Ja, absoluut.Vrijwel elk onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat de kans op verspreiding op dat soort oppervlaktes zo ongeveer 0 is. Maar het is wel leuk leedvermaak dus ik hoop dat ze dat busje spray waar iedereen met zijn tengels aan zit laten staan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:43 schreef verita het volgende:
[..]
Ben je een kneus als je je karretje schoonmaakt, ja?
Ongegrond.quote:
Want er zit ook niets tussen? De supermarkteigenaar financiële compensatie geven voor de beveiliging die nodig is om te controleren of iemand zijn krat bier om 19.59 afgerekend heeft en niet 20.01?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, als de supermarkt eigenaar niet meer verantwoordelijk is voor hoe de winkel wordt gerund...
Dan maar meteen drastische maatregelen.
Weet je zeker dat iedereen netjes door de winkel loopt..
Daarom moeten we binnen blijven.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:44 schreef popje het volgende:
[..]
Je zult zien dat met het mooie weer van de komende week, er ook een positief effect ontstaat op het aantal besmettingen, oftewel het worden er minder.
Gewoon bek houden en bier drinken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarom moeten we binnen blijven.
Dat was het worst case scenario geloof ik.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ongegrond.
'Bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag als Britse variant Nederland overspoelt'
https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
Laatst bij de supermarkt nam ik een wagentje aan van een vrouw die net naar buiten kwam. Ik liep meteen met dat wagentje naar binnen, zei ze ineens: He ga je die niet schoonmaken?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik moet wel elke keer weer lachen om die kneuzen die hun karretje staan schoon te maken.
Meestal ook dezelfde types.
Dat denk ik ook. Afgelopen zomer met het warme weer en mensen meer buiten daalde het aantal besmettingen behoorlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:44 schreef popje het volgende:
[..]
Je zult zien dat met het mooie weer van de komende week, er ook een positief effect ontstaat op het aantal besmettingen, oftewel het worden er minder.
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja ik geloof liever die 170.000 besmettingen per dag van Jaapie,
en de Britse killermutatie die meegenomen is in de nieuwe modellen.
Volkskrantquote:Zoek naar de bron van de 170 duizend besmettingen en dit is waar je uitkomt: op zondag 10 januari, in het Catshuisoverleg. Of, preciezer, bij een document met ‘achtergrondcijfers’ dat daar werd rondgedeeld. Niet van het RIVM, maar van de ‘programmadirectie covid-19’, de tijdelijke ambtelijke coronastaf onder verantwoordelijkheid van de directie Volksgezondheid.
Nee, dat was een rekenfout van VWS. Daar had ~10.000/12.000 moeten staan en geen 170.000.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat was het worst case scenario geloof ik.
Maar het werkt uitstekend voor mensen als jij die graag 'KIJK ZIE JE GEEN 170.000!!!!!!!' roepen.
Nee, dat was een berekening die niet klopte.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar het werkt uitstekend voor mensen als jij die graag 'KIJK ZIE JE GEEN 170.000!!!!!!!' roepen.
Ah oke. Nouja, hoe dan ook; het is kwalijk dat mensen dat getal blijven roepen onder het mom van 'het is niet zo erg'.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat was een rekenfout van VWS. Daar had ~10.000/12.000 moeten staan en geen 170.000.
Die rekenfout kan gebeuren, maar het daarna niet corrigeren en erop blijven staan dat dit plaats gaan vinden als er niets gedaan wordt is kwalijk.
Punt blijft overeind.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, dat was een berekening die niet klopte.
.
Ik had juist het omgekeerde laatst, man nam kar van mij over en zei: ach, dat schoonmaken hoeft allemaal niet zo nodig.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
Laatst bij de supermarkt nam ik een wagentje aan van een vrouw die net naar buiten kwam. Ik liep meteen met dat wagentje naar binnen, zei ze ineens: He ga je die niet schoonmaken?
Ik zei vriendelijk dat ik wel direct mijn handen zou desinfecteren nadat ik klaar was met winkelen, toen liep ze verder. Maar de verbazing was groot
(jaja ik weet het, lief dagboek etc.)
Het maakt niet zoveel uit waar het vandaan komt. Het was onderdeel van de stukken van het Catshuis en er is niemand geweest die daarna (volgens de stukken) gezegd heeft: Dat is wel heel erg veel, klopt dat wel?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef erkel het volgende:
[..]
[..]
Volkskrant
De 170.000 kwamen van 'modelleurs' van het ministerie en niet van het RIVM.
Ja alleen zitten we een factor 40 lager! Ik begrijp wel dat je dan gaat twijfelen aan die modellen...quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Aah ok, dan is het goed.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef erkel het volgende:
[..]
[..]
Volkskrant
De 170.000 kwamen van 'modelleurs' van het ministerie en niet van het RIVM.
De Appie hier is weer begonnen met schoonmaken van de karren, met een 'vieze' rij en een 'schone' rij. En tegenwoordig een aparte in- en uitgang. Dat laatste was vorig jaar nog niet zo.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik had juist het omgekeerde laatst, man nam kar van mij over en zei: ach, dat schoonmaken hoeft allemaal niet zo nodig.
Ik maak mijn kar trouwens ook niet meer schoon, deed ik alleen heel in het begin.
Ik kwam het vooral hier tegen bij de roeptoeteraars en bij schreeuwerige media. Dus het is maar net waar je waarde aan hecht en je je informatie zoekt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het maakt niet zoveel uit waar het vandaan komt. Het was onderdeel van de stukken van het Catshuis en er is niemand geweest die daarna (volgens de stukken) gezegd heeft: Dat is wel heel erg veel, klopt dat wel?
Er is daarna geen correctie gekomen, de kranten hebben uit moeten zoeken hoe het daadwerkelijk zat.
Alsof ik tegen jou zeg dat je me 10.000 euro moet betalen terwijl het 50 euro is. Als je dan 2 weken later zegt dat het maar 50 euro moet zijn zeg ik: Ohja, oke. Doen we. Dan krab je je ook echter achter de oren en denk je: Er is hier iets niet helemaal in de haak.
Het maakt in zoverre wel uit waar het vandaan komt dat de 'RIVM is kut en kan niets'-roepers dit meenemen in hun geroep, terwijl het dus helemaal niet van RIVM kwam.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het maakt niet zoveel uit waar het vandaan komt. Het was onderdeel van de stukken van het Catshuis en er is niemand geweest die daarna (volgens de stukken) gezegd heeft: Dat is wel heel erg veel, klopt dat wel?
Er is daarna geen correctie gekomen, de kranten hebben uit moeten zoeken hoe het daadwerkelijk zat.
Alsof ik tegen jou zeg dat je me 10.000 euro moet betalen terwijl het 50 euro is. Als je dan 2 weken later zegt dat het maar 50 euro moet zijn zeg ik: Ohja, oke. Doen we. Dan krab je je ook echter achter de oren en denk je: Er is hier iets niet helemaal in de haak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |