abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:45:56 #176
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198033138
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Van mondkapjes en de avondklok is nooit het nut onomstotelijk bewezen dus daar moeten we eigenlijk gewoon mee stoppen. Volgens mij was dat ook een argument van de rechter om er vandaag een streep door te zetten.
Zou eens tijd worden dat het dragen van FFP2-maskers in Nederland net als in Duitsland de norm wordt. Daar is in ieder geval wel van bewezen dat ze daadwerkelijk werken.

Als het gaat om niet-medische (stoffen) mondmaskers dan vraag ik me ook af hoeveel ze helpen met het tegenaan van verspreiding. Ze zijn niet voor niks niet goedgekeurd in medisch opzicht.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:46:05 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198033144
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:42 schreef popje het volgende:

[..]

Er was er al eentje gepland... voor het jeugdjournaal haha
https://www.instagram.com/p/CLWIodCnL9u/

Die staat er voor nu nog steeds in
pi_198033151
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:40 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Maar er is in Nederland al vanaf oktober een 'gedeeltelijke' lockdown waar stapje voor stapje steeds meer maatregelen zijn bijgekomen. Er is hier al 5 maanden nul perspectief, maar wel ernstige beperkingen. Zie jij het gebeuren dat er vanaf maart weer veel mogelijk is zonder dat het opnieuw compleet uit de klauwen loopt? Hopelijk ben je het wel eens dat het huidige verspreidingsniveau nog veel te hoog ligt om überhaupt na te denken over versoepelingen.

Als NL en de overige EU-lidstaten al medio zomer / begin najaar voor de Aziatische aanpak waren gegaan was er nu een, samen met de vaccinaties, een gunstig perspectief geweest. Dan was er allang licht aan het eind van de tunnel geweest. In plaats daarvan koos Europa ervoor om extreem aan te modderen met halfbakken maatregelen.
Ik ben het met je eens dat Europees gezien de aanpak misschien anders had moeten zijn. Door de vluchten vanuit het VK ineens op stel en sprong te stoppen leek het erop dat die aanpak er ineens kwam, maar dat bleek ook los zand te zijn (of misschien wel een tactiek om Brexit er snel doorheen te duwen, wie weet).

Dat is direct ook het lastige. Als wij in Nederland in lockdown gaan en niet ook onze grenzen sluiten kunnen via Italië, Griekenland, Portugal, Spanje, Denemarken, Oekraïne en weet ik 't welke andere landen alsnog mensen naar Nederland komen.

Als je het op die manier wilt doen moet je het naar mijn idee Europees doen. Die discussie hebben jij en ik ook wel 's gehad, om de deelstaten in Australië te vergelijken met landen in Europa. Dat zou theoretisch kunnen, maar binnen Nederland vergelijkbare maatregelen nemen is denk ik heel lastig met de positie die Nederland heeft in de wereldeconomie.
pi_198033159
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:31 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Er is vooralsnog geen zekerheid dat de huidige vaccins ook voldoende bescherming bieden tegen de nieuwe varianten die blijven opduiken. Er is ook geen zekerheid dat mensen die gevaccineerd zijn voor langere tijd immuun blijven.

En natuurlijk is het verstandig om maatregelen af te schaffen zodra ze epidemiologisch niet meer nodig zijn. Ik lees nergens dat ik zou hebben gezegd dat je ook na massale vaccinatie nog steeds zoveel vrijheidsbeperkende maatregelen moet hebben?
Die maatregelen zou je dan überhaupt niet moeten hebben.
De enige reden waarom covid zo'n probleem is omdat we er geen afweer tegen hebben.
Zodra dat het geval is, kan hij bij het rijtje van alle andere bestaande virussen.
En er net zoveel maatregelen tegen nemen zoals we dat bij al die andere doen: namelijk niets.
I'll give you something to do
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 februari 2021 @ 12:46:55 #180
284411 crew  heywoodu
pi_198033163
"Dit is een flinke opsteker,ik
ben er heel tevreden mee",zei Engel.Hij
verwacht vanavond feestende mensen op
straat,zei hij op NPO radio 1.

Engel had naar eigen zeggen het geloof
in eerlijke rechtspraak verloren,omdat
zijn stichting eerdere rechtszaken
tegen de Staat had verloren."Ik ben
blij dat ik daarin ongelijk heb
gekregen."

_O- _O-
pi_198033187
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:45 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Zou eens tijd worden dat het dragen van FFP2-maskers in Nederland net als in Duitsland de norm wordt. Daar is in ieder geval wel van bewezen dat ze daadwerkelijk werken.

Als het gaat om niet-medische (stoffen) mondmaskers dan vraag ik me ook af hoeveel ze helpen met het tegenaan van verspreiding. Ze zijn niet voor niks niet goedgekeurd in medisch opzicht.
Die krengen zijn niet te betalen man. Tientje per stuk minimaal, dat worden dure boodschappen dan.

Of mensen houden hem een half jaar in hun zak.
blablablabla
pi_198033211
Even los van of de uitspraak wel of niet goed is, ik ben erg blij dat de rechterlijke macht heeft laten zien onpartijdig in de discussie te staan. We hebben het hier best vaak gehad over legitimiteit van maatregelen, en of de tweede kamer wel of niet sommige maatregelen bewust neemt.

Ik vind het erg fijn om te lezen dat de rechterlijke macht er wel strak op blijft en niet zomaar zegt: Ja meneer, is goed meneer.

Deze uitspraak (even los van de potentiële impact) sterkt mij wel in het gevoel dat de democratie goed zit.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:49:30 #183
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198033223
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan geef ik je een like op je post *O*
Een excuus is beter.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198033229
In Duitsland gaat men steeds verder

Duitsland gaat weer voor de troepen uit: vanaf 1 maart voor burgers kosteloos sneltesten beschikbaar. Bij de huisarts, bij de tandarts, bij de apotheek, bij laboratoria etc etc.

Bron: https://twitter.com/sywert/status/1361642277882515456?s=21
pi_198033237
Kabinet zal vanmiddag wel met een noodverordening komen, toch?
blablablabla
pi_198033241
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Doordat dit soort deugers ook oververtegenwoordigd zijn in onze samenleving gaan wij nooit uit deze crisis komen. Die zullen blijven schreeuwen om maatregelen om iedereen maar te beschermen bij het opheffen van de maatregelen, mocht dit er ooit toe komen.
Klopt.
pi_198033255
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:50 schreef Elan het volgende:
Kabinet zal vanmiddag wel met een noodverordening komen, toch?
Ben benieuwd. #paktpopcorn
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:50:55 #189
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_198033260
Nu de detailhandel/kappers etc en horeca nog open. Met de mondkapjes kan ik wel leven.
Tics van je petten.
pi_198033269
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Een excuus is beter.
Waarvoor in hemelsnaam? :? Jij doet een voorspelling gebaseerd op onvolledige (en zelfs een aantal gemanipuleerde) stukjes data en ik ben niet overtuigd van die voorspelling.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:51:34 #192
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198033270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik hou het nog steeds op middelbare scholen en ons gedrag bij slecht weer, geen ventilatie en alles potdicht.
En slechtere weerstand in die tijd.

Het zweeft immers niet door de lucht buiten non stop waarna we alleen zieker worden in sommige periodes.
+1

In het najaar was er effectief sprake van verspreidingsbeleid op Nederlandse scholen. Zowel in het middelbaar als primair onderwijs waren er nauwelijks maatregelen genomen om verspreiding tegen te gaan. Quarantaine was vaak ook een wassen neus, omdat leerlingen die naast elkaar zaten in de klas niet eens als nauwe contacten werd gezien. Tel daar bij op dat afstandsregel voor leerlingen onderling niet golden en dat ze in de lokalen uren dicht bij elkaar zaten zonder maskers. Vrijwel onmogelijk dat een positieve leerling dan geen anderen besmet.

Sinds de scholen (grotendeels) dicht zijn lukt het in ieder geval om de R van de klassieke coronavariant onder 1 rte houden.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 12:52:11 #193
5428 crew  miss_sly
pi_198033279
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198033281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:49 schreef chratnox het volgende:
Even los van of de uitspraak wel of niet goed is, ik ben erg blij dat de rechterlijke macht heeft laten zien onpartijdig in de discussie te staan. We hebben het hier best vaak gehad over legitimiteit van maatregelen, en of de tweede kamer wel of niet sommige maatregelen bewust neemt.

Ik vind het erg fijn om te lezen dat de rechterlijke macht er wel strak op blijft en niet zomaar zegt: Ja meneer, is goed meneer.

Deze uitspraak (even los van de potentiële impact) sterkt mij wel in het gevoel dat de democratie goed zit.
Inderdaad.
Het is schier onmogelijk dat alles wat aan maatregelen wordt beslist/doorgevoerd in wettelijk opzicht ook helemaal in orde is.
I'll give you something to do
pi_198033316
quote:
Zoals verwacht. Zal me niks verbazen als hij gewoon actief blijft.
pi_198033320
Hoger beroep om 16u al? Dat kan toch nooit zo snel?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198033327
Als de staat vanmiddag het hoger beroep wint, is het vertrouwen in de rechtstaat dan weer weg? :D
pi_198033336
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zoals verwacht. Zal me niks verbazen als hij gewoon actief blijft.
Dat zou schandalig zijn.

En volgens mij breekt dan meer de pleuris uit dan de vorige keer.
Zonder wrijving geen glans
pi_198033337
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:50 schreef nattermann het volgende:
Nu de detailhandel/kappers etc en horeca nog open. Met de mondkapjes kan ik wel leven.
Eens met deze man.

pi_198033342
Nu al honderden claims. _O-

Er zijn in totaal 26.000 boetes uitgeschreven (¤2.470.000,-)

https://www.msn.com/nl-nl(...)1dIRqk?ocid=msedgntp
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')