abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198044074
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, ze schorsen enkel de uitspraak van vanochtend op tot het hoger beroep van vrijdag. Er is geen sprake van gelijk of geen gelijk, behalve in de uitspraak van vanochtend waarin viruswaarheid gelijk kreeg.

Ik ben ook geen jurist, maar zo begrijp ik het in elk geval.
Je kunt een uitspraak wel opschorten, maar niet een maatregel die een eerdere rechtbank heeft uigesproken lijkt me, immers het gaat hier alleen over de procedure, niet over of het gerechtvaardigt is of niet, dat is namelijk al eerder behandeld, de hele vertoning met getuige van Dissel vond ik al onzin.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 16 februari 2021 @ 20:53:53 #52
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_198044081
Krijgen we nu weer dat kansloze gerel zeker :{w
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_198044082
Rutte en Ferd zullen er wel even een pilsje op drinken. Gezellig samen. Na 21:00 uur. Want voor hun geldt de avondklok toch niet, met hun werkbriefje.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 20:54:06 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198044086
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:53 schreef RipCity het volgende:
20:38
Elke volwassene in het Verenigd Koninkrijk kan rond augustus of september zijn of haar tweede dosis van het coronavaccin hebben gekregen.

Lekker. Binnenkort maar terug naar Uk zodra oproep krijg.
Dit gaat ons ook lukken heeft Hugo beloofd.
pi_198044091
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
De uitspraak van de rechter snap ik wel. Wat ik niet snap is waarom Van Dissel zich voor het karretje van het kabinet laat spannen. Van Dissel weet niet hoe de besmettingen zich zullen ontwikkelen als de avondklok verdwijnt. Als wetenschapper moet hij eerlijk zijn over onzekerheid en niet vanuit politieke motieven een doemscenario schetsen.
Ik heb het gevoel dat hij hier het gezicht van de avondklok gemaakt is. Komt de stijging niet uit? Schuld van van Dissel. Komt de stijging wel uit? Van Dissel heeft het niet goed genoeg verdedigd in de tweede kamer.

Aangezien dit de staat VS viruswaarheid is wil je toch dat hier de landsadvocaat zit samen met iemand van MinVWS. Van Dissel kan eventueel geroepen worden als expert, maar idealiter wil je (bij de inhoudelijke behandeling) iemand die geen onderdeel van het OMT is als onafhankelijk expert hebben.
pi_198044094
twitter
pi_198044099
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, ik snap het niet helemaal. Van Dissel mocht inhoudelijk duiden, maar wanneer er een inhoudelijke wedervraag gesteld werd werd er gezegd: "We gaan het niet over de inhoud hebben"

Had van Dissel het er dan over dat géén avondklok tot komende vrijdag ervoor zorgt dat de storm terugkomt?
Dat snap ik ook niet.

Het lijkt alsof de staat veel gedaan krijgt omdat zij het algemeen belang vertegenwoordigt. Maar in mijn ogen kan een burger dat ook. Ik vind de mensen van Viruswaarheid imbecielen, maar je krijgt wel de indruk dat hier David tegenover Goliath staat. Ook bij mij roept dat gevoelens van onrechtvaardigheid op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 20:54:45 #58
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198044100
quote:
De uitspraak van de rechter snap ik wel. Wat ik niet snap is waarom Van Dissel zich voor het karretje van het kabinet laat spannen. Van Dissel weet niet hoe de besmettingen zich zullen ontwikkelen als de avondklok verdwijnt. Als wetenschapper moet hij eerlijk zijn over onzekerheid en niet vanuit politieke motieven een doemscenario schetsen.
Om je wetenschapper te mogen noemen moet je je ook als wetenschapper gaan gedragen, dat zie ik hem niet doen hoor. Hij begint meer en meer een showfiguur te worden. Soort van tv wetenschapper.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198044101
quote:
Je moet ook geen politiek in de rechtszaal bedrijven. Dus dan is een wetenschapper een betere keuze.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198044103
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Met sterfgevallen aankomen waarvan je zelf aan toegeeft dat die niet van die week zijn... Met reproductie cijfers aankomen die ook al van weken geleden zijn.
En ze hebben en mutatie van de levensgevaarlijke Brit ontdekt die nog levensgevaarlijker is. Hoe dan ?
Die avondklok blijft dat staat nu al vast hoor. Van de staat kun je onmogelijk winnen.
Ja. Ook ver na 2 maart. Reken er maar op tot mei. Het heeft zo veel moeite gekost en er zijn nu zo veel angst creatie verhalen dat als ze het nu er zelf afhalen, hun geloofwaardigheid weg is.
Ze voeren dat duitse plan gewoon uit.

Enige wat ik hoop is dat we juist gaan stemmen half maart. Dit dictatoriale zooitje moet gewoon weg. Hoort niet in NL dit. We waren nooit een bananenrepubliek. Moet je kijken wat rutte er van gemaakt heeft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 16 februari 2021 @ 20:55:00 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198044104
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:53 schreef Arizona het volgende:
Rutte en Ferd zullen er wel even een pilsje op drinken. Gezellig samen. Na 21:00 uur. Want voor hun geldt de avondklok toch niet, met hun werkbriefje.
Bruls heeft de frituur al aangezet.
pi_198044106
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kunt een uitspraak wel opschorten, maar niet een maatregel die een eerdere rechtbank heeft uigesproken lijkt me, immers het gaat hier alleen over de procedure, niet over of het gerechtvaardigt is of niet, dat is namelijk al eerder behandeld, de hele vertoning met getuige van Dissel vond ik al onzin.
Zou kunnen, zoveel weet ik er niet van. Als het zo is zoals je zegt, dan zullen we dat de komende dagen nog wel gaan horen. Kan het me niet voorstellen in elk geval.
pi_198044115
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo jammer dat als er dan mensen zoiets terecht aanvechten dit meteen van die simpele halve garen zijn. Die niet begrijpen dat hun manier van handelen en praten averechts werkt.
Had dat echt verschil gemaakt denk je? De advocaat van Engel hield een beter pleidooi dan de landsadvocaat.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_198044124
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Om je wetenschapper te mogen noemen moet je je ook als wetenschapper gaan gedragen, dat zie ik hem niet doen hoor. Hij begint meer en meer een showfiguur te worden. Soort van tv wetenschapper.
Een tv wetenschapper is nog steeds een wetenschapper.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198044132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja dit dus. Terwijl een spoedappel van viruswaarheid tot april moet wachten. Juridisch klopt het allemaal wel. Maar dat het voelt alsof de staat toch net ff wat meer privileges heeft bij het hof kan ik goed begrijpen.
Bizar inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198044144
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bruls heeft de frituur al aangezet.
Jorritms speelt Call of Duty om zich voor te bereiden op de burgeroorlog.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198044145
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja dit dus. Terwijl een spoedappel van viruswaarheid tot april moet wachten. Juridisch klopt het allemaal wel. Maar dat het voelt alsof de staat toch net ff wat meer privileges heeft bij het hof kan ik goed begrijpen.
Inderdaad heel vreemd dat een appel van groot landsbelang grote prioriteit krijgt.
pi_198044148
quote:
Waar zijn ze godver mee bezig in dit eens mooie land?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198044150
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet.

Het lijkt alsof de staat veel gedaan krijgt omdat zij het algemeen belang vertegenwoordigt. Maar in mijn ogen kan een burger dat ook. Ik vind de mensen van Viruswaarheid imbecielen, maar je krijgt wel de indruk dat hier David tegenover Goliath staat. Ook bij mij roept dat gevoelens van onrechtvaardigheid op.
Nu hebben Enkel en Pols het ook wel vreselijk slecht aangepakt, maar er hing inderdaad wel een zweem van partijdigheid over dit hele zaakje.
pi_198044153
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook een klein beetje enge ontwikkeling

- Spoedappèl binnen een paar uur
- Wrakingskamer binnen een paar uur

Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen. Nog los van het feit dat ik geen fan ben van Viruswaarheid vond ik dit wel een leuke.
En een inhoudelijke behandeling vanavond was ook wat vreemd en dat Jaap moest opdraven was ook best gek.

Verder zou ik het logisch vinden om de avondklok te schrappen tot er vrijdag uitspraak wordt gedaan.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198044155
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198044156

3/4 van wat er dus betreft Covid op de IC ligt heeft overgewicht
pi_198044164
quote:
18s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:53 schreef MissHobje het volgende:
Krijgen we nu weer dat kansloze gerel zeker :{w
Ik ben zeer tegen het rellen in de zin van het ordinair vernielen/stelen van spullen (van derden die er ook allemaal niets aan kunnen doen), maar werkelijke massale protesten hiertegen zou ik toejuichen.

Ik merk dat ik wat anti-overheid begin te worden, zeker na de schertsvertoningen van vandaag. :{
pi_198044172
twitter
pi_198044174
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je moet ook geen politiek in de rechtszaal bedrijven. Dus dan is een wetenschapper een betere keuze.
Vanavond was niet bedoeld om het inhoudelijk te behandelen, alleen of er een zwaarwegend belang was om de avondklok te verlengen tot het hoger beroep plaatsvindt. Daar hoort een van Dissel oid niet bij moeten zitten.

Als je het dan inhoudelijk wil gaan behandelen wil je naar mijn mening iemand hebben die er volledig buiten staat. Idealiter iemand die zich niet regelmatig in de media voor of tegen het RIVM uitlaat, die gewoon feitelijk kan duiden waar het op gebaseerd is.

Dat gezegd hebbende, het gaat er hier toch niet om of de avondklok wel of niet terecht is. Het gaat erom of de juridische basis klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')