abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198032955
die langharige hippie van viruswaarheid, heeft de overheid bij zijn ballen
pi_198032956
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heel blij zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan hebben we dus allemaal een mooie week straks :)
Just get a room already :@ Zoveel passie :D
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:37:49 #153
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198032972
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Lockdown in crisistijd is prima, maar dan wel een zware. Eentje waarvan je direct effect kunt zien. En daarna nu ook weer gewoon snel zaken heropenen als de situatie zich daar voor leent. Niet het halfbakken gedoe wat wij voor de kiezen kregen gedurende het najaar.
Mee eens. Feit is dat de Nederlandse 'lockdown' al vanaf oktober een slappe is waarmee het reproductiegetal onvoldoende daalt. Het beleid van het kabinet is de grootste boosdoener die maakt dat er al maanden sprake is van hoge verspreiding. In het voorjaar van 2020 was de 'intelligente' lockdown ook behoorlijk halfbakken, maar toen werd er meer bereikt omdat een aanzienlijk deel van de bevolking toen angstiger was voor het verloop van de pandemie en zich beter aan de regels hield om verspreiding tegen te gaan. Dat voordeel hebben we nu niet meer, dus voor maximaal effect had er een strengere lockdown moeten zijn waarbij vrijwel iedereen alleen nog voor noodzakelijke dingen naar buiten mocht.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198032973
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:31 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Er is vooralsnog geen zekerheid dat de huidige vaccins ook voldoende bescherming bieden tegen de nieuwe varianten die blijven opduiken. Er is ook geen zekerheid dat mensen die gevaccineerd zijn voor langere tijd immuun blijven.

En natuurlijk is het verstandig om maatregelen af te schaffen zodra ze epidemiologisch niet meer nodig zijn. Ik lees nergens dat ik zou hebben gezegd dat je ook na massale vaccinatie nog steeds zoveel vrijheidsbeperkende maatregelen moet hebben?
Nee, dat is niet wat jij zegt, maar dat is wel wat zerocovid inhoudt. Om via TTI mensen te isoleren en (lokale) lockdowns in te stellen om oplevingen de kop in te drukken.

Overigens, tot nu toe is van elke variant waarvan gezegd is: "Deze kan het vaccin ontwijken" later gezegd dat hij alsnog werkt.

Tuurlijk is er een kans dat er een variant komt die de vaccins kan ontwijken, maar die is er op dit moment (lijkt het) niet. Als die er wel komt is het nog maar de vraag wat die gaat doen. Experts van Pfizer e.d. zeggen: De kans dat er snel een variant komt waar het vaccin niet op werkt is vrij klein, maar het kan zijn dat het vaccin minder effectief is.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:38:10 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198032976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar het ontbreekt gewoon aan andere kritische groepen en dat is jammer.
Red Team is een groep van experts. Maurice de Hond is uhm niet zo expert op dit gebied.
pi_198032978
Kunnen de rest van de maatregelen ook niet ongeldig verklaard worden?
pi_198032987
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:38 schreef Leonos het volgende:
Kunnen de rest van de maatregelen ook niet ongeldig verklaard worden?
Dat zou je verstandig vinden?
pi_198032989
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En wat ga jij doen als ik gelijk krijg?
Dan geef ik je een like op je post *O*
pi_198032997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Precies! Het ligt geheel aan die NSB-ers dat mensen zelf niet kunnen verzinnen dat op een kluitje gaan recreëren geen goed idee is. Sterker nog, handenwrijvend staan ze achter de struikjes van de bomvolle parkeerplaatsen te wachten als een huiskat op de vogeltjes, schaterlachend sluiten ze de toegangswegen af en schrijven en passant nog even overbodige bonnen voor koek- en zopietenten die er ook al niets aan kunnen doen dat iedereen tegelijk warme worst haalt.
Ik ben een aantal keer op 'drukke' momenten in de natuur geweest en het viel me op dat de natuur de beste plek is om afstand te kunnen houden. De parkeerplaatsen stonden vol, maar daar is niks van te merken als je eenmaal in een natuurgebied bent.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:39:22 #160
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198032999
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:37 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Mee eens. Feit is dat de Nederlandse 'lockdown' al vanaf oktober een slappe is waarmee het reproductiegetal onvoldoende daalt.
Mwah, denk eerder dat de lockdown zoals wij die kennen één van de strengste van Europa is. Als je ziet hoelang hier al het gros van de retail en horeca dicht is bijvoorbeeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198033017
https://twitter.com/kanteldenker/status/1361627079624822787?s=21

Dit soort mensen. Dat is de echte klacht van deze tijd.
Gezondheidswappies noem ik ze

De wappies hebben een maas in de wet ontdekt en zetten hun zin door zonder rekening te houden met kwetsbaren omdat het egocentrisch ingestelde mensen zijn. Een democratie hoort de kwetsbaren te beschermen, dat is een grondrecht. Iets voor hoger beroep? #avondklok @RechtspraakNL
pi_198033021
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:34 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik ben pro effectief, duurzaam coronabeleid waarmee met zo min mogelijk ingrijpende middelen de verspreiding (lees: het reproductiegetal) voldoende laag kan worden gehouden. Idealiter zorg je dat de R het grootste deel van de tijd onder de 1 zit. Wanneer R daar wel weer boven komt (kleine uitbraken) dam je die zo snel mogelijk lokaal in.

ALs er in NL daadwerkelijk nog maar 20 besmettingen plaatsvinden per dag (niet alleen wat geregisseerd wordt) dan zijn extreme maatregelen op grote schaal allang niet meer nodig.
Corona is zelf zo wisselvallig als het weer ik ben heel erg benieuwd wat nu de echte trigger was voor de explosieve R in oktober, puur gedrag + exponentiële groei of toch ook andere zaken waar wij geen invloed op hebben.

Begin van het pollenseizoen lijkt ook een enorme rem om de verspreiding te gooien, ik heb gisteren een staartje gepost over Florida en Californië, waar de ene staat een enorm soepel beleid hanteert en de kroegen open zijn en de andere eigenlijk permanent in zware lockdown zit. De cijfers qua besmettingen en ziekenhuizen waren exact gelijk, een daling van 30%. Dat geeft toch te denken over de beperkte invloed die wij hebben als mensen met maatregelen aangaande gedrag en omgang, of dat toch seizoenen een veel prominentere rol spelen.
blablablabla
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 12:40:13 #163
236264 crew  capricia
pi_198033023
Supermarkten gaan nu ook weer langer open?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:40:28 #164
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_198033028
Wordt dit een persco vanavond?
Tics van je petten.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:40:38 #165
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198033030
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is wel degelijk eerlijk om daarnaar te verwijzen, want dat is wat er nodig is om terug te gaan naar 0 in Nederland volgens je eigen theorie.

We hebben deze discussie vaker gehad en toen was de zomer geen argument btw, toen ie vanaf de andere kant kwam, waardoor het daar beter ging ;)

In Nederland zitten we nu op even voor 't gemak 3000 besmettingen. Om dat naar 0 te brengen op de manier waarop het daar gedaan wordt en voorgesteld wordt door deze onafhankelijke wetenschappers is om een lockdown zoals in Melbourne in te stellen tot we daar zitten. Dat zou in Nederland dus inhouden dat we tot (op zijn minst) eind april in zo'n lockdown zouden zitten.
Maar er is in Nederland al vanaf oktober een 'gedeeltelijke' lockdown waar stapje voor stapje steeds meer maatregelen zijn bijgekomen. Er is hier al 5 maanden nul perspectief, maar wel ernstige beperkingen. Zie jij het gebeuren dat er vanaf maart weer veel mogelijk is zonder dat het opnieuw compleet uit de klauwen loopt? Hopelijk ben je het wel eens dat het huidige verspreidingsniveau nog veel te hoog ligt om überhaupt na te denken over versoepelingen.

Als NL en de overige EU-lidstaten al medio zomer / begin najaar voor de Aziatische aanpak waren gegaan was er nu een, samen met de vaccinaties, een gunstig perspectief geweest. Dan was er allang licht aan het eind van de tunnel geweest. In plaats daarvan koos Europa ervoor om extreem aan te modderen met halfbakken maatregelen.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198033036
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:40 schreef nattermann het volgende:
Yep.

Met de aankondiging dat we vanaf heden geen bezoek meer mogen ontvangen.

Willem Engel _O_
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:41:08 #167
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198033038
quote:
Vanmiddag al mag ik aannemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:41:32 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198033045
quote:
Om 21:05.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198033047
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, omdat je dan zult zien dat ik gelijk had. Die eerst zien, dan geloven houding is wat ons opbreekt bij zo'n virus.
We hebben sinds half december de houding dat de Britse variant eraan komt en ons allemaal gaat infecteren. Dat is waar de maatregelen op dit moment op gebaseerd zijn.

Tot nu toe zou die eerst december, toen januari, toen februari en nu maart komen.

Als de R van die variant boven de 1 is en het aantal besmettingen daarvan 3 weken terug al 66% van het totaal was had je dus 3 weken terug 2500 van het totaal aantal besmettingen met de Britse variant. De R ervan was rond de 1,07 ofzo werd gezegd, dus een verdubbeling van rond de 8 dagen.

Dat zou inhouden dat volgens het model we nu op bijna 10.000 besmettingen per dag van de Britse variant moeten zitten, en dan is de 'oude' variant ook nog steeds aanwezig (in kleinere mate).

Aangezien de werkelijkheid niet overeenkomt met die 10.000 per dag, zou het dan niet aannemelijk zijn dat het zeer pessimistische scenario dat ze doorgerekend hebben minder pessimistisch is?

Even gerelateerd. Als iemand het niet met je eens is is die niet direct 'intellectueel lui' hè. Beetje een onnodige trap onder de gordel in een respectvolle discussie.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:42:30 #170
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_198033065
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Yep.

Met de aankondiging dat we vanaf heden geen bezoek meer mogen ontvangen.

Willem Engel _O_
Advies hè :7

Net zoals het advies om niet te roken en niet te drinken. Kun je ook mee doen wat je wil.
Tics van je petten.
pi_198033071
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:38 schreef Momo het volgende:

[..]

Red Team is een groep van experts. Maurice de Hond is uhm niet zo expert op dit gebied.
Ik vind ze maar een groep vrijheidsbeperkende corona pro-maatregelen gekkies (bestaande uit wiskundigen en verder niet zoveel te maken met het virus). En volgens mij heeft Maurice de Hond inmiddels ook al een paar keer gelijk gekregen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:42:39 #172
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198033073
quote:
Er was er al eentje gepland... voor het jeugdjournaal haha
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198033074
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:37 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Mee eens. Feit is dat de Nederlandse 'lockdown' al vanaf oktober een slappe is waarmee het reproductiegetal onvoldoende daalt. Het beleid van het kabinet is de grootste boosdoener die maakt dat er al maanden sprake is van hoge verspreiding. In het voorjaar van 2020 was de 'intelligente' lockdown ook behoorlijk halfbakken, maar toen werd er meer bereikt omdat een aanzienlijk deel van de bevolking toen angstiger was voor het verloop van de pandemie en zich beter aan de regels hield om verspreiding tegen te gaan. Dat voordeel hebben we nu niet meer, dus voor maximaal effect had er een strengere lockdown moeten zijn waarbij vrijwel iedereen alleen nog voor noodzakelijke dingen naar buiten mocht.
Nu is het wel redelijk streng me dunkt :D

Maatregelen voor de bühne waar ik op doel zijn zaken als de bibliotheken open en weer dicht en weer open, kroegen een uurtje eerder dicht, 30 mensen in mega bioscoopzalen. Dat soort geneuzel waarvan je op voorhand wist dat het niks zou doen.
blablablabla
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:44:50 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198033114
Zo dan dit topic gaat ineens weer als de brandweer.
pi_198033116
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Corona is zelf zo wisselvallig als het weer ik ben heel erg benieuwd wat nu de echte trigger was voor de explosieve R in oktober, puur gedrag + exponentiële groei of toch ook andere zaken waar wij geen invloed op hebben.

Begin van het pollenseizoen lijkt ook een enorme rem om de verspreiding te gooien, ik heb gisteren een staartje gepost over Florida en Californië, waar de ene staat een enorm soepel beleid hanteert en de kroegen open zijn en de andere eigenlijk permanent in zware lockdown zit. De cijfers qua besmettingen en ziekenhuizen waren exact gelijk, een daling van 30%. Dat geeft toch te denken over de beperkte invloed die wij hebben als mensen met maatregelen aangaande gedrag en omgang, of dat toch seizoenen een veel prominentere rol spelen.
Ik hou het nog steeds op middelbare scholen en ons gedrag bij slecht weer, geen ventilatie en alles potdicht.
En slechtere weerstand in die tijd.

Het zweeft immers niet door de lucht buiten non stop waarna we alleen zieker worden in sommige periodes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')