Heel naar om te zeggen, maar eens met wildersquote:
Ik denk dat de landsadvocaat daar vanavond al een voorschot op heeft genomen. Die gebruikte niet voor niets een dijkdoorbraak als metafoor. (Da's dan meteen een duidelijk voorbeeld van wat wel onder de toepaste wet zou vallen, een zeer acute noodsituatie waarin geen tijd is voor uitvoerige discussies.)quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En daarom een hoger beroep. En dat is prima. Ik ben rg benieuwd, mocht de staat alsnog winnen, welke argumenten daarvoor gebruikt worden.
We moeten wel bang gehouden worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:10 schreef Confetti het volgende:
Ernst Kuiper komt bij Jinek praten over de stijgende besmettingen.
Gelukkig maar.
Welke stijgende besmettingen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:10 schreef Confetti het volgende:
Gelukkig maar.
In het topic hier hebben mensen vooral staan springen over het feit dat de rechtbank gekeken heeft naar de rechtmatigheid en de regering een tik heeft gegeven. Onder het mom van: We snappen heel goed dat er een uitzonderlijke situatie is, maar deze wetten zijn er niet voor niets.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:09 schreef DireStraits7 het volgende:
Sowieso vind ik het lachwekkend dat men hier staat te springen om de uitspraak van vanochtend. Er is helemaal niets gezegd over nut en noodzaak van de avondklok, alleen over de weg ernaartoe. Het is niet zo alsof de Eerste Kamer deze avondklok tegengehouden zou hebben. Het is hooguit een procedureel ding en heeft niets met 'erdoorheen drukken' te maken.
Maar wat vond je van het feit dat de rechter toestaat dat van Dissel nogmaals komt uitleggen hoe de situatie is? Dat is in dit geval toch helemaal niet van belang?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dit gevoel begrijp ik dus heel goed. Ik kan je nu gaan uitleggen dat het juridisch allemaal net even wat anders werkt. Maar het gevoel begrijp ik
Ja, of hij is als expert opgevoerd in de rechtszaal.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het OMT is een onafhankelijk adviesorgaan. Daar is vanavond wel een scheur in ontstaan, want de voorzitter van het OMT heeft namens de regering een maatregel zitten verdedigen..
Welke?quote:
Waarom vind jij dit gelukkig maar? Dat het zo fijn is dat hij weer even komt vertellen dat hij zich 'ernstige zorgen maakt'?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:10 schreef Confetti het volgende:
Gelukkig maar.
Krijgen we dat gelul weer. Welke variant moeten we nu weer vrezen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:10 schreef Confetti het volgende:
Gelukkig maar.
Lees het vonnis maar even. Mevrouw de voorzieningenrechter is nogal los gegaan. Ook de inhoud wordt nog even flink becommentarieerd...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, we zitten in een crisis, de effectiviteit of noodzaak van de maatregel staat niet ter discussie, maar de rechtmatigheid ervan.
Stel dat de maatregel wel werkt, dan is een overhaaste opschorting nadelig voor het algemeen belang.
Elke dag komen er weer wat bij. Stijgend dusquote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Welke stijgende besmettingen?
Die we over 2 weken krijgen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Welke stijgende besmettingen?
Ik welquote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:11 schreef popje het volgende:
[..]
Waarom vind jij dit gelukkig maar? Dat het zo fijn is dat hij weer even komt vertellen dat hij zich 'ernstige zorgen maakt'?
Er stijgt niks manquote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:10 schreef Confetti het volgende:
Gelukkig maar.
Dat laatste is dus ook het enge.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tja, het kabinet denkt dat het afschaffen van de avondklok leidt tot duizenden extra besmettingen en honderden extra corona slachtoffers. Dus ik snap wel dat ze alles uit de kast halen om deze zaak de goede kant op te trekken. De schuld ligt bij de rechterlijke macht, die moet zich niet laten manipuleren. Maar ik heb sterk het idee dat de rechters helemaal niet zo onafhankelijk zijn in deze zaak.
Interessantquote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:10 schreef Confetti het volgende:
Gelukkig maar.
Beiden.. en beiden laten zien dat de overheid flink voorgetrokken wordt, en dat dit niet alleen maar zo lijkt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar val je nu precies over? De beslissing of de snelheid?
Ja, stel je voor dat hij uit beeld raakt. Dat moeten we niet willen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:10 schreef Confetti het volgende:
Gelukkig maar.
Ik had het op de achtergrond aan staan dus ik heb het niet helemaal meegekregen. Maar wat ik er van begrijp heeft ie een half college gegeven. Dat lijkt mij ook niet zo nodig.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar wat vond je van het feit dat de rechter toestaat dat van Dissel nogmaals komt uitleggen hoe de situatie is? Dat is in dit geval toch helemaal niet van belang?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |