door de winkel loopt..
Daarom moeten we binnen blijven.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:44 schreef popje het volgende:
[..]
Je zult zien dat met het mooie weer van de komende week, er ook een positief effect ontstaat op het aantal besmettingen, oftewel het worden er minder.
Gewoon bek houden en bier drinken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarom moeten we binnen blijven.
Dat was het worst case scenario geloof ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ongegrond.
'Bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag als Britse variant Nederland overspoelt'
https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
Laatst bij de supermarkt nam ik een wagentje aan van een vrouw die net naar buiten kwam. Ik liep meteen met dat wagentje naar binnen, zei ze ineens: He ga je die niet schoonmaken?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Afgelopen zomer met het warme weer en mensen meer buiten daalde het aantal besmettingen behoorlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:44 schreef popje het volgende:
[..]
Je zult zien dat met het mooie weer van de komende week, er ook een positief effect ontstaat op het aantal besmettingen, oftewel het worden er minder.
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja ik geloof liever die 170.000 besmettingen per dag van Jaapie,
en de Britse killermutatie die meegenomen is in de nieuwe modellen.
Volkskrantquote:Zoek naar de bron van de 170 duizend besmettingen en dit is waar je uitkomt: op zondag 10 januari, in het Catshuisoverleg. Of, preciezer, bij een document met ‘achtergrondcijfers’ dat daar werd rondgedeeld. Niet van het RIVM, maar van de ‘programmadirectie covid-19’, de tijdelijke ambtelijke coronastaf onder verantwoordelijkheid van de directie Volksgezondheid.
Nee, dat was een rekenfout van VWS. Daar had ~10.000/12.000 moeten staan en geen 170.000.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat was het worst case scenario geloof ik.
Maar het werkt uitstekend voor mensen als jij die graag 'KIJK ZIE JE GEEN 170.000!!!!!!!' roepen.
Nee, dat was een berekening die niet klopte.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar het werkt uitstekend voor mensen als jij die graag 'KIJK ZIE JE GEEN 170.000!!!!!!!' roepen.
Ah oke. Nouja, hoe dan ook; het is kwalijk dat mensen dat getal blijven roepen onder het mom van 'het is niet zo erg'.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat was een rekenfout van VWS. Daar had ~10.000/12.000 moeten staan en geen 170.000.
Die rekenfout kan gebeuren, maar het daarna niet corrigeren en erop blijven staan dat dit plaats gaan vinden als er niets gedaan wordt is kwalijk.
Punt blijft overeind.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, dat was een berekening die niet klopte.
.
Ik had juist het omgekeerde laatst, man nam kar van mij over en zei: ach, dat schoonmaken hoeft allemaal niet zo nodig.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
Laatst bij de supermarkt nam ik een wagentje aan van een vrouw die net naar buiten kwam. Ik liep meteen met dat wagentje naar binnen, zei ze ineens: He ga je die niet schoonmaken?
Ik zei vriendelijk dat ik wel direct mijn handen zou desinfecteren nadat ik klaar was met winkelen, toen liep ze verder. Maar de verbazing was groot
(jaja ik weet het, lief dagboek etc.)
Het maakt niet zoveel uit waar het vandaan komt. Het was onderdeel van de stukken van het Catshuis en er is niemand geweest die daarna (volgens de stukken) gezegd heeft: Dat is wel heel erg veel, klopt dat wel?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef erkel het volgende:
[..]
[..]
Volkskrant
De 170.000 kwamen van 'modelleurs' van het ministerie en niet van het RIVM.
Ja alleen zitten we een factor 40 lager! Ik begrijp wel dat je dan gaat twijfelen aan die modellen...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Aah ok, dan is het goed.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef erkel het volgende:
[..]
[..]
Volkskrant
De 170.000 kwamen van 'modelleurs' van het ministerie en niet van het RIVM.
De Appie hier is weer begonnen met schoonmaken van de karren, met een 'vieze' rij en een 'schone' rij. En tegenwoordig een aparte in- en uitgang. Dat laatste was vorig jaar nog niet zo.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik had juist het omgekeerde laatst, man nam kar van mij over en zei: ach, dat schoonmaken hoeft allemaal niet zo nodig.
Ik maak mijn kar trouwens ook niet meer schoon, deed ik alleen heel in het begin.
Ik kwam het vooral hier tegen bij de roeptoeteraars en bij schreeuwerige media. Dus het is maar net waar je waarde aan hecht en je je informatie zoekt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het maakt niet zoveel uit waar het vandaan komt. Het was onderdeel van de stukken van het Catshuis en er is niemand geweest die daarna (volgens de stukken) gezegd heeft: Dat is wel heel erg veel, klopt dat wel?
Er is daarna geen correctie gekomen, de kranten hebben uit moeten zoeken hoe het daadwerkelijk zat.
Alsof ik tegen jou zeg dat je me 10.000 euro moet betalen terwijl het 50 euro is. Als je dan 2 weken later zegt dat het maar 50 euro moet zijn zeg ik: Ohja, oke. Doen we. Dan krab je je ook echter achter de oren en denk je: Er is hier iets niet helemaal in de haak.
Het maakt in zoverre wel uit waar het vandaan komt dat de 'RIVM is kut en kan niets'-roepers dit meenemen in hun geroep, terwijl het dus helemaal niet van RIVM kwam.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het maakt niet zoveel uit waar het vandaan komt. Het was onderdeel van de stukken van het Catshuis en er is niemand geweest die daarna (volgens de stukken) gezegd heeft: Dat is wel heel erg veel, klopt dat wel?
Er is daarna geen correctie gekomen, de kranten hebben uit moeten zoeken hoe het daadwerkelijk zat.
Alsof ik tegen jou zeg dat je me 10.000 euro moet betalen terwijl het 50 euro is. Als je dan 2 weken later zegt dat het maar 50 euro moet zijn zeg ik: Ohja, oke. Doen we. Dan krab je je ook echter achter de oren en denk je: Er is hier iets niet helemaal in de haak.
Omdat het overduidelijk niet klopte. Wist jij wel wat de juiste aantallen waren?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:53 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik kwam het vooral hier tegen bij de roeptoeteraars en bij schreeuwerige media. Dus het is maar net waar je waarde aan hecht en je je informatie zoekt.
Oh snap ik hoor, maar de roeptoeteraars en schreeuwerige media hadden hier juist een punt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:53 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik kwam het vooral hier tegen bij de roeptoeteraars en bij schreeuwerige media. Dus het is maar net waar je waarde aan hecht en je je informatie zoekt.
Zonder twijfel, dat is waar. Het had ook heel anders geweest als Marino het geroepen had dan een partij die onderdeel is van het Catshuisoverleg.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het maakt in zoverre wel uit waar het vandaan komt dat de 'RIVM is kut en kan niets'-roepers dit meenemen in hun geroep, terwijl het dus helemaal niet van RIVM kwam.
Dat feiten kloppen is altijd belangrijk, overigens, in mijn ogen.
De werkelijkheid haalt BNW in sneltreinvaart in.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:57 schreef hjansen82 het volgende:
inwoners-twijfelen-dus-indonesie-voert-als-eerste-land-vaccinverplichting-in
https://nos.nl/artikel/23(...)verplichting-in.html
And there we go. Ze steken dat vaccin maar lekker waar het licht niet schijnt.
Dat was alles behalve een rekenfout. Dit was een bewuste.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat was een rekenfout van VWS. Daar had ~10.000/12.000 moeten staan en geen 170.000.
Die rekenfout kan gebeuren, maar het daarna niet corrigeren en erop blijven staan dat dit plaats gaan vinden als er niets gedaan wordt is kwalijk.
Dan ga je toch bijna hopen op massale burgerlijke 'ongehoorzaamheid'.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:57 schreef hjansen82 het volgende:
Nee natuurlijk niet, maar ik neem artikelen van bepaalde media met een korrel zout. Daarnaast vertrouw ik tot op zekere hoogte wel de deskundigheid van de modelleurs van het RIVM en ook de OMT-leden. Dus dat de soep niet zo heet werd gegeten had ik wel verwacht. Ik keek meer naar andere grafieken waarin de besmettingsaantallen van de Britse variant zichtbaar toenemen tov de oude variant. Daarin is wel zichtbaar dat de opmars wel degelijk reden tot zorg is. Gelukkig houden de maatregelen het aantal besmettingen redelijk in bedwang.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het overduidelijk niet klopte. Wist jij wel wat de juiste aantallen waren?
Des te kwalijker. Volgens het AD (volgens mij) was het een rekenfout en waren ze met een veel te hoog startpunt begonnen en hadden ze het teveel vermenigvuldigd. Even zoeken naar die bron.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat was alles behalve een rekenfout. Dit was een bewuste.
Klik
Dit zijn ook niet de landen waar wij ons aan moeten willen spiegelen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De werkelijkheid haalt BNW in sneltreinvaart in.
Die van fvd klopt niet. Dat moet Thierry Baudet zijnquote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:57 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Geen idee hoe oud (of nieuw) dit is, maar (lol).
Dat ging toch over die opgesloten rapper, niet over de maatregelen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef mir1986 het volgende:
Ja, dat kan. Dan mag je alleen nergens meer naar binnen straks.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:57 schreef hjansen82 het volgende:
Indonesië is een zeer religieus land met een vrij autoritair regime. Wat heeft dat met de Nederlandse situatie te maken?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:57 schreef hjansen82 het volgende:
Moet wel eerst iedereen de kans hebben gehad een vaccin te halen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Dan mag je alleen nergens meer naar binnen straks.
Yep.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat ging toch over die opgesloten rapper, niet over de maatregelen?
23 januari is de avondklok in gegaan, 10 januari was de presentatie met "Er komen 170.000 besmettingen aan!!! We gaan allemaal dood!"quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:00 schreef erkel het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar ik neem artikelen van bepaalde media met een korrel zout. Daarnaast vertrouw ik tot op zekere hoogte wel de deskundigheid van de modelleurs van het RIVM en ook de OMT-leden. Dus dat de soep niet zo heet werd gegeten had ik wel verwacht. Ik keek meer naar andere grafieken waarin de besmettingsaantallen van de Britse variant zichtbaar toenemen tov de oude variant. Daarin is wel zichtbaar dat de opmars wel degelijk reden tot zorg is. Gelukkig houden de maatregelen het aantal besmettingen redelijk in bedwang.
Dat is een aanname die je doet. Je hebt geen idee hoe het gesprek is gegaan op het Catshuis. De stukken met de 170.000 erin zijn vrijgekomen doordat het kabinet is gevallen en de media heeft dit eruit gepikt. Alleen de verantwoordelijkheden weten hoeveel gewicht dat stuk heeft gehad.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
23 januari is de avondklok in gegaan, 10 januari was de presentatie met "Er komen 170.000 besmettingen aan!!! We gaan allemaal dood!"
Het is wat mij betreft dan best aannemelijk dat die presentatie één van de redenen was dat we nu een avondklok hebben. Dat die presentatie bewust of onbewust gebaseerd is op onjuiste cijfers is daarmee niet een gevalletje 'de soep werd niet zo heet gegeten', dat is wat mij betreft een gevalletje career limiting move.
Je kunt je dus afvragen of we zonder die presentatie op 10 januari nu ook een avondklok zouden hebben gehad, of dat we nu de rechtzaak over de avondklok zouden hebben gehad, etc.
Klopt allemaal, behalve dat het RIVM ten onrechte dus van verkeerde modellen en cijfers wordt beschuldigd. Dat vind ik wél van belangquote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zonder twijfel, dat is waar. Het had ook heel anders geweest als Marino het geroepen had dan een partij die onderdeel is van het Catshuisoverleg.
Deze modellen komen niet van het RIVM, maar zijn wel gepresenteerd aan Rutte en de Jonge. Ze zijn daar dus gepresenteerd door een instituut dat vertrouwd wordt door de bewindvoerders. Dan mag je het ze naar mijn mening best zwaar aanrekenen dat er zulke fouten in zaten, want deze presentatie was ook niet al te lang voor de verzwaringen. Het is daarom niet ondenkbaar dat een deel van de verzwaringen kwamen door (onder andere) deze presentatie.
Geen probleem, dubbel duidelijk nu.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ow had je al gezegd zie ik nu. Les van vandaag: eerst alles bijlezen, dan pas antwoorden.
Ik zou als kabinet zijnde gewoon maar m'n muil gaan houden want NL'ers staan - zeker in verhouding tot de rest van Europa - best positief tegenover vaccinatie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moet wel eerst iedereen de kans hebben gehad een vaccin te halen.
En daarna is een bewijsje tonen voor een kroegbezoek totaal nutteloos geworden want dan zitten we moeiteloos aan die percentages voor herd immunity. Denk echt dat de meesten hem gewoon gaan halen namelijk.
Exact. Eigenlijk iedereen die ik ken gaat gewoon vaccinatie halen zodra de uitnodiging op de mat ploft.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zou als kabinet zijnde gewoon maar m'n muil gaan houden want NL'ers staan - zeker in verhouding tot de rest van Europa - best positief tegenover vaccinatie.
Als je hier met zulke 'oplossingen' op de proppen komt, jaag je geheid een aanzienlijke groep welwillenden tegen je in het harnas.
Klopt, als het er op aan komt, is 80-90% wel bereid om een vaccin te nemen. Een beetje hetzelfde als andere vaccinatie programma's. Voor de meeste Nederlanders een non issue.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zou als kabinet zijnde gewoon maar m'n muil gaan houden want NL'ers staan - zeker in verhouding tot de rest van Europa - best positief tegenover vaccinatie.
Als je hier met zulke 'oplossingen' op de proppen komt, jaag je geheid een aanzienlijke groep welwillenden tegen je in het harnas.
Er is op dit moment geen enkele indicatie dat het in Nederland een ding wordt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:11 schreef mir1986 het volgende:
verplicht stellen van vaccinatie was bnw toch?????
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat was alles behalve een rekenfout. Dit was een bewuste.
Klik
Dat maak ik niet op uit het artikel, dat men bewust met te hoge cijfers heeft gegoocheld. Waar lezen jullie dat?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Des te kwalijker. Volgens het AD (volgens mij) was het een rekenfout en waren ze met een veel te hoog startpunt begonnen en hadden ze het teveel vermenigvuldigd. Even zoeken naar die bron.
Net als de avondklokquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is op dit moment geen enkele indicatie dat het in Nederland een ding wordt.
Wanneer is er ooit gezegd dat er geen landen zijn die het zullen verplichten? Reken er ook maar op dat je reismogelijkheden zonder vaccinatie drastisch verlaagd zullen worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:11 schreef mir1986 het volgende:
Nee, BNW is dat het vaccin niets doet of zelfs gif is en enkel bedoeld is voor de snode plannen van de overheid en elite.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:11 schreef mir1986 het volgende:
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die zich niet willen laten vaccineren. De luchtvaartmaatschappijen zullen dan veel inkomsten mislopen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wanneer is er ooit gezegd dat er geen landen zijn die het zullen verplichten? Reken er ook maar op dat je reismogelijkheden zonder vaccinatie drastisch verlaagd zullen worden.
Er zijn nu ook al genoeg landen waar je bepaalde inentingen moet hebben. Ik had dat ooit toen ik naar Cuba ging, weet niet meer precies welke prikken dat waren.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wanneer is er ooit gezegd dat er geen landen zijn die het zullen verplichten? Reken er ook maar op dat je reismogelijkheden zonder vaccinatie drastisch verlaagd zullen worden.
En wat gebeurt er als je aan de ingang van het restaurant positief test? Meteen een vangnet over je heen en afgevoerd?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:14 schreef mir1986 het volgende:
Werkgeversverenigingen VNO-NCW en MKB-Nederland willen de economie vanaf volgende maand stap voor stap te heropenen. Door massaal te gaan testen, zo'n 20 miljoen keer per maand, oftewel 650.000 per dag, zou dat ook veilig kunnen.
De twee grote werkgeversorganisaties lieten het onderzoeken door KPMG, en presenteerden het plan vandaag. Door mensen voor een bezoek aan een restaurant, museum of kantoor te testen kan het totaal aantal besmetting juist dalen, ondanks dat er "enkele additionele besmettingen zullen plaatsvinden gedurende die activiteiten", zegt KPMG. "Besmettelijke personen die zich door het ontbreken van klachten daarvan niet bewust zijn, worden zo opgespoord." KMPG gaat ervan uit dat een groot deel van hen vervolgens in isolatie gaat.
Er worden volgens KPMG hierbij veel meer besmettingen voorkomen door het massaal testen dan dat er extra bijkomen door al die activiteiten. "Koppeling van testen aan toegang tot een activiteit zal de testbereidheid ook verhogen."
Nodig voor heropening
"Zonder massaal te gaan testen is de ruimte om te heropenen de komende maanden uitermate beperkt", zegt KPMG-onderzoeker David Ikkersheim. Volgens hem kost de lockdown nu zo'n 5 miljard euro per maand en zou het massaal testen zo'n 600 miljoen euro per maand kosten. De kosten van het testen zouden dus opwegen tegen de baten van een economie die weer meer open kan.
"Als we dit gedachtegoed van KPMG samen met de al beschikbare testcapaciteit uitstippelen op de routekaart van het kabinet kunnen we hopelijk in de loop van maart weer veel meer gesloten sectoren gaan openen en geven we mensen weer perspectief", zegt VNO-NCW-voorzitter Ingrid Thijssen. De werkgeversorganisaties zeggen over deze aanpak in gesprek te zijn met de ministeries van Volksgezondheid en Economische Zaken. Demissionair premier Rutte zei gisteren nog weinig ruimte voor versoepelingen te zien.
Lekkere testsamenleving, elke twee dagen jezelf moeten testen. ook als je nergens last van hebt, moet je toch binnen blijven, zelfs geen symptomen hebt en alleen door een test er achter komt dat je zogenaamd besmet zou zijn.. Fijn joh.
Bron: NOS
Waarom is dat gelukkig volgens jou? Het is overigens niet waar, de bereidheid tot vaccineren is juist toegenomen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die zich niet willen laten vaccineren. De luchtvaartmaatschappijen zullen dan veel inkomsten mislopen.
Het gedrag van het kabinet de laatste tijd wekt inderdaad weinig vertrouwen. Maar ze zijn ook demissionair en hun termijn loopt sowieso in maart af. Ik denk echt niet dat er ooit vanuit de overheid een vaccinatieplicht opgelegd gaat worden. Hooguit verbieden ze het niet als bedrijven dit zelf willen afdwingen. Maar ook dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. Blijft koffiedik kijken natuurlijk.quote:
Daar hebben reisbestemmingen geen boodschap aan. Een mutatie van het virus weer laten oplaaien kost ze veel meer geld.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die zich niet willen laten vaccineren. De luchtvaartmaatschappijen zullen dan veel inkomsten mislopen.
Je zit nu ook binnen, constant zelfs. Wellicht krijg je wat false meldingen maar het lijkt me toch beter dan wat we nu aan het doen zijn. En een test via zo'n ademapparaat is niet eens zo erg.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:14 schreef mir1986 het volgende:
Lekkere testsamenleving, elke twee dagen jezelf moeten testen. ook als je nergens last van hebt, moet je toch binnen blijven, zelfs geen symptomen hebt en alleen door een test er achter komt dat je zogenaamd besmet zou zijn.. Fijn joh.
Bron: NOS
"Gelukkig"quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die zich niet willen laten vaccineren.
Het zou wel dom beleid zijn, als je vrijwillig ook al 90% van de bevolking kunt bereiken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gedrag van het kabinet de laatste tijd wekt inderdaad weinig vertrouwen. Maar ze zijn ook demissionair en hun termijn loopt sowieso in maart af. Ik denk echt niet dat er ooit vanuit de overheid een vaccinatieplicht opgelegd gaat worden. Hooguit verbieden ze het niet als bedrijven dit zelf willen afdwingen. Maar ook dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. Blijft koffiedik kijken natuurlijk.
De grootste fout in de grafiek zit in de R-getallen. De programmadirectie Covid-19 deed alsof alle virussen in het land op 8 januari, bij het begin van de oplopende lijntjes, als bij toverslag vervangen waren door Britse, waardoor de grafiek als een raket uit de startblokken schiet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dat maak ik niet op uit het artikel, dat men bewust met te hoge cijfers heeft gegoocheld. Waar lezen jullie dat?
Ach, plek van vaccinatie maakt niet zoveel uit toch?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Dan mag je alleen nergens meer naar binnen straks.
Ja, dat snap ik ook niet.quote:
Malaria en hepatitis?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:16 schreef Ronald het volgende:
[..]
Er zijn nu ook al genoeg landen waar je bepaalde inentingen moet hebben. Ik had dat ooit toen ik naar Cuba ging, weet niet meer precies welke prikken dat waren.
Precies. Het is nergens voor nodig en er zijn meer nadelen dan voordelen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:18 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het zou wel dom beleid zijn, als je vrijwillig ook al 90% van de bevolking kunt bereiken.
Die mensen die dan doodziek worden mogen ze van mij lekker aan de kant van de weg laten liggen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar die vaccinatie haal je eenmalig en als je door de douane bent is het klaar en kun je lekker het land in en alles doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Malaria en hepatitis?
Die ook al wat langer als 1,5 jaar bekend zijn
Als je de stand van de wetenschap en onze grondwet naast elkaar legt, dan is dit de meest logische optie.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook niet.
Ik laat mij graag vaccineren maar zit niet te wachten om elke dag overal in een apparaatje te moeten blazen of een papier te tonen als ik ergens binnen wil. Mag die mening ook?
Inderdaad. Choose your battles.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:18 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het zou wel dom beleid zijn, als je vrijwillig ook al 90% van de bevolking kunt bereiken.
Maar wat is dan precies het overheidsprobleem?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee hoor, bij ons is dat helaas ook zo in mijn optiek. Mensen kijken nergens meer naar, nog erger als voor de Corona. Wat dat betreft ben ik het wel eens met gebroken glas, maar ik vind het niet de taak van een ondernemer of werknemer daarvan om de overheids problemen op te gaan lossen. Dat doen ze ook niet voor jou.
Bij mensen die Reformatorisch Dagblad lezen zijn er veel die niet willen vaccineren omdat de vaccins zijn getest op in 1973 en 1979 geaborteerde foetuscellen, die vervolgens gekloond zijn....quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die mensen die dan doodziek worden mogen ze van mij lekker aan de kant van de weg laten liggen.
Tenzij ze niet gevaccineerd kunnen worden vanwege een onderliggende medische reden.
Als je je (nog) niet graag laat vaccineren heb je ook geen trek in het verstrekken van privegegevens aan bedrijven die er niks mee te maken hebbenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook niet.
Ik laat mij graag vaccineren maar zit niet te wachten om elke dag overal in een apparaatje te moeten blazen of een papier te tonen als ik ergens binnen wil. Mag die mening ook?
Bedrijven prijzen zichzelf vanzelf de markt uit wanneer zie vaccinaties koppelen aan toegang terwijl dat niets meer toevoegt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gedrag van het kabinet de laatste tijd wekt inderdaad weinig vertrouwen. Maar ze zijn ook demissionair en hun termijn loopt sowieso in maart af. Ik denk echt niet dat er ooit vanuit de overheid een vaccinatieplicht opgelegd gaat worden. Hooguit verbieden ze het niet als bedrijven dit zelf willen afdwingen. Maar ook dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. Blijft koffiedik kijken natuurlijk.
Dat geldt alleen voor een aantal vaccins. Dan nemen ze maar een andere.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:22 schreef verita het volgende:
[..]
Bij mensen die Reformatorisch Dagblad lezen zijn er veel die niet willen vaccineren omdat de vaccins zijn getest op in 1973 en 1979 geaborteerde foetuscellen, die vervolgens gekloond zijn....
Omdat we niet in een dictatuur wonen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:22 schreef falling_away het volgende:
oh mijn god, waarom wordt PVDD niet afgekapt?
Fout, inderdaad. Geen bewuste manipulatie om de cijfers hoog te krijgen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De grootste fout in de grafiek zit in de R-getallen. De programmadirectie Covid-19 deed alsof alle virussen in het land op 8 januari, bij het begin van de oplopende lijntjes, als bij toverslag vervangen waren door Britse, waardoor de grafiek als een raket uit de startblokken schiet.
Staat bij het stukje van 17 januari.
Een gemiddelde voetballer heeft meer contact tijdens zijn werk dan een gemiddelde kapper.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:27 schreef Wantie het volgende:
Beroepen met klantcontact niet.
Maar dat is voetbal niet.
Snap je nou niet waar we het over hadden of zit je te trollen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat is dan precies het overheidsprobleem?
Je kunt niet kiezen, hè?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor een aantal vaccins. Dan nemen ze maar een andere.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |