Alles moet stuk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep. Na de schoolsluiting, de mondkapjes en de avondklok gaan we nu vrolijk ook het volgende erdoor drukken.
Er wordt helemaal niet meer gedacht in oplossingen, al maanden niet. Eigenlijk al niet meer sinds eind september.
Dat ging ook niet zo zeer om sneeuwpret hoor, net als afgelopen zondag grote groepen studenten die zich in de vroege avond verzamelden met muziek en drank.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:42 schreef galantis het volgende:
[..]
En HIER word ik dus cynisch van. De tering.
Het zorgpersoneel dat met goede PBM en goed getraind betaald wordt om hun werk uit te voeren, wil je vergelijken met een stel vrijwilligers die met een niet-medisch mondkapje hele dagen in een klein hokje zitten?quote:
Om één of andere reden had ik bij het lezen van de titel al verwacht dat het in Nijmegen was. Dit soort berichten komen vaker voorbij met Bruls. De ene keer is hij heel coulant en meedenkend, en de andere keer dit soort dingen. Snap het niet helemaal.quote:
Waarom moeten ze iets zeggen wat iedereen al weet?quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan moeten ze het niet op corona en volksgezondheid gooien maar eerlijk zeggen dat de verkiezingen ze nu niet goed uitkomt. Dit zijn list en bedrog praktijken.
Ik denk dat heel veel users hier wel eens een wat zwaardere baaldag hebben waardoor er iets minder nuance mogelijk is. Heb zelf zat van die dagen gehad en ik merk ook wel bij anderen dat ze op bepaalde dagen wat minder open lijken te staan voor genuanceerde vriendelijke discussies. Is ook helemaal niet gek. We zijn net mensenquote:Op woensdag 10 februari 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat dit topic de tendens in de maatschappij wel mooi weergeeft. Dat is ook waarom ik echt niet begrijp dat zoveel mensen voorstander van de avondklok en verdere bezoekbeperking zijn. Als dit topic enige indicatie geeft is in elk geval een hoger percentage tegenstander.
We zitten inmiddels bijna een jaar in deze pandemie, en mensen worden (denk ik) ook wat neerslachtiger. Dat is iets wat je goed merkt. Waar vorig jaar nog vaak "hou vol, we zijn er zo uit" voorbij komt, wordt het nu steeds verder aangescherpt.
Ik vind het ook jammer, maar ook wel begrijpelijk. Ik heb er niet zoveel last van als iemand al zijn frustratie er even uit schrijft, wat andere mensen het liken en iemand reageert met een one-liner, als dat die persoon helpt: top.
Soms is het gewoon nodig om even een dag oeverloos te zeiken, zodat je de volgende dag weer met frisse moed aan de slag kunt
Thuiszitten, tv kijken en uw mond houden aub.quote:
Vrijwilligers tijdens de verkiezingen krijgen chirurgische mondmaskers (IIR), deze zijn evt. ook beschikbaar voor de stemmers.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zorgpersoneel dat met goede PBM en goed getraind betaald wordt om hun werk uit te voeren, wil je vergelijken met een stel vrijwilligers die met een niet-medisch mondkapje hele dagen in een klein hokje zitten?
Ik ben van mening dat verkiezingen moeten kunnen, hoor, maar ik vind de vergelijking van zorgpersoneel met vrijwilligers voor stembureaus nogal een stretch.
Wel nee joh, we gaan ergens achter in de zomer stemmen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Vrijwilligers tijdens de verkiezingen krijgen chirurgische mondmaskers (IIR), deze zijn evt. ook beschikbaar voor de stemmers.
Je onderschat nu de kracht van communicatie denk ik. Mensen die hier meeposten zijn zeer waarschijnlijk meer dan gemiddeld geïnformeerd over Corona en alles wat er mee te maken heeft. Dan prik je makkelijker door de trucjes heen dan wanneer je enkel een keer in de drie weken naar Rutte kijkt...quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat dit topic de tendens in de maatschappij wel mooi weergeeft. Dat is ook waarom ik echt niet begrijp dat zoveel mensen voorstander van de avondklok en verdere bezoekbeperking zijn. Als dit topic enige indicatie geeft is in elk geval een hoger percentage tegenstander.
We zitten inmiddels bijna een jaar in deze pandemie, en mensen worden (denk ik) ook wat neerslachtiger. Dat is iets wat je goed merkt. Waar vorig jaar nog vaak "hou vol, we zijn er zo uit" voorbij komt, wordt het nu steeds verder aangescherpt.
Ik vind het ook jammer, maar ook wel begrijpelijk. Ik heb er niet zoveel last van als iemand al zijn frustratie er even uit schrijft, wat andere mensen het liken en iemand reageert met een one-liner, als dat die persoon helpt: top.
Soms is het gewoon nodig om even een dag oeverloos te zeiken, zodat je de volgende dag weer met frisse moed aan de slag kunt
Een dag, prima. Dat is neit het gevoel dat ik bij het topic heb. En ik vind dat echt heel erg jammer.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ophef over maskers, daarna winkels, toen spertijd, toen verlenging lockdown en weer spertijd. Nu verkiezingen uitstellen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is gevaarlijker in een gemiddelde supermarkt dan in een stembureau waar je een kanon af kunt schieten zonder schade te maken.
Laten we de verkiezingen gewoon door laten gaan aub, al is het maar om te zorgen dat we geen demissionair kabinet meer hebben over enige tijd.
Klopt, die bias zie je in elk topic wel. De posters zijn geen doorsnede van de samenleving, maar mensen die zich interesseren voor het onderwerp.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je onderschat nu de kracht van communicatie denk ik. Mensen die hier meeposten zijn zeer waarschijnlijk meer dan gemiddeld geïnformeerd over Corona en alles wat er mee te maken heeft. Dan prik je makkelijker door de trucjes heen dan wanneer je enkel een keer in de drie weken naar Rutte kijkt...
Wat goed.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Vrijwilligers tijdens de verkiezingen krijgen chirurgische mondmaskers (IIR), deze zijn evt. ook beschikbaar voor de stemmers.
Alles is al in gang gezet, drie dagen stemmogelijkheden, poststemmen, extra mobiele stemstations. Heb een paar weken geleden de mail ontvangen voor de e-learnings. Gok dat ze dat niet meer zo snel gaan terugdraaien.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat goed.
Ik heb echt het idee dat er voldoende wordt nagedacht en vooruit gekeken om ervoor te zorgen dat de verkiezingen gewoon doorgaan. Top
ik vind dat ze idd niet door moeten gaan, ivm de zware maatregelen die gelden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Artikel van (volgens mij) NRC gisteren, waar verschillende OMT leden aangegeven hebben dat de verkiezingen risicovol zijn omdat dan de meeste mensen besmettelijk zijn (ze geven aan dat de derde golf begin april op zijn hevigst is, dus 2 weken ervoor meeste mensen besmettelijk - tijdens verkiezingen), dus dat er nog een keer nagedacht moet worden of de verkiezingen wel gehouden moeten worden.
Is geen argument.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind dat ze idd niet door moeten gaan, ivm de zware maatregelen die gelden.
Lees: VVD bezorgd om risico op verliezen van verkiezingen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
oa:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)erkiezingen-a4031170
https://nos.nl/liveblog/2(...)co-verkiezingen.html
[..]
Goede vraag. Je zou je ook bijna gaan afvragen wanneer er OMT-verkiezingen zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:57 schreef maan_man het volgende:
Hebben de virologen met betrekking tot de verkiezingen naast de epidemiologische afwegingen ook al de maatschappelijke afweging gemaakt of zijn ze daar na het schooladvies weer mee gestopt. En wat zegt dat over het schooladvies, moest die maatschappelijke afweging er op verzoek van het kabinet ingefietst worden, omdat de scholen weer open moesten.
Als er toch een partij is die er baat bij heeft om te gaan stemmen midden in de derde golf des doods is het de VVD wel. Rally ‘round the flag.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lees: VVD bezorgd om risico op verliezen van verkiezingen.
Waarom zouden ze daar bang voor zijn? Ze staat fantastisch in de peilingen. De vvd hoeft niet eens campagne te voeren om de verkiezingen weer te winnen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Aan de vooravond van de val van De Muur was het ook die kleine fanatieke groep die trouw elke week op maandagavond demonstreerde met het risico om opgepakt te worden. Dat het gepeupel het roerend met ze eens was bleek op de avond van 9 november 1989, toen de grensposten de menigte niet langer meer tegen kon houden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar zijn de maatregelen met het meeste draagvlak ook de juiste maatregelen.
Er is een quote van een filosoof/statisticus (die ik nooit terug kan vinden moet hem een keer opslaan) maar die zegt een soort van het volgende. "Als iedereen het vind dan zal het wel niet waar zijn" en daar zit wel wat in... Als je kijkt zijn het veel vaker de eenlingen die het achteraf bij het juiste eind gehad hebben in ieder geval een kleine groep... niet de massa. (anders geloofden we nu nog dat de natuur door goden bestuurd werd, sterker nog grote groepen doen dat nog)
En dan mag er ook nog een extra 0 tussen de komma en de drie.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:03 schreef mir1986 het volgende:
535 mensen op 17 miljoen inwoners is 0,03% van de bevolking.
Het begint nu wel erg triest te worden met de analogieen. Weet je zeker dat je niet liever een concentratiekamp vergelijking wil maken? Maakt mischien meer indruk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:06 schreef Nia het volgende:
[..]
Aan de vooravond van de val van De Muur was het ook die kleine fanatieke groep die trouw elke week op maandagavond demonstreerde met het risico om opgepakt te worden. Dat het gepeupel het roerend met ze eens was bleek op de avond van 9 november 1989, toen de grensposten de menigte niet langer meer tegen kon houden.
Denk aan die derde Britse golf die ons keihard droog anaal gaat nemen! Houd vol!quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:03 schreef mir1986 het volgende:
Trouwens wel grappig hoe ze de norm telkens verlegd hebben:
Mei 2020: horeca mocht open zodra er minder dan 700 mensen op de IC zouden liggen
December 2020: lockdown omdat er 660 mensen op de IC liggen
Januari 2021: avondklok omdat er 630 mensen op de IC liggen
Februari 2021: verlenging avondklok omdat er 535 mensen op de IC liggen, 535 mensen op 17 miljoen inwoners is 0,03% van de bevolking. En dan maar telkens strenger worden qua maatregelen en de economie verder slopen.
Het is ook een wassen neus natuurlijk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:10 schreef Oliver23 het volgende:
Liep vandaag op het Winkelcentrum. Een paar grote ketens (Hema, Zeeman, Hunkemoller en Intertoys) hadden een Click and Collect ingang gecreëerd met wat kratjes en posters. Ziet er armmoedig uit, en vrees dat er ook echt nauwelijks gebruik van gemaakt gaat worden.
quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het begint nu wel erg triest te worden met de analogieen. Weet je zeker dat je niet liever een concentratiekamp vergelijking wil maken? Maakt mischien meer indruk.
Mensen die het nog niet zien zijn echt ziende blind. We worden bewust in lockdown gehouden en er worden telkens weer nieuwe smoesjes uit de hoed getoverd om maar weer te kunnen onderbouwen dat er vooral niet versoepeld kan worden. Het nieuwe argument wat ze inmiddels weer gevonden hebben is dat de besmettingen in de toekomst wel weer eens zouden kunnen stijgen. Harde recente data zijn overbodig geworden, alles wordt nu gebasseerd op onzekere modellen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:03 schreef mir1986 het volgende:
Mei 2020: horeca mocht open zodra er minder dan 700 mensen op de IC zouden liggen
Februari 2021: verlenging avondklok omdat er 535 mensen op de IC liggen, 535 mensen op 17 miljoen inwoners is 0,03% van de bevolking. En dan maar telkens strenger worden qua maatregelen en de economie verder slopen.
Klopt, en dan is het helemaal triest om te zien dat de medewerkers toch hun best doen om er iets van te maken. En dat terwijl het rendement heel laag zal zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is ook een wassen neus natuurlijk.
ik denk dat veel mensen die strenge maskers niet kunnen verdragen, deze zijn 98% gefilterd.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, dat is dan je eigen ervaring. Mijn ervaring is helemaal anders wat mezelf betreft en mijn omgeving betreft. Ik overtreedt elke dag een aantal "regels" terwijl ik naar mijn idee echt wel voldoende oplet. Ik ga naar klanten, klanten komen hier (heb kantoor aan huis), we gaan met 3 of 4 man te paard het bos in, ik draag nergens een mondkapje tenzij ik er op wordt aangesproken (nog niet gebeurd), in het weekend komen er altijd wel 1 of meer mensen eten, nu met overnachting er bij. En toch let ik op, houd wel afstand van de mensen, geef geen handen. Maar ben er niet zo panisch over nee. Maar ik heb wel gewoon een leven.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een dag, prima. Dat is neit het gevoel dat ik bij het topic heb. En ik vind dat echt heel erg jammer.
Wat ik ook niet begrijp is hoe mensen wat ze hier lezen extrapoleren naar wat er verder in de maatschappij gebeurt. Ik denk echt dat hier een veel groter deel zit dat in ieder geval roept dat het genoeg is geweest en men zich niet meer aan maatregelen gaat houden dan dat er IRL zijn. In mijn omgeving ken ik werkelijk maar 1 persoon die voor zichzelf wat uitzonderingen maakt, zoals toch op kantoor werken terwijl het thuis kan en toch stiekem een kapper bezoeken. Verder is iedereen corona-moe, maar staat nog steeds achter de maatregelen. En zelfs de maatregelen waar ze hun vraagtekens bij hebben, zoals de avondklok, worden gewoon gevolgd.
Exact.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat de PVV veel meer zetels gaat binnenhalen dan de peilingen beweren. Het is toch het enige tegengeluid wat je in de kamer hoort tegen het kabinetsbeleid.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De doelpalen verschuiven in alle vormen als het gaat om de maatregelen. Geen lijn op te trekken en het omt-kabinet is nog onbetrouwbaarder als het weer.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:03 schreef mir1986 het volgende:
Volgens mij valt IIR ook wel mee toch, valt onder de noemer chirurgisch maar zijn niet die FP nog iets.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat veel mensen die strenge maskers niet kunnen verdragen, deze zijn 98% gefilterd.
Rutte wordt afgemaakt tijdens de debatten. Er is simpelweg te veel munitie waar hij zich niet onder uit kan lullen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:03 schreef 297534 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daar bang voor zijn? Ze staat fantastisch in de peilingen. De vvd hoeft niet eens campagne te voeren om de verkiezingen weer te winnen.
Hele volksstammen zijn al sinds zondag lijstjes aan het maken van noodzakelijke dingen die ze vandaag bij Action, Hema, Zeeman, etc., wilden gaan ophalen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:10 schreef Oliver23 het volgende:
Liep vandaag op het Winkelcentrum. Een paar grote ketens (Hema, Zeeman, Hunkemoller en Intertoys) hadden een Click and Collect ingang gecreëerd met wat kratjes en posters. Ziet er armmoedig uit, en vrees dat er ook echt nauwelijks gebruik van gemaakt gaat worden.
Afgemaakt... Door wie? Je kan het eens zijn met zijn beleid of niet, maar ik zie hem echt niet worden afgemaakt in een debat.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rutte wordt afgemaakt tijdens de debatten. Er is simpelweg te veel munitie waar hij zich niet onder uit kan lullen.
Dat is voor zijn imago niet goed dus probeert hij er onderuit te komen, zoals hij al jaren doet met die teflon laag over hem heen.
LOLquote:Op woensdag 10 februari 2021 12:18 schreef 297534 het volgende:
[..]
Afgemaakt... Door wie? Je kan het eens zijn met zijn beleid of niet, maar ik zie hem echt niet worden afgemaakt in een debat.
Waarom niet, gaat toch prima. Normaal is het toch nooit echt druk in die stembureau's.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind dat ze idd niet door moeten gaan, ivm de zware maatregelen die gelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |