-Wel succesvol gewraakt, en de nieuwe rechter wordt ook gewraakt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kansloos durf ik niet te stellen... de rechter kwam op mij niet echt objectief over (en ik heb niks met wappie Engel).
Daarnaast zijn er een paar scenario's:
- Ze zijn niet voor 21:00 klaar, dan kunnen we om 21:00 nog gewoon naar buiten
- Wel succesvol gewraakt, dan zal er voor 21:00 geen nieuwe uitspraak komen, dus wel naar buiten
- Niet succesvol gewraakt, maar de beslissing van vanochtend blijft: dus wel naar buiten
- Niet succesvol gewraakt en beslissing om de avondklok voor nu aan te houden
Alleen de laatste is dus een optie waar Rutte et al. op hopen.
touchéquote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
-Wel succesvol gewraakt, en de nieuwe rechter wordt ook gewraakt.
De overheid staat voor het algemeen belang, dat is heel gebruikelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:42 schreef Kriegel het volgende:
Het kenschetst Viruswaarheid als kennelijk de tegenstander van het algemeen belang. Dat zal ze vast niet zo bedoeld hebben, maar het is een formulering waar je gebruik van zou kunnen maken voor zo'n wraking.
De vraag voor vanavond is alleen of de avondklok tot het hoger beroep gehandhaafd blijft.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:52 schreef Platinumgoat het volgende:
Dat ze nu al een uur bezig zijn met de wraking betekent iig dat ze inhoudelijk op de gronden ingaan, en het niet afdoen met misbruik van bevoegdheid. Jammer, want lijkt me sterk dat we nu voor 21:00 een vonnis over de inhoudelijke zaak gaan hebben.
Ja, dat is de inhoudelijke zaak waar ik op doel. Maar als de wraking nu nog niet gebeurd is, dan gaat die vraag vanavond niet voor 21:00 beantwoord worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De vraag voor vanavond is alleen of de avondklok tot het hoger beroep gehandhaafd blijft.
Dat gebeurt zowiezo nietquote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:52 schreef Platinumgoat het volgende:
Dat ze nu al een uur bezig zijn met de wraking betekent iig dat ze inhoudelijk op de gronden ingaan, en het niet afdoen met misbruik van bevoegdheid. Jammer, want lijkt me sterk dat we nu voor 21:00 een vonnis over de inhoudelijke zaak gaan hebben.
Wekt de naam Virsuwaarheid sowieso niet het beeld op dat hun tegenpartij een leugenaar is? Zou nogal raar zijn als de overheid niet mag claimen dat ze voor het algemeen belang staan maar zij zelf wel allerlei flinke benamingen mogen gebruiken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:52 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
De overheid staat voor het algemeen belang, dat is heel gebruikelijk.
Ja, zoals ik al aangaf hou ik me niet dagelijks bezig met rechtszaken, dus van dit detail was ik even niet op de hoogte.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:52 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dat zou gebruikelijk moeten zijn. Je zou kunnen betogen dat nu een minderheidsbelang gediend wordt, namelijk de kwetsbare groep en dat de beroepsbevolking de rekening van eigen inkomstenderving en van de kwetsbare groep mag betalen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:52 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Virusbelang is niet democratisch gekozen, de regering wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zou gebruikelijk moeten zijn. Je zou kunnen betogen dat nu een minderheidsbelang gediend wordt, namelijk de kwetsbare groep en dat de beroepsbevolking de rekening van eigen inkomstenderving en van de kwetsbare groep mag betalen.
Er is sprake van vooringenomenheid om automatisch te stellen dat de overheid het algemene belang dient, terwijl de rollen andersom kunnen zijn. Daar moet een rechter onpartijdig over beslissen.
Staatsrecht is niet je sterkste kant begrijp ik uit je reactie.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:06 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Virusbelang is niet democratisch gekozen, de regering wel.
Tja, ze moet dan juridisch wel heel erg goed zijn als je met een lichamelijke beperking toch kan blijven nadenkenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:08 schreef eragon2890 het volgende:
Mijn God, hoe kan mevrouw T.I.A. B Eroerte aanblijven?? Ze lijkt me niet eens competent voor stemrecht, laat staan als rechter...
Klopt toch ook, in de strijd tegen corona staat dat groepje de facto aan de kant van corona.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is wel een leuke verspreking.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Staatsrecht is niet je sterkste kant begrijp ik uit je reactie.
Of het nu Willem, Pietje, Klaasje of de Staat is: de overeenkomst is dat ze allemaal een rechtspersoon zijn. Een onpartijdige rechter maak geen onderscheid tussen rechtspersonen dus zal die voor aanvang van een zitting geen mening vormen wie degene is die het algemene belang dient. Dat doe je achteraf...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:18 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Aldus iemand die wil dat Willem Engel als algemeen belang wordt gezien, in plaats van de staat.
Ja, stel je voor dat we pas 21:01 een uitspraak krijgen, dan gaan we allemaal doodquote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:25 schreef zipcon het volgende:
Is er uitspraak voor het 21u is? Van Dissel neemt uitgebreid de tijd om uitleg te geven. "De situatie is urgent" zegt hij nog, anderhalf uur ja.
Ja hoor, pleidooi lag vanmiddag al klaar.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:25 schreef zipcon het volgende:
Is er uitspraak voor het 21u is? Van Dissel neemt uitgebreid de tijd om uitleg te geven. "De situatie is urgent" zegt hij nog, anderhalf uur ja.
Exact!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:28 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat een slechte voorzitter dit zeg! Het is een 'niet-inhoudelijke' zitting. Dat hoort ze af te kappen.
Nee slap. Ze heeft Jaap Dissel de kans gegeven om inhoudelijk op de zaak in te gaan, waardoor er inhoudelijk verweer van komt. Dit was niet de bedoeling.quote:
De duivelquote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:21 schreef CR7 het volgende:
De duivel Van Dissel hem zelf nu aan het woord.
Engel had er dan ook niet op in moeten gaan als ie ervan overtuigd is dat het geen onderdeel van het proces is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee slap. Ze heeft Jaap Dissel de kans gegeven om inhoudelijk op de zaak in te gaan, waardoor er inhoudelijk verweer van komt. Dit was niet de bedoeling.
De rechter moet zich beperken tot de rechtmatigheid en niet de inhoud. De grondslag waarop de avondklok tot stand gekomen is, is niet rechtmatig. Je kunt niet 3 dagen tijdswinst proberen te behalen tot de inhoudelijke behandeling, terwijl de Tweede Kamer weken de tijd genomen heeft om deze wet te activeren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:43 schreef qajariaq het volgende:
Er wordt ingegaan op het belang van voortzetten van de maatregel. Op de een of andere manier is het belang van die maatregel maatgevend voor het al dan niet tijdelijk aanhouden van die maatregel.
Hij had opnieuw moeten wraken, want waarom laat de rechter de Staat wel inhoudelijk op de zaak ingaan, terwijl bij aanvang aangegeven is dat dit niet de bedoeling was?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:45 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Engel had er dan ook niet op in moeten gaan als ie ervan overtuigd is dat het geen onderdeel van het proces is.
Heeft een zekere dhr. Engel vanmiddag niet aan alles en iedereen lopen verkondigen dat dat zijn plan was?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:49 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat een argument: doordat de avondklok er is, kunnen we het niet intrekken, want dan gaan mensen feesten omdat de avondklok er niet meer is...
Maar als dat een belangrijk argument is om de avondklok niet in te trekken, dan kan het in maart ook niet... dan kan het pas als Corona zo goed als verdwenen is en iedereen is gevaccineerd. Ze hebben dus een monster gecreëerd die niet ingetrokken kan worden, want intrekken zal een nog ergere impact hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Heeft een zekere dhr. Engel vanmiddag niet aan alles en iedereen lopen verkondigen dat dat zijn plan was?
Er zijn vast wel strategieën te bedenken voor het beeindigen van de avondklok.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar als dat een belangrijk argument is om de avondklok niet in te trekken, dan kan het in maart ook niet... dan kan het pas als Corona zo goed als verdwenen is en iedereen is gevaccineerd. Ze hebben dus een monster gecreëerd die niet ingetrokken kan worden, want intrekken zal een nog ergere impact hebben.
Ja, maar zoals ze nu net zei, daar sluit ze haar oren voor... wat best kan kloppen, ze is een beetje doofquote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:54 schreef eragon2890 het volgende:
De advocaat van de staat gaat nu toch ook de hele tijd in op de inhoud?
Dit is toch allemaal voor hoger beroep??
Je kan ook niet hier een uitspraak doen zonder op de inhoud in te gaan. Een belangenafweging doe je op basis van de feiten. De inhoudelijke feiten. Alleen dan marginaal.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:54 schreef eragon2890 het volgende:
De advocaat van de staat gaat nu toch ook de hele tijd in op de inhoud?
Dit is toch allemaal voor hoger beroep??
Ze hebben de rechtzaak gewonnen op basis van een technisch aspect maar Engel/Viruswaarheid is natuurlijk gewoon anti-avondklok en dat is hun boodschap/motivatie uiteindelijk dus daar blijven ze over doorlullenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:00 schreef qajariaq het volgende:
De hele verdediging van Engel is ook vrijwel geheel inhoudelijk.
Tijdrekken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze hebben de rechtzaak gewonnen op basis van een technisch aspect maar Engel/Viruswaarheid is natuurlijk gewoon anti-avondklok en dat is hun boodschap/motivatie uiteindelijk dus daar blijven ze over doorlullen
Ik ga in mijn uppie een nachtwandeling maken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:04 schreef zipcon het volgende:
NOS hoopt niet meer op een uitspraak om 21 uur, wordt het een juridisch vacuum als het toch nog geldig blijft? Ik vraag me af of er straks om 21 uur mensen buiten komen (toch een oproep van VIruswaarheid).
Als uiteindelijk om bijv. 22:00 dat de avondklok toch van kracht blijft gaat dat toch ook weer vanaf dat moment in? Zolang er geen nieuwe uitspraak is blijft de oude, in dit geval geen avondklok, gewoon staan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:04 schreef zipcon het volgende:
NOS hoopt niet meer op een uitspraak om 21 uur, wordt het een juridisch vacuum als het toch nog geldig blijft? Ik vraag me af of er straks om 21 uur mensen buiten komen (toch een oproep van VIruswaarheid).
Maar dan moet je wel binnen een minuut weer binnen zijn als die uitspraak komt.;quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als uiteindelijk om bijv. 22:00 dat de avondklok toch van kracht blijft gaat dat toch ook weer vanaf dat moment in? Zolang er geen nieuwe uitspraak is blijft de oude, in dit geval geen avondklok, gewoon staan.
Dat zou wel lekker zijn, loop je zo buiten in de overtuiging dat er vandaag niks meer besloten wordt, krijg je opeens een boete omdat ze terwijl je even niet keek toch nog de opheffing hebben kunnen schorsen tot vrijdag.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als uiteindelijk om bijv. 22:00 dat de avondklok toch van kracht blijft gaat dat toch ook weer vanaf dat moment in? Zolang er geen nieuwe uitspraak is blijft de oude, in dit geval geen avondklok, gewoon staan.
Of je blijft natuurlijk gewoon vanaf 21:00 binnen, kan je helemaal niks gebeuren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel binnen een minuut weer binnen zijn als die uitspraak komt.;
Helaas kan dit die hele rellentroep weer opnieuw op gang brengen.
Wat volgens de argumentatie van de landsadvocaat dan weer reden is om hem afgeschaft te laten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel binnen een minuut weer binnen zijn als die uitspraak komt.;
Helaas kan dit die hele rellentroep weer opnieuw op gang brengen.
Da's nog altijd korter dan het duurde om deze quote te laden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:14 schreef zipcon het volgende:
"Blijf in de buurt" zei de voorzitter, nog 45 minuten te gaan
Ziggo?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:21 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Da's nog altijd korter dan het duurde om deze quote te laden.
"Ga niet naar buiten" was leuker geweest.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:14 schreef zipcon het volgende:
"Blijf in de buurt" zei de voorzitter, nog 45 minuten te gaan
Bij mij straalt het ondertussen ook uit naar youtube, dus ik dacht dat de provider weer eens kuren had. Dan ga ik maar weer eens verder zoeken waar het aan ligt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:23 schreef Kriegel het volgende:
Nee, het forum is bij iedereen baggertraag.
En dan?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:45 schreef ACT-F het volgende:
Wat ik eerder zei: ze hadden de rechter opnieuw moeten wraken toen Van Dissel uitgebreid de tijd kreeg om inhoudelijk op de zaak in te gaan.
Avondklok blijft in ieder geval gelden tot vrijdag.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:46 schreef Kriegel het volgende:
Is nou al bekend of die uitspraak ongedaan wordt gemaakt tot vrijdag?
Die verwacht ik binnen tien minuten na nuquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:47 schreef Federer-fan het volgende:
Er komt vanavond geen uitspraak meer?
De inhoudelijke behandeling was sowieso op vrijdag, het enige dat verandert is dat de avondklok tot die tijd wel nog van kracht blijft en niet per direct geschrapt wordt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:47 schreef Federer-fan het volgende:
Er komt vanavond geen uitspraak meer?
Jaquote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:46 schreef Kriegel het volgende:
Is nou al bekend of die uitspraak ongedaan wordt gemaakt tot vrijdag?
edit: Ja dus. Godverdomme.
Ik snap het niet. De rechter heeft vanochtend toch uitgemaakt dat hij niet geldt? Of heeft dat spoedappel schorsende werking ook al ligt er nog geen uitspraak?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Avondklok blijft in ieder geval gelden tot vrijdag.
Juridisch gezien wel knap dat het kabinet dit voor 21:00 uur voor elkaar heeft gekregen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De inhoudelijke behandeling was sowieso op vrijdag, het enige dat verandert is dat de avondklok tot die tijd wel nog van kracht blijft en niet per direct geschrapt wordt.
Oké, bedankt. Waar kijk jij? De Telegraaf-livestream is nu niet beschikbaar.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:48 schreef qajariaq het volgende:
d
[..]
Die verwacht ik binnen tien minuten na nu
Ja, en ook de verdediging van de landsadvocaat was behoorlijk doorwrocht vond ik.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Juridisch gezien wel knap dat het kabinet dit voor 21:00 uur voor elkaar heeft gekregen.
Beetje twijfelachtig inderdaad. Net voor de bel valt het kwartje toch weer de kant van de overheid op, goh.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:49 schreef MrBadGuy het volgende:
Mijn voorspelling: voor vrijdag heeft het kabinet wel een nieuwe oplossing hiervoor, dus ook al verliezen ze het hoger beroep, de avondklok blijft.
Verder begin ik, met de toch inhoudelijke beoordeling (en de extreme spoed), toch te twijfelen aan de neutraliteit en objectiviteit van onze rechters. Wat er vandaag gebeurd is, is iig niet goed voor het gezag.
Ik werd ingehaald door de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:49 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, bedankt. Waar kijk jij? De Telegraaf-livestream is nu niet beschikbaar.
De rechter heeft een uitspraak gedaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik snap het niet. De rechter heeft vanochtend toch uitgemaakt dat hij niet geldt? Of heeft dat spoedappel schorsende werking ook al ligt er nog geen uitspraak?
Als de nood aan de man is en een rechtbank er in mee gaat kan het snel gaan hè, al gebeurd het normaal gesproken volgens mij bijna alleen in faillissementszaken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Juridisch gezien wel knap dat het kabinet dit voor 21:00 uur voor elkaar heeft gekregen.
PV laten opmaken dat de rechter zich niet houdt aan de eigen afspraken en dat een getuige niets te zoeken heeft in deze zitting. De wrakingskamer weer laten opdraven om een oordeel te vellen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |