Echt die reacties bij nu.nl. verbazend.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:06 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel mee valt. Als je de reacties op Nu.nl leest, waarvan een behoorlijk deel pro-avondklok is dan vallen je de schoenen uit. Die mensen zijn vaak boos op Viruswaarheid dat ze die zaak uberhaubt hebben aangespannen. De omgekeerde wereld.
Daar is dan ook niks aan veranderd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja ja leuk allemaal dat zeggen ze al een tijdje.
Idd reacties bij nu.nl; 'Nu is het virus de lachende derde'quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:12 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Echt die reacties bij nu.nl. verbazend.
Iedereen roept gewoon ja de rechter gaat hier te ver.
En de redactie van nu.nl zet ook altijd dat soort reacties bij uitgelicht..
Maar de daling neemt af en het ziet er naar uit dat het gigantisch uit de klauwen gaat lopen binnenkortquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:11 schreef popje het volgende:
[..]
Gestabiliseerd? Waar zie jij dat? We dalen al sinds kerst...
Niks, waarom? Er was een avondklok en die hebben ze overtreden. Terechte boetes.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:09 schreef Noek het volgende:
En hoeveel boetes zijn we nu inmiddels verder? Janneke, jij wist dat.
Wat gaat daarmee gebeuren dan?
Er is een reden waarom ik die reacties eigenlijk nooit meer lees. Bij dit topic krijg ik af en toe al het gevoel alsof ik m'n hoofd aan het stoten ben, maar daar is dat nog veel erger.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:12 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Blijkbaar dus niet als de avondklok illegaal was.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Niks, waarom? Er was een avondklok en die hebben ze overtreden. Terechte boetes.
Ja. Zal wel geen D66-rechter zijn geweestquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:11 schreef capricia het volgende:
Is toch mooi, beetje vertrouwen terug in de rechtsstaat bij velen.
Op Nu zitten hele bange oude mensen die het grootste gedeelte van hun leven al gehad hebben. De staat moet er dus alles aan doen om hun in leven te houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:12 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Die reacties zijn ontzettend vermakelijk om te lezen afentoe. Heel soms een keer een genuanceerde reactie ertussen, maar over 't algemeen is het gewoon het open riool van Twitter, maar dan op één nieuwsbericht.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:12 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Facebook is nog veel leuker om te lezenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is een reden waarom ik die reacties eigenlijk nooit meer lees. Bij dit topic krijg ik af en toe al het gevoel alsof ik m'n hoofd aan het stoten ben, maar daar is dat nog veel erger.
Al zie ik ze vaak wel gevarieerd uitlichten daar.
Dan is het hoe dan ook wel even onrustig vanavond. Ik zie Willem wel met een blokfluit in zn blote kont door Den Haag zwieren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja. Zal wel geen D66-rechter zijn geweest
maar goed, het plezier zal van korte duur zijn. Nu ramt men in 24H een spoedwetje door beide kamers en we gaan weer over tot de orde van de dag avond
Ik ken jou als een user die tot voor kort nog streng in de corona leer was. Wat heeft jou doen bewegen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:09 schreef Elan het volgende:
Dag avondklok
Nu de rest van de achterlijke maatregelen nog. Graag beginnen met die mondkapjeswaanzin.
Welke variant zet je in?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar de daling neemt af en het ziet er naar uit dat het gigantisch uit de klauwen gaat lopen binnenkort![]()
Huh, ik dacht dat jij altijd pro-indammen was? Maar niet op deze manier met de huidige maatregelen begrijp ik?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:09 schreef Elan het volgende:
Dag avondklok
Nu de rest van de achterlijke maatregelen nog. Graag beginnen met die mondkapjeswaanzin.
Ja vooral vermakelijk... 'de rechter wil dat er meer doden vallen en zal zich daarvoor verantwoordelijk moeten voelen', deze mensen denken echt dat door het afschaffen van de avondklok volgende week de doden in de straten zullen liggen...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die reacties zijn ontzettend vermakelijk om te lezen afentoe. Heel soms een keer een genuanceerde reactie ertussen, maar over 't algemeen is het gewoon het open riool van Twitter, maar dan op één nieuwsbericht.
Ik zie deze uitspraak ook als iets moois. Men kan wel bang zijn voor een daling van het vertrouwen in de overheid, maar naar mijn mening vertrouwen teveel mensen blind op de overheid. Door iets als dit zou bij een gedeelte van de mensen kunnen worden geopend en gaan ze het reilen en zeilen van de overheid wat kritischer benaderen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De avondklok was sowieso al een punt wat het vetrouwen in de aanpak van de coronacrisis heeft aangetast.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Niks, waarom? Er was een avondklok en die hebben ze overtreden. Terechte boetes.
Als ik echt het punt bereik dat ik niks beters te doen heb....en het van plan ben....dan heb ik echt hulp nodig.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Facebook is nog veel leuker om te lezen![]()
Klopt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Huh, ik dacht dat jij altijd pro-indammen was? Maar niet op deze manier met de huidige maatregelen begrijp ik?
Lijken me nietig als die avondklok nooit rechtsgeldig was.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
De man heeft idd al opgeroepen tot feest vanavond. Op straat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan is het hoe dan ook wel even onrustig vanavond. Ik zie Willem wel met een blokfluit in zn blote kont door Den Haag zwieren.
Zo lang het besluit niet onherroepelijk is blijven de boetes gewoon staan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijken me nietig als die avondklok nooit rechtsgeldig was.
We roepen even een expert erbij: @:trein2000
Deze week is even afwachten, maar als ik de cijfers van gisteren en een week geleden vergelijk bijv:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar de daling neemt af en het ziet er naar uit dat het gigantisch uit de klauwen gaat lopen binnenkort![]()
Gok dat ze willen voorkomen dat zo'n 30.000 man het voor de rechter gaan laten komen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zo lang het besluit niet onherroepelijk is blijven de boetes gewoon staan.
Zo zie je maar dat je extremisten en mensen die het er niet zomaar bij laten zitten ook nodig hebt.quote:
https://www.nu.nl/winterw(...)nwege-code-rood.htmlquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Deze week is even afwachten, maar als ik de cijfers van gisteren en een week geleden vergelijk bijv:
8 Februari: 2221
15 Februari: 2810
Maar is dat wel zo? Door Pfizer e.d. wordt gezegd dat er een beperkt aantal mogelijke mutaties is, en ze daarop kunnen anticiperen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
De gedachtengang is dat het virus blijft muteren als het op grote schaal blijft rondgaan, waardoor je met vaccinaties altijd achter de feiten aan blijft lopen. Het duurt simpelweg te lang om steeds weer het vaccin aan te passen op nieuwe varianten. Wanneer het virus minder aanwezig is in de samenleving, is de kans op nieuwe varianten ook een stuk kleiner, waardoor het vaccineren veel meer zin heeft.
Risicogroepen is erg effectief. Oud, dik, ziek, en roken zijn kwetsbaar.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Alleen niet met maatregelen waarvan het bewijs qua effectiviteit uitermate dubieus is.
Slim wel, om dagen uit te zoeken die compleet vertekend zijn door gesloten teststraten en sneeuwval.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Deze week is even afwachten, maar als ik de cijfers van gisteren en een week geleden vergelijk bijv:
Mwoah.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat je extremisten en mensen die het er niet zomaar bij laten zitten ook nodig hebt.
quote:Veiligheidsregio's niet voorbereid op afschaffen van avondklok
ARNHEM - Het Veiligheidsberaad is verrast door de uitspraak van de rechtbank dat de avondklok per direct moet worden opgeheven. Dat laat een woordvoerder van alle voorzitters van de Veiligheidsregio's weten aan Omroep Gelderland. Het is nog onduidelijk wat het vonnis precies betekent.
Het Veiligheidsberaad wil nog niet inhoudelijk reageren op de uitspraak van de rechtbank in Den Haag, die dinsdag een streep zette door de avondklok. Omdat er nog veel onduidelijkheid is, wacht het Veiligheidsberaad - waar burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen voorzitter van is - op een reactie van het kabinet. Wel is duidelijk dat de veiligheidsregio's in ons land niet voorbereid zijn op het afschaffen van de avondklok.
Geen noodsituatie
De rechtbank oordeelde dat de avondklok per direct moet worden opgeheven, omdat die is ingevoerd via een bijzondere wet die de mogelijkheid biedt om in noodsituaties regels in te voeren zonder vooraf overleg met de Eerste en Tweede Kamer. Volgens de rechter was er echter geen sprake van ‘zeer spoedeisende en buitengewone omstandigheden’, wat bijvoorbeeld wel het geval is bij een dijkdoorbraak.
Zo was de avondklok voor de invoering al vaker besproken. Omdat de avondklok de vrijheid van mensen beperkt, was er volgens de rechtbank ‘een zeer zorgvuldig besluitvormingsproces’ nodig.
De rechtbank in Den Haag legt uit waarom de avondklok moet worden opgeheven:
De Nederlandse staat kan in hoger beroep tegen de uitspraak, maar dat heeft volgens een woordvoerder geen opschortende werking. Dat betekent dat de avondklok per direct moet worden opgeheven en dus dinsdagavond al niet meer geldt.
Ministers zitten bij elkaar
Het is nog niet helemaal duidelijk wat de gevolgen van het vonnis zijn en of het kabinet in hoger beroep gaat. Het ministerie van Justitie en Veiligheid bestudeert de uitspraak nog en overlegt met de landsadvocaat, zegt een woordvoerder van het departement.
Momenteel zitten de meest betrokken ministers bij elkaar op het ministerie van Algemene Zaken om over de corona-aanpak te praten.
Politiebond: nog veel vragen
De uitspraak van de rechtbank zorgt ook voor veel vragen bij de politie. "We weten nog niet wat dit betekent voor het handhaven van de avondklok", zegt voorzitter Jan Struijs van de Nederlandse Politiebond (NPB), "maar we houden ons aan rechterlijke uitspraken".
Het is nog niet bekend wat het vonnis betekent voor de agenten die ingeroosterd zijn om de avondklok dinsdagavond te handhaven. "Het vonnis negeren kan niet." Dat betekent dat de politie naar alle waarschijnlijkheid geen boetes meer kan uitschrijven, 'tenzij er andere wettelijke mogelijkheden zijn'.
Verder vraagt Struijs zich af wat voor invloed het heeft op de tienduizenden boetes die al uitstaan. "En wat het betekent voor de bestrijding van de gezondheidscrisis." Hij benadrukt dat het vonnis het vertrouwen van de burgers in de aanpak van de coronacrisis aantast.
Toen waren de teststraten dicht vanwege de sneeuw...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
dat eerste weet ik niet, dat 2e is prima zolang het maar op een normale manier gaatquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat je extremisten en mensen die het er niet zomaar bij laten zitten ook nodig hebt.
Uh oké.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Risicogroepen is erg effectief. Oud, dik, ziek, en roken zijn kwetsbaar.
Je bedoelt toen testlocaties dicht waren vanwege de sneeuwval? En er code rood was? Dat kun je toch niet met elkaar vergelijken?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het hoger beroep gaan afwachten en wanneer ze dat ook verliezen de boetes kwijtschelden of terugdraaien.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Gok dat ze willen voorkomen dat zo'n 30.000 man het voor de rechter gaan laten komen.
Ja, daarom ben ik ook voorstander van een combinatiestrategie. Alleen vaccineren is het niet het wondermiddel waarmee alle nadelige effecten van het coronavirus teniet worden gedaan. Verstandige landen passen nog steeds duurzame middelen (bijvoorbeeld testen, tracen, isoleren en inreiscontroles) toe om de ongecontroleerde verspreiding tegen te gaan. Dan kan prima samengaan met een vaccinatieplan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk. Kun je je voorstellen dat je nog een paar jaar de situatie zoals in Australië of Nieuw-Zeeland hebt? Die 'flashlockdowns' van hele gebieden van een week omdat er 3 besmettingen gevonden zijn?
Dat dat nu nodig is zou kunnen, maar 'geen maatregelen' is een heel mooie utopie, maar is gewoon niet waar. Je hebt namelijk een maand geen maatregelen en een week dat je je huis niet uit mag zo'n beetje. Als je dat over een jaar doortrekt zit je 3 maanden thuis.
Het gaat echt niet gebeuren dat dat jaren gaat volgehouden gaat worden. Met vaccinatie is het risico van de pandemie gewoon dusdanig klein dat het niet meer rechtvaardigen is om economieën de nek om te draaien.
En dan laat je even weg dat op 8 februari de testlocaties in het hele land grotendeels gesloten waren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Bij verkeersovertredingen worden alle overtredingen toch ook teruggedraaid als de weginrichting niet goed was bij die snelheid? Bijvoorbeeld als er borden niet aanwezig waren waar de maximumsnelheid op aangegeven wordt, of als er borden missen waar aangegeven is dat er wegwerkzaamheden zijn?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het hoger beroep gaan afwachten en wanneer ze dat ook verliezen de boetes kwijtschelden of terugdraaien.
alleen het OV niet waarschijnlijk al heb ik geen idee in hoeverre dat was afgeschaaldquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:21 schreef Caland het volgende:
Lijkt me dat je weinig voorbereidingen hoeft te treffen trouwens, je hoeft nu gewoon niet meer te handhaven.
Politie blij, burgers blij.
Nederland is zo'n kutjesland dat een gang naar de rechter tegen een avondklok gerust als extremistisch beschouwd mag worden. De bijna slaafsheid in de navolging van de maatregelen bij de overgrote meerderheid is best beangstigend te noemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat eerste weet ik niet, dat 2e is prima zolang het maar op een normale manier gaat
Die van 13 was ook hoger dan die van 6.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Slim wel, om dagen uit te zoeken die compleet vertekend zijn door gesloten teststraten en sneeuwval.
Ik snap het ook niet @Elan . Kun je toelichten wat je van inzicht heeft doen veranderen dat je nu eerder in het kamp Viruswaanzin zit dan C19 Red Team / Containment NU?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken jou als een user die tot voor kort nog streng in de corona leer was. Wat heeft jou doen bewegen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |