Volgens mij ging het erom welk belang er zwaarder woog, al heb ik het belang van viruswaarheid gemist, toen was ik niet thuis nog, maar ik neem aan dat die een betoog konden houden over hun belang waarom er geen schorsing kwam, en kon de landsadvocaat datzelfde doen, waarbij Jaap mocht opdraven om dat belang te ondersteunen met argumenten wat mij logisch lijkt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik snap het niet helemaal. Van Dissel mocht inhoudelijk duiden, maar wanneer er een inhoudelijke wedervraag gesteld werd werd er gezegd: "We gaan het niet over de inhoud hebben"
Had van Dissel het er dan over dat géén avondklok tot komende vrijdag ervoor zorgt dat de storm terugkomt?
Mcdonalds en Burger kings sluiten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:57 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
3/4 van wat er dus betreft Covid op de IC ligt heeft overgewicht
Heb je gekeken? Volgens mij zei Van Dissel juist dat er allerlei onzekerheden zijn, dat je het effect van de avondklok niet kan vaststellen omdat de maatregel tegelijk is genomen met max 1, etc. Maar dat de inschatting is dat het effect heeft.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
De uitspraak van de rechter snap ik wel. Wat ik niet snap is waarom Van Dissel zich voor het karretje van het kabinet laat spannen. Van Dissel weet niet hoe de besmettingen zich zullen ontwikkelen als de avondklok verdwijnt. Als wetenschapper moet hij eerlijk zijn over onzekerheid en niet vanuit politieke motieven een doemscenario schetsen.
Waarom? Die mondkapjesplicht (waar dat appel in april over gaat) geldt ook gewoon elke dag. Dat is op zichzelf onvoldoende.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is toch vrij logisch als het om iets gaat wat vanavond 21:00 weer in moet gaan?
Ben ook geen fan van engel. Maar ben wel moordicus tegen de avondklok en hoe deze is geïmplementeerd. Het kan gewoonweg niet. Rechtelijk niet, maatschappelijk niet en ook fundamenteel niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook een klein beetje enge ontwikkeling
- Spoedappèl binnen een paar uur
- Wrakingskamer binnen een paar uur
Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen. Nog los van het feit dat ik geen fan ben van Viruswaarheid vond ik dit wel een leuke.
Bruls zit ook weer bij Opquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bruls heeft de frituur al aangezet.
Bruls zit weer bij Op1 vanavond, omdat hij zich zorgen maakt...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bruls heeft de frituur al aangezet.
Als je te dik bent kun je het virus ook moeilijker ontwijken, als ik een bal in het wilde weg schiet heb ik ook meer kans om een dikkerd te raken dan een FOK-Ekto.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:57 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
3/4 van wat er dus betreft Covid op de IC ligt heeft overgewicht
Je kunt niet juist stemmen, het merendeel is 1 pot nat en de rest komt niet in de regering. We staan gewoon machteloos tegen de politieke kliek.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja. Ook ver na 2 maart. Reken er maar op tot mei. Het heeft zo veel moeite gekost en er zijn nu zo veel angst creatie verhalen dat als ze het nu er zelf afhalen, hun geloofwaardigheid weg is.
Ze voeren dat duitse plan gewoon uit.
Enige wat ik hoop is dat we juist gaan stemmen half maart. Dit dictatoriale zooitje moet gewoon weg. Hoort niet in NL dit. We waren nooit een bananenrepubliek. Moet je kijken wat rutte er van gemaakt heeft.
Rustig. De Staat is nog steeds onze grootste vriend en bondgenoot. We zijn nog lang niet beland op het punt dat zij een vijand is. Dit soort viruswappies zijn onze vijanden want we weten dat wat wij willen tot een catastrofe zouden leiden. Dan heb ik liever een Staat die misschien iets te ver gaat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik ben zeer tegen het rellen in de zin van het ordinair vernielen/stelen van spullen (van derden die er ook allemaal niets aan kunnen doen), maar werkelijke massale protesten hiertegen zou ik toejuichen.
Ik merk dat ik wat anti-overheid begin te worden, zeker na de schertsvertoningen van vandaag.
Nee dat is juist onlogisch.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:56 schreef Ronald het volgende:
[..]
En een inhoudelijke behandeling vanavond was ook wat vreemd en dat Jaap moest opdraven was ook best gek.
Verder zou ik het logisch vinden om de avondklok te schrappen tot er vrijdag uitspraak wordt gedaan.
Avondklok als de zomertijd straks is ingegaan, de ziekenhuizen leeg zijn en alle vetkleppen zijn gevaccineerd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja. Ook ver na 2 maart. Reken er maar op tot mei. Het heeft zo veel moeite gekost en er zijn nu zo veel angst creatie verhalen dat als ze het nu er zelf afhalen, hun geloofwaardigheid weg is.
Ze voeren dat duitse plan gewoon uit.
Enige wat ik hoop is dat we juist gaan stemmen half maart. Dit dictatoriale zooitje moet gewoon weg. Hoort niet in NL dit. We waren nooit een bananenrepubliek. Moet je kijken wat rutte er van gemaakt heeft.
Bij mij in de straat zit een MC Donalds, daar is het tegenwoordig zo druk voor de deur dat als je er langs moet op een veilige manier je via de trambaan moet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:58 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mcdonalds en Burger kings sluiten.
Nou dat weet ik zo net nog niet hoor. Als de avondklok niet opgegeven wordt na het hoger beroep, zie ik nog wel gebeuren dat ze hem nog een keer verlengen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:58 schreef Lemsterr het volgende:
Gelukkig is het bijna 2 maart. Dan wordt de avondklok wel opgeheven.
En vergeet niet dat je gewoon mensen thuis mag uitnodigen. Dus de avondklok volhouden lukt ook nog wel een aantal dagen.
Bizar wat er vandaag gebeurd is, maar ook wel te verwachten.
Willem Engel zat vroeger bij mijn studentenvereniging en had toen ook al dreads.. toen nog korter dus die gaat al 20 jaar niet meer naar een kapperquote:
Ja dat is een tv dokter ook.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een tv wetenschapper is nog steeds een wetenschapper.
Ex van Baudetquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je blijft maar twitter linkjes posten hè?
Wel een lekker wijf
Dat komt doordat zij daar anders over denken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:00 schreef Ronald het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat ons demissionair kabinet deze toestand zo op de spits laat drijven. Terwijl het schrappen van de avondklok waarschijnlijk geen reet verschil zal maken in besmettingscijfers.
Ik vind dat niet vreemd. Alhoewel dezelfde dag nog wel heel snel is. (Ik zou daar als viruswaarheid nog wel een dingetje van gemaakt hebben). Ik zeg enkel dat ik mij kan voorstellen dat het gevoel ontstaat van: “zie je wel als de staat een keer een probleem heeft staat het hof al klaar om het op te lossen”.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inderdaad heel vreemd dat een appel van groot landsbelang grote prioriteit krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |