abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198032712
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kuipers zal vanavond wel weer aanschuiven bij Jinek om Code Zwart te promoten.
Dan doet Gommers Nieuwsuur, en Ab Osterhaus OP1 _O-
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:25:09 #103
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198032714
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

alleen het OV niet waarschijnlijk al heb ik geen idee in hoeverre dat was afgeschaald
Supermarkten vanaf morgen ook weer tot 22.00u is wel prettig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198032722
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Die van 13 was ook hoger dan die van 6.
Die van 12 was ook hoger dan die van 5.
Die van 11 was ook hoger dan die van 4.
Uiteraard, want mensen laten zich dan gewoon op een andere dag testen dus alleen de weekcijfers kun je enigszins vergelijken.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:26:06 #105
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198032728
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En elke week is weer lager dan die daar voor.
Dat is nu wel zo ongeveer klaar.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198032731
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:22 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, daarom ben ik ook voorstander van een combinatiestrategie. Alleen vaccineren is het niet het wondermiddel waarmee alle nadelige effecten van het coronavirus teniet worden gedaan. Verstandige landen passen nog steeds duurzame middelen (bijvoorbeeld testen, tracen, isoleren en inreiscontroles) toe om de ongecontroleerde verspreiding tegen te gaan. Dan kan prima samengaan met een vaccinatieplan.

Verder stel je de situatie in Australië en Nieuw-Zeelanden veel pessimistischer voor dan ze daadwerkelijk is geweest. De meeste regio's waar nieuwe lokale besmettingen waren opgedoken hebben een korte periode van maximaal 1-2 weken te maken gehad met lockdown-achtige beperkingen (zoals Perth laatst). Dat is nog altijd te prefereren boven de maandenlange Nederlandse jojo-lockdowns

Ik zeg overigens niet dat NL exact hetzelfde moet doen als Australië. Een land als Taiwan is nooit volledig COVID-vrij geweest, zonder lokale lockdowns. Het hoeft geen noodzakelijk instrument te zijn om kleine nieuwe uitbraak te kunnen controleren.
Melbourne heeft meer dan 100 dagen in lockdown gezeten om het terug naar 0 te krijgen. Daarna was een handjevol besmettingen gevonden via een quarantainefaciliteit en zijn ze weer voor 5 dagen in volledige lockdown gegaan.

Zoiets kun je toch niet jaren volhouden? Waarom is vaccineren niet het wondermiddel, wat lost het niet op? Waarom is een land wat nadat vaccinatie afgerond is de maatregelen af laat vloeien een onverstandig land?

Als het virus endemisch wordt is er geen enkele reden om nog grootschalige beperkingen te houden. Indien MRSA gevonden wordt in een ziekenhuis wordt één patiënt geisoleerd, niet een heel ziekenhuis. Zoiets ga je hier krijgen lijkt mij.
pi_198032742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik zou die dikke duim van je eens een keer na laten kijken :)
pi_198032743
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Aanstellers / luie donders zijn het.
Gewoon niet controleren/beboeten klaar, hoe simpel kan het zijn.

Papzak Bruls moet maar eens gaan werken ipv tv shows doen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:27:06 #109
14505 OProg
A Life in Music
pi_198032744
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:24 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet @:elan. Kun je toelichten wat je van inzicht heeft doen veranderen dat je nu eerder in het kamp Viruswaanzin zit dan C19 Red Team / Containment NU?
Wat jij hier nu weer roept is precies het probleem in deze hele discussie.

Als je tegen een avondklok bent of zegt dat niet medische mondkapjes geen reet helpen zit je dus volgens figuren zoals jij bijna in het Viruswaanzin team.

Log jezelf dan maar uit.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198032748
Ik stoor mij een beetje aan die derderangs hoogleraren die constant roepen dat de noodverordeningen wel als grondslag kunnen dienen. Dat is een nog lager middel dan een wet dat al helemaal niet bedoeld is om grondrechten op het gehele grondgebied in te perken. Zo'n maatregel zou helemaal afgemaakt worden door de rechter.

https://www.gelderlander.(...)erordening~aba04071/
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:27:25 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198032752
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Nederland is zo'n kutjesland dat een gang naar de rechter tegen een avondklok gerust als extremistisch beschouwd mag worden. De bijna slaafsheid in de navolging van de maatregelen bij de overgrote meerderheid is best beangstigend te noemen.
Ik vind dat wel meevallen hoor en rechters zijn voor de extreme gevallen
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:27:27 #112
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_198032753
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:11 schreef capricia het volgende:
Is toch mooi, beetje vertrouwen terug in de rechtsstaat bij velen. :)
Totdat er weer een rechterlijke uitspraak komt waar ze het niet mee eens zijn. Ik zie hier structureel geen betere waardering voor de rechtstaat ontstaan bij mensen die het anders hebben over softe linkse d66 rechters. Wilders noemde zijn eigen veroordeling een zwarte dag in de democratie.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:27:36 #113
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198032757
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:21 schreef Caland het volgende:
Lijkt me dat je weinig voorbereidingen hoeft te treffen trouwens, je hoeft nu gewoon niet meer te handhaven.

Politie blij, burgers blij.
Politie blij? Die staan nu huilend van woede te bedenken hoe ze de burgers nu het leven zuur kunnen maken natuurlijk! Die hebben topweken gehad en nu wordt hun levensvreugde hen zomaar wreed ontnomen ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198032762
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Blijkbaar dus niet als de avondklok illegaal was.
Lastig.
Kan me nog een zaak herinneren waarbij de verhuurder de trottoirband voor zijn flat geel had geschilderd.
Een huurder zag dat, bestempelde dat als onwettig en parkeerde er toch.
Parkeerwachter schrijft een boete uit, zaak komt voor de rechter en alhoewel de rechter erkende dat de verhuurder die trottoirband niet had mogen verven om een parkeerverbod af te dwingen moest de boete toch betaald worden...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198032770
quote:

[..]

Ik snap het ook niet @:Elan . Kun je toelichten wat je van inzicht heeft doen veranderen dat je nu eerder in het kamp Viruswaanzin zit dan C19 Red Team / Containment NU?
Waarom zijn er maar twee kampen? Enorm grijs gebied er tussen in.

Al moet ik wel toegeven dat Elan soms hard te polsen is; z'n mening veranderd elke week :D Niet dat dat iets slechts is; ik vind het juist wel fijn dat er mensen zijn die regelmatig hun mening wat aanpassen; afhankelijk van de omstandigheden van dat moment.
pi_198032782
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Afgelopen week was lager dan de week ervoor, welke lager was dan de week daarvoor, welke lager was dan de week daarvoor, enzovoorts.

Dagcijfers met elkaar vergelijken terwijl je weet dat die niet volledig zijn (aan beide kanten, want ook die van gisteren zijn nog niet compleet) is natuurlijk wat flauw. Week op week is er nog steeds een daling.

Het is logisch dat de daling trager gaat, exponentieel werkt twee kanten op. De eerste halveringen lijken groter dan volgende halveringen. van 4000 naar 2000 heeft een groter impact op de cijfers dan van 2000 naar 1000.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:28:44 #117
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198032783
quote:

[..]

Ik snap het ook niet @:Elan . Kun je toelichten wat je van inzicht heeft doen veranderen dat je nu eerder in het kamp Viruswaanzin zit dan C19 Red Team / Containment NU?
Oja want als je je in een bepaald standpunt kan vinden zit je meteen IN DAT KAMP _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:28:56 #118
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198032788
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik zou die dikke duim van je eens een keer na laten kijken :)
Stel je niet zo aan zeg. Probeer eens gewoon naar de cijfers en de trend te kijken en vervolgens naar de individuele R-waarden van de originele en de Britse variant. Dan zie je gewoon wat er komen gaat.

Intellectuele luiheid dit, echt. :N
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198032789
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Politie blij? Die staan nu huilend van woede te bedenken hoe ze de burgers nu het leven zuur kunnen maken natuurlijk! Die hebben topweken gehad en nu wordt hun levensvreugde hen zomaar wreed ontnomen ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Politie en boa´s kunnen komend weekend weer massaal burgertjes pesten, het wordt mooi weer dus SNEL sluit ALLE natuurgebieden af.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:29:11 #120
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198032792
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar is dat wel zo? Door Pfizer e.d. wordt gezegd dat er een beperkt aantal mogelijke mutaties is, en ze daarop kunnen anticiperen.
Dat zou mooi zijn. Ik weet verder niet zoveel van de inhoud, maar dit is wat ik o.a. opmaak uit dat stuk in de Volkskrant dat net gelinkt werd.

quote:
Door te vaccineren gaat het niet meer op grote schaal rond, dan heb je kleine uitbraken. De vaccins zijn in vrij korte tijd aan te passen, Pfizer gaf aan een week of 6 nodig te hebben. De EMA gaf daarnaast aan dat een fase 3 trial van een paar honderd mensen genoeg zou zijn voor die nieuwe vaccins, dus dan duurt het toch niet te lang? Dan praat je over een week of 10-12 om een nieuw vaccin te hebben wat dan gedistribueerd kan worden.
Dat is in vaccin-termen misschien niet lang, maar echt snel is het ook niet, toch? Als het alleen al 3 maanden duurt om een nieuw vaccin te hebben en het moet daarna nog worden uitgerold, is er kans genoeg voor het virus om weer nieuwe varianten te ontwikkelen. Dan blijf je bezig.

Het is overigens maar de vraag of het niet blijft rondgaan. Voorlopig is alleen duidelijk dat de vaccins voorkomen dat mensen ernstig ziek worden, maar in hoeverre het besmettingen tegengaat is niet aangetoond volgens mij.

quote:
Daarbij, als het toch niet weggaat heeft het geen zin om de hele wereldbevolking ieder jaar te vaccineren, dan moet je juist naar een model als de griepprik toe.
Ja, zoiets zal het ook wel gaan worden, lijkt me. Sowieso is dit natuurlijk niet iets dat Nederland in z'n eentje zou moeten bepalen, dat schiet niet op met zo'n wereldwijd probleem.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:29:42 #121
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198032802
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Melbourne heeft meer dan 100 dagen in lockdown gezeten om het terug naar 0 te krijgen. Daarna was een handjevol besmettingen gevonden via een quarantainefaciliteit en zijn ze weer voor 5 dagen in volledige lockdown gegaan.
Nu heb je het over de situatie in juli, toen Australië nog veel gemakzuchtiger omging met nieuwe besmettingen. In de zomer (hun winter) dachten ze lange tijd dat met enkel TTI en inreiscontroles het mogelijk was om terug te gaan naar nul.
Melbourne had op het hoogtepunt 400-500 besmettingen per dag. Om dan nog terug te gaan naar nul is er logischerwijs veel meer tijd nodig. Het is niet eerlijk om daar nu steeds naar terug te verwijzen, want Australië heeft geleerd dat ze toen veel te laat hebben ingrepen. Als je voor een metropoolregio op die dagelijkse aantallen zit ben je de controle in feite al kwijt.

Bij een handjevol besmettingen (zoals nu) zo de kortstondige lockdown van 1-2 weken weer afdoende moeten zijn om de keten volledig te doorbreken.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198032820
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg. Probeer eens gewoon naar de cijfers en de trend te kijken en vervolgens naar de individuele R-waarden van de originele en de Britse variant. Dan zie je gewoon wat er komen gaat.

Nee, het is pas lui om modellen met enorme mate van onzekerheden als vastgestelde waarheid neer te zetten.
pi_198032824
quote:

[..]

Ik snap het ook niet @:elan. Kun je toelichten wat je van inzicht heeft doen veranderen dat je nu eerder in het kamp Viruswaanzin zit dan C19 Red Team / Containment NU?
Zit in geen van beide.
Snap sowieso niet zo goed hoe je gedurende het verloop van zo'n pandemie in één kamp kunt blijven. De situatie nu is toch totaal verschillend met die van pak hem beet november? Of blijf jij pro extreme maatregelen als er in de zomer ergens nog maar 20 besmettingsgevallen per dag geregistreerd worden?

Lockdown in crisistijd is prima, maar dan wel een zware. Eentje waarvan je direct effect kunt zien. En daarna nu ook weer gewoon snel zaken heropenen als de situatie zich daar voor leent. Niet het halfbakken gedoe wat wij voor de kiezen kregen gedurende het najaar.

Van mondkapjes en de avondklok is nooit het nut onomstotelijk bewezen dus daar moeten we eigenlijk gewoon mee stoppen. Volgens mij was dat ook een argument van de rechter om er vandaag een streep door te zetten.
blablablabla
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:30:54 #124
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198032834
quote:

[..]

De cijfers en de trend zijn al weken dalend, in tegenstelling tot wat het RIVM in zijn voorspellingen zei en zegt. De komst van de derde golf wordt elke keer uitgesteld. Ik wil niet zeggen dat er niks komt, maar de IC tsunami die men aankondigde zal eerder een golfje worden, als hij komt.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:31:08 #125
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198032837
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, het is pas lui om modellen met enorme mate van onzekerheden als vastgestelde waarheid neer te zetten.
Ik spreek je over een week weer.
pi_198032843
quote:

[..]

Zoiets kun je toch niet jaren volhouden? Waarom is vaccineren niet het wondermiddel, wat lost het niet op? Waarom is een land wat nadat vaccinatie afgerond is de maatregelen af laat vloeien een onverstandig land?

Als het virus endemisch wordt is er geen enkele reden om nog grootschalige beperkingen te houden. Indien MRSA gevonden wordt in een ziekenhuis wordt één patiënt geisoleerd, niet een heel ziekenhuis. Zoiets ga je hier krijgen lijkt mij.
Nee, maar als het norovirus rondwaart gaan wel hele afdelingen in quarantaine..
Het hangt van de besmettelijkheid af...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:31:34 #127
473584 Gretzl
pi_198032846
quote:

[..]

Er is vooralsnog geen zekerheid dat de huidige vaccins ook voldoende bescherming bieden tegen de nieuwe varianten die blijven opduiken. Er is ook geen zekerheid dat mensen die gevaccineerd zijn voor langere tijd immuun blijven.

En natuurlijk is het verstandig om maatregelen af te schaffen zodra ze epidemiologisch niet meer nodig zijn. Ik lees nergens dat ik zou hebben gezegd dat je ook na massale vaccinatie nog steeds zoveel vrijheidsbeperkende maatregelen moet hebben?
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_198032858
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik spreek je over een week weer.
Omdat je nu geen antwoord hebt. Je lult maar wat :)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:32:06 #129
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198032859
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:30 schreef Elan het volgende:
Volgens mij was dat ook een argument van de rechter om er vandaag een streep door te zetten
is dat zo? Ik dacht dat het meer procedureel was
pi_198032863
quote:

[..]

Ok vraag aan jou dan: Volgens het RIVM gaan de cijfers flink stijgen vanwege de Britse variant ondanks de lockdown. Waarom zie je dan een dramatische daling in de cijfers in het land van oorsprong met een lockdown? Ook al is die lockdown daar iets zwaarder dan hier, dan nog zou je niet zo'n scherpe daling zien als de R waarde echt zo veel groter is dan de oude variant.
Alpha kenny one
pi_198032871
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Waarom zijn er maar twee kampen? Enorm grijs gebied er tussen in.

Al moet ik wel toegeven dat Elan soms hard te polsen is; z'n mening veranderd elke week :D Niet dat dat iets slechts is; ik vind het juist wel fijn dat er mensen zijn die regelmatig hun mening wat aanpassen; afhankelijk van de omstandigheden van dat moment.
Kijk gewoon naar de situatie, heeft niks met moodswings of wisselvalligheid te denken.

Er zijn tal van signalen dat het virus gewoon op zijn retour is nu. Hoe dat komt en welke invloed wij daar op hebben blijft maar helemaal de vraag.
blablablabla
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:33:05 #132
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198032878
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat je nu geen antwoord hebt. Je lult maar wat :)
Nee, omdat je dan zult zien dat ik gelijk had. Die eerst zien, dan geloven houding is wat ons opbreekt bij zo'n virus.
pi_198032891
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, omdat je dan zult zien dat ik gelijk had. Die eerst zien, dan geloven houding is wat ons opbreekt bij zo'n virus.
Wat ga je doen als geen gelijk krijgt?
pi_198032898
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:29 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nu heb je het over de situatie in juli, toen Australië nog veel gemakzuchtiger omging met nieuwe besmettingen. In de zomer (hun winter) dachten ze lange tijd dat met enkel TTI en inreiscontroles het mogelijk was om terug te gaan naar nul.
Melbourne had op het hoogtepunt 400-500 besmettingen per dag. Om dan nog terug te gaan naar nul is er logischerwijs veel meer tijd nodig. Het is niet eerlijk om daar nu steeds naar terug te verwijzen, want Australië heeft geleerd dat ze toen veel te laat hebben ingrepen. Als je voor een metropoolregio op die dagelijkse aantallen zit ben je de controle in feite al kwijt.

Bij een handjevol besmettingen (zoals nu) zo de kortstondige lockdown van 1-2 weken weer afdoende moeten zijn om de keten volledig te doorbreken.
Het is wel degelijk eerlijk om daarnaar te verwijzen, want dat is wat er nodig is om terug te gaan naar 0 in Nederland volgens je eigen theorie.

We hebben deze discussie vaker gehad en toen was de zomer geen argument btw, toen ie vanaf de andere kant kwam, waardoor het daar beter ging ;)

In Nederland zitten we nu op even voor 't gemak 3000 besmettingen. Om dat naar 0 te brengen op de manier waarop het daar gedaan wordt en voorgesteld wordt door deze onafhankelijke wetenschappers is om een lockdown zoals in Melbourne in te stellen tot we daar zitten. Dat zou in Nederland dus inhouden dat we tot (op zijn minst) eind april in zo'n lockdown zouden zitten.

Daarna, zelfs in onze zomer ga je dus een kortstondige lockdown van 1-2 weken krijgen. Omdat Nederland dusdanig klein is dat je binnen 2 à 3 uur aan de andere kant van het land bent ga je dus het hele land in lockdown moeten gooien, want 'grenscontroles' kun je hier niet introduceren. Ik kan bij mijn huis vandaan al zeker op 20 verschillende manieren in Utrecht komen bijvoorbeeld.

Die utopie van #zerocovid is leuk op papier, maar in de praktijk gaat het echt niet werken.
pi_198032899
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Kijk gewoon naar de situatie, heeft niks met moodswings of wisselvalligheid te denken.

Er zijn tal van signalen dat het virus gewoon op zijn retour is nu. Hoe dat komt en welke invloed wij daar op hebben blijft maar helemaal de vraag.
Ik zeg dan ook niet dat je moodswings hebt. Of dat je wisselvallig bent. Ik neem het juist voor je op pipo :+
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:34:08 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198032901
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Twee weken wachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:34:34 #137
473584 Gretzl
pi_198032907
quote:

[..]

Of blijf jij pro extreme maatregelen als er in de zomer ergens nog maar 20 besmettingsgevallen per dag geregistreerd worden?
Ik ben pro effectief, duurzaam coronabeleid waarmee met zo min mogelijk ingrijpende middelen de verspreiding (lees: het reproductiegetal) voldoende laag kan worden gehouden. Idealiter zorg je dat de R het grootste deel van de tijd onder de 1 zit. Wanneer R daar wel weer boven komt (kleine uitbraken) dam je die zo snel mogelijk lokaal in.

ALs er in NL daadwerkelijk nog maar 20 besmettingen plaatsvinden per dag (niet alleen wat geregisseerd wordt) dan zijn extreme maatregelen op grote schaal allang niet meer nodig.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:34:40 #138
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198032910
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heel blij zijn.
pi_198032918
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

is dat zo? Ik dacht dat het meer procedureel was
quote:
Daarnaast stelt de rechtbank vast dat goede argumentatie voor de avondklok ontbreekt. Er is geen bewezen effect en de druk op de zorg op dit moment is minder dan aan het begin van de uitbraak.
blablablabla
pi_198032919
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, maar als het norovirus rondwaart gaan wel hele afdelingen in quarantaine..
Het hangt van de besmettelijkheid af...
Daar heb je gelijk in. Maar dat is over het algemeen om te voorkomen dat hele afdelingen tegelijk aan de schijt zijn, daar gaan weinig mensen aan dood.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:35:21 #141
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198032923
Wa
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Uh oké.
Wat zijn jouw maatregelen als jij de meest bekende maatregelen stom vindt, en mijn voorstel niets vindt?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198032925
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef chratnox het volgende:
Die utopie van #zerocovid is leuk op papier, maar in de praktijk gaat het echt niet werken.
Maar het werkt alleen wél in de praktijk.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:35:30 #143
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198032926
twitter

Ik zag deze voorbij komen net, vat het wel een beetje samen he.
Die avondklok, ik geloof niet dat de voordelen opwegen tegen de nadelen (werking is vooral als er minder andere maatregelen zijn). Prima dat die nu voorlopig afgeschaft is. Maar Willem Engel blijft natuurlijk een gevaarlijke gast, hoe sommige mensen hem volgen doet denken aan een cult.
pi_198032935
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heel blij zijn.
Dan hebben we dus allemaal een mooie week straks :)
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 12:36:08 #145
236264 crew  capricia
pi_198032940
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:32 schreef Elan het volgende:

[..]

En dan nog.
Iedereen heeft het recht om gewoon van mening te mogen veranderen. Zou mooi worden zeg. :D

Nieuwe gegevens, nieuwe inzichten. Lijkt me overigens niets mis mee.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:36:11 #146
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198032942
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:28 schreef Haags het volgende:

[..]

Politie en boa´s kunnen komend weekend weer massaal burgertjes pesten, het wordt mooi weer dus SNEL sluit ALLE natuurgebieden af.
Precies! Het ligt geheel aan die NSB-ers dat mensen zelf niet kunnen verzinnen dat op een kluitje gaan recreëren geen goed idee is. Sterker nog, handenwrijvend staan ze achter de struikjes van de bomvolle parkeerplaatsen te wachten als een huiskat op de vogeltjes, schaterlachend sluiten ze de toegangswegen af en schrijven en passant nog even overbodige bonnen voor koek- en zopietenten die er ook al niets aan kunnen doen dat iedereen tegelijk warme worst haalt.
pi_198032946
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ik zag deze voorbij komen net, vat het wel een beetje samen he.
Die avondklok, ik geloof niet dat de voordelen opwegen tegen de nadelen (werking is vooral als er minder andere maatregelen zijn). Prima dat die nu voorlopig afgeschaft is. Maar Willem Engel blijft natuurlijk een gevaarlijke gast, hoe sommige mensen hem volgen doet denken aan een cult.
Maar het ontbreekt gewoon aan andere kritische groepen en dat is jammer.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:36:36 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198032948
quote:

[..]

Beide hebben wel wat gemeenschappelijks, namelijk dat beiden kampen vertegenwoordigd worden door gekkies :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198032951
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:35 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

En dat vind ik nou net een argument waar een rechter zich niet aan moet wagen. Dat vind ik juist iets voor de politiek en het OMT.

Dat het procedureel niet klopt zal, en daar moet een rechter zich wel over uitspreken. Niet over het nut of de onzin.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:36:44 #150
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198032952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En wat ga jij doen als ik gelijk krijg?
pi_198032955
die langharige hippie van viruswaarheid, heeft de overheid bij zijn ballen
pi_198032956
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heel blij zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Just get a room already :@ Zoveel passie :D
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:37:49 #153
473584 Gretzl
pi_198032972
quote:

[..]

Lockdown in crisistijd is prima, maar dan wel een zware. Eentje waarvan je direct effect kunt zien. En daarna nu ook weer gewoon snel zaken heropenen als de situatie zich daar voor leent. Niet het halfbakken gedoe wat wij voor de kiezen kregen gedurende het najaar.
Mee eens. Feit is dat de Nederlandse 'lockdown' al vanaf oktober een slappe is waarmee het reproductiegetal onvoldoende daalt. Het beleid van het kabinet is de grootste boosdoener die maakt dat er al maanden sprake is van hoge verspreiding. In het voorjaar van 2020 was de 'intelligente' lockdown ook behoorlijk halfbakken, maar toen werd er meer bereikt omdat een aanzienlijk deel van de bevolking toen angstiger was voor het verloop van de pandemie en zich beter aan de regels hield om verspreiding tegen te gaan. Dat voordeel hebben we nu niet meer, dus voor maximaal effect had er een strengere lockdown moeten zijn waarbij vrijwel iedereen alleen nog voor noodzakelijke dingen naar buiten mocht.
pi_198032973
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:31 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Er is vooralsnog geen zekerheid dat de huidige vaccins ook voldoende bescherming bieden tegen de nieuwe varianten die blijven opduiken. Er is ook geen zekerheid dat mensen die gevaccineerd zijn voor langere tijd immuun blijven.

En natuurlijk is het verstandig om maatregelen af te schaffen zodra ze epidemiologisch niet meer nodig zijn. Ik lees nergens dat ik zou hebben gezegd dat je ook na massale vaccinatie nog steeds zoveel vrijheidsbeperkende maatregelen moet hebben?
Nee, dat is niet wat jij zegt, maar dat is wel wat zerocovid inhoudt. Om via TTI mensen te isoleren en (lokale) lockdowns in te stellen om oplevingen de kop in te drukken.

Overigens, tot nu toe is van elke variant waarvan gezegd is: "Deze kan het vaccin ontwijken" later gezegd dat hij alsnog werkt.

Tuurlijk is er een kans dat er een variant komt die de vaccins kan ontwijken, maar die is er op dit moment (lijkt het) niet. Als die er wel komt is het nog maar de vraag wat die gaat doen. Experts van Pfizer e.d. zeggen: De kans dat er snel een variant komt waar het vaccin niet op werkt is vrij klein, maar het kan zijn dat het vaccin minder effectief is.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:38:10 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198032976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar het ontbreekt gewoon aan andere kritische groepen en dat is jammer.
Red Team is een groep van experts. Maurice de Hond is uhm niet zo expert op dit gebied.
pi_198032978
Kunnen de rest van de maatregelen ook niet ongeldig verklaard worden?
pi_198032987
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:38 schreef Leonos het volgende:
Kunnen de rest van de maatregelen ook niet ongeldig verklaard worden?
Dat zou je verstandig vinden?
pi_198032989
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En wat ga jij doen als ik gelijk krijg?
Dan geef ik je een like op je post *O*
pi_198032997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Precies! Het ligt geheel aan die NSB-ers dat mensen zelf niet kunnen verzinnen dat op een kluitje gaan recreëren geen goed idee is. Sterker nog, handenwrijvend staan ze achter de struikjes van de bomvolle parkeerplaatsen te wachten als een huiskat op de vogeltjes, schaterlachend sluiten ze de toegangswegen af en schrijven en passant nog even overbodige bonnen voor koek- en zopietenten die er ook al niets aan kunnen doen dat iedereen tegelijk warme worst haalt.
Ik ben een aantal keer op 'drukke' momenten in de natuur geweest en het viel me op dat de natuur de beste plek is om afstand te kunnen houden. De parkeerplaatsen stonden vol, maar daar is niks van te merken als je eenmaal in een natuurgebied bent.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:39:22 #160
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198032999
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:37 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Mee eens. Feit is dat de Nederlandse 'lockdown' al vanaf oktober een slappe is waarmee het reproductiegetal onvoldoende daalt.
Mwah, denk eerder dat de lockdown zoals wij die kennen één van de strengste van Europa is. Als je ziet hoelang hier al het gros van de retail en horeca dicht is bijvoorbeeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198033017
https://twitter.com/kanteldenker/status/1361627079624822787?s=21

Dit soort mensen. Dat is de echte klacht van deze tijd.
Gezondheidswappies noem ik ze

De wappies hebben een maas in de wet ontdekt en zetten hun zin door zonder rekening te houden met kwetsbaren omdat het egocentrisch ingestelde mensen zijn. Een democratie hoort de kwetsbaren te beschermen, dat is een grondrecht. Iets voor hoger beroep? #avondklok @RechtspraakNL
pi_198033021
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:34 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik ben pro effectief, duurzaam coronabeleid waarmee met zo min mogelijk ingrijpende middelen de verspreiding (lees: het reproductiegetal) voldoende laag kan worden gehouden. Idealiter zorg je dat de R het grootste deel van de tijd onder de 1 zit. Wanneer R daar wel weer boven komt (kleine uitbraken) dam je die zo snel mogelijk lokaal in.

ALs er in NL daadwerkelijk nog maar 20 besmettingen plaatsvinden per dag (niet alleen wat geregisseerd wordt) dan zijn extreme maatregelen op grote schaal allang niet meer nodig.
Corona is zelf zo wisselvallig als het weer ik ben heel erg benieuwd wat nu de echte trigger was voor de explosieve R in oktober, puur gedrag + exponentiële groei of toch ook andere zaken waar wij geen invloed op hebben.

Begin van het pollenseizoen lijkt ook een enorme rem om de verspreiding te gooien, ik heb gisteren een staartje gepost over Florida en Californië, waar de ene staat een enorm soepel beleid hanteert en de kroegen open zijn en de andere eigenlijk permanent in zware lockdown zit. De cijfers qua besmettingen en ziekenhuizen waren exact gelijk, een daling van 30%. Dat geeft toch te denken over de beperkte invloed die wij hebben als mensen met maatregelen aangaande gedrag en omgang, of dat toch seizoenen een veel prominentere rol spelen.
blablablabla
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 12:40:13 #163
236264 crew  capricia
pi_198033023
Supermarkten gaan nu ook weer langer open?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:40:28 #164
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_198033028
Wordt dit een persco vanavond?
Tics van je petten.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:40:38 #165
473584 Gretzl
pi_198033030
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is wel degelijk eerlijk om daarnaar te verwijzen, want dat is wat er nodig is om terug te gaan naar 0 in Nederland volgens je eigen theorie.

We hebben deze discussie vaker gehad en toen was de zomer geen argument btw, toen ie vanaf de andere kant kwam, waardoor het daar beter ging ;)

In Nederland zitten we nu op even voor 't gemak 3000 besmettingen. Om dat naar 0 te brengen op de manier waarop het daar gedaan wordt en voorgesteld wordt door deze onafhankelijke wetenschappers is om een lockdown zoals in Melbourne in te stellen tot we daar zitten. Dat zou in Nederland dus inhouden dat we tot (op zijn minst) eind april in zo'n lockdown zouden zitten.
Maar er is in Nederland al vanaf oktober een 'gedeeltelijke' lockdown waar stapje voor stapje steeds meer maatregelen zijn bijgekomen. Er is hier al 5 maanden nul perspectief, maar wel ernstige beperkingen. Zie jij het gebeuren dat er vanaf maart weer veel mogelijk is zonder dat het opnieuw compleet uit de klauwen loopt? Hopelijk ben je het wel eens dat het huidige verspreidingsniveau nog veel te hoog ligt om überhaupt na te denken over versoepelingen.

Als NL en de overige EU-lidstaten al medio zomer / begin najaar voor de Aziatische aanpak waren gegaan was er nu een, samen met de vaccinaties, een gunstig perspectief geweest. Dan was er allang licht aan het eind van de tunnel geweest. In plaats daarvan koos Europa ervoor om extreem aan te modderen met halfbakken maatregelen.
pi_198033036
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:40 schreef nattermann het volgende:
Yep.

Met de aankondiging dat we vanaf heden geen bezoek meer mogen ontvangen.

Willem Engel _O_
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:41:08 #167
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198033038
quote:
Vanmiddag al mag ik aannemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:41:32 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198033045
quote:
Om 21:05.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198033047
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

We hebben sinds half december de houding dat de Britse variant eraan komt en ons allemaal gaat infecteren. Dat is waar de maatregelen op dit moment op gebaseerd zijn.

Tot nu toe zou die eerst december, toen januari, toen februari en nu maart komen.

Als de R van die variant boven de 1 is en het aantal besmettingen daarvan 3 weken terug al 66% van het totaal was had je dus 3 weken terug 2500 van het totaal aantal besmettingen met de Britse variant. De R ervan was rond de 1,07 ofzo werd gezegd, dus een verdubbeling van rond de 8 dagen.

Dat zou inhouden dat volgens het model we nu op bijna 10.000 besmettingen per dag van de Britse variant moeten zitten, en dan is de 'oude' variant ook nog steeds aanwezig (in kleinere mate).

Aangezien de werkelijkheid niet overeenkomt met die 10.000 per dag, zou het dan niet aannemelijk zijn dat het zeer pessimistische scenario dat ze doorgerekend hebben minder pessimistisch is?

Even gerelateerd. Als iemand het niet met je eens is is die niet direct 'intellectueel lui' hè. Beetje een onnodige trap onder de gordel in een respectvolle discussie.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:42:30 #170
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_198033065
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Yep.

Met de aankondiging dat we vanaf heden geen bezoek meer mogen ontvangen.

Willem Engel _O_
Advies hè :7

Net zoals het advies om niet te roken en niet te drinken. Kun je ook mee doen wat je wil.
Tics van je petten.
pi_198033071
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:38 schreef Momo het volgende:

[..]

Red Team is een groep van experts. Maurice de Hond is uhm niet zo expert op dit gebied.
Ik vind ze maar een groep vrijheidsbeperkende corona pro-maatregelen gekkies (bestaande uit wiskundigen en verder niet zoveel te maken met het virus). En volgens mij heeft Maurice de Hond inmiddels ook al een paar keer gelijk gekregen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:42:39 #172
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198033073
quote:
Er was er al eentje gepland... voor het jeugdjournaal haha
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198033074
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:37 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Mee eens. Feit is dat de Nederlandse 'lockdown' al vanaf oktober een slappe is waarmee het reproductiegetal onvoldoende daalt. Het beleid van het kabinet is de grootste boosdoener die maakt dat er al maanden sprake is van hoge verspreiding. In het voorjaar van 2020 was de 'intelligente' lockdown ook behoorlijk halfbakken, maar toen werd er meer bereikt omdat een aanzienlijk deel van de bevolking toen angstiger was voor het verloop van de pandemie en zich beter aan de regels hield om verspreiding tegen te gaan. Dat voordeel hebben we nu niet meer, dus voor maximaal effect had er een strengere lockdown moeten zijn waarbij vrijwel iedereen alleen nog voor noodzakelijke dingen naar buiten mocht.
Nu is het wel redelijk streng me dunkt :D

Maatregelen voor de bühne waar ik op doel zijn zaken als de bibliotheken open en weer dicht en weer open, kroegen een uurtje eerder dicht, 30 mensen in mega bioscoopzalen. Dat soort geneuzel waarvan je op voorhand wist dat het niks zou doen.
blablablabla
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:44:50 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198033114
Zo dan dit topic gaat ineens weer als de brandweer.
pi_198033116
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Corona is zelf zo wisselvallig als het weer ik ben heel erg benieuwd wat nu de echte trigger was voor de explosieve R in oktober, puur gedrag + exponentiële groei of toch ook andere zaken waar wij geen invloed op hebben.

Begin van het pollenseizoen lijkt ook een enorme rem om de verspreiding te gooien, ik heb gisteren een staartje gepost over Florida en Californië, waar de ene staat een enorm soepel beleid hanteert en de kroegen open zijn en de andere eigenlijk permanent in zware lockdown zit. De cijfers qua besmettingen en ziekenhuizen waren exact gelijk, een daling van 30%. Dat geeft toch te denken over de beperkte invloed die wij hebben als mensen met maatregelen aangaande gedrag en omgang, of dat toch seizoenen een veel prominentere rol spelen.
Ik hou het nog steeds op middelbare scholen en ons gedrag bij slecht weer, geen ventilatie en alles potdicht.
En slechtere weerstand in die tijd.

Het zweeft immers niet door de lucht buiten non stop waarna we alleen zieker worden in sommige periodes.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:45:56 #176
473584 Gretzl
pi_198033138
quote:

[..]
Van mondkapjes en de avondklok is nooit het nut onomstotelijk bewezen dus daar moeten we eigenlijk gewoon mee stoppen. Volgens mij was dat ook een argument van de rechter om er vandaag een streep door te zetten.
Zou eens tijd worden dat het dragen van FFP2-maskers in Nederland net als in Duitsland de norm wordt. Daar is in ieder geval wel van bewezen dat ze daadwerkelijk werken.

Als het gaat om niet-medische (stoffen) mondmaskers dan vraag ik me ook af hoeveel ze helpen met het tegenaan van verspreiding. Ze zijn niet voor niks niet goedgekeurd in medisch opzicht.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:46:05 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198033144
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:42 schreef popje het volgende:

[..]

Er was er al eentje gepland... voor het jeugdjournaal haha
https://www.instagram.com/p/CLWIodCnL9u/

Die staat er voor nu nog steeds in
pi_198033151
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:40 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Maar er is in Nederland al vanaf oktober een 'gedeeltelijke' lockdown waar stapje voor stapje steeds meer maatregelen zijn bijgekomen. Er is hier al 5 maanden nul perspectief, maar wel ernstige beperkingen. Zie jij het gebeuren dat er vanaf maart weer veel mogelijk is zonder dat het opnieuw compleet uit de klauwen loopt? Hopelijk ben je het wel eens dat het huidige verspreidingsniveau nog veel te hoog ligt om überhaupt na te denken over versoepelingen.

Als NL en de overige EU-lidstaten al medio zomer / begin najaar voor de Aziatische aanpak waren gegaan was er nu een, samen met de vaccinaties, een gunstig perspectief geweest. Dan was er allang licht aan het eind van de tunnel geweest. In plaats daarvan koos Europa ervoor om extreem aan te modderen met halfbakken maatregelen.
Ik ben het met je eens dat Europees gezien de aanpak misschien anders had moeten zijn. Door de vluchten vanuit het VK ineens op stel en sprong te stoppen leek het erop dat die aanpak er ineens kwam, maar dat bleek ook los zand te zijn (of misschien wel een tactiek om Brexit er snel doorheen te duwen, wie weet).

Dat is direct ook het lastige. Als wij in Nederland in lockdown gaan en niet ook onze grenzen sluiten kunnen via Italië, Griekenland, Portugal, Spanje, Denemarken, Oekraïne en weet ik 't welke andere landen alsnog mensen naar Nederland komen.

Als je het op die manier wilt doen moet je het naar mijn idee Europees doen. Die discussie hebben jij en ik ook wel 's gehad, om de deelstaten in Australië te vergelijken met landen in Europa. Dat zou theoretisch kunnen, maar binnen Nederland vergelijkbare maatregelen nemen is denk ik heel lastig met de positie die Nederland heeft in de wereldeconomie.
pi_198033159
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:31 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Die maatregelen zou je dan überhaupt niet moeten hebben.
De enige reden waarom covid zo'n probleem is omdat we er geen afweer tegen hebben.
Zodra dat het geval is, kan hij bij het rijtje van alle andere bestaande virussen.
En er net zoveel maatregelen tegen nemen zoals we dat bij al die andere doen: namelijk niets.
I'll give you something to do
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 februari 2021 @ 12:46:55 #180
284411 crew  heywoodu
pi_198033163
"Dit is een flinke opsteker,ik
ben er heel tevreden mee",zei Engel.Hij
verwacht vanavond feestende mensen op
straat,zei hij op NPO radio 1.

Engel had naar eigen zeggen het geloof
in eerlijke rechtspraak verloren,omdat
zijn stichting eerdere rechtszaken
tegen de Staat had verloren."Ik ben
blij dat ik daarin ongelijk heb
gekregen."

_O- _O-
pi_198033187
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:45 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Zou eens tijd worden dat het dragen van FFP2-maskers in Nederland net als in Duitsland de norm wordt. Daar is in ieder geval wel van bewezen dat ze daadwerkelijk werken.

Als het gaat om niet-medische (stoffen) mondmaskers dan vraag ik me ook af hoeveel ze helpen met het tegenaan van verspreiding. Ze zijn niet voor niks niet goedgekeurd in medisch opzicht.
Die krengen zijn niet te betalen man. Tientje per stuk minimaal, dat worden dure boodschappen dan.

Of mensen houden hem een half jaar in hun zak.
blablablabla
pi_198033211
Even los van of de uitspraak wel of niet goed is, ik ben erg blij dat de rechterlijke macht heeft laten zien onpartijdig in de discussie te staan. We hebben het hier best vaak gehad over legitimiteit van maatregelen, en of de tweede kamer wel of niet sommige maatregelen bewust neemt.

Ik vind het erg fijn om te lezen dat de rechterlijke macht er wel strak op blijft en niet zomaar zegt: Ja meneer, is goed meneer.

Deze uitspraak (even los van de potentiële impact) sterkt mij wel in het gevoel dat de democratie goed zit.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:49:30 #183
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198033223
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan geef ik je een like op je post *O*
Een excuus is beter.
pi_198033229
In Duitsland gaat men steeds verder

Duitsland gaat weer voor de troepen uit: vanaf 1 maart voor burgers kosteloos sneltesten beschikbaar. Bij de huisarts, bij de tandarts, bij de apotheek, bij laboratoria etc etc.

Bron: https://twitter.com/sywert/status/1361642277882515456?s=21
pi_198033237
Kabinet zal vanmiddag wel met een noodverordening komen, toch?
blablablabla
pi_198033241
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Doordat dit soort deugers ook oververtegenwoordigd zijn in onze samenleving gaan wij nooit uit deze crisis komen. Die zullen blijven schreeuwen om maatregelen om iedereen maar te beschermen bij het opheffen van de maatregelen, mocht dit er ooit toe komen.
Klopt.
pi_198033255
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:50 schreef Elan het volgende:
Kabinet zal vanmiddag wel met een noodverordening komen, toch?
Ben benieuwd. #paktpopcorn
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:50:55 #189
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_198033260
Nu de detailhandel/kappers etc en horeca nog open. Met de mondkapjes kan ik wel leven.
Tics van je petten.
pi_198033269
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Een excuus is beter.
Waarvoor in hemelsnaam? :? Jij doet een voorspelling gebaseerd op onvolledige (en zelfs een aantal gemanipuleerde) stukjes data en ik ben niet overtuigd van die voorspelling.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:51:34 #192
473584 Gretzl
pi_198033270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik hou het nog steeds op middelbare scholen en ons gedrag bij slecht weer, geen ventilatie en alles potdicht.

Het zweeft immers niet door de lucht buiten non stop waarna we alleen zieker worden in sommige periodes.
+1

In het najaar was er effectief sprake van verspreidingsbeleid op Nederlandse scholen. Zowel in het middelbaar als primair onderwijs waren er nauwelijks maatregelen genomen om verspreiding tegen te gaan. Quarantaine was vaak ook een wassen neus, omdat leerlingen die naast elkaar zaten in de klas niet eens als nauwe contacten werd gezien. Tel daar bij op dat afstandsregel voor leerlingen onderling niet golden en dat ze in de lokalen uren dicht bij elkaar zaten zonder maskers. Vrijwel onmogelijk dat een positieve leerling dan geen anderen besmet.

Sinds de scholen (grotendeels) dicht zijn lukt het in ieder geval om de R van de klassieke coronavariant onder 1 rte houden.
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 12:52:11 #193
5428 crew  miss_sly
pi_198033279
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198033281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:49 schreef chratnox het volgende:
Even los van of de uitspraak wel of niet goed is, ik ben erg blij dat de rechterlijke macht heeft laten zien onpartijdig in de discussie te staan. We hebben het hier best vaak gehad over legitimiteit van maatregelen, en of de tweede kamer wel of niet sommige maatregelen bewust neemt.

Ik vind het erg fijn om te lezen dat de rechterlijke macht er wel strak op blijft en niet zomaar zegt: Ja meneer, is goed meneer.

Deze uitspraak (even los van de potentiële impact) sterkt mij wel in het gevoel dat de democratie goed zit.
Inderdaad.
Het is schier onmogelijk dat alles wat aan maatregelen wordt beslist/doorgevoerd in wettelijk opzicht ook helemaal in orde is.
I'll give you something to do
pi_198033316
quote:
Zoals verwacht. Zal me niks verbazen als hij gewoon actief blijft.
pi_198033320
Hoger beroep om 16u al? Dat kan toch nooit zo snel?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198033327
Als de staat vanmiddag het hoger beroep wint, is het vertrouwen in de rechtstaat dan weer weg? :D
pi_198033336
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zoals verwacht. Zal me niks verbazen als hij gewoon actief blijft.
Dat zou schandalig zijn.

En volgens mij breekt dan meer de pleuris uit dan de vorige keer.
Zonder wrijving geen glans
pi_198033337
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:50 schreef nattermann het volgende:
Nu de detailhandel/kappers etc en horeca nog open. Met de mondkapjes kan ik wel leven.
Eens met deze man.

pi_198033342
Nu al honderden claims. _O-

Er zijn in totaal 26.000 boetes uitgeschreven (¤2.470.000,-)

https://www.msn.com/nl-nl(...)1dIRqk?ocid=msedgntp
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_198033355
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:54 schreef Scrummie het volgende:
Als de staat vanmiddag het hoger beroep wint, is het vertrouwen in de rechtstaat dan weer weg? :D
En het vertrouwen in de overheid is dan weer terug O+ Gezien ze openlijk bang waren dat het besluit van de rechter opeens reden zou zijn om het vertrouwen te verliezen in de regering. _O-
pi_198033356
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Is met voortschrijdend inzicht ook redelijk bizar gewoon volle klaslokalen met een groep die blijkbaar nagenoeg net zo besmettelijk is als volwassenen, wat verwacht je dan?
Gommers heeft ook in oktober al gezegd dat ze net zo besmettelijk zijn, compleet debiel dat men zo lang heeft gewacht met ingrijpen.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')