abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198093438
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:53 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik kwam het vooral hier tegen bij de roeptoeteraars en bij schreeuwerige media. Dus het is maar net waar je waarde aan hecht en je je informatie zoekt.
Omdat het overduidelijk niet klopte. Wist jij wel wat de juiste aantallen waren?
pi_198093459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:53 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik kwam het vooral hier tegen bij de roeptoeteraars en bij schreeuwerige media. Dus het is maar net waar je waarde aan hecht en je je informatie zoekt.
Oh snap ik hoor, maar de roeptoeteraars en schreeuwerige media hadden hier juist een punt.

De modellen die bij het Catshuis gebruikt worden (van het RIVM, maar ook VWS en anderen) zijn de modellen die gebruikt worden om te bepalen of de huidige maatregelen voldoende zijn of dat er meer maatregelen nodig zijn. Als er dan dusdanig grove fouten in die modellen zitten ga je twijfelen of die wel op de juiste basis genomen worden.

Gevolg daarvan is dat er twijfel komt over maatregelen zoals de avondklok, want de voorspellende waarde van de instituten is niet feilloos gebleken. Code zwart zou ook al in januari geweest zijn, is (gelukkig) ook niet uit gekomen. Het is prima dat een model niet klopt, dat kan gebeuren, maar dan moet je de maatregelen daar wel op aanpassen.
pi_198093489
inwoners-twijfelen-dus-indonesie-voert-als-eerste-land-vaccinverplichting-in
https://nos.nl/artikel/23(...)verplichting-in.html

And there we go. Ze steken dat vaccin maar lekker waar het licht niet schijnt.
Check it out
  vrijdag 19 februari 2021 @ 12:57:43 #144
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198093492

Geen idee hoe oud (of nieuw) dit is, maar (lol).
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198093496
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het maakt in zoverre wel uit waar het vandaan komt dat de 'RIVM is kut en kan niets'-roepers dit meenemen in hun geroep, terwijl het dus helemaal niet van RIVM kwam.

Dat feiten kloppen is altijd belangrijk, overigens, in mijn ogen.
Zonder twijfel, dat is waar. Het had ook heel anders geweest als Marino het geroepen had dan een partij die onderdeel is van het Catshuisoverleg.

Deze modellen komen niet van het RIVM, maar zijn wel gepresenteerd aan Rutte en de Jonge. Ze zijn daar dus gepresenteerd door een instituut dat vertrouwd wordt door de bewindvoerders. Dan mag je het ze naar mijn mening best zwaar aanrekenen dat er zulke fouten in zaten, want deze presentatie was ook niet al te lang voor de verzwaringen. Het is daarom niet ondenkbaar dat een deel van de verzwaringen kwamen door (onder andere) deze presentatie.
pi_198093503
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:57 schreef hjansen82 het volgende:

De werkelijkheid haalt BNW in sneltreinvaart in.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 februari 2021 @ 12:58:59 #147
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198093505
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, dat was een rekenfout van VWS. Daar had ~10.000/12.000 moeten staan en geen 170.000.

Die rekenfout kan gebeuren, maar het daarna niet corrigeren en erop blijven staan dat dit plaats gaan vinden als er niets gedaan wordt is kwalijk.
Dat was alles behalve een rekenfout. Dit was een bewuste.
Klik
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198093506
quote:

Dan ga je toch bijna hopen op massale burgerlijke 'ongehoorzaamheid'.
I'll give you something to do
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:00:55 #149
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198093530
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat het overduidelijk niet klopte. Wist jij wel wat de juiste aantallen waren?
Nee natuurlijk niet, maar ik neem artikelen van bepaalde media met een korrel zout. Daarnaast vertrouw ik tot op zekere hoogte wel de deskundigheid van de modelleurs van het RIVM en ook de OMT-leden. Dus dat de soep niet zo heet werd gegeten had ik wel verwacht. Ik keek meer naar andere grafieken waarin de besmettingsaantallen van de Britse variant zichtbaar toenemen tov de oude variant. Daarin is wel zichtbaar dat de opmars wel degelijk reden tot zorg is. Gelukkig houden de maatregelen het aantal besmettingen redelijk in bedwang.
Weisst
pi_198093538
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:58 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat was alles behalve een rekenfout. Dit was een bewuste.
Klik
Des te kwalijker. Volgens het AD (volgens mij) was het een rekenfout en waren ze met een veel te hoog startpunt begonnen en hadden ze het teveel vermenigvuldigd. Even zoeken naar die bron.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:01:42 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198093546
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De werkelijkheid haalt BNW in sneltreinvaart in.
Dit zijn ook niet de landen waar wij ons aan moeten willen spiegelen.
pi_198093549
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:57 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]

Geen idee hoe oud (of nieuw) dit is, maar (lol).
Die van fvd klopt niet. Dat moet Thierry Baudet zijn
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198093551
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ] Ook in Spanje gaan steeds meer mensen de straat op. Wat vinden jullie er nu van? Dat er een wet komt op een verbod vertoeven in de buitenlucht? Dat is allemaal normaal?
Dat ging toch over die opgesloten rapper, niet over de maatregelen?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:02:17 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198093561
quote:

Ja, dat kan. Dan mag je alleen nergens meer naar binnen straks.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198093574
quote:

Indonesië is een zeer religieus land met een vrij autoritair regime. Wat heeft dat met de Nederlandse situatie te maken?
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:03:51 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198093578
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Dan mag je alleen nergens meer naar binnen straks.
Moet wel eerst iedereen de kans hebben gehad een vaccin te halen.

En daarna is een bewijsje tonen voor een kroegbezoek totaal nutteloos geworden want dan zitten we moeiteloos aan die percentages voor herd immunity. Denk echt dat de meesten hem gewoon gaan halen namelijk.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 februari 2021 @ 13:04:01 #157
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_198093581
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat ging toch over die opgesloten rapper, niet over de maatregelen?
Yep.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_198093586
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:00 schreef erkel het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar ik neem artikelen van bepaalde media met een korrel zout. Daarnaast vertrouw ik tot op zekere hoogte wel de deskundigheid van de modelleurs van het RIVM en ook de OMT-leden. Dus dat de soep niet zo heet werd gegeten had ik wel verwacht. Ik keek meer naar andere grafieken waarin de besmettingsaantallen van de Britse variant zichtbaar toenemen tov de oude variant. Daarin is wel zichtbaar dat de opmars wel degelijk reden tot zorg is. Gelukkig houden de maatregelen het aantal besmettingen redelijk in bedwang.
23 januari is de avondklok in gegaan, 10 januari was de presentatie met "Er komen 170.000 besmettingen aan!!! We gaan allemaal dood!"

Het is wat mij betreft dan best aannemelijk dat die presentatie één van de redenen was dat we nu een avondklok hebben. Dat die presentatie bewust of onbewust gebaseerd is op onjuiste cijfers is daarmee niet een gevalletje 'de soep werd niet zo heet gegeten', dat is wat mij betreft een gevalletje career limiting move.

Je kunt je dus afvragen of we zonder die presentatie op 10 januari nu ook een avondklok zouden hebben gehad, of dat we nu de rechtzaak over de avondklok zouden hebben gehad, etc.
pi_198093607
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:04 schreef D_A het volgende:

[..]

Yep.
Ow had je al gezegd zie ik nu. Les van vandaag: eerst alles bijlezen, dan pas antwoorden.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:06:18 #160
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198093625
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

23 januari is de avondklok in gegaan, 10 januari was de presentatie met "Er komen 170.000 besmettingen aan!!! We gaan allemaal dood!"

Het is wat mij betreft dan best aannemelijk dat die presentatie één van de redenen was dat we nu een avondklok hebben. Dat die presentatie bewust of onbewust gebaseerd is op onjuiste cijfers is daarmee niet een gevalletje 'de soep werd niet zo heet gegeten', dat is wat mij betreft een gevalletje career limiting move.

Je kunt je dus afvragen of we zonder die presentatie op 10 januari nu ook een avondklok zouden hebben gehad, of dat we nu de rechtzaak over de avondklok zouden hebben gehad, etc.
Dat is een aanname die je doet. Je hebt geen idee hoe het gesprek is gegaan op het Catshuis. De stukken met de 170.000 erin zijn vrijgekomen doordat het kabinet is gevallen en de media heeft dit eruit gepikt. Alleen de verantwoordelijkheden weten hoeveel gewicht dat stuk heeft gehad.
Weisst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')