Dat is een andere (niet-openbare) opgave, die Baudet bij de fiscus moet indienen. De fiscus informeert vervolgens de griffier van de Kamer hoeveel er moet worden ingehouden op zijn schadeloosstelling. In overleg kan dat dan nog in termijnen gebeuren. Die opgaaf niet indienen is gewoon onmogelijk, omdat de onderliggende gegevens al in het bezit zijn van de fiscus.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:10 schreef luxerobots het volgende:
Wat mij betreft gaat het er meer om dat een Kamerlid naast zijn riante schadeloosstelling (salaris) niet meer dan 14% bij mag verdienen. En dan komt Baudet met een hele constructie op de proppen om zijn inkomen uit boekjes en lezingkjes als vermogen af te schrijven...
Tja, dat geld hoort niet bij Baudet, maar bij de belastingbetaler, hoe lullig dat voor Baudet ook is.
Kijk dan eens opnieuw in plaats van vaag te doen.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:34 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik hem erg zwak vond. Ik meen mij te herinneren dat het topic van destijds een soortgelijke opvatting uitdroeg. Ik heb al aangegeven dat ik er vermoedelijk naast kan zitten op dat vlak.
Wederom raak ik er niet echt van onder de indruk nee. Niet in verhouding bij wat er gebeurd binnen partijen die wel van significante waarde zijn binnen de beleidsvorming.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh je vond de rest nog niet genoeg?
Over mijn post of over jouw reactie?quote:Op zondag 14 februari 2021 18:31 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Dat je dat moet vragen zegt volgens mij voldoende.
Laten we hopen dat die club antisemieten inderdaad nooit significante waarde gaat krijgen.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:35 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Wederom raak ik er niet echt van onder de indruk nee. Niet in verhouding bij wat er gebeurd binnen partijen die wel van significante waarde zijn binnen de beleidsvorming.
Nogmaals, start dan een topic over die andere misstanden. Dan ga ik je vast ondersteunen als er iets van lijkt te kloppen.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:35 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Wederom raak ik er niet echt van onder de indruk nee. Niet in verhouding bij wat er gebeurd binnen partijen die wel van significante waarde zijn binnen de beleidsvorming.
Nee sorry dan moeten we het toch echt houden op agree to disagree. Ik ga niet nogmaals kijken in de hoop voor jou een andere mening te doen kunnen vormen.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:35 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Kijk dan eens opnieuw in plaats van vaag te doen.
Het antwoord is ja.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Over mijn post of over jouw reactie?
Mee eens.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we hopen dat die club antisemieten inderdaad nooit significante waarde gaat krijgen.
Je loopt dus beweringen te doen zonder dat je de moeite neemt ze te onderbouwen. Sterk (NOT voor de FvD kijkers onder ons).quote:Op zondag 14 februari 2021 18:37 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Nee sorry dan moeten we het toch echt houden op agree to disagree. Ik ga niet nogmaals kijken in de hoop voor jou een andere mening te doen kunnen vormen.
Dat zal deels komen doordat zijn aanhangers de 'MSM' wantrouwen. Er wordt vooral gekeken naar wie het nieuws brengt, niet naar wat het nieuws is. Je ziet dat ook mooi geïllustreerd in dit topic: het is een heksenjacht, een complot, nepnieuws, etc.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:34 schreef qajariaq het volgende:
Het werkelijke probleem is natuurlijk waarom deze Jezus niet van zijn voetstuk afvalt ondanks de overvloed aan bewijzen dat de man totaal fout is.
En nu met de media-aandacht is er natuurlijk helemaal veel ruchtbaarheid aan gegeven.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is een andere (niet-openbare) opgave, die Baudet bij de fiscus moet indienen. De fiscus informeert vervolgens de griffier van de Kamer hoeveel er moet worden ingehouden op zijn schadeloosstelling. In overleg kan dat dan nog in termijnen gebeuren. Die opgaaf niet indienen is gewoon onmogelijk, omdat de onderliggende gegevens al in het bezit zijn van de fiscus.
Onder neveninkomen valt wettelijk gezien inderdaad niet de winst uit een bv, maar dat betekent niet dat het zo eenvoudig is om maar een bv op te richten, die te laten factureren en dat daarmee de kous af is. Helemaal bij dit soort eenmansbv'tjes vereist de fiscus een vrij hoge (tot 90%) uitkering van de omzet c.q. de winst als loon en dat telt wél mee als neveninkomen.
Natuurlijk kan Baudet eigenwijs geen, of een heel laag, loon uitkeren uit zijn bv, maar de pakkans daarop is (pre-corona) nagenoeg 100%. Dat is echt laaghangend fruit voor een belastingdienst. Goed, dan kan-ie wat spielerei met zijn bv doen: laptopje, reiskosten, dat soort kruimelwerk; maar dat is het dan wel.
Dat weet ik. En jij had kunnen weten dat ik dat weet als je verder teruggelezen had in het topic (post #100). Hij mag slechts 14% bijverdienen zonder een flink deel daarvan weer af te staan.quote:Overigens is het niet zo dat een Kamerlid niet meer dan 14% bij mag verdienen; hij wordt alleen voor het meerdere gekort (maar slechts voor de helft) op zijn schadeloosstelling en ook nog tot een maximum van 35% van die schadeloosstelling. Dus zal om een kleine 30k gaan.
Als het alleen over racisme ging...quote:Op zondag 14 februari 2021 18:41 schreef Sodemieters het volgende:
Een ander deel van de verklaring is dat veel van zijn adepten het helemaal geen probleem zullen vinden. Racistisch? So what? Ben ik zelf ook, dus drie hoeraatjes voor onze held!
"Oh ja? Heb je daar bewijs voor? En dan bedoel ik dus ander bewijs dan de leugens van de MSM die er alleen op uit zijn om hem tot val te brengen."quote:Op zondag 14 februari 2021 18:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als het alleen over racisme ging...
Maar de man is gewoon een schoolvoorbeeld van de elite waar hij tegen claimt te vechten. Gewoon een ordinaire zakkenvuller en liegbeest naar eigen believen.
Jij heb liever een vaag bericht op facebook dan een gedegen onderzoek van een genomineerde journalist?quote:Op zondag 14 februari 2021 18:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
"Oh ja? Heb je daar bewijs voor? En dan bedoel ik dus ander bewijs dan de leugens van de MSM die er alleen op uit zijn om hem tot val te brengen."
Het is natuurlijk wat simpeler dan dat. Het zijn nooit de helderste lichtjes geweest die voor Baudet vielen. Degenen die daar nu nog van over zijn slikken zijn woorden gewoon per definitie voor zoete koek. Dan maakt wat hij doet of roept ook totaal niet meer uit.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat dat foute nu net is waarom al die FvD'ers vanaf het begin al helemaal wegglibberden bij de lavendelen prins.
Jaja, het ligt allemaal niet aan Baudet natuurlijk.quote:Op zondag 14 februari 2021 18:31 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Meh. Het boeit mij sowieso niet zoveel, maar die hetze tegen baudet begint wel tenenkrommende vormen aan te nemen. Als je nou iets hebt ben ik om, maar als we hier met z'n allen over moeten gaan vallen....
Waren de aanhalingstekens niet voldoende aanwijzing voor het antwoord op die vraag?quote:Op zondag 14 februari 2021 18:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Jij heb liever een vaag bericht op facebook dan een gedegen onderzoek van een genomineerde journalist?
Je hebt helemaal gelijk vriend. Ik kan niet op tegen jouw sterke argumentatie!quote:Op zondag 14 februari 2021 18:39 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je loopt dus beweringen te doen zonder dat je de moeite neemt ze te onderbouwen. Sterk (NOT voor de FvD kijkers onder ons).
Oh daar ben ik het zeker mee eens, maar om nu ineens te doen alsof baudet het kwaad is en ons land op een schaaltje aan de Russen levert is ook een beetje debiel.quote:Op zondag 14 februari 2021 19:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Jaja, het ligt allemaal niet aan Baudet natuurlijk.
Politici leven nu eenmaal onder een schijnwerper. Dat geldt niet alleen voor Baudet maar elk ander politicus. Als je daar niet mee om kunt gaan moet je je niet in de politiek begeven.
Nou ja, kennelijk ben je het daar niet mee eens want je gooit er zelfs het woord 'hetze' in.quote:Op zondag 14 februari 2021 19:23 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het zeker mee eens, maar om nu ineens te doen alsof baudet het kwaad is en ons land op een schaaltje aan de Russen levert is ook een beetje debiel.
Nee hoor, er lopen wel meer gekken rond. Baudet heeft wel alle schijn tegen als we het hebben over banden met Poetin, waarschijnlijk niet eens zo zeer ideologische maar economische (voor hem zelf dan).quote:Op zondag 14 februari 2021 19:23 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het zeker mee eens, maar om nu ineens te doen alsof baudet het kwaad is en ons land op een schaaltje aan de Russen levert is ook een beetje debiel.
Daar sta ik dan ook nog steeds achter. Als Zembla zoiets zou doen over Kwiebus of Blok zou ik pas echt lachen.quote:Op zondag 14 februari 2021 19:39 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, kennelijk ben je het daar niet mee eens want je gooit er zelfs het woord 'hetze' in.
Banden met Poetin is ook gunstiger dan een tweede koude oorlog willen met Rusland. Ik snap dat de invulling wat lastiger is, maar realisme is soms ver te zoeken.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nee hoor, er lopen wel meer gekken rond. Baudet heeft wel alle schijn tegen als we het hebben over banden met Poetin, waarschijnlijk niet eens zo zeer ideologische maar economische (voor hem zelf dan).
Daar ben ik het mee eens, die geforceerde spanning met Rusland en Poetin doet meer kwaad dan goed.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:57 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Banden met Poetin is ook gunstiger dan een tweede koude oorlog willen met Rusland. Ik snap dat de invulling wat lastiger is, maar realisme is soms ver te zoeken.
Uhu, vandaar dat Pechtold, Grapperhaus, Halsema, et cetera nog vrij recent de krantenkoppen haalden.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:56 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Daar sta ik dan ook nog steeds achter. Als Zembla zoiets zou doen over Kwiebus of Blok zou ik pas echt lachen.
Dan zijn we het toch gewoon eens met elkaar? Veiligheid en justitie wordt al bijna 8 jaar gedomineerd door compleet gewauwel en onkunde. Wederom sta ik niet echt te kijken van deze fratsen van een Baudet, maar ik zou hem ook ammenooitniet als minister of burgermeester willen.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:03 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Uhu, vandaar dat Pechtold, Grapperhaus, Halsema, et cetera nog vrij recent de krantenkoppen haalden.
Hou toch op.
Die koude oorlog laat Poetin allang al weer langzamerhand opleven. Baudet heult samen met en laat zich betalen door de vijand.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:57 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Banden met Poetin is ook gunstiger dan een tweede koude oorlog willen met Rusland. Ik snap dat de invulling wat lastiger is, maar realisme is soms ver te zoeken.
Het is iets complexer dan dat. Baudet ziet ook enige ideologische verwantschap met illiberale leiders maar vanuit zijn Thucydidesque kijk op internationale betrekkingen voelt hij zich wat minder ongemakkelijk bij een evenwicht tussen twee concurrerende machten dan liberaal-democratische politici zich voelen en dat is met name een probleem van die laatsten en niet zozeer van Baudet.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:13 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die koude oorlog laat Poetin allang al weer langzamerhand opleven. Baudet heult samen met en laat zich betalen door de vijand.
Eh, nee? Er is namelijk geen hetze aan de gang, dat roepen mensen die niet met kritiek om kunnen gaan.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:07 schreef Fcu030 het volgende:
Dan zijn we het toch gewoon eens met elkaar?
Dan kan ik blijkbaar niet met kritiek omgaan. Leer ik weer even wat bij zeg.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:31 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Eh, nee? Er is namelijk geen hetze aan de gang, dat roepen mensen die niet met kritiek om kunnen gaan.
En wie is die vijand? Rusland bedoel je toch? Aha, juist ja.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:13 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die koude oorlog laat Poetin allang al weer langzamerhand opleven. Baudet heult samen met en laat zich betalen door de vijand.
Je vindt kritiek op politici in het algemeen prima, behalve als het om Baudet gaat kennelijk. Dat is vrij vreemd.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:51 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Dan kan ik blijkbaar niet met kritiek omgaan. Leer ik weer even wat bij zeg.
Hoort dit niet de headline te zijn? Wat is dat voor misselijkmakende industrie, je maakt iets en 85-90% wordt aan de fabricage van geperst papier en de tussenhandel verspild?? Uit principe zou ik alleen nog maar via directe verkoop eBooks moeten kopenquote:Bij een regulier boekencontract krijgt een auteur bij een reguliere uitgeverij tussen de 10 en 15 procent over de verkoopprijs minus de btw.
Dan heb ik mij volkomen verkeerd uitgedrukt. Ik vind de omvang van argwaan die zembla meent te moeten hebben buitenproportioneel, meer niet.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je vindt kritiek op politici in het algemeen prima, behalve als het om Baudet gaat kennelijk. Dat is vrij vreemd.
Joh, al zou hij zijn kont laten schoonlikken door de buurman dan interesseert me dat niet. Als ook hij zich maar aan de democratisch afgesproken regels houd. Per slot van rekening is hij mede verantwoordelijk voor die regels en dan lijkt het me dat je er wel zelf aan moet houden.quote:Op maandag 15 februari 2021 07:43 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Vandaag zal het wel weer zijn FvD Baudet koopt zijn wcpapier bij de Plus ipv AH
quote:Baudet weigert medewerking aan onderzoek boekverkoop
FVD-leider Thierry Baudet weigert mee te werken aan een onderzoek van het onafhankelijk College van onderzoek integriteit, dat controleert of Kamerleden zich aan de gedragscode houden. Eerder dienden twee burgers een klacht in tegen Baudet wegens het niet opgeven van neveninkomsten uit de verkoop van zijn boek. De klacht is in behandeling genomen, maar Baudet weigert mee te werken aan het onderzoek. Dat zegt een van de klagers tegen NU.nl op basis van informatie van het College.
Thierry Baudet verdiende vorig jaar 85.000 euro met de verkoop van boeken zonder dat hij dat had gemeld, bleek uit eerdere berichtgeving van NU.nl. Kamerleden zijn verplicht nevenactiviteiten en inkomsten daaruit op te geven in een openbaar register, om zo belangenverstrengeling te voorkomen en transparantie te garanderen.
In november vorig jaar dienden twee burgers een klacht in tegen Baudet bij het College van onderzoek integriteit, dat moet toezien op de naleving van de gedragscode.
"De partij is voor Baudet een verdienmodel", zei een van de klagers tegen NU.nl. "Hij verwijt anderen dat ze niet transparant zijn, terwijl hij zelf alle regels negeert. Dat is toch raar? Het gaat mij niet om Forum voor Democratie, ik zou ook in actie komen als er bij andere partijen zulke rare dingen gebeuren."
De tweede klager stelde in een brief aan het College, waarover NU.nl beschikt, dat het "niet melden van nevenfuncties en het niet opgeven van neveninkomsten strijdig is met de gedragscode voor Kamerleden".
'Enkele Kamerleden verleenden geen medewerking'
Uit het gisteren verschenen jaarverslag van het College blijkt dat de zaak tegen Baudet in behandeling is genomen. "In december ben ik gehoord door het College", bevestigt een van de klagers, die ook het zaaknummer herkent dat door het College wordt gemeld. Het College zelf heeft de zaak geanonimiseerd en doet geen nadere mededelingen.
Uit het jaarverslag blijkt dat de zaak "nog niet is afgehandeld". Dat verbaast de klager, die anoniem wil blijven. "Het College heeft geconstateerd dat Baudet nevenfuncties heeft, die hij niet heeft gemeld. Hij is daarop gewezen, maar heeft daarop niet gereageerd", aldus de klager.
Opvallend genoeg meldt het College in zijn jaarverslag dat "enkele Kamerleden" niet de medewerking verleenden die "van hen mocht worden verwacht". Op grond van de regeling die bij de instelling van het College door de Kamer is aangenomen, staat expliciet dat Kamerleden medewerking dienen te verlenen aan een onderzoek.
Veel mogelijkheden om Kamerleden te dwingen mee te werken aan het onderzoek heeft het College niet. Het kan bij de rapportage over de klacht de aanbeveling doen aan de Kamer om bijvoorbeeld een berisping of een schorsing op te leggen. Maar aangezien de zaak tegen Baudet nog wordt onderzocht, is daarvan nog geen sprake. Wel meldt het College dat het "bij structurele of toenemende weigering" in gesprek zal gaan met het Presidium van de Tweede Kamer.
"Dit is voor mij niet bevredigend. Waarom ondernemen ze geen actie,' vraagt de anonieme klager zich af. "Waarom is dit College niet wat doortastender? Op deze manier is het niet meer dan een tandeloze tijger."
Forum voor Democratie reageerde niet op vragen van NU.nl.
Ook twee klachten tegen fractiegenoten onderzocht
In totaal zijn bij het College 108 klachten ingediend. Het merendeel ging over politieke uitspraken van Kamerleden, waar het College geen bevoegdheid voor heeft. Maar twee zaken werden onderzocht, naast de klacht tegen Baudet ook die tegen twee van zijn fractiegenoten.
In mei vorig jaar omhelsde Kamerlid Gideon van Meijeren zijn collega Simone Kerseboom na haar maidenspeech. Dat was in strijd met de toen geldende coronaregels. Het College oordeelt nu dat de gedragingen "niet van zodanige aard waren dat zij het gezag en de waardigheid van de Kamer in ernstige mate hebben aangetast".
https://www.nu.nl/politie(...)oek-boekverkoop.html
Wordt vast Vervolgd!quote:Op woensdag 23 februari 2022 08:04 schreef Starhopper het volgende:
Veel mogelijkheden om Kamerleden te dwingen mee te werken aan het onderzoek heeft het College niet. Het kan bij de rapportage over de klacht de aanbeveling doen aan de Kamer om bijvoorbeeld een berisping of een schorsing op te leggen. Maar aangezien de zaak tegen Baudet nog wordt onderzocht, is daarvan nog geen sprake. Wel meldt het College dat het "bij structurele of toenemende weigering" in gesprek zal gaan met het Presidium van de Tweede Kamer.
Dat zijn allemaal geen redenen om het hier net over te hebben.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:40 schreef theunderdog het volgende:
Anti-vaccinatie geschreeuw, retoriek dat dicht bij het fascisme zit. Maar we gaan ons druk maken om het feit dat hij naast zijn werk als politicus een boek heeft geschreven?
Beetje alsof je niet van honden houdt, en je daarom heel erg druk maakt om de herdershond van Hitler. Antisemitisme? rassenkunde? achja, niet gezellig. Maar die hond !!
Je kan het hier best over hebben. Maar het lijkt mij constructiever om dan te blijven benadrukken dat we het vooral moeten hebben over het feit dat het een bruinrechts figuur is.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal geen redenen om het hier net over te hebben.
Een kamerlid zegt iets waar ik het niet mee eens ben, snel een klacht indienen! Maakt niet uit waarover. Eentje schrijft ook nog eens boeken met nog meer dingen waar ik het niet mee eens ben, ipv gewoon het partijstandpunt te vertellen zoals dat met de persvoorlichter getraind is. Mensen die boeken schrijven zijn sowieso gevaarlijk met al die ideeen. Dat boeken schrijven helemaal geen nevenfunctie is doet er niet toe.quote:Uit het jaarverslag blijkt dat de zaak "nog niet is afgehandeld". Dat verbaast de klager, die anoniem wil blijven. "Het College heeft geconstateerd dat Baudet nevenfuncties heeft, die hij niet heeft gemeld. Hij is daarop gewezen, maar heeft daarop niet gereageerd", aldus de klager.
....
Ook twee klachten tegen fractiegenoten onderzocht
In totaal zijn bij het College 108 klachten ingediend. Het merendeel ging over politieke uitspraken van Kamerleden, waar het College geen bevoegdheid voor heeft. Maar twee zaken werden onderzocht, naast de klacht tegen Baudet ook die tegen twee van zijn fractiegenoten.
Hopelijk maken ze hem bij de rechter kapot voor lasterquote:Op woensdag 23 februari 2022 10:39 schreef Bluesdude het volgende:
Over boeken gesproken
[ twitter ]
Deep state agents . Hij heeft wel humor![]()
![]()
Of hij meent het.... en dan is ie triest.![]()
![]()
![]()
Dat er altijd wel een groter probleem te vinden is, wil allerminst zeggen dat je aan de kleinere problemen geen aandacht hoeft te besteden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:40 schreef theunderdog het volgende:
Anti-vaccinatie geschreeuw, retoriek dat dicht bij het fascisme zit. Maar we gaan ons druk maken om het feit dat hij naast zijn werk als politicus een boek heeft geschreven?
Beetje alsof je niet van honden houdt, en je daarom heel erg druk maakt om de herdershond van Hitler. Antisemitisme? rassenkunde? achja, niet gezellig. Maar die hond !!
Het zijn sowieso neveninkomsten. Die zijn natuurlijk net zo goed van belang.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een kamerlid zegt iets waar ik het niet mee eens ben, snel een klacht indienen! Maakt niet uit waarover. Eentje schrijft ook nog eens boeken met nog meer dingen waar ik het niet mee eens ben, ipv gewoon het partijstandpunt te vertellen zoals dat met de persvoorlichter getraind is. Mensen die boeken schrijven zijn sowieso gevaarlijk met al die ideeen. Dat boeken schrijven helemaal geen nevenfunctie is doet er niet toe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |