Maar nú is hij onrechtmatig, dus dat schort je die avondklok gewoon op.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee dat is juist onlogisch.
Want dan zit je 3 dagen zonder avondklok, en vervolgens weer met een avondklok, als het Hof beslist dat hij rechtmatig is.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
De uitspraak van de rechter snap ik wel. Wat ik niet snap is waarom Van Dissel zich voor het karretje van het kabinet laat spannen. Van Dissel weet niet hoe de besmettingen zich zullen ontwikkelen als de avondklok verdwijnt. Als wetenschapper moet hij eerlijk zijn over onzekerheid en niet vanuit politieke motieven een doemscenario schetsen.
Van Dissel zit er ook niet in de hoedanigheid van een wetenschapper maar als ambtenaar van het RIVM.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
De uitspraak van de rechter snap ik wel. Wat ik niet snap is waarom Van Dissel zich voor het karretje van het kabinet laat spannen. Van Dissel weet niet hoe de besmettingen zich zullen ontwikkelen als de avondklok verdwijnt. Als wetenschapper moet hij eerlijk zijn over onzekerheid en niet vanuit politieke motieven een doemscenario schetsen.
Tijd om wat anders te stemmen JA21 ofso.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je kunt niet juist stemmen, het merendeel is 1 pot nat en de rest komt niet in de regering. We staan gewoon machteloos tegen de politieke kliek.
Principekwestie en kuddegedragquote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:00 schreef Ronald het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat ons demissionair kabinet deze toestand zo op de spits laat drijven. Terwijl het schrappen van de avondklok waarschijnlijk geen reet verschil zal maken in besmettingscijfers.
Ik snap dan weer niet hoe jij, die ik toch als weldenkend beschouw, zo'n bericht kan schrijven. Hoezo 'voor het karretje laat spannen'? Hij pleit (samen met het OMT) al maandenlang voor een avondklok. Het is juist het kabinet geweest die het maandenlang afgehouden heeft.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Dus je prefereert een jojo.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Maar nú is hij onrechtmatig, dus dat schort je die avondklok gewoon op.
3/4 Is behoorlijk ja, ik vraag me ook af wat het percentage mensen met overgewicht is in Nederland? Iedereen wordt nu dus ook dikker en dikker.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:57 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
3/4 van wat er dus betreft Covid op de IC ligt heeft overgewicht
Gewoon Bij1, krijg je allemaal Surinaamse rechters, als je dan een keer gepakt word ergens mee dan word je ergens rond 2051 veroordeeld.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijd om wat anders te stemmen JA21 ofso.
Zit ook dik in de senaat en heeft ook een broertje dood aan rutte+aanhang.
Ik fleur er wel van op dat er iig nog mensen zijn die zich niet als schapen naar de slachtbank laten leiden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:58 schreef Lemsterr het volgende:
Gelukkig is het bijna 2 maart. Dan wordt de avondklok wel opgeheven.
En vergeet niet dat je gewoon mensen thuis mag uitnodigen. Dus de avondklok volhouden lukt ook nog wel een aantal dagen.
Bizar wat er vandaag gebeurd is, maar ook wel te verwachten.
Hoe verklaar je anders deze snelle uitspraak?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet vreemd. Alhoewel dezelfde dag nog wel heel snel is. (Ik zou daar als viruswaarheid nog wel een dingetje van gemaakt hebben). Ik zeg enkel dat ik mij kan voorstellen dat het gevoel ontstaat van: “zie je wel als de staat een keer een probleem heeft staat het hof al klaar om het op te lossen”.
Ik zeg niet dat men daar gelijk in heeft. Ik zeg dat ik mij kan voorstellen dat het gevoel ontstaat.
De staat is onze grootste vriend en bondgenoot? Waar ben jij van? De Stasi?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Rustig. De Staat is nog steeds onze grootste vriend en bondgenoot. We zijn nog lang niet beland op het punt dat zij een vijand is. Dit soort viruswappies zijn onze vijanden want we weten dat wat wij willen tot een catastrofe zouden leiden. Dan heb ik liever een Staat die misschien iets te ver gaat.
In deze zaak zijn geen vrienden of vijanden. Het is begrijpelijk dat de regering een groot belang heeft hier, maar het is nog steeds nodig dat ze het op een juiste manier doen. Dat is waar het hier fout is gegaan. De regering heeft de maatregelen op een onrechtmatige manier ingezet heeft, en dat dit via een spoedwet gedaan had moeten worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Rustig. De Staat is nog steeds onze grootste vriend en bondgenoot. We zijn nog lang niet beland op het punt dat zij een vijand is. Dit soort viruswappies zijn onze vijanden want we weten dat wat wij willen tot een catastrofe zouden leiden. Dan heb ik liever een Staat die misschien iets te ver gaat.
31% onder de 60 jaar en 58% geen overgewicht, veel meer dan ik dacht. Dat door de media geschetste beeld dat het vooral oude dikkertjes treft klopt dus van geen kant.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:57 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
3/4 van wat er dus betreft Covid op de IC ligt heeft overgewicht
Zijn vader is fucking rijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:02 schreef Coelho het volgende:
Werkt die Engel eigenlijk, of is dat een beroepsprofiteur van ons systeem net zoals Akwasi?
Draai het eens om. De uitspraak vanochtend was wederom tegen viruswaarheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:48 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind het gevoel van Viruswaarheid best begrijpelijk. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze gelijk hebben met hun onpartijdigheidsgezeur. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat gevoel ontstaat.
Het was ook sarcastisch. Natuurlijk is het volkomen logisch dat een zaak als deze met veel spoed behandeld wordt. En men voor een gekkieclub niet alles per direct laten vallen...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet vreemd. Alhoewel dezelfde dag nog wel heel snel is. (Ik zou daar als viruswaarheid nog wel een dingetje van gemaakt hebben). Ik zeg enkel dat ik mij kan voorstellen dat het gevoel ontstaat van: “zie je wel als de staat een keer een probleem heeft staat het hof al klaar om het op te lossen”.
Ik zeg niet dat men daar gelijk in heeft. Ik zeg dat ik mij kan voorstellen dat het gevoel ontstaat.
Dit was niemand anders gelukt nee. Met je democratie...my assquote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:03 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Draai het eens om. De uitspraak vanochtend was wederom tegen viruswaarheid.
En dat Viruswaarheid dan een of andere spoedprocedure aanvroeg om die uitspraak op te schorsen..
Nou dan werden ze uitgelachen.
Nu wordt het gewoon toegekent. en de basis kan ik nog steeds begrijpen.
Ja Jaap van Dissel liet grafiekjes zien die behandelt waren tijdens de hele zitting voorheen.
Dus wat is er nu precies veranderd, of waarom zou die uitspraak niet gewoon worden ingevoerd? leg het maar uit..
Ja belang van de staat.. Maar de staat heeft verlorern.. Dus als je verliest geldt je belang nog steeds meer dan degene die heeft gewonnen? Althans als je de staat bent
En daarom een hoger beroep. En dat is prima. Ik ben érg benieuwd, mocht de staat alsnog winnen, welke argumenten daarvoor gebruikt worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
In deze zaak zijn geen vrienden of vijanden. Het is begrijpelijk dat de regering een groot belang heeft hier, maar het is nog steeds nodig dat ze het op een juiste manier doen. Dat is waar het hier fout is gegaan. De regering heeft de maatregelen op een onrechtmatige manier ingezet heeft, en dat dit via een spoedwet gedaan had moeten worden.
Dat heeft viruswaarheid aangekaart. Daar kun je van vinden wat je wil, maar ze hebben wel degelijk een punt daarin. Juist in een situatie als deze wil je dat de wettelijke basis in orde is en blijft.
De grote maatschappelijke impact.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:02 schreef falling_away het volgende:
[..]
Hoe verklaar je anders deze snelle uitspraak?
Ik hoop al eerder.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklok als de zomertijd straks is ingegaan, de ziekenhuizen leeg zijn en alle vetkleppen zijn gevaccineerd.
Dan breekt echt de pleuris uit, hoor.
Gemiddelde leeftijd is 66, dus van die 31% zal de verre meerderheid 50+ zijnquote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
31% onder de 60 jaar en 58% geen overgewicht, veel meer dan ik dacht. Dat door de media geschetste beeld dat het vooral oude dikkertjes treft klopt dus van geen kant.
Benieuwd hoe jij hiernaar kijkt trouwens. Aangezien de Raad van State al heeft gewaarschuwd dat de manier waarop de avondklok ingezet is niet goed gedaan is, kan dat niet inhouden dat de regering bij inhoudelijke behandeling dezelfde tik krijgt?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen idee. Maar in de geschiedenis zijn terreurgroepen veelal zo ontstaan.quote:
Ja daarom kan die avondklok er echt niet af.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
3/4 Is behoorlijk ja, ik vraag me ook af wat het percentage mensen met overgewicht is in Nederland? Iedereen wordt nu dus ook dikker en dikker.
Wie denk je dat ons verdedigt, uitkeringen geeft, steun geeft aan bedrijven en het bestuur van een van de rijkste landen ter wereld leidt? Een grotere vriend kun je je niet wensen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:02 schreef popje het volgende:
[..]
De staat is onze grootste vriend en bondgenoot? Waar ben jij van? De Stasi?
Tja, we zitten in een crisis, de effectiviteit of noodzaak van de maatregel staat niet ter discussie, maar de rechtmatigheid ervan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk je dat 2 maart ja? Ik betwijfel het. Het gaat ook niet om het kunnen volhouden. Daar zijn wel mouwen aan te passen, blijven slapen etc. Maar het gaat er om dat zo'n zwaarwegende maatregel, zo'n vrijheidsbeperking wordt opgelegd en verlengd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:58 schreef Lemsterr het volgende:
Gelukkig is het bijna 2 maart. Dan wordt de avondklok wel opgeheven.
En vergeet niet dat je gewoon mensen thuis mag uitnodigen. Dus de avondklok volhouden lukt ook nog wel een aantal dagen.
Bizar wat er vandaag gebeurd is, maar ook wel te verwachten.
Hey MissHobje! Lang niet gezien! Alles goed?quote:
quote:
Je zou haast denken dat er bijna verkiezingen aankomen als je dit zo leest.quote:
Het lijkt mij nogal vergezocht. Maar laat me graag verrassen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee. Maar in de geschiedenis zijn terreurgroepen veelal zo ontstaan.
Het OMT is een onafhankelijk adviesorgaan. Daar is vanavond wel een scheur in ontstaan, want de voorzitter van het OMT heeft namens de regering een maatregel zitten verdedigen..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap dan weer niet hoe jij, die ik toch als weldenkend beschouw, zo'n bericht kan schrijven. Hoezo 'voor het karretje laat spannen'? Hij pleit (samen met het OMT) al maandenlang voor een avondklok. Het is juist het kabinet geweest die het maandenlang afgehouden heeft.
76% heeft juist wel overgewicht?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
31% onder de 60 jaar en 58% geen overgewicht, veel meer dan ik dacht. Dat door de media geschetste beeld dat het vooral oude dikkertjes treft klopt dus van geen kant.
Gemiddeld 66, met maar 31% onder de 60. Plus 42+34%= 76% te dik.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die kans is zeer wel aanwezig. Maar ze gaan natuurlijk nog even de tijd nemen voor die uitspraak zodat tegen de tijd dat de staat die tik krijgt de spoedwet er door is en de gevolgen beperkt zijn. En eerlijk? Ik denk dat dat ook de beste koers is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Benieuwd hoe jij hiernaar kijkt trouwens. Aangezien de Raad van State al heeft gewaarschuwd dat de manier waarop de avondklok ingezet is niet goed gedaan is, kan dat niet inhouden dat de regering bij inhoudelijke behandeling dezelfde tik krijgt?
Zo van: Jullie hebben de kans gekregen het goed te regelen, jullie hebben het niet goed geregeld.
Die was dus flink in twijfel getrokken door de rechter, en zoiets kan niet binnen 20 minuten herbeoordeeld worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De grote maatschappelijke impact.
Principekwestie waarschijnlijk. Gekrenkt in hun trots.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:00 schreef Ronald het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat ons demissionair kabinet deze toestand zo op de spits laat drijven. Terwijl het schrappen van de avondklok waarschijnlijk geen reet verschil zal maken in besmettingscijfers.
En dit gevoel begrijp ik dus heel goed. Ik kan je nu gaan uitleggen dat het juridisch allemaal net even wat anders werkt. Maar het gevoel begrijp ikquote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:03 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Draai het eens om. De uitspraak vanochtend was wederom tegen viruswaarheid.
En dat Viruswaarheid dan een of andere spoedprocedure aanvroeg om die uitspraak op te schorsen..
Nou dan werden ze uitgelachen.
Nu wordt het gewoon toegekent. en de basis kan ik nog steeds begrijpen.
Ja Jaap van Dissel liet grafiekjes zien die behandelt waren tijdens de hele zitting voorheen.
Dus wat is er nu precies veranderd, of waarom zou die uitspraak niet gewoon worden ingevoerd? leg het maar uit..
Ja belang van de staat.. Maar de staat heeft verlorern.. Dus als je verliest geldt je belang nog steeds meer dan degene die heeft gewonnen? Althans als je de staat bent
Waar val je nu precies over? De beslissing of de snelheid?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Die was dus flink in twijfel getrokken door de rechter, en zoiets kan niet binnen 20 minuten herbeoordeeld worden.
De mondkapjes hebben ook grote maatschappelijke impact, maar een rechtszaak daarover kan maanden duren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |