Nee, maar als het norovirus rondwaart gaan wel hele afdelingen in quarantaine..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Melbourne heeft meer dan 100 dagen in lockdown gezeten om het terug naar 0 te krijgen. Daarna was een handjevol besmettingen gevonden via een quarantainefaciliteit en zijn ze weer voor 5 dagen in volledige lockdown gegaan.
Zoiets kun je toch niet jaren volhouden? Waarom is vaccineren niet het wondermiddel, wat lost het niet op? Waarom is een land wat nadat vaccinatie afgerond is de maatregelen af laat vloeien een onverstandig land?
Als het virus endemisch wordt is er geen enkele reden om nog grootschalige beperkingen te houden. Indien MRSA gevonden wordt in een ziekenhuis wordt één patiënt geisoleerd, niet een heel ziekenhuis. Zoiets ga je hier krijgen lijkt mij.
Er is vooralsnog geen zekerheid dat de huidige vaccins ook voldoende bescherming bieden tegen de nieuwe varianten die blijven opduiken. Er is ook geen zekerheid dat mensen die gevaccineerd zijn voor langere tijd immuun blijven.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoiets kun je toch niet jaren volhouden? Waarom is vaccineren niet het wondermiddel, wat lost het niet op? Waarom is een land wat nadat vaccinatie afgerond is de maatregelen af laat vloeien een onverstandig land?
Omdat je nu geen antwoord hebt. Je lult maar watquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik spreek je over een week weer.
is dat zo? Ik dacht dat het meer procedureel wasquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:30 schreef Elan het volgende:
Volgens mij was dat ook een argument van de rechter om er vandaag een streep door te zetten
Ok vraag aan jou dan: Volgens het RIVM gaan de cijfers flink stijgen vanwege de Britse variant ondanks de lockdown. Waarom zie je dan een dramatische daling in de cijfers in het land van oorsprong met een lockdown? Ook al is die lockdown daar iets zwaarder dan hier, dan nog zou je niet zo'n scherpe daling zien als de R waarde echt zo veel groter is dan de oude variant.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:28 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan zeg. Probeer eens gewoon naar de cijfers en de trend te kijken en vervolgens naar de individuele R-waarden van de originele en de Britse variant. Dan zie je gewoon wat er komen gaat.
Intellectuele luiheid dit, echt.
Kijk gewoon naar de situatie, heeft niks met moodswings of wisselvalligheid te denken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom zijn er maar twee kampen? Enorm grijs gebied er tussen in.
Al moet ik wel toegeven dat Elan soms hard te polsen is; z'n mening veranderd elke weekNiet dat dat iets slechts is; ik vind het juist wel fijn dat er mensen zijn die regelmatig hun mening wat aanpassen; afhankelijk van de omstandigheden van dat moment.
Nee, omdat je dan zult zien dat ik gelijk had. Die eerst zien, dan geloven houding is wat ons opbreekt bij zo'n virus.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat je nu geen antwoord hebt. Je lult maar wat
Wat ga je doen als geen gelijk krijgt?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, omdat je dan zult zien dat ik gelijk had. Die eerst zien, dan geloven houding is wat ons opbreekt bij zo'n virus.
Het is wel degelijk eerlijk om daarnaar te verwijzen, want dat is wat er nodig is om terug te gaan naar 0 in Nederland volgens je eigen theorie.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nu heb je het over de situatie in juli, toen Australië nog veel gemakzuchtiger omging met nieuwe besmettingen. In de zomer (hun winter) dachten ze lange tijd dat met enkel TTI en inreiscontroles het mogelijk was om terug te gaan naar nul.
Melbourne had op het hoogtepunt 400-500 besmettingen per dag. Om dan nog terug te gaan naar nul is er logischerwijs veel meer tijd nodig. Het is niet eerlijk om daar nu steeds naar terug te verwijzen, want Australië heeft geleerd dat ze toen veel te laat hebben ingrepen. Als je voor een metropoolregio op die dagelijkse aantallen zit ben je de controle in feite al kwijt.
Bij een handjevol besmettingen (zoals nu) zo de kortstondige lockdown van 1-2 weken weer afdoende moeten zijn om de keten volledig te doorbreken.
Ik zeg dan ook niet dat je moodswings hebt. Of dat je wisselvallig bent. Ik neem het juist voor je op pipoquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijk gewoon naar de situatie, heeft niks met moodswings of wisselvalligheid te denken.
Er zijn tal van signalen dat het virus gewoon op zijn retour is nu. Hoe dat komt en welke invloed wij daar op hebben blijft maar helemaal de vraag.
Twee weken wachten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat ga je doen als geen gelijk krijgt?
Ik ben pro effectief, duurzaam coronabeleid waarmee met zo min mogelijk ingrijpende middelen de verspreiding (lees: het reproductiegetal) voldoende laag kan worden gehouden. Idealiter zorg je dat de R het grootste deel van de tijd onder de 1 zit. Wanneer R daar wel weer boven komt (kleine uitbraken) dam je die zo snel mogelijk lokaal in.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Of blijf jij pro extreme maatregelen als er in de zomer ergens nog maar 20 besmettingsgevallen per dag geregistreerd worden?
Heel blij zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat ga je doen als geen gelijk krijgt?
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat zo? Ik dacht dat het meer procedureel was
quote:Daarnaast stelt de rechtbank vast dat goede argumentatie voor de avondklok ontbreekt. Er is geen bewezen effect en de druk op de zorg op dit moment is minder dan aan het begin van de uitbraak.
Daar heb je gelijk in. Maar dat is over het algemeen om te voorkomen dat hele afdelingen tegelijk aan de schijt zijn, daar gaan weinig mensen aan dood.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, maar als het norovirus rondwaart gaan wel hele afdelingen in quarantaine..
Het hangt van de besmettelijkheid af...
Wat zijn jouw maatregelen als jij de meest bekende maatregelen stom vindt, en mijn voorstel niets vindt?quote:
Maar het werkt alleen wél in de praktijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef chratnox het volgende:
Die utopie van #zerocovid is leuk op papier, maar in de praktijk gaat het echt niet werken.
En dan nog.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijk gewoon naar de situatie, heeft niks met moodswings of wisselvalligheid te denken.
Er zijn tal van signalen dat het virus gewoon op zijn retour is nu. Hoe dat komt en welke invloed wij daar op hebben blijft maar helemaal de vraag.
Precies! Het ligt geheel aan die NSB-ers dat mensen zelf niet kunnen verzinnen dat op een kluitje gaan recreëren geen goed idee is. Sterker nog, handenwrijvend staan ze achter de struikjes van de bomvolle parkeerplaatsen te wachten als een huiskat op de vogeltjes, schaterlachend sluiten ze de toegangswegen af en schrijven en passant nog even overbodige bonnen voor koek- en zopietenten die er ook al niets aan kunnen doen dat iedereen tegelijk warme worst haalt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Politie en boa´s kunnen komend weekend weer massaal burgertjes pesten, het wordt mooi weer dus SNEL sluit ALLE natuurgebieden af.
Maar het ontbreekt gewoon aan andere kritische groepen en dat is jammer.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik zag deze voorbij komen net, vat het wel een beetje samen he.
Die avondklok, ik geloof niet dat de voordelen opwegen tegen de nadelen (werking is vooral als er minder andere maatregelen zijn). Prima dat die nu voorlopig afgeschaft is. Maar Willem Engel blijft natuurlijk een gevaarlijke gast, hoe sommige mensen hem volgen doet denken aan een cult.
Beide hebben wel wat gemeenschappelijks, namelijk dat beiden kampen vertegenwoordigd worden door gekkiesquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet @:Elan . Kun je toelichten wat je van inzicht heeft doen veranderen dat je nu eerder in het kamp Viruswaanzin zit dan C19 Red Team / Containment NU?
En dat vind ik nou net een argument waar een rechter zich niet aan moet wagen. Dat vind ik juist iets voor de politiek en het OMT.quote:
En wat ga jij doen als ik gelijk krijg?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan hebben we dus allemaal een mooie week straks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |