abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197903687
Ook nog een paar opvallend punten uit het OMT-advies.

* Het welzijn van de samenleving wordt vaak genoemd omdat te verbeteren, door bepaalde versoepelingen door te voeren. Niet-essentiële winkels op bepaalde tijden weer open, contactberoepen weer open, en bezoekersaantal wat je thuis weer mag ontvangen naar twee. Maar overal wordt er wel bij vermeld dat dit wel voor meer besmettingen gaat zorgen _O-

* Mochten de contactberoepen weer opengaan, zal dit niet gelden voor de sekswerkers. Die worden nu uitgezonderd van de overige contactberoepen.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:21:46 #77
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197903716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

op basis van historie met covid-19
Ja precies.

Net als die allesverwoestendebritsevariant.

Ik geloof er allemaal niet meer zo in.

Na een jaar in deze ellende kan ik de conclusie trekken dat de angst regeert en er geen ruimte meer is voor rationeel denken. Denken in mogelijkheden. Wij zijn toch een zo verschrikkelijk innovatief land? Waarom is er geen enkele ruimte voor maatwerk.

Na een jaar weten we zoveel meer van dit virus dat we precies weten waar de kans op besmetting heel groot is (werk, thuis) en waar je zo godsgruwelijk je best moet doen om besmet te raken (buiten).

En wat gaan we doen als zo verschrikkelijk innovatief land.. sneeuwbalgevechtprotocollen plaatsen op rijksoverheid.nl.. u leest het goed.. niet op DeSpeld.nl maar op Rijksoverheid.nl

Tevens gaan we ook BOA's sturen naar kinderen die sleepret hebben en we gaan met een politieovermacht een muzikant van het Museumplein halen.

Ik heb last van plaatsvervangende schaamte.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197903739
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:21 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja precies.

Net als die allesverwoestendebritsevariant.

Ik geloof er allemaal niet meer zo in.

Na een jaar in deze ellende kan ik de conclusie trekken dat de angst regeert en er geen ruimte meer is voor rationeel denken. Denken in mogelijkheden. Wij zijn toch een zo verschrikkelijk innovatief land? Waarom is er geen enkele ruimte voor maatwerk.

Na een jaar weten we zoveel meer van dit virus dat we precies weten waar de kans op besmetting heel groot is (werk, thuis) en waar je zo godsgruwelijk je best moet doen om besmet te raken (buiten).

En wat gaan we doen als zo verschrikkelijk innovatief land.. sneeuwbalgevechtprotocollen plaatsen op rijksoverheid.nl.. u leest het goed.. niet op DeSpeld.nl maar op Rijksoverheid.nl

Tevens gaan we ook BOA's sturen naar kinderen die sleepret hebben en we gaan met een politieovermacht een muzikant van het Museumplein halen.

Ik heb last van plaatsvervangende schaamte.
ze hadden toen ook kunnen beginnen met de uittbereiding van de ic bedden en het opleiden van personeel.
pi_197903751
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:12 schreef Knipoogje het volgende:
Society behavior zal denk ik wel mee vallen. We hebben covid nog steeds niet geinternaliseerd zoals kanker. Zodra covid geaccepteerd is als onderdeel van het leven en risico voor ouderen zal de samenleving ook weer normaliseren.
Ja, en op die acceptatie had het kabinet al veel eerder voor moeten sorteren, maar goed, dat roep ik al maanden. De Jonge creëert een valse finish met zijn "als er een vaccin is, dan mogen we weer". Die finish is er niet, of althans is hij diffuus. Dat geroep geeft de bevolking ook het idee dat als ze hun prikje straks gehaald hebben alles weer normaal is.

Dat die finish er niet is, is ook helemaal geen ramp en ook geen "grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog" en wat voor angsttermen er niet allemaal de wereld in gegooid worden vanuit de regering. Ja, het is op korte termijn een crisis, maar op (middel)lange termijn zal er toch echt een balansafweging gemaakt moeten gaan worden waar acceptatie van het virus (en de gevolgen daarvan) een belangrijk onderdeel van moet zijn.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 11:26:13 #80
236264 crew  capricia
pi_197903786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Op basis waarvan precies?
Ischl vorig jaar. :{
Skigebieden zijn nu open hè. Lekker met zijn allen in de skilift.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197903790
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:20 schreef Oliver23 het volgende:

* Het welzijn van de samenleving wordt vaak genoemd omdat te verbeteren, door bepaalde versoepelingen door te voeren. Niet-essentiële winkels op bepaalde tijden weer open, contactberoepen weer open, en bezoekersaantal wat je thuis weer mag ontvangen naar twee. Maar overal wordt er wel bij vermeld dat dit wel voor meer besmettingen gaat zorgen _O-

* Mochten de contactberoepen weer opengaan, zal dit niet gelden voor de sekswerkers. Die worden nu uitgezonderd van de overige contactberoepen.
Lijkt er af en toe op dat het OMT meer rekening houdt met de samenleving dan het kabinet zelf. OMT was toentertijd ook voorstander om perspectief te bieden voor restaurants/droge horeca. Nu dus weer, maar dan met andere versoepelingen.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:27:07 #82
445514 DonDruiper
pi_197903795
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Ischl vorig jaar. :{
Mag toch hopen d
Je bedoelt toen er 0,0 maatregelen waren en er 1000'en mensen bezweet en al hutje mutje stonden te feesten?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197903796
Zolang mensen gevaccineerd zijn en niet meer in het ziekenhuis belanden gaan al die covid maatregelen er gewoon af.
Zelfde als hoe we de griep accepteren.

Misschien dat met klachten naar school/werk gaan minder is aangezien dat niet meer hoeft op locatie perse maar voor de rest is het dan ook klaar.

Wie weet komen er ook behandelmethodes waardoor het ziekteverloop veel minder is. Dan is het verder niet zo spannend meer.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:27:58 #84
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197903809
Is er trouwens al meer bekend over dat mogelijke medicijn welke werd gebruikt ergens?
Las daar iets over hier in dit topic
pi_197903812
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:12 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Society behavior zal denk ik wel mee vallen. We hebben covid nog steeds niet geinternaliseerd zoals kanker. Zodra covid geaccepteerd is als onderdeel van het leven en risico voor ouderen zal de samenleving ook weer normaliseren. Dan wordt het gewoon 2x per jaar een prik halen en het leven gaat zijn gang.
Tenzij er ineens een hele dodelijke variant begint rond te waren. Dan hebben we wel weer een probleem.
Nee, pas als het aantal besmettingen onder controle blijft.

Het probleem is niet de acceptatie van de ziekte, maar de gevolgen van de ziekte op de samenleving.
pi_197903815
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:56 schreef capricia het volgende:
Zuid Afrikaanse variant al flink in opmars in Oostenrijks Tirol. Duitsland overweegt de grens te sluiten met Tirol.

https://www.tagesschau.de(...)nung-corona-101.html
Kijk eens aan, de nieuwe angstgegner waar ze paniek over gaan zaaien nu de britse variant ontzettend meevalt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:28:38 #87
445514 DonDruiper
pi_197903818
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:27 schreef Cue_ het volgende:
Is er trouwens al meer bekend over dat mogelijke medicijn welke werd gebruikt ergens?
Las daar iets over hier in dit topic
Dat gaat echt wel tegen gehouden worden hoor.

Iets met farmaceutische industrie en vaccins...
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:28:49 #88
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197903820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:28 schreef Wantie het volgende:
Nee, pas als het aantal besmettingen onder controle blijft.

Aantal ziekenhuis/IC-opnames eerder
pi_197903834
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zolang mensen gevaccineerd zijn en niet meer in het ziekenhuis belanden gaan al die covid maatregelen er gewoon af.
Zelfde als hoe we de griep accepteren.

Misschien dat met klachten naar school/werk gaan minder is aangezien dat niet meer hoeft op locatie perse maar voor de rest is het dan ook klaar.

Wie weet komen er ook behandelmethodes waardoor het ziekteverloop veel minder is. Dan is het verder niet zo spannend meer.
nee, vaccinatie is alleen voor de chinese variant.
pi_197903844
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja, en op die acceptatie had het kabinet al veel eerder voor moeten sorteren, maar goed, dat roep ik al maanden. De Jonge creëert een valse finish met zijn "als er een vaccin is, dan mogen we weer". Die finish is er niet, of althans is hij diffuus. Dat geroep geeft de bevolking ook het idee dat als ze hun prikje straks gehaald hebben alles weer normaal is.

Dat die finish er niet is, is ook helemaal geen ramp en ook geen "grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog" en wat voor angsttermen er niet allemaal de wereld in gegooid worden vanuit de regering. Ja, het is op korte termijn een crisis, maar op (middel)lange termijn zal er toch echt een balansafweging gemaakt moeten gaan worden waar acceptatie van het virus (en de gevolgen daarvan) een belangrijk onderdeel van moet zijn.
Zolang mensen niet zwaar ziek worden en met een longontsteking in het ziekenhuis belanden zijn we toch? Dan kan het geaccepteerd worden.

Dat is heel anders dan het allemaal nu maar op zijn beloop laten wat vaak geroepen wordt.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:31:17 #91
445514 DonDruiper
pi_197903869
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Stop met het verspreiden van fakenews.

https://nos.nl/artikel/23(...)ikaanse-variant.html
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197903876
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hoezo? Makkelijk aan te passen en werkt vooralsnog ook tegen erg ziekteverloop bij andere varianten.
De tijd zal het leren maar hoop nog steeds dat we hier uit gaan zodra de zon gaat schijnen en alle risicogroepen gevaccineerd zijn.
pi_197903897
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoezo? Makkelijk aan te passen en werkt vooralsnog ook tegen erg ziekteverloop bij andere varianten.
De tijd zal het leren maar hoop nog steeds dat we hier uit gaan zodra de zon gaat schijnen en alle risicogroepen gevaccineerd zijn.
Als we hier in NL klaar zijn met vaccineren kunnen we weer opnieuw beginnen voor de andere varianten. Denk ik
pi_197903917
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zolang mensen niet zwaar ziek worden en met een longontsteking in het ziekenhuis belanden zijn we toch? Dan kan het geaccepteerd worden.

Dat is heel anders dan het allemaal nu maar op zijn beloop laten wat vaak geroepen wordt.
Het lastige is, er wordt eigenlijk bijna nooit geroepen om alles maar op zijn beloop te laten. Iemand die vraagtekens heeft bij bepaalde maatregelen wordt als reactie vaak op gezegd: "Ja, wat wil jij dan, de zorg overspoeld hebben?"

Dat zorgt ervoor dat de discussie niet gevoerd kan worden.

Indien het virus in de maatschappij blijft omdat dieren natuurlijke reservoirs zijn zul je erover na moeten denken. Dat zal inhouden dat je (bijvoorbeeld) eerst de mensen vaccineert die er heel ziek van kunnen worden en daarna alles (langzaam) open gooit. Je kan je zelfs afvragen of het zin heeft om iedereen te vaccineren als het virus er niet van weggaat.

Op dit moment wordt het virus behandeld als een soort polio, het moet verdwijnen. Een aanpak die logisch is, maar als het virus niet weg zal gaan is het misschien logischer het te behandelen als influenza, oftewel: Ieder jaar griepprik aan iedereen die er heel ziek van kan worden.
pi_197903925
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:20 schreef Oliver23 het volgende:

Mi gado, het lijkt wel alsof ze gewoon echt naar een 0 willen streven :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 11:34:39 #96
5428 crew  miss_sly
pi_197903926
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Als we hier in NL klaar zijn met vaccineren kunnen we weer opnieuw beginnen voor de andere varianten. Denk ik
Nee dus, zie ook link die hierboven is geplaatst.

Vooralsnog lijken ze werkzaam voor nu bekende varianten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197903931
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Kijk eens aan, de nieuwe angstgegner waar ze paniek over gaan zaaien nu de britse variant ontzettend meevalt.
Ik heb niemand die enigszins relevant is 'paniek zien zaaien'. Volgens mij is de lijn van de regering altijd geweest eerst het onderzoekl af te wachten. Dat de grenzen met het VK dicht gingen na het uitbreken van de variant daar, was preventief en die grens is vrij snel weer open gegaan. Nu wordt er vooral meer getraced om bij te houden hoe de verschillende mutaties zich verspreiden. Mutaties die, ik zeg het nog maar eens, bij elk virus voorkomen. Er is echter ook ooit een mutatie geweest die ervoor zorgde dat SARS-CoV-2 over kon springen op mensen. Mutaties kunnen altijd gevaarlijk zijn, daarom goed onderzoeken.

Waar zie jij dat er paniek gezaaid wordt dan?

Ik zie alleen een vorm van paniek onder de mensen die het niet begrijpen en denken dat nu de dictatuur wordt ingevoerd. Je reinste kolder natuurlijk, maar met een onzichtbare vijand kan ik me voorstellen dat mensen dan maar naar die conclusie grijpen voor wat houvast.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197903944
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Stop met het verspreiden van fakenews.

https://nos.nl/artikel/23(...)ikaanse-variant.html
dat valt nog te bezien
https://www.reuters.com/a(...)accine-idUSKBN29W31M
https://www.swissinfo.ch/(...)can-variant/46338142
verder heeft NL zes verschillende vaccins ingekocht.
pi_197903955
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik heb niemand die enigszins relevant is 'paniek zien zaaien'. Volgens mij is de lijn van de regering altijd geweest eerst het onderzoekl af te wachten. Dat de grenzen met het VK dicht gingen na het uitbreken van de variant daar, was preventief en die grens is vrij snel weer open gegaan. Nu wordt er vooral meer getraced om bij te houden hoe de verschillende mutaties zich verspreiden. Mutaties die, ik zeg het nog maar eens, bij elk virus voorkomen. Er is echter ook ooit een mutatie geweest die ervoor zorgde dat SARS-CoV-2 over kon springen op mensen. Mutaties kunnen altijd gevaarlijk zijn, daarom goed onderzoeken.

Waar zie jij dat er paniek gezaaid wordt dan?
De manier waarop de avondklok ingezet is vond jij geen paniek zaaien? Aangeven dat eind maart code zwart in de ziekenhuizen was als er geen avondklok ingezet werd, maar tegelijkertijd de berekeningen doen op basis van lichtere maatregelen dan die er tot dat moment waren en geen rekening houden met vaccinatie?

Rutte heeft in de tweede kamer staan smeken om de avondklok niet af te schrijven want "we konden het ons niet veroorloven deze maatregel niet te nemen"

Dat klinkt best wel als paniek...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2021 11:37:38 ]
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:37:08 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197903961
quote:
Mochten de contactberoepen weer opengaan, zal dit niet gelden voor de sekswerkers. Die worden nu uitgezonderd van de overige contactberoepen.
Hookers.nl blijft gesloten, erg jammer

@Zipportal @Tagliano @de_boswachter
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')