Aluhoedjesquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat gaat echt wel tegen gehouden worden hoor.
Iets met farmaceutische industrie en vaccins...
Maak jij dat daaruit op, ja?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mi gado, het lijkt wel alsof ze gewoon echt naar een 0 willen streven
slightly less..quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat valt nog te bezien
https://www.reuters.com/a(...)accine-idUSKBN29W31M
https://www.swissinfo.ch/(...)can-variant/46338142
verder heeft NL zes verschillende vaccins ingekocht.
Vooralsnog is er geen reden om aan te nemen dat o.a. Pfizer niet werkt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je zegt het goed, lijken, maar weten ze niet zeker
De ziekenhuisopnames moeten onder controle zijn, niet de besmettingen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, pas als het aantal besmettingen onder controle blijft.
Het probleem is niet de acceptatie van de ziekte, maar de gevolgen van de ziekte op de samenleving.
Je kunt het met die afweging niet eens zijn. Ik ben dat wel, voor zover ik het ontwikkelen van diverse mutaties kan volgen, maar da's een ander vraagstuk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
De manier waarop de avondklok ingezet is vond jij geen paniek zaaien? Aangeven dat eind maart code zwart in de ziekenhuizen was als er geen avondklok ingezet werd, maar tegelijkertijd de berekeningen doen op basis van lichtere maatregelen dan die er tot dat moment waren en geen rekening houden met vaccinatie?
RIP aan alle medewandelaarsquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Hookers.nl blijft gesloten, erg jammer
@:zipportal @:tagliano @:de_boswachter
AHHHHHHHHH SHIT MAN. Verdomme. Echt.... pfffff...... bohhhh.... gewoon, echt.... pfffffff.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:38 schreef Zipportal het volgende:
Bestuur Elfstedentocht blijft bij standpunt: geen tocht tijdens coronapandemie
https://www.nu.nl/schaats(...)-coronapandemie.html
"waarschijnlijk" is geen wetenschappelijke term. De vaccins zijn ontworpen op basis van de Chinese variant of ze helpen tegen de nieuwe varianten zijn ze nog aan het onderzoeken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
slightly less..
Dat betekent iets minder.
Het is dus waarschijnlijk iets minder effectief tegen varianten.
Jij stelt: nee, vaccinatie is alleen voor de chinese variant.
Klopt dus gewoon niet en dat is dus fakenews verspreiden.
Ben jij de avondklok nu al weer vergeten?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb niemand die enigszins relevant is 'paniek zien zaaien'. Volgens mij is de lijn van de regering altijd geweest eerst het onderzoekl af te wachten. Dat de grenzen met het VK dicht gingen na het uitbreken van de variant daar, was preventief en die grens is vrij snel weer open gegaan. Nu wordt er vooral meer getraced om bij te houden hoe de verschillende mutaties zich verspreiden. Mutaties die, ik zeg het nog maar eens, bij elk virus voorkomen. Er is echter ook ooit een mutatie geweest die ervoor zorgde dat SARS-CoV-2 over kon springen op mensen. Mutaties kunnen altijd gevaarlijk zijn, daarom goed onderzoeken.
Waar zie jij dat er paniek gezaaid wordt dan?
Ik zie alleen een vorm van paniek onder de mensen die het niet begrijpen en denken dat nu de dictatuur wordt ingevoerd. Je reinste kolder natuurlijk, maar met een onzichtbare vijand kan ik me voorstellen dat mensen dan maar naar die conclusie grijpen voor wat houvast.
Ik had nog wat toegevoegd in een edit:quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je kunt het met die afweging niet eens zijn. Ik ben dat wel, voor zover ik het ontwikkelen van diverse mutaties kan volgen, maar da's een ander vraagstuk.
De avondklok hing al weken in de lucht. Steeds uitgesteld, want een te grote beperking van de vrijheid. Er is weken over overlegd en overhandeld en het is ter stemming in de Kamer gebracht. Wederom: wat nou paniek?
Dat ter stemming in de kamer brengen was nou niet echt de manier waarop het ging hè.quote:Rutte heeft in de tweede kamer staan smeken om de avondklok niet af te schrijven want "we konden het ons niet veroorloven deze maatregel niet te nemen"
Dat klinkt best wel als paniek...
Het is nog niet eens duidelijk of het uberhaupt zover zou kunnen komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
AHHHHHHHHH SHIT MAN. Verdomme. Echt.... pfffff...... bohhhh.... gewoon, echt.... pfffffff.
Goedzo.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:38 schreef Zipportal het volgende:
Urben on suicide watch.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Goedzo.
Harstikke leuk dat er misschien een uitzondering zou worden gemaakt voor de professionals, maar dan ga je het hele idee van de Elfstedentocht voorbij. Namelijk 2 miljoen mensen langs de toch, folklore, feest en ook amateurs die hem gaan rijden.
Enige juiste beslissing.
Heb je het debat in de kamer gevolgd waar de avondklok in besproken werd? De smeekbede van Rutte? Het laten doordringen van: "We moeten hier Londense taferelen voorkomen?"quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:
pa·niek (de; v; meervoud: panieken)
1
algemene, plotselinge, radeloze angst
Ik zie het niet. Ik zie zorgen, ik zie maatregelen die sommigen te strikt vinden, omdat ze denken dat er (nog) geen reden voor is. Ik zie voorzichtigheid, volgens sommigen te grote voorzichtigheid. Ik zie geen algemene, plotselinge, radeloze angst.
Heel democratisch voelde het niet nee.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had nog wat toegevoegd in een edit:
[..]
Dat ter stemming in de kamer brengen was nou niet echt de manier waarop het ging hè.
- Kabinet kondigde avondklok aan en gaf aan dat er "Londense taferelen kwamen" als het niet gedaan werd
- De avondklok werd aangekondigd aan de media en er werd meer dan een week elke avond over gesproken in talkshows, dat hij echt nodig was
Toen het debat in de Kamer was was het al geen keuze meer om het niet te doen, want het kabinet had de kamer al in de hoek gezet en gezegd: Als jullie het niet accepteren heb je bloed aan je handen
Dan heb je het inderdaad formeel ter stemming gebracht, maar wel met daarin één keuze: "Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge"
Uit 'evenementen die niet door zullen gaan', januari was het al duidelijk:quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is nog niet eens duidelijk of het uberhaupt zover zou kunnen komen.
Het zou best eens niet aan corona, maar gewoon aan gebrek aan goed ijs kunnen liggen dat ie sowieso niet door had kunnen gaan.
quote:
Het solidariteitsgevoel neemt natuurlijk ook af. Wie zijn we aan t beschermen? Wie krijgt er steun?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat. Maar ik denk dat een groot deel gewoon een soort moeheid is. Men neemt het niet meer zo serieus als vorig jaar om deze tijd.
Heb het zelf niet 100% gezien, maar alsnog vind ik het ook geen paniek of radeloze angst.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:
Heb je het debat in de kamer gevolgd waar de avondklok in besproken werd? De smeekbede van Rutte? Het laten doordringen van: "We moeten hier Londense taferelen voorkomen?"
Dat kwam op mij echt over als radeloze angst. De manier waarop maatregelen momenteel gestapeld worden geven me alleen maar sterker dat gevoel.
Ik heb het gevolgd. Ik kreeg daar niet dat gevoel bij. Ik kreeg er het gevoel bij dat ze erg voorzichtig willen zijn, omdat ze niet willen dat er een besmettelijkere variant op grote schaal rondgaat en de toch al overvolle ziekenhuizen nog verder in de problemen brengt. Dat zag ik. Ik zag geen radeloze angst. Echt niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je het debat in de kamer gevolgd waar de avondklok in besproken werd? De smeekbede van Rutte? Het laten doordringen van: "We moeten hier Londense taferelen voorkomen?"
Dat kwam op mij echt over als radeloze angst. De manier waarop maatregelen momenteel gestapeld worden geven me alleen maar sterker dat gevoel.
Ik zit even te lezen over de andere landen. Maar in Italië en ook Oostenrijk is al heel veel open..onderwijs, winkels, restaurants (in It). Maar wel nog steeds een avondklok.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel democratisch voelde het niet nee.
Ben benieuwd wanneer ze die avondklok eindelijk dumpen.
Dat ook, natuurlijk. Dat had het comitee zelf in november of zo al gezegd, toch? Dus heel verrassend is het niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Uit 'evenementen die niet door zullen gaan', januari was het al duidelijk:
[..]
Maar..... ik heb je nummer niet eens...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Het solidariteitsgevoel neemt natuurlijk ook af. Wie zijn we aan t beschermen? Wie krijgt er steun?
Avondklok, vaccinatiebeleid..
Toen ik vorige week weer verantwoording aan t afleggen was dat ik in mn eigen pand was zei ik:”Weet je, ik betaal een half jaar huur voor niks en niemand die een cent meebetaald, nog even en ik stop er zelf wel mee want dit is niet te doen..”
En dan meen ik oprecht. Verwacht van mij geen solidariteit meer. Ik zorg voor de mensen om me heen maar voor t hogere doel, mij niet bellen.
Dat zou ook makkelijker te behappen zijn denk ik. Avondklok is prima, maar zet er wat tegenover. Dat doen ze elders wel beter ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zit even te lezen over de andere landen. Maar in Italië en ook Oostenrijk is al heel veel open..onderwijs, winkels, restaurants (in It). Maar wel nog steeds een avondklok.
Ja maar het kan gewoon niet, aldus Rutte. En daarmee is iedere verdere discussie meteen doodgeslagen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja precies.
Net als die allesverwoestendebritsevariant.
Ik geloof er allemaal niet meer zo in.
Na een jaar in deze ellende kan ik de conclusie trekken dat de angst regeert en er geen ruimte meer is voor rationeel denken. Denken in mogelijkheden. Wij zijn toch een zo verschrikkelijk innovatief land? Waarom is er geen enkele ruimte voor maatwerk.
Na een jaar weten we zoveel meer van dit virus dat we precies weten waar de kans op besmetting heel groot is (werk, thuis) en waar je zo godsgruwelijk je best moet doen om besmet te raken (buiten).
En wat gaan we doen als zo verschrikkelijk innovatief land.. sneeuwbalgevechtprotocollen plaatsen op rijksoverheid.nl.. u leest het goed.. niet op DeSpeld.nl maar op Rijksoverheid.nl
Tevens gaan we ook BOA's sturen naar kinderen die sleepret hebben en we gaan met een politieovermacht een muzikant van het Museumplein halen.
Ik heb last van plaatsvervangende schaamte.
Zij wel! Zij! De roverheid. De maten van Rutte. De boevenbende.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar..... ik heb je nummer niet eens...
Je schuift wel met doelpalen, eerst is het paniek, nu radeloze angst en dat baseer je op hoe jij dat ervaart. Tja, natuurlijk is een woord als paniek best subjectief maar ik vind het wat overdreven in deze context.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
The pigs. The filth.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Zij wel! Zij! De roverheid. De maten van Rutte. De boevenbende.
Tja, we kunnen bakkeleien over het exacte woord. Paniek is een grote schrik of angst voor een dreigend gevaar.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het gevolgd. Ik kreeg daar niet dat gevoel bij. Ik kreeg er het gevoel bij dat ze erg voorzichtig willen zijn, omdat ze niet willen dat er een besmettelijkere variant op grote schaal rondgaat en de toch al overvolle ziekenhuizen nog verder in de problemen brengt. Dat zag ik. Ik zag geen radeloze angst. Echt niet.
Ik ben wellicht niet zo snel in paniekquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, we kunnen bakkeleien over het exacte woord. Paniek is een grote schrik of angst voor een dreigend gevaar.
Dan kan het niet in jouw letterlijke definitie van het woord passen, maar naar mijn mening voldoet het er echt wel aan.
waarom legde je verantwoordelijkheid af?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Het solidariteitsgevoel neemt natuurlijk ook af. Wie zijn we aan t beschermen? Wie krijgt er steun?
Toen ik vorige week weer verantwoording aan t afleggen was dat ik in mn eigen pand was zei ik:”Weet je, ik betaal een half jaar huur voor niks en niemand die een cent meebetaald, nog even en ik stop er zelf wel mee want dit is niet te doen..”
En dan meen ik oprecht. Verwacht van mij geen solidariteit meer. Ik zorg voor de mensen om me heen maar voor t hogere doel, mij niet bellen.
Voor afbouwen van de maatregelen wel.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De ziekenhuisopnames moeten onder controle zijn, niet de besmettingen.
https://www.igj.nl/actuee(...)oor-pcrtestnederlandquote:Bevel voor PCRtestNederland
Nieuwsbericht | 09-02-2021 | 10:00
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd heeft PCRtestNederland een bevel opgelegd. PCRtestNederland mag per direct geen PCR-testen meer uitvoeren. In het laboratorium waar PCR-testen voor COVID-19 worden uitgevoerd heeft de inspectie acute en ernstige risico’s voor de kwaliteit en veiligheid van de testen gezien. De PCR-testen die in dit laboratorium worden gedaan, zijn daarom niet betrouwbaar.
Iemand zegt: Ik zie niemand die in paniek is. Ik reageer erop en nu ben ik ineens degene die het gedaan heeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je schuift wel met doelpalen, eerst is het paniek, nu radeloze angst en dat baseer je op hoe jij dat ervaart. Tja, natuurlijk is een woord als paniek best subjectief maar ik vind het wat overdreven in deze context.
Waren anderen dat ook maar nietquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben wellicht niet zo snel in paniek
De vaccins zorgen over het algemeen voor een mild ziekteverloop, die zijn er niet voor ontworpen om besmettingen tegen te gaan. Met jouw redenering zitten we dus voor altijd vast aan beperkende maatregelen, en daar zit ik niet op te wachten. We moeten ophouden met dat krampachtige gedoe en wat meer doden accepteren, dit kan zo niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor afbouwen van de maatregelen wel.
Voor acceptatie van de ziekte?
Geen idee. Ik ken niemand die er op zit te wachten ziek te worden van corona en degenen die ziek zijn geworden hebben daar flink last van gehad.
Denk dat daarvoor de kans op besmetting ook omlaag moet.
Zie hier de reden dat het vrije maar individualistische Westen de boel er maar niet onder krijgtquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Mn pand is gesloten en ik was daar en dan gaat een mongool bellen en dan word ik gecontroleerd of ik wel echt gesloten ben.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom legde je verantwoordelijkheid af?
Gaat er eigenlijk überhaupt nog wel iets goed?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:51 schreef capricia het volgende:
Gaat lekker met die commerciële tests:
[..]
https://www.igj.nl/actuee(...)oor-pcrtestnederland
Volgens mij valt dat ook wel mee. Eigenlijk.quote:
Ja, ga je lekker daar wonen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zie hier de reden dat het vrije maar individualistische Westen de boel er maar niet onder krijgtTerwijl de regios die wat minder individualistisch zijn ingesteld (Afrika, Azië met name) daar gemiddeld genomen toch wat minder moeite mee hebben.
Pics!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef Noek het volgende:
[..]
ik mag daar 24 u naakt ronddansen als ik dat wil.
Naakt ronddansen is altijd een goed plan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Mn pand is gesloten en ik was daar en dan gaat een mongool bellen en dan word ik gecontroleerd of ik wel echt gesloten ben.
Mijn pand, ik mag daar 24 u naakt ronddansen als ik dat wil. Voor iemand gaat roepen dat ik daar niks te zoeken heb..
Ik heb net een pitabroodje met kaas, tomaat en mosterd gemaakt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gaat er eigenlijk überhaupt nog wel iets goed?
Naast kroketten.
hebben ze niks beters te doen??quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Mn pand is gesloten en ik was daar en dan gaat een mongool bellen en dan word ik gecontroleerd of ik wel echt gesloten ben.
Mijn pand, ik mag daar 24 u naakt ronddansen als ik dat wil. Voor iemand gaat roepen dat ik daar niks te zoeken heb..
Dat zou kunnen. Ik heb het gevoel dat de maatregelen die op dit moment genomen worden puur genomen worden vanwege een angst dat de Britse variant het over kan gaan nemen, puur op basis van een model. De angst dat het over een maand helemaal mis gaat.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat ook wel mee. Eigenlijk.
Kwestie van perceptie, wellicht.
Op zich zien de ziekenhuiscijfers er best aardig uit. Ze dalen nog steeds, al gaat het niet heel snel. Dat vind ik wel goed, eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Naast kroketten.
Heel verstandig want het zou veel meer ergernis dan plezier gaan geven. Het zou bekeuringen gaan regenen vanwege de coronaregels.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:38 schreef Zipportal het volgende:
Vaak wel hoor. Hoe vaak hebben we wel niet gelezen "accepteren en risicogroeoen moeten zichzelf maar isoleren, kunnen we weer alles doen"quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lastige is, er wordt eigenlijk bijna nooit geroepen om alles maar op zijn beloop te laten. Iemand die vraagtekens heeft bij bepaalde maatregelen wordt als reactie vaak op gezegd: "Ja, wat wil jij dan, de zorg overspoeld hebben?"
Dat zorgt ervoor dat de discussie niet gevoerd kan worden.
Indien het virus in de maatschappij blijft omdat dieren natuurlijke reservoirs zijn zul je erover na moeten denken. Dat zal inhouden dat je (bijvoorbeeld) eerst de mensen vaccineert die er heel ziek van kunnen worden en daarna alles (langzaam) open gooit. Je kan je zelfs afvragen of het zin heeft om iedereen te vaccineren als het virus er niet van weggaat.
Op dit moment wordt het virus behandeld als een soort polio, het moet verdwijnen. Een aanpak die logisch is, maar als het virus niet weg zal gaan is het misschien logischer het te behandelen als influenza, oftewel: Ieder jaar griepprik aan iedereen die er heel ziek van kan worden.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:49 schreef Haags het volgende:
Wanneer komt de persconferentie met de aangekondigde zeer gewaardeerde verlenging van de avondklok?
Gisteren. Maar niet de moeite waar om terug te kijken. Tenzij je van slechte komedie houdt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:49 schreef Haags het volgende:
Wanneer komt de persconferentie met de aangekondigde zeer gewaardeerde verlenging van de avondklok?
1,5 meter forever!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Zie ook dit artikel in de WSJ van vandaag:
[..]
Je zei net dat je huur betaalt dus ik betwijfel of het jouw pand is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Veel mensen die zich op glad ijs zouden begeven waarschijnlijk ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Heel verstandig want het zou veel meer ergernis dan plezier gaan geven. Het zou bekeuringen gaan regenen vanwege de coronaregels.
Dat er sprake is van een zekere angst, geloof ik wel. Maar angst is niet hetzelfde als paniek. Paniek is de meer dan overtreffende trap van angst.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik heb het gevoel dat de maatregelen die op dit moment genomen worden puur genomen worden vanwege een angst dat de Britse variant het over kan gaan nemen, puur op basis van een model. De angst dat het over een maand helemaal mis gaat.
Ah nee, neem het ze niet kwalijk hoor, ze doen hun werk en elke keer is het een goed gesprek maar het is echt om moedeloos van te worden. Wanneer je down and out bent, voelt het alsof je nog een nekslag krijgt als zo’n debiel gaat bellen.quote:
'Wat meer doden' blijft natuurlijk ook een beetje vaag gedefinieerd. Wat accepteer je wel en niet.. daar zijn geen harde regels of (natuur)wetten voor.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De vaccins zorgen over het algemeen voor een mild ziekteverloop, die zijn er niet voor ontworpen om besmettingen tegen te gaan. Met jouw redenering zitten we dus voor altijd vast aan beperkende maatregelen, en daar zit ik niet op te wachten. We moeten ophouden met dat krampachtige gedoe en wat meer doden accepteren, dit kan zo niet.
Allemaal in quarantaine voor de verkiezingen!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze verzinnen wel weer wat. Slecht beeld vanwege de sneeuw, mutaties, naderende verkiezingen. Dikke kans dat ze in maart ook iedereen lekker opgehokt willen houden.
Dan heb ik er nog steeds alle recht op om daar te zijn. Ik huur het pand en alles wat daarin staat is mine.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zei net dat je huur betaalt dus ik betwijfel of het jouw pand is.
540 in de ic, geloof ikquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich zien de ziekenhuiscijfers er best aardig uit. Ze dalen nog steeds, al gaat het niet heel snel. Dat vind ik wel goed, eigenlijk.
Of ze laten al die onzin gewoon los buiten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Heel verstandig want het zou veel meer ergernis dan plezier gaan geven. Het zou bekeuringen gaan regenen vanwege de coronaregels.
En niet te vergeten een tekort aan krokettenbezorgersquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze verzinnen wel weer wat. Slecht beeld vanwege de sneeuw, mutaties, naderende verkiezingen. Dikke kans dat ze in maart ook iedereen lekker opgehokt willen houden.
Bitterballen gaan best lekker, frikandellen ook. De patat is ook niet slechtquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Naast kroketten.
Ik weet wat het verschil is. Het pleidooi van Rutte dat er nu geen tijd was om maatregelen achter te houden maakte het wel een vorm van acute angst voor een dreigend scenario. Puur formeel gezien past dat in de definitie van paniek.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat er sprake is van een zekere angst, geloof ik wel. Maar angst is niet hetzelfde als paniek. Paniek is de meer dan overtreffende trap van angst.
15 april!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel democratisch voelde het niet nee.
Ben benieuwd wanneer ze die avondklok eindelijk dumpen.
Ik heb een huur huis, dat noem ik ook 'mijn huis'quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:59 schreef Caland het volgende:
Je zei net dat je huur betaalt dus ik betwijfel of het jouw pand is.
quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:01 schreef popje het volgende:
[..]
Allemaal in quarantaine voor de verkiezingen!
Doe je gewoon om de zoveel tijd een random kreet uit verveling, of hoe moet ik dit zien?quote:
Iets zegt mij dat ze dit niet snel zullen doen bij overheidstesten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:51 schreef capricia het volgende:
Gaat lekker met die commerciële tests:
[..]
https://www.igj.nl/actuee(...)oor-pcrtestnederland
Ik verwacht dat mondkapjes wat normaler in het straatbeeld gaan worden. Ook dragen als je zelf last van verkoudheidsklachten hebt bijvoorbeeld. Social distancing zit niet in de aard van de mens, dat is geen lang leven beschoren (sterker nog: het lukt nu al niet).quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
En dat gaat gewoon echt niet gebeuren, mochten ze doelen op die anderhalve meter, het social distancing, mondkapjes als 'normaal' zien, etc.
Never nooit niet dat ik die ooit normaal ga vinden. Of ga dragen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ik verwacht dat mondkapjes wat normaler in het straatbeeld gaan worden. Ook dragen als je zelf last van verkoudheidsklachten hebt bijvoorbeeld. Social distancing zit niet in de aard van de mens, dat is geen lang leven beschoren (sterker nog: het lukt nu al niet).
Ik zie me ze zelf ook niet zo vaak dragen, ondingen. Maar ik kan me voorstellen dat mensen met een kwetsbare gezondheid ze wat vaker op zullen zetten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Never nooit niet dat ik die ooit normaal ga vinden. Of ga dragen.
Mag hopen dat die onzinnige mondkapjes geen blijvertje zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ik verwacht dat mondkapjes wat normaler in het straatbeeld gaan worden. Ook dragen als je zelf last van verkoudheidsklachten hebt bijvoorbeeld. Social distancing zit niet in de aard van de mens, dat is geen lang leven beschoren (sterker nog: het lukt nu al niet).
Net zo'n openingsplan als wij hebben zeker. Zelfs nog gelimiteerd bezoek bij 0 besmettingen per dag bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:05 schreef capricia het volgende:
Morgen wil Merkel een openingsplan presenteren voor DL. De infecties dalen daar ook goed maar nog steeds niet onder de grens van 50 per 100.000. In geen enkele deelstaat.
Het idee is dat de lockdown daar dus ook verlengt gaat worden. Maar dat scholen en kinderopvang weer langzaamaan open kunnen.
De virus mutaties zijn er rond de 20%. En ook in DL is men erg bezorgd dat deze mutaties dramatisch gaan stijgen.
https://www.n-tv.de/polit(...)e=morgenlage-politik
Ons is 8 maanden ingepeperd dat niet medische mondkapjes absoluut niet werken, het is echt ronduit debiel dat die dingen nu verplicht zijn. Degene die zei dat ze niet werkten is letterlijk de spil van ons OMT. En toch verplichtenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Verkoudheidsvirussen zijn er al eeuwen en dat ging altijd prima dus ik snap niet waarom dit opeens zou moeten. En met griep gewoon thuisblijven.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Het mondkapje is ook een van de minst ingrijpende maatregelen voor mij persoonlijk. Ze zijn onhandig, maar als dat betekent dat de rest weer kan....prima hoor. Ik erger me sowieso dood aan mensen die luid proestend of snotterend lekker naar buiten gaan (en niet alleen voor het werk), dus al is er maar 1% die dan misschien mondkapjes gaat dragen..quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook, maar alleen bij mensen die al bang waren voor dit soort. Dat zag je ook na sars1 in azie. Heb redelijk wat voor werk gevlogen de afgelopen jaren en een aziaat met een masker is niet zo vreemd om te zien.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Nou, nee.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Denk niet dat die zich laten testen als ze symptomen hebben, daarnaast lijkt vaccinatie het aantal besmettingen terug te dringen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De vaccins zorgen over het algemeen voor een mild ziekteverloop, die zijn er niet voor ontworpen om besmettingen tegen te gaan.
Nee, ik heb duidelijk aangegeven dat de maatregelen gebaseerd moeten zijn op de druk op de zorg.quote:Met jouw redenering zitten we dus voor altijd vast aan beperkende maatregelen
Gaat niet om de mortaliteit hè.quote:, en daar zit ik niet op te wachten. We moeten ophouden met dat krampachtige gedoe en wat meer doden accepteren, dit kan zo niet.
https://docs.google.com/d(...)SB430OybYz2vqXU/editquote:Print version WELT AM SONNTAG - 02/07/2021
OCR text recognition by Bobby Rajesh Malhotra
DeepL Translation German to English
"Maximum collaboration"
The Interior Ministry had a secret paper drafted in the first Corona wave that dramatically depicted the threat. It harnessed scientists for its tough course - internal documents show.
Text by Anette Dowideit and Alexander Nabert
In mid-March last year, Germany was in its first lockdown. Schools and stores were closed, and nerves in the country were on edge. This was also the case for Federal Minister of the Interior Horst Seehofer (CSU). This was because virologist Christian Drosten and Lothar Wieler, the head of the Robert Koch Institute (RKI), had just paid a visit to his house. The two had urgently warned the leadership of the Ministry of the Interior: Germany was threatened with dramatic consequences if the country returned to everyday life too quickly. Seehofer was now worried that the lockdown would end at Easter as planned. The minister was firmly against it. He sent his Secretary of State Markus Kerber into the lane.
Kerber had a plan: He wanted to bring together leading scientists from several research institutes and universities. Together, they were to produce a paper that would then serve as legitimation for further tough political measures, beyond Easter. He launched a corresponding call to the researchers via e-mail. Only a few days later, they had fulfilled the ministry's request. They provided input for a classified paper from the Ministry of the Interior (BMI), which presented the danger posed by the coronavirus as dramatically as possible, and which quickly spread through the media. In a "worst case scenario," they painted: If Germany did nothing, more than a million people in the country would be dead by the end of the pandemic.
Welt am Sonntag has received extensive correspondence that shows exactly what happened between the ministry's top management and the researchers during those critical days in March 2020. It shows above all this: that Seehofer's authority was intent on enlisting the commissioned scientists for the political purpose he had in mind - and that they were happy to heed the call. The 200 or so pages of e-mails thus prove that, at least in this case, the researchers were by no means acting as independently as scientists and the federal government have been constantly emphasizing since the beginning of the pandemic - but were working toward a predetermined, fixed result dictated by politicians.
The correspondence originates from the RKI. A group of lawyers, represented by Berlin attorney Niko Härting, obtained them in a months-long legal dispute with the authority and made them available to the editors. The documents are blacked out in many places, but they reveal a lot about how the Interior Ministry influenced the researchers and how they collaborated to portray the situation as threatening as possible.
The collaboration began with the Secretary of State's call on March 19. "Dear Professores," Kerber wrote to RKI head Wieler as well as to researchers at the Leibniz Institute for Economic Research (abbreviated RWI because it used to be called the Rhenish-Westphalian Institute for Economic Research), the Institute of German Business (IW), the German Institute for International and Security Affairs (SWP) and several universities. The ministry wanted to form an "ad hoc research platform" between its house and the institutes with immediate effect. A calculation model was needed to "get 'in front of the situation' mentally and in terms of planning." It should help to be able to plan further "measures of a preventive and repressive nature." The secretary of state painted a dystopian picture: It was a matter of "maintaining internal security and stability of public order in Germany."
Kerber asked for secrecy: what would be discussed in these circles in the coming days should be kept confidential "outside of operationally active crisis management institutions." "Without bureaucracy. Maximum courage," Kerber wrote - and heightened the dramatic nature of his tone at the end of the e-mail: Since it was not known "whether and how long the networks would continue to function reliably," the participants were to transmit their telephone numbers and private e-mail addresses. He had compared the situation "with Apollo 13" to his "friend Lothar Wieler." "Very difficult task, but with a happy ending due to maximum collaboration."
In doing so, he set the tone for the approach that the Minister of the Interior apparently expected from the scientists he had written to: a presentation of the situation that was as threatening as possible. The result was available only four days later: That secret paper, stamped "VS - For official use only," about the looming prospect of up to a million dead. It also said how to achieve the "desired shock effect" in society in order to avoid this worst acceptable case. It said it was necessary to create images like this in people's minds: "Many seriously ill people are brought to the hospital by their relatives, but are turned away, and die agonizingly at home, gasping for breath." Thus, it is hoped to make it acceptable among citizens understanding, among other things, a "sharp but short exit restriction."
During those four days, Kerber and other high-ranking ministry officials meticulously followed the researchers' work and dictated the course of action: Correspondence shows that there were conference calls between BMI and the researchers at short intervals while they worked on their model and the resulting recommendations. The researchers' e-mails about the progress of their work went not only to the state secretary but also to several heads of departments and units at the BMI. The ministry even provided the outline for the paper via email in the distribution list.
The researchers did not limit themselves to providing figures, but also made concrete suggestions on how to address "fear and readiness to follow in the population," for example, and they made policy recommendations. "Söder is intuitively right," wrote one, whose name is redacted in the document. "The spreading sense of powerlessness must probably be held in check by the impression of strong state interventionism."
The e-mails show something else, perhaps far more serious: The scientists did not agree on the scientific assessment of the situation. They discussed among themselves, for example, which figures they should use as a basis for calculating the desired scenarios. On Sunday, for example, after the Secretary of State's call, the responsible scientists from the Robert Koch Institute and those from the RWI exchanged views on this. The question was: What assumption should be made about what percentage of infected persons in Germany would die from the virus? This value was not easy to quantify; there was little experience with the virus. The RKI had just published its own model. According to it, 0.56 percent of infected persons in Germany were expected to die from the virus. The RWI, however, argued for a death rate of 1.2 percent. Its responsible researcher wrote that one should argue in the paper "from the goal", namely "to show high pressure for action" and from the precautionary principle "rather worse than too good". State Secretary Kerber read along with all this.
It is conspicuous that both figures appear in the paper finally prepared by the ministry. There it says: "In a very moderate scenario, the RKI currently assumes a lethality of 0.56 percent. Further modeling uses a case mortality of 1.2 percent." In other words, the BMI explicitly decided against using only the RKI's restrained value for its calculations - even though Wieler's agency is, after all, the one that is responsible for precisely that in Germany: providing the figures on the basis of which the government argues when planning its measures.
Instead, the ministry used the "worst case" - how many would die if life continued completely as before Corona? - the more impactful numbers. This follows the logic of the Ministry of the Interior: Because Seehofer's agency is responsible for the internal security of the country, they always want to be prepared for the greatest possible damage. In retrospect, the researchers involved were not grossly wrong with the mortality rate of 1.2 percent (remark by the translator: This is typical “Damage Control”). The proportion of people who die from COVID 19 infection cannot be clearly quantified, partly because the actual number of infected people is never known. However, most scientists assume that about one percent of infected people in Germany die from the coronavirus.
In retrospect, BMI State Secretary Kerber explained the creation of the paper to WELT AM SONNTAG as follows: "We did not need an all-encompassing theoretical treatise. We had concrete problems in mind and were faced with the task of preventing a worst-case scenario."
The RKI does not comment on its involvement - because it was an "internal discussion paper." And the RWI research institute writes that there was no policy brief for the research findings.
From the point of view of the Ministry of the Interior, at any rate, the project was successful. State Secretary KErber formulated on March 23 to the round: "Our paper was [...] very well received and will now find its way into the crisis cabinet of the federal government due to its high quality and prudence."
Collaboration: Birgit Herden
Je gaat in je emotie een beetje voorbij aan het puntquote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ga je lekker daar wonen.
Heb mn deel wel geleverd. Mn inkomen is weg. En jij? Wat heb jij ingeleverd? Voor het grotere goed?
Ik verwacht een zelfde soort opening in DL, ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Net zo'n openingsplan als wij hebben zeker. Zelfs nog gelimiteerd bezoek bij 0 besmettingen per dag bijvoorbeeld
Omdat dit in Azië ook gebeurt is. Ik ben zelf in Japan geweest en daarin is iemand met een mondkapje op straat of in de trein geen vreemd beeld. Dat is ontstaan na de SARS-epidemie.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:13 schreef galantis het volgende:
[..]
Verkoudheidsvirussen zijn er al eeuwen en dat ging altijd prima dus ik snap niet waarom dit opeens zou moeten. En met griep gewoon thuisblijven.
In Japan kijken ze je aan alsof je een misdaad hebt begaan als je hoest in de metroquote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:13 schreef galantis het volgende:
[..]
Verkoudheidsvirussen zijn er al eeuwen en dat ging altijd prima dus ik snap niet waarom dit opeens zou moeten. En met griep gewoon thuisblijven.
Scheitquote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je gaat in je emotie een beetje voorbij aan het punt
We hebben het hier zélf verkloot he, door ons steeds halvebak aan de maatregelen te houden. Je mag de mensen bedanken die scheit hebben aan alle maatregelen, daar heb je dit aan te danken. Niet aan mij
Zou iets als dit strafrechtelijk vervolgd kunnen worden? Opruiing oid?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:15 schreef Vasilevski het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
[ twitter ]
Over bewust paniekzaaien gesproken, dit stond afgelopen weekend in Die Welt. In Duitsland tijdens de 1e lockdown: topgeheime gesprekken over psychologische oorlogsvoering tegen de eigen bevolking, om de mensen warm te houden voor maatregelen na de piek. Wetenschappers lieten zich voor politieke doeleinden gebruiken.
[..]
https://docs.google.com/d(...)SB430OybYz2vqXU/edit
Maar Aziaten zijn toch wel anders, ik zie dat hier niet een blijvertje worden, het is ook zo dat in HongKong bijvoorbeeld mensen alleen niet gaan werken als ze zowat op sterven liggen, de pijngrens ligt hier wat lager.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook, maar alleen bij mensen die al bang waren voor dit soort. Dat zag je ook na sars1 in azie. Heb redelijk wat voor werk gevlogen de afgelopen jaren en een aziaat met een masker is niet zo vreemd om te zien.
Niet dat het de standaard gaat worden, wel wat meer common.
Ook op straat in NL denk ik. Maar zelf? Meh. Mij niet gezien.
Tevens heeft het iets gezichtsbedekkends in zich. Muts op, masker voor en een juwelier overvallen. Denk dat we er nog wel snel van terugkomen vanwege de openbare veiligheid.
Dat doen ze in heel Azië.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Japan kijken ze je aan alsof je een misdaad hebt begaan als je hoest in de metro
is het bij de Aziaat niet smog gemotiveerd?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook, maar alleen bij mensen die al bang waren voor dit soort. Dat zag je ook na sars1 in azie. Heb redelijk wat voor werk gevlogen de afgelopen jaren en een aziaat met een masker is niet zo vreemd om te zien.
Niet dat het de standaard gaat worden, wel wat meer common.
Ook op straat in NL denk ik. Maar zelf? Meh. Mij niet gezien.
Tevens heeft het iets gezichtsbedekkends in zich. Muts op, masker voor en een juwelier overvallen. Denk dat we er nog wel snel van terugkomen vanwege de openbare veiligheid.
Beetje lastig als dit nooit in de praktijk is gebracht om het opruiing te noemen. En opruiing van wat dan? Het is eerder het tegenovergestelde wat men wilde bereiken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou iets als dit strafrechtelijk vervolgd kunnen worden? Opruiing oid?
Minder individualistisch? In landen als China (en zelfs Japan) hebben ze in veel gevallen niet eens steunpakketten. Als je daar dicht bent heb je pech.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat doen ze in heel Azië.
Men is daar dan ook wat minder individualistisch ingesteld. Dat punt probeer ik hier ook steeds te maken, maar nee, vrij land dus mijn recht om te feesten is belangrijker dan de volksgezondheid
dat geloof ik niet zo, als er een asociaal volk in de wereld is dan zijn het wel Chinezenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:18 schreef BlackLining het volgende:
Men is daar dan ook wat minder individualistisch ingesteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |