Omdat het overduidelijk niet klopte. Wist jij wel wat de juiste aantallen waren?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:53 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik kwam het vooral hier tegen bij de roeptoeteraars en bij schreeuwerige media. Dus het is maar net waar je waarde aan hecht en je je informatie zoekt.
Oh snap ik hoor, maar de roeptoeteraars en schreeuwerige media hadden hier juist een punt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:53 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik kwam het vooral hier tegen bij de roeptoeteraars en bij schreeuwerige media. Dus het is maar net waar je waarde aan hecht en je je informatie zoekt.
Zonder twijfel, dat is waar. Het had ook heel anders geweest als Marino het geroepen had dan een partij die onderdeel is van het Catshuisoverleg.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het maakt in zoverre wel uit waar het vandaan komt dat de 'RIVM is kut en kan niets'-roepers dit meenemen in hun geroep, terwijl het dus helemaal niet van RIVM kwam.
Dat feiten kloppen is altijd belangrijk, overigens, in mijn ogen.
De werkelijkheid haalt BNW in sneltreinvaart in.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:57 schreef hjansen82 het volgende:
inwoners-twijfelen-dus-indonesie-voert-als-eerste-land-vaccinverplichting-in
https://nos.nl/artikel/23(...)verplichting-in.html
And there we go. Ze steken dat vaccin maar lekker waar het licht niet schijnt.
Dat was alles behalve een rekenfout. Dit was een bewuste.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat was een rekenfout van VWS. Daar had ~10.000/12.000 moeten staan en geen 170.000.
Die rekenfout kan gebeuren, maar het daarna niet corrigeren en erop blijven staan dat dit plaats gaan vinden als er niets gedaan wordt is kwalijk.
Dan ga je toch bijna hopen op massale burgerlijke 'ongehoorzaamheid'.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:57 schreef hjansen82 het volgende:
Nee natuurlijk niet, maar ik neem artikelen van bepaalde media met een korrel zout. Daarnaast vertrouw ik tot op zekere hoogte wel de deskundigheid van de modelleurs van het RIVM en ook de OMT-leden. Dus dat de soep niet zo heet werd gegeten had ik wel verwacht. Ik keek meer naar andere grafieken waarin de besmettingsaantallen van de Britse variant zichtbaar toenemen tov de oude variant. Daarin is wel zichtbaar dat de opmars wel degelijk reden tot zorg is. Gelukkig houden de maatregelen het aantal besmettingen redelijk in bedwang.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het overduidelijk niet klopte. Wist jij wel wat de juiste aantallen waren?
Des te kwalijker. Volgens het AD (volgens mij) was het een rekenfout en waren ze met een veel te hoog startpunt begonnen en hadden ze het teveel vermenigvuldigd. Even zoeken naar die bron.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat was alles behalve een rekenfout. Dit was een bewuste.
Klik
Dit zijn ook niet de landen waar wij ons aan moeten willen spiegelen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De werkelijkheid haalt BNW in sneltreinvaart in.
Die van fvd klopt niet. Dat moet Thierry Baudet zijnquote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:57 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Geen idee hoe oud (of nieuw) dit is, maar (lol).
Dat ging toch over die opgesloten rapper, niet over de maatregelen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:38 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ] Ook in Spanje gaan steeds meer mensen de straat op. Wat vinden jullie er nu van? Dat er een wet komt op een verbod vertoeven in de buitenlucht? Dat is allemaal normaal?
Ja, dat kan. Dan mag je alleen nergens meer naar binnen straks.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:57 schreef hjansen82 het volgende:
Indonesië is een zeer religieus land met een vrij autoritair regime. Wat heeft dat met de Nederlandse situatie te maken?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:57 schreef hjansen82 het volgende:
Moet wel eerst iedereen de kans hebben gehad een vaccin te halen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Dan mag je alleen nergens meer naar binnen straks.
Yep.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat ging toch over die opgesloten rapper, niet over de maatregelen?
23 januari is de avondklok in gegaan, 10 januari was de presentatie met "Er komen 170.000 besmettingen aan!!! We gaan allemaal dood!"quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:00 schreef erkel het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar ik neem artikelen van bepaalde media met een korrel zout. Daarnaast vertrouw ik tot op zekere hoogte wel de deskundigheid van de modelleurs van het RIVM en ook de OMT-leden. Dus dat de soep niet zo heet werd gegeten had ik wel verwacht. Ik keek meer naar andere grafieken waarin de besmettingsaantallen van de Britse variant zichtbaar toenemen tov de oude variant. Daarin is wel zichtbaar dat de opmars wel degelijk reden tot zorg is. Gelukkig houden de maatregelen het aantal besmettingen redelijk in bedwang.
Dat is een aanname die je doet. Je hebt geen idee hoe het gesprek is gegaan op het Catshuis. De stukken met de 170.000 erin zijn vrijgekomen doordat het kabinet is gevallen en de media heeft dit eruit gepikt. Alleen de verantwoordelijkheden weten hoeveel gewicht dat stuk heeft gehad.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 13:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
23 januari is de avondklok in gegaan, 10 januari was de presentatie met "Er komen 170.000 besmettingen aan!!! We gaan allemaal dood!"
Het is wat mij betreft dan best aannemelijk dat die presentatie één van de redenen was dat we nu een avondklok hebben. Dat die presentatie bewust of onbewust gebaseerd is op onjuiste cijfers is daarmee niet een gevalletje 'de soep werd niet zo heet gegeten', dat is wat mij betreft een gevalletje career limiting move.
Je kunt je dus afvragen of we zonder die presentatie op 10 januari nu ook een avondklok zouden hebben gehad, of dat we nu de rechtzaak over de avondklok zouden hebben gehad, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |