Nee, dat is Guillaume Martin.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:12 schreef AllesKaputt het volgende:
Wisten jullie dat Ghiotto filosoof is?
Zeker weten doe ik het niet. Is er überhaupt wel zekerheid in het leven? Wat is weten?quote:
Hoe vaak gaan we straks horen dat Kramer de koning van de lange afstanden is en dat hij sowieso op het podium gaat komen gezien zijn staat van dienst?quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Geen podium, gezien de loting.
Goeie loting wel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:15 schreef BasEnAad het volgende:
Van der Poel moet alles of niets gaan rijden
Als het lage luchtdruk was geweest misschien niet nee.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:17 schreef VoMy het volgende:
Dit is toch helemaal niet zo onhaalbaar als Herbert het doet lijken.
Als je dat nu zou doen zou je een slotronde in de 40 hebbenquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:18 schreef VoMy het volgende:
Engebraten reed zijn 5km in 6.09 door 5 rondjes 28.0 te rijden bij de start.
Zou ook leuk zijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:19 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Als je dat nu zou doen zou je een slotronde in de 40 hebben
En dan kan je concluderen dat het zondag ook niet gaat gebeurenquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:20 schreef wimderon het volgende:
Roest gaat weer geen wereldkampioen worden
Dat gaat volgend jaar in zijn hoofd zitten bij de OS.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:20 schreef wimderon het volgende:
This post didn't age well.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:13 schreef Slobeend het volgende:
Deze man is zoveel beter dan de rest.
Ik vind dit zo'n leuke rubriek.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:20 schreef wimderon het volgende:
Schrale medailleoogst gaat dat wordenquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat gaat volgend jaar in zijn hoofd zitten bij de OS.
Het is dat die luchtdruk zo hoog is... anders joh.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:22 schreef AllesKaputt het volgende:
O o o die 10 km, dat wordt me een topshow
quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:13 schreef Mani89 het volgende:
Geniale 5000 kilometer. Niels gaat niet in de buurt komen.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:15 schreef Mani89 het volgende:
Dit is een tijd, die gaat de boeken in, daar gaat nooit meer iemand aankomen.
Wereldrecord JA zondagquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:23 schreef hhh38 het volgende:
Wtf
Dit had ie nog 10 ronden vol kunnen houden zo te ziend
WR corrigeren voor luchtdruk?quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:23 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind dat dit het nieuwe Wereldecord zou moeten zijn.
Roest gaat zich dan eerst even warm rijden op de 1500 meterquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:24 schreef maxi-mus het volgende:
Hier gaan we zondag nog last van krijgen.
Ja.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou dit voor het eerst een gouden medalje zijn op de WK Afstanden voor "schaatsland" Zweden?
Dit was wel gewoon een goede race verder.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:23 schreef TheVulture het volgende:
Roest is toch wel vaak op het moment supreme niet goed genoeg voor titels
Wequote:Op donderdag 11 februari 2021 17:24 schreef maxi-mus het volgende:
Hier gaan we zondag nog last van krijgen.
Wat is dit voor rare tabel? Dit is zeker geen allertijdenlijst.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja.
[ afbeelding ]
Blijft vreemd dat Roest niet in de laatste rit zat gebasseerd op dit seizoen.
De vuistregel is 0.1s / 10 mbar per ronde. 50mbar luchtdrukverschil scheelt op de 10km dus 12.5 squote:
Dat scheelt een seconde per ronde zo ongeveerquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:26 schreef VoMy het volgende:
Kramer schaatst ongeveer even aerodynamisch als een eik.
Hij kan ook echt last van zijn rug hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:27 schreef ijs_beer het volgende:
Jezus Kramer, en dan lelijk doen over Bloemen.Arrogante zak hooi dat het is.
Had niet willen rijden, maar na de stevige woorden tegenover Bert vanmorgen toch maar gestartquote:
Als hij zich afgemeld had had je daar weer over geroeptoeterd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:27 schreef ijs_beer het volgende:
Jezus Kramer, en dan lelijk doen over Bloemen.Arrogante zak hooi dat het is.
Deze dan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is dit voor rare tabel? Dit is zeker geen allertijdenlijst.
Klopt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als hij zich afgemeld had had je daar weer over geroeptoeterd.
Neequote:Op donderdag 11 februari 2021 17:30 schreef -XOR- het volgende:
Gaat Kramer de tijd van Koss 94 halen?
Nee.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:30 schreef -XOR- het volgende:
Gaat Kramer de tijd van Koss 94 halen?
Zal wel de rug wordenquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:30 schreef franklop het volgende:
Zal het meer over de RUG van Kramer gaan, of het VERLIES van Roest.
Ik twijfel nog. NOS kennende.
Jochem en Jens hebben zijn bloedzakken genakt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat moet haast wel een bedorven bloedzak zijn geweest.
Mooi. Ben benieuwd of er uberhaupt spelen in China komen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
WE strijden voor maximaal brons volgend jaar op de 5 en 10.
Als er vlak van tevoren iets gebeurd is heeft dat ook geen zin meer met het oog op een reserve. Dit was dan ook nog zijn laatste race op een WK afstanden (want de pursuit gaat hij niet rijden als er fysiek wat scheelt).quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dan meld je je toch af? Dit heeft helemaal geen zin.
Zonder Oeigoers publiek denk ikquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mooi. Ben benieuwd of er uberhaupt spelen in China komen.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:32 schreef danos het volgende:
Nou nu maken wel iig weer kans op team pursuit, zonder zwakke plek Kramer.
Bwohquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:33 schreef -XOR- het volgende:
In Peking deze taferelen:
[ afbeelding ]
Dan organiseren we toch gewoon Olympische Spelen in Nederland (alleen schaatsen, damesshorttrack en damesskeleton).quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mooi. Ben benieuwd of er uberhaupt spelen in China komen.
Van ploeg wisselen, zou dat helpen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Roest meldt zich voortaan af voor WK Afstanden
DEREK PARRAquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jochem en Jens hebben zijn bloedzakken genakt.
Ik denk dat Trofimov wel baalt van het slechte commentaar ja.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:35 schreef VoMy het volgende:
Sneu voor Trofimov dat het toch al slechte commentaar nu ook nog eens richting de afwezige Kramer en zilveren Roest getrokken werd. Hij rijdt een hele volwassen, goede 5km, keurig naar het brons en daar is amper waardering voor.
En een paralympisch onderdeel voor Sjinkie Knegt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan organiseren we toch gewoon Olympische Spelen in Nederland (alleen schaatsen, damesshorttrack en damesskeleton).
Snowboardcross en voor immer vervelende Cheryl Maas ook nog iets met springen en kunstjes doenquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan organiseren we toch gewoon Olympische Spelen in Nederland (alleen schaatsen, damesshorttrack en damesskeleton).
Je vergeet damesbobslee met ONZE Jenny Onasanya en damesschansspringen met ONZE Marita Kramer.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Roest rijdt hier, gecorrigeerd voor luchtdruk, beter dan in de World Cups denk ik.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Van ploeg wisselen, zou dat helpen?
Dat befaamde pieken van Orie is eigenlijk altijd langs hem heen gegaan.
Hij moet het LEGER in en ULTRA ATLETIEK gaan doenquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:39 schreef Mani89 het volgende:
Vergeleken met Niels is Roest nog een klein kind.
Als het hem menens is eis ik Brienenoordbrugquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:38 schreef AllesKaputt het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bruggen_in_Heerenveen
Kan men hier even gaan oppassen?
daar kunnen we Erben ook gaan vinden als hij doorheeft dat er geen 11stedentocht komtquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:38 schreef AllesKaputt het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bruggen_in_Heerenveen
Kan men hier even gaan oppassen?
Zo slecht was het vandaag niet. Het was meer dat Van der Poel een stuk beter is dan tijdens de World Cup.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:38 schreef TheVulture het volgende:
Roest is al jaren op het WK niet zo goed als eerder in het seizoen, die piekt toch telkens verkeerd qua echte topvorm
Ik heb nog een 6:28 in Groningen gevondenquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:36 schreef franklop het volgende:
Heeft Kramer uberhaupt ooit eens een 6.35,52 gereden?
In Boedapest buiten een 6.31
Amsterdam WK allround; 6.34
Is wat ik voor nu kan vinden
De 6.48,88 op de WK junioren op een baan in Zweden tel ik dan niet mee.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik heb nog een 6:28 in Groningen gevonden
Die gaat altijd op haar bek, dus die erkennen we niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Snowboardcross en voor immer vervelende Cheryl Maas ook nog iets met springen en kunstjes doen
Dan tel ik de 7:26 uit 2004 wel mee dan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:40 schreef franklop het volgende:
[..]
De 6.48,88 op de WK junioren op een baan in Zweden tel ik dan niet mee.
6.31,34 in Groningen een keer.
quote:5000 meter jongens
Rang Schaatser Land Tijd
1 Arjen van der Kieft Vlag van Nederland Nederland 7.18,56
2 Paul Dyrud Vlag van de Verenigde Staten Verenigde Staten 7.25,55
3 Vitali Michajlov Vlag van Wit-Rusland Wit-Rusland 7.25,96
4 Sven Kramer Vlag van Nederland Nederland 7.26,15
5 Jin Xin Vlag van China China 7.26,85
6 Aleksej Beljajev Vlag van Kazachstan Kazachstan 7.27,01
7 Justin Warsylewicz Vlag van Canada Canada 7.28,32
8 Aleksej Zjigin Vlag van Kazachstan Kazachstan 7.32,15
9 Lee Jin-wu Vlag van Zuid-Korea Zuid-Korea 7.32,42
10 Jacob van der Heide Vlag van Nederland Nederland 7.32,94
Assen 2005, NK Afstanden, 6:39quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:40 schreef franklop het volgende:
[..]
De 6.48,88 op de WK junioren op een baan in Zweden tel ik dan niet mee.
6.31,34 in Groningen een keer.
We hebben een winnaar!quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Assen 2005, NK Afstanden, 6:39
https://nl.wikipedia.org/(...)atsen_afstanden_2005
hij heeft zijn achternaam ook niet tegenquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:42 schreef Slobeend het volgende:
Meer eer naar fenomeen Van der Poel.
Ja, als we alles winnen is het ook niet goed. Noren zijn ook weer wat in opkomst.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:49 schreef Faraday01 het volgende:
Ze doen net alsof de wereld in stort als een Zweed wint, ik vind het wel prima voor de sport
Ze moeten in de leer bij de Britse baanrennertjes.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:50 schreef wimderon het volgende:
Over de pursuit gesproken: mag ik zeggen dat ik het dom vindt dat de Noren hun tactiek dit seizoen hebben laten zien aan de schaatswereld (ook al gebruikte Amerika die bijvoorbeeld al). Zulke dingetjes moet je in de kluis laten voor de Olumpische Spelen.
Paar goede mannen op de latten zijn wel te vinden. Leuk experiment zou dat zijn om te zien hoe ver je in een jaar komt met een mega basis conditie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:49 schreef wimderon het volgende:
Als Röjler zijn ovenwanten weer aantrekt en ergens een langlaufer wat schaatsen onder gebonden krijgt duwt Nils die twee zo naar een medalje op de pursuit.
Allemaal toeterende Volvo's hier door de straat.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:51 schreef Spies het volgende:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet
Heel Zweden staat op de banken
Ikea pakt uitquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:52 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Allemaal toeterende Volvo's hier door de straat.
Hoe goed zou Roglic zijn op schaatsen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Paar goede mannen op de latten zijn wel te vinden. Leuk experiment zou dat zijn om te zien hoe ver je in een jaar komt met een mega basis conditie.
Volgend jaar de Japanners er ook weer bij. Ik zie de spelen geen herhaling van Sotsji en Pyeonchang worden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:49 schreef Faraday01 het volgende:
Ze doen net alsof de wereld in stort als een Zweed wint, ik vind het wel prima voor de sport
Dat zou de tweede Roest zijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe goed zou Roglic zijn op schaatsen?
quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Volgend jaar de Japanners er ook weer bij. Ik zie de spelen geen herhaling van Sotsji en Pyeonchang worden.
Dit lijkt op de minder alcoholistische broer van Patlef.quote:
Dat is niet echt leuke televisie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:57 schreef wimderon het volgende:
Ik blijf pleitbezorger van één 500 meter, maar dan wel iedereen solo. Als je tegenstander vals start ben je nu al het haasje. En iemand voor je op de kruising scheelt ook enorm.
Wel het meest eerlijke. Dat is toch ook wat men beoogt met de dubbele 500?quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat is niet echt leuke televisie.
Sebastian Falk was altijd ernstig onderschat. Die wil wel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:49 schreef wimderon het volgende:
Als Röjler zijn ovenwanten weer aantrekt en ergens een langlaufer wat schaatsen onder gebonden krijgt duwt Nils die twee zo naar een medalje op de pursuit.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:03 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Sebastian Falk was altijd ernstig onderschat. Die wil wel.
Ludvigsson kan de overstap ook wel makenquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:03 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Sebastian Falk was altijd ernstig onderschat. Die wil wel.
quote:Goud Vlag van Nederland Nederland Sven Kramer
Wouter Olde Heuvel
Carl Verheijen 3.41,26
Zilver Vlag van Zweden Zweden Joel Eriksson
Daniel Friberg
Johan Röjler 3.45,73
Brons Vlag van de Verenigde Staten Verenigde Staten Ryan Bedford
Brian Hansen
Trevor Marsicano 3.46,07
4 Vlag van Italië Italië Matteo Anesi
Enrico Fabris
Luca Stefani 3.46,23
5 Vlag van Noorwegen Noorwegen Håvard Bøkko
Henrik Christiansen
Sverre Haugli 3.46,31
6 Vlag van Canada Canada Lucas Makowsky
Denny Morrison
Jay Morrison 3.46,42
7 Vlag van Duitsland Duitsland Robert Lehmann
Tobias Schneider
Marco Weber 3.48,90
8 Vlag van Japan Japan Shigeyuki Dejima
Hiroki Hirako
Teruhiro Sugimori 3.49,37
8 landen onder de 3:50. Lukt dat tegenwoordig ook nog?quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:08 schreef wimderon het volgende:
In 2009 werd Zweden een keer tweede op de pursuit, met een team bestaande uit Röjler, Eriksson en Friberg
[..]
Met de laatste wereldbeker in ieder geval wel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
8 landen onder de 3:50. Lukt dat tegenwoordig ook nog?
Huizinga toch?quote:
Ohja die pipo'squote:Op donderdag 11 februari 2021 18:22 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Chris Huizinga of Beau Snellink lees ik.
"Als ik een normale rit rijd, rijd ik sowieso podium."quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:35 schreef showtimer het volgende:
Bert & Sven
https://nos.nl/artikel/23(...)art-in-zijn-rug.html
Als het vlak voor de start gebeurt heb je waarschijnlijk ook het gevoel dat je niet meer terug kan. En wil je het er misschien toch op gokken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:46 schreef pietkanarie het volgende:
Die rug is wel echt een zwakke plek 😕 wat niet vreemd is omdat het al jaren speelt en er toch nog topsport mee bedrijft. Maar wat ik eigenlijk niet snap... waarom zou je zo’n rit rijden... dat hoef je toch voor niemand te doen, lijkt niemand beter van te worden?
Ik vond dat hij al vrij hoog stond en op de rechte stukken zeker, maar dan had zo’n commentator dat ook wel gezien lijkt mij.quote:
Ja, zoiets zal het wel zijn. Het gebeurde natuurlijk ook vlak voor de rit dus dan kan me voorstellen dat hij dan toch op z’n gevoel afgaat en zich er tegen verzet/nog even ‘ ontkent’ want hij heeft natuurlijk wel dit seizoen hier naar toegewerkt. En die weken in die bubbel. Wel pijnlijke beelden inderdaad.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als het vlak voor de start gebeurt heb je waarschijnlijk ook het gevoel dat je niet meer terug kan. En wil je het er misschien toch op gokken.
Maar het levert wel hele pijnlijke beelden op
Sochi was ook wel extreem, maar met Kok 500, Leerdam 1000, De Jong 3000 en Krol op de 1000/1500 + beide mass-starts heb je toch weer genoeg kansen op goud? En Roest kan ook nog best natuurlijk, Ter Mors die misschien wel weer ergens vliegt, een mogelijke uitschieter op de 500 mannen. En dan heb je het enkel over schaatsen, Schulting vliegt natuurlijk ook behoorlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Volgend jaar de Japanners er ook weer bij. Ik zie de spelen geen herhaling van Sotsji en Pyeonchang worden.
Ik vond het zelf ook een goede rit van Roest, maar hij zelf (en de analisten, jawel) ook niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:46 schreef hhh38 het volgende:
Hij reed geen slechte rit, Van der Poel was gewoon bizar goed.
Och die denken alleen: Hij heeft niet gewonnen HoE kAn Dat????quote:Op donderdag 11 februari 2021 21:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vond het zelf ook een goede rit van Roest, maar hij zelf (en de analisten, jawel) ook niet.
hij kan nog mee naar Peking als vlaggendrager voor de openingsceremoniequote:Op donderdag 11 februari 2021 19:04 schreef Nober het volgende:
Als je 34-35 jaar bent dan is het gewoon einde carrière vraag maar aan Rintje.
Een fitte Kramer is voor de TP nog steeds een onmisbare schakel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 23:14 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hij kan nog mee naar Peking als vlaggendrager voor de openingsceremonie
Ik denk wel dat ie nog wat had kunnen winnen door ietsjes terughoudender te starten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 21:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vond het zelf ook een goede rit van Roest, maar hij zelf (en de analisten, jawel) ook niet.
Hij levert nu in de laatste twee rondjes in op de 29,3 die hij daarvoor lange tijd reed. Iets meer dan een seconde. Als hij op 29,4-5 had gereden of in de beginfase iets terughoudender rijdt pakt hij die marge daar niet op Van der Poel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ie nog wat had kunnen winnen door ietsjes terughoudender te starten.
Ik vind dit ook wel mooi. Geen gereken, gewoon de snelste wint.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:11 schreef AgnesGru het volgende:
Ik vind het stom dat ze maar 1x de 500m rijden. Juist die twee ritten maakt het spannend (zie OS 2014). De eerste rit had prima voor de TP gekund.
Maar voor mijn gevoel reed Rintje destijds toch dichter tegen de top drie aan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:04 schreef Nober het volgende:
Als je 34-35 jaar bent dan is het gewoon einde carrière vraag maar aan Rintje.
Kramer in normale doen had gisteren ook podium kunnen rijden...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:53 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar voor mijn gevoel reed Rintje destijds toch dichter tegen de top drie aan.
7-9-5 volgens de laatste Virtual Medal Table van Gracenote maar dat is inclusief shorttrack natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Sochi was ook wel extreem, maar met Kok 500, Leerdam 1000, De Jong 3000 en Krol op de 1000/1500 + beide mass-starts heb je toch weer genoeg kansen op goud? En Roest kan ook nog best natuurlijk, Ter Mors die misschien wel weer ergens vliegt, een mogelijke uitschieter op de 500 mannen. En dan heb je het enkel over schaatsen, Schulting vliegt natuurlijk ook behoorlijk.
Denk inderdaad dat de vorige 2 Spelen niet geëvenaard gaan worden, maar nog steeds wel genoeg opties natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |