abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198032843
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Melbourne heeft meer dan 100 dagen in lockdown gezeten om het terug naar 0 te krijgen. Daarna was een handjevol besmettingen gevonden via een quarantainefaciliteit en zijn ze weer voor 5 dagen in volledige lockdown gegaan.

Zoiets kun je toch niet jaren volhouden? Waarom is vaccineren niet het wondermiddel, wat lost het niet op? Waarom is een land wat nadat vaccinatie afgerond is de maatregelen af laat vloeien een onverstandig land?

Als het virus endemisch wordt is er geen enkele reden om nog grootschalige beperkingen te houden. Indien MRSA gevonden wordt in een ziekenhuis wordt één patiënt geisoleerd, niet een heel ziekenhuis. Zoiets ga je hier krijgen lijkt mij.
Nee, maar als het norovirus rondwaart gaan wel hele afdelingen in quarantaine..
Het hangt van de besmettelijkheid af...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:31:34 #127
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198032846
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zoiets kun je toch niet jaren volhouden? Waarom is vaccineren niet het wondermiddel, wat lost het niet op? Waarom is een land wat nadat vaccinatie afgerond is de maatregelen af laat vloeien een onverstandig land?
Er is vooralsnog geen zekerheid dat de huidige vaccins ook voldoende bescherming bieden tegen de nieuwe varianten die blijven opduiken. Er is ook geen zekerheid dat mensen die gevaccineerd zijn voor langere tijd immuun blijven.

En natuurlijk is het verstandig om maatregelen af te schaffen zodra ze epidemiologisch niet meer nodig zijn. Ik lees nergens dat ik zou hebben gezegd dat je ook na massale vaccinatie nog steeds zoveel vrijheidsbeperkende maatregelen moet hebben?
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198032858
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik spreek je over een week weer.
Omdat je nu geen antwoord hebt. Je lult maar wat :)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:32:06 #129
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198032859
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:30 schreef Elan het volgende:
Volgens mij was dat ook een argument van de rechter om er vandaag een streep door te zetten
is dat zo? Ik dacht dat het meer procedureel was
pi_198032863
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg. Probeer eens gewoon naar de cijfers en de trend te kijken en vervolgens naar de individuele R-waarden van de originele en de Britse variant. Dan zie je gewoon wat er komen gaat.

Intellectuele luiheid dit, echt. :N
Ok vraag aan jou dan: Volgens het RIVM gaan de cijfers flink stijgen vanwege de Britse variant ondanks de lockdown. Waarom zie je dan een dramatische daling in de cijfers in het land van oorsprong met een lockdown? Ook al is die lockdown daar iets zwaarder dan hier, dan nog zou je niet zo'n scherpe daling zien als de R waarde echt zo veel groter is dan de oude variant.
Alpha kenny one
pi_198032871
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Waarom zijn er maar twee kampen? Enorm grijs gebied er tussen in.

Al moet ik wel toegeven dat Elan soms hard te polsen is; z'n mening veranderd elke week :D Niet dat dat iets slechts is; ik vind het juist wel fijn dat er mensen zijn die regelmatig hun mening wat aanpassen; afhankelijk van de omstandigheden van dat moment.
Kijk gewoon naar de situatie, heeft niks met moodswings of wisselvalligheid te denken.

Er zijn tal van signalen dat het virus gewoon op zijn retour is nu. Hoe dat komt en welke invloed wij daar op hebben blijft maar helemaal de vraag.
blablablabla
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:33:05 #132
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198032878
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat je nu geen antwoord hebt. Je lult maar wat :)
Nee, omdat je dan zult zien dat ik gelijk had. Die eerst zien, dan geloven houding is wat ons opbreekt bij zo'n virus.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198032891
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, omdat je dan zult zien dat ik gelijk had. Die eerst zien, dan geloven houding is wat ons opbreekt bij zo'n virus.
Wat ga je doen als geen gelijk krijgt?
pi_198032898
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:29 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nu heb je het over de situatie in juli, toen Australië nog veel gemakzuchtiger omging met nieuwe besmettingen. In de zomer (hun winter) dachten ze lange tijd dat met enkel TTI en inreiscontroles het mogelijk was om terug te gaan naar nul.
Melbourne had op het hoogtepunt 400-500 besmettingen per dag. Om dan nog terug te gaan naar nul is er logischerwijs veel meer tijd nodig. Het is niet eerlijk om daar nu steeds naar terug te verwijzen, want Australië heeft geleerd dat ze toen veel te laat hebben ingrepen. Als je voor een metropoolregio op die dagelijkse aantallen zit ben je de controle in feite al kwijt.

Bij een handjevol besmettingen (zoals nu) zo de kortstondige lockdown van 1-2 weken weer afdoende moeten zijn om de keten volledig te doorbreken.
Het is wel degelijk eerlijk om daarnaar te verwijzen, want dat is wat er nodig is om terug te gaan naar 0 in Nederland volgens je eigen theorie.

We hebben deze discussie vaker gehad en toen was de zomer geen argument btw, toen ie vanaf de andere kant kwam, waardoor het daar beter ging ;)

In Nederland zitten we nu op even voor 't gemak 3000 besmettingen. Om dat naar 0 te brengen op de manier waarop het daar gedaan wordt en voorgesteld wordt door deze onafhankelijke wetenschappers is om een lockdown zoals in Melbourne in te stellen tot we daar zitten. Dat zou in Nederland dus inhouden dat we tot (op zijn minst) eind april in zo'n lockdown zouden zitten.

Daarna, zelfs in onze zomer ga je dus een kortstondige lockdown van 1-2 weken krijgen. Omdat Nederland dusdanig klein is dat je binnen 2 à 3 uur aan de andere kant van het land bent ga je dus het hele land in lockdown moeten gooien, want 'grenscontroles' kun je hier niet introduceren. Ik kan bij mijn huis vandaan al zeker op 20 verschillende manieren in Utrecht komen bijvoorbeeld.

Die utopie van #zerocovid is leuk op papier, maar in de praktijk gaat het echt niet werken.
pi_198032899
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Kijk gewoon naar de situatie, heeft niks met moodswings of wisselvalligheid te denken.

Er zijn tal van signalen dat het virus gewoon op zijn retour is nu. Hoe dat komt en welke invloed wij daar op hebben blijft maar helemaal de vraag.
Ik zeg dan ook niet dat je moodswings hebt. Of dat je wisselvallig bent. Ik neem het juist voor je op pipo :+
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:34:08 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198032901
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Twee weken wachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:34:34 #137
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198032907
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Of blijf jij pro extreme maatregelen als er in de zomer ergens nog maar 20 besmettingsgevallen per dag geregistreerd worden?
Ik ben pro effectief, duurzaam coronabeleid waarmee met zo min mogelijk ingrijpende middelen de verspreiding (lees: het reproductiegetal) voldoende laag kan worden gehouden. Idealiter zorg je dat de R het grootste deel van de tijd onder de 1 zit. Wanneer R daar wel weer boven komt (kleine uitbraken) dam je die zo snel mogelijk lokaal in.

ALs er in NL daadwerkelijk nog maar 20 besmettingen plaatsvinden per dag (niet alleen wat geregisseerd wordt) dan zijn extreme maatregelen op grote schaal allang niet meer nodig.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:34:40 #138
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198032910
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heel blij zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198032918
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

is dat zo? Ik dacht dat het meer procedureel was
quote:
Daarnaast stelt de rechtbank vast dat goede argumentatie voor de avondklok ontbreekt. Er is geen bewezen effect en de druk op de zorg op dit moment is minder dan aan het begin van de uitbraak.
blablablabla
pi_198032919
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, maar als het norovirus rondwaart gaan wel hele afdelingen in quarantaine..
Het hangt van de besmettelijkheid af...
Daar heb je gelijk in. Maar dat is over het algemeen om te voorkomen dat hele afdelingen tegelijk aan de schijt zijn, daar gaan weinig mensen aan dood.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:35:21 #141
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198032923
Wa
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Uh oké.
Wat zijn jouw maatregelen als jij de meest bekende maatregelen stom vindt, en mijn voorstel niets vindt?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198032925
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef chratnox het volgende:
Die utopie van #zerocovid is leuk op papier, maar in de praktijk gaat het echt niet werken.
Maar het werkt alleen wél in de praktijk.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:35:30 #143
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198032926
twitter

Ik zag deze voorbij komen net, vat het wel een beetje samen he.
Die avondklok, ik geloof niet dat de voordelen opwegen tegen de nadelen (werking is vooral als er minder andere maatregelen zijn). Prima dat die nu voorlopig afgeschaft is. Maar Willem Engel blijft natuurlijk een gevaarlijke gast, hoe sommige mensen hem volgen doet denken aan een cult.
pi_198032935
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heel blij zijn.
Dan hebben we dus allemaal een mooie week straks :)
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 12:36:08 #145
236264 crew  capricia
pi_198032940
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:32 schreef Elan het volgende:

[..]

En dan nog.
Iedereen heeft het recht om gewoon van mening te mogen veranderen. Zou mooi worden zeg. :D

Nieuwe gegevens, nieuwe inzichten. Lijkt me overigens niets mis mee.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:36:11 #146
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198032942
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:28 schreef Haags het volgende:

[..]

Politie en boa´s kunnen komend weekend weer massaal burgertjes pesten, het wordt mooi weer dus SNEL sluit ALLE natuurgebieden af.
Precies! Het ligt geheel aan die NSB-ers dat mensen zelf niet kunnen verzinnen dat op een kluitje gaan recreëren geen goed idee is. Sterker nog, handenwrijvend staan ze achter de struikjes van de bomvolle parkeerplaatsen te wachten als een huiskat op de vogeltjes, schaterlachend sluiten ze de toegangswegen af en schrijven en passant nog even overbodige bonnen voor koek- en zopietenten die er ook al niets aan kunnen doen dat iedereen tegelijk warme worst haalt.
pi_198032946
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ik zag deze voorbij komen net, vat het wel een beetje samen he.
Die avondklok, ik geloof niet dat de voordelen opwegen tegen de nadelen (werking is vooral als er minder andere maatregelen zijn). Prima dat die nu voorlopig afgeschaft is. Maar Willem Engel blijft natuurlijk een gevaarlijke gast, hoe sommige mensen hem volgen doet denken aan een cult.
Maar het ontbreekt gewoon aan andere kritische groepen en dat is jammer.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:36:36 #148
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198032948
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:24 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet @:Elan . Kun je toelichten wat je van inzicht heeft doen veranderen dat je nu eerder in het kamp Viruswaanzin zit dan C19 Red Team / Containment NU?
Beide hebben wel wat gemeenschappelijks, namelijk dat beiden kampen vertegenwoordigd worden door gekkies :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198032951
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:35 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

En dat vind ik nou net een argument waar een rechter zich niet aan moet wagen. Dat vind ik juist iets voor de politiek en het OMT.

Dat het procedureel niet klopt zal, en daar moet een rechter zich wel over uitspreken. Niet over het nut of de onzin.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:36:44 #150
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198032952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan hebben we dus allemaal een mooie week straks :)
En wat ga jij doen als ik gelijk krijg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')